**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Minimin kanssa olen samaa mieltä, monessa asiassa. Moni odottaa kärsimättömänä vauvan syntymää, mutta mä en haluaisi, että vauva syntyy yhtään aiemmin, kuin on siihen valmis. Juttelin neuvolassa näistä raskausviikoista 37-42 ja terkkarikin sanoi, että kyllä se myöhemmillä viikoilla syntynyt vauva on valmiimpi maailmaan, kuin aikaisemmin syntyvä. Loppuviikot ovat vielä hienosäätöä ja yritän itseäni sillä ajatuksella tsempata silloin, kun eniten ottaa oma olotila päähän.

Kieltämättä olen ihmetellyt viimeisen kuukauden kirjoituksia, miten negatiivissävytteisiä ne ovat olleet, vaikka kaiken pitäisi periaatteessa olla toisin, tänne saakka ollaan kaikki selvitty ja kohta saamme vauvat, mitä kuukausikaupalla ollaan odotettu. Tottakai mä itsekin tulen tänne purkamaan huonoa oloani, väsymystä, vaivoja tai muita, mutta kai tästä viimeisestä kuukaudesta kaikilla on jotain hyvääkin sanottavaa? Mä ymmärrän toki niitä, kenellä on ollut vaikea raskaus, kipuja, liikkumisvaivoja tms. mutta itselläni tämä raskaus on ollut niin odotettu ja iloinen asia, että muutama viikko vielä menee, välillä valittaen, välillä nauttien. Täysiaikaista raskautta toivon itselleni siksikin, koska tätä vauvaa on odotettu yli 2 vuotta, takana keskenmeno ja lapsettomuushoidot. Esikoinen tulossa ja koko tähänastinen elämä menossa uusiksi. Nautin siis edelleen siitä, että saan olla raskaana, vaikka pikkuhiljaa haluaisin jo päästä uuteen vaiheeseen, siihen vauvaan. Aika moni täällä on varmaan lapsensa saanut alkuun nopeasti ja useammalla on lapsia ennestään, joten ehkä tämä raskaus ei ole niin erityinen, että sen toivoisi vielä jatkuvan.

Yritetään nyt pysyä vielä positiivisena loppuhetket, ei tämä kellään enää kauaa kestä. Valitetaan jos valituttaa, kerrotaan kivoista hetkistä, jos sellaisia on. Eikös niin =) .
 
Sulle Shamandalie piti vielä sanoa et sun jutut on kyllä osoitettu yleensä hyvin kaikille, monesti ihailen kuin jaksat kommentoida kaikkee =) Ja tää ei ollu mielistelyä vaan oon oikeesti sitä mieltä! :D

Ja Maukkis osaa musta suhtautua niin kivasti tohon laskettuun aikaan =) Herkkuja naamaan vaan mitä enempi "yliajan" päiviä :LOL:

Ja sitähän varten nää palstat on et jokainen saa oloansa purkaa oli ne sitten negatiivisia tai positiivisia! Eli jokainen purkautukoon ihan antaumuksella :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja maikka79:
Ja sitähän varten nää palstat on et jokainen saa oloansa purkaa oli ne sitten negatiivisia tai positiivisia! Eli jokainen purkautukoon ihan antaumuksella :D
Alkuperäinen kirjoittaja tivoli:
Aika moni täällä on varmaan lapsensa saanut alkuun nopeasti ja useammalla on lapsia ennestään, joten ehkä tämä raskaus ei ole niin erityinen, että sen toivoisi vielä jatkuvan.

Yritetään nyt pysyä vielä positiivisena loppuhetket, ei tämä kellään enää kauaa kestä. Valitetaan jos valituttaa, kerrotaan kivoista hetkistä, jos sellaisia on. Eikös niin =) .
Jep, juuri näin :D
 
Pitääpäs munkin korkata tämä joulukuun pino :D Minusta on ihanaa lukea teidän "valitusta" kun itsellä ihan samanlainen olo, vaikka viikkoja mulla vasta 37+4. Tosta sisäpiiristä sen verran että mua ei ainakaan ole häirinnyt ns. ja toiset kirjoittaa aktiivisemmin kuin toiset. Ja kommenttia olen kysymyksiini saanut silloin kun olen kysynyt vaikka en mikään aktiivi kirjoittaan ole, luen kyllä päivittäin.

Melkein olis voinut tossa tunti sitten vaikka synnytys käynnistyä (kunhan toivoin :ashamed: ) Käveltiin miehen ja tytön kans kaupungilla (käytiin Hesessä syömässä :p ) niin yhtääkkiä kuului kauheaa pauketta, säikähdettiin kaikki kamalasti. Paljastui sitten ilotulitukseksi, ihailtiin se sitten loppuun mutta eipäs tuo masu-asukki ollut asiasta moksiksaan vaikka kamala meteli oli :whistle:

Kävin maanantaina neuvolassa, kaikki oli ihan hyvin. Herra edelleen oikein päin =) HB oli 128, verenpaine oli vähän noussut mutta normaalin rajoissa vielä että ei hätää, turvotusta on vähän mutta aika vähän.

Itse alan oleen tähän raskauteen aika kypsä, johtuen kaikista vaivoista ei tässä hätää olis jos olo olis hyvä. Joku muukin kirjoitti että jos yhden homman saa päivässä tehtyä niin hyvä, täällä mennään samalla mallilla, yksi kotityö per päivä ja muuten vaan viihdytän esikkoa. Ja mulla kans täällä Housen 1.tuotantokausi katselun alla :D Lauantaina mulla oli joku virtapiikki ja tein suursiivouksen (mies kyllä vähän auttoi) niin sitten sunnuntai menikin maatessa kun oli niin huono olo :|

Huomenna olis työpaikan pikkujoulut tiedossa ja perjantaina kaverin häät :) Sen jälkeen vois vaikka lähteä synnyttään :whistle:

:hug: ja voimia kaikille niitä tarvitseville ja yritetään tulla toimeen toisten kanssa ja onhan se hyvä että valitetaan täällä niin ei nuo miehet pääse ihan kyllästyyn meihin :saint:

Saparo+TikuTiikeri 37+4
 
Ihan pakko kommentoida vielä tätä keskustelua... =)

Tivoli: Mä tulin mukaan tähän ketjuun vasta kesäkuussa, koska keskenmenon takia en uskaltanut aiemmin... Kävin kyllä lukemassa juttujanne. Mulla on keskenmeno takana ja vauva todella toivottu. Olen sanonutkin miehelleni, ett kärsin nää kaikki vaivat kunnialla, kunhan saan nyytin terveenä syliini. Ehkä tänne palstalle kirjoittaa vaivoistaan ja huolistaan juuri sen takia, ett saa anonyymisti ns "valittaa", kun on paha olla. Sitä vartenhan nää palstat on! Ja vaikka lapsi olisi kuinka toivottu, mutta jos raskausaika on rankka, niin miksi siitä ei saisi kirjoittaa. Kun täältä juuri sitä vertaistukea saa ja tsempitystä.... Ja mitä sisäpiiriin tulee, niin minäkin kirjoittelen ihan omaksi pään tyhjentämiseksi, eikä mulle kukaan läheskään joka kerta kommentoi, enkä itsekään kommentoi aina muiden juttuja. Mulle on ollut tärkeintä, ett on saanut purkaa hyvää tai pahaa oloaan. =) ja viimeinen lauseesi oli tosi kiva... Kyllä me kaikki tästä selvitään, koska ollaan tätä niin kovasti haluttu! :hug:

Riikkuli 39+2
 
Pakko vielä näyttäytyä..

Joo ja sen vielä lisään että niinku tivoli tuolla kertoiliki ja saman asian oon ite jo aiemmin kertonu että etunsa yliaikaisuudessakin, nimen omaan vauvan kannalta. Mutta eiköhän jätetä se turhan päiväinen jeesustelu pois kuitenki, asioista voi puhua ihan niiden oikeilla nimillä ja mikäs oliskaa sen parempi paikka ku tää palsta. Ite ainaki jätän ne nätit jutut sitte muualle, ja tietenki niitä täälläki tulee kertoiltua mutta saparon kanssa samaa mieltä. Valitetaan täällä ettei ukot kylläänny :kieh: Tukea löytyy taatusti. Ainaki ite yritän aina kannustaa ja kommentoida vaihtelevalla menestyksellä. Ja edelleen oon sitä mieltä että jos tää nyt alkaa käydä jollekkin liian negatiiviseksi niin parempi varmaan sitten pysyä poissa, ite oon ainaki saanu paljon lohtua, enemmän kuin oon kertonutkaa niin siitä että moni muu painii samanlaisten ongelmien kanssa. Esim vauvan koko, ärsyttävä anoppi, malttamattomuus tai muuta.

Shamandalie: tääl on peukut pystyssä että käynnistely sais nyt niitä luonnonmukaisia suppareita ja kypsymistä aikaan :wave:

Sisäpiirijutusta vielä kommaan että sille ei voi mitään että mieleen on jäänyt jotkut tietyt tyypit ja varsinkin ne ihan ekat pinoutujat :) Ja sitte välillä joku nimi nousee esille toisia enemmän mutta ei kai tää ny siihen perustukkaa että kuka saa huomiota ja kuka ei. Ja kun meitä täällä on aikas monta niin ei sitä huomiota voi riittää kaikille joka helvetin säryssä. Enkä tunne itse saaneeni ainakaan mitenkää hirveesti kommentteja vaikka oon ihan alusta asti (ekan kuun perustaja ) ollu mukana ja aktiivisesti ja toisienkin asioita kommentoiden. Se on karu totuus että vain omaa juttuaan kertovat katoavat jalkoihin, eihän silloin oo kyse keskustelusta. Mutta minimille oon ainaski mä joskus jotain kommannu että älähän sinä väitä ettet huomiota ois saanu ;)
Niin ja täällä lapsen saaminen ei ole ainakaan itsestään selvyys eikä ole alkanut tuosta noin vaan. Ja vaikka olis sadas vauva tulossa niin ihan yhtä odotettu se on silti. Vähä meinas kiehahtaa..

Vauvajuttuja siis. Hmm. Supistusrintamalla tooooodella hissua. Plaah. No, itsenäisyyspäivään on vielä aikaa, ehtii vielä..winkwink jorma..tuu jo uuuloooossss :D

Joo sen verran vielä pakko sanoa että en varmaan oo ainoo sellanen joka tulistuu helposti, enkä tosiaan oo ainoo joka olis jo ihan valmista tavaraa jakaantumaan, on se syy sitten fyysinen tai psyykkinen, ja jos nyt jotain sattuu ärsyttämään se että täällä on lauma mammoja kyllästyneenä jo pikku hiljaa odotuksen pahimpaan osioon niin olis varmaan parempi pitää mölyt mahassa. Hormonit saa meinaan vielä vähä ekstraa aikaiseksi tuolla pääkopassa ja voi tulla rumaa riitaa tähän loppuun. Saman sieluisten kanssa voi sitten vaikka yv:nä jakaa mielipiteitään..

Katoan mielipiteineni taka-alalle.. :wave:
 
Kiiuska!: hih.. muistit mun bannit!! Minäkin jopa olen jäänyt jonkun mieleen!!! :hug: :heart:
Aina on sellainen pieni jännä kakka housussa että pääsenkö palstalle! :p Mutta täällä olen nyt saanut olla teidän riesana! :D

Palatakseni tuohon kommentointiin ja valitukseen sen verran... Itse kommentoin mitä muistan teidän kirjoituksista ja mihin minulla vois itellä olla sanottavaa! Esim. kenenkään koirakeskusteluun en ota osaa koska mitä voin sanoa niistä kun itsellä ei niitä oo eikä hirveesti kiinnosta.. joten olen hiljaa.. ( yritän ainakin :x ) ;)

Ja tuosta valituksesta sen verran että kyllä mulla on toi valittaminen ollu täällä palstalla hyvinkin terapeuttista! :) Koska te olette niitä ketkä vois tietää miltä minusta tuntuu tai ymmärrätte ehkä hiukka paremmin kun puhun miltä liitoskivut tuntuu kuin esim. oma mies jolla ei todellakaan voi olla hajuakaan näistä tuntemuksista! Pysyy oma parisuhde kunnossa kun saa valittaa tänne eikä tarvi skitsoilla esim. miehelle koko aikaa! :D

Vaikka täällä olis kuinka sisäpiiri tahansa niin minähän oon vaikka piruillessani täällä loppuun asti!! :D B) Vaikka kukaan ei koskaan edes huomaisi olemassaoloani niin silti roikun viimeseen asti.. Ja sitä paitsi ei kukaan mua oo kaivannut kun olen ollut poissa jonku aikaa.. :whistle: Taidamme päästäkki kysymykseen: Miksi olen bannatuna välillä... jo varmuuden vuoksi etukäteen?? :LOL: :LOL:

Noh.. se siitä aiheesta.. Ei kai mulla mitään asiaa ollu taaskaan! Sain tänään ne maksa ja sappi arvojen tulokset ja kaikki olivat ALLE viitearvojen. :eek: Kysyin terkalta että ei kai se oo vaarallista mutta terkka sanoi että pitää tarkistaa lääkäriltä. Koska tähän asti sille on sattunut että vain kohonneita arvoja tulee seurata ja ilmeisesti muilla ihmisillä on arvot olleet viitearvojen sisällä! :whistle: Meikkis taas toi uusia ulottovuuksia terkanki elämään! Mikäpä mulla olis menny normitilastojen mukaan tässä raskaudessa! :D

Joo möhkis taas poistuu vähäksi aikaa.. Mutta varokaa.........
I´ll be back!!!!!!!
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Minä oon itseasiassa tosi paljon ihmetellyt itseäni, miten niin negatiivisesti olen kirjoitellut ja purkanut oloani viime aikoina. En vaan koskaan olisi osannut kuvitella, että nämä "ylipäivät" (yliajallahan ei vielä olla) voivat olla henkisesti näin raskaita, kun mieli on odotusta täynnä. Ja mulla itsellä tämä ei ole pelkkää kärsimättömyyttä saada vauva syliin, vaan jo ammattini puolesta pelottaa, mitä mahdollinen yliaikaisuus voi tuoda tullessaan ja mitä se voi tarkoittaa, senkin takia pelottaa ja ahdistaa ja tulee niitä negatiivisia ajatuksia sitten purettua tänne.

Mulla on tosi hyviä ystäviä, joille voisin purkautua, mutta ainoastaan yksi heistä on raskaana (suht samoilla viikoilla kuin minä), ja jotenkin näille ei-raskaana oleville on hirveän vaikea selittää, miksi tuntuu miltä tuntuu. Lisäksi yksi ystäväni, todella tärkeä ja rakas, on kokenut muutamia keskenmenoja tässä hiljattain ja tuntuisi todella väärältä, että hänelle narisisin näitä "ylipäiviä", kun kuitenkin minä olen tällaisen lahjan saanut ja hän ei vielä. Siksi on niin mukava tänne purkaa kaikenlaisia ajatuksiaan, kun on muita samassa tilanteessa olevia - vaikka meillä kaikilla omat elämänhistoriamme onkin takana!

Ja erittäin toivottu ja jo nyt rakastettu lapsi tämä meille on :heart: ja olen erityisen nöyrä ja kiitollinen, että raskauduin helposti ja nopeasti. Ja kilahtanut en ollenkaan tuohon mimimin viestiin.

Tuohon sisäpiiri-asiaan en oikein osaa kommentoida. Kommentoin, mitä muistan ja muu jää valitettavasti kommentoimatta. :ashamed:

Huomenna eka yliaikaiskontrolli. Jännittää. Pakkasin sairaalakassia valmiiksi, mies tuo sen myöhemmin, jos käynnistykseen jo huomenna lähdetään.
 
hapikolle voimia pikkuisen kanssa!! ei kyllä ole mitään kauheampaa kuin se kun pieni itkee eikä mikään auta....... suosittelen minäkin sitä vyöhyketerapiaa mieluummin ennenku alkaa voimat loppua....

voi asrai,kunpa pian jo kärsivällinen odotuksesi palkittaisiin....! :hug:

eikös shamandalie sulla yritettäkkään huomenna uudestaan? maananataihin on pitkä aika,mutta onneks ei ookkaan vauvalla hätää.

maukkiksen kommenttiin yhdyn tossa keskustelussa negatiivisuudesta yms......
mä ite oon yleensä sen verran positiivinen ihminen,etten kauaa jaksa jos joku ei suustaan päästä muuta ku yltiönegatiivisia juttuja,niin yritän sitte livenä muistaa aina jotain positiivistakin sanoa joka asiaan,vaikka kuinka ois vaikeaa.....just etten ottais muiden voimille niinku ite otan raskaasti jos ihmisestä ei lähe yhtäkään positiivista energianvärettäkään..... niin täällä voin sitte virtuaalisesti sanoa ne neg jututkin.......

noh,mutta sitte mun päivän ilouutisiin,eli soitin neuvolaan että muutin mieleni sen tutkimuksen suhteen.ja sain ajan.no,köpöttelin sinne sit intoa täynnä,vaikka lonkat taas niin kipeät että oisin sauvat voinu ottaa avuks,kun yllätysyllätys,yöllä tuli kipeitä supistuksia ja tiheästi!! ja olin sit ihan pirteä ku hämmästyin josko siskon povaus ois osunu oikeaan.mutta ei,ne lakkas,ja aamullaki vielä poltti selkää.joten kipiät oli paikat kun neuvolassa tutki.
ja ah ihanat sanat,paikat pehmeät,kaulasta enää reunat eli alle sentti jäljellä,ja auki kolmelle sormelle!! =) ja vauvan kova pää tuli vastaan.ja yritti täti härnätä vauvaa,ja on kyllä illan tullu kovettumisia,saa nähä mitä yö tuo tullessaan. oon niin helpottunu että on ne kipeät supistukset jo valmistellu paikkoja,niin ehkä tämä synnytys etenisi nopeammin ja jaksaisin paremmin sitten kun se oikeasti alkaa!!

eli ei välttämättä mene kauaa....täti vielä muistutti että 112 voi soittaa kyytiä,varsinkin jos aion odottaa että supistukset on kipeät ja säännölliset,niin ei vältsysti mee kauaa.jipii....!

joten mä otin nyt tähtäimeen ton itsenäisyyspäivän,että josko huomisen päivän otan sillä kantilta että siivoan vaikka vanhempieni saunan,oikein kontillaan,sitten-no,lumitöitä ei oo ku ne on joku ehtiny tekee,mut ainaski illan päätteeks kunnnnnon löylyt!! heh,enhän mä siihen voi vaikuttaa varmaan oikeesti mitenkään millloin vauva päättää tulla,mutta kun paikat on jo niinku lähteny aukee niin vois niinku pistää vauhtia...... kyykkyhyppelyä kehotti terkka,ja jos ei muu tehoa niin risiiniöljyä! :kieh:

sairaalakassin sisältöä joku kysy vielä,mulla on nyt itelle alushousuja ja sukkia,sit sellaset olohousut mitkä ei masua kiristä,parit imetysliivit,isommat farkut(mahtu just kun esikoisen kans lähettiin kotia,saa nähä mahtuuko nyt..)ja paita,et on sit puhtaat,ja omat siteet jos hermo menee vaippoihin,ja liivinsuojia.ja hygieniatuotteet jos ei päästäkkään heti kotiin.ja kamerat.ja pillimehua.ja myslipatukoita.ja vihko jos muistaisin ekat fiilikset kirjottaa ylös.

ja sit otan mukaan viltin itelle ja vauvalle.

joops,jos palaan astialle taas joskus.jos on hyviä vinkkejä saada tää kekkonen ulos itsenäisyyspäivänä niin kertokaas!! sisko kehotti puhumaan vauvalle et nimenomaan silloin ei saa sybtyä,et sopii jonkun menon sille päivälle,niin varmast syntyy.....

menninkäinen iloisin mielin vaivaisena 39+5
 
Heibot!!

Kaupunki vierailu takana ja ihan mukavasti tuli osteltua.. Kiitos veronpalautusten ja kinkkurahan :D ..

Minttuliina Omasta kassistani löytyy: Hygieniatuotteet, alkkareita, puhtaat vaatteet itselle, siteitä, liivinsuojia.. Vauvalle toppahaalari, body, housut, sukat, myssy ja villa-asu.. Ei ainakaan palellu, kun kotiin mennään.. Vaippa, harso (meillä kotiin 2 h matka, elikkä kaiken varalta) Kamera, jonka patterit latasin eilen :D . Ristikkolehti, laturi + neuvolakortti..
Sitten mitä kotiin olen hommannut: Pinnis,turvaistuin,itkuhälyttimet, amme, vaipat, pari tuttipulloa ja tutit, liinavaatteet, harsoja, vanulappuja, pumpulitikkuja, perusrasvaa, bepathenia, kylpyöljyä, pari purkkia äidinmaidonkorviketta, vaatteet, rattaat + yhden lehmäpehmolelun.. Jotain saattoi jäädä listan ulkopuolelle. Mitään rintapumppua tai nenänniistäjää en ole hommannut, jos niitä tulen tarvitsemaan niin ostan ne.. No tämä oli minun varastoni ja kassini, minkä katson tähdelliseksi, aika näyttää onko puutteita :/ :)


Riikkuli Täällä kanssa samanlaista limavuotoa havaittavissa tänään.. Kait tuolla alakerrassa jotain esityötä on tapahtumassa =)

Painoa on täälläkin kertynyt kultaiset 18 kg!! Menin sitten ja otin kaapista housut joita kesällä käytin vielä ihan kevyesti.. Niin eipä enää mennyt kuin puoleen väliin reittä :headwall: .. Minulla raskausarpia mahassa tasan nolla, MUTTA arpi armeijarivistö menee ympäri reisien melkein polviin saakka :kieh:.
Ilmeisesti päässyt takalisto leviämään tämän raskauden aikana :kieh: .. Noh ensivuonna sitten vaavin kanssa vaunuillaan :D . Ei jaksa murehtia nyt ainakaan ihan kympillä tästä lihomisesta, kun sille ei vain voi mitään.. ;)
Suklaamaistuu samalla hyvällä omallatunnolla.

Jotenkin on itsekkin malttamaton jo syntymän kanssa, mutta ei ihan vielä kuitenkaan.. Jotenkin semmoinen perhonen mahassa ja jännittää.. Mukava kuitenkin nauttia vielä tästä ns. vanhasta elämästä hetkiset...

Shamandalie toivottavasti tosiaan synnytys lähtee käyntiin ominkeinon, mutta uskallan luvata, että kyllä se sieltä jooooskus syntyy :D
Ei varmaankaan kovin paljoa sinua kannustanut :whistle: .. Mutta huumorillahan sitä monen asian yli mennään.. Ainakin täällä.

Mutta joo.. Huomisiin, silloin olenkin jo käynyt kampaajalta uuden tukan.. Voi kumpa jaksaisi istua sen noin 2 h penkissä, mutta kun puolen tunnin jälkeen takapuoli on jo ihan kypsä istumiseen. :kieh: :D

Jees.

rillukka ja bebe 37+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja tivoli:
Aika moni täällä on varmaan lapsensa saanut alkuun nopeasti ja useammalla on lapsia ennestään, joten ehkä tämä raskaus ei ole niin erityinen, että sen toivoisi vielä jatkuvan.
Vauvan saaminen on varmasti meille kaikille TODELLa tärkeä asia ja just siksihän se herättää meissä niin suuria tunteita! Kyse ei missään tapauksessa ole siitä etteikö raskaus olisi erityinen vaan nimenomaan siitä että se on niin erityinen. Mun mielestä sitä voi hyvin verrata rakastumiseen; Kaikki varmaan tietää miten kipeetä joku niin tärkeä asia voi tehdä.

Mä ainakin vaan odotan sitä niin paljon että saisin nähdä oman vauvani ja hukuttaa sen halauksiin ja pusuihin...ja mä odotan sitä että saa olla vaan helvetin väsyny siihen oman rakkaan lapsen hoitamiseen ja siis äh...kaikkea sitä ihanan kamalaa mitä vauva-arkeen kuuluu. Sen takia oon kärsimätön vaikka ei oo vielä la edes ylitetty. On tosi vaikea ajatella "järkevästi" että lapsen on hyvä pysyä kohdussa vielä, kun on vaan niin sekasin tästä kaikesta. Ja mulla ei oo mitään ylitsepääsemättömän kamalia fyysisiä vaivoja että voisin niillä perustella tätä "hätäilyä", se on ihan täysin tunnepuolen juttuja.

Ja todella toivon että kukaan ei nyt ajattele joidenkin kommenttien perusteella, ettei kehtaa "valittaa" kun ei oo mukamas oikeesti mitään vialla. Jokaisen ongelmat on just sen kokosia minkälaisina ne itse kokee, eikä niitä voi verrata kenenkään muun ongelmiin.

En tiiä tuliko pointti selväks... musta on vaan tosi ihanaa, että täällä on voinu kaikki tukeutua toisiinsa pienten ja isojen ongelmien kanssa. Vaikka en itse niin ahkerasti ookkaan keskusteluun osallistunut niin ootte saanu mut hymyilemään joka päivä, yhteishenki tällä palstalla on ollu tosi hieno!

T: Vetiver ja toukka vasta 39 + 4
 
Onnea Pipalle, se on pian vauvva maaailmassa!

Ja shamandalielle tsempiä. Ite olisin niin vittuuntunut kun ei käynnisty että katoaisin maan alle. Kiva kun silti jaksat olla positiivisena (?) :hug: :D

Ja menninkäinenkin on jo ihan valmiina, nythän niitä vauvvoja rupeaa sitten tulemaan. :)

Ja kukas muu oli menossa, pmmj perjantaina? Asrai ja vanessa, mieluiten heti!

Ja sitten tähän positiivisuus on perseestä teemaan.
Positiivisuus on perseestä.
Mulle tää raskus joka on pitkään yritetty, toivottu ja keskenmenon jälkeen ollut raskas ja rakas.
Virtuaali maailma on siitä hyväm että anonyymisti saa purkaa itseään, väsyttämättä jatkuvilla peloillaan ja ahdistuksellaan lähimmäisiä. Ite oon varmasti itkenyt tän odotuksen aikana vähintään joka toinen päivä.Suomalaisessa yhteiskunnassa kun odotuksen kamaluus on tabu. Vain fyysisiä vaivoja saa valittaa, niitäkin vain silloin kun ne rampauttavat. Mielenterveydellisiä ongelmiahan ei ole. :/
Itse olen saanut niin paljon paskaa niskaani sukulaisilta ja muilta ystäviltä peloistani, Minua vähätellään, tunteeni latistetaan ja leimataan vainoharhaiseksi. Ainoa paikka missä minua on ymmärretty on tämä palsta ja terveydenhuollon ammattilaiset.

Nytpä sitten, vaikka varmasti tämän palstan nega-kuningatar olen, haluan nyt ihan tän odotuksen loppumetreillä kiittää sinua, Maukkis. Jotenkin on aina tuntunut siltä että sä sentään ymmärrät.
Ja monta muutakin. Ja tuosta piiristä, kun on täällä ihan ekojen joukossa pyörinyt päivittäin, niin jotkut vaan jää paremmin mieleen. Varsinkin ekan kk aikana tuntuu että täällä ei ollut kuin minä, Maukkis, Shamandalie, Sätseeni, Porshe,Asrai ja Mötkylä. ( missä se Mötkylä muute o?) (Ja mmiilia?)
Ja onhan sekin totta että joillakin on jotain pientä samaa yhteistä itseni kanssa ja sillätavalla kirjoitukset jää mieleen.

Mutta kuupasta mahaan, eilen oli pientä pahoinvointia illalla. Tiiä johtuko lasagnesta jossa kolme kiloa juustoa ja kermaa.
Mutta suppailu rintamalla tosiaan aika hissua. Mä aattelin nyt ottaa tän viikon silleen että syntyy kun syntyy ja ruveta kilahtamaan vasta ensi viikolla jos ei mitään tapahdu. Asrain tavoin mua kanssa pelottaa "yli-ajan" mukanaan tuomat mahdolliset ongelmat, istukassa tai muuten kropassa. pelottaa että jos menee kauheen kauan niin kroppa prakaa. Ja siihen että olen hätäillyt tätät ilos ennenaikojaan, on ihan syykin. Jotenkin tunnen että mun olisi helpompi pitää lapseni hengissä kroppani ulkopuolella ihan johtuen tästä mun yhdeksän kk kestäneestä kuolemanpelosta.

Ja minimiille, tempperamenttisenä ihmisenä olisin varmasti jo eilen kiskassut palkokasvia nokkaan. Mutta sun kommenttisihan aiheutti vallanhyvän keskustelun odotuksen eri tunteista. Hyvä niin.

Tuitsu ja Tirppa rv 40+1

Palaan päivällä puhiseen lisää. Ja muistakaa. Mun näin aikasen aamun kirjoituksisata kannattaa suodattaa ainakin puolet.

Tässä kun mietin eri nimimerkkejä niin missä on Polka? Ja joko Landir meni?
 
Maukkis: Illan ja yön aikana loppui sitten ne vähäisetkin kivuttomat supistukset. :kieh: Menkkajomotus jäljellä, mut se saattaa olla iha siitäkin kun eilen ronkittiin ihan urakalla. Ja nyt on häpyluukin niin kipee et istuminen ja liikkuminen sekä seisominen sattuu... Makaamisesta puhumatta mitään... :whistle:

Asrai: Toivotaan et jos et ennen kontrollia pääse lähtemään sairaalaan, niin että siellä tilanne sitten kuitenkin sellanen että se tutkimus vauhdittaisi... :hug: Peukut pystyssä. :)

menninkäinen: Joo ei koiteta tänään uudelleen, tuon tipanlaiton jälkeen pitää olla ainakin yksi välipäivä, lepopäivä siis. (Tämä miltään levolta tunnu kun koko ajan miettii mitä keinoa sitä seuraavaks koittais... :kieh: ) Ja nyt meni vasta maanantaille, koska huomenna on pyhä ja perjantai oli siellä jo täyteen buukattu (+sit päälle vielä ne jotka itsekseen lähtevät synnyttämään) joten maanantaihin on odotettava... :/ Ainut lohtu tosiaan on se, et vauvalla kaikki hyvin... Oma olo ei olekaan niin kehuttava, mutta sen kai niin väliä... :whistle: Toivottavasti sullakin pian lähtis käyntiin synnytys (ja kaikilla muillakin jotka sitä odottavat... :))

rillukka: Juu, ei sinne ketään kai koskaan onneks oo jäänyt. :D Kaipa tämäkin ennen rippikouluikää viitsii vaivautua ulostautumaan... :D Onneks ei olla vielä laskettuun aikaan päästy, sehän on vasta maanantaina, mutta jospa sillon sitten pääsis viimeistään hommiin, kun sanottiin joskus aikaisemmin ettei yliajalle anneta kuitenkaan mennä... ;)

pippa: tsemppiä. :hug: :flower: Pian sitten saadaan vauvauutisia lisää. :heart:



Alkuperäinen kirjoittaja Vetiver:
Alkuperäinen kirjoittaja tivoli:
Aika moni täällä on varmaan lapsensa saanut alkuun nopeasti ja useammalla on lapsia ennestään, joten ehkä tämä raskaus ei ole niin erityinen, että sen toivoisi vielä jatkuvan.
Vauvan saaminen on varmasti meille kaikille TODELLa tärkeä asia ja just siksihän se herättää meissä niin suuria tunteita! Kyse ei missään tapauksessa ole siitä etteikö raskaus olisi erityinen vaan nimenomaan siitä että se on niin erityinen. Mun mielestä sitä voi hyvin verrata rakastumiseen; Kaikki varmaan tietää miten kipeetä joku niin tärkeä asia voi tehdä.
Ei kai kukaan sitä vauvaa yritä tai pidä, jos sitä ei haluaisi? Samaa mieltä siis Vetiver sun kanssa. Meillä ei esikoinen saanut helposti alkuunsa (tai mitä mieltä sitten onkaan, 2v yritystä ja siinä yks todistettu km rv 7+, ja sitten kiertoja jotka oli 50+ mut en testiä uskaltanut onneks tehdä ), toinen raskasus ei antanut odottaa kuin n. 9kk yrityksen alusta -> keskeytynyt km vko 12+4. Sen jälkeen yritystä ei enää ollutkaan kuin 8kk. Kuitenkin tämä vauva on toivottu, vaikka hänet ulos jo ennen aikojaan haluaisinkin. Esikoisen kanssa oli ehkä enemmän malttamattomuutta, mutta nyt alkaa olla esikoisenkin vuoksi "kiire", koska on aika tylsää kun äiti ei oikein mitään saa tehtyä tytön kanssa... :( Ja olkoonkin lapsi sitten kuinka mones tahansa, niin eiköhän se kuitenkin ole yhtä erikoinen ja odotettu kuin esikoinenkin. Vai olenko sit vaan friikki kun en osaa ajatella niin et onhan tää jo toinen... :headwall: (Tosin mua "lohdutettiin" lääkärin toimesta tuon viimeisen km jälkeen et "ei kannata murehtia, onhan teillä jo yksi lapsi". :eek: Arvatkaa lohduttiko?!?! :headwall: )

Tuitsu: Minä? Positiivisena? :D Ei siis tää jumalaton ketutus tekstistä näy? :D Joo, alkaa hiljalleen positiivisuus olla loppu. Vielä kun alkaa olla eri lääkäreillä eri mieli, et mitä nyt pitäskään tehdä... :headwall: No... Maanantaina sit näkee taas millä mielellä ollaan. :D (Siis lääkärit :D)

Vielä vähän ( . ) tähän aamuun (ELI SIIS ÄLLÖVAROITUS :D): Sama limaverivuoto jatkuu kuin eilen. Tosin pikkuhousunsuojaan saakka mitään ei tule mutta vessassa käydessä ja erityisesti pyyhkiessä sitä riittää. Pesuun oon siirtynyt, säästää siinäkin sitten vähän paperia.. :whistle: Ja niin kuin aikaisemmin kirjoitin, alakerran paikat on melko kipeässä kunnossa, johtuneeko sitten eilisestä käsittelystä... Asento kuin asento tuntuu pahalle, jalat on taas heti aamusta kuin limput... Pitäs lähteä esikoisen kanssa käymään kirjastossa, mikäli saan kengät mahtumaan jalkaan. :kieh: Neuvolaan ajattelin tänään soitella, että uskallanko näiden jalkojen kanssa odotella sinne maanantaihin, vaikka TYKSissä sanovatkin tämän olevan normaalia... :/ Kai se sitten on...

Tänään aamulla neiti tuli meidän sänkyyn vasta kun mies oli töihin jo lähdössä, ja iloksi ja ihmetykseksi nukkuikin vielä. :eek: Herättiin vasta 7.30 ja sitten vielä pötköteltiin ja höpöteltiin. :heart: Meillä onkin tänään tyttöjen päivä, mennään kirjastoon aamupäiväulkoilulla jos se vaan aukeaa ajoissa, ja kävelemään ajattelin et mentäis kun tossa jäisellä pihalla mitään tekemistä kuitenkaan ole... :)

Niin, piti vielä vähän valittaa teidän kiusaksi:
Tuli eilen niin paha olo illalla, kun mies sitten soitti vanhemmilleen ja veljelleen, ettei vielä mitään vauvauutisia ole (ovat niin ihanasti olleet kaikki nyt mukana ja lupautuneet kaikki tarvittaessa esikoista hoitamaan, ettei siitä sitten tarvii murehtia :heart: ). Sanoi sitten et on nyt mennyt kaks päivää jo ihan hukkaan kun mitään ei ole tapahtunut. :kieh: Käyvät työpaikan kanssa pelaamassa kaukalopalloa 3 krt/vko ruokatunnilla, ja joutu jättään väliin perjantaina kun oltiin äippäpolilla ja maanantaina kun oltiin TYKSissä. :kieh: Tuli niiiiin paha mieli, ihan niinku se mun vika olis. Tosin sit sanoi ettei se mun vika ole, mut tuntuu kuitenkin siltä.... :ashamed: :'( Sanoinkin sitten, ettei tarvii maanantaina tulla, et pyydän kyydin mun isältä ja menen sinne yksin, et jos nyt sattuvat koittaa käynnistystä niin ilmoittelen sitten jos jotain alkaa tapahtua. :kieh: No, aiko hän sit kuitenkin tulla sinne, kun mun on tylsä olla siellä yksin. Sanoin, et mieluummin olen siellä yksin ihmettelemässä turhaan kuin kuuntelen illalla kiukuttelua. :kieh: Ihan niin kuin mä oisin siellä mielelläni käynyt kääntymässä ja pidätellyt ettei supparit ala. :kieh:

Mutta nyt aamupalalle ja liikkeelle jos vaikka jotain sais aikaan. :wave:

Shamandalie ja Torsti 39+2 :heart:
 
shamandalie voimia. mä olisin varmaan kilahtanut. mulla itellä lähti tosi hyvin tipalla viimeksi.

kovaa keskustelua on käyty. eilen täällä. ei mun mielestä täällä mitään sisäpiiriä ole. kaikki "narisee ja rutisee" ite oon pyrkinyt vastaan aina niin monelle kuin muistan ja osaan. en pidä mitään tiimari vihkoa netin vieressä. mut nyt muihin aiheisiin.

4 päivää supistellut ja lapsihan on puoleksi päästä jo kiinnittynyt alas. saan jo siitä suppailua ku laitan imurin johdon seinään. mut nyt ku nousin aamulla niin ajattelin et uuteen vuoteen mennään ja rytinällä, näin ei jaksa sit pettyä. ajattelin alkaa vaan twkwwn kaikkea mitä jouluun laitan ja kyllä se tulee ku on tullakseen. (huomen aamulla rutisen tääl ku sitä jo ei kuulu. hyvin paljon mahdollista)

eilen ku luin noita teidän kiivaita keskusteluita niin tuli mieleen että kuinka kaikki odottaa vauvaa, entä sit ku se on töppäilevä teini. onhan se varmasti silloinkin rakas, mutta onko se enää niin ihana. en oikein osaa näitä sanoja kirjoitaa tänne, mut toivottavasti ymmärsitte. saa lukea lehdestä niin paljon huostaanotoista ja rikollisuudesta. mut nyt lopetan ennen kuin saan pienen aineen aikaiseksi.

lilleriina
 
Tuitsu minkä teit.. Melkein sait tän hormonihirviön pillittämään heti aamusta :hug: Kiitos itelles ku sanoit silloin joskus että säkin haiset persvaolle. Ja kiitos ihanista jutuistas :heart:

Shamandalie: Perkele. Höh. Josko se mahan asukki raapaisis siihen kalvoon reijän vielä ennen maanantaita :D

Kelläs kaikilla niitä limavuotoja onkaa?? No tänne kans muutaki ku tuota loputonta valkkaria jonka totesin olevan helvetin ruman väristä, sitä täällä jo aiemmin mainittua vihertävän keltasta???

Pippa: Joulua sääki oot oottanu eli samaan kerhoon kuulut, eikös?? Onnea matkaan ja vauvauutisia jään oottelemaan :hug:

Menninkäinen: =) Jee sä pääset pian hommiin :wave: :heart:

Asrain uutisia oottelen kans, onkohan vihoviimeinen eräpäivä tänään tai annetaanko se jo hänelle.. Jännittävää!! Ja yhdyn myös tähän pelkotilaan mikä tulee kun mennään yliajalle. Tuossa luin eräästä tapauksesta jonka raskaus oli saatu päätökseen vasta viikoilla 43+2 :eek: Tää olis jo ettimäs nurkkaa pyöreestä huoneesta jos noin pitkälle ois pakko mennä.. :whistle:

Sairaalakassista löytyypi Imetysliivit ja liivinsuojia, kameraan varaparistoja, kynä, hygieniahommelit, hiusten taltuttamiseen välineistöä, isommille lapsille pillimehut ja pienet yllärit, Rasvoja, ennen kaikkea HUULIRASVA joka on ihan pakollinen.., Vauvalle käsiin ohuet tumput ku s.joen sairaalas ei niitä ainakaa oo, Alkkareita itelle, ja vaikka mitä pikkusälää..

Aamupalaa tuli vedettyä oikein harvinaisen nestepitoisesti ku tuli tuos mieleen että ummetus on taas saanu vallan ja "juhlahetkeä" ei taas muutamaan päivään oo ollu.. :x Laktuloosia ja hirveesti juotavaa, pian tää mamma pitää istuntoa, jippii sitä kevyttä oloa!! :kieh:

Ällöjuttuineni pakenen taas paikalta.. :wave:

maukkis 40ja risat
 
lilleriina Joo no sama homma, aamullaki sitä valahti kilokaupalla housuihin ku nousi sängystä yms.. Hyi. Sitte tuon rumanvärisen lisäksi on sitä lientä, kirkasta tai valkosta, melkoinen soppa housuis heti aamusta :x
:LOL: Alkoi naurattaa..
 

Yhteistyössä