**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Heippa taas.

Shamandalieta myös kaipailen, ei näkyny joten ..hmm??

Kiva että minimi nauttii olostaan, mutta yhdyn moniin jotka valittavat ja rutisevat ihan just niin paljon kuin sielu sietää. Vertaistukea on aina tarjolla ja ite ainaki jätän raskauden ihanuuden hehkuttamisen niille ajoille kun ei tuo pallo tuossa oo, vauva on sylissä ja aika on kullannu muistot. Jep. Ja ainahan sitä sitte voi jättää noteeraamatta ne rutinat, ite kyl luen kaikki jutut sen kummemmin arvostelematta kenenkää hätäisyyttä tai vastaavaa. Yliaikaisuus ilman fyysistä ongelmaa on helvettiä.

Asrai: toivottavasti sulla tulis juuriki limatulppaa ja huominen yliaikaiskontrollikäynti muuttuis synnytykseksi ;)

Tuitsu: The päivää kannattaa juhlistaa herkuilla.. Ja jokaista päivää myös sen jälkeen.

Ja se positiivinen homma yliaikaisuudessa aiemmin mainitsemieni lisäksi. Hmm. No ainaki se että on tuolla navan alla vauva joka siellä näköjään viihtyy, vois olla toisinki. Jeps.

Nyt meen tekeen parit kyykkyjumpat et sais ees yhen tuskallisen supistuksen tämä päivän aikana kokea ja jatkan sitte normaalia arkea.. :wave:


Aijuu... tää hormonihirviö meni lukemaan raskausarpia kirjan viimeiset sivut ja alkoi vollottamaan. :kieh: Mutta kun se miehekäs tapa kertoa synnytyksestä oli vaan niin herkistävä.. :kieh:
 
Niin joo.. tämän päivän saldo "joko pian" kyselyissä on 3 kpl. Voi kuinka ne ärsyttää.. ykski kaveri tuumas että kun häntä niin jännittää kun se vauva voi syntyä ihan koska vaan.. no daaaaa.. :/ Joo eihän ne pahalla mut kyselis vaikka muuten vaan kuulumisia mieluummin.
 
Heipsan keikkaa!!

Tällä rintamalla ei uutta.. Samoja kolotuksia päivästä toiseen ja suppareita jotka kylläkin kivuttomia.. Eilen sain siivottua koko kodin ja pyykkäsin kolme koneellista pyykkiä. Voitte vain kuvitella miten jäytää liitoskivut tuolla alakerrassa!! |O |O
Mut silloinhan se on tehtävä kun on vähän parempi päivä kipujen suhteen. Luutusin vielä lattiat kontaten että sillee. auts!! :whistle:

Kyllä minä ainakin ymmärrän todella hyvin tuon "kiirehtimisen" vauvan saannissa. Eihän minullakaan ole vasta ku 37 ja jotain mutta olen aika kypsä jo tähän touhúun! Ja vain ja ainoastaan sen takia koska olo tukala ja kipeä!! Minä olen ainakin väsynyt tähän jatkuvaan kipuun!!
Mulla on ollut jo ainakin kk:den tuo vauva laskeutuneena ja se on vaikeuttanut mun liikkumista tosi pahasti. Kummaltakaan aikaisemmalta lapselta en ole kärsinyt näin kipuja!!

Meitähän kuulosti olevan jo monta kenellä sektio/käynnistys edessä! :eek: Tsemppiä kaikille koetukseen!! Perästä tullaan!!
Mua itteä jänskättää että pääsenkö esikon ensimmäiseen joulujuhlaan.. siis koululle. Toivon että tää vaavi päättää tulla vähän etuajassa tai sit pari päivää myöhässä.. Joulujuhla osuu just lasketun ajan tienoolle!

En mie ennää muista mitä te ootte porisseet. Mutta palataan taas!!

T. turvonnut möhköfantti ;)
 
Pitäisköhän munkin tälle päivälle jotain juttua keksiä...

Tuossa illalla pohdin tota koko arviota. Mullehan sen on nyt 2 kertaa ultralla tehty, niin mitenkähän paikkaansa pitäviä noi arviot on. Voiko ne mennä ihan mettään? Onko kellään tietoa. Oon nyt niin tyytyväinen, ettei oo sokereista huolimatta mikään jätti. Mutta jos oikeasti onkin hirmu iso?

Mä en tiedä tulikohan mulle eilen ekat kipeät supistukset illalla vai ei. Tossa keskellä alhaalla kuin olis puukolla lyöty. Tekiköhän se lääkärin tekemä sisätutkimus, joka tuli ihan h-tin kipeää, ton. Muutenkin illalla toisessa lonkassa ja nivusessa vähän oli kans jotain puukon iskuja. Vähän kyllä tunnen itteni tyhmäksi, kun en tiedä onko noi supistuksia. Toista kumminkin jo tässä odotan. Mutta kun ei oo ollut, niin mistäs mä voin tietää... Sehän nyt oliskin, jos tämä päättäiskin tulla yhtäkkiä ulos, kun eilen asennoiduin siihen, että yli mennään.

Mä oon ihan kauheasti nyt alkanut miettiä asioita ja illalla miehelle pitää sitten tihrustaa itkua milloin mistäkin. Eilen tihrustin itkua, kun pelkään olevani jouluaaton synnyttämässä. Sitten itkin sitä, kuinka mun aika riittää esikoiselle, kun se on vielä niin pieni. Sitten sitä, miten mä pärjään sairaalassa oloajan ilman tuota esikoista. Milloinkahan tuo mies hermostuu muhun? Meillähän tää vauva oli yllätys ja olisin halunnut vähän isomman ikäeron lapsille ja nyt tuo asia taas pyörii niin mun päässä. Miten tää nyt taas meni tuohon marisemiseen. Jättäkää lukematta, jos ärsyttää.

Ihmettelin sitäkin kun eilen äippäpolilla sanoin kätilöllekin suruissani, että toivottavasti en joudu olla täällä jouluaattona kun on tuo pieni poikakin kotona. Se tosi epä-empaattinen-kätilö (sama joka viimeksikin oli äkäinen), sanoi että eikö nyt sitten oo aika katkaista napanuora molemmilta. Ja aattelepa, että sä kuitenkin pääset täältä joskus pois. Jotkut ei pääse täältä koskaan pois. Mietin sitten tota jälkimmäistä, että eihän sinne kai kukaan äiti loppuelämäkseen jää synnyttämään. Vai tarkoittiko itteään sitten ja omaa ammatinvalintaansa. Liekö saanut joulukuun työvuorolistat ja työvuoron jouluaatolle, mutta tuskin sen ihmisen ammatinvalinta on mun vika. Oonkohan mä vähän turhan herkkis tässä tilassa, mutta mulla jotenkin tuli paha mieli tosta.

No joo nyt poistun vähäksi aikaa ainakin.

Nobody 38 tasan
 
Peräpukamista: itselläni kans ummetuksen myötä ajoittain tulee, muttei onneksi vielä toistaiseksi ihan hirmu isoja ja kipeitä... *koputtaa puuta*
Ensihätään auttaa ihan vain se, jos vaikka esim. Bebanthenilla niitä pukamia rasvaa, mutta jos äityvät oikeasti kipeiksi, niin silloin ei muutaku hakea apteekista semmosta ihan vasittua pukamarasvaa tai pukamia varten tehtyjä suppoja tai molempia. Kyllä ne siellä apteekissa neuvoo. Muistaakseni ovat ihan käsikauppatavaraa.

Oma napa: pentu kiivennyt mahassani mukavan ylös. Kenkien laitto pistää hengästyttämään, närästys on jokapäiväinen vaiva, mutta valoisampana puolena ei pieni paina kokoaikaa virtsarakkoon, eikä oo nyt reiluun viikkoon tarttenu nousta kertaakaan koko yön aikana vessaan pissalle ja nukun kuitenkin reippaat 6-8 tunnin yöunet!
 
Hyvin menee. Tänään olin nla lääkärissä. Nämä oikeesti kovat suopistukset ei oo saaneet aikaan juuri mitään :kieh: kaulaa vielä 1cm jäljellä ja kohdunsuu kiinni!! Hip hei, enpä oo ollutkaan kipee ku 3vrk. Tää tulee olee ihan sama ku pojan kanssa eli kovilla säännöllisillä supistuksillakaan ei oo toivottua tulosta. Mistä ihmeen betonista mun alakerta on tehty??????? :eek:
vane ja vauva 40+6
 
moro kipinä :wave:

kauan oot lumienkeli pysynyt linjoilla, katotaan bannataanko sut taas ennen synnytystä :kieh:

vane, mulla on vielä jäljellä kaulaa 5 cm ja paikat kiinni, kaipa se kaula joskus lyhenee...

jajepoo peukut pystyssä että tuo alapään purkaus olisi juuri sitä! ;)

Nobody ihan kauhee kätilö! muakin muuten sattui sisätutkimus ihan sikana kun lekuri tuntui työntävän koko nyrkkinsä mun sisälle |O asiaa ei auttanut kun limakalvot olivat taas ihan kuivassa kunnossa. ei ollut mikään esileikki se tutkimus, ei todellakaan.
 
Lääkärineuvola nyt takana ja olen vieläkin järkyttynyt lukemista...ensinnäkin
turvotusta ihan hirveesti käsissä ja jaloissa
rr 141/85, 134/92
viikkopaino +1900g :headwall: :headwall: :headwall:
sf mitta huitelee 36
vauvan syke 148.
rt.
Lekuri tokaisi että on iso vauva tulossa....apua!!!!!
kohdunsuuntilanne oli normaali...eli ei olleet täälläkään supistukset ja vihlomiset saaneet mitään aikaseksi!!!!!!!!
Lekuri ei päästänyt lähtemään mua ennen kuin pissa oli tarkistettu ja se onneks oli puhdas...olin jo ihan varma että tässä on raskausmyrkytys kehittynyt. En huomannut kysyä että näkyykö raskausmyrkytys aina pissassa ? vai voiko joskus käydä niin että muita oireita tulee mutta pissa on puhdas? Nyt sit verenpainemittari lainassa taas ja huomenna ja ylihuomenna terkkarille ja herkästi yhteys päivystykseen jos raskausmyrkytykseen viittaavia oireita tulee.
Oon vieläkin ihan järkyttynyt tosta viikkopainosta ja turvotuksen määrästä!!!Täytyy ruveta selaamaan vanhoja viestejä ja lukea että millaisia sf mittoja viikkopainoja teillä muilla on ollut. Nyt pitää jättää kaikki herkut ja suolaset ruoat pois...yhyyy

Kiitos että sain purkaa kauhistukseni, mun mielestä tää palsta on just sitä varten että kaikki tunteet on sallittu =)

Misse81 36+4
 
nobody on ollu kyllä tympiä kätilö :kieh: eihän sen sulle tarvis omia tympäyksiään purkaa...mutta ilman muuta ite voit raskauteen liittyviä juttuja kätilölle purkaa!
jajepoo jospa se nyt alkas syntyä :heart: mulla sama homma etten välillä tiiä millon oikeesti pittää lähtä :ashamed: jos mulla lurahtas veet ni sillon menisin heti mutta supisteluista ni hankala päätellä kun on ollu jo nyt niin kipeitä että muilta oisin jo lähteny :whistle: ja mun siskoilla kun on ollu yhtä uskomattomia synnytykset kuin mun äitilläki :/ yks sisko ehti hakia "varalta" pikkusiskon heille ammax jos lähtö tullee...pääsivät kotia ja kynnyksellä tuli yx kunnon supistus.tuumas että taijetaankii lähtä tästä heti...puolen tunnin päästä oli poika syntyny :eek: onneksi me asutaan 20km päässä sairaalasta mutta sekään ei takaa että sinne ehtis aina :/ lähtisin varmaan sinuna käymään jos tuntuu että supparit kovenee tai tihenee!!!ymmärrän TÄYSIN tuon tunteen kun usiampi synnytys jo takana eikäs silti tiiä millon pitäs oikeesti lähtä :ashamed: :D
vanessa elä lannistu! kyllä siellä silti jotaki on jo tapahtunu kun kaula on lyhentyny jo senttiin.uskon että kun synnytys lähtee käyntiin niin sulle ei kohunkaulanpuudutetta pysty laittaan kun kaula jo nyt lyhyt mutta itelle se ei oo koskaan mittää auttanu että kivunlievityksiä on sulle muitaki sitte tarjolla!mulle ainut spinaali joka ehitään laittaa jos kätilö ottaa tilanteen heti tojestaan....
 
Kiva, kirjoitin kauheet sepustukset ja ne hävis.... :kieh:

Enkuli: Kiitti vinkistä, täytyy kokeilla kaikki mahdolliset... Kyllä se pukama on tuolla koko päivän vaivannut... :ashamed:

Nobody: Mukava kätilö sulla! Kyllä tuolla alalla pitäisi hiukan ajatella mitä sanoo meille hormonimyrskyissä elävillä naisille... varmaan oli tullut just tuo uusi työvuorolista ja pukkasi jouluksi jonkun vuoron... =)

Misse: :hug: Toivotaan parasta... Ei nuo arviot kuten aikaisemmin kirjoitin aina niin paikkaansa pitäviä ole...

Jajepoo: tsemppiä vaan ja onnea, jos lähtö sulla lähellä... :hug:

Itse olen saanut ihme limavuodon takia vaihtaa tänään jo 3 pikkuhousunsuojaa. Koko ajan tulee tämmöistä kirkasta/kellertävää limaa, jossa en ole havainnut veriviiruja... Eli voiko tämä olla limatulppaa, kun ei tule veriviiruja? Kiitos jo etukäteen, ei hajuakaan miltä limatulppa näyttää... Esikoisesta en sellaista havainnut missään vaiheessa...

Niin ja lopuksi kiitos teille, että olette jaksaneet lukea rutinoitani ja malttamattomuuttani... Yhdyn edellisiin kirjoituksiin ja minä ainakin luen mielenkiinnolla teidän kaikkien kolotuksista ja herkästä mielestä, koska itse kärsin aika paljon samoista vaivoista... Joten kiitos teille kaikille... Olen saanut täältä paljon apua ja neuvoja... :hug:

Riikkuli´+pikkuinen 39+2´+ peräpukama
 
Kiitokset kaikille onnitteluista ja tsemppia vielä kärvisteleville. Valitettavasti se itku ja valvominen ei ole jäänyt siihen yhteen yöhön vaan on jatkuvaa.... Ei siitä koliikista tietysti vielä tiedä, mutta syöhän tämä miestä. On paha olla kun toinen on tuskainen. Tuon hieronnan olen huomannut tosiaan hieman auttavan.
Kestovaippojen kanssa on tullut myös kovasti pelattua, nyt jo huomaa, että toiset toimii paremmin ja toisten kanssa tulee ohivuotoja... Pienet jalat kun on niin pienet--->lahkeen suista tuppaa karkailemaan. Jokos meille on perustettu oma palsta tuonne vauvapuolelle?
Ja niin 10 kg on jo pudonnut =)
 
Tsemppiä... :hug: ja minä ainakin suosittelen henkilökohtaisesti sitä vyöhyketerapiaa, jos itku vielä kauan jatkuu ja on sellaista koliikkiin viittaavaa. meidän neiti oli kolmen hoitokerran jälkeen kuin eri neiti. Ne kipristelyt ja monen tunnin itkusessiot loppui siihen... Yöt meni hienosti sen jälkeen... Ja hienoa, jos hierot itse. minä jatkoin hierontaa iltaisin tuon vyöhyketrapiakäyntien jälkeen ja se oli samalla myös sellaista ihanaa vauvaan tutustumista ja kontaktin ottamista. Ja huomasi kyllä miten meidän neiti nautti siitä. Ja edelleen hän tykkää, kun häntä silittelee ja hieroo jaloista ja masusta ja selästä. =)
 
hapikolle mää varmaan käyttäsin jo nyt tuolla riikkulin suosittelemassa vyöhyketeraspiassa.jos menneeki jonku aikaa ennen kuin alkaaki auttaa ni ette aiva väsähä!ja pystyttä nauttiin "normaalista" vauva-arjesta!
meillä kans poika rauhottu kun jalkapohjia iltasella hieroin mutta se vois olla sitte "lisähoitoo" vyöhyketerapian lisäx.
täällä 2v kuopus edelleen ripuloi. :/ käytin jo tännää tk:ssa.ottivat crp:n ja käskivät listata nesteet ylös..nyt oon joka välissä sille tuputellu osmosalia...kuivaa niin herkästi kun ei varmaan vielä suolinukka oo kunnolla palautunu allerkioista.syöny vasta puoli vuotta kotimaisia viljoja...maito ja soija sillä edelleen pois...mutta pietään peukkuja että menis nopsaa ohi.(tää ei kyllä liittyny tähän ootukseen muuta kuin että työllistää mua möhkövalasta tässä tilassa enempi,mut eihän tuo pieni sille mittää voi.raukka!) :ashamed:
 
Kääk!!!
kävin äske kontrollissa äippäpolilla vauvan kokoarvio tällähetkellä on 3700g!!se on mulle aikas paljon,(lisäksi rr taso kokoajan kohollaan vaikka on lääkitys.) lääkäri oli samaa mieltä ja sain sit käynnistys ajan perjantaille. Jännää!!
:xmas:
voi tietty olla et vauva syntyy jo ennen perjantaita kun istukka on jotenkin kalkkeutunut.
helpottunut olo ku tietää et se vauva saattaa oikeesti joskus syntyä, on jo meinannu usko loppua!!


pmmj ja pöppylä 39+1 :hug:
 
Kirjoittelin tossa teille pitkät jutut ja ne sit meni. :headwall:

Pikauusinta siis:

Asrai: meillä molemmat sekä minä että sisko synnytty ajoissa. Sisko itekseen muistaakseni jotain rv34 ja mut otettiin ulos rv 32 kun kasvu lakannut. Molemmat sektiolla syntyneet.

kiiuska ja Maukkis olitte kaivanneet... :hug: Kiva. :D Tosin täällä edelleen yhtenä kappaleena... :kieh:

Takana siis epäonnistunut käynnistysyritys. Soitin aamulla ja mulle oli varattu talon paras huone... :D Eli siis huone omalla suihkulla ja vessalla sekä ammeella. Tippa laitettiin 9.20 ja 14.30 mennessä ei suurempia suppareita saatu aikaan. Käyrällä olin koko ajan kun en liikkeellä ollut, ja liikkeellä ei kauaa voinut olla koska automaattitipassa oli akku loppu eikä siis tiputellut kun ei ollut seinässä kiinni. :headwall: Kivuttomia ja vähän tuntuvia (eli siis keskittymistä vaativia) suppareita tuli parhaimmillaan 3 min välein, mutta eivät johtaneet mihinkään. Viime perjantaina oli 3 cm kaulaa jäljellä ja kohdun suu auki kahdelle sormelle. Nyt oli kaulaa 1,5 cm ja 3 cm auki. Tipan loputtua (kun siis lopetettiin) supistukset jatkui puolisen tuntia 3 min välein mut ei ollut kipeitä, tuntuivat vaan vähän... Edelleen supistelee välillä, tosin harvakseen, ja nyt on sitten ilmeisesti kahdesta ronskimmasta sisätutkimuksesta johtuen limaista ja veristä vuotoa. Ensi maanantaina aika äitipolille ja silloin ultrataan ja katsotaan josko silloin koitetaan uutta käynnistystä. Aion silloin sanoa, et mikäli vähääkään ois toivoa et lähtis käyntiin, niin haluan koittaa. Alkaa olla täällä selkä loppu ja jalat turpoilee eteenkin iltaisin niin ettei varpaat yllä maahan. :kieh: Olkoon vaan normaalia tässä vaiheessa, mutta mukavalta se ei siltikään tunnu... :whistle:

Jospa tämä nyt tulis perille eikä katoais jonnekin tietotekniikan kummalliseen maailmaan... Nyt röhnöttämään sohvalle muiden kanssa.

Shamandalie ja Torsti 39+1 :heart:
 
Mää en tiiä ite mitä mulla välillä lirahtelee vähäsen. Onko se vain runsasta valkovuotoa, lapsivettä vai pissaa :LOL: Olo on kyllä semmonen, että en ihmettelis vaikka vedet menis. Olisin kyllä valmis lähtemään jo, vaikka viikkoja vasta 36+3. Huomenna neuvola. Turvotusta on ainakin kauheasti :headwall:
 
Masennus iski nyt :(
Samanlaisia uutisia neuvolassa kuin misse81:llä.

Super suuret onnittelut kaikille vauvautuneille kuitenkin ensin :heart: :flower: .

Tänne on tullu tekstiä ihan kaaheesti, en vissiin ole edes vielä kerennyt korkata joulukuunpinoa.

Kovasti voimia kaikille jotka saavat vain odottaa ja odottaa.supistuksia kovasti teille, jotta pääsette tosi toimiin ja vauvan kainaloon.

Niin ja nyt sitten siihen oman napaan:
Neuvolassa siis kävin ja rv 37+1
Paino: +2100g/viikko :headwall: :headwall: :'(
Turvotus: + niin ettei nilkkoja löydy ja sormukset pysyvät varmasti sormessa, voikun saisi ne pois.
RR: 132/82 pulssi 80
Pissa: puhdas
Sf: 34
rt
Syke 140
Kohdunsuu: pehmeä, auki 0.5cm, pituus 2.5

Siinäpä ne, pikkusen pisti masentaan tuo paino, nyt siis tullut pari kiloa vaille 20 kg :headwall:

Ja täällä kans ilmeisesti hyvän kokoinen tulossa, lääkäri ei osannut tarkemmin sanoa, ultraan meinas laittaa mutta peru sitten kun kokeili lantion tilanteen ja sieltä mahtuu kuulemma hyvin tulemaan reilusti yli 4 kiloinen.

Strepto näyte otettiin taas, jotenkin toivois että olis koska sitten sais ainakin sen lääkityksen synnytyksessä.
Mutta eipä sitä voi muuta tehdä kuin toivoa että vauva on terve kaikinpuolin.

Nyt pitää välttää kaikkia herkkuja ettei vauva kovin enään kasvais, voi kun se on niin vaikeaa, millä te muut herkuttelette jos ette makeilla?
Mulla menee kyllä leipomusten rinnalla kilo satsumejakin melkein päivässä.

Mitä teidän sairaala kassit sisältää?
Ja mitä sitä pitäis kotiin ostella valmiiks?

 
täällä herkuteltu koko sakilla :p :D etenkin kuopusta aatellenkun mahatauissa ni ostin sipsiä,dippiä,suolatikkuja,jätskiä ja lapsille pillimehut...jos sais pojalle nestettä menneen...nyt saa itelle sitte herkut vähäksi aikaa riittää :ashamed: no kohtahan tuo on jouluaatto ja pkattu pari kilua suklaata sinne :p :ashamed: jospa sitte ois vauva syntyny ni sais hyvillä mielin herkutella ettei oo sokereitte nousu pelkoo...
shamalle voi että kun ei käynnistyny,mutta jospa lähtis itekseen sullä tässä käyntiin!!!!toivotaan!!!
 
minttuliinalle en ehtiny lukkee sun tekstiä kun kerkesin lähettää tuon oman herkuttelu viestin :ashamed: toivottavasti ei nyt tullu sulle kiukkua kun toinen täällä kehuu yhteisiä herkuttelu hetkiä...
mulla ollu porkkanat ja tomaatit mitä oon semmosennaan lotkinu naamaan jos tehny herkkuja mieli :p tai vesimelonia....
 
hulivili nou hätä :D herkutelkaa ihan rauhassa.
Jo sitä on täälläkin herkuteltu ihan riittävästi =)
Ei mulla edes oikeastaan tee muuta makeaa mieli kuin suklaata ja mikäs sen parempi lihotus herkku. Mut pitää nyt yrittää kävellä suklaiden ohi vain.
 
pmmj tsemppiä perjaintaille, hyvä että käynnistävät niin ei tarvitse enää pähkäillä ja stressata =)

Riikkuli toivon tosissaan ettei tuo sf-mitta ja lääkärin arvio koosta ole täysin luotettava....

Minttuliina tiedän kyllä miten masentava kuulla noita uutisia. Mä olen tänään litkinyt vettä litra tolkulla ja syönyt ananasta ja greippiä. Niiden pitäis poistaa nestettä. Turvotus laski päivällä kun makasin jalat ylhäällä sohvalla mutta heti kun lähtee liikkeellee niin jalat on kuin mitkäkin ilmapallot. Mua kyllä rupes pelottamaan tuo raskausmyrkytyksen mahdollisuus. Verenpaineet on ollut hieman matalammat kotona mitattuna. Joudutko sä käymään useimmin kontrollissa. Mä käyn huomenna rr-kontrollissa. Haluisin kyllä päästä johonkin koko arvioon...täytyy jutella terkan kanssa tarkemmin huomenna...
Koita jaksella, tiedän kyllä miten kamalaa on luopua herkuista. Mä oon taistellut koko päivän etten syö yhtään suklaata :kieh: eikä ole ollut helppoa :headwall: Mä ostin kasan hedelmiä ja niitä yrittänyt vähän väliä hotkia suklaahimooni :ashamed:
 
jep jep, arvasin että jollain kilahtaa kun provoilen, vaikka yritin monipuolisesti asiani selittää, mutta kerrankin viestiini kommentoitiin! Jeah!
Ihan oikeasti kuten sanoin, tekstiä tulee niin paljon etten kertakaikkiaan ole ehtinyt kaikkea lukemaan, ja sitten pariin kertaan satuin lukemaan pari sivua pelkkää negaa- jota EN kieltänyt tänne laittamasta, päinvastoin, sanoinhan jo että sitä varten palsta on! Ja tosiaan kenenkään ei tarvitse täällä mitään lukea, ei. Nytpä onkin tullut jo monta viestiä mun provoilun jälkeen, joita komppaan ihan täysillä. Ihmettelin vain sitä miksi on niin yleistä haluta se penska maailmaan "ennen aikojaan"--ja kuten jo sanoin, ymmärrän kyllä tottakai sen että kun on vaivoja, alkaa ärsyttää jne. Vaan eihän tuo koko teksti kerralla perille mennyt. Ehkä siis kaikki joilla kiirus on, on niitä joilla tosissaan on kuukausitolkulla kolottanut täpöllä sinne ja tänne.
Totuus on että ei ole yhtä oikeaa tapaa reagoida odotukseen ja kaikkeen siihen liittyvään, yksilöitä täällä ollaan ja toiset hötkyilee enemmän kuin toiset, anteeksi että menin puuttumaan henkilökohtaisuuksiin. Ehkä itse vain tukahdutan pelot ja turhat odotukset sillä että esitän lungimpaa kuin olenkaan! Ja kuten Riikkuli sanoi, ihan varmasti se malttamattomuus itsellekin tulee kun 40 vkoa tulee täyteen, ehkä jo aiemmin. No niin, toistoa, toistoa....

Täällä on muodostunut aika tiivis ydinporukka, josta jo ajat sitten joku muu kirjotteli, että tuntuu turhauttavalta mitään kirjoittaa kun jää "jalkoihin". Mutta itselleni kirjoittelu olikin enemmän pään purkamista, nyt olen kopsannut vanhoja viestejä ja huomasin että voi ihan käyttää päiväkirjana, kun ei mitään raskausmerkintöjä ole muuten tullut tehtyä.

Ei ole minullakaan koko raskaus hyvin mennyt, tuskin muistatte kesäaikaa jolloin vielä aktiivisesti kirjoittelin, pari kk joka perkeleen päivä pää ja/tai selkä kipeä, ei ollut kivaa. Ja kuitenkin huomasin että omat vaivat oli aika pientä monen muun rinnalla, kaikki sympatiat kaikille kärsineille. Paljon paljon pientä vaivaa ja ihmettelyn aihetta on ollut ja
kuten olen aiemmin todennut, tämä on ollut hauska palsta siitä että aina kun itsellä on tullut raskauden myötä uusia oireita ja vaivoja, joku niistä mainitsee täällä ja sitä huomaa että näähän kuuluu asiaan, monella muulla on ihan samoihin aikoihin ihan samanlaisia juttuja!

Ja kun vielä menin päästämään sammakon suustani ja kertomaan että itselläni on liikuntakyky tallessa, parina päivänä lisääntyneet supistelut oli tänään koirien kanssa lenkillä yhtäkkiä lähes jatkuvia ja lisäksi tuli vihlontaa ja selkäsärkyä, enkä uskaltanut lähteä keskustaan shoppailemaan. Että ehkä täälläkin päästään siihen kärsimysnäytelmään pikkuhiljaa...

Joo, vähän kiihkoillen tuli suollettua tekstiä, ei muuta kuin hyvät jatkot kaikille ja kovasti tsemppiä, me selvitään tästä kaikki, eiks jeh?! :wave:

minimi :x
 
Mulla on vähän samoja tuntemuksia kuin sulla minimi
=) Tulee monesti just sen takia paljon väliä kirjotuksiin kun tuntuu et ittekseen tänne höpöttää ja kukaan ei kommentoi mitään, tietty "sisäpiiri" vaan toisilleen. Mut ois varmaanki alusta asti pitänyt olla aktiivisempi et ois päässy siihen "sisäpiiriin" =) Enkä mä sitä pahalla, ihan selväähän se on et joittenki kans tulee paremmin juttuun. Itellä vaan niin paska itsetunto et heti varsinkin nyt raskaana ollessa aattelee et ei mua ees kukaan huomaa ja se tuntuu pahalta. Mutta toisaalta vaikka juttunne luenkin niin harvoin tulee itekkään kommentoitua muutako ajatuksen asteella...

Ja mulla kans nää raskaudet niin helppoja olleet etten ole synnärille lähtöä kiirehtiny vaikka kaikki menneet yliajan, eka synty siis 41+4. Päin vastoin nykki semmonen haikee tunne etten halua vielä tästä luopua, vaikka yöt meneeki perseelleen. Aikansa kutakin, kokemuksesta tiiän kuinka paljon kaipaan tätä aikaa taas jälkeenpäin.

Toki ymmärrän niitä kärsimättömiäkin, meitä on moneksi ja hyvä niin =)

Maikka+nelonen tulollaan rv 38+2
 
Tuohon "sisäpiiriin" kommentoisin... Itellä ainakin sellanen "tapa", et kommeintoin niihin mihin on sanottavaa. Tosin välillä tulee muutakin turhaa kirjoiteltua, mut empä sitä kattele ketä on kirjoitellut et kommentoinko vaiko enkö... No, mut niin kuin Maikka sanoi, meitä on moneksi...

Toisinaan on vaan itellä sellanen olo, ettei "jaksa" kommentoida kenenkään juttuja, tosin sillon vois pysyy täältä pois valittamasta...

Mut nyt nukkumaan, melkonen ketutus päällä joten turha sitä täällä on pyöriä...

:wave:
 

Yhteistyössä