**Joulun odottajat** Huhtikuu

heipsan vaan.
Ajattelin udella teiltä että milloin saitte plussan testiin siis monesko kp ja mika oli testi. Oliko viiva selkeä? Itse tein acon merkkisen ja ei ollut edes herkkä testi ja viiva oli melkein tummempi kuin kontrolliviiva. menkkojen olis pitäny alkaa eilen. Siis samana pävänä kun testin tein. Oletteko jo neuvolaan soitelleet? Itse ajattelin jos ensi viikolla soittelis. Ei tätä usko oikein vielä todeksi. Jotenkin tuntuu että kesken menee kumminkin. Kamala tuommoinen pelkopeikko takaraivossa. Voi kun pääsis suoraan hyppäämään tonne viikolle kakstoista. Viikkoja nyt jotain 4 :whistle:
Odottavan aika on pitkä. Mulla kyllä hävis seksihalut ku plussa tuli testiin. Sanoin ukolle että et tuu kyllä tökkimään. sie oot jo hommas tehny. No raskauden puolivälissä kyllä on taas haluja, ehkä liikaakin. Ainakin esikon kohdalla oli näin. =)

Ei vieläkään juuri huonoa oloa, mut aamulla ei tee mieli syödä mitään, sama oli edellisissä.Väsymys on ainoa selkee oire ja nyt eilen ja tänään on sattunu toiselle puolelle johonkin munasarjan kohdalle ja heti tietysti pelkään et on kiinnittyny väärään paikkaan.

Järkevänä menin eilen lukeen jonkun toisen pinon juttuja, siis missä ollaan pidemmällä nii voi kauhistus kun oli tippunu monta, sai nää mun pelot oikeen lisää vettä myllyyn,no yritän kovasti ajatella positiivisesti. Luulen et se on joku puolustuskeino ajatella heti pahinta, inhottavaa kyllä!

Mul ei oo kun kaks vuotta edellisen odotuksen alusta, sekin kun oli just samaan vuodenaikaan et muistan melko hyvin hyvät ja huonot puolet, onhan se välillä raskasta mut kyl se pääosin ihanaa on,varsinkin kun liikkeet alkaa tuntuun =)

Kävin tänään hakeen multitabsin raskausajan vitamiinia jos sitä söis kun en oo täysin vakuuttunu et mun ruokavaliossa on kaikki tarpeellinen,herkkuja kyllä löytyy riittävästi :LOL:

Tein testin kp 29/28 ja oli haalee viiva ja toisen terveysasemalla kp 32 ja viivat oikein kirku :D eli äkkiä se haaleesta tummaan muuttuupi.

Eilen olin törkeessä flunssassa/kuumeessa/päänsäryssä ja nyt olo onkin jo hieman helpottunut. Väsyttää tietenkin.
Tissit on kyllä kipeet, edelleen.

Ketkä on menossa alkuraskauden ultraan? Minkä hintasta se on noin suunnilleen? Ite en luultavasti oo menossa.. Toisaalta olis kiva tietää mahd. pian että kaikki on ok.

apa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.03.2007 klo 10:50 Mauahtavaa kirjoitti:
Elikkäs jos tällainen pino nyt sitten laitettais pystyyn jouluvauvojen odottajille?

Joulukuisten lasketut ajat
(Nimi, ikä, monesko, synnytyssairaala)

1.12.
*papana03.......23v............TAYS............2.

2.12.
*Eliisa80..........26v.............TAYS............3.
*anis...............24v.............HYAS............2.

3.12.
*Tuitsu.............26v............?..................1.

4.12.

5.12.

6.12.
*Mauahtavaa.........28v.......SeKs............3.
*haaveilija83.........24v....... ............1.

7.12.
*Burberry..............29v.....Kätilöopisto....3.
*möhkö.................24v.....Tyks..............4.

8.12.

9.12.
*annimanni............21v.....HYKS.............2.
apa.............36v......K-S-sairaala...........2.

Lisäillään päiviä kun tarve vaatii!! :wave:

Mullakin synnytyspaikkana SeKs!

Kiitti joka vastasit siitä töissäkertomisesta. Stressaan sitä aivan kympillä.

En varmaankaan aio mennä varhaisultraan, en osaa pelätä kun en oo aikasemmin ollu raskaana! Mulla kans tuntuu kipua munasarjoissa, en osaa ees aatella et ois kiinnittyny väärään paikkaan tms. Luulen/luulin että kuuluu asiaan...

Mitä ekassa neuvolassa tehdään? Onko se pelkkää jutustelua vai tutkitaanko jotain?

hei
hiidi 27.v....kolmas tulossa la 6.12 ja kättäri.
huomasin, että muitakin kolmannen odottajia. Onko muut yllättyneet kuinka mullistavaa ja ihmeellistä jokainen tieto raskaudesta on??? olisi kiva vaihtaa kuulumisia. vanhemmat lapset on tyttö elo02 ja poika maalis 04.

meillä on kaikki vauvan sälä jo lähetetty kiertoon ja tuntuu, että kaikki alkaa alusta...ihanaa kun tietää miten ihania vauvat on ja pelottaa kun tietää mitä se lapsi tuo tulessaan. samoja tunteita? päällimmäisenä aivan kuitenkin onnellisuus: tästä selvitään ja vauvasta osaan jo nauttia ihan eritavalla.
voimia odotukseen

Haaveilija83: tuola on noin suunnillee hyvin esitetty niistä neuvolakäynneistä.
http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=84

Nyt täällä ollaan ihan oksun partailla. kohta pönttöö halaan...

Kyl se on vaan just niin et aina tää on yhtä ihmeellistä ja uuden tuntusta vaik useempi raskaus on takana, ja just tolta mustakin tuntuu vähän jännittää enemmän kun noitten edellisten odotusaikana et kuin sitä sit selviää kun hommaa riittää, mut kyllä ne on niin ihania ja se rakkaus kasvaa joka lapsen myötä, et hyvin toivottu pikkuinen on.

Sit viä mietityttää tuo meidän pikkumies kun se on vasta kuukautta vajaa kaks joulukuussa ja on aina ollut hyvinkin äidin poika, mutta kai ne asiat selviää ja sujuu.

Hyvä muuten kuulla et muillakin on ollu noita munasarjakipuja, voi hyvin olla et aikasemmissa odotuksissakin mul on ollu mut en vaan enää muista, sitä vaan mieli kehittelee kaikkee kummallista (siis näitä pelkoja), voi siis olla täysin normaaleja tuntemuksia =)
:wave:

Hei :wave:

Voisin jo varovasti ilmoittautua joukkoonne :). Tein tänä aamuna testin ja 2 viivaahan siihen testiin tuli :). Ens viikolla kyllä ajattelin varmistaa asian vielä uudella testillä. Laskureiden mukaan la olis 4.12. Niin ja esikoinen olisi tulossa :heart: . ja minulla ikää 25 vuotta.

hei eliisa80

hyvä uulla että suakin jännittää nyt enemän,vaikka useampi raskaus takana. jostain syystä mun mies on rauhallisempi kuin aikaisemmilla kerroilla ja enemmän hei-me-ollaan-selvitty-jo-kahdesta-joten-miks-ei kolmesta......... :heart:

mun tytöllä ja pojalla oli 1,5vuotta ikäeroja, ja kyllä se aika raskasta oli, mut kyllä siitä selviää ja nyt ovat jo kovasti kaveria (lue:tappelua) keskenään.hyvin se menee, vaikka vähillä (äidin ikuinen riesa)syyllisyys iskee kun piti esikoista niin isona...

mulla ei ole nyt ollenkaan huonoa oloa ja ainoa riesa on väsymys. Ja selviytymis ajatukset :LOL:
hymy.
voimia kaikille, joita pahoinvointi riivaa ja vainoaa.

Peppi korjaa!!! Mun laskettuaika onkin jo 1.12 Mahassa nipistelee oudosti ja välillä pistävästikin. Pelottaa että onko kaikki kunnossa. Sain ekan neuvolakäynnin 2.5.
Tekis niin mieli kaikille kuuluttaa et oon raskaana mut oomme mieheni kanssa sopineet että vasta vko 12 jälkeen kavereille ja vanhemmille. Toisaalta mummoille olisi hyvä äitienpäivälahja kun sais kuulla tulevansa mummoiksi.Koska te aiotte töissä kertoa ihanasta uutisesta?
Kauhee väsymys voisin vain nukkua ja ruoka ei näin aamusin maistu mut pakko saada taas jotain alas.

:wave: kaikille uusille!
Täällä on alkanut pahoinvointi ja varmasti halailen pönttöö pian ja koko ajan tulee äkkilähtöjä... yöks.
Me ollaan kerrottu kaikille lähisukulaisille jo :) kerrottiin viimekskin. On niin tiivistä yhteydenpitoo, että ne sais kyllä tietää jokatapauksessa vaikka menis kesken. (on minulla niin suuri tuo suu) Kuitenkaan etäisemmille kavereille en kerro vielä pitkään aikaan.

Terve taas!

Täällä on kyllä kauheaolo kotiutunut.
Tänään oon ollu niin väsynyt etten jaksa tehdä mitään. heräsin aamulla, olin hereillä kaksi tuntia ja nukuin kolmentunnin unet taas.Nyt huimaa ja välillä etoo niin että miettii, että nytkö tulee ylös. Eli en oo käynyt halaamassa vielä pönttöä ja ei onneksi vielä oo ollu ees lähelläkään, mut krapula jatkuu.

Tissit on ruvennu kasvaa ja eilen ihan innoissani puristelin niitä ja hehkutin ukolle että kato, kun mulla on isot tissit!
(katsoi mua, kuin vähäjärkistä... :D )

Mut pääfiilikset on että väsyttää. Onneksi on sentäs jotain oireita kun pieni pelko on kokoajan takaraivossa että ultrassa ei löydykkään ketään...
Onko kellään muulla samoja fiiliksiä? että ei olekkaan oikeesti raskaana, vaan on joku hormoonihärö ja loput oireet on kuvittelua?

Onneksi on alle kaksi viikkoa siihe ultraan niin voi sitten rauhoittua.
Toivottavasti :heart:

Tuitsu rv 5+3

Hirveetä mennä duuniin huomenna, miten mä jaksan...

Moi!
Meitä alkaa olla pikku hiljaa ihan kiva määrä, joitain nimimerkkejä tuolla kuumeilijoiden puolella oon nähnyt.
Testistä ja plussauspäivästä oli kysymys tuolla. Ite tein testin (Fastest) vain noin viikko hedelmöittymisen jälkeen ja vaalean haamun sain. Kunnon tumman viivan sain 5 päivää myöhemmin.
Täällä ei vieläkää oireita ja koska olen ilmeisesti päästäni seonnut, tein äsken testin kun puoli vahingos löysin yhden halpis liuskan laatikon pohjalta. No punainen viiva suurinpiirtein räjähti silmille :LOL: Joo mut jääköön meidän väliseksi tää mun tyhmyys... :ashamed: Ens viikko lähestyy ja silloin eka ultra. Jännittää ihan sikana kun ei välttämättä näy oikein viel mitään ellei sit satu niin et raskaus oliskin jostain syystä paljon pidemmällä.
Petipuuhistakin oli puhetta ja tääl on kyl halut kadonneet, samalla lailla kuin aikaisemmissakin raskauksissa. Puolen välin paikkeilla ne taas herää ja loppuvaiheessa se touhu tuntuu mursujen painimiselta et ottaa osansa haluista tuokin visio.. :kieh: Mutta hellyyttä ja rakkautta voi osoittaa niin monella muullakin tavalla. Oireita ei vieläkään ole näköpiirissä ja tuntuu niin omituiselta kun aiemmilla kerroilla oireet on olleet heti selviä. Jotenkin tää kun on jo pariin otteeseen ollut raskaana ja vauvan saanut, niin tuntuu koko ajan vaan pelottavammalta koko puuha. Tavallaan tietää liikaa ja kun on tää netti missä sit viel ruokkii omaa mielikuvitustaan. Eka raskaus oli niin erilainen kun ei tiennyt oikein mistään mitään eikä myöskään stressannut.
Haaveilijan kanssa sit voidaan olla samaan aikaan sairaalan mäellä :D

Nyt meen ajamaan esikon hetkex ulos kun menee pian pitkin seiniä, liikaa energiaa tai jotain...

Niin jos unohdan jonkun lisätä tai laitan jotain väärin saa lähestyä vaik YV:llä niin korjaan tilanteen :wave:

Mauahtavaa: sairaalan mäjellä nähärähän juu!

Mä taas kyselen typeryyksiä, mut kun tää on niin uutta koko tilanne mulle...

Eli mitä jos pian alkaa sellanen pahoinvointi ettei pääse sängystä ylös, siis joutuu jäädä töistä pois, niin mitä selitän pomolle..?? Minnuu pelottaa että semmonen pahoinvointi alkaa. Tällä hetkellä lievää etovaa oloa aamuisin. Ja viikkoja tasan 5.

Mauahtavaa harmaana
Haaveilija83: Itsellä ei kokemusta aamupahoinvoinnista mutta tuttavani joutui olemaan muutamia kertoja pois töistä kyseisen vaivan takia. Sanoi pomolleen ihan niin kuin asia on ja ei siinä mitään. Kaikissa paikoissa ei vaan olla niin suvaitsevaisia. Nopeesti vaan jotain syötävää kun heikko olo iskee ja joillakin auttaa aamupahoinvointiin myös myöhäinen runsas iltapala.. =)

Onpas porukka alkanut lisääntymään täällä, upeeta! :wave: Burberry sanoo kaikille moi ja :hug:

Etova olo alkanut täälläkin, ruoka ei maistu janottaa kokoajan, väsyttää.. Tänään oli onneksi vapaapäivä, olin päivällä niin väsynyt että oli pakko nukkua kahden tunnin päikkärit.

Pelkojakin on. Mulla sattui muutama vuosi sitten keskenmeno rv 13, se oli aika raskas kokemus.

Onhan se raskaus aina uusi ja ihmeellinen asia, ei näihin voi koskaan "tottua". Meillä oli yritystä jo aika kauan takana että aloin jo ihmetellä onko tämä lapsiluku nyt tässä. Olen aina sanonut että haluan kolme lasta. Kerettiin hankkia jo viimesyksynä koira-vauvakin :ashamed:

Ainut mitä olen miettinyt miten saan pyörimään vanhemman likan koulun käynnin (menee tokalle) ja nuoremman eskarin, kun nuorempi pitää kuljettaa vielä joka aamu autolla. Tuleeko siitä sitten kamalaa kamalampi aamuhässäkkä kun se on sitä jo nytkin. Tosin sillon ei tarvitse itse vielä kolmantena kiirehtiä aamuruuhkassa töihin vaan saa jäädä kotiin.

Ja sitten tämä yö valvominen.. olen niin tullut mukavuudenhaluiseksi, ja olen vihainen kun ampianen jos joku mut herättää, apua miten sitä jaksaa. No onhan sitä ennenkin jaksettu ja lyhyt aika se loppujen lopuksi on, vai kuinka?
:)

Terppari
Uusi jouluvauvan odottaja hyppää sekaan! Olen 31 -vuotias, mies samaa ikäluokkaa ja meille tämä uusi tulokas on toinen, esikoinen on poika 3/06. Aika pieni ikäero tulee, mutta näin toivoimmekin. Plussasin viikonloppuna ja olen ihan äimänkäkenä, kuten tunnutte kaikki muutkin olevan :) LA tälle pikkukakkoselle olisi siis 9.2.07.

Itse pelkään hulluntavalla keskenmenoa, niin pelkäsin esikostakin. :/ Inhottava fiilis, kun en uskalla täysillä tästä nauttia vielä, mullekin kai jonkinlainen suojautumiskeino, niin kuin joku aikaisemmassa viestissään kuvasikin.

Oireita ei mulla pahemmin vielä ole, jos ollenkaan. Maha on sekaisin (kuten esikon aikaankin), valvon aamuyöstä pari tuntia ja hermo on kireällä etenkin miesrukka kärsii siitä... Esikosta oireet alkoi vasta jossain 7+ viikkojen tietämillä eikä olleet pahimmasta päästä, lähinnä jatkuvaa krapulaa ja masunnippauksia. Mutta välillä mietin olenko ollenkaan raskaana, kun olin niin oireeton. Sama tässä raskaudessa. Yhden testin tein sunnuntaina kp 28/26-32 ja niin tumma viiva tulla pärähti heti etten ole edes uutta testiä lähtenyt tekemään. Oltiin vähän pöllämistyneitä, kun meitin molemmat lapset on tärpänneet ekasta yrityksestä! Tiedän, että ollaan superonnekkaita ja senkin vuoksi aina mietin voiko kaikki mennä näin hyvin tai helposti.

Olen menossa ultraan 7+2 viikoilla, esikosta kävin 6+0. Haluan nähdä, että raskaus on oikeassa paikassa ja kaikki on ok. Tottakai huonoja asioita voi tapahtua senkin jälkeen, mutten jotenkin kestä ajatusta, että rv 12 np -ultrassa nähtäisiinkin vaikka tuulimuna tms.

Ollaan kerrottu parille lähimmälle kaverille, ihan sen vuoksi, että on tulossa pääsiäisvieraita ja he huomaisivat sen joka tapauksessa. Muille kerrotaan vasta 12 viikon jälkeen, tosin harkitaan jo tuon ekan ultran jälkeen, äitienpäivä olisi mummeille kiva lahja kertoa tästä uudesta tulokkaasta. Itse olisin valmis kertomaan aikaisemminkin, mies ei vielä. Töissä kerron vasta kun rv 12 on taitettu, ehkä kerron kuitenkin kesäkuun jälkeen. Olen aloittanut työt vasta ja olen koeajalla vielä parisen kuukautta. Tuntuu kyllä tylsältä työnantajaa kohtaan tämä heti raskautuminen, mutta nämä asiat ovat kyllä niin suuria juttuja, ettei näitä voi suunnitella töiden mukaan. Mun työ vaatii uuden ihmisen perehdyttämistä kunnolla, joten hyvissä ajoin on sijainen haettava, kun ei koskaan tiedä kuinka kauan töissä voi olla. Esikosta jäin ennen aik. supistusten vuoksi saikulle jo ennen rv 30...

Tulipa pitkää tekstiä! Pakko purkaa jonnekin mieltään, kun tämä ihana asia on vielä pidettävä muuten salassa...

-Terppari 4+4 (vielä reilun tunnin...)

Kaippa minäkn tänne uskallan hypätä....
3 raskaus....ennestyään tytöt 12/03 ja 06/06...
joulukuuksi täällä siis taas lasta odotellaan...laskettu aika lienee 4 Joulukuuta tienoilla mutta se on kyllä mulla muuttunut aina ultrassa...Satks olis synnytyssairaala.
ja kyllä muuten hirvittää muokin vähän tää kahden pienimmän lapsen tuleva ikäero...se ois puoltoista vuotta.pyllynpesut yms lieneee loppuraskaudessa aika raskaita kun on iso masu ja reilu 10kg nosteltava altaalle..noo kait se jotenkin menee :D
Ja samalla kyllä odotus/synnytyskin tuntuu joka kerran jännittävän enemmän.esikkoa kun odotin en pelännyt mitään,´koska olin autuaan tietämätön kaikesta mitä odotus/synnytys/äitiys tuo tullessaan....mutta nyt sitä sitten tietää yhtä sun toista odotus ja synnytys ajan mahdollisista ongelmista ihan konkreettisesti ni on tää vaan aika hurjaa....ja otodella odotusta isolla OOlla ;)
Mutta hetkeäkään en vaihtaisi pois ja lapset on mulle lahja ja hyvin toivottu :heart: :heart: :heart:
Kuulumisiin rakkaat Joulukuiset!´

Yhteistyössä