**Joulun odottajat** Huhtikuu

Heippa!

MUn oitää tunnustaa...
Testasin aamulla uudemman kerran, oon sen verran friikki et jos tissejä ei koskekkaan niin paljon kun eilen niin oon jo ihan paniikissa että en mä varmaan ookkaan raskaana.

Testi kertoi että olen edelleen raskaana.

Kahdessa testissä tuskin on vikaa? :D

Pikkuhiljaa rupee uskomaan!

Mulla on raskas keittiötyö ja tiiän että on lähes mahotonta olla äitiysloman alkuun.
aattelinkin hakea verhennettua ja olla sitten saikulla jos tarvis.
Tällä hetkellä mun duuni on kyllä sivuseikka.Jos en jaksa niin jään saikulle. piste.
Oon siellä esimiesasemassa, mut eihän ne voi multa vaatia mitään ihmeitä.
Jos syyskuulle jaksasi niin hyvä niin.

Tervetuloa kaikille uusille ja kurkkijoille tsemppiä että olisi tärpännyt!

TUitsu rv 5
 
Mauahtavaa harmaana
Moikat kaikille! Jostain syystä kone takkuaa tai sitten sivusto niin etten pääse kirjautumaan ja muokkaamaan LApinoamme. Mutta päivittelen sitä heti kun vaan kirjautuminen onnistuu. Jos vielä Haaveilija83 voisit kertoa mahdollisen lasketun ajan? Tervetuloa uudet ja onnea odotukseenne!
Täällä epätodellinen olo jatkuu ainakin ensi viikon alkuun asti jolloin pääsen kurkkimaan navan alle lääkärin ja ultran avulla :D Ajoissa olen asialla mutta sattui tuolloin olemaan sopivaan aikaan aika ja täytyy mennä uusista sitten jos tuntuu ettei mitään vielä oikein näy.
Palaan myöhemmin uudelleen ja kirjoittelen enemmän, iltatoimet lapsille tässä välissä.. :wave:
 
möhkö
Heippa!Jos vaan mahtuu ni tulisin teijän seuraksi.Olemme 24v viellä hetken.Neljättä odotamme ja tyks olisi sairaala.Mä en kanssa voi millään uskoa että mahassa asustelee pikkanen ja kun mulla ei ole yhtään mitää oireita viellä.Kolmesta muusta alkoi heti,kun plussan sain.
 
Maanantaita.. Ihan mahoton nännikutina alkoi tänään tekee mieli koko ajan raapia, eikä ota laantuakseen :kieh: töissä hiukan noloa, esimieskin katsoi että mitä tuo hinkkaa koko ajan tissejään :p

Olen miettinyt ehkä (turhankin) aikaisin tulevaa mahdollista synnytystä ja mulla alkaa stressi nousta aiheesta sillä olen päättänyt jo vuosia sitten että jos ikinä kolmannen lapsen saan aion pyytää ns.pelkosectiota.. ja tiedän kyllä ennakkoon miten tahtojen taistelun saa asian tiimoilta käydä, ja aion myös käydä.. esikoisen jälkeen lupasin itselleni että seuraavaa ei enää tule (koska lapsia ei voi saada "helpommin"), toinen tuli ja pelkopolin kautta.. saivat vielä kertaalleen synnyttämään ja nyt aion pitää tiukan linjan. Onhan aikaa kulunut se on totta mutta tuntuu että se olisi oikea ratkaisu nyt.
Syynä siihen pieni kokoni, olen ollut aina hoikka ja kapealantioinen, eikä synnytykset tämän takia olleet helppoja. Lantiopohjan lihaksia treenattu ajankanssa erittäin tuloksekkaasti eikä minusta naiseuden (yksi tärkeimmistä asioista) kustannuksella voi mihin vaan ryhtyä, ei se ole kivaa jos seksi ja naiseuden tärkeä osa sen takia menettävät nautintoa kuuluuhan se muuhunkin kun synnyttämiseen ja kun eletään 2000 lukua luulisi tämän puhuttavan myös lääkäreitä. En todellakaan halua kärsiä sen asian takia että alapää on tohjona lopun elämääni.
Mites muut onko muilla askarruttaneet "vielä" tällaiset asiat? Minkälaisia näkemysiä löytyy.. Mulla tämä sen takia mielessä että se on ollut yksi syy olla mahdollisesti enää koskaan tekemättä lapsia ja minusta se ei saisi siitä synnytystavasta jäädä kiinni. En toki tiedä miten traumaattinen kokemus voi sectio olla, ja tiedän kyllä siihen liittyvät riskitkin, onkos kellään kommentoitavaa aiheesta, otan erinäisiä näkövinkkeleitä vastaan.

 
heippa vaan kaikille ja paljon onnea! :D

Meillä positiivinen raskaustesti tehtiin eilen ja nyt porhalletaan onnellisina rv 4+2 :)
Olen 21vuotias kotiäiti ja yksi 1v6kuinen lapsi on entuudestaan.
Hyvinkäälle olisi tarkoitus mennä synnyttämään, mutta viimeksi päädyin synnyttämään naistenklinikalle 5viikkoa ennen aikojaan raskausmyrkytyksen vuoksi. Viime raskaus oli muutenkin vaikea, ensimmäiset 5kk kamalaa pahoinvoitia ja sitten myrkytys..Toivottavasti nyt menee paremmin :) .
Olen kyllä vakaasti päättänyt että kaikki menee hyvin koko raskauden ajan. Mitään keskenmenon riskiä en edes osaa ajatella..Ollaan iloinen uutinen kailotettu jo perheenjäsenille ja parille ystävälle..äsken puhelimessa möläytin tädillenikin.
Oikein kivasti ovat ihmiset suhtautuneet vaikka odotin pientä järkytystä joltain suunnalta..olemme vasta palanneet muutama kuukausi sitten yhteen asumuseron jälkeen. Eroa kesti puolisen vuotta.
Nyt kaikki kuitenkin hyvin ja onnemme kukkuloilla ollaan. Innolla odotan ensimmäistä neuvola aikaa, joka on 26.4. :)

Niin ja poikani neuvolatädin mukaan la on 9.12.2007. Tosin internetin laskurit näyttävät 8.12 :whistle: ..neuvolamuori sanoi kyllä että luultavasti aikaistuu sillä kiertoni on vaivaiset 22-24päivää
:)

uiii..on tää niin jännää!!!Ihan eri tavalla nyt ymmärtää että siellä masussa oikeasti on joku, kuin ensimmäisellä kerralla..Jännittävää silti ja iiihanaa!
 
Huomenta ja tervetuloa uusille onnellisille odottajille!
annimannilta sen verran kysyisin että onko se nyt sitten Hyks se sun synnäri?
anis kyseli asian kertomisesta ja ite oon kyl sellainen lörppä, aikaisemmin ennen kuin vauva ilmoitti tulostaan, ajattelin etten kerro kellekkää ennen kuin on pakko, paitsi nyt ihan lähimmille ystäville yms. No mut ei tällaista asiaa voi pitää sisällään.. En nyt ihan kaikille toki oo kertonut mutta sellaisille joiden kanssa eniten oon tekemisissä ja keihin luotan. Eliisa80 puolestaan otti aamupahoinvoinnin puheeksi, täällä mennään niin oireettomasti että ihan pelottaa. Hajuaisti on tarkempi mutta muuten ei oikeastaan mitään ole havaittavissa.
Tuitsu, tuosta testaamisesta.. Ite tein 3 testiä sen jälkeen vielä kun testiviiva oli niin vahva ettei jäänyt epäilykselle varaa. :ashamed: Mutta kun oli ihan pakko varmistaa!! :kieh:

Päivitän vielä la listan ja sitten täytyy lähtee viemään lapsia hoitoon ja itse kouluun.. Nähdään!! :wave:
 
Juu listaan voi laittaa HYKS..ja toivotaan ettei se muutukkaan. Haluaisin tälläkertaa selvitä ilman myrkytystä ja ja pitkää sairaala-aikaa.

Mulla on myös jonkin verran raskausoireita. Lähinnä tissit arastaa, masu pömpöttää hormooneista ja heikottaa välillä. Mä haluun nopeesti ison massun :D
 
Mulla LA netin laskurin mukaan itsenäisyyspäivänä, eli 6.12. Epätodellinen olo jatkuu. Töissä eilen tuntui ottavan seisominen jalkoihin ja väsynyt olin muutenkin. Me ei aiota kertoa tästä kenellekään, ennenkuin ehkä äitienpäivänä vanhemmille, ja töissä joskus sitten kai..!

Eka neuvola on 27.4. Eli rv 8. Hyvä että pääsee niin aikasin.

Mites saakos mies tulla neuvolaan ekalla kerralla? Meillä tahtois tulla kun on niin uusi tilanne kummallekin. Tuskin ne poiskaan ajaa..?

Entäs koskas aiotte kertoa töissä, ja siis koska esimiehelle pitäs kertoa? Onko hyvätapaista kertoa koko työryhmälle yhtäaikaa, esim. kuukausipalaverissa, vaiko esimiehelle etukäteen? Mun suurin stressi tässä asiassa on töissä kertominen, koska olen periaatteessa äitiysloman sijainen tällä hetkellä. Kukaan ei voisi kuvitellakaan mun olevani raskaana. Eilen oli ihan kamala ilta kun tää paikka oli jotenkin tukossa enkä päässyt purkamaan sisimpääni tänne, oli niin orpo olo. Toivon, että ajan kanssa opin myös nauttimaan raskaudesta. Pelkään sitäkin, että mitä jos alan oksentelemaan töissä, miten piilotan sen..??

Sitten oireista: rinnat on painellessa kipeät, alamasua kutittaa välillä, ja kuukautiskipujen kaltaisia, mutta kuitenkin erilaisia kipuja esiintyi eilenkin koko työpäivän, tuli mieleen että auttaako niihin mikään, siis särkylääke, esim. panadol, vai kuuluuko ne tosiaankin vain asiaan?

Ootte mun henkireikä! :heart:
 
töissä kerron pomolleni ensi maanantaina. pakko, kun alotan juuri uuden homman ja haluan olla alusta asti rehellinen. Käsken kyllä olla hiljaa, ettei muut tiedä ennenkun on niin iso masu ettei voi olla huomaamatta. tekisi mieli kertoa muillekkin, mutta ei uskalla kun on vielä niin outo ja luottamaton olo..
 

Haaveilija83!

Onnittelut sulle vielä tännekin =)

Aattelin vastailla kun on vähän hiljaisen puoleinen tää teidän pino vielä..

Eli, ekaan neuvolaan saa tulla mieskin mukaan, ihan hyvä ois jos pääsiskin mukaan, kun terkka kyselee miehenkin ja hänen suvun sairauksista yms. ja kertoilee kaikkee..meillä mies on ollut esikon aikaan kaikilla neuvolakerroilla mukana, kun hänen kyydillä piti sinne kulkea. Ja tänään just käytiin ekassa neuvolassa, ja mies oli mukana..on kyl tarpeen ne kaks korvaparia, kun niin paljon sitä tietoo tulee.

Ja kivuista, luulen että kivut joita kuvailit on normaaleja..tietty jos hirmu kovia kipuja on, niin sitten ottaa lääkettä, mut mullakin on menkkatyylisiä kipuja ollut, samoin kuin nipistelyä alamahalla yms.

 
Iltapäivää. Nyt on koulussakin tietoisia tilanteestani, siis opettajat. Alkoivat puhua että olis työpaikka tiedossa syksyksi ja alkais heti kun paperit saan joskus syyskuulla mutta kun sattui niin hyvä tilanne niin ilmoitin heille että alkaa ihan omat hommat loppuvuodesta.. ;)
Synnytyksestä sen verran itse oon ajatellut että alakautte kun on suhteellisen helppoja synnytykset olleet aiemminkin. Jos vauva on tosi suuri tai perätarjonnassa, en haluaisi edes yrittää muutoin kuin sektiolla. Ahdas lantio, kovinkaan suuria ihmisen alkuja en pysty pyöräyttämään. Ja kuinka typerää niin olen jo miettinyt et minnekkäs lapset laitetaan siksi aikaa kun se hoohetki tulee.. :LOL: Minäkö ajoissa asialla??
Joku siitä kyseli että saako mies olla ekalla neuvolakäynnillä mukana. Täällä ainakin saa vaikka joka kerta, meillä on silleen että neuvolaan meen yksin/lasten kanssa ja np ultraan ja siihen toiseen 20viikon ultraan mies tulee mukaan.

Voi kun tekis mieli jo ostaa mammakuteita ja vauvahömppää.. Kesän alennusmyyntejä odotellessa, silloin aloitan shoppailun vaikkei juuri mitään tarvitsekkaan. Kuinkas muuten meinaako moni kysyä sukupuolen ultratutkimuksessa? Olen molemmissa raskauksissa kysynyt rakenneultrassa muttei kummallakaan kerralla selvinnyt. Poika sitten vilautti loppuviikoilla ultrassa sukupuolen mutta tyttö piti jännityksessä loppuun asti :D
Jahas ja ruoan laittoon.. :wave:
 
iltaa kaikille!
Kauhee ku tänään on väsyttäny koko päivän niin ettei mitään meinaa jaksaa.
Ajatellaan positiivisesti, oirehan sekin, vaikka juuri muita ei ookkaan :)
paitsi just noita mekkamaisia kipuja ja nipistyksiä!

Käytiin ostamassa esikoiselle lenkkarit ja kumpparit tänään ja kun lähdettiin kotiinpäin, niin sato lunta!! Ois niitä uusia kiva saada käyttääkkin, toivottavasti pian taas tulee lämmin.
täytyy varmaan tällä viikolla soittaa neuvola-aika vaik en sitä viä hetkeen saa, ekasta oli jo 7 viikolla ja eka ultrakin 9 viikolla, tokasta nla 9 ja ultra 10 viikolla. Et kai ne aattelee et mitä useempi sen kauemmin voi ekaa aikaa oottaa, mut ois kyl kiva pian päästä, vaikka saahan siä sit taas juosta =)
Ihanaa un porukka täällä lisääntyy, onnea vaan kaikille uusille :heart:
jaahas iltapalalle kai pitäis alkaa...
 
iltaa vaan kaikille!
Täällä yksi plusssatestin juuri tehnyt ilmoittautuu mukaan. Olen 25v. ja mies saman ikäinen. Ennestään jo yksi vauhdikas pikkuneiti jolla ikää 1v5kk. Nettilaskurin mukaan pikkukakkosen laskettuaika olisi 8.12 ja sektiolla synnytetään ekks:ssa. Kaikkien pikkuisille paljon tarrasukkia ja vointeja meille mammoille. Ja toivotaan että kaikki joulukuussa kerrotaan niitä ihania uutisia.
 
Burberrylle piti vielä laittaa, et mun mielestä kun sul on kahdesta synnytyksestä vaikeet kokemukset niin sä itse tiedät parhaiten, onhan se hyvä käydä vielä pelkopolilla keskustelemassa mut luulis lääkäreittenkin ymmärtävän et ei se pelko niihin paikkoihin vaikuta, eli jos on aiemmissakin ollu mahtumisvaikeuksia, niin parempi ehkä leikkaus, ellei keskustelija saa sua vakuuttumaan muusta, päättämisvaltaa olisi hyvä olla naisilla itselläänkin.
Omakohtasta kokemusta ei ole leikkauksesta, on molemmat synnytykset sujuneet kohtuullisen hyvin, mut paljon oon kuullu hyviä kokemuksia leikkauksistakin, et kyl se siitä ja onhan täs viä harkinta-aikaa =)
 
Kiitti PikkuM:lle vastauksesta neuvola-asiaan. Mies siis otetaan mukaan :)

Osaisko kukaan auttaa mua töissä kertomis-jutussa..? Että koska kannattais ja esimiehelle ennen muuta työryhmää..? Hitsi miten mä sen kerron etten ala herkäsää tilassa parkuun :LOL:

Tänään kun käveli töistä yksikseni kotiin, aloin itkeen kun muistelin kun mies eilen kutsui tätä uutta asiaa nimellä "rakkauden hedelmä". Että ihan siitä syystä itkin :LOL: On tää kyllä edelleen niin hassua. Olis jo se eka neuvola.
 
Hei kaikille tasapuolisesti..

Eliisa 80 hienoa että ymmärsit yskän, näinhän sen juuri pitäisi olla että jokainen nainen päättäköön omasta kehostaan. Ymmärrän kyllä että synnytyspeloista kärsiviä on erityyppisiä, toinen pelkää toisten armoilla olemista, toinen jotain muuta.. näistä asioista on hyvä kun pääsee puhumaan.

Kertomisesta vielä että itse olen aikonut kertoa vasta 12 vko.n jälkeen raskaudesta muille. Haluan säilyttää salaisuuden, luulen että muutkin nauttivat enemmän tiedosta kun ollaan ns. selvillä vesillä ;)

Esikoisesta kerrottiin heti kaikille, oli se niin pakko päästä sanomaan se ääneen ja nähdä kaikkien naamat, toisesta olin hiljaa niin kauan kunnes olin jo puolessa välissä raskautta, vatsa oli isohko ja näkyi selvästi. Mikäs siinä oli "salaillessa" kun kotona vietti hiljaiseloa 1.5v. likan kanssa. Sain toisenkin kerran kaverit "järkyttymään" positiivisesti :LOL:

Nyt eikun pahoinvointia odotellessa, niinkuin joku taisi jo samaa aikaisemmin mainitakin. Tulispa oikein kunnon oireita niin saisi tämän kolmannen raskauden historian kirjoihin kaikessa ihanuudessaan! :heart:

 
haaveilija83: Paljon Onnea Plussasta! :flower: :flower: :flower:

Et varmaan muista mua, mutta jännättiin viime vuoden puolella pari kiertoa samassa pinossa. Itse plussasin marraskuussa viikon 49 jännääjien pinossa ja siirryin tänne odotus-puolelle. Oon käyny kuitenkin välillä kurkkimassa, miten sulla sujuu raskautumisyritykset ja olikin tosi iloinen uutinen, että oot vihdoinkin plussannut! Paljon Onnea sekä tarrasukkia ja vauvaliimaa lähettelen! :)

t. kutkutus ja heinävauva rv 25+3
 
Onko muilla millaset sekstailuhalut näin juuri raskautuneena? Mulla on nyt kolme päivää (kun oon tienny raskaudesta) ollu ihan hirveet halut. Tänä aamuna mies ei ollu edes heränny kun mä jo olin vauhdissa... Olispa silloin oviksen aikoihin tuntunu aina tältä :LOL: Tunnen myös itseni jotenkin todella seksikkääksi...kummallista!
 
täällä etoo.
Kokoajan tekee mieli syödä jotain kylmää ja raikasta.
Olo on kuin olis krapula.

Ja väsyttää, töissäkin oikeen laiskottaa kun normaalisti oon oikeen aikaansaava.

Ja on löysä olo.

Nyt on onneksi vapaapäivä ja saa muiluta eihan rauhassa.Nytkin yritän kerätä energiaa siivoomiseen ja kaupassa käyntiin.Kaupasta tosin saa suklaata ja herkkuja, joten luulisi sen ees innostavan.
Ja aattelin ostaa elämäni ekan Odotuslehden! Virstanpylväs sekin. :D

Kaksi viikkoa ultraan, kylläpä eka viikko meni nopsasta, ihan pölmistyneenä tästä ylläristä!

Täällä kyseltiin milloin ilmoitetaan duuniin. Ite aattelin ehkä toukokuunlopulla kun on palaveri niin ilmoittaa. Pomolle varmaan pikkuisen aijjemmin ettei tuu ihan puskasta.


Tuitsu rv 5+2
 

Yhteistyössä