JOULUMURUT 2005 LOKAKUUN PINOON

Eipä mulla ole aikasemminkaa toi maha tippunu niin ei varmaa nytkään tipu,mutta sen kyllä tuntee että vauva on niin alhaalla kun vaan voi kun tuo paine on aivan kamala kokoajan tuolla alakerrassa..hyvä kun sillä kakkoshädällä uskaltaa ees käydä kun sillon tuntuu siltä että vauva tulee just ulos jos vähänki työnnän

Sullakin on ihanan näkönen maha.Tommonen just sopivan kompakti pakkaus näyttäs olevan.


Jokos teillä on nimi valmiina tulevalle vauvalle??Meitin pojasta tulee näillä näkymin Julius Viljami sopii vaan niin hyvin yhteen muitten kanssa että ollaa päädytty tuohon nimeen ja tuo tuntu oikeelta jo tämän raskauden alusta asti.
 
Juu nimi mhahtaa olla vvalmiina, paljastan sitten ristiäisten jälkeen :saint: Se vaan näyttää kompaktilta, kaikkea muuta se kyllä on.
Jestas näitä liitoskipuja, päähajoo jossain vaiheessa, viime yönä poika taas nukku oikeen loistavasti, ite taisin nukkua n.4h, sit alko särky mihin ei auttanu mikään |O

KATINKA! joko ootte muuttanu?

Ja tulkaa ny muutki kirjottelee!
 
Juu ollaa me muutettu,onneksi.Mutta silti ei ole vieläkää kaikki paikoillaan.Pitäs varmaa pikkuhiljaa laittaa tuo vauvan sänky ym valmiiksi.No oon mä sentää saanu jo pestyy hänen vaatteet ja hoitopöydän kasattuu ja on tuo pinniski kasattu mut en o viel valmiiksi sitä pistäny.Piti tuo poika siirtää isompaan sänkyyn jossa hän on onneksi hyvin tottunu jo nukkumaan.Ensi alkuun hän kyllä tuli monesti pois yölläkin sieltä mut nyt ei enää tee niin.

Täälläki nukuttii yö huonosti kun illasta asti poltteli niin tota alaselkää ettei nukkumaankaa pystyny ja sama jatkuu taas.
 
Pikaisesti tulin tänne piipahtamaan :)

Tänne kuuluu oikein hyvää, hyvin voidaan fyysisesti, mut henkinen puoli on vähän toista... Väsyttää todella paljon ja olen aika huonolla tuulella, esim. miehen läheisyys ei nykyään kiinnosta ollenkaan ja mies tykkää... Voikohan tällainen raskaudesta johtua vai voiko kyse olla jostakin muustakin...? Nt-ultra on tosiaan jo takanapäin ja siellä oli kaikki ok. Seuraava neuvola (lääkäri) on vasta marraskuun lopussa.

Sikainfluessarokotteesta on ollut puhetta... Mä en nyt vielä yhtään tiedä, et pitäiskö se ottaa vai ei... Ehkä jos sitä neuvolassa suositellaan, niin kyllä mä sen varmaan otan...

Nimet on täälläkin jo mietittynä molemmille sukupuolille. Pojasta tulis täälläkin Julius ja Viljami on ollut yhtenä vaihtoehtona toiseksi nimeksi :D Tytön nimi on ollut ekasta lapsesta alkaen Jenna :)

Me mennään kanssa Joonaksen kanssa sunnuntaina Ti-ti-Nallen konserttiin :)
Lauantaina olin mun vanhempien kanssa Vantaalla. Ensin käytiin pikaisesti Jumbossa, jonka jälkeen kävin mun kaverin luona, joka just muutti Vantaalle. Sen jälkeen mentiin K-Vantaan peliä katsomaan, missä mun veli pelaa.

Eipä nyt varmaankaan muuta kuin hyvää viikkoa ja mukavaa joulun odotusta kaikille! :D
 
Maanantaita!

Mulla alkoi nyt se loma koulusta, täksi päiväksi ei tullutkaan yhtään keikkatarjousta (oon semmosella keikkalistalla).

Sain tosi kivasti hoidettua kaikki koulutehtävät ennen tän loman alkamista :) Etiikan tentistäkin sain kiitettävä 5!! :saint: Jee. Aika paljon tullut jo kaikenmaailman tehtäviä tän parin kuukauden aikana, kaikki ne on nyt tehty, vaikken oliskaan uskonut, että kaiken saan ajallaan valmiiksi :D

Onks teillä kenelläkään ollut semmosta lasta, joka olis muuten (ainakin) päiväkuiva, mutta haluaa kakata aina vaippaan? :D Rasmus nimittäin on, en tiiä, miten me päästäis siitä eroon, ei kai sillä niin kiire olekaan, mut oonpahan miettinyt... Yökuivakin se olis, varmuudeksi ollaan kuitenkin vaippaa pidetty, kun sillä tulee heti aamusta iiiiso pissa ja on niin huonolla tuulella, ettei heti herättyään potalle suostu, eikä sen kanssa jaksa alkaa tappelemaan klo 5 aamulla :kieh: Herää muuten Joonatan ja naapuritkin :LOL:

Olin mun mummun ja papan luona parit tunnit kylässä, mummu oli aika väsynyt :( Kuulemma menee voimat pelkästä suihkussa käymisestä pitkäksi aikaa. Kahteen viikkoon ei ole jaksanut kuulemma missään käydä. Inhottavaa. Mut sit taas toisaalta on semmosiakin kausia/päiviä, että kiertelee kaupoissa ja kirppareilla, käy kävelyllä jne. Mut aina sitä miettii, että tähänkö sekin jaksaminen nyt jäi, jaksaako enää ikinä :ashamed:

jellona, olispa kiva teidän luona käydä... Pitääpä miettiä asiaa. Miten sulla on viikoilla vapaa päiviä, esim. ens viikon loppu puolella?

siru, tuuthan kertomaan neuvola- ja ultrakuulumiset ainakin, jooko? Tällä viikollahan ne taisi olla... :wave: Meillä Joonatan on ruvennut puhumaan synttäreistään, ekan kerran jo alkusyksystä (jollain päiväkodissa oli synttärit), kertoi, ketä haluaisi synttäreille kutsua jne. Nyt jo mietitään lahjoja kovasti, sekä joulu- että synttäri :whistle: Ei vaan malttaisi sinne asti odottaa...

Meinaatteko pitää kaverisynttäreitä? :attn: Tää oli siis kaikille. Mä en oikein tiedä, synttäritkin just osuu sinne joulupyhien johonkin väliin tms., kun päiväkotikin on kiinni ja muutenkin oon tähän asti järkkäilly aina 3 synttärit ja niissä on tarpeeksi hommaa. Meillä on niin pieni kämppä, ei mahdu kaikki kerralla ja sit on semmoisia, jotka ei halua tulla muiden kanssa samaan aikaan (se heille suotakoon, saavat sirt "rääppiä" muiden vieraiden jämiä, tosin ei ne mitään jämiä oo ollu ku aina jää niin paljon yli kaikkea, mut jos eivät samaan aikaan halua tulla niin tulkoon sitten jälkikäteen tällä tavalla ;) ). No, oon mä joskus tehnyt jotain suolasta piirakkaa sit lisäksi, suolanen kun tuppaa usein loppumaan, makea ei niinkään. Tuleepa taas aiheen vierestä mukavasti juttua :LOL: Toisaalta olis kiva pitää semmoset lapsisynttärit, vahvistuis ehkä Jontunkin kaverisuhteet pk:ssa, mut mut... No, siihen on vielä aikaa :)

Raskaana oleville jaksamisia (väsymyksen, huononolon, mielialan, kipujen, lepäilyn jne. kanssa) :hug: Koivunkävyn masu näyttää kyllä kuvista pieneltä, tai semmoseta hyvänkokoiselta, ei liian isolta, nätti maha =) taaperollakin oli, siinä jo vähän enemmän kokoa, mut onhan niitä viikkojakin enemmän. Jos totta puhutaan, niin ei ole raskausajanmasuja yhtään ikävä :saint: Varsinkaan noita loppuajan mahoja, tukalaa, hankalaa, vaikeeta jne. :D

Unettomalle suuret kiitokset vastaukseen :heart: :hug: Täällä toivotaan, että Sami pääsis edes haastatteluihin asti... :/ Mitäpä se hyödyttää toisaalta, jos ei siitä eteenpäin sit pääse. Masentavaa. Sami siis etsii myös alansa töitä.

Niiskuneiti, mulla oli kyllä molemmissa odotuksissa ihan tommosia samanlaisia tuntemuksia, läheisyys ei kiinnostanut ollenkaan jne. :ashamed: Inhottavaa, puolin jos toisin, koittakaa kestää :hug: Niin ja huonolla tuulellakin olin about semmoset 9kk :whistle: :LOL: :ashamed:

Pitiköhän mun jollekin vielä jotain... No, eiköhän tässä tullu taas ihan riittävästi juttua tälle kertaa :whistle: :wave:
 
Moikka!

Eka lomapäivä meni aika sateisissa merkeissä, no sainpahan siivoiltua. Iltapäivällä lähdettiin käymään lelukaupassa, kun Lotta halusi keppihevosen :) Oli lauantaina raveissa miehen tädin miehen ( :D ) kanssa, oliskohan sieltä tarttunut innostus. Otto sai sitten Doc Hudsonin. Sitten käytiin Citymarketissa, mistä löysin Otolle ens kevääksi Spiderman-lenkkarit puoleen hintaan ja Cars-lelulaatikon pikkuautoille, kun entinen kori meni rikki kovassa käytössä. Sitten haettiin Subwaysta ihanat subit :p

Peppi hyvää lomaa ja hienoa, että sait tehtävät tehtyä ennen lomaa. Tai tietenkään ei sit ole lomaa, jos saat niitä keikkatarjouksia. Meillä järjestetään kaverisynttärit, Otto ei oikein ole muusta puhunutkaan. En tiedä sitten, mitä tehdään, kun suunnittelee kutsuvansa vain poikia, väittää, että tytöt ei ole hänen kavereita ja kuitenkin muutama tyttökin on kaverinsa. Ehkä pitää sitten antaa kutsua muutama kaveri, niin saa mieleisensä synttärit. Mutta varmasti 4 on ihan max-vierasmäärä, luulisin. Kakuista toivoi, että Salama-kakku pitää olla. Nyt sunnuntaina sanoikin mulle yhtäkkiä, että "äiti ei sittenkään Salama-kakkua, kun kaikilla on sellainen. Mieluummin Batman-kakku". Sitä vaan ihmettelin, kun on ollut yhden kaverin synttäreillä, missä oli Salama-kakku. No, tilasin jo sellaisen Salama-kakkukuvan, niin ehdotin, että jos sitten sukulaisten synttäreillä olis sellainen kakku ja se sopi herralle =) Ja tuossa synttäreitten järjestelyssä kyllä on kova homma! Mutta ehkä kaverisynttäreistä pääsee vielä helpolla, kun ainakin Lotan aikana huomannut, että eipä ne lapset paljon mitään syö, eikä kukaan tarkasta nurkkiakaan, että miten on siivottu. Ehkä parempi siivotakin vasta synttäreiden jälkeen :)
Juu, ja koitan muistaa tulla ilmoittamaan noita ultrakuulumisia. Vähän jännittää kyllä.

Taaperoilla ja Koivunkävyllä ihanat mahat :heart: Ja oikein sopivan kokoisilta näyttivät! Mullakin alkaa jo ihanasti pullottaa maha, mutta ei olla kuvia vielä otettu.

Tinttamooses ja Kattinka mitäs teille kuuluu?

Nyt pitää mennä, moi!
 
Moikka!

Pääsinkin tänään jo ultraan ja kaikki näytti olevan hyvin, ei mitään poikkeavaa =) Kovasti vikkelältä tyyppi vaikutti :heart: Neuvolalääkärissäkin olin tänään ja kaikki ok.

Niiskuneiti rokotteesta tuli silloin rokotuspäivän iltana päänsärky, mihin otin Panadolia. Myös pistoskohdan ympäristö tuli aikas kipeäksi. Seuraavana päivänä huono olo, oksensinkin kerran, vähän lämpöä (ei kuumetta) ja päänsärkyä ja jouduin olemaan sairaslomalla, kun piti yövuoroon mennä. La alkoi helpottamaan. Käsi oli pistoskohdan ympäristöstä kipeä vielä su. Se on silti hyvä merkki, että jotain oireita tulee, että immuunipuolustus lähtee käyntiin. Pari viikkoa menee, että tulee rokotteesta vaste. Meinaatko mennä rokotukselle? Ihanaa, että sulla niskaultrassa kaikki hyvin. Koska sulla on rakenneultraan aika ja missä sulla tehdään se? Haluatko tietää sukupuolta, jos vauva suostuu näyttämään? Varmaan raskaudesta johtuu huonotuulisuuskin ja ettei siedä toisen läheisyyttä, toivottavasti pian alkais helpottamaan :hug: Meillä ainakin mies joku päivä sanoi, että mä olen NIIN raskaana :D Nimistä; taitaa meidän lapsi jäädä ilman nimeä, kun ei olla yhtään samaa mieltä nimistä :LOL: Lainasin ystävältä juuri tänään pari nimikirjaa, että jospas niistä tulis jotain uusia ehdotuksia. Kaikki nimet, mistä mä tykkään, niin mies ei ja musta taas sen ehdotukset on ihan kauheita :D No, aikaa onneksi on vielä rutkasti...

Jellona; millaista oli keikalla ja syömässä? Mitä söit? Vitsit, kun Yö on täällä samana iltana esiintymässä kun meillä on ammattiyhdistyksen pikkujoulut :| Lämppärinä olis vielä Maria Lund, josta tykkään myös. Oliko tuollakin keikalla?

Nyt pitää mennä katsomaan, kun innokas tiskaaja tuolla keittiössä häärii...

Hyvää loppuviikkoa kaikille!
 
Eilen kyllä vähän säikähin kun illalla yhtäkkiä tuli semmosta kirkasta veden näköstä nestettä jonki verran mutta sen jälkee ei ole tullu sitä mutta selkää on kyllä entistä enemmä jomottanu siitä asti.
 
taaperot, kannattas melkein käydä tarkistuttamassa että eihän ole ollut vettä, kun infektioriski sitkumminkin on. mulla oli anna naikaan korkea vedenmeno, eli kalvoissa jossai reikä joka välillä tihkutti.

Mä kävin tänää rokotteen, nyt on käsi kipeenä ja niskat jumissa ja päät äsärkee, tiedä sit johtuuko se rokotteesta vai huonosta yöstä vai molemmista..
 
Siru: Kiitoksia vastauksesta! :) Kyllä mä ainakin tällä hetkellä olen menossa rokotteen ottamaan :) Kyllä se varmasti pienempi paha on kuin sairastua itse tautiin :whistle: Vielä ei ole aikaa rakenneultraan, mutta n. vkolla 20. Turussa Medisonarissa käyn ultrissa. Mikä sulla olikaan la? Mulla 27.4 (ultran mukaan tosin 2.5, mutta tuskin sitä muutetaan). Nyt siis rv 14+1 :)
 
Moikka Ihanaiset!

Täällä mulla ja lapsilla loma viikon puolikas menossa. ke-su siis. Ihanaa on ollut kun on saanu ihan rauhassa herätä ja touhuta. miikkaa en ole laittanut edes päikkkäreille niin on nukkunut aamulla puol 8 ja tänään hieman ylikin. katotaan miten huomenna kun vieläkin tuolla kukkuu. olin Aleksin kanssa illan jalkapallo joukkueensa päättäjäisissä niin siksi koko ilta meni hieman myöhäiseksi. :)

nyt voin kertoa yhden asian jo teillekin, kun siitä ei edes sitten lopulta vielä mitään tullutkaan. mahassa kasvoi jo hetken kolmas apina meilla, mutta matka on jääny kesken jo suhteellisen aikaisessa vaiheessa. olen nyt sitten ravannu lekureilla, kun homma ei ole kuitenkaan kokonaan menny kesken itekseen. ensi viikolla täytyy uudestaan mennä ja sit toivottavasti saadaan pisteeseen tämän kertainen yritys. :ashamed: en sinänsä ole kauhean surullinen ja muuta, kun ite jo aavistelin hetken aikaa näin olevan ja nyt olis ollu 7+ viikkoi niin ei ollu vielä mahdottoman pitkällä toi raskaus. joten tästä selvitään.

siru, Täällä esiinty ihan vaan Yö. käytiin yhdessä ravintolassa syömässä sillo..pihviä ja lohkoperunoita. hyvää oli. :p niin ja hyvä oli keikkakin. ihanaa päästä muutaman viikon päästä uudestaankin. ei meilläkään välttämättä ihan helpolla nimeä lapselle löydy, mut katotaan sit kun tulee ajankohtaiseksi. jaksamisia. ja ihanaa kun kaikki hyvin. :hug:

niiskuneiti, minä luulen myös että tuo läheisyyden puuttuminen tai halu liittyy tohon raskauteen. kaikkea se olo teettääkin. ei auta kuin miehen kestää. jaksamista. :hug:

kävylle ja taaperolle, jaksuja vielä vaan. hyvin ootte kasassa kestäneet. :hug:

pepille, kirjoittelinkin jo naamakirjan kautta siitä treffaamisesta...toivottavasti onnistuis. =)

huomenna oliskin siivouspäivä meillä poikien kanssa tiedossa. kiva jos sattuis yhtä raikas pakkassää kuin tänään niin kuolis kaikki pöpöt. sunnuntaina pidänkin kynttiläkutsut meillä. muuta ohjelmaa ei tällä erää taidakaan olla viikonlopuksi. onneksi. saa vaan olla. :D

nyt nettisurffailun ihanaan maailmaan kun kaikki muut nukkuu... :wave:
 
iltoja pinoon!

Ihan ekaks Jellonalle :hug: Todella harmi ja surullinen juttu :( :'( Ja ikävää että joudut vielä lääkärissä juoksemaan. Tsemppiä eteenpäin!
On se kumma miten se mieli aavistaa toisinaan.. Itse hoin miehelle vielä sillon ultra aamuna että kaikki ei oo hyvin :/ Jennan aikaan olin jo alussa sitten miltei vainoharhainen :ashamed:

Peppi: Onko sulle tullut nyt töitä? Vramaan mukavaa lomailla :D Ja takuulla oot sen ansainnut, mitä lukee noita sinun kirjotuksia tehtävistä ym.

Niiskuneiti: :hug: Meillä tahto olla kans samaa kun aloin jennaa oottaa.. ei pahasti mutta selvästi huomas eron.. ehkä sitä niin eli sitä raskautta tms. itse kaipasin läheisyyttä, mutta vastaavasti en ois jaksanut panostaa siihen.. vaikee selittää, mutta ainakin täällä oli ohi menevää :D

Meillä sairastetaan.. Tatulle nosti vihdoin kuumeen ( ihan hyvä jos tuo nuha menis nyt sitten menojaan ) On ollut pitkään flunssassa semmoisella on-off meiningillä.. ensin näyttää että parantuu ja sitten alkaa taas nokka torsata |O
jennalla uusi korvatulehduksen ja yöt taas katkonaisia.. kerettiin jokunen yö nukkumaankin :snotty: nyt näyttäs että ei enää haro korviaan ja itse asiassa ystävän tukemana/opastamana otin homeopaattiset käyttöön.. tuntuu kurjalle antaa noin pienelle lääkekuuria toisen perään :/

ehkäpä tuossa tiivistettynä meidän kuulumiset :whistle:
 
Voi Jellona rakas :'( :hug: Inhottavaa, että joudut nyt lääkärissä vielä ramppaamaan :( Täytyy Samille siitä ensi viikosta puhua... En nyt ookaan varma, et onnistuuko arkena sittenkään. Katsotaan. Olis ihana nähdä :heart:

Siru, ihanaa, että ultrassa kaikki ok :hug: Oo, pieni suloinen maha :heart: Semmosta mahaa jopa on vähän ikävä :D Selviskö muuten sukupuoli? ;) Kiva, kun vastailit tohon synttäriasiaan =)

Nimistä on ollut puhe :whistle: :LOL: Mulla olis kyllä valmiina nimet, tai pojan vielä selvempänä, tytönnimiä on muutama vaihtoehto :whistle: Ja ei, meille ei edes ole tulossa tai suunnitteillakaan vauvaa B) Mä oon aina muuten vaan noita nimiä miettinyt, tykkään siitä :D Pojan nimi olis tällä hetkellä Kasper, se kyllä saattaa vaihtua ja vaihteleekin, mut se on tän hetken lemppari :heart:

Danjuskan porukalle paranemisia :hug: Keikkoja on ollut tarjolla, mut ajat on ollu vähän huonoja, tai olis pitänyt pitää poikia hoidossa 10h :eek: En oo sit ottanut vastaan... Katotaan ens viikolla uudestaan...

Mites taapero jakselee?

Mitäs Unettomalle, Kattinkalle, Tanskuki vois käydä täälläkin ;) Mitähän Lillukan perheelle kuuluu, entä Tigrulle ja Metkulle (Metku tosin taitaa olla nettipimennossa nyt...). Tulkaa kaikki kirjottelemaan! Mites Kaizalla menee koulussa, onko lapset ollu nyt terveinä?

Hyvää viikonloppua!
 
Hei!

Voi itku Jellona, täälläkin on itku silmässä luettu sun kirjoitusta. Kovasti jaksamista :hug: Inhottavaa, että olet joutunut käymään usein lääkärissä, ihan ku ei muutenkin olis ollut jo tarpeeksi :( Toivottavasti tosiaan ens viikolla loppuis, niin pääsis sen puolesta ajattelemaan asiaa eteenpäin. Jännää, miten sitä itse voikin aavistaa tuollaisen tilanteen. Ehkä sitten, kun on jo aiempia raskauksia, niin tietää sen takia, että nyt ei ole kaikki kunnossa. Varmasti silti itselle helpompaa, että on jokin aavistus, eikä tilanne tule ihan täysin yllättäen. Kiitos, että kaikesta huolimatta jaksoit olla iloinen mun puolesta :hug: :heart:

Peppi Maha tuntuu kuitenkin nyt isommalta viikkoihin nähden mitä Lotan ja Oton odotusaikana... Lottaa odottaessa me mentiin naimisiin h20, niin eipä sitä häävieraista kukaan huomannut, paitsi ne ketkä tiesi... Otostakin tuntui jo aiemmin maha tulevan esiin ja nyt vielä aiemmin =) Sukupuolta en halua tietää, musta on niin hienoa, että se selviää vauvan syntyessä :heart: Ei olis muuten mitään jännitettävää synnytyksessä :LOL: Itseasiassa mun kohdalla vähän on, kun on 2 imuvetosynnytystä taustalla. Koitan olla vielä murehtimatta asiaa. Sektioon en missään nimessä haluaisi, mutta jos vaikuttaa, että yli 4kg vauva olis tulossa, niin varmasti reitti A ei silloin ole mahdollinen. Olen tästä jo muutaman lääkärin kanssa puhunutkin ja "synnytyssuunnitelmaa" on vähän tehty. Siksi heittomerkeissä, kun ei se aina ole hyvästä suunnittelustakaan kiinni, vaan niin monesta muustakin asiasta ;) Kasper on mustakin ihana nimi, mutta miehelle ei kävis ja nyt meidän uudelle kummipojalle tuli niin samanlainen nimi, ettei senkään puolesta =) Paljon siis olis kivoja nimiä mun mielestä molemmille, mutta kun en voi sitä yksin päättää :LOL:

Koivunkäpy toivottavasti pääset vielä kotiin! Tulehan kertomaan, mitä sanoivat.

Danjuskan lapsille paranemisia!

Niiskuneiti mun la on 23.4. :D Aikas lähekkäin siis on. Nt-ultras vastas vkoa isompaa, mutta ei la siirretty. Lotta ja Otto on molemmat syntyneet h38+5, katotaan sitten, miten tämä. Millä viikoilla teidän pojat on syntyneet? Mulla on 7.12. rakenneuä. Tekeekö siellä Medisonarissa lääkäri vai kätilö ultran?

Nyt pitää mennä siivoilemaan, vieraita tulossa illalla. Pikku-kummityttönen perheensä kanssa. Lotta on menossa illalla Halloween-"bileisiin". Huomenna on Lotan jalkapalloseuran kaudenpäätösjuhlat (harkat kylläkin jatkuvat läpi talven :) ).

Mukavaa viikonloppua kaikille! Täällä alkoi nyt satamaan ensilumi :xmas:
 
mä oon ihan :eek: ultran jäljiltä. lääkäri mittas mitat kolmesti ja sai painoksi 2430g, pipo 31cm. jumalaut, mä en tahdo sittenkää synnyttää :kieh: käski ottaa iisisti ja parin viikon päästä voipi kuulemma sit tulla synnyttämään. sanoin että jos ny kumminki odotetaan se 3vk ni ei tarvi olla niin kauaa sairaalassa nyytin..
 
se on nyt sitten kuume itellä |O viime yönä alko kurkku turvota ja kipeytyä.. ihana olo tällä hetkellä.. vieläpä kun tuli viime yönä nukuttua hurjat 4 tuntia :headwall:
Tatu kiipeilee seinille kun en oo päästäny lumeen riehumaan.. Aamulla saa jo painua tai kohta oo kämpästä mitään jäljellä ;)
 
taaperot, eihän mulla ollu eilen viikkoja vasta ku 33+3.. kaks mittausta antoi tulokseksi 2430g ja yks 2460g :eek: no, jospa se nyt ei mikää jätti ois.. tosin olishan viljamikin painanu aika pirusti jos ois laskettuna vasta syntyny ku 37+4 painoa oli 3460g.

Olipas taas syvältä oleva yö ei ovi muuta sanoo... |O
 
käpy toivotaan ny ettei mikää kovin iso vauva ois tulossa.Onneksi en etukäteen ite tienny tuon Juhon painoo kun ultra anto samana päivänä vaan syntymäpainoksi 3600g ja poikaha synty sitte viel samana päivänä ku tuo oli tehty ja hän painoki 4800g että oli kyllä aika iso heitto.Ton kokosta en haluu enää synnyttää.

Täälläki on taas koko päivän enemmä ja vähemmä supistellu kipeesti ja väsyttää kanssa kovasti kun yö meni valvoessa
 
sää voisit kyllä kohta mennä jaukautuu, sen verran monta viikkoa oot kärsiny jo. muistan mitä se oli villee oottaissa ku paikat auki 3cm, kanava hukassa ja supistaasupistaa, ei ollu kivaa ei. Nuo on kyllä pnuo painoarviot pelottavia kun ne yleensä heittää viel alakanttiin. onneks meillä on kokenu neuvolantäti joka osaa käskopelolla aikahyvin arvioida koon..

Jaha, jos kokeilis saunoa.. huomenna on samat viikot mitkä viljamista kun meinas syntyä..
 

Yhteistyössä