S
sijainen
Vieras
Eli tottahan toki melkeenpä jokainen haluaisi pitää lomaa joulunaikaan ja pomolle sai jokainen toiveensa esittää. Nyt taustalla on noussut porua siitä että minä ja muutama muu sijainen on myös esittänyt toiveen haluavansa lomaa joulunaikana, ja vakituiset yrittää kovin pedata pomoa että eikös ne nyt kuuluisi jakaa vakituisille ensin ja kyselleet pomolta mm. minun lomaoikeuksia ja lomapäiviä. Onko tuo nyt ihan oikein? Oma sijaisuuteni on kumminkin jatkunut kyseisessä paikassa jo 2 vuotta, eli en ole mikään joulu tai kesäapu, jolloin tilanne olisi ymmärrettävää. Minusta olisi epätasa-arvoista että minulla ei olisi oikeutta lomaan joulunaikaan, vain koska työsuhteeni on määräaikainen. Minulle on kumminkin kertyneet lomapäivät ihan niinkuin vakkareillakin. Melkeinpä kaikki muut ovat pitäneet lomaa jo syksyllä, itse en ole pitänyt lomaa vielä yhtään. Kai minulla on ihan yhtäläiset oikeudet pyytää lomaa ja lomia jaettaessa minut pitäisi ottaa tasa-arvoisesti huomioon? Ymmärrän etten sitä välttämättä saa muista syistä, mutta sijaisuus ei minusta ole peruste.