Joululahjojen 2011 pettymykset

  • Viestiketjun aloittaja reklamaatiokäsittely
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="meikku";25293278]1-vuotiaalle tuli työkalupakki jossa pieniä osia,sopii yli 3 vuotiaille....Eli pari vuotta koetan jossain tuota säilöä...

Itse olen samaa mieltä,että mieluummin ei mitään kun jotain pakollista rojua vaan.

Itse tilasin ja ostin sukulaislapsille sellaista josta varmasti tykkäävät![/QUOTE]

Riippuu varmaan pakista, mutta meidän 1,5 v. oli ihan innoissaan työkalupakista kun "auttoi" isiä leikkimökin rakentamisessa. Ruuvit otettiin pois, mutta vasara, saha, vatupassi yms. meni pienellekin ihan hyvin.
 
"Vieras"
Meillä taas piti olla hittilahja pojalle radio-ohjattava Martti, mutta siitä huolimatta, että kokeiltiin kahdesta paketista uusia pattereita, niin ei toimi. :( Onkohan muilla ollut vikoja näissä ohjattavissa cars-autoissa?
Meillä on se iso Finn McMissile pojalla. Mun mielestä se toimii ihan hyvin, eikä poika ole valittanut toimivuutta. Kallishan tuo oli, joten kyllä saa luvan toimia moitteettomasti!
 
ejk
Eräs sukulaismies, vanha sellainen, antoi lahjaksi minulle haisevia, LIKAISIA, tupperware-astioita,s äilytysrasioita. Omia vanhojaan. Ne haisivat todella pahoilta ( sukulaismiehen kodilta ) .Olen todella paha ihminen, mutta heitin nuo samantein roskiin.
 
"Vieras"
Meillä ei ole kenelläkään valittamista lahjoista. Mä en juuri mitään saanut, mutta anoppiin voi aina luottaa eli häneltä sain ihanan yöpaidan (housut ja paita), sekä sukat. Lisäksi 8 vedenvihreää, isoa Kartio lasia ja 5 pientä. Just mitä tarvin :). Mieheni tädiltä sain toisen ihanan lahjan eli sellaisen CupCake -paketin eli siellä on reseptit, koristeluehdotuksia ja tarvittavat välineet. Nyt päästään lasten kanssa kokeilemaan noitakin. Tuli myös ainakin kirja, dvd ja lakritsia.

Mies sai lähinnä vaatteita ja lapset sai ison kasan toivottuja ja toivomattomia erittäin mieluisia lahjoja.
 
lapset sai erittäin mielusia lahjoja. muutaman dvd:n käyn vaihtamassa ku net meiltä jo löyty. mieheltä sain koiran, puolikkaan, mies sai multa puolikkaan koiran :D lisäksi tuli yhteisennä julmetun kallin pöytäliina :D kauhistuttaa käyttää ees :D
 
"Kummitäti"
[QUOTE="vieras";25292483]Ei meillä ainakaan tullut pettymyksiä. Pettymys tuli siinä, että eräs kummi oli ihan oma-aloitteisesti luvannut muistaa lasta joululahjalla, eikä mitään sitten tullutkaan. Hieman harmitti tämä lapsen puolesta. Muuten olen kyllä tyytyväinen, ihania lahjoja tuli! :) <3[/QUOTE]

Ja minä ilmeisesti aiheutin kummitytölleni pettymyksen joululahjallani. Ostin hänelle omasta mielestäni oikein kauniin juhlamekon. Aikaisempina kertoina (joulut, synttärit) vaatelahjani ovat olleet mieleisiä -tai ainakin kummityttöni äiti on kovin kiitellyt ja kertonut miten innoissaan tyttö on lahjoistaan ollut. Nyt ei vastaavaa viestiä ole tullut, eikä minkäänlaista kiitosta ylipäätään! Tästä päättelin että mekko ei ole ollut tytön äidinkään mieleen.

Harmittaa tietysti kovasti, kun näin vaivaa mekon löytämiseksi eikä se ollut ihan halpakaan. Ja myönnän että olen hiukan loukkaantunut, koska he eivät edes kiittäneet lahjasta. Onneksi tiedän, että kummityttöni on saanut paljon paketteja, joten ehkäpä minun epäonnistunut lahjani ei sentään aattoiltaa pilannut.
 
Pieni pettymys tuli, kun kohta puolivuotiaan paketteja availin, vaatteet oli niin isoja, että ne menee vasta joskus ens talvena hänel (lapsi on kokoa 70 ja vaatteet kokoa 90).. Ja lelut joita hän sai, oli vastasyntyneestä ylöspäin, eli ihan pienten vauvojen ajanvietettä.. Ja yksi täysin turhakin lahja tuli, lappu, jossa soi musiikki, sen on tarkotus auttaa lasta nukahtamaan.. Hän kyl nukahtaa parhaiten kun on hiljasta ja pimeetä, joten sillä ei kamalasti käyttöä ole.

Mutta, ompa ainakin vaatteita sit kun lapsi kasvaa ja kai hän noista leluistakin jotain iloo repii irti :)
Mulla käyttää tyttö kokoa 56cm ja mä nimenoman ainakin pyysin, että jos joku meinaa vaatetta ostaa niin 68cm ja 70cm ylöspäin..että mielummin70cm ylöspäin. :) Meilläkun sattuu siihen asti olemaan kaapit vaatteita pullollaan, että mielummin sitten jo etukäteen kaappiin odottamaan kun niin paljon yhtäkokoa ettei mitään kerkiä käyttämään, mutta kukin tyylillään. :)
 
Ja taas
Vanhempani antoivat minulle pelkän Annansilmä-kalenterin. Itse olen joka vuosi antanut mietittyjä ja arvokkaitakin lahjoja. Ensi vuonna en jaksa enää vaivatua: saavat jonkun lehden välissä tulleen turhan kalenterin itsekkin. Mies ja lapset saivat heiltä ihan kivat lahjat eli suklaata, kirjoja, piirustus- ja askartelupaperia ja rahaa. Tuntuu todella loukkaavalta, että minä saan joka vuosi suoraan paperinkeräykseen päätyvän lahjan (kääreinen päivineen, kun ovat laittaneet kierrätyspaperiin...)
 
"vieras"
Sain odottamatta uuden läppärin mieheltäni (jolla oma lehmä ojassa, haluaa mut pois omalta koneeltaan :D). Harmistus maximustus on syntynyt kun ei koneessa mene toimi esiasennetun wintoosan asennus :(.
 
"nörtti"
[QUOTE="vieras";25303178]Sain odottamatta uuden läppärin mieheltäni (jolla oma lehmä ojassa, haluaa mut pois omalta koneeltaan :D). Harmistus maximustus on syntynyt kun ei koneessa mene toimi esiasennetun wintoosan asennus :(.[/QUOTE]

Windows on pahimman luokan virus! Ubuntu tilalle!

Ubuntu Suomi
 
haa
[QUOTE="minä vaan";25296536]keskimmäinen sai aivan erilaisen halvan nuken toivomansa baby born poikanuken sijaan..Siis isovanhemmat sanoi ostavansa ko nuken niin luotin siihen..pieni pettymys oli.Ja esikoinen sai väärän prinsessa barbin eli ei suosikkiaan vaan toisenlaisen. Leluja ei tullut toisilta isovanhemmilta lainkaan, ainoastaan piirustuspaperia ja kyniä ja tarra sälää...
Itse sain villasukat ja suklaata anopilta..miehen siskolta kynttiläasetelman...mieheltä oisin mieluusti jotain ottanut, mutta toisaalta osasin jo odottaa etten saa.[/QUOTE]


"Leluja ei tullut toisilta isovanhemmilta lainkaan, ainoastaan piirustuspaperia ja kyniä ja tarra sälää..."

Mitäs vikaa noissa? Mielestäni ihan hyviä sopivan ikäisille. Kaikilla ei niin varaa, kun monelle ostettava.
 
"Villasukka"
[QUOTE="Kummitäti";25302686]Ja minä ilmeisesti aiheutin kummitytölleni pettymyksen joululahjallani. Ostin hänelle omasta mielestäni oikein kauniin juhlamekon. Aikaisempina kertoina (joulut, synttärit) vaatelahjani ovat olleet mieleisiä -tai ainakin kummityttöni äiti on kovin kiitellyt ja kertonut miten innoissaan tyttö on lahjoistaan ollut. Nyt ei vastaavaa viestiä ole tullut, eikä minkäänlaista kiitosta ylipäätään! Tästä päättelin että mekko ei ole ollut tytön äidinkään mieleen.

Harmittaa tietysti kovasti, kun näin vaivaa mekon löytämiseksi eikä se ollut ihan halpakaan. Ja myönnän että olen hiukan loukkaantunut, koska he eivät edes kiittäneet lahjasta. Onneksi tiedän, että kummityttöni on saanut paljon paketteja, joten ehkäpä minun epäonnistunut lahjani ei sentään aattoiltaa pilannut.[/QUOTE]

Aika outoa jos tytön äiti ei voinut edes neutraalisti kiittää lahjasta, koska se nyt vaan kuuluu hyviin käytöstapoihin. Ja outoa varsinkin jos tämä äiti on aina aikaisemmin kiittänyt lahjoista, niin miksi ei sitten nyt.
 
"höö"
poika 3v sai brion junaratasetin, jonka paristokäyttöinen veturi lopetti toimintansa alle vuorokauden leikin jälkeen. ja ei, paristo ei ole lopussa. valo palaa mutta juna ei enää liiku.
 
"vieras"
Kivoja lahjoja saatiin jokainen, ei todellakaan mitään pettymyksiä. Erityisen iloinen olen siitä, että anoppini uskaltautui hankkimaan minulle käytetyn lahjan, sain nimittäin kierrätetyn kirjan. Sen sijaan huvittaa heidän näkemyksensä kolmivuotiaastamme. Kolme viikkoa sitten kyläillessämme taluttivat lasta kaksikerroksisen talonsa portaissa (asumme itse neljännessä kerroksessa joten portaat ovat todellakin ihan päivittäinen juttu lapselle), lapsi ei olisi saanut hypätä alimmalta portaalta kun olisi voinut satuttaa itsensä, joka ruokailulle lapselle oli katettu lusikka, kun haarukat on niin teräviä ja olisivat syöttäneet lasta jos ei oltaisi kielletty, ynnä muuta mikä osoitti heidän pitävän lasta ihan vauvana. Kuitenkin lahjoina tuli yli viisivuotiaille tarkoitettuja legoja, putkiompelusetti, jota tuskin monikaan alle kouluikäinen handlaa sekä pikkuriikkisiä lasihelmiä (kutsutaanko niitä välihelmiksi?) ja kaksi kerää villalankaa. Lapsi kyllä tykkäsi lahjoista ja esim. nuo legot ovat sellaisia joita lapsi kyllä osaa jo jonkin verran koota ja langoista ajattelin itse kutoa lapselle lapasia ja sukkia. Ristiriita käytökseen vaan on melkoinen.
 
"Erilainen"
[QUOTE="Villasukka";25304182]Aika outoa jos tytön äiti ei voinut edes neutraalisti kiittää lahjasta, koska se nyt vaan kuuluu hyviin käytöstapoihin. Ja outoa varsinkin jos tämä äiti on aina aikaisemmin kiittänyt lahjoista, niin miksi ei sitten nyt.[/QUOTE]

No ehkä nyt joulun aikaan on muutakin tekemistä? Unohtunut? Ei nyt kannata hermostua kun aatosta on pari päivää mennyt! Eiköhän se kiitos sieltä tule, jos on ennenkin tullut... ;)
 
[QUOTE="Villasukka";25304182]Aika outoa jos tytön äiti ei voinut edes neutraalisti kiittää lahjasta, koska se nyt vaan kuuluu hyviin käytöstapoihin. Ja outoa varsinkin jos tämä äiti on aina aikaisemmin kiittänyt lahjoista, niin miksi ei sitten nyt.[/QUOTE]

Mun kummityttö ja äitinsä eivät ole ikinä kiittäneet lahjasta. Lähetän joulukalenterin postissa ja samoin joululahjan. Ikinä ei tule kiitosta eikä edes viestiä että ovat perille menneet. Kummitytön synttärit on tammikuussa ja ollaan silloin käyty kun matka on niin pitkä. En ole pariin vuoteen viitsinyt edes kysellä onko perille menneet.
 
Meillä lahjat oli ihan ok. Tosin, mä petyin vähän anopin tuomisiin. Poika sai 4-v lahjaksi pienen pehmolelun, sillä on siis synttärit just ennen joulua. Ja joululahjaksi -pienen pehmolelun. :headwall: Ymmärrän kyllä että ajatus on tärkein, mutta perätysten, ja viime vuonnakin antoi pehmolelun. Olisi nyt ostanut vaikka palapelin tai paidan tai jotain järkevää. Kun noita pehmoja tulee muutenkin, lapsi astmaatikko, eikä se edes leiki niillä. Tykkää se niistä sen 5 minuuttia, sitten unohtuu laatikon perukoille. Se edellisvuotinen liukurikin oli paljon parempi, sillä sentään on ollut käyttöä.

No, mä sain siltä linnunruokintapöntön yhteislahjana miehen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
mä sain kolmet ( !! ) valokuvakehykset lahjaksi eri sukulaisilta. nauratti :) en ole mikään kuvaaja ihminen saati, että meillä roikkuisi missään kuvia esillä ihmeemmin.

mieheltä sain kivan korun jota olinkin toivonut :)

lasten lahjat oli osa hyviä ja tykättyjä, osa jäi heti alkuunsa jo "Pimentoon", mutta lienee normaalia.
 

Yhteistyössä