Joululahjat *vko20*

Tätä listaa päivittää Kamomilla-81 jolle voi esittää muutospyynnöt esim. yksityisviestitse :wave:

Joulukuun 1.päivä:
Molla Maija------------/kolmas/-------P-KKS
pikkutiikeri

Joulukuun 2.päivä:
Aluna-------------------/viides/--------LUAS
Viivi76------------------/toinen/
Ineli--------------------/esikoinen/
Caffee81--------------/toinen/--------K-SKS
Sikuriina1987

Joulukuun 3.päivä:
DoB--------------------/esikoinen/
Sammal---------------/toinen/---------K-SKS
Kathrinelle-----------/toinen/

Joulukuun 4.päivä:
Rintin-----------------/viides/
Kamomilla-81-------/esikoinen/------KOKS
Kissansilmä---------/kolmas/---------MKS

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä----------/neljäs/
syysusva05---------/toinen/----------LPKS
Pinkkinen------------/toinen/
Sikuriina1987-------/esikoinen/-----SeKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74--------------/toinen/----------PHKS
Petite-te
Horrorpops---------/esikoinen/
Valas77-------------/neljäs/-----------K-HKS
pinkuvinku---------/kolmas/----------K-SKS
Tsigu----------------/toinen/-----------TYKS
Melissa-83---------/kolmas/----------K-SKS
Lisbethh-----------/esikoinen/-------NKL

Joulukuun 7.pv:
Neitim--------------/neljäs/

Joulukuun 8.päivä:
briendli------------/esikoinen/
Pikatsu------------/esikoinen/
Laurelias----------/toinen/-----------HYS
Nyty----------------/neljäs/-----------HYS
Viipi-----------------/toinen/----------OYS
vumpe-------------/kolmas/
Aurinkomamma--/kolmas/----------K-HKS

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky

Joulukuun 10.päivä:
hutzel-------------/esikoinen/

Joulukuun 11.päivä:
Härkänainen-----/viides/
Nasu30----------------------------------NKL

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79--------/kolmas/------------OAS
zaika--------------/toinen/-------------SKS

Joulukuun 13.päivä:
Boe

Joulukuun 14.päivä:
Äittä-67----------/kolmas/-------------SAS
Millimenninkäinen----/toinen ja kolmas/----K-HKS

Joulukuun 15.päivä:
Sintzi-------------/toinen/
Annuli-81--------/esikoinen/----------NKL
Terhikki----------/kolmas/-------------PHKS

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84-------/toinen/--------------TAYS
AnnClaire
joululahja-08--/esikoinen/

Joulukuun 17.päivä:
Annukka84----/esikoinen/-----------KYS

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88-------/esikoinen/-----------VAS
tyylilyyli-80-----------------------------PS
Taikametsä---/kolmas/

Joulukuun 19.päivä:
maria-08------/esikoinen/-----------SKS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady--------/neljäs/----------------JS
Jasuliini-------/toinen/----------------LKS

Joulukuun 21.päivä:
Grynna-------/toinen/----------------NKL
jennae-------/toinen/----------------NKL
April----------/esikoinen/------------KOS
DaylightDancer-----------------------NKL

Joulukuun 22.päivä:
Nti Kesäheinä
Millukka------/viides/-----------------TAYS
Essu74------/esikoinen/

Joulukuun 23.päivä:
Klara---------/toinen (1.enkelivauva)/----PS
Äippä-75-----------/toinen/-----------------KOKS
kanella-------------/esikoinen/
Vaapukka----------/viides/
kaisukka81--------/esikoinen/-------------KOKS

Joulukuun 24.päivä:
Torey---------------/toinen/-----------------TAYS
pikku87---------------------------------------PS
Minttumaininki

Joulukuun 25.päivä:
petomamma

Joulukuun 26.päivä:
maria-83-----------/esikoinen/-------------EKKS
nevi-----------------/kuudes?/

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
a-alisa
katherine----------/esikoinen/
Juli05---------------/esikoinen/-------------KOS

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87----------/esikoinen/
Gisele--------------/esikoinen/
Jive- ------------------------------------------K-SKS

Joulukuun 29.päivä:
vauvahaaveita---/esikoinen/-------------OYS

Joulukuun 30.päivä:

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence-----------/toinen/

Laskettu aika ei vielä selvillä:
Saparo-81--------/esikoinen/-------------K-SKS
Aubrieta----------/neljäs/------------------PHKS
Tiiwi
ViikinkiHelga-----/kolmas/-----------------K-PKS
Salkku30
hiipi---------------/esikoinen/
jonniina----------/esikoinen/
OLIVIA06--------/toinen/

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS = Kätilöopisto
KOS/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUAS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Seuraava päivitys aikaisintaan sunnuntaina 18.5.

Mulla selkä tulehtunut :( lähen tänää pois täältä harjottelusta, vähän nöyryyttävää jos maatalousharjoittelija joutuu keräämään lattialta isäntäväen likaset pyykit ja pesemään ne?! Ei kuulu mielestäni hommiin, kuten ei myöskään isäntäväen jälkien siivoaminen + emännän palvelijana tai oikeestaan piikana toimiminen. Osaan kuitenki noita kotihommia sen verran tehä että pitäs hankkia kodinhoitajaharjoittelija jos ei ite kykene siivoaan. :kieh:

Hei kaikki :wave:

Jouduin ottamaan toisen vkon sairaslomaa, ja kyllä otti päähän.. pomo kun ei oo mikään kovin empaattinen tai hienotunteinen. Suoraansanoen käski kertomaan, mikä on kun näin kauan toistä oon poissa (2 vkoa). Viime viikon sairaslomasta sain vielä vältettyä kertomisen, mut nyt pakotti. Kerroin sitten että olen raskaana, ja kärsin poikkeuksellisen pahasta pahoinvoinnista. Onnitteli kyllä, mut ei paljoa kyllä ymmärtänyt tilannetta - mikä ei sinänsä ihme, kun nainen on kuitenkin yli 40v, ei naimisissa eikä lapsia. Yritä tässä nyt sitten puolustella itsellesi että et ole mikään "lintsari", vaan oikeasti on nyt levättävä.
|O

Ootteko muuten lukeneet tekayn sivulta keskenmenoriskitaulukkoa? Bongasin sen itse eilen, kun olen pohtinut miten keskenmenoriski laskee viikottain, ja aikas lohdullista tietoahan tuo on. Nyt, 9. raskausviikolla tod.näk. et kaikki jatkuu normaalisti loppuun asti on 96%, aika hyvä, eiks je? Näin siis täysin ongelmattomassa (ei vuotoja, kovia kipuja jne) alkuraskaudessa, ja näinhän minulla periaatteessa on, kun nlatädin ja lääkärin mukaan pahoinvointi on vain tosi hyvä merkki. Kohdunulkoinen on suljettu jo pois, ja tuulimunakin on hyvin epätodennäkoinen kun on näin voimakas pahoinvointi ym. oireet. Ja tietysti on jo noita viikkojakin muutama. :) Ultran jälkeen luulen että ollaan miehen kanssa melko levollisin mielin, tapahtui sit mitä tapahtui :D

DD ja pallokala 8+1 :heart:

Onko kenelläkään muulla ollut uniongelmia? Täällä tulee huonoina öinä herättyä tunnin välein (kirjaimellisesti), vähän parempina saa sentään nukuttua 3h putkeen. Toi lisääntynyt wc-käynnin tarve ei paranna asiaa (viime yönä 5 kertaa vessassa!). Ei siis ihme, että väsyttää...

hei vaan kaikille!
Täällä nyt ensimmäinen neuvolakäynti takana. Todella mukava neuvolatäti sattui meille, ei ollenkaan "kritisoinut" mitään, ja onnitteli vaan että miten hyvään vaiheeseen on meille sattunut, että parisuhde on niin hyvällä pohjalla jne. =) nyt taas tuntuu paljon "todellisemmalle" tämä odottaminen kun sai äitiyskortin ja kaiken maailman esitteitä.
Nyt vain sitten pitäisi ruveta äippäpolille varaamaan sitä ensimmäistä ulraa ja seulontaa tuohon kesäkuun alkuun =)

maria & pikkuinen 8+3

DoB
Nasu30 kyllä on uniongelmia! Normaalisti nukahdan saman tien kun laitan pään tyynyyn ja nukun aamuun asti heräämättä. Nyt ei meinaa uni tulla vaikka ois kuinka väsynyt ja mä kans herään monta kertaa yöllä vessaan, närästykseen ja siihen kun en saa hyvää asentoa! Mahaa turvottaa iltaisin niin paljon ja oon tottunut nukkumaan mahallani niin nyt ei pysty. Oon myöskin tosi väsynyt...

Dob ja öttiäinen 10+5

täällä kanssa alkaa olla noita uni ongelmia.. illalla ei uni meinaa tulla mitenkään ja eilen aamulla mies tarjoutui hoitamaan esikkoa aamulla jota olisin saanut nukuttua edes aamulla mutta väsytti mutta en vaan saanut unta.. ärsytää kun kokoajan on ihan poikki väsynyt mutta uni ei vaan tuu..

miten te muut jaksatte tehdä kotitöitä tän väsymyksen ja pahanolon kourissa? mulla ei mitenkään riittäis voimia siivoomiseen ja ruuanlaittoon..

voimia kaikille :hug:

nasu 10+2

Dob, kiva kuulla että en oo ainoa, vaikkei tietenkään ole kiva, että joku joutuu tällaisesta kärsimään. Mutta tiedän siis, että on kohtalotovereita... Toivottavasti tää tästä tasaantuis pian raskauden edetessä, nyt jo jatkunut useamman viikon mun kohdalla. Sä näytät tosin olevan mua viikon pidemmällä, että ainakin vielä sit viikon voi jatkua..

Nasu ja maapähkinä 9+4

Tää heikotusolo on niin kauheeta.. ku mitää ei pysty tekemää muutaku ku makoilemaa. Onko muilla yleistä jatkuvaa heikotusta?? Heti jos nousee ylös ni tuntuu et voimat loppu siihen, pitää kävellä kyyryssä et pysyy ees pystyssä ja jaksaa mennä eteenpäin! Ja pahoinvointia kans..

Kaveri sai eilen ihanan äitienpäivälahjan: tytön! :heart: :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:
Hei kaikki :wave:

Ootteko muuten lukeneet tekayn sivulta keskenmenoriskitaulukkoa? Bongasin sen itse eilen, kun olen pohtinut miten keskenmenoriski laskee viikottain, ja aikas lohdullista tietoahan tuo on. Nyt, 9. raskausviikolla tod.näk. et kaikki jatkuu normaalisti loppuun asti on 96%, aika hyvä, eiks je? Näin siis täysin ongelmattomassa (ei vuotoja, kovia kipuja jne) alkuraskaudessa, ja näinhän minulla periaatteessa on, kun nlatädin ja lääkärin mukaan pahoinvointi on vain tosi hyvä merkki. Kohdunulkoinen on suljettu jo pois, ja tuulimunakin on hyvin epätodennäkoinen kun on näin voimakas pahoinvointi ym. oireet. Ja tietysti on jo noita viikkojakin muutama. :) Ultran jälkeen luulen että ollaan miehen kanssa melko levollisin mielin, tapahtui sit mitä tapahtui :D

DD ja pallokala 8+1 :heart:

Sellaista tahtoisin kommentoida, että edellinen raskauteni todettiin tuulimunaksi rv12, kun kolmen päivän pienen tuhruvuodon jälkeen ultrattiin. Raskausoireet olivat hiipuneet noin viikkoa aiemmin, mutta sitä ennen oli kyllä ihan mieletön väsymys, voimakkaampi kuin tässä nykyisessä raskaudessa, ja pahoinvointi oli kyllä myös voimakasta, jäi kahvit ja muut pois. Alavatsa turposi, ja juili, muutenkin erittäin selkeät raskausoireet. En missään tapauksessa tahdo tällä pelotella, vaan korjata käsitystäsi siitä, ettei tuulimunaraskaudessa olisi voimakkaita oireita. Sehän siitä niin rankan tekeekin, kun tosissaan tuntee olevansa raskaana!

Toivon, että sinulla kaikki hyvin, ja varmasti onkin. Mukavaa kevättä vatsaa kasvatellessa. Ja totta, jokainen viikko pienentää keskenmenon riskiä, toisten lähteiden mukaan 10 viikko on se "varma" etappi, toisten mukaan 12. Rauhallisin mielin vain, päivä kerrallaan!!!

pikkutiikeri ja Toivo 11+0

Pahoittelut kokemuksestasi pikkutiikeri ja kovasti onnea uuteen raskauteen :hug: Tiedän, että tuulimunaraskauksissa voi olla oireita (ja monesti onkin), mutta silti minulle lääkäri sanoi, ettei usko että oksentaisin 1-3krt päivässä, jos olisi tuulimuna. Lisäksi riski on kuulemma kovin pieni, kun olen vasta 19. Mutta eihän se varmaa ole ennen keskiviikon ultraa, ja ikävästi voi käydä ihan missä vaiheessa vain, vaikka sitä sanotaankin että tuulimunaraskaudet keskeytyvät usein nopeasti, mutta viimeistään ennen 12. raskausviikkoa. Epäonni silti osuu joillekin kohdalle, vaikka mahikset siihen että kaikki on ok olisivatkin yli 90%. Sitä kärsimystä en kyllä soisi kenellekään :(

Hei taas!

Äitienpäivä meni mukavasti vauvauinnissa ja pihalla nurmikkoa ihmetellessä ;) (esikoinen pääsi toista kertaa eläissään paljain jaloin nurtsille). Äitienpäivälounas käytiin syömässä jo lauantaina pois pahimman ruuhkan jaloista.

Perjantaina kävin yksityisellä varhaisultrassa. Syke näkyi ja koko vastasi viikkoja 7+3, eli ihan kuukautisista laskettua! Kaikki siis toistaiseksi hyvin, ihanaa! :heart:

Annukalle ja DD:lle jaksuja työ-/harjoittelutilanteeseen! Joo ja DD, totta on että keskenmenoriski alkaa pienentyä jo melko varhaisessa vaiheessa. Monet odottelevat esim. kertomisen kanssa sitä maagisena pidettyä 12 viikon rajaa, mutta riski alkaa (onneksi!) pienentyä melko lailla jo ennen sitä. Kaikkein riskialtteimpia ovat ne viikot, jolloin ei usein vielä edes tiedä olevansa raskaana. Minullekin lääkäri sanoi perjantaina, että kun oli noin hyvä syke, normaali ruskuaispussi jne. niin keskenmenon riski on jo pieni, vaikka viikkoja silloin vasta 7+3.

Molemmat Nasut, H-82 ja DoB, täällä myös heräilijä, vaikka olenkin siirtänyt esikoisen perhepedistä pinnikseen ja nukun tulpat korvissa. Osittain heräily on kyllä esikoisen "syytä" (tekee hampaita ja itkustelee vähän väliä pitkin yötä ) mutta heräilen kyllä ihan muutenkin vaan, mikä on raivostuttavaa.

Pikkutiikerille :hug: edellisraskauden johdosta! Toivottavasti nyt menee kaikki hyvin. Juuri tuon saman syyn takia halusin käydä nyt yksityisellä varhaisultrassa, olisi niin kamalaa luulla saavuttaneensa sen mainitun maagisen 12 viikkoa ja sitten kuulla, ettei täällä olekaan ketään. Voihan nytkin tapahtua vielä vaikka mitä, mutta ainakin tm on poissuljettu.

Pikku, minulla oli todella voimakasta huimausta reilun viikon verran joskus rv 5-6 tienoilla, nyt se on onneksi ohi. Samaa toivottelen sinne! Kiva oli kuulla, että Maria-08:lla onnistunut neuvolakäynti ja VH:lle tsemppiä tulevaan ultraan.

Oikein mukavaa viikkoa kaikille, on kovasti touhua tässä tulossa mutta yritän ehtiä aina välillä tännekin!

mun täytyy varmaan liittyä tähän ryhmään, viikkoja taitaa olla joku 9 meneillään, neuvola vasta parin viikon päästä ja ultraa pitäisi kanssa alkaa varaamaan. luulisin lasketun olevan tuossa 20.12.2008 mutta tarkentuu varmaan siitä vielä...
paha olo ja maha turvoksissa nyt jo...muistelen kyllä että viime raskaudessa sama juttu. Oksennan noin 5-6 krt päivässä.
Meillä siis jo 07/05 syntynyt tyttö jo entuudestaan että kakkosta tässä odotellaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku87:
Tää heikotusolo on niin kauheeta.. ku mitää ei pysty tekemää muutaku ku makoilemaa. Onko muilla yleistä jatkuvaa heikotusta?? Heti jos nousee ylös ni tuntuu et voimat loppu siihen, pitää kävellä kyyryssä et pysyy ees pystyssä ja jaksaa mennä eteenpäin! Ja pahoinvointia kans..

SYÖ!
syöminen auttaa ihan oikeesti tohon pahoinvointiin ja heikotukseen. koko ajan vaan vaan syöte, kerran tunnissa voileipää ja teetä tai jogurttia tai banaania tai jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku87:

SYÖ!
syöminen auttaa ihan oikeesti tohon pahoinvointiin ja heikotukseen. koko ajan vaan vaan syöte, kerran tunnissa voileipää ja teetä tai jogurttia tai banaania tai jotain.
no se auttaa niinä päivinä ku on pikkasen parempi olo. Mut sitte ku on niin karsee olo ettei mitään pysty ni sit ei pysty ja on kärsittävä. Varsinki jos mies on töissä eikä pysty "palvelemaan" ni en pääse sängystä ylös jääkaapille!! :| Se on kauheeta..ja sit siitä tulee viel kaameempi olo jos joutuu monet tunnit olee ilman mitään..
Pitäis hommaa tähän sängyn viereen sellanen kylmälaatikko missä vois pitää sit kaikkee mahollista ni ei tarviis kävellä keittiöön..

maarith
Huomasin,että tässä joulukuun ketjussa on paljon odottajia,jotka odottaa kolmatta tai jopa enemmän lapsia..tuolla olis hyvä suurperhe palsta,jossa on isojen perheiden äitylejä,jotka kanssa odottelee ja laskettu aika joulukuussa..kuten mullakin ja kuuden tulossa.

http://www.phpbbplanet.com/suurperhe/index.php?mforum=suurperhe

tuossa linkki sinne. Tervetuloa kaikille,jotka sinne uskaltautuu :D

Minä olen myös syönyt hyvin, ettei olisi niin pahaolo. Tänään ei meinannut farkut mahtua jalkaan. :LOL: Täytyy ruveta hiukan hillitsemään tuota syömistä!
Huomenna on ultra, jännittää. Toivottavasti meidän pienellä Toivolla on kaikki hyvin.

a-alisa ja Toivo 7+2

Kylmä kaakao on aika hyvä juotava.. ku mulla ainaki ihan kaikki juomat, limut, mehut ällöttää, ni toi kaakao on sellanen ihme kyllä mikä menee..ihan kylmänä. Vaikka siinä on suklaata ja muuten ei tee mieli suklaata yhtää..yäk. Vaik normaalisti syön patukan/levyn päivässä. :D

Meil on a-alisa ihan samat viikot meneillää! Tsemppiä ultraan! Monelta teillä on se? Tuleeko mies mukaa? =)

Yhteistyössä