Joululahjat *vko20*

Ultrassa käyty eilen. Ja kaikki oli hyvin. Vauvakin sieltä löytyi vaikka minä hormoonihirviö luulin, ettei siellä mitään ole. :ashamed: :LOL: Täydellinen 5.7cm pienokainen. Laskettuaika siirtyi 26.11. Itse olin laskenut pitkien kiertojeni mukaan LA:n 1.12. Eli viikkoja on nyt 12+3.

Minut saa poistaa tältä listalta. Siirryn tuonne marrasmasuihin. =)

Toivon kaikille paljon onnea ja hyvää vointia jatkossakin. :heart:
Ja kaikille surun keskellä painiville en osaa muuta sanoa kuin, että kyllä teidän aikannekin koittaa. :hug: :heart:

Molla Maija has left the building :wave:

Uuh, mulla alkaneet tulla pikkuhiljaa nuo oireet takasin, onneksi! Alavatsaa jomottaa (ei siis kramppaa tms) vaan sitä samanlaista kohdun kasvukipua kuin alussakin. Ruokaa tekee taas mieli, mutta vain tiettyjä ruokia. 1,5 vkoa ultraan - toivottavasti on kaikki hyvin, sillä uutta vastoinkäymistä tähän ei enää kaipaisi.

Sitte tällainen gallup-kysymys: Oletteko koskaan käyneet ennustajalla? Ja mitä on kertonut?

Hei kaikille,

Taustaillut olen pitkän aikaa kuulumisia kertomatta... Kaikille :flower: ja :hug: , iloista ja suruista - hengessä mukana olen!

Tänään oli eka neuvola vihdoin... kamalasti olen jännittänyt, ja olin ihan varma että saan sielunrauhan nyt kun ihan varmasti kuuluisi jo sydänäänet (tänään 9+4).

Kohtu oli kuulemma mukavasti pyöristynyt, verenpaineet ja hemoglobiini paikoillaan... Mutta sydänääniä ei saanut kuulumaan :( . Sanoi jo ennenkuin alkoi edes yrittää että 'tuskin vielä näillä viikoilla kuuluu...' ja sanoi sen jälkeenkin että ei mikään ihme ettei vielä löytynyt - kaikki varmasti kunnossa.

Silti mieli ihan :( :ashamed: . Esikoisesta sai mielestäni kuulumaan viikoilla 8-9 jo (toki tais olla masukerros pienempi välissä :whistle: ), kuopuksesta kävin ekan käynnin 10+4 ja silloin kuului.

Mieskin jo kyllästynyt mun hermoiluun, mutta minkäs teet... olin jo tosiaan siinä uskossa että nyt saan mielenrauhan ja kuulen pikkuisen äänet. Lääkäriaika on 28.5. ja ultra joskus samoihin aikoihin - sittenpä saa viimeistään varmuuden.

Tiedänpä nyt vähän varovammin vielä suhtautua asian kertomiseen - vaikka kaikki tosiaan on varmasti ihan hyvin... Oireet jonkin verran muuttuneet, etova olo helpottuu nyt paremmin syömisellä ja juomisella, masua nippailee edelleen ja väsymys pysyy jotenkuten kurissa kun muistaa nukkua kunnon yöunet ja ottaa vitamiinia.

Ehkä täytyy ottaa valoisampi kanta asiaan - ei voi oikein mitään muutakaan tehdä ennen ultraa.

Neuvolantäti muuten sanoi että joudun sokerirasitustestiin jossain vaiheessa raskautta, kun painoindeksi on just yli 25. Oli sama kuopustakin odottamaan alkaessa, ja silloinkin uhkasivat - mutten kuitenkaan koskaan joutunut. Tämä nyt sanoi että siitä huolimatta se edessä on.. eli ei kai siinä mittään. Onko muille tullut samaa vastaan?

Eipä tällä erää täältä muuta - äitiyshousuja metsästäessä kun ahdistaa alavatsaan jo kaikki olemassaolevat housut... :whistle:

Edit: Nyt tässä istuessa tunsin aivan mielettömän hassun jutun alavatsassa - ei todellakaan tuntunut ilmakuplalta :eek: . Siellä varmaan on joku ikäänsä nähden jumbokokoinen hiljainen tyyppi... :whistle: ;) . (pistetään nyt kuitenkin ilmakuplan piikkiin)

Terhikki meille kanssa sanottiin, että joudun siihen sokerirasitustestiin, kun minullakin oli tuo bmi tasan 25 :kieh: jotenkin ihmeellisesti päässy tulemaan noita lisäkiloja turhan paljon tässä viimesen puolen vuoden sissään , mutta ei voi mittään :LOL:

Sokerirasitukseen pääsen (sic!) minäkin, koska itselläni on ylipainoa ja ikää ja isällä tyypin II diabetes. Hoitaja arveli, että tehdään kerran joskus 26-28 viikolla, mutta itse pyysin päästä myös siihen toisen kolmanneksen alkupuolella tehtävään toiseenkin rasitukseen. Mieluummin turhan usein kuin liian myöhään, kun olen niitä plösöjä sokerivauvoja katsellut. Jos siitä seuraavat terveysriskit voi lapseltaan säästää, niin minusta hyvä niin.

Minäkin saan mennä litkimään litkua puolivälin jälkeen, ihan syynä BMI joka on reiluhko :whistle: Eipä siinä mitään, tiesinhän minä tuon jo alusta alkaen.

Ihan offtopic: Onpas paska peli!

Tällä viikolla ollut reilummin noita iltavuoroja, ja täytyy kyllä sanoa että vä-syt-tää!! Nyt mulla ei ollut edes tänään tai eilen tukisukkia jalassa, mikä oli ihan selkeä virhe! Jalat on turvoksissa ja väsyneet nekin. Yksi iltavuoro vielä huomenna edessä. Periaatteessa en valita, iltalisät kyllä kelpaa tähän konkurssiin hyvin.

Wc-remontti meilläkin edessä, tosin en kyllä aio laittaa rikkaa ristiin sen eteen. Laatoituksen tulee tekemään kaveri ja putkihommiinkin pyydetään ammattilainen. Sehän ei siltikään poista kriisin mahdollisuutta ;) Onneksi meillä on toinen vessa mitä käyttää rempan aikana.
Vessa kun on valmis niin edessä on lapsen huoneen maalaus. Meinaatteko muut laittaa uudelle tulokkaalle huonetta hyvissä ajoin? Mie olen huoneen värin jo päättänyt, siitä tulee vaalean vihreä. Yhdelle seinälle aion hankkia jonkinlaisen seinätarran, esim. Zocca-desingilla on ollut ihania!

Onko kellään muuten mitenkään itsellään sellaista vahvaa tunnetta tai aavistusta sukupuolesta? Vatsan muodostahan ei näillä viikoilla voi vielä päätellä yhtään mitään. Mulla on kuitenkin tosi vahva poikaolo! Sitä puoltaa nää tummat karvatkin joita mulle on vatsaan kasvanut (sanovat sen johtuvan testosteronista), ja vauskin sykkeetkin olivat sitä "poikasykettä" kun noin 130 huiteli. Täähän kyllä voi olla ihan toiveajatteluakin, poikaa mä toivon.

Suolaisen nälän sanotaan myös viittaavan poikaan! Mulla ollu myös alusta asti poikaolo, ikäänkuin "varaudun pahimpaan" leikillään sanottuna :D tyttöä olen aina toivonut mutta nyt tuntuu utopistiselle että tyttö tulisi.

Mulla ei ole mitään mahiksia laittaa tulokkaalle mitään etukäteen valmiiksi :( opiskelijan tulot on nyt jo niin surkeat, että ei ole varaa maksaa vuokraa kun tästä 40 neliön "kaksiosta". Sitten vasta kun alan saada äitiysrahaa niin voin maksaa isommasta kaksiosta vuokraa, eli aika viimesillään luultavasti tulee sitten muutto :( tähän kun ei mahdu hoitopöytää tai sänkyä pesukoneesta puhumattakaan.

Joo ei meilläkään oo vauvalle huonetta,kun asutaan kaksiossa.Asunnon ostoa ollaan mietitty mut en sitte tiiä missä vaiheessa.
Olo on ollut ok mulla.Pahoinvointia on silloin,kun on maha ihan tyhjä.Oksentanu en oo viikkoon.
Ultraan tässä vielä oottelen kutsua.Sais jo tulla :whistle:
Verikokeet meen ottaan ens viikolla,kun en ajatellu siihen down seulontaan mennä.

Juli + nuppu rv 8

B-7
Vauvan huone.Meillä kaikki huoneet jo käytössä :LOL: joten aikanaan saa jakaa sisaruksen kanssa huoneen.Ekat 6kk kuitenkin(vähintään)on meidän huoneessa.Mulla on olemassa vanha rottinkinen vauvan ensisänky joka kulkenut suvussa mutta oon nyt haaveillut vauvan riippusängystä(esm babyidean sivuilta löydetty)Veisi vähemmän tilaa ja jos taas kovin itkuinen bebe tulossa niin helpottaisi heijaamalla(?)keinuttamalla.Sellainen ihan pieni pesä :heart:
Joudutaan ensi vuoden puolella miettimään huoneratkaisut kertaheitolla taas uusiksi,minne tämä tulokas sitten sijoitetaan.

Eilen illalla mut ajoi pedin pohjalle ihan järkyttävä huonon olon aalto :eek: Muuten oon säästynyt mutta mietin oliko mulla esm lievä ruokamyrkytys tms eilen??

Tänään tuli viikkoja 11 täyteen eli 12:sta viikkoa käydään.7 viikkoa plussasta,hurjasti aika kuluu näin alkuvaiheessa.Ehtii sitten madella lopussa :|

Tuollaisesta kattoon ripustettavasta kehdosta miekin olen haaveillut, mutta en ole kovin montaa netistä löytänyt ja aika hintavia vaikuttavat olevan. Se veisi meidän pienessä makuuhuoneessa vaan vähemmän tilaa kuin pinnasänky tai jalusta äp-laatikolle. Mitään hoitopöytää en siihen meidän makkariin saa enää mahtumaan, saa nähdä sitten minkälaiseksi rumbaksi ne öiset vaipanvaihdon muodostuu.

Meillä kans kaksio, ja puoltoist vuotta tää pitää viel olla meillä ennen ku voidaa myydä, joten vauvan huone tulee olemaan meijän makkarissa. Mul on vähän huoli siitä, että mihin ihmeeseen me saadaan hoitopöytä mahtumaan?? Ku tänne makkariin just ja just mahtuu sit se sänky, ja pesukone on niin pieni, sellanen et luukku aukee päältäpäin ni siihenkää ei voi hoitopöytää virittää.. Mites muut? Minne laitatte hoitopöydän?

Oli kyllä todella surkea se eilinen peli.. Olin virittäytyny tunnelmaan, laitoin kynttilöitä palamaan ja keitin teetä ym. :D ni sit Venäjä menee ja voittaa 4-0! :(
Toivottavasti Suomi vie tänää sen pronssin Ruotsilta!! :kieh:

pikku ja pieni 8+0

Hei!

Olen lueskellut ketjuanne jo pidemmän aikaa, ja nyt päätin josko itsekin liittyisin mukaan! Tässä vähän tietojani, päivittääkö joku niitä, vai miten se menee? Eli minulla on laskettu aika 14. 12 ja toinen tulossa. Synnytyssairaala on VKS.

Lueskelin tuossa noista teidän vauvanhuone ja -sänky asioista. Meillä on kolmio ja esikoinen (2 vee) nukkuu meidän makkarissa. Yksi huone on leikkihuone, jossa meillä siis myös tulee olemaan vauvan hoitopöytä. Makkarimme on onneksi niin iso, että ainakin näillä näkymin suunnittelemme, että jos kaikki (siis esikoinen) saa nukuttua, niin nukumme siellä sitten vielä toistaiseksi koko perheen voimin. Olen myös haaveillut kattoon kiinnitettävästä Leander-kehdosta...mutta hinta tietysti pohdituttaa...saisihan tuon varmaan sitten kyllä myytyä eteenpäin...

Minulla on ollut ihan järkyttävää pahoinvointia viimeiset neljä viikkoa, mutta nyt jo kolmatta päivää menee tosi kivasti, olo on jo paljon helpompi, eikä ole tarvinnut oksentaa. Ihanaa!

Oletteko muut jo hankkineet/ saaneet jotain tulevalle vauvalle? En ole itse ostanut kuin parit puolipotkarit kirpparilta, kun esikoisen kohdalla huomasin niiden kätevyyden kotioloissa ja sitten pari pientä vaatetta olen jo saanutkin...aika aikaisessa vaiheessa, mutta olen sellainen ihminen, että uskon, että jos putoan, niin ihan sama kuinka korkealta putoan, eli sitä murheen määrää ei parit potkarit lisää, jos sattuisi vielä huonoja uutisia saamaan. Se olisi joka tapauksessa yhtä musertavaa.

Juu ja iltamatsia odotellessa! En yleensä ole niin kovasti ollut jääkiekosta innostunut, mutta tänä vuonna olen ihan tosissani jännittänyt Suomen pelejä...oiskohan mahassa poika...testosteronia äidillekin ;) hehee

Mutta mukavaa lauantaita kaikille, toivottavasti pääsen vielä listalle!

B-7
Tervetuloa Valaskala

Mä olen hankkinut vauvalle pienen toppapuvun,56cm,alesta =)
Vähän isompia pukuja jo varastossa mutta kiva tuoda sitten laitokselta sopivassa vaikka jäiskin äkkiä pieneksi.
Muuten en oo ostellut enkä varmaan paljoa tuu ostaa(no se kehto,riipukeinu houkuttaa)vaatetta ainakin on varastossa.Tuplarattaat varmaan täytyy hankkia kun tulee n 1v8kk ikäeroa.

Heippuli =)

Tervetuloa, Valaskala

Aika ihania nuo kehdot, enpä ollut ennen huomannutkaan. No, mut meillä on kuopukselle ostettu uus brion pinnasänky, kai täytyy "tyytyä" siihen.. Ei vaan,ihana sekin on. Vois vaiks ostaa uudet pinnasuojan+katosverhon..

Petite-te meillä oli (no, on edelleenkin..) esikoisen ja kakkosen välillä just 1v8kk ikäeroa, ja meillä oli vaan sisaristuin kuomurattaissa joilla kans pärjäs ihan jees. Pienemmällä oli ensin alkuun siellä kova kantokoppa, mut aika pian siirryttiin pehmeään plus ä-pakkauksen makuupussiin. Oli siis talvivauva hänkin.

Omaan napaan ei uutta.. Iltaisin aina kuulostelen josko liikkeiden hipaisuja tuntuisi, mutta eihän niitä kai nyt vielä :whistle: Mutta saahan sitä toivoa =) Kivaa viikonloppua kaikille!

Terv Aubrieta ja pikkarainen 11+3

huoneista joku kyseli...meillä vauva nukkuu eka meidän kanssa ja sit siirtyy Kaapon kanssa samaa huoneeseen...kun Kaao synty ni asuttii 30neliön yksiössä,sen jälkee 45neliön kaksiossa ja nyt hetki sit muutettu kolmioon ja tää tuntuu ihan lukaalilta vaik yksi vielä masussa =) välillä kaipaa ihan sitä fiilistä ku oltii kolmistaa yksiössä!

Mulla väsymys tuntuu vaa pahenevan ja samoin ne vihlasut/nippailut alavatsalla äkkiliikkeissä...
vuotoa ei ole nyt ollu,IHANAAAAA :D :D
Mulla on kai pian ne polttarit ja olen ihan kauhuissaan että kuinka jaksan sen päivän..mut...
Kaapolle kerroin vauvasta(mitä se sit tajusikin)mut tietää mikä on vauva ja näytin et se on masussa ja tuli sit antaa vauvalle pusun,tosi liikuttava tilanne :heart:
mut kohta alkaa matsi,joten peukut pystyyn!

sini ja maha-asukkinen 10+0

Mie aloittelen varmaan jo tänä iltana myöhemmin uutta ketjua seuraavalle viikolle uuden päivitetyn listan myötä!

Mies on kattomassa peliä kaverillaan, ovat kuulema "ehkä" menossa baariin. Yleensä en ole moineenkaan hänen menemisistään, mutta vissiin nää hormonit mitkä laittaa pinnan kireälle, tänään olis todella tehnyt mieli kieltää menemästä. Ei vähiten siksi että muutenkin on rahat vähissä niin yks menee sitten ryyppäämään nekin vähät. Mulla on kuitenkin periaatepäätös etten sanele miehelle hänen menemisiään tai tekemisiään, että sen verran pitäisi tajuta jo aikuisen ihmisen itsekin mikä on ok ja mikä ei. Siitäkin edellisen kerran jälkeen jo keskusteltiin, että saa pikkuhiljaa alkaa käyttämään sitä alkoholia jonkin rajan kanssa, en nimittäin todellakaan aio katsella sylivauvan kanssa kun isäntä rojottaa sohvalla krapuloissaan kykenemättömänä mihinkään inhimilliseen toimintaan. Lupas kyllä muuttaa tapojaan mutta koskas miehet niin muka tekee :/

Sori avautuminen, tänään on vaan tällänen ilta. Onneksi näitä ei oo usein. Miehellä ei siis ole mitään hillitöntä viimeisistä hetkistä nauttimista käynnissä, ainakaan toistaiseksi. Ottaessaan ottaa vaan sitten kaksin käsin ja mua luonnollisesti nyt ottaa päähän.

Yhteistyössä