Joululahjat *vko20*

B-7
Kissansilmä ja a-alisa :hug: :hug: Ja voimia :hug:

Ultrakuulumisia,hyviä,on tullut vaikka kuinka,onnittelut :flower:

Oltiin eilinen reissunpäällä ja jaloilla koko päivän.Vatsaa hieman kipristellyt.Käväis enpä tänään neuvolassa josko kuulis :heart: sykkeen.Täytyyhän se jo kuulua,nyt viikkoja 10+5.Tietty jos istukka etuseinämässä niin sitten voi haitata.

ISKIAS
Onko kellään kokemusta,jumppaojeita tai muuta ehkäisevää tai lievittävää??
Tukivyöstä ei vielä näillä viikoin apua.
Viime raskauden lopulla äityi pahaksi ja hui että,nyt jo ilmoittelee itsestään :/
Mikä vaan vinkki tai apu otetaan kiitollisena vastaan :flower:

Kissansilmälle :hug: Voi kurjuus sentään.. Ja ihan yllättäin :( Jaksamista toivottelen kovasti, vaikka tiedänkin ettei noissa tunnelmissa paljon toivottelut lohduta :(

aiaifille onnea, siis tuplaonnea! Wau, kuulostaapa jännittävältä. Onko teille tulossa esikoiset vai pikkusisaruksia?

Petite-te tuuthan sitten neuvolakuulumiset kertomaan =) Iskias vaivasi muakin edellisessä odotuksessa niin, että kerran jäin lattialle selälleni ihan todella jumiin kun en pystynyt kummankaan kyljen kautta kierähtämään ylös.. Onneksi oli mies apuna nostamassa valaan hiekalta :D Ei kai siinä auta kuin painon kurissa pitäminen (ääh,mä painan nyt melkein sen kuin edellistä synnyttämään mennessäni..) ja lonkkien lihasten venyttely..? Mulla on muuten liitoskivut tulleet joka raskaudessa kamalan aikaisin; saa nähdä koska ne nyt ilmaantuu. Nyt kuitenkin viikkoja "jo" 11+1..

(.) ei mitään uutta.. Kotidoppler on km:n jälkeen odottavalle jumalainen keksintö; eipä kehtaa ihan kamalasti panikoida kun voi halutessaan tarkistaa sykkeet =) Odotan ihan kamalasti vauvan LIIKKEITÄ. Jotenkin odotus tuntuu niin epätodelliselta, jospa siitä sitten tulisi konkreettisempaa!

aiaifi sitten toivotan myös tuplajaksamista =) Enkä millään epäystävällisellä ennustajaäänellä, vaan varsin läheltä kaksosperheen elämää seuranneena =)
Kaksoset on niin mieletön tuplaooni, mutta onhan heissä varsinkin alkuun aikamoiset talkootkin. Mutta jos saisin valita, niin ehkä mäkin rohkaistuisin toivomaan joskus kaksosia... (itse asiassa meillä on äidin puolen suvussa paljon identtisiä kaksosia, oon vähän salaa toivonut ja toisaalta kauhulla odottanut että kaksoset tulisi, mutta meitä ei ole toistaiseksi näissä neljässä raskaudessa kaksosilla siunattu.. Taitaa olla sitten jo enemmät yrityskerrat aika vähissä tämän jälkeen =) ) Hoh, aloinpa mä nyt pohtimaan. Varmaan on sullakin aikamoiset pohdinnat mielessä =) Mutta onnea siis, ja tosi, tosi paljon! :heart:

Miten tässä mitään purkaa kun on edelleen kotipaikkakunnallaan ja nähdään vasta lauantaina. En vaan käsitä miten voi mennä asiat näin pieleen, luulin kuitenkin kaiken olevan kunnossa. Oon vaan niin helvetin väsyny ja itkunen koko ajan, että en haluis mennä mihinkään mutta pakko on alkaa selvittää sitä työharjotteluasiaa. Enkä tiiä miten helvetissä tästä voi kukaan selvitä.

B-7
Annukka :hug:

aiaifiTuplasti onnea ja tuplasti hermoja =)

Käväisin neuvolassa soittoajalla ja sai kuin saikin täti ne :heart: -äänet(170/min ) kuuluviin!Oih sitä onnea.Kovin oli alhaalla ja piilossa tyyppi.Viuhkeesta keskellä vatsaa vois äkkiseltä päätellä että istukka olis edessä(?)
Jännä miten näitä aina vaan jännittää!!!

On surullisia ja onnellisia uutisia.. voimia kaikille ihan tasapuolisesti.

Jännä tuo aiaifi:n nimi kaksosille, ihan rupes hymyilyttämään. Kärsiikö udella, että mistä se nimi tulee, olen kuullut sen jossain ennenkin. ;)

Minä muuten sain ultrauksen ekalla nla-käynnillä. Ei siitä juuri mitään selvää saanu, viikkoja oli tasan 9, mutta täti vispas sitä kapulaa sen verran nopeesti, että en kerenny kunnolla kattoo ja kuvaa ei antanut. Samalla kuunneltiin sydänääniä, mutta niitä ei sit löytynyt tai saatu kiinni. Seulontaultra olis nyt sit 2.6. ja sitä tässä ootellaan.

Tuli muuten mieleen, että minulla ekaraskaus aikanaan ultrattiin kipujen takia tosi aikaisin.. sieltä ei löytynyt mitään ja viikkoja piti olla 6+. Pääsin jatkotutkimuksiin nopeasti, kun kivut oli niin kovat etten pystynyt kuin konttaamaan itkien ja pelkäsivät kohdun ulkoista raskautta siten, että munasarjat ovat vaarassa. Tekivät sitten tähystyksen navan kautta. Siinäkään ei näkynyt mitään.

Nyt meidän eka on 7-vuotias tuleva syksyn koululainen. Se päättyi siis onnellisesti siten, että viikkoja olikin vasta ekakäynnillä 4+ tai jotain eli kärsin vaan kovista "menkkakivuista". Minulla on kierto ollut aina hieman sekaisin, seilaa välillä 26-34, joten laskettuaika ei aina ole sitä mitä väitetään..

Jospa saisitte tästä toivoa ja tai ainakin jotain. Turhia toiveita on tietysti raskasta kantaa, mutta muistakaa, että jokainen meistä erehtyy joskus tai useemminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja DoB:
Kissansilmä ihan kamalaa! :hug: Saako kysyä millä viikolla kävit ultrassa? Kovasti voimia ja jaksamista teille!
Ultraus oli 10+6. Suru on pinnassa ja silti toivo elää, kunhan tästä mennään eteenpäin yritämme vielä ja toivomme parasta, mutta niinkuin mies sanoi, niin meillä on 2 lasta ja jos emme kolmatta saa, olemme heistä kiitollisia - sen verran annetaan, kun jokainen ansaitsee.

aiaifi paljon onnea!!!
:flower:

vihdoinki toiset tuplat tähän pinoon, etten ole ainoa!

tänne ei mitään uutta muutakun et kylppäriremonttia tehty jo 9vkk ja se todellakin kiristää hermoja.. sit vuoroin parään tiuskitaan miehen kans toisillemme.. tänään taas.. :'(

millimeniinkäinen ja murut 9+5

Paljon onnea aiaifille uutisista :flower: . millimenninkäinen, voi tuollainen remppa kiristää hermoja raskauden ja muun ohella.. jaksamista sinne!

Tänne on rantautunut sitten "vasta" nyt, rv 7+4 tuo pahoinvointi. Oikeasti suuret empatiapuuskat teille, jotka olette siitä jo pitempään kärsineet. Tää etominen/kuvotus/oksennuksen tuleminen kurkkuun on inhottavaa. Ja kun kaikki hajut haistaa extravoimakkaasti ja ne tuntuvat vieläpä aika kuvottavilta (esim. haju rappukäytävässä, likaisten tiskien haju ym..)... :x

Jive- Hassua ku ajattelin et kirjaudun sisää et kirjotan sulle tosta pahoinvoinnista ni laitoinki sit tonne käyttäjätunnukseen Jive-! :D Enhän mä mitään sisään päässy... :LOL:
Niin siis tosta olosta.. Se on kamalaa. Ja ihan oikeesti varsinki tyhjällä vatsalla se tunne on ihan hirveä. Aina ku joku on sanonu et ei kannata päästää masuu liian tyhjäks et se vaan pahentaa oloa, ni oon aatellu et no kamalaa se olo on kuitenki oli tyhjä vatsa tai ei. Mut nyt ihan oikeesti, mun on pakko pitää tossa pöydällä näkkäripakettia kokoajan, koska jos se tyhjän vatsan tunne ja kurina tulee, ni se saa aikaan niin hirveen oksetuksen et hyiii... Nytteki vaikka oon syöny aamupalaks muroja ja mandariinin ja juono kaakaoo ja vettä ni pieni ällötys on keheissä, mut ei mtää verrattuna esim. eilisilta kuvotukseen, sain vasta puol yhen aikaa unta.. Toivottavasti tää ei kestä enää montaa viikkoa. Ja jääkaapin ku avaan ni pakko pidätellä hengitystä sen ajan, ja sillon ku sen laittaa kiinni, koska sillon sielt tulee oikee se leimahdus ku ovi menee vauhdilla kiinni! :LOL: On tää kyl vähän koomistaki jotenki...! :kieh:

Annukalle iso :hug:

DoB
Vielä kerran pahoittelut Kissansilmä :hug: Noinkin kauan meni luulossa että kaikki on ok. Onneksi teillä on kuitenkin kaksi lasta ilostuttamassa elämää :heart: Älkää silti luopuko toivosta!

Millimenninkäinen koita jaksaa! Uskon että kiristää hermoja. Meillä naapuri tekee kylppäriremppaa ja mun pää hajoaa jo siitä niiden rempasta :D Ja oma pesukone teki tiltin, ei kivaa!

Mä kävin tänään ihastelemassa pientä ihmettä np-ultrassa :heart: Kovasti heilutteli käsiään, on se vaan joka kerta niin hassua! Turvotusta oli niin vähän, (0,3) että ei meinattu saada mitatuksi. Oli yhden päivän isompi kun luultiin eli la olisikin 2.12 mutta pidän silti tuon 3.12 listassa ja omassa päässäni :) Kätilö oli aivan ihana ja kertoi kaikesta tosi tarkasti ja toivotteli oikein onnellista odotusta ja sanoi, että enää ei tarvitse jännittää että jotain olisi pielessä. Löytyi kaksi kättä ja jalkaa, nähtiinpä jopa 5 pientä sormea :heart: Selkäranka ja pää olivat normaalit ja se pieni sydän siellä kovasti jumputti. Sain ajan rakenneultraan 22.7. On kyllä taas niin hyvät fiilikset :) Ihanaa, että musta tulee äiti :heart:

Hyvää viikonlopun alkua kaikille!

Dob ja öttiäinen 11+2 (11+3)

hyvä että Dob olet saanut noin mahtavia ultra kuulumisia :flower: =) ja millimenninkäiselle oikein tuplana onnea :flower: :flower:

mies tuossa eilen kysyi että kummanko haluan : kotidopplerin vai ajan varhaisultraan yksityiselle ?? hän kuulemma voisi jommankumman kustantaa.. äitipolille aika tuonne ultraan olisi tuolla 3.6..hirmu vaikea päätös, kun toisaalta haluaisi varmuuden että tuolla on pikkuinen kasvamassa, mutta toisaalta se dopplerikin olisi mukava olla.. kumman te ottaisitte??

oikein hyvää alkavaa viikoloppua kaikille!

maria & pikkuinen 9+0

kaikille tätä tarvitseville ensiksi suuren suuri :hug: joko ilosta tai surusta :heart:

itselläni epätietoisuus jatkuu ja jäytää pikkuhiljaa viimeisetkin järjenrippeet :/
päätin käydä kuunteluttamassa uudelleen neuvolassa niitä sydänääniä jotka ei edellisellä kerralla kuulunuut .tänään täynnä rv 11 eikä se kätilö löytänyt niitä vieläkään,alkaa pikkuhiljaa epätoivo vottaa vallan :ashamed:

se on sinänsä hassu juttu että oireita tulee ja menee ja uusimpana tullut sellainen ,että joka aamu käyn aamupalan jälkeen puhaltaan kaiken pönttöön ja tuo sama toistuu myös päivän aikana jos syön vähänkin liian ison annoksen ja edelleen ravaan 5-10 kertaa yöllä pissalla.... :eek: eikä väsymyskään ole helpottanut pätkääkään,voisin nukkua päivät läpeensä

ei auta kuin odottaa kiltisti vielä se puolitoista viikkoa kun np-ultra on vasta rv 12+5,

jossakin viisaassa lausahduksessa on todettu,että niin kauan kuin on toivoa ,niin kauan on elämää(tai jotakin tuonne päin)
ja siihen on nyt sitten kaiketi tartuttava jottei itse luovu toivosta ihan vielä =) :wave: :wave: ;)

DoB
Maria-08, aika paha kysymys ;) Toisaalta se ultra on vaan yks kerta mutta dopplerilla voit kuunnella pientä sydäntä milloin vaan. Itse en olisi voinut olla menemättä varhaisultraan ja doppleria en aio hankkia. Just tänään se kätilö kertoi että jonkun verran on niitä ikäviä tapahtumia että tullaan np-ultraan ja todetaan sikiön kuolleen viikkoja aiemmin. Hän sanoi, että nuo kuolemat tuntuu tosi usein tapahtuvan juuri viikolla 8. Tiedä mikä siinä sitten on!

Valas77 eiköhän kaikki ole ihan hyvin, vaikka ei niitä sydänääniä löytynytkään vielä :heart: Hyvin muuten vaihtelee toi np-ultran ajankohta paikkakuntien välillä. Mulle tänään sanottiin että v 2009 tulee sellainen laki, että se tehdään kaikille rv11, koska silloin kaikki np-ultrassa tutkittavat asiat näkyy parhaiten.

B-7
Harmillista Valas77!
Mä kanssa olin ihan tulisilla hiilillä eilen kun käväisin sielä neuvolassa kuunneltavana.Kun ei ne äänet meinanneet löytyä nytkään.Löytyivat kuitenkin pitkän etsinnän jälkeen kovin sivulta ja alhaalta.

Toivotaan että sullakin vaan vauva niin piilossa ettei kuulu!!!!Tsemppiä piinaaviin päiviin,ultraa odotellessa!!!

soittelin tuossa just yksityiselle lääkäriasemalle siitä ultrasta..ensimmäinen vapaa aika menisi tuonne 26.päivä ja siitä ei muutenkaan tarvitsisi ootella kuin viikko äippäpolin aikaan...ja kun ajanvaraaja laski noin hinta-arviota niin nousi yli 200 euron :eek: en kyllä käy noin paljoo maksamaan, kyllä ennemmin kärvistelen sinne 3.6 asti...harmittaa kyllä pirusti...

maria & pikkunen 9+0

Yhteistyössä