Joululahjat *vko20*

Täällä käyty kans ekassa neuvolassa tänään.Kattavan tietopaketin antoi neuvolan täti.Ultra aika pitäis tulla lähiaikoina postissa.Verikokeet pitäis käydä ottamassa piakkoin labrassa...
Tsemppiä kaikille odottajille! :)

Juli + nuppu rv 7+2

DD:lle: tuolla joku asiasta kirjoittikin, mutta tuulimuna voi siis olla oireeton tai hyvinkin oireellinen. Itsekin olen sitä pelännyt, koska minulla oireet loppuivat viikko sitten. Alkuraskauden oireet kuitenkin häviävät jossain vaiheessa ja minulla niin kävi sitten ilmeisesti tuolloin kasiviikolla (nyt siis 8+5). Oireettomuus ei siis suinkaan ole merkki siitä, että asiat olisivat pielessä, itselle ilmeisesti vaan sattuneet hyvät geenit kun ei äitikään ollut odottaessaan oksennellut.

Onnekseni pääsin tänään pois siitä ikävästä harjoittelupaikasta! Stressikerroin ainakin laskin huikeasti kun pääsin kotia. Nyt sitten odottelemaan ultraa joka on sitten kahden viikon päästä!

Alkuperäinen kirjoittaja jennae:
mää olin näköjään jäännyt pois tuosta listasta... :(

...la 27.12, toinen tulossa ja nkl.

*muoks* huoasin vasta nyt..olin listalla, mutta väärän päivän kohdalla... :)
Eli seuraavassa listassa olet sitten oikeassa paikassa.

Pahoitteluni todellakin näistä pienistä "kämmeistä", mutta toiveeni olisikin, että ilmoittaisitte muutoksista ihan yksärillä suoraan mulle, näihin pinoihin ne tiedot tahtoo hukkua ja menevät multa ohi silmien. Muutoksiahan oletettavasti vielä tulee jonkin verran näiden ensimmäisten ultrien myötä.

Voi jopa olla, että huomisen np-ultran jälkeen joudun jättämään tämän pinon kokonaan siinä tapauksessa, ettei LA:tani siirretäkään joulukuulle. Mun tämänhetkinen virallinen kuukautisista otettu LA:han on 27.11.

Ja heti piti tulla ultrakuulumisia kertomaan =)

Kaikki on hyvin! Ei mainittavaa niskaturvotusta, raajat liikkuvaiset ja sydänkin vahva! Kerrassaan liikkuvainen, ihana olio! LA siirtyi nyt virallisesti joulukuun puolelle, 1.12. eli viikkojakin pitää opetella laskemaan uudelta päivältä. Tänään siis 11+1. Rakenneultraankin sain ajan samantien, se on 21.7.

Mutta siis niin täydellisen pakahduttavan ihana onnentunnen tällä hetkellä ettei sanat riitä kuvailemaan =)

Hei, hienoa Kamomilla, että kaikki hyvin! Nyt meillä on sitten sama laskettu aika, ja jos tuo numeropari nimesi perässä tarkoittaa syntymävuottasi, olemme saman ikäisetkin! Odotatko esikoista, vai onko isoja sisaruksia odottamassa? Meille tulossa (toivottavasti) ensimmäinen. Niin, ja laitan nyt tähän, vaikka yksärinä pyysitkin, että jossain vaiheessa kun päivittelet niin minulle voisi listaan lisätä että sairaalana olisi Tyks. Aloitin tuossa marraskuun pinossa, kun ensin LA oli 22.11., mutta siisrtyi siis joulukuun ekaan päivään. Kaikkea hyvää sinulle ja pienellesi!

Pikkutiikeri ja Toivo 11+1 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

minä sain np-ultraan ajan vasta kun on rv 12+5 ja käyn kauheaa taistelua itseni kanssa menenkö vielä ennen tuota kokeilemaan kuuluisiko ne sydän äänet kun ne ei ekalla neuvolakäynnillä kuulunut,silloin oli 9+5. :ashamed:
sanoin silloin että en tule ennen tuota ekaa ultraa mutta en vielä tiennyt että joudun melkein kolme viikkoa vartoomaan...ja mietintä siksi niin kovaa kun en tiedä kestääkö oma mielenterveys jos niitä ääniä ei kuuluisi edelleenkään koska olen ollut jo pitemmän aikaa sitä mieltä(enkä pääse ajatuksesta eroon vaikka kuinka toivon)ettei mahassani ole mitään vauvan alkua.juuri tuosta syystä niitä sydänääniä olisi kaivattu vimmatusti silloin ekalla nla.käynnillä :headwall:
voisi luulla,että ikä ja kokemus tuo järkeä tähän odotukseen mutta kun on sellainen olo ettei pysty hallitsemaan enään omaa mieltään saatikka kehoaan =) hormoonit vissiin mennyt lopullisesti sekaisin :LOL:
aurinkoisia päivänjatkoja :flower: :wave:

Caffee81: Mun laskettu aika siirtyi, eli se on meillä nyt sama (2.12.)! Mutta sitä vähän epäilen, että vauva syntyis juuri tuolloin, kun mulla meni esikoisesta kaksi viikkoa yli ja jouduttiin käynnistämään. Mutta eihän sitä tiedä, vaikka yhtä aikaa synnärillä oltais! =) Niin ja vielä edellisessä ketjussa esittämääsi kysymykseen: käyn siis keskustan, Tapionkadun neuvolassa.

Oli tosiaan ultra eilen ja kaikki oli hyvin. Tosin eihän siellä sitä niskaturvotusta katsottu, mutta kovasti sikiö siellä liikuskeli. Toivottavasti on ihan terve lapsi! Mutta vaikka ei oliskaan terve,niin kyllä me se lapsi silti halutaan. Siksi en halunnut lähteä niihin vapaaehtoisiin tutkimuksiin. Mutta olishan se ollut mukava tietää, onko niskaturvotusarvot kunnossa... Luottavaisin mielin silti ollaan.

Esikoinen (vajaa 9kk) tuli tuohon viereen kertomaan, että peppu pitäis pestä. Täytynee mennä :) .

kuulostaa ihanalle kamomilla itse kovasti yritän jaksaa odotella tuonne ensimmäiseen ultraan, jonka sain onneksi tänään tilattua ja se olisi 3.6 =) silloin viikkoja olisi 11+4. Päätimme miehen kanssa että osallistumme niihin vapaaehtoisiin seulontoihin samalla sitten. Nyt kun vain jotenkin jaksaisi odotella tuonne asti :D

maria & pikkuinen 8+4

sammal multa taas esikko päätti syntyä ennen aikojaan eli rv 38+6. Eihän sitä tiedä vaikka osastolla samaan aikaan oltaisiin uudet kääröt vieressä ;)

Tulispa se to pian niin pääsis siihen ekaan lääkäri-neuvolaan. Haluaisin niin kuulla ne sydän äänet :p Tänään tuli rv 11 täyteen, ihanaa :D

Tänne ei mitään erikoista. Jännitellään torstaina olevaa np-ultraa. :ashamed: Oon jo valmiiksi varautunut siihen, että ei siellä masussa ketään ole. :ashamed: Sairasta tiedän! Jotenkin en vain luota, että siellä mitään kasvaa. :snotty: Ja yksin vielä pitää mennä, kun miehen pitää jäädä lapsukaisia vahtimaan, kun ei saatu lapsenvahtia. :/
Kohtu kyllä tuntuu, kun selällään makoilee. Välillä pullottaa aivan vasemmalla puolella ja välillä aivan oikealla. Harvemmin on ihan keskellä.

( Ai niin! Mies keksi tälle tulokkaalle kutsuma nimen... :headwall: :LOL: )

Molla Maija ja batman 11+1

Minut voi pyyhkiä listalta. Ultrasta ei tullut hyviä uutisia, ilmeisesti tuulimuna. Lääkäri ei ollut ihan varma onko tuulimuna, käski odotella rauhassa vuotoa. Olo ei kyllä ole ollenkaan rauhallinen.

:snotty:

voi ei a-alisa :hug: mut toivoa ei ole siis kuitenkaan vielä menetetty kokonaan...?

Hei mitä mieltä ootte, voiko nää mun tänpäiväset viillot, pistelyt johtua siitä
ku vatsa ei ollu toiminu viiteen päivään ja tänään toimi ja sen jälkee on tuntunu melkee kokoajan näit ihme kipuja..ei nää sillee pahoja oo mut tuntuu kuitenki hyvin...!!?

nää tuntuu ihan tuolla alhaalla... :|

Mites muuten muiden miehet?? Te jotka joudutte olee melkee vuoteen omana ni miten mies suhtautuu?? Meilä on tulu useesti jo yhteenottoja ku en voi sietää sitä et miehelle on niin hemmetin vaikeeta välillä tajuta tehä mulle yks leipä tai tuoda jotain ku pyydän!! Ja se tekee ensin kaikkea muuta ite ensin ennen ku voi tuua mulle vaikka korpun! Mun mielestä sillä on päässä jotain vialla, tää ei kyllä oo mitään rakkautta et on niin vitun vaikeeta toi auttaminen kokoajan!!
Äskenki lähti ite syömää ja hoitelee asioita ja sanoin et voitko sit pyytää vaikka äitiäs et tois mulle ruokaa ku MULLAKI ON NÄLKÄ enkä jaksa montaa kuukautta syödä vaan noita hapankorppuja!! Vittu mula menee hermot!!!!!!!!!!

Mut sit taas kuitenki toisaalta mies on kultanen ja puhuu ihaniaki asioita, mut välil ( usein ) tuntuu siltä et se oikeesti tajua mitään!!!! :'(

En saanut mitään ohjetta tulla uudelleen tai mitään. Käski vaan odotella vuotoa. Kohdussa näkyi vesipussi ja ruskuaispussi sekä mahdollinen syke. Lääkäri on kirjoittanut, ei selvää sykettä. Pitkään katsottiin pientä läpätystä mikä mahdollisesti olisi syke, mutta luultavasti ei.
Yritän päästä huomenna mittauttamaan raskaushormoonin jos ne sitten tk:sta lähettäis gynenpolille. En kyllä rupea viikkoja vuotoa odottamaan. Mulla on ollut ennenkin tuulimunaraskaus joka alkoi vuotaa rv12

Alkuperäinen kirjoittaja a-alisa:
En saanut mitään ohjetta tulla uudelleen tai mitään. Käski vaan odotella vuotoa. Kohdussa näkyi vesipussi ja ruskuaispussi sekä mahdollinen syke. Lääkäri on kirjoittanut, ei selvää sykettä. Pitkään katsottiin pientä läpätystä mikä mahdollisesti olisi syke, mutta luultavasti ei.
Yritän päästä huomenna mittauttamaan raskaushormoonin jos ne sitten tk:sta lähettäis gynenpolille. En kyllä rupea viikkoja vuotoa odottamaan. Mulla on ollut ennenkin tuulimunaraskaus joka alkoi vuotaa rv12
Siis näkyikö alkiota? Pystyikö ottamaan esim. pää-perämittaa? Paljon halauksia sinulle, toivottavasti raskaus olisikin alkanut hieman oletettua myöhemmin?? Mitä muuta se läpätys voisi olla kuin syke? Ja minusta on suorastaan törkeää neuvoa odottamaan vuotoa... !! Ennemmin asiaa pitäisi ehdottomasti selvittää mahdollisimman pian!

pikku87 mulla oli raskausviikoilla 5-9 välillä koviakin kipuja, jotka tuntu just alhaalla ja olin niistä kovin huolissani. Vieläkin vihlaisee välillä. Ultran yhteydessä lääkäri sanoi, että ne on kohdun kasvukipuja - joillakin ne tuntuu enemmän kuin toisilla. Mulla on taaksepäin kääntynyt kohtu, mikä suoristuessaan sattuu hieman enemmän kuin eteenpäin kääntynyt. Toivottavasti tästä oli jotain apua..

a-alisa :hug: Tarvitset ehdottomasti toisen mielipiteen, lääkäri ei todellakaan voi diagnosoida tuulimunaa, jos ei ole varma etteiko sykettä ole. Kuulostaa todellakin kokemattomalta. Hurjasti voimia sinulle, on varmasti hyvin raskasta. :hug:

pikku87, oletko puhunut miehellesi? Ei se saa jättää sua yksin tolla tavalla, tarvitset apua ja hänen kuuluu anta sitä sinulle. Nyt kovistelet sitä oikein kunnolla! Mun mies on ollut tosi ymmärtäväinen, hoitaa kaikki ruokaostokset kun minusta ei ole apua, kuten myos kotityot. Tietää, että vointini on nyt hyvin huono, ja mun on pakko valmistautua torstain tenttiin. Tekee kaiken mitä pyydänkin, ja niin sen pitäisikin olla (tietysti kohtuudella, ja kiitän kyllä ihan kaikesta mitä tekee). Uskon kyllä, että jos selität miehelle miten vaikea sinun on olla, ja miten huonoksi vauvalle on jos teet enemmän kuin jaksat, että miehesi ryhdistäytyy. Jos ei, sitten on vain kovennettava panoksia. Joka tapauksessa, tuo on väärin, ja jollain tavalla siitä on päästävä. Suunnitelma B voisi olla vaikka miehen äidin kanssa keskusteleminen, hän tuskin ilahtuu jos kerrot että miehesi pistää sinut rehkimään raskaana?
Ei tietenkään toimi, jos eivät tiedä vauvasta, mutta varmasti huoli lapsenlapsesta (vaikket suosikkiminiä olisikaan) saisi hänet takomaan järkeä poikaansa :D Voimia sullekin, tiedän miten "vammauttavaa" tämä alkuraskaus voi pahimmillaan olla :hug:

se ei tajua et se vois ensinnäki joskus ite ehdottaa että haluatko että tuon sulle ruokaa!! ja jos se ois kunnon mies ni se opettelis ite laittamaan että vois kerranki kokata täällä!! mut, ku hän lähtee ulos syömää ja tyydyttää omat tarpeensa välittämättä muista.
Ja tässä on sentään sen omasta lapsesta kyse!!
:'( Siis mulla on niin paha mieli. Ja ei se pistä mua mitään rehkimään, mutta ei tajua mitään, että esim sen on haettava mulla ruokaa!! eikä mikään yhen leivän teko päivässä vaan riitä!!! vittu mä otan koht eron tosta siasta. En jaksa enää!! en todellakaan ota sitä minnekkää ultriin mukaan ikinä!!
Ja oon puhunu kerran..vedin kunnon itkuraivarit ja sit meni pari päivää ihan hyvin! :) mut nyt taas pitäis vissii oikee kunnolla kilaroida ku tuntuu tuolta pikku aivoista katoavan kaikki oleellinen tieto tietyin väliajoin... :'(

pikku87: Miehille harvoin kerta muistutus riittää, nimim. kokemusta on! Jos tilanne on noin paha, ja mietit jo eroa, sinun on sanottava miehellesi että nyt järjestät prioriteettisi: minä tarvitsen apuasi, en jaksa itse tehdä ruokaa, enkä pärjää yksin. Jos et kerta pysty auttamaan sen vertaa, en voi uskoa että välität minusta tai tulevasta vauvastamme lainkaan. Ja sellaista miestä en itselleni halua, otan eron. Rohkeasti vaan! :hug: Kissa poydälle! :)

Yhteistyössä