Joululahjat *vko 19*

Tätä listaa päivittää Kamomilla-81




Joulukuun 1.päivä:
Molla Maija--------kolmas-------P-KKS
pikkutiikeri

Jolukuun 2.päivä:
Aluna---------------viides---------LUAS
Viivi76--------------toinen
Ineli----------------esikoinen
Caffee81----------toinen--------K-SKS
Sikuriina1987

Jolukuun 3.päivä:
DoB-----------------esikoinen
Sammal------------toinen--------K-SKS
Kathrinelle---------toinen

Joulukuun 4.päivä:
Rintin---------------viides
Kamomilla-81-----esikoinen-----KOKS
Kissansilmä-------kolmas---------MKS

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä--------neljäs
syysusva05-------toinen----------LPKS
Pinkkinen----------toinen
Sikuriina1987-----esikoinen------SeKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74-------------toinen----------PHKS
Petite-te
Horrorpops--------esikoinen
Valas77------------neljäs-----------K-HKS
pinkuvinku---------------------------K-SKS
Tsigu----------------toinen----------TYKS
Melissa-83---------kolmas----------K-SKS
Lisbethh-----------esikoinen-------NKL

Joulukuun 7.pv:
Neitim--------------neljäs

Joulukuun 8.päivä:
briendli-------------esikoinen
Pikatsu-------------esikoinen
Laurelias-----------toinen-----------HYS
Nyty-----------------neljäs-----------HYS
Viipi------------------toinen----------OYS
vumpe---------------kolmas


Joulukuun 9.päivä:

Cheeky

Joulukuun 10.päivä:
hutzel----------------esikoinen

Joulukuun 11.päivä:
Härkänainen--------viides

Joulukuun 12.päivä:
Aurinkomamma-----kolmas-------------K-HKS
Nonna-79------------kolmas-------------OAS
zaika------------------toinen--------------SKS

Joulukuun 13.päivä:
Boe
äittä-67


Joulukuun 14.päivä:

Äittä-67---------------kolmas-------------SAS
Millimenninkäinen---toinen&kolmas---K-HKS

Joulukuun 15.päivä:
Sintzi------------------toinen
Annuli-81-------------esikoinen------NKL
Terhikki---------------kolmas---------PHKS

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84- -----------toinen----------TAYS
AnnClaire

Joulukuun 17.päivä:
Tikruliini---------------neljäs
Annukka84-----------esikoinen------KYS

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88--------------esikoinen------VAS
tyylilyyli-80-----------------------------PS
Taikametsä----------kolmas

Joulukuun 19.päivä:
maria-08-------------esikoinen-------SKS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady---------------neljäs------------JS
Jasuliini--------------toinen------------LKS

Joulukuun 21.päivä:
Grynna---------------toinen------------NKL
jennae---------------toinen------------NKL
April------------------esikoinen---------KOS

Joulukuun 22.päivä:
Nti Kesäheinä
Miilukka--------------viides--------------TAYS
Essu74---------------esikoinen

Joulukuun 23.päivä:
Klara------------------toinen (1.enkelivauva)---PS
Äippä-75-------------toinen-------------KOKS
kanella---------------esikoinen
Vaapukka------------viides
kaisukka81

Joulukuun 24.päivä:
Torey------------------toinen------------TAYS
-miina--------------------------------------PS
Minttumaininki

Joulukuun 25.päivä:
petomamma

Joulukuun 26.päivä:
maria-83--------------esikoinen---------EKKS

Joulukuun 27.päivä:
jennae-----------------toinen-----------NKL
hömppö
a-alisa
katherine--------------esikoinen
Juli05-------------------esikoinen-------KOS

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87--------------esikoinen
Gisele------------------esikoinen

Joulukuun 29.päivä:
DaylightDancer-------------------------NKL
vauvahaaveita-------esikoinen------OYS
Jive- -------------------------------------K-SKS

Joulukuun 30.päivä:

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ

Laskettu aika ei vielä selvillä:
Saparo-81------------esikoinen------K-SKS
Aubrieta---------------neljäs----------PHKS
Tiiwi
ViikinkiHelga----------kolmas---------K-PKS
Salkku30
nasu30
hiipi--------------------esikoinen
jonniina---------------esikoinen
Dazzle



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS = Kätilöopisto
KOS/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUAS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Jos tietosi puuttuvat listalta tai haluat täydentää/muuttaa niitä, ole ystävällinen ja laita yksäriä =)
Seuraavan kerran listaa päivitetään 11.5.
 
:| Hmmm... Ei se nyt tullut ihan sen näköisenä kuin olin sen tarkoittanut, mutta jospa jo seuraavan saisin jotenkin järkevämmän näköiseksi. Jännä ettei tuo näytä noita sarkaimella tehtyjä välejä sanojen välissä...

muoks x n. 10, ja alkaa näyttää asialliselta :D
 
Katselin vauva-sivun raskauskiekkoa ja sen mukaan olisin nyt rv 5+6, mutta sitte laskin vau.fi laskettuaika laskurilla ja se antoi rv 6+5 ?? ja tarkistin että päivät täsmää(viimesten menkkojen perusteella). Mistä toi ylimääräinen viikko tulee?
Niin ja muitten laskureiden mukaan lA ois tuolloin 29.12, mutta ton vau.fi mukaan 1.1.2009... :eek:
 
Huomenta kaikille!
mulla ois kaksplussan laskurin mukaan laskettu aika 6.2,mutta menkat on ollu vähän niin ja näin joten tarkka selviää sitten tiistaina ultrassa.
Kaikenlaista oiretta tuntuu kyllä nyt pukkaavan,oksettaa,väsyttää,närästää,hiukset rasvottuu oikeen urakalla,maha on sekasin..huh. jospa pian helpottas ja loppuaika menis helpommalla..saahan sitä toivoa..
Yhtään ei oo tullu lenkkeiltyä eikä muutenkaan pahemmin liikuttua :ashamed: Joten en ihmettele vaikka painoa ois tullu jo nyt lisää..No jos tää pahin väsymys nyt vaan menis ohi ni eiköhän sitä sitten pääsis vähän liikkeelle.
 
jep, kuten kukka sanoi, toi vau.fi on ihan kukkua :D se lisää viikon.. Varmaan ajattelee sitä, että esim nyt kun mulla on 7+0, on alkanut 8. raskausviikko, mut pieleenhän toi menee kun tol laskuril yrittää =) Ihanaa kun taas viikko vaihtui :D

Mun LA ei kyl voi olla toi 29.12, kuten laskin pidemmällä kierrolla, eikä kyllä varmaan se 28.12, kuten neuvolantäti sanoi.. mut sanoi myös et se on 28 päivän kierrolla, vaik tolla kierron pituudellahan se on 22.12, eiks vain? Ainakin tekayn mukaan. Mun kierrot heittelee 27-33, ja nyt ei ainakaan ollu toi pisin, et veikkaan just et LA ois 21-24.12. Mut saa nähdä miten ekas ultras käy, ilmottelen sit tarkemmin :D Voi kyl jo siirtää vaik 21. päivälle, jos Kamomilla-81 tahtoo! :)

DD ja pieni enkeli 7+0 :heart:
 
Oikein aurinkoista sunnuntaita vaan kaikille :wave:

ollaan nyt näköjään siirrytty näihin viikkopinoihin, toivottavasti nämä nyt ei sitten alkaisi tökkimään =)

täällä nyt muutaman aamun/päivän ollut semmosta oikein etovaa oloa, oksentaa ei tarvitse mutta tuntuu että ei kovin kaukana sekään ole :$ vielä viikon verran pitäisi sinne ekaan neuvolaan ootella, sitten jos sais jo selville ensimmäistä ultraa, mutta jos menee jonnekkin sinne kesäkuun lopulle, niin pitää ruveta soittelemaan noita yksityisiä läpi jos sinne pääsisi jo tässä kuussa, kun ei jaksa ootella =)

maria & pikkuinen 7+2
 
Onnea DlD viikkojen vaihtumisesta! =)

Onneks on keksitty viinirypäleet ja jääpalat. Elelen sitte seuraavat kuukaudet varmaan pelkillä rypäleillä!!

Nii onks täällä muita jotka on valmistumassa nyt keväällä ammattiin?? Kiva yrittää tehä tota opinnäytetyötä ku on niin huono olo kokoajan. Mut pakko. Keskiviikkona pitää olla valmis ja viel ois sellaset 18 sivua kirjotettava.
 
:wave: Heippa kaikille!!
Minäkin tahtoisin johonkin pinoon :ashamed: Pääsisikö tänne? :whistle:

Olen vasta äskettäin plussannut ja nyt olisi viikkoja 4+4 :D Eli laskettu aika olisi 31.12 =)

Esikoinen on syntynyt 29.12 ja jo nyt 5-vuotiaana harmittelee, kun toiset on täyttäneet 6 kun menevät eskariin :/ Mutta minkäs mahtaa.. Nyt on sitten tulossa toinen loppuvuoden vauva.
 
Vielä 3 päivää varhaisultraan... Menisipä aika äkkiä. Jos yritysvaiheessa toivoi ajan kuluvan, niin nyt sitä sitten toivoo samaa paljon enemmän ja rukoilee että kaikki olisi hyvin. Nyt siis rv 6+0.. Miehen vanhemmille kerrotaan ensi viikonloppuna, jos ultrassa on kaikki ok. Mulla on pari päivää ollut niin, että kyljellään oleminen aiheuttaa sellaista pientä viiltelyä alavatsaan.. selällään olossa ei ole samaa ongelmaa. Mistähän johtuu?

miina-
, mä en ole vielä ammattiin valmistumassa, mutta väsään kandidaatin tutkielmaa, mikä on sellainen lopputyön oloinen sepustus (ei onneksi vielä niin paha kuin gradu). Onneksi vielä olo on ihan ok ja pystyn keskittymään kouluun. Tsemppiä sulle kovasti loppurutistukseen ja toivotaan että sun huono olo vähän helpottaisi :)
 
Huomenta kaikki!Tänään lääkäri-aika,josta aika vihdoin ja viimein siihen ultraan*tuuletusta*...saadaan vähän tarkempaa selvyyttä tähän la:han,ja saadaan lisättyä mutki "kunnolla" tuohon listaan :D ..mutta taas mennään..päivän jatkoja kaikille joulumassuille =) :heart: :wave:
 
DoB
Onnea ultraan ViikinkiHelga :heart: On se vaan ihanaa päästä sinne kun on ensin odottanut ikuisuuden (tai siltä se ainakin tuntuu...) Mulla ois toinen ultra huomenna ja jo nyt jännittää. Mä oon vähän tällainen jänskääjä :ashamed: Onneks se on taas heti aamusta niin ei tarvitse koko päivää kärvistellä.

Oletteko muut urheilleet suht normaaliin tapaan? Mä oon huomannut että reippaan kävelylenkin jälkeen lonkat ja nivuset on ihan tosi kipeet. Ja hengästyy paljon helpommin kun ennen. Ja onhan tää hassua kun vaikka kuinka urheilee ja syö terveellisesti niin tuntuu että vaan lihoo :D Tää turvotus on aika reipasta.... Tosin mun täti kysyi eilen että ootkos laihtunut, joten ei tässä kai vielä oo paljastumisen vaaraa. Että mä odotan äitienpäivää kun silloin kerrotaan kaikille sukulaisille. Mummojen ilmeet on varmaan näkemisen arvoisia :)

Florencelle kovasti onnea plussasta ja tervetuloa mukaan :flower:

 
Mie olen jo jonkun vuoden ajan ollut hulluna spinningiin, käynyt kolme, neljä kertaa viikossa. Tuossa pahimman pahoinvoinnin ajan pidin kahden viikon tauon, mutta muuten olen jaksanut käydä vielä polkemassa sellaisen kaksi kertaa viikossa. Rinnat kun ovat erittäin arat, niin ihan etuotteella selkä suorana ei ole kiva nopeassa tahdissa "hyppyyttää", tekee kipeää. Vähän tässä on myös jo ruvennut huomaamaan muutoksia omassa jaksamisessa (hengästyy eri tavalla, hikeä ei nouse pintaan samaan tapaan kuin ennen), joten lajinvaihdos on väistämättä edessä lähiviikkojen aikana. Ja sitten sekin, että sykkeethän ei saisi kovin pitkäksi aikaa ylittää 140, ja mulla voi tunnin polkemisen keskiarvosyke olla jossain 170 luokkaa. Onneksi lattiatunneissa on valinnanvaraa, olen miettinyt Bodypumpia ja Bodybalancea tilalle. Saliharjoittelustakaan ei varmaan olisi harmia. Jotain liikuntaa on harrastettava niin pitkään kuin mahdollista, ettei paino nousisi kamalasti. Mulla on edelleen ylimääräistä vaikka paino tässä alkuraskauden aikana onkin laskenut muutaman kilon.
 
DoB
Hyvä ajoitus Katherinelle :) Mä myös huomaan tiedostavani mahan ja sen tuntemukset paljon herkemmin liikunnan jälkeen. Kamomilla-81 Sama juttu arkojen rintojen kanssa. Mun ei tarvitse kun kävellä reippaasti niin joka askeleella tuntuu rinnoissa. Lauantaina juoksin pitkästä aikaa ja siinä sen hengästymisen huomasi. Tuntui ettei ois jaksanut yhtään! Mä käyn myös salilla ja meinaan sitä ja kävelyä jatkaa niin pitkään kun pystyy. Ettei koko yläkroppa ja kädet ihan lösähtäisi raskauden aikana. Ja ettei sitä painoa tosiaan kertyisi ihan hirveesti liikaa.
 
B-7
Ekassa neuvolassa käyty.eipä niin kumma käynti.Harmittaa vaan kun ei saanut :heart: ääniä kuuluviin.mielenrauhakseni soitinkin perhetutulle joka gyne josko ottais mut johonkin väliin ultraan...oon ihan vainoharhainen :eek: Nyt odottelen sitten soittoa koska pääsen...vatsakin alkoi kivistää,kun kerään taas tästä paineita
Mulla kanssa noi paineet alhaalla,aina ollut.Itse siinä th:lle sanoin että varmaan on jotain 100/50 luokkaa ja th:ta nauratti kun lukemaksi tuli tasan niin =)
 
Tuosta urheilusta on moni kirjoitellut...Minä olen ainakin käynyt vielä juoksemassa sellaiset 3 kertaa viikossa. Tosin asetin sykemittariin uudet sykerajat eli en anna sykkeen nousta yli 155. Mun juoksulenkit kestää yleensä 45-75 minsaa ja terkkari sanoi, että tuo sellainen n. 150 on vielä ihan ok syke, mut sit kun ollaan raskausviikoilla 20+ niin sykkeen ei pitäs enää antaa mennä noin ylös, sillä se vaikeuttaa sillo sikiön hapensaantia. Mä taidan jaksaa juoksemista niin kauan kuin olo pysyy hyvänä.

Hassua, huomenna on rv 10 :D Aika lentää...
 
Heippa!

Enpä oo melkein viikkoon kirjoitellut, kun ei mitään asiaakaan ole ollut. Ainoa mikä on mielessä on se, että tämä raskaus on ollut niin helppo tähän mennessä, että pelottaa aivan hirveästi mennä reilun viikon päästä sinne ultraan. :ashamed: Siellä, jos todetaan kaiken olevan hyvin, niin uskon, että pystyn rentoutumaan, mutta en ennen sitä. :| Uni maistuu ja hormoonit hyrrää. Minua ei tarvii paljon ärsytellä, kun räjähdän. :ashamed: :D Mieskin saa kokea sen hormoonivyöryn aika usein. :LOL:
 
caffee81 Tuo oli uutta, ettei syke saisi nousta 150 enää rv 20+. Olen ymmärtänyt, että hetkellisesti se saa nousta tuon ylikin. Tämä taitaa olla niitä kymyksiä joissa vastaus on aina eri riippuen keneltä kysyy. Laitoin sykemittariin tuon 150 ja yritän pysyä sen alle. Jätän myös vedot ja pitkätlenkit pois. Teen sitten vaan noita 50-60 minuutin lenkkejä 3-4 kertaa viikossa. Yritän juosta myös niin kauan, kun tuntuu mukavalle. En tietysti halua ottaa mitään riskejä. Täytyy sitten vaan kävellä jollei voi juosta!

a-alisa ja toivo 6+2
 
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!! =)

Ja tsemppiä ultraan menijöille!! :hug:

Mulla eka neuvola tasan viikon päästä. Eipä siellä tosin vielä ihmeempiä tapahdu.

Olo on aika hyvä (jos vaan muistaa syödä usein..ja paljon... :LOL: ) eikä päätäkään enää pahemmin särje. =)

Tuisku&Hippu

 

Yhteistyössä