*JOULULAHJAT heinäkuussa*

Kirjoittelenpa tännekin piiitkästä aikaa.... Tullut enenmmän juteltua tuolla kerhon puolella. :)

Täällä kaikki hyvin ja masu kasvaa. Viikko sitten meillä oli myös rakenneultra ja Hipulla oli kaikki ok. Oli ihana päästä kurkkaamaan pikkuista kun esikoisesta meillä ei ollut kuin np-ultra. Ja nyt selvisi että pikkuinen poika-tonttu olisi sitten tulossa..... :heart: :heart: Esikoinen (1v11kk) myös poika joten varmaan myöhemmin mielissään pikkuveljestä.

Jotain pientä olen uskaltanut jo pikkuiselle ostella mutta en mitään ihmeitä. Vaunuja olen kattelut ja tällä hetkellä ajateltiin ostaa Oran Jovi Airit kun niihin saisi niin hyvin seisomalaudan esikoiselle eikä hintakaan ole paha (nyt 369?). Onko näistä kenelläkään kokemuksia? Ja pakkausta ei oteta koska esikoiselta kaikki vielä tallessa. Laitetaan se raha sitten vaunuihin.

*tuisku ja hippu 19+1 *
 
B-7
Sataa ja tylsyyttäni taas täällä.
Meidän auto oli huollossa ja haettiin saaden tieto että iso iso(2500e)remontti tehtävä :headwall: Ei voi olla totta!!!Kauan on pitänyt sitä kirskuntaa mutta että niin paha tilanne,periaatteessa sillä ei sais ees ajaa...
Helppoa liikkumista kuuden lapsen kanssa ilman autoa...
Mieli on kyllä matalalla...pööh sanon mä!

Nyt ei kyllä jaksais mitään...Odotan vaan perjantaita ja ultraa kuumeisesti.
 
Pikku87: onkos tuo Porvoon sairaala millanen paikka mennä synnyttämään? kun voi olla että meillä olis muutto edessä sinne porvoon suunnalle ennen vauvan syntymää.Mies on nimittäin siellä töissä ja helpottuis sitten työmatkakin mukavasti.
 
Petite-te: Onpas inhottavilla uutisilla alkanut sinun viikko! Noi on just kamalia pommeja tollaset odottamattomat menot! :hug: Mutta onneksi ainakin viikko paattyy paremmin kun paaset ultraan teidan palleroa katsomaan! :heart: Tsemppia!
 
Perjantaina oli rakenneultra ja ihan normaalit rakenteet oli =) Sukupuolikin selvisi... Poikaa tässä odotellaan, niinkuin itse tiesin jo ihan alusta asti :heart:
Tänään tarttui mukaan ekat bikerbootsit junnulle :D Saadaan taas uusi motoristinalku tähän perheeseen.
Vaunut oon jo valinnut mieleiseni ja ne on Oran Saga malliston maastokuvioiset kärryt. Jo on mageet B)
 
Synnytystapa-arvioinnista. Mulle tuo tehtiin toista odottaessa, mutta ei multa kyllä juuri muuta tehty kuin ultrattiin ja lääkäri kokeili vauvan kokoa mahan päältä sekä lantiota myös kokeili ihan vaan päältä päin. Kyllä olis saattanut jalka kohota hiukan potkuun jos olisi noin tutkittu kuin Härkänaisella. :eek:
 
Lomatunnelmia.

Vielä olis viikko lomaa jäljellä ja kivasti on aika kulunut. Ihan lähistöllä ollaan pyöräilty, käyty uimassa, mummoloissa ja kavereiden luona leikkimässä. Tänään sitten lähdettiin Puuhamahan ja jaksoihan tuo tyttö siellä aika pitkään temmeltää, vaikka sitten nukkuikin päikkärit pari tuntia myöhässä. Nyt on sitten kaikki pikkujunat ja pomppulinnat illan puheenaihe.

Mahan koosta... Mulla on kyllä tosi iso toi maha, vaikka onkin taaksepäin kallistunut kohtu. Kyllä tytön kanssa pääsin puoleenväliin ennenkun raskautta olis voinu päältäpäin arvella, mutta nyt on jo tuolta jostain juhannuksen tienoilta ollut ihan kunnon vauvamaha... paikat on vissiin esikoiselta niin venyneet. Koko ei kyllä huolestuta mua muuten, kun oman jaksamisen suhteen, kun kyllähän tässä vielä pitäs viis kuukautta jaksaa lyllertää ja unet on nyt jo käyneet vähän huonoiks. Liikkeitä ei oikeen vieläkään tunnu. Välillä pieniä haamupotkuja tuntuu, mutta sit kun alkaa oikeen tunnustelemaan, niin käy ujoksi. Voi kun tuliskin oikein semmonen rauhallinen tapaus, kun tuo esikoinen on aikas villi.

Hankinnoista on ollut puhetta. Meille ei varmaan uusia vaunuja hankita, vaan mennään noilla vanhoilla. Joku semmonen käypä seisomalauta kyllä pitäs hankkia esikoista varten. Oon pari yöppäriä ostanut vauvalle, kun tytöltä pienimmät vaatteet on niin kesäisiä lyhythiha ja -lahkeisia. Meillä tuo rakenneultra on 1. elokuuta ja meinataan kyllä tivata sukupuolta. Sitten jos saadaan tietää, niin teen varmaan jotain pieniä vaatehankintoja.

Nyt pitäs vähän ryhdistäytyä pyykkäämään ennen iltasaunaa. Että semmosta tällä kertaa!
 
Voi että, Kuulapyssy! Mä olisin ja NIIN halunnu ne Jovin maastokuvioiset mutta hinta hirvitti. Ostin sitten muuten vaan maaston vihreät - ja joku ehkä saattaa muistaakin, mutta siis TOSI ajoissa olin noita vaunuja ostamassa, en ollut vielä edes ekassa ultrassa käynyt :eek: ! Mitään malttia tai taikauskonpelkoa ei mun luonne tunne mitä tulee noihin hankintoihin, samaan syssyyn vaunujen kanssa hankittiin turvakaukalo ja vaatetta on ostettu pitkin kesää silleen että sitä alkaa jo olemaan "ihan kiva määrä". Vaikeeta se vaan tahtoo olla kun on vielä yritetty valita sellasta mahdollisimman unisex-mallia ja väriä. Viime viikolla meille tuli pinnasänky (oottaa kokoamista ja maalausta) ja hoitopöytä, ja pesänrakennusvietti olisi ihan hirmuinen. Vauvanhuoneen maalausprojekti on vaan vielä aloittamatta ja saa ollakin niin pitkään että saadaan tuo wc-remontti kunnolla valmiiksi. Mutkun ei malttais niin ei malttais :D .

Mä muuten laitan päivitetyn listan ihan näinä päivinä, joko tänä iltana vielä töistä kotiuduttuani tai sitten viimeistään huomenaamulla.

Eihän kai kukaan muutes tykkää huonoa, kun oon laitellu tuonne listalle vauvan sukupuolenkin ylös mikäli se on jo odottajalla tiedossa! Sananen vaan niin poistan tiedon.
 
B-7
Nostelen meitä tuolta kakkossivulta! B)

3 päivää ultraan,mä ihan hassuna melkeen lasken tunteja. :ashamed:
Menen lasten kanssa kylpylään tänään.Täällä satelee ja on ihan harmaata.Huomenna pitäis alkaa helteet...Oon odottanut jo melkeen 2kk lämpöä ja nyt on olo ettei tarvis alkaakaan.No ei kai,ihan kivaa se on.Täytyy vaan lähteä rannalle ym päivää viettämään!
 
Tätä listaa päivittää Kamomilla-81 . Jos jotain on pielessä, ilmoittele vaikka yksityisviestitse niin korjataan kuntoon!
*********************************************
Joulukuun 1.päivä:
pikkutiikeri------------/esikoinen/-----------------TYKS
Kamomilla-81--------/esikoinen/------------------KOKS
Caffee81--------------/toinen/---------------------K-SKS

Joulukuun 2.päivä:
Aluna------------------/viides/----------------------LUAS
Viivi76-----------------/toinen/
Sikuriina1987
Sammal---------------/toinen/---------------------K-SKS
Maamuskainen------/kolmas/

Joulukuun 3.päivä:
DoB--------------------/esikoinen/
Kathrinelle-----------/toinen/
Aubrieta--------------/neljäs/---------------------PHKS

Joulukuun 4.päivä:
Rintin------------------/viides/

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä------------/neljäs/
syysusva05-----------/toinen/-------------------LPKS
Pinkkinen--------------/toinen/
Sikuriina1987---------/esikoinen/---------------SeKS
Valas77----------------/neljäs/-------------------K-HKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74-----------------/toinen/------------------PHKS
Petite-te---------------/seitsemäs/--------------TYKS
Kuulapyssy------------/esikoinen, poika/
Tsigu--------------------/toinen/------------------TYKS
Melissa-83-------------/kolmas/------------------K-SKS
Lisbethh---------------/esikoinen/---------------NKL
käppyrämallut--------/toinen/-------------------OYS
Ente--------------------/esikoinen/
Mama-Mii--------------/kolmas/-------------------OYS

Joulukuun 7.pv:
Ineli---------------------/esikoinen/
Sydänkäpyset--------/toinen tyttö/

Joulukuun 8.päivä:
briendli-----------------/esikoinen/
Pikatsu-----------------/esikoinen/
Laurelias---------------/toinen/-------------------HYS
Nyty---------------------/neljäs/-------------------HYS
vumpe------------------/kolmas/
Aurinkomamma-------/kolmas/------------------K-HKS
neitim-------------------/neljäs/
snö----------------------/esikoinen/---------------HYS

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky
SONA--------------------/kolmas/

Joulukuun 10.päivä:
hutzel-------------------/esikoinen/
Saparo-81--------------/esikoinen/--------------K-SKS
iittala--------------------/kolmas/-----------------K-SKS
Härkänainen-----------/viides, tyttö/-----------KYS

Joulukuun 11.päivä:
Nasu30---------------------------------------------NKL
itunen------------------/toinen/-------------------TYKS
merkkari---------------/esikoinen/---------------K-SKS
Findgirl-----------------/toinen/-------------------KOS
KeuKeu----------------/esikoinen/---------------TAYS

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79--------------/kolmas/-----------------OAS
zaika--------------------/toinen/------------------SKS

Joulukuun 13.päivä:
Boe-------------------------------------------------NKL
äittä-67
Millimenninkäinen----/toinen ja kolmas/-----K-HKS
OmituinenOtus-------/kolmas/-----------------OYS

Joulukuun 14.päivä:

ViikinkiHelga----------/kolmas/-----------------K-PKS
Valaskala--------------/toinen/-----------------VKS
Sintzi-------------------/toinen/-----------------KOS

Joulukuun 15.päivä:
Annuli-81--------/esikoinen/-------------------NKL
Terhikki----------/kolmas/-----------------------PHKS
Annukka84------/esikoinen/-------------------KYS
Divina------------/esikoinen, tyttö/------------NKL
Möhömaha------/esikoinen/-------------------NKL

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84---------/toinen poika/--------------TAYS
AnnClaire---------/toinen/----------------------JS
joululahja-08----/esikoinen/
Gisele-------------/esikoinen/
sindi---------------/esikoinen/
Äitikkäliini---------/toinen/

Joulukuun 17.päivä:
Nappi82----------/kolmas/----------------------TAYS

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88----------/esikoinen/-------------------VAS
tyylilyyli-80---------------------------------------PS
Taikametsä-------/kolmas/---------------------VAS
Tara84------------/esikoinen/-------------------EKKS
maria-08----------/esikoinen/------------------SKS

Joulukuun 19.päivä:
pikku87-------------------------------------------PS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady------------/neljäs/-----------------------JS
Jasuliini-----------/toinen/-----------------------LKS
Aniida-------------/toinen/
Skye85------------/toinen/----------------------RAS
maarith-----------/kuudes/---------------------PS

Joulukuun 21.päivä:
April-----------------/esikoinen/-----------------KOS
DaylightDancer----esikoinen-------------------Yhdysvallat
vennu---------------/toinen/---------------------KYS

Joulukuun 22.päivä:
Essu74-------------/esikoinen/------------------KOS
taapero------------/kolmas/---------------------OAS
katherine----------/esikoinen/
kaisukka81--------/esikoinen/------------------KOKS
MARTTAN-----------/toinen/----------------------KYS

Joulukuun 23.päivä:
Klara--------------/toinen (1.enkelivauva)/----PS
Äippä-75---------/toinen/------------------------KOKS
Grynna-----------/toinen/------------------------NKL
nevi---------------/viides/
Viivi82------------/esikoinen/
Naputtaja--------/toinen/------------------------Lontoo

Joulukuun 24.päivä:
Milja-85----------/esikoinen/---------------------K-SKS
Torey-------------/toinen/-------------------------TAYS
Minttumaininki
OLIVIA06--------/toinen/-------------------------KOS
Mrae--------------/esikoinen/---------------------KOS

Joulukuun 25.päivä:
petomamma
Jive- ------------------------------------------------K-SKS
Sisar puoliQ----------------------------------------KOS

Joulukuun 26.päivä:
maria-83---------/esikoinen/---------------------EKKS
Basilicum---------/esikoinen/---------------------NKL
leijona-86--------/esikoinen/---------------------KOS

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine---------/esikoinen/
Juli05--------------/esikoinen/---------------------KOS
jennae------------/toinen/-------------------------NKL
Vaapukka--------/viides/
akkamänty-------/esikoinen/---------------------TAYS
Punahattu--------/toinen/-------------------------HYS

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87----------/esikoinen/
aiaifi----------------/toinen ja kolmas/-----------TYKS
vauvahaaveita---/esikoinen/--------------------OYS

Joulukuun 29.päivä:

Joulukuun 30.päivä:

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence-----------/toinen/
Minttu75-----------/toinen/------------------------K-HKS

Tammikuun 1.päivä 2009:
NullPoints---------/toinen/-------------------------ulkomailla

*********************************************

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS = Kätilöopisto
KOS/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUAS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
**********************************************
 
Ihan pikaista raporttia vain:

Pari viikkoa kärvistelty kipeiden supistusten kanssa: saldona äippäpolikäynti 16+3, ensiapukäynti synnytyssairaalassa 17+6 ja sitten torstaina 18+4 cx-kontrolli luvassa. Vielä toistaiseksi eivät paikat ole kypsyneet, vaikkakin ekassa mittauksessa sanottiin kanavaa olevan yli 5cm, ja seuraavassa 44mm. Jälkimmäisen mittauksen saanut lääkäri ei kuitenkaan ollut huolissaan, sanoi että voi olla virhettä mittauksissa. Ja vaikkei olisikaan, kuulemma erittäin harvinaista että noin paljon kanavaa lyhenisi kriittisiin lukemiin muutamissa viikoissa. Siis että tuosta 44mm lyhenisi alle kahteen senttiin ennen rv 22. Täytyy toivoa parasta, eikä rasittaa itseä liikaa. Sairaslomaa eivät sieltä kirjoittaneet, koska en halunnut jäädä osastolle. Sanoivat, että saan sitä sitten kotipaikkakunnaltani (olin siis vieraassa kaupungissa polttarireissulla), kun käyn pakollisissa kontrolleissa. Soitin sitten neuvolaan, ja kiireellisin aika mikä on vapaa on torstaina. Siihen asti olen töissä. Kipeitä supistuksia tulee aina välillä edelleen, ja tietysti pelko esikoisen odottajalla melkoinen.

Vauva kuitenkin molemmilla sairaalakäynneillä ultrassa ollut erittäin vilkas, vastannut viikkojaan, sydän sykkinyt kovastikin. Kohdussa ei muuten ole näkynyt mitään huolestuttavan epänormaalia, kohdunkaulassakin suljettua kanavaa poikkeuksellisen paljon (eli hyvä juttu). Torstaina on myös rakenneultra. Perjantaina häät, ja lauantaista eteenpäin reilu 3 vkoa häämatkaa. Täytyy toivoa että kaikki on hyvin, että tästä selviäisi ottamalla vaan rennommin. En todellakaan halua loppuraskautta maata vuoteessa. Matkaa en ole kyllä väliin jättämässä, jos vain suinkin saan lentää (lennoilla on lääkärit, tarkistettu on). Ja saan tietysti hyvää sairaalahoitoa sinne missä olen menossakin. Toivottavasti tämä pieni sinnittelee masussa ihan jouluun asti. <3

DD ja potkuri 18+2 :heart:
 
Muips!
Meillä oli eilen se rakenneultra ja kaikki ok! :) :) :)
Vaavi oli tosi vilkkaalla päällä, niinkun tuntuu muutenkin joka päivä olevan! :) Istukka onkin takaseinällä ja siksi tuntuu noi liikkeet niin hyvin ja tiheeseen! Ihan kivaahan se vielä tässä vaiheessa on, kun ei vielä niin kovaa potkita että ihan sattuisi..
Sukupuolta me ei sit katsottu. Kätilö olis sen kyllä katsonut, mutta jätettiin nyt sitten ylläriksi, lähinnä miehen tahdosta. Mä oisin kyl pikkasen ollut utelias mutta.. :)
Vino pino tuli kuvia mukaan! Niitä voi vaikka jaella muillekin, niin monta se kätilö antoi!
Mitäs vielä.. Nii joo, mä en nyt yhtään pelännyt tai jännittänyt koko ultraa, jotenkin oon ollut tosi luottavaisin mielin.

Vaunuista on ollut puhetta.. Me varmaan tyydytään yhtiin 6vuotta vanhoihin emmaljungan vaunuihin, kun uudet tuntuu niin järkky-hintaisilta ja käytetyistäkin pyydetään ihan huimia summia! Esikoiselle ostettiin uudet ABC-yhdistelmät, mutta niistä on jo (2 vuodessa!) hajonnut se työntöaisan korkeuden säätö, eli siis aisa ei pysy ylhäällä vaan naksahtelee askel kerrallaan alas kun rattaita kääntää.. Ei kiva! Takuukaan ei korvannut, vaikka mun mielestä vaunujen pitäisi kyllä kestää yli 2v!

No juuh, oikein mukavaa loppuviikkoa kaikille =)

Findy :heart: 19+5
:heart: :heart: :heart:
 
Dd: hurjalta kuullostaa.Toivotaan et kaikki menee hyvin loppuun asti. :hug:
Mulla on oikeestaan ollu tosi hyvä olo nyt pitkän aikaa.Ainoo et noi kyljet on melkosen kipeet yön jälkeen.Ens viikko vielä lomaillaan ja sit työt kutsuu.
 
Morjens!

Mullakin oli sitten rakenneultra. Kaikki oli ok, ja hyvin näkyi sukupuolikin joka tosin on nyt toistaiseksi salaisuus... Ainut mistä mainitsi oli vähän edessä oleva istukka, ei kuitenkaan varsinainen eteisistukka. Sanoi että kun ei ole ollut vuotoja niin ei ole mitään hätää, mutta pitää silti varoa ettei lehmä puske. Onneksi on huomenna viimeinen navettahuki! Mittoja tai painoarviota ei antaut, enkä älynnyt kysyäkään... Päälaki ja reisiluu vastasivat viikkoja 19+2 ja 19+4, eli käyrillä mennään.

Vaunuista... Mulla on niin onnellisesti, että käly teki viimeisensä viime marraskuussa ja hänellä on 3 vuotta vanhat Hartanin vaunut, jotka aikanaan maksaneet 900 ?... Ne saan sitten omalle vauvalleni. Ja sieltä tulee muutenkin sopivaa tavaraa kun on tuo ikäero riittävän suuri.

Annukka 19+1
 
Juli-05: En tiiä minkälainen paikka se on ku en oo ikinä synnyttäny siel. :D Mut ihan positiivista palautetta oon kuullu siitä ja yks tuttu kätilöki ku kysy et oonko menossa sinne synnyttää ni sano et se on ihan hyvä paikka. Painajainen ois vaan saada sellanen ruotsinkielinen hoitaja joka puhuu tosi huonoo suomee ja työkavereilleen vaan ruotsia. Ne on niiiin ärsyttäviä!
 
DD , kuulostaa tosi hurjalta!! Onneksi mitään ei tapahtunut :hug: ! Varmasti säikäyttää kovat supparit. Toivotaan, että tuo supistelu on sulle vaan ominaista odotusaikana ja vauva pysyy kyydissä täysiaikaiseksi :)!

Me saatiin veljeltä turvakaukalo, mikä on ihan hyväkuntoinen vielä, eikä ole ollut kolarissa. Lisäksi on pari potkaria ja bodya, joten ei paljoa vielä =). Olen nähnyt ihan kamalia keskenmeno ym. painajaisia (että vuodan verta ja olen epätoivoisena sairaalassa). Varmaan omat pelot tulee uniin. Ensi viikolla on rakenneultra. Se vähän pelottaa, kun mulla ei ole mahaa juuri ollenkaan vieläkään ja moni on sitä ihmetellyt ääneen. Tiedän, että se voi olla normaaliakin.

Liikkeitä olen tuntenut n. viikon ajan, mutta heti en tajunnut niitä liikkeiksi (epäilin suoliston myllerrystä). Ne on aika vaimeita muljahduksia alavatsalla, ei siis teräviä potkuja, mutta tuntee kumminkin :).
 
Rakenne-ultrassa tuli käytyä heti aamutuimaan ja saimme vielä erikoislääkärin kastomaan , kun mulla on tolla toisella ollut sikiöaikana kehityshäiriö , jonka ei kyllä pitäisi periytyä ... kaikki oli ok sillä saralla . rakenne-ultrassa mitataan yleensä aina reisiluun pituus . Pää vastasi viikkoja 20+3 ja reisiluu vain 18+5 ja nyt mennään viikolla 20+1 , mutta luin vauvalehtisestä että jalat kasvat vielä pari viikkoa ja sitten ovat täydessä mitassaan että kyllä tässä vielä ehtii ...
sukupuoltakin tuli kysyttyä ensimmäistä kertaa ja saattaa olla että miedän poikamainen tunne on ensimmäistä kertaa väärässä ja saammekin tytön ... mutta eihän tuo 100 % ollut ... mutta osaapa hieman suhtautua että olosta viis , saattaa sittenkin että Onni onkin Irina
Ultraus tehtiin 3d:llä , mutta kuvan naamasta saimme 4d ultra kuvana . Saimme siis vain yhden kuvan .
Kotona tuota kuvaa näytinkin kaikille lapsille , kun kerrankin on sellainen kuva mistä tunnistaa naaman ja ihan aidon näköisen

painoarviota ei kyllä tehty , ei minkäänlaista .

neitim + onni-irina 20+1
 
heippa pitkästä aikaa =)
oon nettipimennossa, salama rikkoi linjat ja joku maakaapeli pihasta peräti joudutaan kaivamaan ylös. Höh. Puhelimen netillä ei täällä asti jaksa roikkua, juuri ja juuri käydä sähköpostit katsomassa.
Meille ei vielä ole ostettu juuri mitään varusteita. Vähän vaatteita vaan.. Pinnasänky on edelliselle ostettu, mut vaunut ja turvakaukalo täytyy ostaa. No, sit aikanaan.
Rakenneultrassa kävin viikko sitten maanantaina =) Neiti-ihmistä kuulemma odotellaan meillä :D Oon tosi iloinen, kaksi poikaa ja tyttö kun on ennestään niin kiva saada "tasaluku". Ja tyttö on kampanjoinut kovasti siskon puolesta. Muutama vaaleanpunainen vaate piti sit kyllä heti ostaa uniex-kasan lisäksi.
En muuten suosittele kenellekään 4D-ultraa kovin pienillä viikoilla. Tai no, olihan se informatiivista, mut 20-viikkoinen sikiö ei ole kovin suloinen näky.. Lähinnä ET -fiilis tuli. Luurakenteet näkyivät kovin selvästi, ja silmät vaikuttivat tyhjiltä kuopilta. Lääkäri kyllä vakuutteli että näkymä on juur sellainen kuin niillä viikoilla pitääkin. Ja mikä tärkeintä, kaikki näytti olevan kunnossa. Kivan ERITTÄIN yksityiskohtaisen lausunnon sain vauvan rakenteesta mukaan, ja monta kuvaa. Jos satun saamaan nettini joskus kuntoon niin jospa onnistuisin linkittämään tännekin..
Muuten ei juuri uutta auringon alla.ihan hyvää kuuluu siis =)

Mites muuten, aiotteko ottaa äitiyspakkauksen? Minä kyllä otan, onhan se arvokas, ja vähän sellainen odotusrituaalikin mulle. Pienelle täytyy varmaan vaan hankkia toppahaalari, äipppäpakkauksessa taitaa olla 80-senttinen?

Mukavia kesäpäiviä!

Terv Aubrieta + "Siiri" 20+6
 
maarith
juli05 Mä olen synnyttänyt meidän perheen nuorimman tuolla Porvoossa ja onhan se sairaala.Monet tykkää kun on pieni ja kuulemma kotoisa,mutta itse olin siellä norovirus epidemian aikana ja itse en kyllä nähny sitä mitenkään kotoisana ja viihtyisäna sairaalana,koska jouduin yksin vauvan kanssa kököttämään huoneessa ja ainoastaan suihkussa ja vessassa sai käydä siellä käytävän puolella.Itse olisin kaivannut enemmän muiden ihmisten seuraa,koska lapsi oli todella jo viides.Mutta varmaan siitäkin joutuen hoitajat ei niin käynyt meitä katsomassa,kun ajattelivat,että pärjätään kahdestaan hyvin.
Muuten se on musta ihan normaali sairaala eikä kotia lähelläkään.Nyt tietysti se on saattanu muuttuakin,kun tiloja tuli lisää..en vaan ole varma tuliko ne synnytyspuolelle vai mihin.
Hoitajat kyllä oli ihan ok.
 
tulihan se vihdoinkin,hartaasti odotettu päivä kun olin tänään rakenneultrassa =)
kaikki oli hyvin suurista epäilyistä huolimatta ja vissiin syynä siihen etten tunne edelleen liikkeitä on se,että istukka on edessä :whistle:
seuraavaan ultraan sain ajan kun on rv30 silloin tehdään ensimmäinen kokoarvio ja samalla tarkistetaan että istukka on noussut kokonaan kodunsuulta yläspäin kun se oli vielä osittain siinä päällä.kaikki mitat vastasi viikkoja ja vauva vaikutti reippaalta :heart:
onko muilla jo otettu kohdun korkeus mittoja neuvolassa?itselläni nuo katsottiin ensimmäistä kertaa rv18 ja taitaa sen mitan perusteella olla jälleen tulossa suuri lapsi kun käyrät ylittyivät reilusti jo näin ekalla kerralla niinkuin kaikissa kolmessa edellisissäkin ,
niissä vaan on mitat otettu myöhemmässä vaiheessa :/
itse ilmoitin heti ultraan mentäessä etten halua tietää sukupuolta joten ei saa edes kysyä etten sorru kiusaukseen niinkuin edellisessä odotuksessa.olin silloinkin päättänyt olla kysymättä mutta siinä vaiheessa kun kätilö sanoi;nyt näkyy kyllä sukupuoli niin selvästi ettei voi erehtyä,että haluatko tietää?
ja siinä vaiheessa minä heikko sorruin ja halusin tietää ja jälkikäteen harmitti kun olisi ollut kiva jännätä kumpi tulee :) emme tosin mieheni kanssa sitä kellekkään muulle kertoneet,sanoimme vaan tiedusteluihin sukupuolesta ettemme tiedä :LOL:
tulihan taas tekstiä kun en ole vähään aikaan jaksanut kirjoitella kun ei mitään erityistä ole ollut.
aurinkoisia päiviä ja paljon :hug: tunteiden sekamelskaan tasapuolisesti jokaiselle sitä tarvitsevalle :heart: :wave:

valas 20+4
 
Heips!

En oo minäkään taas vähään aikaan kirjoitellut.... :ashamed: käyn kyllä lukemassa joka päivä, mutta tuntuu ettei oo itellä mitään kertomisen arvoista.... :/
Eli ei liikkeitä, ei huomattavaa mahan kasvua ei mitään!! on aikas vaikee edes uskoa olevansa raskaana...koko ajan vaan miettii, et nyt on mennyt kesken kun esikoisestakin oli iso maha ja liikkeet näky ulospäin näillä viikoilla...
No suppareita on kyllä ruvennut olemaan, aina kun istuu autossa, ni se on yhtä helvettiä, kun ei tiedä miten päin olisi kun tulee oikein sellaisia "kestosuppareita" ja muutenkin yhtenään vaikka ei tekisi mitään ihmeellistä, niin vatta kovettuu oikein huolella...Eilen oli miehen kanssa hiaman "hellempi hetki" niin rupes oikeen sattumaan alavatsaan ja selkään... :/

Äitiyspakkauksesta..hmm.. en taida olla enään ihan varma otanko sen..ensin olin ehdottomasti sitä mieltä, että otan, mutta sitten kun miettii tarkemmin niin meillä on pojan vanhasta pakkauksesta kaikki vaatteet tallella, enkä edes halua siitä tämän vuoden pakkauksesta kuin sen haalarin ja sitten ne ihanat tummanruskeat housut..täytynee vielä harkita, että ottaako vai ei... :/

Ultra olisi vasta 7.8...awww siihen on vielä pitkä aika!! ei jaksais odottaa...
Tällä kertaa haluan tietää sukupuolen, esikoisesta ei haluttu tietää, nyt vaan miettii, että mitä ostaa valmiiksi..jos tulee poika niin on kaikki melkein valmiina, jos tyttä niin pakkohan se on ostella kaikkee hempeetä ja söpöä.. =)
 
Aubrieta, mie kelan sivuiltakin tarkistin, niin kyllä se toppapuku on 68cm, eli huonolla säkällä jää kokonaan käyttämättä alkutalvesta syntyneellä vauvalla :/ . Tai en mä tiedä. Minkäs kokoisia nuo vauvat ovat kolmi-nelikuisina? No seuraavana talvena ei ainakaan mahdu.

Äitiyspakkauksen aion kyllä ottaa, esikoista kun odottelen niin käyttötavaralle etenkin on tarvetta. Väriä siinä pakkauksen vaatevalikoimassa saisi olla paljon enemmän, mutta en silti valita.
 

Yhteistyössä