*JOULULAHJAT heinäkuussa*

nyt on sitten ekan sokerirasituksen tulokset selvillä ja jäin alle niiden raja-arvojen...sinänsä helpotus :D
mulla oli kolmas neuvola käynti,tai yhdellä kerralla kokeiltiin vaan löytää niitä sydänääniä eikä ollut muuta mutta nyt sitten viimein onnistui meidän neuvola-tätikin löytämään ne mystiset äänet.viikot oli tuolloin 17+3 ja kaikista kolmesta edellisestä ne kuului jo rv 8:lla ja tämä pikkuinen haluaa muutenkin piilotella.saattaa olla ,että muutaman kerran olen jonkin liikkeen tuntenut(en ole ollenkaan varma) ja kumminkin huomenna vaihtuu jo rv 18 ei siis pidä mitään älämölyä itsestään... =) :headwall:
tämä päivä mennyt vuoroin nukkuessa ja vuoroin oksentaessa.nyt ekaa kertaa pystyn olemaan puolipystyssä asennossa sohvalla ja ajattelin heti hyödyntää ja puikahtaa nettiin :D
pitäisi mennä 15.7 fysioterapia käynnille kun mulla on joku omituinen yläselkäkipu joka vaivaa jatkuvasti.kova särky ja taittuminen eri asentoihin ihan tuskaa.yöllä myös ikävä kun ainoa missä selän on hyvä on selällään mutta muuten siinä asennossa alkaa olla tukala olo.toivottavasti saa jotakin apuja.
pikkuinen lohdutus yöllä vessassa juoksijoille,alusta alkaen olen käynyt 5-10 kertaa yössä pissalla... aamulla siinä seitsämän jälkeen se helpottaa mutta yöt menee siinä,että juuri kun löytää hyvän asennon huomaakin jo et taas on lähdettävä vesssaan ja varmaan näin jatkuu loppuajankin koska edellisessä odotuksessa kävi juuri samallalailla.
tulihan taas vuodatus muttei näistä vaivoista jaksa omalle ukolle tai kavereillekkaan paasata ihan jatkuvasti kun muutenkin elämä pyörii taas paljolti odotuksen ehdoilla.on ihan kiva kun on tälläinen paikka jossa on samassa pisteessä olevia odottajia =) :wave: :wave:

valas rv17+6
 
Sain nyt sairaslomaa huomiseen asti.Lääkäri sano et pitäs yrittää olla liikkeessä,koska makoilu vaan pahentaa selkäkipua.Tukivyön haen sitten vasta maanantaina,kun antoivat puhelimitse mulle väärän ajan.
Onneksi alkaa 4 viikon loma niin ehtii lepäileen ja toivotaan et tää selkäkipukin helpottais aikanaan.
 
En muuten sitten ikinä tänään shoppaillessani muistanut edes etsiä sitä tukivyötä :p .
Hyvä että muistin lähtiessäni lompakon mukaan ottaa :D . Veikkaan kyllä että on löydettävissä jostain Lastentarvikkeesta tai muusta mammaliikkeestä, vaikka vähän toiveita elättelen että paikallisessa Lindexissä olisi jotain joka ajaisi saman asian. Ja voi olla niinkin, ettei löydy mistään muualta kuin netistä tilaamalla. Ja sitten iskeekin tenkkapoo että mitäs tilaat kun ei pääse sovittelemaan.

Mutta siis olennaisimman sentään muistin ostaa, eli nyt on mukavia housuja viileämmillekin ilmoille. Hupaisinta oli, että en koskaan ennen ole löytänyt niin hyvin istuvia farkkuja kuin nyt ostin H&M:n mama-mallistosta! Kovin kauaa tuota shoppailua ei vaan jaksanut, alkoi niin jäseniä painaa. Huonot kengät kai vaan jalassa.

Mahaan särkenyt tänään taas tosi kovasti, iltaa kohden kipu vaan koventunut. Missään asennossa ei oo oikeen hyvä. Varmaan jotain liitoskipuja kun tuntuvat jotenkin syvällä, kuin luissa asti.
 
B-7
Tänään paistaa B) muuten ei oo ollut ilmoissa hurraamista.Mun niin tekis mieli ottaa äkkilähtö lämpöön,mutta mies ei tykkää ajatuksesta...Pöh!Meinaa että etelässä kesällä niin kuuma ettei meillä olisi kivaa.

Mutta raskauteen.Mulla lantiota sattunut nyt useamman päivän.Kävellessä,liikkuessa.Onkohan se iskias joka jo ilmoittelee itsestään.Tylsää jos nyt jo.Mulla viimeksi pahana loppuraskaudesta.Käynnistettiinkin kun jalat lähti alta,en voinut istua kun sähköshokin tyyliset iskivät pakaraan ja jalkaan...ei kiva.
Huomenna vaihtuu viikot,19 vko alkaa.Pikkuhiljaa häämöttää puoliväli =)
 
Täällä on näemmä muilakin näitä selkäkipuja.Mulla on hiukan parempi päivä,mutta tuntuu et yön jälkeen on tuo selkä ihan jumissa.
Onneksi tänään alkaa kauan odotettu kesäloma...

Juli+nuppu 14+6
 
Nyt kun tunnen liikkeitä erittäin epäsäännöllisesti ja satunnaisesti vasta, on jatkuvasti huoli Pienestä :| .

Koittanut selällään / kyljellään pitkään seurailla mutta ei tunnu, eilen taisi pari tönäisyä tuntua autoillessa.

Näyttää kuin vatsankin kasvu olisi hidastunut, neuvolaan vielä aikaa (vasta 14.7.) ja ollaan viikonloppuna lähdössä reissuun.

Toki viikkoja tosiaan on vasta 16+4, eli täysin normaalia ettei liikkeitä tunne mutta silti huolettaa :ashamed: . Ei kehtaa nyt rynnätä neuvolaankaan kuuntelemaan sydänääniä eivätkä taida itseasiassa tänään olla paikallakaan... Täytynee rentoutua ja rauhoittua :whistle: . Mitään kipuja tai vuotoja ei kuitekan ole ollut eli tuskin syytä huoleen. Saisi mennä pari viikkoa nopsaan jotta tuntisi vähän säännöllisemmin liikkeitä.
 
Voimia kaikille selkäkipujen kanssa painiville. Mulla ei oo tuota vaivaa onneks hirveesti ollu. Ajoittaisesti vaan nukkuessa. Viimeksi sain kaverilta lainaksi (olisko ollut Anitan) tukivyön viimeseksi pariksi kuukaudeksi ja kyllä se ainakin silloisessa seisomatyössä auttoi. Istuessa ei ehkä niin hyvä, kun oli aika semmonen tukeva. Nyt ajattelin, että voi kyllä hankkia jonkun, mutta ehkä mielummin semmosen venyvämmän, jos vaikka olis parempi istuessa. Vaikka noita selkäsärkyjä ei sillai ookaan, niin kyllä sen ison mahan kantaminen jotenkin tuntuu miellyttävämmältä, kun on tuota tukea. Jos joku löytää hyviä, niin suosituksia otetaan vastaan.

Mulla lääkäriaika peruuntui sairastumisen vuoksi, enkä siis vieläkään saa selvyyttä tuohon kohdunsuun tilanteeseen. Sanoivat vain, että lepäilyä ja sit viikonlopun aikana kättärille tsekkaukseen, jos alkaa supistelemaan. Lupasivat jo, että saisin ens viikonkin sairaslomaa, mutta mikäli tilanne nyt pysyy hyvänä, niin aion kyllä mennä töihin, kun on vaan kolme päivää ennen lomaa. On paljon miellyttävämpi sit lomalla lepäillä, kun tietää että on akuutit asiat pöydältä hoidettuna. Harmittaa vaan, kun en mä sen sairasloman takia sinne terkkarille menny, vaan ihan oikeesti haluaisin tietää, että supitukset ei nyt vaan pehmitä paikkoja.

Petite-te puhui tuosta miehen yllyttämisestä äkkilähdölle. Mulla on ihan samat ollu mielessä, tosin nyt nää supistelut vähän laannuttavat intoa. Mies ei oikein innostu, kun olis tarkotus lähteä syyskuussa Englantiin, niin ei tietty oo kauheesti ylimäärästä. Musta olis vaan nyt niin kiva lähtee, kun tyttökin nauttii niin kovasti uimisesta ja muusta, mutta voihan sitä toki täällä Suomessakin harrastaa, jos vaan säät sallii. Meillä on koko perheen yhteistä lomaa nyt kesällä kaks ja puol viikkoa, eikä oikein mitään suunnitelmia, niin jonnekkin pitäs kyllä päästä.

Oikein ihanaa lomaa kaikille kenellä se tänään alkaa! Meilläkin mies ja tyttö aloittaa jo tänään.

O. (15+2)

 
kaikki hyvin neuvolassa, sellaista 140 sydän hakkasi pienellä :heart:
oli niin kosteat silmäkulmat kun sen kuuli,tässä odotuksessa vasta eka kerta!
Rautaa alan nyt syömään ku huimaa ja tukivyö ostettava jos helpottaisi selkä/lantiokipuja, yöllä kääntyminen esim ihan tuskaa :$ Kaapo katseli ihmeissään et mikä ääni äitin masusta kuuluu,mut hauskaa sillä oli!

tänää isukki on lähössä kavereiden kanssa grillaamaan,joten me jäädään kotiin ja ostin itelleni paljon herkkuja :p
Mukavaa viikonloppua kaikille!

sini ja maha-asukki 16+6
 
Mä en meinannu saada rakenneultra-aikaa ollenkaan, kun joka paikassa oli porukkaa kesälomilla. No, sain sit ensimmäisen vapaanajan ja se on vasta 24.7. eli sillo viikkoja on jo kasassa 21+3.
Vauvan liikkeitä tunnen päivittäin ja välillä on jos sellaisia aika kovia töytäisyjä :heart: Ihanaa etenkin iltaisin vaan olla ja tuntea, että joku liikkuu masussa.
Mullakin tuo issiaskipu vaivaa |O Välillä pitää vaan seisoa paikoillaan, ettei jalka lähde alta. Mulla vetää tuo kipu välillä tosi ilkeästi oikealle puolelle persaukseen ja sit siitä vielä reiden takaosaan, auts.
Mulla on ihan hillitön ruokahalu :ashamed: Koko ajan pitäs olla syömässä...Minäkin ravaan vessassa vähintään sen 2 kertaa per yö enkä meinaa sit saada millään uudelleen unen päästä kiinni ja kun esikko on aamuvirkku niin väsy iskee päivällä päälle.
 
taas yks neukkakäynti takana, ja aina oon yhtä paniikissa ku "pitää" niitä <3ääniä alkaa kuuntelemaan. Mutta siellä se jyskytti, ja ku kysyin terkalta kumman ääniltä kuulostaa, ni sano tytön, mut eipä noihin sykkeisiin oo hirveeesti luottamista! :D mut silti :heart: :heart: :heart: Niitten kuulemisesta tulee aina niin onnelliseks. =)
¨
Kaikki oli hyvin, painokaan ei oo enää laskenu, vaan oli tullu peräti 193 grammaa per viikko lisää. B) Woohoo! :D
Rautakuurille kyllä jouduin.. Se vähän harmittaa, mut mitäpä ei pikkasen vuoksi tekis. Pitää vaan kysyä apteekista joku tosi vatsaystävällinen rautavalmiste.. Ideoita!? Hyviä kokemuksia kellään?!

Nyt pitää taas kiiruhtaa töihin, onneks vapaa vkl! Noni hyvää ja kuumaa päivää kaikille, moikka! B)

pikku ja pieni rv 16+0 :heart:
 
Pikku87: mä syön obsidania,kun niitä suosittelivat neuvolassa..Aluks tuntu et maha meni niistä sekasin,mut nyt luulen et maha on jo tottunu tuohon lääkkeeseen.Multa ei otettu hemppaa nyt neuvolassa,kun noissa obsidanin ohjeissa lukee et pitäs käyttää 2 kk ennen kun nousua näkyy.
 
Kysyin tuolla kerhopuolellakin, mutta kysyn täälläkin: onko muita, joilla ei näy mainittavasti mahaa? Mulla rv 15+1, eikä oikeastaan minkäänlaista masua ole. Ihan hitusen on navan alta tullut pyöreämmäksi maha, ei mitään muuta. Ei näy paitojen läpi ollenkaan.

Mulla ei myöskään ole supistuksia, päänsärkyä tai selkäsärkyä, eikä mitään kiinnikekipujakaan. Siis ei mitään raskaudesta johtuvaa. Finnejäkään ei ole yhtään, kun niitä ennen raskautta aina oli siellä sun täällä. Onkohan tää normaalia, kun raskaus ei tunnu missään :eek: . Olo on hyvä ja terve, mitä nyt ehkä uni maistuu tavallista enemmän. Liikkeitä en ole tuntenut.
 
Perjantaiehtoota kaikille !
Tulihan se hellepäiväkin sieltä, vaikkakin ainoaksi taas taitaa vähäksi aikaa jäädä. No, me käytiin poitsujen kanssa kaks kertaa uimassa. Tai siis poitsut kävi, mä uskaltauduin vain rantaa kahlaan polviin asti. Tuntui, et kohta tulee jäälauttoja jostain =) Kui se voi olla niin kylmää ja nyt jo heinäkuu ? No, viikon päästä mennään mökille, jospa mäkin sitten tarkenisin heittää talviturkin saunan kera.
Olo on ollut ihan hyvä, ei raskausvaivoja täälläkään. Mahaa kyllä on. Entuudestaan kun oli sellainen pikku pömppö tuossa, niin tuntuu et vauvamasu on työntänyt sen yläpuolelleen ja näytän samalta kuin esikoista oottaessani loppupuolella. Siis silloin mulla oli mielestäni pieni maha, mut nyt näihin viikkoihin nähden tosi iso. Maha näyttää siis sellaselta vauvamasulta rintojen alapuolelta lähtien, jos osaan nyt oikein selittää. No, minähän annan pömpöttää ja näkyä ylpeänä odottajana =)
Mulla on kans ollut sellasta äkkilähtö etelään kuumetta. Ja meillä olis kyl kaikki muutkin lähdössä, mut sit miehen kans todettiin, et viikko lomasta menee jo mökillä ja sit täällä kotosalla pitäs tehdä remppaa ja kaikkee muutakin menoo on, joten taitaa jäädä seuraava etelänmatka tuonne hamaan tulevaisuuteen. Kunhan tämä jouluvauveli näkee päivänvalon ja kasvaa vähän, vuoden pari.
Hauskaa viikonloppua kaikille. Meillä menee poitsut huomenna mummolaan yökylään, joten meillä on isukin kanssa ihan kahdenkeskistä aikaa :whistle:
 
Moi moi!

Onnea Rouvalle ja terve vaan uudet!

Tänne ei kummosta. Pari kolme päivää oli liikkeet tuntumatta ja olin jo luovuttamassa.. mutta tänään sitten tuntui ihan selvästi liikkeet, joten en luovuta vielä. Ensi viikolla pitäisi niitten tulosten tulla Kysistä.. hieman hermostuttaa, ei paljoo.

Maha on jotenkin kadonnut.. en tiiä laskeeko turvotus ja ilma viimeinkin vai mikä on. On tämä kyllä kummaa, kun kaiken pitäisi olla jo ihan tuttua ja ns. itsestään selvää, mutta kun ei ole. Seuraava neuvola ensiviikolla tiistaina ja rakenneultra on sit 30.7. jos siis kromosomisto on ok.

Kävin kaavoja ja malleja kattomassa 19.7. oleviin häihin.. mennään siis vieraaksi, meillä omaa liittoa takana reilut 8 vuotta. En jaksa kansallispukua vetää päälle olipa kuuma tai kylmä, se on niin painava.. teetän sit marjapuuron värisen mekon ja onneksi sattui löytymään kaavat joissa kokoinakin oli 32 ja 34!!! Oottelen innolla jo sovitusta..

Päänsärkyihin suosittelen "nokkimista" eli selkä suoraksi, niska suoraksi ja leuka lähelle rintaa, sitten siitä asennosta pientä liikettä päällä alaspäin ns. nokkimista, päätä kannattaa kääntää molempiin suuntiin ja nokkia myös suoraan eteenpäin. Muutama minuutti silloin tällöin auttaa kummasti. Myöskin suosittelen painamaan akupisteitä kulmakarvojen nenän puolelta, löydätte ne varmasti, kun ne on niin kipeet. Niitä sit pyörittelette niin pitäisi lähtee säryn. Ja aina parempi jos joku muu painelee ja pyörittelee niitä akupisteitä niin saatte itse rentoutua paremmin.

Tein tänään kukkapenkin loppuun, ihan hyvä tuli. Eilen illalla otin oksasakset ja silppusin ruusupensaan kokonaan ja tänään kaivoin juuretkin pois. Tuli nimittäin leikkimökki viimeinkin pihaan ja sen paikalleen saaminen vaati hieman pihatöitä.. no, se puska ois joutanu muutenkin pois. Ihan kivannäköinen piha tästä vielä tulee, kunhan vielä hieman fiksaa. Tytöt kyllä tykkää nykyisestä voikukkineen jne. mutta aikuiset ei taida viihtyä yhtähyvin.. mutta lapsia varten tänne mörön selän taakse muutettiinkin.

Ihana ois saaha hieman vapaata arjesta, mutta menee se näinkin, ei kerkee turhia ajatella. Huomenna tulee lapsia hoitoon meille ja ois vielä yhen rakennuksen purkamisen viimeistelykin jäljellä, joten kyllä tässä hommaa riittää.

Toivottavasti pakkasta tai muutenkaan liian kylmää ei tule viikonlopuksi, että sais jossain välissä niitä mansikoitakin lähtee pakastimeen poimimaan.. Käyn kyllä kaupasta niitä hakemassa vkonloppuna, mikäli vaan suinkin kerkeen. Tulee ainakin kesäinen olo jos ei kesäinen keli sit oliskaan.

Mukavaa viinkonloppua teille kaikille!!!
 
Ainiin... tämä kuukausi pino vaikuttaa hyvältä!

Vessaravista ja yösyönnistä vielä sen verran, että täälläkin juostaan vessassa yöllä ja jääkaapilla on pakko käydä yöllä. En ole ennen syönyt yöllä, en kenenkään odotusaikana, mutta tämä on muutenkin niin erilainen odotus, että pitihän se yösyönti saada vielä kehiin. :LOL:
 
Jive: Eipä juurikaan mullakaan näy mahaa! Rv nyt 17+2! Ei vaatteet päällä kukaan varmaan vielä huomaa että raskaana ollaan! En myöskään tunne liikkeitä vielä. Sydänäänet on kuuluneet kuitenkin ihan hyvin neuvolassa.. Eipä juuri muitakaan oireita ole! Ruoka maistuu hieman enemmän ja pissattaa useasti, mutta muuten olo aikas normaali! :) Pitää olla tyytyväinen että pääsee näin helpolla! Tai mistäs sitä tietää millanen se loppuraskaus sitten on.. Mahan kasvamista ja liikkeitä odottelen kyllä kovasti jo!
 
B-7
Mun maha alkoi näkyä siinä rv 16+ vasta,vaikka seiskaa odotan jo.Ja edellisistä tosiaan pompannut esiin jo ajoissa.Kiva kun nyt pysyi piilossa niinkin pitkään.Vähän lyhetää tätä pitkää loppuodotusta=)
Ruokahalu on valtaisia!Söisin kokoajan.Parempi pysyä liikkeellä ja poissa kotoa niin ei oo jääkaapin läheisyydessä.
Ja vessassa saan tosiaan juosta ainakin 2 krt yössä ellei jo enemmänkin...Höh!
Liikkeet tuntuu hyvin.Muljahduksia ja töytäisyjä.Ihan päivittäin jo.Pitää hermoheikon onnellisena kun tietää kaiken olevan kohdallaan ;)

Me ostettiin eilen vaunut B) Ihan pikkasen ajoissa mutta kun oli niin huippuedulliset,pienet ja ihan kivan näköiset rattaat/vaunut vauvatarvikkeessa niin oli pakko hakea.Emma merkkiset jotka näyttää pitkälti bugaboon vaunuilta kopalla :whistle:
Siis ihan halpikset on mutta palvelee kyllä meillä sen minkä tarvis,talven yli ;) 169e ja 10e kantokassi siihen päälle!!!!!!!!!!!Mä olen äitiyteni aikan ostanut niin lukuisan armeijan vaunuja että ei niin kiinnosta niihin euroja syyttää.Mulla on ollut emmaljungaa,teutoniaa,brioa,on ollut makuuvaunua,yhdistelmää,kuomuratasta.Tuplia ja matkarattaita.Vierekkäin ja peräkkäin istuttavia...... :LOL: Tietäisitte vaan miten monia :ashamed:

Jep jep,tänään viikot 18+0 ja puoliväli lähestyy ihan huomaamatta(joo kyllä mä lasken melkeen päiviä r-ultraan :ashamed: )
 
Onpas täällä tosi mukavasti tekstejä, ainakin näin muutaman päivän tauon pitäneen näkökulmasta ;). Onnittelut Sintzille rouviintumisesta ja voimia kaikille selkä- ja päänsärkyjen sekä erilaisten raskausvaivojen parissa painiville.

Liikkeitä tunnen satunnaisesti, lähinnä iltaisin, mutta en joka päivä. Onneksi tuo esikoinen pitää äidin niin liikkeessä, etten ehdi hermoilla asiaa samalla tavalla kuin edelliskerralla. Rupesin tuntemaan liikkeitä mielestäni aivan ällistyttävän aikaisin, olisko ollut 13. viikolla, vaikka tosin esikon odotuksessakin jo 17. viikolla mikä on ensisynnyttäjälle aika varhaista.

Ruokahalu on jostain kumman syystä kateissa, vaikka ei se kyllä vaa'alla näy... :kieh: Olisiko sitten turvotus syynä painonnousuun? Voi hitto, jos jo tässä vaiheessa! Maha on aivan hillitön, isompi kuin rv 31 olevalla tutullani. Se pullahti esiin jo tosi aikaisin ja jatkaa vaan kasvuaan. Muuten ihan jees, mutta kun siinä on vauvan lisäksi tuo vararengaskin... :whistle: No joo, ei parane valittaa kun ovat kumpikin ihan itse aiheutettuja :D.
 
mekin ollaan sorruttu jo ehkä vähän turhan aikasessa vaiheessa ostelemaan pikkuselle kaikkia isompia hankintoja :D pinnasänky, hoitopöytä ja eilen ostettiin sitten vielä nuo vaunut, mutta kerkeepähän tutustumaan hyvin niihin, tietää ainakin miten vaunut toimii sitten joulukuuta varten :LOL: vaatteita yms aletaan ostaa sitten vasta kun saadaan sukupuoli selville =) onneks torstaina on nytten neuvola nii pääsee kuuntelemaan pikkusen sydänääniä =) :heart:
 
Hei kaikille! :)

Tämä näyttää olevan aktiivinen ketju ja on kiva lukea viestejä, koska joudun pahoinvoinnin ja raskauden aikana pahaksi äityneen refluksitaudin vuoksi lepäilemään paljon ja aika käy usein pitkäksi. Olen 40-v. ja odotan ensimmäistä kertaa elämässäni ja luultavasti tästä johtuen olen tässä vaiheessa hyvin arka kommentoimaan tai kertomaan odotuksestani kauheasti ylipäätään kenellekään muulle kuin miehelleni, en uskalla olla todellisuudessa mukana täysillä vaan elän hetken kerrallaan. Ainoat asiat, joita suostun etukäteen pohtimaan, ovat tulevat neuvola- ja lääkärikäynnit. Mutta olen siis hengessä mukana ja varmasti jossakin vaiheessa kielenkantani irtoavat kirjoittamaan enemmänkin. Rv 15+1 ja (tätäkin tuntuu inhottavalta laittaa ilmoille, pelko on niin kova, mutta reilu peli...) la on 26. tai 27.12., lähin sairaala TAYS.


Nyt lähden kauppaan, ostamaan lähinnä laktoositonta viiliä ja rahkaa sekä seitä, koska ruokavalioni ei tällä hetkellä kestä laktoosia, gluteiinia eikä mausteita. Kaikkeen näköjään tottuu, kun on pakko: ennen pidin hyvin maustetuista ruoista eikä mikään ruoka-aine ollut ongelma, nyt voin syödä vain tiettyjä tuotteita ja nekin maistuvat taivaallisilta. Eli nyt kauppaan!

Mukavaa viikonloppua kaikille teille!


T: akkamänty
 
Boe
Moi vaan kaikille!

En näemmä ole ainoa jolla selkä kipee ja päätä särkee. Alaselkä on välillä niin kipeä ettei pääse sängystä ylös. Sitten on vielä sitä kammo vuotoa; limaklimppejä. On otettu kaikki tulehdusnäytteet, mutta ne on onneksi näyttänyt negaa.

Maha on kasvanut tosi paljon. Nyt näkee jo että pieniin päin ollaan. Enää en pysty peittelemään meidän mummoilta...

Muuten meneekin ihan mukavasti. Olen pitkästä aikaa vkl:n töissä ja täällä on sairaan kuuma! Kävin ostamassa alennusmyynnistä kantokopan rattisiin kun sellaista ollaan vailla. Ei maksanut ku alle 30 ?. Ajaa varmasti hyvin asiansa.

Kesäloma alkaa kolmen viikon kuluttua. Sitä odottelen täysillä. Ja ajatelkaa: viisi viikkoa!!!! Sitten pari kuukautta töitä ja vähän pidemmälle lomalle.

Mukavia kesäpäiviä!

17+0

 
Iltaa.. ja tervetuloa akkamännylle!

Tänään töissä yks kysy multa olenko mä raskaana =) Katsoi kuulemma, että ihan vauvamaha näyttäis olevan =) En mä sitä oo sillai salaillutkaan, en vaan tunne työkavereita kovin hyvin, kun olen vaan kesätöissä siellä, eli ei oo tullut kerrottua kenellekkään. Ihan hauska fiilis oli, kun tajusi että nyt raskaus näkyy jo niin selvästi ulospäin!

Muuten oon voinut edelleen hyvin, joku outo päänsärky oli kyl tänään. Mun yösyömisetkin on oikeestaan jäänyt nyt pois =) Yövessailu kylläkään ei, ja tuskin jääkään. Muistelen ainakin edellis kerralta, että pahenee aan kun kohtu alkaa painaa rakkoa ihan kunnolla! :| Mutta eipä sille mitään voi ja näyttää olevan kaikilla sama vaiva..

Juu, muta nyt nukkumaan, öitä!

Findy 17+2
 
Miekin toivotan akkamännyn sydämellisesti tervetulleeksi joukkoon! Ei se mitään vaikkei tänne jokaista odotuksen vaihetta (tai päivää kuten ite taidan olla tekemässä :p ) raportoisikaan, listalta ei ilman syytä kuitenkaan tiputeta ketään. Laitan maanantaina päivitetyn listan näkyville.

Tänään on ollut puuhaa ja askaretta koko päiväksi, mutta ilmeisesti mun kroppa kaipaa sitä, vatsaa ei nimittäin ole vihlonut illan aikana ollenkaan. Vauvan vaatekaapin hioin ja maalasin, se on mummoni vanha liinavaatekaappi ja ruskeasta tuli nyt valkoinen. Huomiselle jäi vielä viimeistelymaalaukset, mutta on kyllä kuin uusi vaikka onkin kamalan vanha. Kummitytön kanssa käväistiin Tykkimäessä ihmettelemässä huvipuistomeininkiä, 1½-vuotias ei niihin laitteisiin kokonsa puolesta päässyt kuin heppakaruselliin, mutta onneksi viihtyi siinäkin hienosti.
 
Nyt on selkä taas hyvässä kunnossa.Pitänee olla koko ajan pienessä liikkeessä niin pysyy tuo selkä hyvänä.Huomenna lähetään reissuun...vähän jännittää kuinka kipeiks noi pohkeet tulee.Nimittäin viime reissulla sai pysähtyä vähän välein,kun sattui niin paljon.

Juli+nuppu 15+1
 
tervetuloa joukkoomme akkamänty :wave:

On ollut tuosta masusta keskustelua...Mun maha on nyt kakkosta odottaessa jo varmaan niin iso kuin esikkoa odottaessa joskus rv 30+. Maha tuli nyt tosi aikaisin eli joskus rv 8 tienoilla masu pullotti iltaisin ja rv 12 oli jo kyllä niin selvä vauvamasu, ettei voinu erehtyä. Esikkoa odottaessa selvä vauvamasu tuli varmaan vasta joskus lähempänä rv 20.

Täällä paistaa välillä arska ja sit taas välillä tiputtaa vettä niskaan...Ihme ilma...

jaahas, mutta esikko heräsi päikkäreiltä, joten työt kutsuu :wave:

Terveisin, caffee81 ja kakkonen 18+6
 

Yhteistyössä