*JOULULAHJAT heinäkuussa*

Tätä listaa päivittää Kamomilla-81
**************************************************
**************************************************
Joulukuun 1.päivä:
pikkutiikeri------------/esikoinen/----------------TYKS
Kamomilla-81---------/esikoinen/----------------KOKS
Caffee81--------------/toinen/--------------------K-SKS

Joulukuun 2.päivä:
Aluna------------------/viides/---------------------LUAS
Viivi76-----------------/toinen/
Sikuriina1987
Sammal---------------/toinen/---------------------K-SKS
Maamuskainen------/kolmas/

Joulukuun 3.päivä:
DoB--------------------/esikoinen/
Kathrinelle------------/toinen/
Aubrieta---------------/neljäs/--------------------PHKS

Joulukuun 4.päivä:
Rintin-------------------/viides/

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä------------/neljäs/
syysusva05-----------/toinen/-------------------LPKS
Pinkkinen--------------/toinen/
Sikuriina1987---------/esikoinen/---------------SeKS
Valas77----------------/neljäs/-------------------K-HKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74-----------------/toinen/------------------PHKS
Petite-te---------------/seitsemäs/--------------TYKS
Kuulapyssy------------/esikoinen/
Tsigu--------------------/toinen/------------------TYKS
Melissa-83-------------/kolmas/-----------------K-SKS
Lisbethh----------------/esikoinen/-------------NKL
käppyrämallut---------/toinen/-----------------OYS

Joulukuun 7.pv:
Ineli---------------------/esikoinen/
Sydänkäpyset---------/toinen/

Joulukuun 8.päivä:
briendli-----------------/esikoinen/
Pikatsu-----------------/esikoinen/
Laurelias--------------/toinen/------------------HYS
Nyty--------------------/neljäs/-------------------HYS
vumpe-----------------/kolmas/
Aurinkomamma------/kolmas/------------------K-HKS
neitim------------------/neljäs/

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky

Joulukuun 10.päivä:
hutzel-----------------/esikoinen/
Saparo-81------------/esikoinen/---------------K-SKS
iittala------------------/kolmas/------------------K-SKS

Joulukuun 11.päivä:
Härkänainen---------/viides/-------------------KYS
Nasu30--------------------------------------------NKL
itunen-----------------/toinen/-------------------TYKS
merkkari--------------/esikoinen/---------------K-SKS
Findgirl----------------/toinen/-------------------KOS

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79-------------/kolmas/-----------------OAS
zaika-------------------/toinen/------------------SKS
Äittä-67---------------/kolmas/-----------------SAS

Joulukuun 13.päivä:
Boe------------------------------------------------NKL
äittä-67
Millimenninkäinen---/toinen ja kolmas/------K-HKS


Joulukuun 14.päivä:

ViikinkiHelga---------/kolmas/------------------K-PKS
Valaskala------------/toinen/--------------------VKS
Sintzi-----------------/toinen/--------------------KOS

Joulukuun 15.päivä:
Annuli-81---------/esikoinen/-------------------NKL
Terhikki-----------/kolmas/-----------------------PHKS
Annukka84-------/esikoinen/--------------------KYS
Divina-------------/esikoinen/---------------------NKL

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84---------/toinen/------------------------TAYS
AnnClaire---------/toinen/------------------------JS
joululahja-08----/esikoinen/
Gisele-------------/esikoinen/

Joulukuun 17.päivä:

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88----------/esikoinen/--------------------VAS
tyylilyyli-80-----------------------------------------PS
Taikametsä-------/kolmas/-----------------------VAS
Tara84------------/esikoinen/---------------------EKKS
maria-08----------/esikoinen/---------------------SKS

Joulukuun 19.päivä:
pikku87-----------------------------------------------PS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady------------/neljäs/--------------------------JS
Jasuliini------------/toinen/-------------------------LKS
Aniida--------------/toinen/
Skye85-------------/toinen/-------------------------RAS
maarith------------/kuudes/------------------------PS

Joulukuun 21.päivä:
April----------------/esikoinen/----------------------KOS
DaylightDancer--------------------------------------ulkomailla

Joulukuun 22.päivä:
Essu74------------/esikoinen/
taapero-----------/kolmas/-------------------------OAS
katherine---------/esikoinen/
kaisukka81-------/esikoinen/----------------------KOKS

Joulukuun 23.päivä:
Klara---------------/toinen (1.enkelivauva)/------PS
Äippä-75----------/toinen/--------------------------KOKS
Grynna------------/toinen/--------------------------NKL
nevi----------------/viides/
Viivi82-------------/esikoinen/

Joulukuun 24.päivä:
Milja-85------------/esikoinen/---------------------K-SKS
Torey---------------/toinen/-------------------------TAYS
Minttumaininki
OLIVIA06----------/toinen/-------------------------KOS

Joulukuun 25.päivä:
petomamma
Jive- --------------------------------------------------K-SKS

Joulukuun 26.päivä:
maria-83-----------/esikoinen/---------------------EKKS
Basilicum-----------/esikoinen/---------------------NKL

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine----------/esikoinen/
Juli05---------------/esikoinen/----------------------KOS
jennae-------------/toinen/--------------------------NKL
Vaapukka---------/viides/

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87----------/esikoinen/
aiaifi----------------/toinen ja kolmas/
vauvahaaveita---/esikoinen/----------------------OYS

Joulukuun 29.päivä:

Joulukuun 30.päivä:

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence-----------/toinen/

Laskettu aika ei vielä selvillä:
Tiiwi
Salkku30
hiipi----------------/esikoinen/
jonniina-----------/esikoinen/

********************************************

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS = Kätilöopisto
KOS/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUAS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
********************************************

Muutospyynnöt pyydetään lähettämään ensisijaisesti yksityisviestitse!
 
Toi on muuten jännää, toi lisääntynyt pissaamisen tarve! En meinaa aina tunnistaa että pissalla tartteis käydä, ihmettelen vaan että mitenkäs tää maha nyt taas tuntuu näin pahalta, tai sitten yöllä jos herään niin ihmettelen että miksei nyt enää nukutakaan. Tovi menee ennenkuin hoksaan että haa, vessaanhan tässä onkin tarvetta :D

Mitenkäs haluatte, päivittelenkö viikottain vaiko vasta seuraavan pinon alkuun? Muutoksiahan tulee kyllä enää harvakseltaan.
 
B-7
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Mitenkäs haluatte, päivittelenkö viikottain vaiko vasta seuraavan pinon alkuun? Muutoksiahan tulee kyllä enää harvakseltaan.
Mun mielestäni vasta elokuun pinoon päivitystä,meinaan kun seuraavat ultratkin kaikilla(kai?)heinäkuun loppupuolella ja sitten vasta niitä tod.näk. muutoksia tulee????

Onnittelut rouvalle(voi nimimrk unohtui aivan) :flower:

Mä oon tänään leiponut ja pessyt 4 koneellista pyykkiä,sadepäivän ajankulua.
Hetki sitten iski ihan hirmuinen alaselän ja lantion kipu,melkiin ku kk aikana.
Pelästyin kyllä hieman että mitäs tämä nyt merkkaa :eek: Panadoliakin otin.Nyt jo helpottanut,mutta kyllä ehdin pelästyä...

Mulla kanssa toi virtsaamisen tarve ennemminkin lisääntynyt kuin rauhoittunut.Yöllä käyn 1-2 krt vessassa... |O

Alkoholista: olen kyllä juonut lasillisen silloin tällöin,tyyliin ehkä 1-(2)krt kk.Kun on ollut jotain "juhlia".
Niin oon juonut aiemmistakin(esikoisesta mun ei tehnyt mieli,ihan yökötti ajatus alkoholista),sanotaanko koko raskausaikana 10 annosta,terveet lapset oon saanut =) Mutta ymmärrän hyvin 0 toleranssin ja sille kannustan ;)

Odotan ultraa ihan hirmuisesti,niinku koko meidän porukka.Meinaan ottaa taas koko porukan mukaan,kun niin haluavat nähdä vauvan monitorista.Isommille oon puhunut,niinku aiemmistakin,ettei oo pelkkä kurkistus kohtuun vaan joskus voi löytyä surua ja murhetta,että ottavat sen huomioon myös...
 
Onnea Sinzi! =) Täällä käyty neuvolassa tänään ja kaikki oli hyvin.Pikkusella sydän jumsutti kovaa,tais mellastaa siellä kohdussa aikamoisesti.
Mä saan kans fysioterapiasta lainaksi tukivyön.Käyn sen maanantaina hakemassa.Saa kuulemma pitää raskauden loppuun asti lainassa.

Tervetuloa Mrae! =)
 
Sellaista kommenttia tuohon yövessakeskusteluun, että olkaa iloisia tuosta 1-2 krs:sta yössä. Täällä joudutaan käymään 1-2 tunnin välein koko yö, eli joka yöhön mahtuu hyvinkin 4-5 wc-käyntiä. Vastaavaa ei siis ollut ennen raskautta. Virtsatulehduksen varalta on ainakin jo tutkittu, eikä löytynyt mitään poikkeavea.

Yöheräämisiä jos ei olisi, olo olisi näin 17. raskausviikolla jo ihan hyvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja petite-te:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Mitenkäs haluatte, päivittelenkö viikottain vaiko vasta seuraavan pinon alkuun? Muutoksiahan tulee kyllä enää harvakseltaan.
Mun mielestäni vasta elokuun pinoon päivitystä,meinaan kun seuraavat ultratkin kaikilla(kai?)heinäkuun loppupuolella ja sitten vasta niitä tod.näk. muutoksia tulee????
Näin mäkin ajattelin, että varmaan tuossa kohtaa saattaa tulla enemmän LA:n siirtopyyntöjä ja vastaavia. Huonoja uutisia ei ole tullut pitkään aikaan, jospa me pysyisimme ketjussa loppuun asti? Todellakin toivon niin!

Mun on mentävä tänään shoppaamaan itselleni ainakin yhdet ä-housut! Paitojen osalta tilanne on hyvä, helmaa vielä riittää useimmissa, mutta tuo housupuoli alkaa stressaamaan. Ajattelin käydä vilkaisemassa myös alushousuja tai jotain tukivyötä että saisi kannateltua tuota mahaa vähän tukevammin. Mulla kun on ylipainosta ennestään vähän roippa tuo alamaha :ashamed: .

Onko kellään mitään kokemuksia mistään raskausarpia vastaan taisteluun tarkoitetuista voiteista? Kovasti tekisi mieli yrittää ennaltaehkäistä sitä pakanamaan kartaksi muuttumista mutta mitähän sitä ostaisi...

 
Onnea Sintzi! :flower:
Tervetuloa Mrae! =)
Mä en ole vielä hankkinut mitään äitiysvaatteita. Viime raskaudenkin selvisin yhdellä mekolla, kahdella paidalla ja yksillä farkuilla. Nyt ne farkut on kyllä liian isot, eikä tule käyttöön. Mä kiittelen tätä muotia, matala vyötärö farkuissa- ja ne käy vaikka kuinka pitkään, kun jää kivasti just vauvamasun alle! Ja mun mielestä kaikki tunikat näyttää äitiyspaidoilta joten.. =) Muuten kuljen kotona ihan vaan löysissä t-paidoissa ja collegehousuissa (missä niissäkin aika matalat vyötäröt niin jää masun alle)..
Kyllä mäkin muuten ravaan öisin vessassa pari kertaa. Onneksi saan kyllä yleensä aika helpolla taas unta kun kömpäsen takas sänkyyn.

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille! Meillä miehen kanssa molemmilla vapaapäivä ja mennään papalle grillaamaan.

Findy 16+6
 

Onko kellään mitään kokemuksia mistään raskausarpia vastaan taisteluun tarkoitetuista voiteista? Kovasti tekisi mieli yrittää ennaltaehkäistä sitä pakanamaan kartaksi muuttumista mutta mitähän sitä ostaisi...

[/quote]

Kokeile ihmeessä ihanaa WELEDA RASKAUSAJAN HOITOÖLJYÄ!!Luomutuote-saa terveyskaupoista ja esim.Sokoksella myydään Weledaa.Myös BEBES-verkkokauppa myy sitä.Siinä Arnicaa ja erilaisia pehmentäviä öljyjä.Lasipullo oranssein etiketein.

Olen nyt 5. kuukauden alkaessa alkanut käyttämään sitä.Siis alkaako ne arvet syntymään jo tässä vaiheessa??
 
Kyllä mulla varmaan kohta alkaa tulemaan arpia, ainakin noi entiset alavatsalla olevat ovat jo pienessä venytyksessä että eiköhän kohta ratkea lisää. Siskolleni tuli arpia vasta viimeisillä viikoilla ennen synnytystä, mutta tulikin sitten kerralla sellasia peukalon levyisiä :eek: .
 
B-7
Raskausarpiin:ihan ehdoton on body shopin kaakaovoipuikko!Ainakin mulle =) Kuusi raskautta takana ilman arven arpea ja nytkin aattelin sitä käyttää(tai käytänkin jo),nähtäväksi jää säilynkö arvitta nytkin :LOL:
 
Moi!
Mulla laskettua aika 9.12 ja kolmas tulossa. :)
viikkoja nyt siis 17+1. Olo voisi olla parempikin, pystyttekö olemaan selällään? Mulle tuottaa tuskaa maata selällään ja pakko olla kyljellä,muistelen että tämä vaiva tuli aikaisemmissa raskauksissa rv 30 alkaen..
Kaikki tuoksut ottaa nenään tosi voimakkaasti ja aiheuttaa huonoa olo..2h välein kun syö niin olo pysyy ok.
Äitiysvaatteet on jo käytössä,siskolta lainasin jotain ja yheltä kaverilta sekä h&m:ltä tuli tilattua jotain lisäksi,entiset mammavaatteet olin jo myynyt.
YÖllä käyn korkeintaan kerran vessassa,mutta en läheskään joka yö ole herännyt..*koputtaa puuta*.
 
Hyi että mä näin hirveää painajaista viime yönä :eek: ! Unessa join ison pullon punaviiniä (ja olin raskaana samoilla viikoilla kuin nyt!) ja kun tajusin, minkä mokan tein, yritin oksentaa juomisia jossain huoltoaseman vessassa, mutten onnistunut. Oli vaan niin todentuntuinen uni, yäk :eek: ! Mutta onneksi vain unta :D!
 
Tänään huomasin et tuo kohtu on mukavasti pyöristyny.Turvotus on hävinnyt ja vauva mahaa alkanut tulemaan.Mä en voi ainakaan selällä nukkua,kun on tuo selkä niin julmetun kipeä.
Jive: onneks oli vaan painajaista. :hug:

Juli+nuppu 14+4
 

-olet nainen

-olet harrastanut seksiä ilman ehkäisyä

-olet harrastanut seksiä EHKÄ ilman ehkäisyä

-olet EHKÄ harrastanut seksiä

-kuukautisesi ovat myöhässä (1min-9kk)

-kuukautisesi tulevat ajallaan

-et ole varma johtuuko verinen vuoto kuukautisista

-apteekin raskaustesti näyttää plussaa

-apteekin testi näyttää negaa

-apteekin testi näyttää vastavaloon kallistettuna, läpivalaistuna tai
tietyssä valaistuksessa plussaa

-näet silmiäsi siristämällä apteekin testin kahtena

-et osaa tulkita apteekin testiä

-voit pahoin

-et voi pahoin

-voit ehkä pahoin

-ruokahalusi on moninkertaistunut

-ruokahalusi on kadonnut

-painosi nousee selittämättömästi

-painosi laskee selittämättömästi

-sinua väsyttää koko ajan

-koet olevasi elämäsi vedossa

-rintasi ovat turvonneet ja arat

-rinnoissasi ei ole tapahtunut muutoksia sitten teinivuosien

-vatsassa nipistelee ja vihloo tai tai juilii erikoisesti tai sitten
ei

-sinulla on ummetusta ja ilmavaivoja tai sitten ei

-valkovuotosi on lisääntynyt merkittävästi tai vähentynyt
poikkeuksellisesti

-pimppasi on kuiva ja rapea

-tunnet olosi kuumeiseksi ja turraksi

-mielialasi vaihtelevat hurmiosta ahdinkoon

- kissasi, koirasi, miehesi ja kymppiuutisten uutisankkuri
käyttäytyvät poikkeuksellisesti, ihan kuin aavistaen jotain

-eläinkaupan gekot villiintyvät terraarioissaan (pystyvät kuulemma
haistamaan raskaushormonit)

-kolme itämaan tietäjää ilmestyy kotiovellesi ja makuuhuoneesi
yläpuolelle on syttynyt outo, kirkas tähti.
 
Joudun nyt ekaa kertaa hakemaan saikkua tän selkäsäryn takia.Tänään on sen verran kovat säryt tuossa selässä. :/ Eivät hirveesti tykänneet töissä,kun soitin.Työkaveri oli nimittäin minuuttia aikasemmin soittanut olevansa myös sairaana.En vaan voi kyykistyä yhtään ja se kuuluu kyllä mun työhön.Maanantaina pitäs alkaa loma...
 
moikka

saikuista ja säryistä puheenollen, mulla on niin mielisairaat päänsäryt että yölläkin herään siihen. panadolia menee vähintään yksi päivässä, eilen oli pakko ottaa kaks, vaikka nekään ei riittäneet. en kuitenkaan halua popsia niitä ihan mielettömästi. onko tämä ihan normaalia? Tietty se voi osittain johtua myös stressistä, olen 24/7 järjestämässä elokuun häitämme ja eilen vesijumpassa tehtiin myös paljon hartiaseudun lihaksia eli särky saattoi pahentua myös siitä. mies kuitenkin koitti parhaansa mukaan hieroa hartioitani eilen, eikä mulla ennenkään jumppa ole särkyyn vaikuttanut. mitä kotikonsteja säryn karkotukseen teillä on?? kiitos! onneksi en ole nyt kesällä missään töissä, muuten pitäisi kyllä jäädä kotiin, huh. mutta mukavaa ja särytöntä päivää kaikille!
 
Gisele, voi kun toi sun tekstis on kun mun suusta! paitsi että meillä on häät 3 vko päästä :p Nyt on 6 päivää putkeen särkenyt päätä, ihan tauotta. Panadolia minäkin olen napsinut, kun se edes sen pienen hetken vähän lievittää. Neuvolassa kirjottivat maanantaina saikkua, mut eihän se hoitaja saanut laittaa ku 3 päivää. Nyt sit töissä, ja edelleen jomottaa |O En mä vaan kehtaa olla enempää poissa, kun ne tietää että olen raskaana. On tosi tyhmää, jos ne nyt ajattelee et oon työkyvytön tän takia... Mä yritän kestää vielä huomisen tääl, ja sit jos ei vkoloppuna mee ohi niin maanantaina ihan lääkäriin asiasta. Onneks se ei viel mitään raskausmyrkytystä voi olla! Et varmaan vaan niinkun neuvolan täti sano, teen aivan liikaa töitä ja sit viel hääsuunnittelut, et en vaan oo levänny tarpeeks. Kumma vaa ku ei sit menny 3 pvän levolla ohitte! :/

DD ja potkuri 15+4 :heart:
 
Panadolia voi huoletta vetää sen 3g päivässä ilman että se vaikuttaa vauvaan mitenkään. Se 500mg on terveellä nuorella aikuisella vähän niinkun vitsi, ei se auta. Ja jos tuota särkylääkettä rupeaa oikeasti tarvitsemaan noin paljon, niin kannattaa mennä lääkäriin että saa reseptin vahvempiin ja parempiin. Se on nimittäin ihan mytologiaa etteikö muita särkylääkkeitä voisi turvallisesti käyttää kuin Panadolia... Itse en ainakaan viitsisi kärvistellä kipeänä millään muotoa pitkään vain siksi että olen raskaana.

Mulla työ jumittaa hartiat ja sitä myöten on ollut paljon päivittäisiä päänsärkyjä, mutta toistaiseksi ne on menneet muutamalla grammalla parasetamolia ohi. Suihku käy myös ensiavusta, hieromaan mua kun ei saa ruveta kukaan mitenkään.

Parasetamolia on tullut otettua tässä loman aikana lähinnä vain alavatsakipuihin, joista en todellakaan tiedä että ovatko suppareita vai mitä ovat. Hyvä on olla lähinnä vain levossa, heti jos liikkuu niin jostain vihloo ja jomottaa. Tänään ajattelin mennä katselemaan josko löytyisi jonkinlaista tukivyötä.
 
Täältäkin hiukan kuulumisia. Olo ja elo aikas tasaista, mitä nyt selkäsäryt ,meinaa alkaa vaivaamaan.Ilman Panadolia vielä olen yrittänyt sinnitellä. Toivottavasti eivät kovin paljon ala pahenemaan kun toi kesälomakin on vasta tuloillaan. No joo, oikein mukavaa päivää kaikille, minä tästä alan valmistautua töihin lähtöön. :|
 
Nytpä minäkin taas ryhdyin kirjoittamaan.

Mullahan alkuraskaus meni suhteellisen vähillä vaivoilla (muutaman viikon pahoinvoinnit ja väsymys, mutta siinä se). Nyt sitten on alkanut pukkaamaan kaikkea edellämainittua. Päänsärky on päivittäistä ja huimausta ja (ehkä siitä johtuvaa) pahoinvointia jatkuvasti. Nyt viimesen viikon on kultainen keskiraskaus tuonut mukanaan supistukset. Aika napakoita ovat, joskaan nyt ei mitään synnyssupistuksia (eli ei sentään tarvi kaksinkerroin mahaansa pidellä). Multa jäi toi eka neuvolalääkäri terveyskeskuksen kesälomien vuoksi käymättä ja neuvolastakin on jo viis viikkoa, niin päätin käydä tänään terveyskeskuksessa valitettamassa näitä vaivoja. Kaikki muut pisti väsymyksen ja alhaisen verenpaineen ja huonon hemoglobiinin syyksi, mutta supistelujen takia pisti lepoon loppuviikoksi ja huomenna pitää mennä tarksituttamaan kohdunsuun tilanne lääkärillä. Nyt vaan toivon täällä sormet ja varpaat ristissä, että ei nyt sentään vielä olis paikat alkaneet kypsymään.

Onneks mulla alkaa ens viikon keskiviikkona loma, niin voi lepäillä sit enemmän. Se on vaan vähän vaikeempaa ton esikoisen pörrätessä jaloissa, mutta onneks mies kyllä hoitaa.

Liikkeitä en oo vielä tuntenut (15+1), mutta tänään kuultiin sydänäänet, niin en oo huolissani. Mulla on kohtu taaksepäin kallellaan, niin voi ehkä tuntuakin vähän myöhemmin. Esikoiselta tiesin liikkeiden olevan "niitä" vasta joskus vko 19, vaikka olinkin silloin jo tuntenut samankaltaista liikehdintää muutaman viikon.

Mutta nyt pitää vielä yrittää pötkötellä, jotta voi sitten huomenna raportoida lääkärille, että vaikuttiko iltaiseen supisteluun.

Sori kun meni niin omanapaiseksi keskustelu.

O.
 

Yhteistyössä