Joululahjaplussia?

Pyöriikös täällä muita iloisen joululahjan raskaustestin muodossa saaneita? Olis mukava kuulla teistä ja vaikka vähän rupatella!

Noita virallisia LA-pinoja vähän vierastan, kun on homma niin aluillaan ja pelottaa... :ashamed: Täällä on nyt siis kp 31/27 tai rv 4+2. Yk 1:stä tärppäsi ja esikoisesta täällä haaveillaan!

Heips! :wave:

Tuossa jouluaatonpinossa minäkin kuumeilin, mutta ratkesin sitten testaamaan kuitenkin etukäteen, kun tuli semmonen aavistus... :D Elikkä minulla on menossa rv 5+2. Yk 2:sta tärppäsi ja neljäs tuloillaan. :heart:

Meille tuli joululahjaplussa :) Nyt siis rv 4+4-6+8 (kierto ei ole säännöllinen), yritystä takana 11 kuukautta joten tämä oli enemmän kuin maailman paras joululahja :D Esikoista tässä nyt sitten odotellaan =)

Hei vaan! Mnäkin nopeasti syöksyn tähän pinoon, vaikka hieman pelottaakin että onko liian aikaista... Eli joulupäivänä testasin selkeän plussan, aiemmin tiistaina haamun. Lakettakoon kuitenkin nyt niin että rv on 4+1. Oli ihana lahja :heart: . Kiertoja on ollut 2 kokonaista kierukan poiston jälkeen...siitä puolikkaasta eka kierrosta tulin raskaaksi mutta se meni kesken heti alkuunsa. mutta nyt siis 2:sta tärppäs ja neljäs tulollaan B)

Oi ihanaa, onhan täällä muitakin joululahjoja! :heart: Kiva kuulla teistä kaikista!

Naksos, mulla on ihan sama pelkurifiilis. Eilen illalla olin jopa epätoivoisissa syövereissä, mutta tänään on onneksi valaistunut, että tästä pitää nyt nauttia ja iloita! Ensin murehdin sitä, etten varmaan koskaan tule raskaaksi ja sitten kun heti ekasta yrityksestä tulinkin, niin murehdin, että ei tämä varmaan jatku! Miten sitä saisi itsensä positiivisemmaksi?!

Olen testaillut nyt aatosta asti joka aamu, kun en meinaa todeksi uskoa ja aina siinä testipuikossa köllöttää plussaviiva, joka aamu vähän edellistä vahvempi... :heart:

Onkos teillä muilla jo jotain oireita?

Mulla on välillä tosi kipeät ja arat rinnat. Varsinkin yöllä niitä saattaa niin pakottaa, että siihen herää. Päivisin kipuilua ei ole niin paljon, mutta nännit on kyllä kokeneet muodonmuutoksen!

Eilen mulla alkoi joku vatsaoireilu. En tiedä, johtuuko joulusyömisistä vai voiko olla raskausoire, mutta vatsa on kipuillut ja ollut sekaisin, vessassa käynti auttaa ja siellä on tullutkin ravattua... Alavatsalla ei ole kipuja, vaan ihan siellä vatsavatsassa! Painokin lähtenyt mukavasti laskuun sen seurauksena...

Oireita on mulla alkanu olla ihan tarpeeks kiitettävästi :D Jo pidemmän aikaa rinnat ja nännit on olleet kipet ja arat, mutta varsinkin tänä aamuna ne tuntu oikeen sellasilta painavilta ja pakottavilta.
Menkkamaista kipuilua, nipsailua, painontunnetta yms. mulla on ollu vajaan viikon, ei koko aikaa, aika ajoittain. Huomasin, että tukka rasvoittuu hirveän nopeasti kanssa. Ja se on ihan selvä oire kyllä, että välillä paleltaa hiiirrveesti ja välillä on törkeen kuuma, mielialat kyllä vaihtelee ihan kiitettävästi. Iloinen mullakin on vatsa toiminu, oliskohan jouluruoka vai sitten tämä raskaus.

arianrhod + papana 4+4-6+8

Mulla on nyt kaulaan iskenyt yhtäkkiä kaikki hormonifinnit, voi apua... Vatsa on onneksi tasoittunut ja ihan kuin rinnatkaan ei olisi enää kaiken aikaa niin kipeät. Yöllä tosin saattaa herätä kipuun, jos on kyljellään nukkunut. Alavatsassa tuntuu välillä repäisyjä, jos vaihtaa yhtäkkiä asentoa tai kääntää sängyssä kylkeä.

Mutta aika tasaista on nyt ja siksi tuntuukin, mahtaako kyydissä olla ketään! :eek:

Eikös nuo oireetkin aika yksilöllisiä ole, ja luulen että kun keho on "alkujärkytyksestä" selvinnyt, se olokin alkaa "joillain" tasoittumaan. Mullakaan ei enää niin pahasti koske alavatsaan, rinnat on kylläkin vielä aika kolottavat ja painavan oloiset, ihan ku turvoksissakin olisivat.
Itse olen ottanut sen asenteen, että kun raskaustesti todistettavasti sanoo että raskaana ollaan, menkat on poissa ja oireitakin suhtkoht on ainakin aika-ajoittain, niin olen raskaana ja kaikki on hyvin niin kauan kuin alkaa verta tulla tai vatsaan koskemaan tooosi paljon.
Kun ei tällainen tavallinen tallaaja voi tietää (edes omasta kehosta) miten se raskauteen suhtautuu. Jotkut oksentaa aamusta iltaan ihan alusta melkein loppuun asti, ja toiset ei huomaa olevansa raskaana kuin siitä että raskaustesti näyttää plussaa. =)

arianrhod+papana 5+3 (vähän tarkemman ajan sain jo laskettua, ei viel varma kyl toikaan)

Mä yritän turvautua ihan samaan, että jos vuotoa ja kovia alavatsakipuja ei ole, niin ei ole mitään todellista syytä olla huolissaan! Miten sitä voikin olla niin pessimisti, että heti on ajattelemassa kaikkein pahinta?! Nytkin kun yksi lähipiirin ihminen, joka jo tietää tästä asiasta, alkoi innostua oikein todella, meinasin hermostua! Miten joku muu voi innostua, kun mäkään en voi innostua yhtään? :LOL:

Mä oon ehtinyt tehdä kolme Kotitesti.fin raskaustestiä ja kaikissa viiva, päivä päivältä tummempi, mutta yksikään ei vielä kontrolliviivan vahvuinen. Tänään oli eka päivä, kun maltoin olla testaamatta! Mulla on muutama Predictor jemmassa ja ajattelin käyttää yhden sellaisen maanantaina, kun menkat on tasan viikon myöhässä.

Mites arianrhod ja muut olette ajatelleet tehdä neuvolaan soittamisen kanssa? Me kun täällä nyt ekaa odotellaan, niin mieskin käski soittamaan heti maanantaina! En tiedä, onko se liian aikaista, mutta voihan sitä soittaa ja kysyä...

Minä soittelin neuvolaan heti kun se plussa tuli, menkat on jo kolmisen viikkoa myöhässä, joten sen takia varmaan sain ekan neuvola-ajan jo ens tiistaille. Tässä nyt sit yritän keksiä jotain tekemistä siihen asti, hermostuttaa niin...
Iloinen tiedän tapauksia joissa se viiva ei ole koskaan tummentunut samanvahvuiseksi kuin kontrolliviiva, ja sieltä se vauva silti on putkahtanu =) Ja tiedän myös tapauksia, joissa molemmat viivat yhtä paksuja olleet, mutta tuulimuna on silti ollut. Ei sitä toista viivaa siihen tuu jos ei sitä istukkahormonia siellä oo =)

arianrhod + papana 5+3-7+1(??)

Täällä ois kans yks jouluplussan saanut. Pikkukakkosta onkin sit jo yritetty 2 vuotta, aika vaikee uskoo et nyt tärppäs vihdoin.. keväällä ois vissiin noi inssit alotettu, ei sit ehditty sinne asti!!!

Hei Iloinen!Elikkäs tähän pinoon tulisin mielelläni!
Meinaatko laittaa tähän johonkin listan lasketuista ajoista? ois kiva nähdä...

Elikkäs minä olen Kuopiossa asuva, yhden -03 vuonna syntyneen tytön äiti. Ja nyt odotan toista. viikot ovat kait sit 6...En oikein nyt tajua, kun tuommoinen raskauskalenteri sanoo: et viikot ovat 6. Mut alhaslla lukee:
Raskausviikkojen ja -päivien määrä: 5 viikkojen 0 päivien ???
niin en nyt tajua....
Kertokaa viisaammat...

Onnea kaikille suurista pienistä joululahjoista! Itelläki oli tarkotus testata jouluaattona, (kun menkat mun mittapuunmukaan myöhässä, pitkäkierto), mut meninki testaan jo aikasemmin plussan! Tervetuloa elokuisiin leijonanpentuihin jännäämään yhdessä :D

Heippa,

Mä en kuulu tähän pinoon, mutta vahingossa klikkasin tämän auki ja pisti silmään pari juttua. B) Joten pukkaan kommentoimaan... :snotty:

Niitä alun oireita ja viivanvahvuuksia ei tosiaankaan kannata tuijottaa, ne eivät kerro mitään. Täysin oireeton alkuraskaus voi olla ihan yhtä hyvin hyvä merkki kuin runsaat oireetkin. Toisaalta runsaat oireet eivät takaa sitä, ettei keskenmenoa voisi tulla (tai raskaus olla tuulimuna). Itsekin stressasin sitä alussa, vaikka tiesin, että omassakin suvussa on ollut suurimmaksi osaksi vain niitä raskauksia, jotka ovat täysin oireettomia loppuun saakka ja silti niistä on syntynyt vauvoja. B)

Mulla itsellä oli ekassa raskaudessa tosi paljon enemmän oireita kuin tässä, joka johonkin 7. viikolle asti oli täysin oireeton. Silti eka oli tm, tämä toka mennä porskuttaa nyt rv:lla 32. =)

Joten onnea kaikille, älkää stressatko turhia. :D

T. Kärppä ja paputyttö 31+2

esmeralda-, en mä ainakaan uskalla vielä listata laskettuja aikoja... :ashamed: Mutta voihan joku tehdä, jos tykkää! Ja toisaalta varmasti sopii jännitellä myös tuolla elokuisissa leijonanpennuissa. :) Kun en mä oikein tiedä, onko tämä ketju mikään oikea pino...

Kyllä mullakin on välillä tuollaisia menkkamaisia kipuja, mutta ne kestää vain tosi vähän aikaa, yleensä ehkä minuutin tai pari. Ehtii siinä kuitenkin jo säikähtää, että niinkö ne menkat vain yhtäkkiä voikin alkaa! :eek:

Mulla on aika paljonkin ollut tuota menkkamaista kipua, ja välillä se on painontunnetta. Ainakin olen raskauden kokeneilta kuullut, että se on ihan normaalia ja kuuluu alkuraskauteen =) Menkkakivut ei oo vaan "menkkakipuja", ku ajattelee että papaa otetaan niin samanlaista se kipu on semmosenkin jälkeen vähän aikaa :D ainakin mulla

Onnea kaikille plussanneille!
Minä liityn tähän ketjuun.. Tuli plussattua jouluna ja nyt raskausviikko 6 menossa. Kolmonen on tuloillaan ja nopeasti tärppäsi, kun ehkäisyn käyttö lopetettiin. Tänään soitto neuvolaan.
Erityisiä oireita ei ole. Mitä nyt meinaa seistenkin nukahtaa. Pientä närästystä on ajottain, mutta muuten olo on normaali. Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että näin nopeasti tärppäsi jo.

Hemuli kirjoitti, että tunteet menee vuoristorataa.. Samat tunteet täällä. Ei meinaa uskoa todeksi ja hirvittää ajatus kolmannesta. Tosin toivottu on ja olen onnellinen, että ei tartte jännittää enään tuleeko plussa vai ei.

Päivä kerrallaan nyt elettävä ja toivottava, että pieni pysyy matkassa mukana.
:heart:

Yhteistyössä