Joulukuussa laskettuaika?

Meinaan mennä 7+0 heti varhaisultraan, lähinnä johtuen 2kk sitten olleesta keskenmenosta jossa alusta asti oli murhetta.
Meillä oli Phil&teds rattaat kahdelle, tosin näissä vain vauvan sai makuuasentoon, toisen lepoasentoon. Tykkäsin silti kovasti ja oli helppo samalla rahalla realisoida eteenpäin mitä olin maksanut ostaessa hyvinä käytettyinä.
Itsellä tuli reilu vuoto kun erehdyin eilen miehen kanssa touhuttelemaan... Nyt nyrppii. Epäilenpä että oli kuiten vain limakalvoilta, verta kun ei tarvitse olla monta pisaraa niin värjää joka paikan. Selibaatti ei kuiten ole se vaihtoehto =)

Jostain syystä en tässä raskaudessa osaa pelätä keskenmenoa, lähinnä pelottaa että sikiöitä on enemmän kuin yksi tai että lapsi on sairas. Kumpikin vaihtoehto olisi aikas huono, taloon ei rehellisesti mahdu edes yksi ja oma työ ja lapsikatras huomioon ottaen sairas lapi veisi kyllä kaiken vähäisenkin vapaa-ajan ja muille ei jäisi mitään huomiota.
Toivoin, että olisin päässyt lapsivesipunktioon iän takia, mutta kuulema vasta 40 nykyään, ja täytän "vasta" 38.
Ruttu 5+3
 
h3n3 Tiedän niin hyvin tuon paniikin. Ja mielestäni se on ihan luonnollista keskenmenon jälkeen. Eihän siitä mitään apua ole, että jos sitä jollain tavalla pystyy lieventämään, niin hyvä, mutta en itse ainakaan tiedä miten sen saisi pois. Viime raskaus meni lähes tulkoon koko ajan paniikissa, se vajaa kolmisen viikkoa mitä tiesin olevani raskaana. Tämä kolmas kerta on jostain syystä ollut helpompi, en panikoi ihan niin paljon. Tosin tänään aamulla olin ihan hädissäni, kun rinnat eivät olleetkaan niin arat kuin aiemmin, eikä repäisykipuja tuntunut ja pahoinvointi ei ollut heti sängystä noustuani. Sitten tajusin, että olin päänsärkyyn ottanut lääkettä ja eiköhän se voi viedä rintojen aristeluakin pois ja lievittää repäisykipuja. Sitten kun rauhotuin niin alkoi myös nousemaan pahoinvointi takaisin. Olen miettinyt asioita, mitkä rentouttaa minua. Itselläni esimerkiksi musiikin kuuntelu ja jooga. Olen yrittänyt sitten niitä lisätä päiviini, jotta voisin olla mahdollisimman rennosti. Mutta eivät ne kokonaan poista. Alku on myös niin kovin epävarmaa aikaa kaikin puolin, että luulisin, että myöhemmin tämä ole lieventyy, jos raskaus jatkuu. Ja apua epävarmuuteen olen hakenut myös raskaustesteistä, jotka antaa minulle aina muutaman päivän rauhan, jos viiva oli vahvistunut tai viikot digissä nousseet. Tällä hetkellä vain raskaustestit eivät enää juurikaan auta, kun jo viikko sitten testiviiva on ollut vahvempi kuin kontrolliviiva ja digin viikot on täynnä. Mutta tsemppiä valtavasti pelon kanssa!

LilyAlice Todellakin toivon, että nyt meillä kummallakin kaikki tähdet olisi kohdallaan ja kumpikin saisi vauvan syliinsä asti. Meillä olisi peräkkäisinä päivinä varhaisultratkin :). Minulla siis 15.4. Silloin pitäisi olla 7+1, jos sinne asti pääsen. Varhaisultraa odotankin jo kovasti.

Facebook-ryhmään en ainakaan vielä tule. Ehkä varhaisultran jälkeen. Pitää katsoa.

Nyt aika menee jotenkin kovin hitaasti, tuntuu että viikot eivät meinaa päättyä ollenkaan. Mutta päivä kerrallaan.

5+4
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta. En ole minäkään vielä innostunut faceryhmään tulemaan, katsotaan sitten myöhemmin jos ja kun raskaus tulee muutenkin julkiseksi. Tämä on just hyvä, kun voi nimimerkin suojista jutella hyvinkin yksityisiä, jos siltä tuntuu!

Mukava, että täällä on jo näin paljon porukkaa, ja lisäähän tietysti tulee vielä paljon, kun aika kuluu. Olen tässä omaa napaa miettinyt sen verran, että vaikka laskettu aika on nyt se 2.12. ja tuskin paljon muuttuu, koska bongasin oviksen tikuttamalla, voi olla, että menee tämäkin pitkäksi kuten esikoiseni, joka syntyi viikolla 41+0. Sittenpä näkee. Oireilu jatkuu, väsyttää ihan järjettömästi ja havaittavissa pientä vastustusta kahvia kohtaan, lisäksi pitää varmaan kohta mennä liivikaupoille kun meijerin perustaminen on niin vahvasti aluillaan, että ahtaaksi käy entiset liivit.

Neuvolankin varasin, osuu kolmen viikon päähän viikoille 8+2. Sitten varmaan tulee puheeksi kaikki seulonnat ja muut; kyllä me varmaan niihin osallistutaan just in case. Iloisena yllätyksenä että tämä ikä (kesällä 40) ei sinänsä vaikuta raskauden seurantaan, jos vointi vain on hyvä.

Onnea matkaan kaikille, Rosma 5+3
 
Heippa! täällä myös yks, jolla la 9.12 (laskureitten mukaan) meillä ei niin ilonen tilanne kuin muilla luultavasti, meillä nimittäin mies ei ollu yhtään innostunu tämän lapsen tulosta. meillä on 11kk ikäinen tyttö jo ennestään, joka ollut "hieman" hankala alusta asti nukkumisien suhteen. no, jospa hänenki mielensä paranis tämän asian suhteen ajan kuluessa :/
 
Minäkään en ihan vielä tule sinne Facebookkiin, katsotaan sitten kun asia on muutenkin julkinen... :)

hintriikka, jos miehelläsi on jotain alkushokkia vaan, kai se siihen sitten tottuu, viimeistään silloin kun saa nyytin syliin... :)
 
Vatsassa tuntuu että paikat venyy jo (5+0) voiko olla mahdollista?? Pahaa oloa on myös pitkin päivää mutta se kestää vaan sen sekunnin kun asian huomaa :)
Ensi viikolla varaan neuvolan =)
 
Viimeksi muokattu:
tottakai olemme käynneet :) terveitä ollaan molemmat, meillä välillä käy niin huono tuuri :ashamed: Nuorimmainen vasta 6kk pikku neiti :) :) Luomusti kaikki ollaan saatu aluille, mutta kaitpa luonto korjaa huonot pois.. Näin haluan uskoa.
 

Yhteistyössä