***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** toukokuussa

NPS
Mälsää, joudutaan kököttämään sisällä, esikoisella tulossa tosiaan ensimmäinen hammas ja on koko ajan vähän lämpöä ja kärtyyinen kuin mikä :( Ja niin ihana keli olis ulkona.
Miehelläkin vapaapäivä, käyttää sen autonkorjaukseen ja justiin puhelimessa totes että onkin komea keli juoda kaljaa... Eli ihan yhtä paskana päivä jatkuu täälä.
Huoh! Kai sitä on taas mentävä, tyttö ei viihdy hetkeäkään yksistään, saatikka nukkuisi päikkäreitä.

NPS ja Papunen rv 12+6
 
Ultrassa kaikki hyvin =)

Pikkuinen siellä heitteili hirmuisia voltteja, sätkytteli ja touhusi koko ajan. Sykekin saatiin kuulla, ihanasti jumputti :heart:
Niskaturvotusta kätilö mittasi 1.1mm eli ihan normilukemat. Annoin myös veriseulan, vaikka jälikiäteen tuli mieleen että kannattiko... Kaikki näytti niin hyvältä nyt, että pelkään, josko se seula hälyttää (ja mieluiten turhasta jos sen tekee) ja pilaa tämän nyt niin ihanasti etenevän odotuksen :ashamed:
Pituutta pikkuisella oli jotain 50 mm + ja risat, joetn ei se ihan olematon enää ole :heart: Vaikka onhan siitä vielä matkaa kolmikiloiseksi :D
Seuraava käynti tuolla sairaalassa on sitten rakenne-uä, mutta toki tässä on neuvoloita välissä. Seuraava katsastus taisi olla 15.6.

Kyselyihin sen verran, että vakuutuksia meillä ei ole koskaan ollut (siis erillisiä lapsivakuutuksia). Eikä todennäköisesti oteta tällekään pienelle. Niihin menee iso summa rahaa ja meitä on kyllä julkinen puoli palvellut loistavasti. Keskimmäisen korvatulehduskierteet ja putkituksetkin hoituivat ongelmitta. Asia voi tietenkin olla eri esim. pääkaupunkiseudulla kuin täällä meillä.

NPS jos se muksu lämpöilee tuosta hampaasta niin ei muuta kuin ulos vaan. Ei se pikkulämpö ulkoilua estä. Sopivasti vaan vaatetta ettei tule kuuma / kylmä. Ja juotavaa tietty.

T. Tintukka + tonttu 11+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tintukka76:
.

NPS jos se muksu lämpöilee tuosta hampaasta niin ei muuta kuin ulos vaan. Ei se pikkulämpö ulkoilua estä. Sopivasti vaan vaatetta ettei tule kuuma / kylmä. Ja juotavaa tietty.
Samaa meinasin laittaa, et kartanolle vain.. pysyy omaki mieli virkumpana, ku saa vähän vaihdettua "maisemaa".. :D
Tämä suuntaa tuonne naapuriin laittaan lakkiaisia :D
 
samaa mietin kuin tintukka: mekään ei taietan ottaa vakuutusta. Meil kuitenkin lähimpään yksityiseen lääkäriin 90km matkaa, (no sama matka on iltapäivystykseen), ja julkisenpuolen palvelut toimivat ihan ok. Tietty jos lapsella on allergiaa, ni sit meki voitas tuosta hyötyä, mut on mietitty, et jos joskus tarvitaan iltapäivystystä, ni sit vaik maksetaan omasta pussista se käynti (jos ei jaksa jonottaa julkiselle)..
Ei otettu tytölle matkavakutustakaan, ku mietittiin et me käydään niin harvon reissussa, et jos reissussa (ehkä yks pidempi reissu/vuosi) jotain sattuu, ni sit maksetaan omasta pussista..
 
MOI! :)

olipas juoksemista töissä,6 jo menossa töihin aamulla |O tulin sit kahden jälkeen kotio,hellu lähti työhommiin kuopion lähelle,siellä hänen suku,ensi viikolla tulee :'( noo on mulla tässä omat poijat viihdyttämässä,
kevät juhlaan kohta riennettävä,poika pääsee toiselta luokalta =) täällä roissa kova tuuli ja mihin se aurinko hävinnyt oli niin komee keli aamulla...

maha ollut kipeä tänään ja ilmatvaivoja :/ äklötys alkaa olemaan vähissä..yrittänyt syödä useesti..masu vaan kasvaa ja rinnat,uudet rintaliivit lähtee ostamaan...ei kohta mahu entisiin kuppeihin :LOL:
mutta nyt koululle :hug:
jaksuja mammat B)

hei,sie äiti roista laita yh.viestii olis kiva rupatella :attn:

mamma ja piiperö
 
Esikoisella on Ifin vakuutus, lisukkeena sairaskulukorvays sydeemi (omavastuu 50?/vuosi, sen jälkeen korvaa kaiken), ihan kätsy kun pari vuotta sitten ravattiin useampaan otteeseen yksityisillä ja allergiatesteissä,oli meinaa hippasen kalliita, ja sai sitten manit takaisin. Ja otetaan kyllä tällekin vaavalle sitten vakuutus, ihan hyvä se on olla. Ja kun meillä kokoajan supistetaan noita yleisen terveydenhuolloin palveluita, niin kohta ei varmaan oo muita kunnon mahiksia kuin yksityinen.

Oon ollut nyt pari päivää saikulla, ollut niin kaamee olo kokoajan et huhhuh, kokoajan yökityttänyt ja eilen tuli komeassa kaaressa oksennus illalla, oli kurkku ihan törkeen kipee sen rykäisyn jälkeen, tänään ei oo paljoa ruoka maistunut (no ei se maistu muutenkaan). Eilen kävin vaa'allakin, niin näyttäis kilon tai kaksi tippuneen paino tän raskauden aikana, hyvä vaan, kun on tota vararengasta ihan liikaakin ennestään.

Maanantaina olisi sitten kauan odotettu ultra. Ei niin kauheasti jännitä, kun sydänäänet jo kuultu, mut on se toki ihanaa päästä näkee pikkuinen, ja tietää että millä viikoilla oikeesti mennään, kun pienen pieni mahis on, että oiskin saanut alkunsa jo vajaa kk aiemmin, mut en kyllä jaksa uskoa siihen.

Mukavaa ihanan aurinkoista viikonloppua kaikille!

ansku ja vaava rv 12+0 POKS =)
 
Moi kaikille! Kauheesti te tosiaan kirjotatte, eihän tämmönen työssäkäyvä pysy ollenkaan mukana jutuissa :LOL: Nytki yli 3 sivua olis tekstiä, millon mä oikein luen net..?


kattiina Siis saat lääkäriltä lapun ettet enää tee yövuoroja (?) heinäkuun jälkeen.. Miksi? Kiinnostaa ku itellä iltavuoroja puoleen yöhön asti, ne tuntuu niin mielettömän raskailta et monta päivää menee toipuessa..

Ilmailusta, minä en piere yhtään sen enempää kuin ennenkään :wave: Olen varmaan teini-iässä päästelly kaikki ilmat pihalle :LOL:

Koivunkäpy Eikös me sun kans puhuttu noista supistuksista? Kun siis mullakin niitä ollut. Senkö takia hakeuiduit lääkäriin ja saikkua sait?

mammaRoi En oo Rovaniemeltä, mutta tuun sit aikanaan synnyttämään LKS:ään.. Ihan niissä merkeissä ei kuitenkaan taideta törmätä.. ;)

Vakuutuksesta. Me varmaankin otetaan tälle tulokkaalleki, mut kyllä eri firmasta ku esikolle. Meidän pojalla nimittäin todettiin vW-verenvuototauti pojan ollessa 9kk. Tässä taudissa kela korvaa kaikki lääkkeet ja lääkärissä käydään aina lastenpolilla, eli hirveästi ei maksuja tule. Mutta se miten paljon on jouduttu kulkemaan, niistä ei saada mitään hyvitystä. Onhan neki hoitokuluja kun PAKKO mennä 450 km lääkäriin kun siellä lähin asiaan erikoistunut lääkäri..

Lomarahoista. Mulle tuli jo lomarahat!! Kirosin mielessäni pomon maanrakon että makso ne jo nyt! Mulla kun alkaa loma vasta 13.7. Mihin mä oikein tungen ne rahat et säilyy?

Taidan mennä hetkeks poitsun viereen kattoon pikkukakkosta, ennen ku ruoka on valmis. Ihanaa ku on viikonloppu vapaata, saamme aloittaa autontallin rakennus puuhat :) Toivottavasti ilma paranee, nyt ollu todella huonot ilmat pari päivää :(

Omaa napaa en muistanu mainita. Noh, sen verran kerrottakoon et maha vain kasvaa. Tänään en enää viittiny työhousuja laittaa.. Ne kokoa 34 eikä anna yhtään periksi. Painoa kuitenki tullu JO 2,5 kiloa.. Laitoin sit omat housut. Pomo sitten suostui viimein tilaamaan mulle isommat työhousut :)

Jeps mut eipä kai..

Myräkkä ja keiju 12+1
 
Vakuutuksista vielä tietty on ehkä eri asia jos julkinenkin puoli toimii. Mulla on kuitenkin niin huonoja kokemuksia täkäläisestä terveyskeskuksesta kun käytin tyttöä siellä ihan pienenä. Korvatulehduksetkin oli merkitty vääriin korviin ja kaiken lisäksi yksi lääkäri kieltäytyi antamasta kaksi yötä vartin välein huutaneelle tytölle antibiootit "kun ei näitä lasten korvatulehduksia hoideta".

NPS mekin ulkoillaan kuumeessakin. Eri asia sitten tietty jos on talvipakkaset ja flunssa päällä.

Ihana ilma, me lähdetään iltapuistoon. Vien aina tytön riehumaan energiat pois klo 20-21 niin saattaa päästä sänkyyn jo 22.
 
Ukon jalkaan tuli puremajälkiä pariin kohtaan, ettei se mikään pikku puru ollut.
Kiva koira aluksi ollut, mutta nyt kaks vuotta menty ihan ihme suuntaan, ei toimi enää harrastuskaverinakaan, ei keskity mihinkään, läähättää rajusti ja tulee apaattiseksi. Tutkittu, kuvattu, tongittu joka paikka, epilepsiat yms. sairaudet poissuljettu, enää on tuo pääkoppa.
Ens viikoks aika, pakko luovuttaa vaik ei haluais. Rotuna lk. hollanninpaimenkoira.

Täällä omaan napsukkaan ei kuulu mitään uutta, väsyttää vaan kamalasti ja itkuherkkyyttä, tänään sitä gratiinia piti väsätä mut koko päivä liikenteessä niin ei onnannut, huomenna sitten, mutta kun johonkin on suuri himo, on tää ihan hirveetä. Uneksin viime yönä lähikauppamme palvelutorin kaaligratiinista, oih..

Nyt iltapalalle, huomenna pikkuveikan valmistujaiset. :)

meemee ja stella di natale 10+5
 
Myräkkä, juu eli mulle nyt kirjotti meidän terkka lomaa, tuumi vaan etttä näissä merkeissä taitaa mennä loppu raskaus, eli kunhan on seuraava nla 8.6 niin varataan aika lääkärille joka kirjottaa todennäkösesti kk kerrallaan slomaa. minähän en töihin mene kun pomo kerran ilmotti että mulla ei ole sinne asiaa. :kieh:

Nyt oon ajanu ekaa kertaa autolla kärriperässä eikä se menny edes ojaan :LOL: en siis oikeasti ole ennen moista joutunu tekee, traktoria oon kyllä ajanu heinäkuorma perässä.. sehän ei ole ollenkaan sama asia??? :xmas:
 
Iltoja!

Ihania maalaismaisemia :heart: täällä näyttää myös ajoittain jurikin tuollaiselta, mutta ei omasta pihasta...

Isommat muksut sai leikkimökin tänään, ja meillä olis nyt pikku jobi saada se 5metriä alemmas ja kolme sivulle.... tulee oleen vaativaa, vaikka mökki on 1,5x1,5m ei siis iso edes, niin sitäkin painavampi... :kieh:

Meillä on kaikilla vakuutus ja otetaan myös seuraavalle. Ei ole välix vaikka ei joutais käyttään, mutta, tuntuu jotenkin mukavammalta kun on. Ei tartte sitten miettiä, jos jotain sattuu...

Voi yöks kun tää jonkinasteinen pahaolo taas tuli :x en tajuu, nyt taas tärisen ja paha olo ja närästää.. Just vedin cavisgonea, närästyslääkettä, kun mulla ei aina nuo perusjutut auta... Söin omenan tunti siten et olsiko siitä??? Lasgnea neljätuntia sitten, et eiköhän se jo ole sulautunut... tokkopa enää närästäis... Paitti mulla tulee toi närästys ylävatsakipuna ja ajoittain röyhtäilynä...

Väsyttäis, mut just nyt en sänkyyn pysty tän olon kanssa meneen, tuntuu et pahenee vaakatasossa. Joo ja mies vetelee siiteriä tossa ja kattelee jotain vanhaa ellua nauhalta... ja mä tärisen tän mun oloni kanssa... EPÄREILUA!!!!! Olis niin ihanaa kun tää pahaolo katois ja sais nauttia raskaudesta ja syömisestä :ashamed:

Syökö joku activiaa? Mä olen silloin tällöin ottanut ja kun on paha laktoosi-intoleranssi, niin siksi ei tule syötyä, niin esittelijä tänään sanoi, et se on vähälaktoosista?!?! Vaikka purkissa niin ei lue?! Selitti et valmistetaan saksassa ja käsitellään erilailla, joo no otetaanpa nyt selvää sitten...

Tänään oli sellainen olo, et oonkohan mä raskaana oikeesti... joo tosi hölmöö, mut just kun ei ole kuuneltu sydänääniä ja ultraankin vielä aikaa, niin nousee pintaan tyhmät asiat :/ Vitsit mikä mua oikein vaivaa.. oonko mä vaan tosi luulosairas....

No mutta jos menisin täriseen sohvalle miehen viereen hetkeksi..

Jisse ja :xmas:
 
Iltaa!

Mulla oli lääkärineuvola torstaina. Painoa tullut 3kg edelliskäynnistä.. :snotty: Mullahan ei pahoinvointia ollut missään vaiheessa, HIRVEÄ ruokahalu vaan kokoajan. Sen kyllä huomaa!
Lääkäri yritti suht kauan saada vauvan sydänääniä kuuluviin ja vihdoin ja viimein junanpuksutusäänet kaikuivatkin huoneessa. :heart: :heart:

Oletteko jo vaunu/kaukalo ym. hankintoja miettineet??

Meidän kuopus on vasta 2,5v, mutta ollaan myyty KAIKKI pois.. Eli alusta täytyy aloittaa.

Jalustallinen kaukalo halutaan ehdottomasti, isofixejä meillä ei ole. Vaihtoehdot on ilm.Graco Logico S, Brio Primo, Britax Babysafe Plus. Onkohan muita? Kuopukselta meillä oli Gracon Autobaby, ihan ok sekin oli, jalustaa ei vaan meidän mielestä saanut niin tukevasti ja tiukasti kiinni kuin oltiin ajateltu. Onkohan tuosa Logicossa erilainen se??

Vaunuiksi ollaan ajateltu Emmaljungan Ceroxeja tai City Crosseja, kunhan vaan osais päättä kummat. :whistle: Kuopukselle ostetaan niihin seisomalauta.

Mulla on maha ihan sekaisin aika ajoin.. :/ Aloin nyt syömään maitohappobakteereja, josko auttais. Anoppi höyrysi juuri noiden Actvioiden nimeen ja toikin meille niitä, mut turhia sokereita niissä vaan on.. Mun mielestä siis. Mieluiten syön ihan maustamatonta jogurttia tai viiliä ja otan ne maitohapot ihan tableittena.

Nyt lähdettävä nukkumaan, huomenaamuna täytyis mennä esikoisen koululle (lopettaa tokan luokan) ja sitten lähdetään ajelemaan sinne Ikaalisiin Ti-Ti Nallen talolle.

Mukavaa, aurinkoista ja lämmintä vkonloppua kaikille!!! :wave: :wave: :wave:



Miracles ja Anu-Oskari 13+4 :heart: :heart:
 
Jisse78, mie vetelen naamaani activiaa, kun vatsa "ei raskaanakaan" tuntunut ikinä toimivan. Miulle siitä on ollut iso apu, eikä vieläkään ummetusta ole ollut tähän mennessä, kuten aikaisemmissa raskauksissa. Sitä tosiaan pitäis tunkee kuonoonsa joka päivä, että auttaa. Heti huomaa, jos on jäänyt muutaman kerran ottamatta.

Hitsi, en ole uskaltanu mennä vaakaan ollenkaan, ruokahalu on uskomaton ja tän pahanolon takia on pakko syödä jatkuvasti jotain :ashamed: :whistle: .... Hiukka selityksen makua...

Ja tutuilta eikä sen puoleen tuntemattomiltakaan voi enää raskautta salata, sen verran maha pömpöttää kivasti ja turvottaa ihan sikana. Farkut ei ole menneet jalkaan enää piiiiiiiiitkiin aikoihin.

Maanantaina vasta eka neuvola, eikä terkkari varmana suostu edes yrittämään, josko sydänäänet kuuluisi. Ehkä parempi niin, ettei turhaan tule panikoitua mahdollista kuulumattomuutta, viikkoja maanantaina siis vielä vajaa 10.

Meemee, oon pahoillani teidän koiran takia. Se on aina raskas päätös tuo eläimen lopettaminen. Itsellä niitä takana ihan liikaa :snotty: . Viimeeksi helmikuussa jouduttiin lopettamaan kissa pahan diabeteksen takia ja mie surin sitä ihan hulluna. Nyt meillä vielä kaksi nuorta pikkukoiraa, eikä enempää eläimiä meidän huusholliin otetakkaan...

Ihanan lämmintä viikonloppua kaikille, huomenna suuntaamme aamusta mökille B)

Jessie ja nappula 9+2
 
NPS
Huomenna kyllä ulkoillaan! Olettaisin että kyse on hampaasta, tyttö on nyt 5kk, runsas kuolaaminen alkoi reilu kuukausi sitten, ikenet olleet kireinä pari viikkoa ja nyt kolmatta päivää on tuota lämpöä. Korkeimmillaan sitä on ollut vain 37.6, laskee ja nousee päivän mittaan. On myös tosi kärttyinen ja levoton. Sääliksi käy tuo pikkuinen, on ihan naatti!

Tänään herättiin 05.00 ja yöunille meni vasta yhdeksän aikoihin. Kymmeneltä heräsi itkien, suostui tipan maitoa syömään ja jatkoi uniaan. On nukkunut tänään päivän mittaan kolmet noin puolen tunnin unet, joten väsyneitä ollaan kaikki! Maitoa ei meinaa huolia ollenkaan, soseita syö hyvällä halulla. Tuosta nesteen saannista olinkin huolissani, liekö sitten imeminen tekee niin kipeää, ettei siksi pulloa huoli. Kokeiltiin jo toisenmerkkistä korvikettakin, ei kelvannut. Joi kuitenkin nyt pari desiä ennen noita yöunia, muutamalla syöttökerralla.

Mutta huomenna meinaan ulos mennä, jos tuo lämpö ei ton isommaksi nouse. Olen muutenkin ihan hirveän väsynyt nykyisin, ei yhtään helpota että joutuu sisällä kököttämään.
Päivä siis meni kutakuinkin tytön vieressä kelliessä, yhtään ei suostunut yksin touhuamaan. Viilennettyä purulelua tarjosin vähän väliä, inhottaa kun ei voi oikeen mitään tehdä toisen olon parantamiseksi.

Toisaalta kun näinkin tiiviisti ollaan koko päivä toistemme naamoja tuijoteltu, sitä taas miettii kuinka uskomatonta on, että tuollaisen ihanuuden on aikaiseksi saanut. Minun oma Nuusku Makkarainen :heart:

Tästä tulikin mieleeni kysymys, joka on alkanut pyöriä päässäni, eli osaako sitä toista lasta rakastaa yhtä paljon kun ensimmäistä? Varmasti osaa, mutta itseäni askarruttaa tämä kovasti, kun tuo esikoinen on niin tärkeä minulle ja vasta nyt osaan ajatella niin että se tosiaan on minun, ei hoidossa =) Kuulostaa hassulta, meille tuo tyttö oli kolmen ja puolen vuoden yrittämisen tulos, eli oltiin jo käytännössä luovuttu toivosta. On ihan uskomatonta kuinka paljon voikaan toisesta ihmisestä välittää, koenko samaa tämän toisen kanssa?

Ollaan muuten miehen kanssa naurettu että miten tää voikin mennä näin, ensimmäiseen "tärppiin" menee liki neljä vuotta ja toiseen vajaa kolme kuukautta...
Noh, nyt oli meidän lasten aika tulla :)

Piti vielä kysyä että onko joku muu kärsinyt päänsärystä? Mulla tuli elämäni ensimmäinen migreeni esikoista odottaessa, kun niitä oli useampaan otteeseen tullut, kävin lääkärissä. Hyödytön käynti, käski ostaa reseptivapaata nopeasti liukenevaa särkylääkettä, migreenilääkkeitä kun ei kuulemma yleensä määrätä raskaana oleville...
Ostin 500mg PamolF, on nopeavaikutteinen ja edullinen sekä sopiva raskaanaolevalle. Vaikutus vaan kestää noin neljä tuntia, eli on päiviä, jolloin joudun ottamaan uuden lääkkeen heti kun vaikutus lakkaa. Ei myöskään välttämättä lähde särky kokonaan pois. Nyt nämä migreenit on alkaneet uudelleen, tosi inhottavaa! En nyt kuitenkaan voi mitään pitkiä aikoja maata pimeässä vessassa oksentamassa kun on tuo tyttö :(
Ja kun se yksi lääke ei välttämättä tehoakkaan. Onko siis jollekkin määrätty oikeita migreenilääkkeitä raskausaikana? En haluaisi toista turhaa reissua lääkäriin tehdä...

Nyt painelen suihkuun ja maate, toivotaan että tulee rauhallinen yö! On vaan turhan hyvä kirja kesken, eli en ihan heti malta nukkumaan käydä...

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille toivottaa NPS ja Papunen (tunnin päästä rv 13+0!)
 
Esikoista odottelen, tänään rv 11+6. Eka ultra oli tänään ja kovasti siellä oli aamujumpat menossa ja sydänkin läpätti. :)
Laitanko itseni suoraan tuohon listaan? LA siis 12.12.
Avoliitossa elelen ja syksyllä avioliittoon isomahaisena :LOL:
 
NPS Mulla on migreeni ja nyt raskausaikana olen saanut kaksi "kohtausta". Kolme päivää oli särkenyt päätä kun menin nyt torstaina lääkärineuvolaan. Lääkäri määräsi mulle 600mg ibuprofeiinia ja 1g paracetamolia. Olin syönyt pelkkää Panadolia jo vaikka kuinka paljon, eikä se tehonnut yhtään mihinkään. :|
Buranaa saa kuulemma nykysuositusten mukaan ottaa raskausviikoilla 12-28 ihan turvallisesti. :wave: Lääkäri sanoi, että enemmän sikiö kärsii siitä äidin jatkuvasta päänsärystä kuin buranasta.

IHANA ilma! B)
Koitan saada naamani ja kuontaloni kasaan, niin päästään esikoisen kans koululle hakemaan todistusta.

Miracles 13+5
 
Tavarahankinnoista Meillä nyt on esikoisen jäljeltä kaikki vielä tallessa, eli turvakaukalona on tuo Gracon logico s ja vaunuina Emmaljungan duo edget. Mut mä kyllä haluaisin uuden pinnasängyn hankkia, kun toi esikon nykyinen on miehen siskon perheen vanha ja maalattiin se sillon ja se maalipinta on jo nyt lohkeillut ja esikko on jyrsinyt ton maalin toisen laidan päältä kokonaan ja tuota en kyllä maalaamaan uudestaan rupea. Lisäksi se natiseekin ihan sikana. Miehen mielestä se toki välttää mut jos vaikka Ikealta kävis ostamassa jonkun halvan ja siistimmän. Ja jonkin sortin hoitotaso pitää varmaan hommata, kun esikoisella käytettiin pelkkää pehmustetta tavallisen lipaston päällä ja kun syksyllä muutetaan niin se lipasto ei tuu enää meijän makkariin, joten joku ois kateltava. Noi tuplarattaat on sitten kans mietinnässä että hommataanko. Ikäeroa 2v ja maalla kun asutaan sitten niin tuosta sisaruslaudastakaan ole mitään hyötyä kun ei se soratiellä toimi. Vaunulenkeille on turha siis yrittää jos esikoinen ei oo jossain "kyydissä" Eihän niillä välttämättä kovin pitkä käyttöaika ois mut jos käytettyinä löytys jotku edulliset. Jos meillä olisi nyt turvakaukalon hankita edessä niin en varmaankaan ostaisi tuota gracoa. sinänsä se on ihan toimiva peli ja tilava, mutta turkasen painava ja se kiinnityssysteemi prakaa välillä. Eli meillä tuo kaukalo joskus jumittuu siihen alustaan. Serkun kaukalossa samaa vikaa. Ja tosiaan sita alustaa ei niin jämäkästi saa siihen kiinni etteikö heiluisi sivuttaissuunnassa. Miracles kyseli tuosta kiinnityksestä, mun mielestä se on parempi ku autobabyn. ainakin serkkuni siitä sanoi kun heidän esikoisella oli kans autobaby ja nyt on logico että se kiinnitys on tosi näppärä. Mut meilläkin on se ongelma että autossa ei oo isofixia ja noi paremmat jalustat ei siihen mene. Jos isofixit ois ja kaukalon hankinnassa, niin ostettaisiin ehdottomasti britax cosy tot premium tai maxi cosi cabriofix. Mun yhdellä serkulla on tuo maxi cosi ja sitä kun vertaa gracoon niin kyllä sen huomaa mistä se hintaero koostuu. On tuo aika lelumuovia tuo graco verrattuna maxi cosiin. Mutta siis en mä nyt tuota gracoakaan ihan lyttää, hyvin se palveli meitä 6kk minkä poika siihen mahtui. Vaikka kyseessä on todella tilava istuin niin meidänkään pikkujätti ei siihen kauaa mahtunut kun vöistä loppui säädöt kesken. Moni muu istuin olisi varmaan jäänyt jo aikasemmin pieneksi. Tuo graco muuten jalustan kans vie aika paljon tilaa. Tutuilla on v70 volvo ja niille se istuin ei mene kuskin penkin taakse. Tai menee mutta mies ei mahdu sillon ajamaan.
 
NPS voimia sinne, tiedän miten raskasta pienen kanssa on. Lohdutukseksi voin sanoa ettei meidän tyttö tuon ikäisenä koskaan nukkunut päivisin enempää kuin 3-4 kertaa 30 min. Koita nokkamukia, siitä sain menemään kun ei korvatulehduksen takia tuon ikäisenä suostunut imemään. Voisko teilläkin olla kuitenkin se korvatulehdus.

Meemee surku teidän koiran puolesta. Meillä oli vähän samanlainen tilanne vuosia sitten. Tosin koira ehti olla mulla vain reilun vuoden, sitten muutin yhteen nykyisen astmaattisen miehen kanssa ja jouduin myymään koiran eteenpäin. Ei mennyt kuin pari kuukautta ja oli ollut naapurin isännän jalassa kiinni arvattavin seurauksin. Olihan se koira meillä ollessakin vähän arka, mutta en olisi silti arvannut. Kai se vain on niin, että koirien pitää olla ihan sataprosenttisen täyspäisen oloisia, muuten ei voi koskaan tietää.

Bellona 10+5
 
Kyllä mä sain tuon logico s:n laitettua kahteen autoon niin ettei se heilunu yhtään mihinkään, sekä omaan mondeoon eteen että ukon mersuun taakse keskelle (tämä minun pitää viel tarkistaa maahantuojalta että saako sen laittaa taakse keskelle)

NPS, usko pois, kyllä sitä kakkosta rakastaa ihan yhtä paljon kun ykköstäkin.. Meillä vähän samansuuntaista, tosin ekaa yritettiin vaan liki 2v ja kakkosta liki vuos. Ja toivottavasti teillä hampaat tulee nopeampaa kuin meillä, alle 5kuisena alkoi se kuolaaminen ja eka hammas tuli 9kuisena |O noi oli kunnon etanoita, jos lapsi oli hukassa niin senkus seuras limavanaa lattiassa.. :LOL:

Jisse, mulla oli kans eilen illalla ihan törkeenkarsee olo, tuli ihan puskista :kieh: pistin muuten sulle yytä kauppojamme koskien :ashamed:

Vielä noista hankinnoista, minusta tuo logico s näytti paremmalta ku autobaby ja minun mielestä oli kevyempikin, voin toki kuvitellakkin.
Vaunuiksi meille tulee Boran yhdistelmät, käytetyt mutta ihan toimivat pelit.
pinnasänky tulee olemaan mallia laskettava laita, väristä ei niin mitään hajua :LOL:
Yksi maailman turhimpia hankintoja on tuttipullo9mn/ruokapurkin lämmitin...

Tänään alkaa operaatio ryytimaa.
Aamulla sängyllä pötkötellessä kohtu meni ihan kovaks, ukko naureskeli että melkonen appelsiini, tuntu siis semmonen appelsiininkokonen pallo alamahalla ylöspäin, kohdunpohaja mulla tosin on menossa jo 2-3cm navasta alaspäin :eek: mietityttää että onkohan sieltä sittenkin monta tulossa..
Hemmetin allergia, tuomi kukkii, nenä on tukossa ja silmiä kaivaa :kieh:
 
Pikainen tervehdys!

Sanle: Me hankittiin käytetyt tuplat ku kolmonen syntyi. Kakkosen ja kolmosen ero 1v7kk ja asutaan myöskin maalla. Satanen niistä maksettiin, ilmakumipyörät ja aivan älyttömän kevyet työntää jopa metsäpoluilla. En just nyt muista merkkiä mutta voin sen kertoa kun katon kärryjen kyljestä. Mukana tuli koppa vauva-aikaa varten, se oli hiukan ahdas mutta ihan ok vaikka kolmonen oliki aikas jätti. Ja se sit vaihdettiin istuvampaan malliin jossain vaihees. Niin ja menevät aika pieneen kasaan ja tavarakoppa alla ihan rautainen eikä sellanen verkko. En nyt kuollaksenikaa muista merkkiä.. Nyt oonki miettiny et kuinkahan tulevaisuudessa, kun meidän kakkonen on tosi arka pyöräileen, et mitenkähän kärrylenkit sit onnistuu mutta aika näyttää.

NPS: Voi kuinka elävänä muistan sen hetken kun kakkosta odotin ja mietin ihan samoja asioita kuin sä. Voiko todellakin toista rakastaa niin paljon kuin sitä ekaa, onko se mahdollista. Ja kun se mytty syntyi ja sen sai syliin, sitä paijaili ja ihaili niin mielessäni ajattelin että kyllä vaan voi. Ja voi sitä onnen tunnetta kun sai kakkosen ykköselle esitellä :)

Eipä oikeestaan muuta.. Tää lähtee shoppaileen vähän, jos heti lähtis niin ehtis takas kun esikko tulee kevät todistuksen kans kotiin.. Sitä jännityksellä odotan. Oppimispuolessa ei ongelmia, mutta hätäinen ja vilkas luonne valitettavasti näkyy huolellisuudessa ja käytöksessä.. :whistle:

Aurinkoista kesäpäivää kaikille :wave:
 
tuulista aamua täältä Rovaniemeltä!
ei meinaa aurinko paistella,jos huomena..eilen oli ihant juhlat pojatlla koulussa, =) ajattelin itsekin suunnistaa kaupungile,en ole varma..jotain keksiä..olo ihan kuin raskaana,tunikan laitoin juhliin eilen olo oli jo muka niin valtava heh :LOL: viiikkoja n 9..
ikävä helluakin kovasti..nooh ensi viikolla tuleepi sit..
nyt suihkuun..kivaa päivää kaikille !

mamma ja piiperö
 
Vakuutuksista: En osaa sanoa otetaanko ennen syntymää, meilläkin päin toimii julkiset palvelut ihan hyvin. Esikoiselle ei exän kanssa otettu vakuutusta vauvana, ex sitten halusi ottaa ja maksaa vakuutuksen kun poika oli 3. Täällä meillä sillä ei niin merkitystä ole kun täällä ei yksityisiä lääkäriasemia juurikaan ole. Mutta katsotaan.

Vauvakamppeista: Esikoinen täytti nyt keväällä 4, joten ei todellakaan ole jemmassa juur yhtään mitään, paitsi tietysti vaatteita ja kestovaippoja. Mutta siis pitää ostaa sänky ja kaukalo ja vaunut ja paljon muutakin. Hoitopöytä/hoitopöydän korvike on myöskin mietinnän alla, saa nähdä mitä keksitään. Esikoista ei enää 3kk jälkeen uskaltanut hoitaa missään muualla kuin lattialla tai keskellä sänkyä, oli sen verran vilkas kaveri, joten ei varmaan mitään lipastotyyppistä hoitopöytää suotta hommata. Kaukalona esikoisen aikaan oli Britaxin baby safe + ja semmonen me varmaan ostetaan nytkin, ihan ilman mitään jalustaa jos vaan autossa vyöt ympäri riittää. Sehän on aika raamikas kaukalo mutta sisätiloiltaan myös iso, tuo esikoispoika on sen verran pienikokoinen että mahtui kaukaloon melkein 1-vuotiaaksi asti :D Vaunuja ei ole vielä juurkaan mietitty, mies sanoi että haluaisi mennä johonkin lastentarvikeliikkeeseen ihan vaan kattelemaan että millasia ne ylipäänsä on tänä päivänä. Minä olen sen verran nettiä selannut että Oran Taigat kyllä kiinnostaisi. Mutta jää nähtäväksi.

Oma napa: Eipä kuulu ihmeitä. Painoa on tullut ehkä vajaa kilo jos sitäkään mutta ei tätä pömppöä kyllä kauaa piilotella voi. Ajateltiinkin huomenna kertoa molempien vanhemmille, jostain syystä vähän jännittää :xmas: En kyllä ymmärrä miksi. Huono olo on poistunut keskuudestamme mutta eipä ole ollut silti suuremmalti nälkäkään. Tai no sanotaanko nyt niin että kyllä se nälkä ruoka-aikaan yleensä iskee, mutten saa syötyä kuin pikkuisen kerrallaan. Hirveä ähkyn tunne tulee jos syö yhtään ylimääräistä :x Väsymys vaivaa edelleen, nukahtelen mihin sattuu :LOL: Ja tosiaan, eilen oli viimeinen työpäivä, määräaikainen työsopimus päättyi. Joten nyt sit varmaan ihan vaan kesää vietellään ja syksyllä sit katsellaan josko jotain löytyisi mitä kykenisi pari kk tekemään.

Eipä tässä tämän enempää, hauskaa viikonloppua kaikille!

Raparperi ja Taimi...ööö...no viimeisimmän ultran mukaan olis nyt 12+2
 

Yhteistyössä