Mun mielestä ei ole pessimismiä tiedostaa, että kaikki ei välttämättä mene hyvin. Totta on, että prosenttuaalisesti on todennäköisempää, että mitää pahaa ei tapahdu, mutta ne prosentit, joille tapahtuu, on ihan oikeita ihmisiä kuitenkin. Useimmat ihmiset elävät elämänsä uskoen, että paha tapahtuu aina muille, mutta kyllä se joskus voi tapahtua itsellekin. Olisi ihanaa jos voisi suhtautua raskauteen niin, että plussa testin jälkeen vauvan syntymä on automaatio, mutta se ei mene niin. Ja ne asiat, mitä pelätään, ovat kuitenkin realistisia. Kukaan meistä ei pelkää synnyttävänsä avaruusoliota, vaan me pelätään sitä, että vauvalle käy jotain. Minä en myöskään kestä kommentteja, että "kaikki menee hyvin, nyt vaan nauti". Kukaan ei voi sitä luvata. Mulla on kolmas raskaus menossa ja ole ihan hermo paskana siitä, että miksi en voi pahoin, kun aikaisemminkin olen voinut jo ihan alusta asti. Tiedän, että sen ei tarvitse tarkoittaa mitään pahaa, mutta järki ja tunteet ei vaan aina kulje käsikädessä.