Joulukuun tontut -15

Ei oo työnimeä täälläkään vielä, luulen että se kyl muotoutuu itsekseen, mulla on ollu työnimiä koiranpennuillakin.. :D Tein tänään digin ja se sanoi että 1-2 viikkoa raskaana. Mietin että jos vielä viikon päästä hätäpäissäni tekisin sitten uuden ihan vaan varmuuden vuoks.. Jotenkin ihan uskomatonta on tää vielä.. :D
 
Osaaks joku tehhä tänne sellasen listan niiku noilla muilla odottajien listalla on?

ON: kylmyys ja väsy on jotai ihan omaa luokkaansa, mä törkeen jäässä enkä oo ees kipee :stick: ja väsymys, onneks se viikkojen kasvaessa hiipuu. Iltasin onneks etoo..

mites muut paleletteko?

HooKoo 5+4rv
 
Palelee! Eilisen makasin sohvalla viltin alla ja mittailin lievää lämpöilyä. Kurkku on karhea ja olo flunssainen. Sama mulla oli esikoisen alkuraskaudessa. Muita oireita ei oikeastaan ole ollu. Tai no..tisseistä tihkuu maitomaista nestettä nänniä puristaessa. Tuli jo ennen plussausta. :)

Työnimi Nokkonen on eräänlainen sanaleikki esikoisen nimestä.. tää on ikäänkuin "kakkonen"..

Hunajapuu & Nokkonen 5+1
 
Ei palele, pikemminkin normaali pikkupalelu on jääny pois. Yöllä on ennemminkin kuuma ja hikoilen. Mulla on ollut kauheen hyvä olo kaikin puolin, välillä käy pikkusia väsymysaaltoja vaan mutta nekin menee ohi nopeasti. Eilen alkoi tissit vähän aristaa ja aamulla oli vähän flunssainen olo joka sit päivän mittaan laantui vaan aivasteluksi. Voipi olla että johtuu siitepölyistäkin. Alavatsassa on kokoajan lisääntyvässä määrin repäisykipuja.

Tänään on se päivä kun pitäs alkaa menkat, ja jotenkin vähän hirvittää että entäs jos ne nyt alkaakin, entäs jos, entäs!!! Vaikka viivat on vahvoja ja digikin vahvisti raskauden..

Hyvää Pääsiäistä kaikille! :heart:

Naamiolammas 4+1
 
Mullakin on flunssaista oloa, mutta en tiiä voiko johtua siitepölystä, kun etelässä asutaan. Väsymystä ei ole vielä ollut vaan pikemminkin päinvastoin, oon jaksanut aamulla herätä ennen esikoita, joka ei ole normaalia minulle. :)

Mulla oli esikoisesta tosi raju pahoinvointi, joka kesti läpi raskauden, joten toivon enemmän kuin mitään, että nyt ei tulisi! Vielä ei ole ollut huonoa oloa, mutta ruokahalu on kasvanut. :)

Ihanaa pääsiäistä kaikille!

Jaanel ja 5+0
 
  • Tykkää
Reactions: Naamiolammas
Täällä ei mitään oloja vielä, paitsi aika rajuja mielialan vaihteluja... Välillä tämä tuntuu tosi hyvältä ja heti seuraavana hetkenä haluisin perua kaiken. Onneks on hetki aikaa sopeutua ajatukseen...

Esikoiselta ei ollut pahoinvointeja koko raskausaikana, toivottavasti ei tältäkään. Selkäkivut vaivasi silloin puolen välin jälkeen, ehkä pitäisi alkaa vahvistamaan lihaksia jo nyt tulevaan rasitukseen. Esikoinen täytti juuri 11, joten ihan kuin olisi ekaa kertaa raskaana. Kaikki on unohtunut viime kerrasta :) Mikä mielenhäiriö saa ihmisen aloittamaan kaikki alusta juuri kun meillä asuu reipas ja itsenäinen alakoululainen...

Meibijees 5+0
 
Mä varasin kans jo neuvola-ajan. Ei muuten olis kiire mutta miehen työaikataulujen vuoksi piti jotta saadaan myös miehelle sopiva aika :) Perun sitte jos menee kesken mutta asennoidun niin että nyt on pulla uunissa ja vauva tulossa, minusta turhaa ajatella muuta kuin tänhetkisen tilanteen mukaisesti.

Toivottavasti kaikilla pysyy pienet matkassa mukana! Hemulille toivon pian uutta plussaa! :hug:

Mulla oireet tulee ja menee. Tähän mennessä ollu eläväisiä unia ja metallin makua suussa kahteen otteeseen, lähes joka päivä etovaa oloa, palelua, nuhaa ja todella uupunut olo! Esikoisesta oli kaikkea samaa. Pahoinvointi (erittäin voimakkaasti etova olo oli enimmäkseen, vain kahdesti tuli oksennus) kesti puoliväliin raskautta. Tsemppiä pahoinvoiville!!

Lukka ja Pikku G 3+6
 
  • Tykkää
Reactions: Naamiolammas
Mua on palellut tähän päivään asti hulluna mutta tänään koko ajan hikinen ja kuumeinen olo vaikkei kuumetta ole, flunssaista oloa kyllä. Masua on vihlonut ja kolotellut nyt enemmän ja reisiä poltellut jonkin verran :confused: toivottavasti on ihan normaalia tuo..
 
  • Tykkää
Reactions: Naamiolammas
Minullakin on ollut koko päivän outoa oloa alavatsassa. Sellaista jatkuvaa jomotusta ja painon tunnetta. Myös reisiä polttelee, ihan kuin supistelisi :( Toivottavasti ei tarkoita mitään huonoa. Esikoista odotellessa supisteli kyllä myös ja vuotoakin tuli, kipeät supistukset alkoivat rv 18, mutta silti yliajalla syntyi.

On tämä alkuraskaus välillä niin stressaavaa.
 
Mulla on ollut nyt viikon verran flunssa päällä, mutta se tuskin on raskausoire, kun esikoinenkin oli just viikon kuumeessa. Mutta ai kamala tätä oloa, kun ei saa käyttää nenäsumutetta! Oon siihen yleensä aina ihan koukussa flunssassa.

Oireet on muuten ollut vielä aika lieviä. Rinnat olleet kipeät jo pitkään ennen plussaa (täytyy muuten myöntää, että tökin tissejä varmaan sata kertaa päivässä varmistaakseni, että varmasti ovat edelleen kipeät :D) ja öllötys alkoi aika pian plussan jälkeen. Onneksi pahoinvointi on ollut kuitenkin melko lievää ja iskee pahiten vaan syömisen jälkeen. Tähän liittyen ei sit ruokahalua juuri ole ollut... Väsy on myös kova. Mutta mulla sama kuin bulbasaurilla, sit kun yrittäis nukkua, niin ei tulekaan uni. Niin joo ja rasittavin vaiva: kasvot ja kaula räjähti täyteen finnejä. Mulla on normaalistikin ongelmaiho, mutta tää on nyt jotain aivan kaameeta. Esikoisesta mulla oli ihan päinvastoin niiiin siloinen iho koko raskauden, että en nyt todella odottanut tätä.

Mulla on anniini myös ollut pari päivää aika koviakin jomotteluja. Just sellaista ahdistavaa menkkajuilimista. Oon aika surutta ottanut panadolia päälle, etten turhaan stressaisi... Ihan normaaliahan jomottelujen pitäis ollakin, kohdun kasvuun liittyvää, mutta näin alussa sitä vaan jää miettimään kaikkea mahdollista.
 
ann85, joo ihan samalla lailla mullakin. Yks ilta olin jo aika huolissani, kun kivut oli niin kovat ja ne iskivät päälle aina, kun olin liikkeessä/istuin/mitä vaan. Levossa makuulla helpotti. Saas nähdä...
 
Mää oon koko ajan kiukkunen, kun ampiainen ja ärsyttää, kun kukaan ei tajua tätä oloo ja fiilistä!!! :headwall:
Jotain repäsykipuja on ja jos tekee liikaa päivän aikana, niin tulee kans sellasia supistuksia tai samantyylisiä... Esikoisesta laattasin rv5-22, joten todella kans toivon, että tästä ei sellasta tulis.
 
No toivotaan, että tämä kuuluu asiaan :) Minullakin jomotus helpottuu, kun paikallani lepäilen. Aamuisin ei ole mitään, mutta iltapäivällä alkaa. Olen kuullut, että joillakin vain on supistusherkkä kohtu, ei sen tarvitse huonoa tarkoittaa :)
 
Palelen! Varsinkin iltaisin istun sohvalla pyjamassa, villasukissa ja hupparissa. Nukkumaan käyn samoissa varusteissa ja yön aikana vähennän vaatetusta, kun tulee kuuma.

Lievä tukkoisuus ja kurkun karheus jatkuu. Keskiviikkoiltana räkä valui kunnolla ja ajattelinkin flunssan iskevän kunnolla. Se flunssa oli kuitenkin siinä...

Viime yönä näin unta, että masussa eläisi hyvinkin vilkas yksilö. Jo rv6+ varhaisultrassa oli ihan oikean vauvan näköinen ja heitteli kuperkeikkaa :D Tuulimunassa näin vain kaksi raskauteen liittyvää unta ja molemmissa tuomiona tuulimuna (nämä siis jo ennen varhaisultraa).

Alavatsalla on erilaisia tuntemuksia. Tänään ollut lähinnä painontunnetta, jonka tunnistan esikoisen odotuksesta. Välillä taas tuntuu menkkakipuja, tuttuja nekin. Tänään oli lisäksi lievää etovaa oloa ja närästää.

Tuulimunassa oli alkuun tosi voimakkaat oireet, jotka kuitenkin pikkuhiljaa hiipuivat. Nyt siis olen joka päivä onnellinen pienistäkin oireista.

HER 4+4 , niin alussa vielä...
 
Täällä vain pahenee tää etova olo, rupiaa syöminen tökkimään :( Vitamiineja ja kalaöljystä välttämättömiä rasvahappoja on tullu otettua varalta, jotta riittää pikkuisellekin :)

Tänään alkoi rv 4+0 :D
 
Moikka! Varovaisesti ilmoittaudun joukkoonne. :) Menkat ei ole vielä edes myöhässä, mutta eilen aamulla liuskatestiin ilmestyi haalea plussa ja illalla digi näytti raskaana 1-2. Onkos täällä muita esikoisen odottajia? Kaikki on niin uutta ja jännittävää. :) Laskettu aika mulla olisi tämän hetkisillä tiedoilla 16.12. Katsotaan nyt pysyykö pieni matkassa. Ainakaan vielä tässä vaiheessa mulla ei ole asiasta paineita, olen vaan niin iloinen jo siitä tiedosta, että tämä ylipäätään on meille mahdollista. Yritän myös ajatella niin, että mahdolliseen keskenmenoon kun en itse voi vaikuttaa, niin sama kai tuo on jos tässä nyt sitten iloitsee kun että pelkäisin ja murehtisin. =)

Liljah 3+3
 
12.2.?/Helmitoivo/33/4./OYS

Ilmoittaudun minäkin varovaisesti mukaan. Tänään dpo 14 ja positiivinen raskaustesti. Ennestään lapset poika 10/10, poika 01/12 ja tyttö 09/13. Varhaisia keskenmenoja on useita, joten saa nähdä, kuinka nyt käy.
 
Viimeksi muokattu:
Näinköhän uskaltaisin tulla (taas) tänne plussineni... Tammikuussa edellisen kerran, silloin lokakuisista tipuin tuulimuna-diagnoosin vuoksi...joten toivotaan että nyt vähän paremmalla onnella..

Nyt alkanut raskaus suoraan lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen, ennen menkkojen alkua, mutta "tarkka" päivä tiedossa kun jälkitarkistusultra oli kyseisenä ihmeiden tekopäivänä... Näillä näkymin la ois 8.12.. Muutama liuskatesti tehty, yks apteekin oma ja yks digi, varmistelen vielä kuitenkin digillä uudestaan ens viikolla vaikka nyt näytti mitä pitikin...

Clomit odottelis apteekissa joten olihan tää vähän ihmettä...ja on edelleen...

8.12 / Enkeli30 / 30 / 2. / Ekks
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
Kaipa minäkin hyppään mukaan nyt sitten samantien, vaikka meinasin ensin odotella ja varmistella. Mutta mitä sitä turhaan, sitten vaan tiputtaudutaan joukosta pois jos niikseen tulee :)
Olen siis 33-vuotias ja Tampereelta. Perheeseen kuuluu mies ja kaksi lasta, tyttö 4v. (3/11) ja poika 1v5kk (10/13). Kolmannen kanssa on tässä vähän soudettu ja huovattu eikä oikein päästy lopputulokseen, mutta ilmeisesti tämä kolmonen nyt kuitenkin sitten päätti, että nyt olisi hyvä aika tulla :D
Fiilikset on vielä tosi tosi sekavat itsellä, tein hailuran positiivisen testin eilen aamulla ja toisen samanlaisen tänään aamulla. Ja äsken sitten vielä päiväpissasta kolmannen, joka oli jo pikkuisen tummempi. Sata asiaa risteilee päässä, mulla on molemmat raskaudet olleet rankkoja, synnytykset vielä rankempia ja vauva-ajatkaan ei mitenkään helppoja, joten pieni paniikki tuolla jossain takaraivossa meinaa nostaa päätään. Mutta kyllä tää tästä, katotaan mitä tuleman pitää!

Tänään on dpo14 ja vkot siis oviksesta laskettuna 4+0. Oireista, testin arvasin tehdä siitä, että viimeiset 4 päivää on noita seksihaluja ollut aivan järkyttävä määrä ja miehen ei tarvitse kun vilkaista niin voi apua.. ;) Tätä samaa oli kuopuksen raskaudessa, joten jotenkin siitä arvasin. Ja nyt kun testi oli positiivinen, niin tajusin myös, että viimeiset 4-5 päivää olen ihmetellyt, kun dödö ei pidä, pari tuntia niin haisee jo pahalle. Tämä siis myös tuttua molemmista aiemmista raskauksista, en vaan heti osannut yhdistää. Väsymys ei vielä ole paha, mutta haukottelen kyllä kokoajan, että kaipa se sieltä hiipii. Ekat kuvotuksen tunteet tuli tänään, niitä odotan kauhulla. Molemmissa raskauksissa ollut todella pahana. Kovin usein en joutunut oksentamaan, mutta se pahoinvoinnin tunne ja etominen oli välillä ihan lamauttavaa, ei pystynyt mitään tekemään. Ja kesti valitettavasti mulla aika pitkälle molemmista.

Oho, tuleepas pitkä teksti! :D Kun saa näitä ajatuksia vihdoin sylkäistä ulos mitä on mielessä pyörinyt :) Mut voisi myös lisäillä listalle:

12.12. / Sona82/ 33 / 3.lapsi / TAYS

Ja facebookryhmään voisin myös kohtapuoliin liittyä, laittelen viestiä siitä sitten :)


-Sona & vielä nimetön 4+0
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu

Yhteistyössä