Joulukuun tontut -15 *toukokuussa*

Joulukuun tontut 2015 toukokuussa


Odottajat:

LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

30.11.
HooKoo-82/32/7/KYS
Kukkurukuu/26/2/TAYS

1.12.
Kimberley/27/1/TYKS
Sinnis/29/2/-
sylikinkku/-/-/-

2.12.
Aurinko82/32/4/LKS

3.12.
Hunajapuu/27/2/OYS
Mimmi Haloo/30/1/SATKS
piiemm/26/1/PHKS

4.12.
Jaanel/24/2/JS
Murkku/27/2/HYS

5.12.
Ann85/29/2/TAYS
Catita/31/2/HYS

6.12.
anniini/26/2/OYS

7.12.
HER_86/29/2/KOKS
Iriina/37/2/VKS
Marttaliini/1/30/LKS

8.12.
Enkeli30/30/2/EKKS

9.12.
H1215/26/2/KYS

10.12.
Naamiolammas/35/1/-

11.12.
TiiuH/27/3/KYS
seba78/36/3/KOS
Geesa/27/1/K-PKS

12.12.
Helmitoivo/33/4/OYS
Sona82/33/3/TAYS
Lukka/-/2/OYS
Orava/26/1/JS

13.12.
Tiunti/29/2/LS
Neyda/28/1/-
isbee92/23/1/PHKS
Marzuli/32/2/LS

14.12.
Kukkaislapsi/36/2/JS
1+1 lapsen äiti/25/3/TYKS

15.12.
Minma/30/2/PHKS
Emmin/33/4/EKKS
marisande/20/1/EKKS
Katann/26/2/PHKS

16.12.
Liljah/31/1/EKKS
Henu26/26/1/TYKS

17.12.
Vaniljainen/29/3/KSKS
lauantai/29/1/-
fyuy/23/2/-
ruuvih/35/5/KYS
Maybelle/32/1/KOS

18.12.
Kiiltokuva/23/3/LKS

19.12.
Sall1/25/2/JS

20.12.
Röllineito/27/4/OYS

21.12.
Jessicha/36/2/NKL
mimmi123/32/1/-

22.12.
berrypie/22/2/Seks
tosi-ko/36/2/KAKS

23.12.
Laurina/30/2/TAYS
baires/27/2/KYS

24.12.
Höpötin88/-/-/KSKS
Poikien äippä/29/3/-

25.12.
Pioni/37/3/VKS
hemmiina/20/1/MKS

26.12.
mrsN/35/5/KOS
Tonttumamma/29/2/TYKS

27.12.
Hokkeli/25/2/-
Leafy/27/3/kotona

28.12.
juuliaa/21/2/KOS

29.12.

30.12.

31.12.
Kiiruli/27/1&2/OYS

Ei varmuutta lasketusta ajasta:
Sankaritar/29/2/JS
Ninni/28/1/HYS

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson keskussairaala
KYS = Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS = Lapin keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjanmaan keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun yliopistollinen sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan keskussairaala
SKS = Savonlinnan keskussairaala
SEKS = Seinäjoen keskussairaala
SATKS = Satakunnan keskussairaala
TAYS = Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS = Turun yliopistollinen sairaala
VKS = Vaasan keskussairaala


Joulukuisten facebook-ryhmä on perustettu. Mukaan pääset laittamalla yksityisviestiä käyttäjälle Jaanel. Ryhmä suljetaan 31.6.


Ketjuun mukaan tulijat!! Ilmottautuminen muodossa:
LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

Päivityspyynnöt punaisella!
 
Viimeksi muokattu:
"pioni"
Jaanelille kiitos uuden ketjun korkkaamisesta :)
Vappua vietetty täällä perinteisesti torilla, muksut saivat anopilta vappupallojen sijaan legopaketit vasta avatusta legokaupasta, simaa juotu ja munkkeja syöty, loppupäivä käännetään perunapelto uuteen uskoon.

Hyvää vappua kaikille :)
 
Eilen juhlittiin vappua kaupungilla perheen ja kaverien kanssa. Tänään ollaan oltu kotona. Ulkoiltu, rempattu keittiötä, syöty tortilloja. Nyt mustikkapiirakka uunissa ja katsotaan jääkiekkoa. Ja mulla alkoi 3 kuukauden loma! Jee :):popcorn:

Pahoinvointia on ja pyttyä tullu muutaman kerran kunnolla halailtua. :(
 
Kiitos jaanel uudesta listasta :)

Täällä tänään kävin yksin hakemassa 80km eestaas sohvat jotka ostin torista :D muuten kotona ja grillattu ja saunan laitoin tulille, että saunotaan. Pyhänän käydää tivolissa kuopiossa sitten :)
Mukavaa vappua kaikille :) :)

HooKoo & ismo 9+4rv
 
Viimeksi muokattu:
Hanssuli
Voi ristus mie tunnen ittenu tumpeloksi ku seikkailen tällä keskustelupalstalla. Miten mie saan sen yksärin laitettua että saan ohjeet liittyä siihen facen ryhmään?
 
Minun vappu ei mennyt ihan niin kuin olisin toivonut. Olen niin vihainen, että sydän hakkaa rinnassa miljoonaa! Esimiehelle jouduin, siis jouduin, kertomaan raskaudesta eilen ja tämä on ehtinyt eilisillan aikana (juhlissa) kertomaan raskaudestani kollegoilleni ja osalle asiakkaista. Tämä kun on pikkupaikkakunta, tietää nyt siis raskaudestani varmasti koko lääni. Kiva homma! Millä oikeudella esimieheni näin menettelee?! Tämän tapauksen ansiosta myös yksi ystäväni sai tietää tästä ennen kuin ehdin itse kertomaan! Ja mitä jos raskaus menee kesken? Hoitaako esimieheni myös tästä infoamisen?! Aivan uskomatonta! :mad:
 
Geesa kai annoit pomon kuulla kunniansa?? Tiedän kyllä just kuinka paljon toi voi vituttaa!! :mad: Tosi epäreilua!

ON: Vappu on mennyt ihan kivasti :) Ukko ryypiskelemässä nyt, minä kotona nukuttamassa esikoista ja kohta tulee PIZZAA! Jee!

Mä olin käymässä samoissa bileissä, kun ukkokin ja heti alettiin tivaamaan: "Joko teille tulee seuraava? Koska teille tulee seuraava?" Luulin jääväni kiinni, kun aloin punasteleen,mutta kaveri olikin niin kännissä, ettei tajunnu :LOL:

Kukkurukuu ja Tare 8+6
 
"Pioni"
Voi Geesa, eikä! Ei tuollaisia asioita saa kertoa lupaa kysymättä, sanoisin sinuna kyllä pomolle suorat sanat. Tosi tylyä! :(
Hoo-Koo, mikä laite sinulla on, se Angelsounds? Oletko tykännyt siitä? Ne sydänäänet ovat kyllä ihanaa kuunneltavaa :)

Uusille taas tervetuloa, ja Hanssuli, kirjaudu sisään kaksplussan käyttäjäksi niin saat laitettua Jaanelille viestin fb-ryhmästä, ja homma etenee :)

Meille rantautui tänä aamuna vesirokko. Ihan pikkasen ketuttaa kun just selvittiin parin viikon oksutaudista, ensin muksut, sitten mies ja lopuksi minä. Huomasin katselevani lomamatkoja aamulla, pieni breikki olisi kohdallaan näköjään. Minun lopputyön kirjoittaminenkin meni yötyöksi nyt sitten...huokaus.
 
Geesa Sinuna tiedustelisin ammattiliitosta, että miten suhtautuvat tuollaisiin tapauksiin. Pomoilla on kuitenkin edes jonkinlainen vaitiolovelvollisuus työntekijöiden asioista, eikä niitä ole ok mennä levittelemään tuolla tavalla.
 
Pioni raskauskeijjolta tilasin sellasen missä näkyy syke emmä tiiä sen nimeä mutta sininen on se mikä painellaan masun päällä ja harmaa loppu osa, makso reilun satasen. Mulla ollu sellanen angelsound ja en tykänny siitä, möin sen aikoinaan pois. Tuo on ollu hyvä :)

(.) Kylmä Kaakao himo edelleen joka ilta juon kannullisen :D ja paprikaa on myös saatava koko ajan.. vettä sataa tänään en mee näköjään lenkille, loikoilisko koko päivän ;)

HooKoo & ismo 9+5rv
 
Geesa, minäkin varmaan koettaisin kysellä esimiehen vastuusta asiassa, eihän tuollaisia saa mennä kertomaan omin päin ilman syytä :O Inhottavaa että omien asioiden kertomisesta ja kertomatta jättämisestä ei voi itse päättää. Mutta toisaalta eihän tuo nyt mikään maailmanloppu ole :) Keskenmenoriskikin näillä viikoilla on oikeesti jo ihan minimaalinen. Ja olisivatko ne saaneet kohta tietää kuitenkin kun sulle joudutaan järjestämään työtehtäviä raskauden vuoksi uudelleen? Säästyt vaivalta :)

Itsekin paljastuin miehen siskolla heti vappuvierailun ekan tunnin aikana kun jouduin kieltäytymään ensin vappumaljasta ja sitten graavilohesta tms. :D Noh mehän oltiin muutenkin aiottu kertoa niin eipähän tullu tarvetta pitkittää asiaa tai odottaa sopivaa hetkeä.

Aloitin osteopaatiltani ostamat magnesiumtabletit jälleen, koska jalat varsinkin väsyy ja lihakset jumittaa enkä saa nukuttua kunnolla... Vähän helpotti lihasjumitkin mutta yllätyksekseni niin helpotti pahoinvointikin heti seuraavana päivänä! :O Etoo edelleen välillä mutta ei ollenkaan niin pahasti. Olen voinut syödäkin vähän normaalimmin :) Tätä ihanuutta jatkunu useampi päivä jo.

Lukka ja Pikku G 8+0 :)
 
Olipas ikävä ja ajattelematon temppu Geesan pomolta! :eek: Minä sanoisin asiasta pomolle suoraan, mutta ehkä ei kannata asiaa kuitenkaan sen pidemmälle viedä? Lähinnä siis ajatellen sitä, että tekoa ei voi enää peruuttaa eli se ei siinä mielessä auta, mutta todennäköisesti toisi epämiellyttävän ilmapiirin töihin.

Täällä on päivä päivältä huonompi olo ja se vetää mielialaa kokoajan vaan mustemmaksi. :( En pysty olemaan miettimättä, että miten selviän tästä vielä ainakin 60 päivää. Jos voisin niin nukkuisin seuraavat 2kk. Ja samanaikaisesti poden huonoa omaatuntoa siitäkin että mulla on näin paha olo tästä pahoinvoinnista.
No, kunhan toukokuun loppuun selviän niin sitten voi tarvittaessa olla muutaman viikon sairaslomallakin. Vaan vaikea tässä on positiivisesti ajatella, kun tietää että piina ja rääkkäys on vasta alussa. Sanoin eilen miehellekin, että tämä on kyllä nyt viimeinen kerta, en kestä enää kolmatta kertaa, vaikka lopputulos onkin niin ihana.
Kiitos kun sain valittaa. :ashamed:

rv 6+0
 
Voi Geesa, onpa typerää käytöstä pomoltasi! :( Syystäkin olet vihainen. Toivottavasti pomosi ymmärtää edes pyytää anteeksi käytöstään. Jokaisen pitäisi saada itse valita, milloin asiasta kertoo eteenpäin.

ON: Tänne rantautui flunssa, kuume nousussa, kurkku kipeä ja olo heikko. Juuri kun tuntui siltä, että tästä selvitään hymyssä suin, kun vuotokin oli pysynyt jo 3 päivää poissa. Nyt sitten illasta alkoi taas selkäsärky, ja vessareissulla pari hyytymää paperiin. En yhtään jaksaisi tällaista epävarmuutta, tämä jatkuva stressaaminen on kamalaa. :'( Ja nyt tietysti pelottaa sekin, että onko kuume nyt varmasti flunssasta johtuvaa, ettei vaan olisi mistään tulehduksesta kyse..

Neyda 7+6
 
Kummamitus sympatiat sinne! Mä mietin melkein koko kakkosen raskauden, että ei jumalauta tähän en enää kolmatta kertaa lähde. No neljättä kertaa en enää :)

Pahoinvointi on rantautunut tänne myös samoin aivan jäätävä väsymys! Parina päivänä olen kyllä miettinyt, että miten ihmeessä sitä on selvinnyt töissä, kun on ollut raskaana. Jos voisin valita, niin söisin ja nukkuisin vain. Mutta jotenkin helpottaa se ajatus, että tämä on oikeasti viimeinen kerta. Kestää tämä väsymys ja paha olo sitten kuinka kauan tahansa, niin joka ilta voin ajatella, että yksi päivä vähemmän :)

Geesalle myös sympatiat täältä! Aikamoisen tempun sun pomo tehnyt kyllä!
 
"Louhi"
Kas osaan vaikka hassusti tämä tarjoaa otsikkoa. :)

Uusi täällä ja varovasti vasta seurailen. Ihan alussa ollaan ja LA olisi joulukuun lopulla tai vuodenvaihteessa omien laskujeni mukaan. Neuvola varattu, mutta vasta reilun parin viikon päästä.

Sydän läpättäen iloitsen ja pelkään ettei pieni pysy matkassa. Hei kaikille.
 
HooKoo mäkin ajattelin ostaa kotidopplerin. Tori.fi.ssä näytti olevan käytettyjä myynnissä, uutta en raaski ostaa.

Lukka mullakin kuvotus helpottanut. Välillä tulee sellaisia lyhyitä aaltoja, mutta kyllä vain olenkin vähällä päässyt! Eikä edes kummemmin väsytä! :O Onko sulla väsymystä?

Neyda :hug: Taatusti on todella raskasta elää tuon epävarmuuden ja pelon kanssa! :( Onko sinulla endon takia ylimääräisiä ultria tms? Kyllä varmasti pääsisit ultraan, jos neuvolassa kerrot tilanteestasi ja peloistasi. Flunssaa kuumeella ja ilman on kyllä paljon liikkeellä, eiköhän se sitä sinullakin ole!

Kiitos kaikille myötätunnosta! Verenpaineet hieman laskeneet tuon pomoepisodin jälkeen. Ajattelin ottaa asian hänen kanssaan puheeksi, mutta ymmärrän myös sen, että aika pian työkaverit ja asiakkaat olisivat saaneet tietää kumminkin kun en enää normitöihini tule. Nyt olen vaan miettinyt, olisiko pitänyt vain tehdä vielä kuukausi töitä ja kertoa asiasta vasta nt-ultran jälkeen esimiehelle. Lääkäri oli kyllä ehdoton, että heti on jäätävä pois. Olen nyt siis viikon talvilomalla ja sitten mietimme onko minulle muita töitä. Eniten ahdistaa nyt se, että tunnen itseni jotenkin syylliseksi ja huonoksi ihmiseksi kun jään näin varhain pois töistä. :( Sen tämä koko soppa on saanut aikaiseksi. Eräs kollega, joka jäi viikolla 12 pois samasta syystä, sanoi, että hänellä oli aikoinaan samat fiilikset.

Väsymystä ei juuri ole eikä enää kuvotustakaan. Vessassakaan en ole öisin käynyt. Oikeastaan ainoat oireet ovat enää rintojen ajoittainen aristus sekä järkyttävät ja kivuliaat ilmavaivat! Flunssa alkaa onneksi helpottaa, nyt on enää kurkku kipeä ja ylähengitysteissä jotain infektiota.

Geesa ja piepi 8+0! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Geesa, todella törkeää käytöstä pomoltasi! Ihan sama, vaikka työkaverisi saisivatkin joka tapauksessa kohta tietää, mutta mitä jos nt-ultrassa tulisikin huonoja uutisia? Mimmoista työtä siis teet, kun joudut jo nyt vaihtamaan hommia/jäämään pois?

Mikäs on muuten Henun tilanne...??

Täälläkin pahoinvointi helpottanut. Välillä etoo ja kunnolla, mutta enimmäkseen ok olo eikä ole tarvinnut oksentaa viime maanantain jälkeen. Täytyy vaan vältellä rasvaisia makeita (suklaa, munkit ym), koska ne laukaisee pahan olon. Sinänsä siis hyvä, ettei voi oikein herkutella.

Perjantaina vedin ensimmäistä kertaa äitiysfarkut jalkaan. Kylläpä oli helpottava fiilis :D Nyt kun vielä reilut kolme viikkoa saisi asian pidettyä töissä salaisuutena... Saa kyllä alkaa miettimään, mimmosia paitoja käyttää. Vielä toi pömppis menee turvotuksen piikkiin, muttei kauan.

Ja ihanaa, kun tissit ovat kasvaneet :D

HER 9+0
 
Moi!

Jokohan minäkin tulisin mukaan, kun muutaman viikon on saanut raskausuutista sulatella ilman vuotoja. Tästä odotuksesta ei vielä kukaan tuttu tai sukukaan tiedäkään vielä toviin, joten juttuseura muiden odottavien kanssa kelpaisi! Kirjoittelen vaan täällä 2+puolella, en ole naamakirjassa( tiedän ,olen dinosaurus...)

Menetyksiä on takana monta, joten todellakin jalat maassa tätä odotellaan. Alkuraskauden keskenmenoja on useita, ja viimeisin raskaus päättyi viime vuonna yli puolenvälin kohtukuolemaan ja pienen hautajaisiin. Onneksi lapsia on ennestään jo kolme- Ilman heitä olisi pää taatusti levinnyt pysyvästi.

Ensimmäinen neuvola on vielä käymättä, enkä ole varhaisultraan raskinut mennä, joten varmistusta raskaudesta kai saadaan odotella sinne nt-ultraan. Mutta koetan pitää yllä toivoa, että "raskaana kunnes toisin todistetaan":).

17.12/ruuvih/35/5.lapsi/KYS
 
Geesa Kauhea tilanne! Varsinkin alkuraskauden epävarmuuden takia.... Itse olisin kyllä ihan rikki. Ajatuskin siitä että joku puhuisi ohi suunsa on kamala. Oli se raskaus sitten miten läpinäkyvä tahansa niin kyllä odottavan äidin täytyy itse saada tehdä päätös kertomisesta. Missään nimessä et saa potea huonoa omatuntoa, se on ihan selvä. :hug:

HER_86 Täällä kauhunsekaisin fiiliksin odottelen huomista ultraa.. 2,5 päivää tuli vuotoa. Ei mitenkään paljoa mutta riittävästi ollakseni todella huolestunut. Äidilläni on takana lähemmäs kymmenen keskenmenoa joten hänkin varoitteli varautumaan pahimpaan. Onneksi viikonloppuna oli niin paljon ohjelmaa etten kauheasti ole ehtinyt asiaa yksikseni murehtimaan. Hulluksihan tässä tulisi. Siis oikeasti tämä pelkotila on lähes lamaannuttava mikä sekin on pelottavaa koska olen aina pitänyt itseäni rohkeana ja varmana ihmisenä. :ashamed:

(.) Ei oikeastaan mitään raskausoireita. Ehkä hieman aristavat rinnat ja turvonnut vatsa mutta siinä se. Pientä huonovointisuutta vain jos nälkä pääsee yllättämään. Olisi kyllä paljon varmempi olo jos hiukan selvemmin oireilisi. En kuitenkaan toivo mitään pyttyrumbaa. Soitin muuten neuvolaan kun vuoto alkoi ja neuvosivat tekemään raskaustestin uudestaan. Mulle jäi kyllä epäselväksi että mitä helvetin hyötyä siitä on tässä vaiheessa?? Jos on tuulimuna tai km niin eihän se hcg sieltä mihinkään laske viikkoihin. :mad:
 
Tervetuloa sakkiin ruuvih! :wave: Aika rankkoja kokemuksia sulla. :hug: Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hienosti loppuun saakka!

Her_86 Olen sellaisella alalla, jossa on vaarana saada tartuntana tauti, josta haittaa sikiön kehitykselle tai voi aiheuttaa keskenmenon. Toivon todella, että kaikki menisi hyvin, ettei tarvitsisi puolelle kylälle kertoa keskenmenosta.

Henu Tsemppiä huomiseen ultraan! Se jännitys kun olet odotusaulassa... huh! Todellakin kestämistä siihen! Eiköhän siellä kuitenkin kaikki ole kunnossa, ettei ainakaan kesken ole mennyt kun sulla on oireitakin, lähes samat kuin mulla. :) Ja mullakin on sitä vuotoa ollut silloin alkuun.

(.) Aivan hirveä olo! Mahaan, siis ylämahaan koskee! Ilmaa varmaankin. Tulee kipeäksi kun syö ja auta armias jos EI syö!! :x On tämä hullua! Vessakäynnillä olo helpotti, mutta sitten iski se järkyttävä nälkä puolessa minuutissa, mutta yllättäin mitään ei tehnyt mieli syödä. Ja tämä alamaha! Näyttää ihan siltä kuin olisin raskaana! :D

KM pelottaa edelleen, vaikka olen kuullut ja lukenut, että mikäli varhaisultrassa nähdään syke, pienenee km riski hyvin pieneksi. Jotenkin kuitenkin odotan nt-ultraa ja sitä, että riskiviikot olisivat ohi. Onneksi nyt alkaa jo yhdeksäs viikko.
 
Tänään ollut paljon menkkamaista särkyä. Erilaista kuin ekan raskauden kohdunkasvukivut. Kovempaa, juilivampaa ja säteillyt myös alaselkään. Minulla on kotidoppleri mutta sen verran vanha, että aikaisintaan viikolla 10-11 on toiveita saada mitään kuuluviin, jos kuunneltavaa on.

Inhoan todella tätä ensimmäistä kolmea kuukautta. Epävarmuutta, pelkoa, np-ultraa missä voi tulla mitä tahansa uutisia...

Tunteet heittelevät laidasta laitaan. Ensin odottaa hulluna josko tikkuun piirtyisi se toinen viiva, sen jälkeen pelkää hulluna onko kyseessä biokemiallinen, tuulimuna, huonoja uutisia ultrassa vai voisiko käydä sellainen munkki, että kaikki olisikin hyvin ja voisi ehkä varovasti iloita odotuksesta. Niisk.

Nyt juuri tuntuu, että jos pian alkaa vuoto niin tämä oli tässä.
 

Yhteistyössä