Joulukuun tontut -15 *kesäkuussa*

Joulukuun tontut 2015 kesäkuussa


Odottajat:

LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

30.11.
HooKoo-82/32/7/KYS
Kukkurukuu/26/2/TAYS

1.12.
Kimberley/27/1/TYKS
Sinnis/29/2/-
sylikinkku/-/-/-

2.12.
Aurinko82/32/4/LKS

3.12.
Hunajapuu/27/2/OYS
Mimmi Haloo/30/1/SATKS
piiemm/26/1/PHKS

4.12.
Jaanel/24/2/JS
Murkku/27/2/HYS

5.12.
Ann85/29/2/TAYS
Catita/31/2/HYS
ilmaajakuplia/26/1/TAYS

6.12.
anniini/26/2/OYS

7.12.
HER_86/29/2/KOKS
Iriina/37/2/VKS
Marttaliini/1/30/LKS

8.12.
Enkeli30/30/2/EKKS

9.12.
H1215/26/2/KYS

10.12.
Naamiolammas/35/1/-

11.12.
TiiuH/27/3/KYS
seba78/36/3/KOS
Geesa/27/1/K-PKS

12.12.
Helmitoivo/33/4/OYS
Sona82/33/3/TAYS
Lukka/-/2/OYS

13.12.
Tiunti/29/2/LS
Neyda/28/1/-
isbee92/23/1/PHKS
Marzuli/32/2/LS

14.12.
Kukkaislapsi/36/2/JS
1+1 lapsen äiti/25/3/TYKS
Mari ja möykky/-/3/MKS tai KYS

15.12.
Minma/30/2/PHKS
Emmin/33/4/EKKS
marisande/20/1/EKKS
Katann/26/2/PHKS
Dell/21/1/TAYS

16.12.
Liljah/31/1/EKKS
Henu26/26/1/TYKS
Minksu82/32/2/LS

17.12.
Vaniljainen/29/3/KSKS
lauantai/29/1/-
fyuy/23/2/-
ruuvih/35/5/KYS
Maybelle/32/1/KOS
linnea33/26/3/K-PKS
Nunuq/-/2-EKKS

18.12.
Kiiltokuva/23/3/LKS

19.12.
Sall1/25/2/JS

20.12.
Röllineito/27/4/OYS
Viuhui/-/3/HYS

21.12.
Jessicha/36/2/NKL
mimmi123/32/1/-
Orava/26/1/JS
Ahmis/29/1/MKS

22.12.
berrypie/22/2/Seks
tosi-ko/36/2/KAKS
tamariini/32/1/KOS

23.12.
Laurina/30/2/TAYS
baires/27/2/KYS

24.12.
Höpötin88/-/-/KSKS
Poikien äippä/29/3/-
Neilikki/31/1/OYS

25.12.
Pioni/37/3/VKS
hemmiina/20/1/MKS
Hokkeli/25/2/-

26.12.
mrsN/35/5/KOS
Tonttumamma/29/2/TYKS

27.12.
Leafy/27/3/kotona

28.12.
juuliaa/21/2/KOS
hansupirre/33/3/JS

29.12.
min82/33/3/HYS

30.12.
Ninna89/25/2/LS
Amarie/33/1/KYS

31.12.
Kiiruli/27/1&2/OYS

Ei varmuutta lasketusta ajasta:
Sankaritar/29/2/JS
Ninni/28/1/HYS

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KAKS = Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson keskussairaala
KYS = Kuopion yliopistollinen sairaala
LKS = Lapin keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjanmaan keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun yliopistollinen sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan keskussairaala
SKS = Savonlinnan keskussairaala
SEKS = Seinäjoen keskussairaala
SATKS = Satakunnan keskussairaala
TAYS = Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS = Turun yliopistollinen sairaala
VKS = Vaasan keskussairaala


Joulukuisten facebook-ryhmä on suljettu.


Ketjuun mukaan tulijat!! Ilmottautuminen muodossa:
LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala

Päivityspyynnöt punaisella!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset Jaanel taas uusista päivityksistä :) Joku toinen voisi ottaa nuo hommat hoitaakseen jokin toinen kuukausi ettei kaadu yhden niskaan?

Kummamitus, muistelen lukeneeni että vaikeus pissata on yksi virtsatieinfektion oire!! Sehän on kai raskausaikana yleisempi. Ja ehdottomasti tärkeä hoitaa jos siitä kyse! Mä menisin heti aamusta neuvolaan antamaan näytettä. Joka tapauksessa kannattaa kokeilla karpalo-, puolukka- tai muuta hapanta mehua, isoja C-vitamiiniannoksia, runsasta juomista ja maitohappobakteereja jos tulehdus menisi ohi ilman antibiootteja. Et joudu ab-kierteeseen eikä suolistomikrobit kärsi. Ab-kuurit raskausaikana vaikuttaa vauvaankin, mm. lisää allergiariskiä, joten yrittäisin tällaisilla monilla toimivilla kotikonsteilla ensin. Eihän niistä ole mitään haittaakaan :) Tsemppiä, toivottavasti pian helpottaa!

(.) Neuvolalääkäriaika tänään, huomenna ultra, toivottavasti niissä kaikki hyvin! :) Ja toivottavasti tänään ekaa kertaa kuulisin palleron sydänäänet! Mä en mitään kotidopplereita viitsi hankkia eikä neuvolassa tosiaankaan kuunneltu viimeks rv 8 joten nyt eka mahdollisuus tulossa! Kuluneella viikolla rv 12 pullahti tuo masukin niin että aiemmalle tiimalasivyötärölle sai taas sanoa hyvästit ainakin vuodeksi :LOL: Ehtihän se oma kropan malli jonkin aikaa olla tässä esikoisen ja kakkosen välissä...

Hirveä asuntokuume mutta mitään sopivaa ei ole koko kevään aikana vieläkään saatu :( Nykyisestä opiskelijoille tarkoitetusta asunnostakin on pakko lähteä kun menin valmistumaan :p Eikä nyt muutenkaan aateltu neljän hengen perheellä enää asua 45 neliön kaksiossa :D

Lukka ja Pikku G 12+2
 
Viimeksi muokattu:
"Pioni"
Kippis uuden ketjun kunniaksi!

Mikä viikonloppu takana, selkä ihan jumissa kaikesta leipomisesta ja huonossa asennossa koristelusta, eikä loppua näy, ensi viikonloppuna heti hääkakkutilaus. Onhan tämä kivaa, mutta rankkaa puuhaa kyllä. Pahoinvointi alkaa hellittämään, jokunen etomiskohtaus saattaa esiintyä pari kertaa päivässä, mutta muuten olo alkaa olla voiton puolella :)

Jeps, muksujen kanssa kauppaan hakemaan lisää leivontamateriaalia :) 10+3 tänään, mukavaa maanantaita ja kesäkuun ensimmäistä kaikille!
 
Hihhii uusi ketju kiitti jaanel :)

Tänään ruuan jälkeen äitini luo lähetää ajelemaan, lapset oottaa kovasti sinne ku siskoni pojat siellä ja minun veli eli heijjän eno :D sitte kaupassa käynti ku kotii tullaan. Ihana aurinkoinen ilma :)

HooKoo 14+0rv pokspoks poksuu
 
Huomenta kaikille, kesä on virallisesi täällä!

Esikoinen kirmasi kesälaitumelle (nukkuu puolille päivin) ja pienemmät olisi menossa ulos heti kun silmät aukeaa (kuudelta). Itse en ole varsinainen kesäfani, koska tulen allergian vuoksi huonosti toimeen ötököiden kanssa, vihaan hellettä eikä se käy aineenvaihdunnalleni ollenkaan. Muutenkin, kaikki tuo arjen rytmin puute saa minutkin toimimaan "puoliliekillä". Tällä hetkellä kelit on täydelliset kun ei ole vielä liian kuuma, eikä ötököitäkään vielä liiemmin ole: pitää nauttia nyt! Mutta onhan kesä nättiä aikaa luonnonkin puolesta ja lasten ulkovaaterumbasta saa olla lomalla. Hatun ja kengät saavat itsekin puettua pienintä vekaraa myöten.
On kesästä etua, kun pienimmäinen opettelee nyt vaipoista pois. Vahinkoja sattuu vielä tämän tästä sen verran että kalsarit kastuu vähän ennen potalle ehtimistä. Ulkona onkin hyvä tilaisuus opetella, kun poikana voi pissiä helposti melkein mihin vaan:).
Tälle kesälle onkin ohjelmoitu tekemistä niin paljon että saattaa loma loppua kesken: olisi metsätöitä, rakennusten purkua (x3), aitan uudelleen kasausta sekä puuliiterin tekoa... Vielä kun edellisen huonosti menneen kesän jäljiltä puutarhakin pääsi rehottamaan, on kukkahalmeilla ja mansikkamaalla vielä kyyköttämistä. Kasvimaan jätän nyt suosiolla tekemättä, korkeinaan herneitä lapsille voisin kasvattaa. Ja koska iso osa noista suunnitelluista hommista on sen verran fyysisiä, jää ne miehen hommiksi jos vatsa tästä kasvaa. Ei tarvitse ukon miettiä mitä tekisi kesälomallaan...

Kummamitus, minulla on tuota vessavaivaa, vähän päinvastaisena tosin. Neljän raskauden jälkeen kyllä jotenkin kropassaan tuntee että ennenkin on raskaana oltu: Itse sain jonkinasteista laskeumaa. Varsinkin kolmannen raskauden myötä tuli pidempiä vessareissuja isommalla hädällä, mutta aivastaessa menee helposti pissi housuun, vaikka lantionpohjaa on kyllä jumpattu. Tuo sinunkin oireesi voi ihan hyvin johtua laskeumasta, mutta minäkin menisin tarkistamaan infektiotilanteen kaiken varalle. Laskeumat taitaa muuten altistaa myös virtsatietulehduksille, jos oikein muistan.

Meillä ei mahd. uusi tulokas onneksi aiheuta asuntopaineita. Asumme maalla isohkossa joskin vanhassa talossa, jossa huoneet on aikansa mukaisesti isoja. Esikoiselle pidetään oma huone kun on sen verran vanhempi muita, mutta pienemmät saa yhteisen huoneen. Vielä pikkuisten huoneeseen mahtuu helposti sänky lisää ellei kaksikin!

Minulla nt-ultra ylihuomenna ja jännittää kyllä. Raskauden puolesta edelleen täysin oireettomana olen vähän epäuskoinen liekö vatsassa ketään. Turvotusta ylempänä vatsassa kyllä on, mutta edes vatsallaan nukkuessa ei tunnu mitään "painetta". En tiedä paljonko nuo mainitsemani laskeumat vaikuttaa kohdun asentoon ja sen tuntemiseen( onko se jotenkin syvemmällä lantiossa tai jotain:confused:) mutta sepä nähdään sitten keskiviikkona miten nyt käy!
 
Hui! Mulla on kyllä AINA ennen virtatulehdukset ollut todella kivuliaita 24/7. Ja tosiaan tätä virtsaamisvaikeutta esiintyy vain öisin kun rakko on päässyt ihan täyteen...
Soitinpas nyt neuvolaan ja torstaina kun tuossa labrassa kävin, niin ainakin ne näytteet oli puhtaat. Ei uskonut että kyse olisi tulehduksesta, olisi varmaan jo niissä labroissakin näkynyt. Mutta varmuuden vuoksi sain lähetteen labraan, että voin käydä uudelleen jos oireet jatkuu pitkään ja tuntuu siltä.
Jostain luin että tässä vaiheessa raskautta taaksepäin kallistunut kohtu voisi aiheuttaa vastaavanlaista oiretta. Ainakin edellisessä raskaudessa mun kohtu vielä oli taaksepäin kallistunut.

Toivottavasti Lukka saatte pian uuden asunnon! Vielä menis se muuttokin tässä jokusen aikaa vaivatta. Meillähän on muutto tulossa vuodenvaihteessa ja oon ihan satavarma, että mä olen justiin sillon synnärillä. :D Mutta ei mahda mitään. Harmittaa vaan ootella siihen asti, kun nykyisessä asunnossa on pahoja sisäilmaongelmia.

10+2
 
Pitäisköhän sitä itsekin taas vaihteeksi jotain kirjoitella. Täällä on olot olleet edelleen kurjat ja pientä perhekriisiäkin ilmassa oli, mutta se on onneksi selvitetty. Voimat nämä yhdessä kuitenkin vei ihan totaalisesti ja on ollut rankat pari viikkoa.

Tänään ollut vaihteeksi hyvä päivä sekä fyysisen että henkisen voinnin suhteen. Eka neuvola oli tänään ja oli kiva päästä taas juttelemaan oman neuvolan tädin kanssa :) Tykkään siitä paljon! Kaikki oli kuten pitääkin ja syke löytyi helposti. Tiukka 170 oli lasissa naperolla :)

Tuo antihistamiinin suotuisa vaikutus pahoivointiin oli mulle ihan uutta tietoa, mutta olisinpa hyvilläni jos se olisi totta. Nyt alkaa oireet puskea päälle ja sen lisäksi kai joku poskiontelon tulehdus yrittää tulla.

Mahakin jo näkyy, mutta ei ole vielä sellainen, mitä ei saisi peittoon ja mikä olisi selkeä raskausmaha eikä vain liian aktiivisen jääkapilla vierailun tulos. Mutta äitiysvaatteista aion pysyä erossa mahdollisimman pitkään. Musta mikään ei ole niin epämiellyttävää kuin äippähousut ja se kamala mahakangas!

Poikien äippä mulla ainakin tämä kolmas raskaus menee vähän kuin siinä sivussa. Ei tässä hirveästi enää jännitystä ole :) Ja olen vähän kade sulle noista sun euforisista olotiloista! Itse olen aivan toista maata. Mun äitikin sanoi, ettei ole koskaan tavannut ketään toista, jonka raskaushormonit saisi voimaan yhtä huonosti kuin minut. Ja siis lähinnä henkisesti. Fyysinen paha olo ei suinkaan ole pahimmasta päästä, mutta mun pää ei kestä sitä yhtään. Tässä raskaudessa kaikkein huonoiten.

Mukavaa viikkoa kaikille

Chima ja napero 10+5
 
Yleisesti kai ne antihistamiinit mitkä auttaa pahoinvointiin on "tadaa"; pahoinvointilääkkeet. Mutta mulla tosiaan ihan tuo allergialääke (levosetiritsiinidihydrokloridi) on auttanut vähän ja vaan tosiaan tuo, esim. setiritsiinidihydrokloridi ei vaikuttanut.

Itsekin taistelen tässä parhaillaan poskiontelontulehdusta vastaan, loppuviikosta oli mukavasti limakalvoturvotusta onteloissa mutta ei vielä tulehdusta... Vähän pelkään että se sieltä vielä tulee ja en kyllä tiiä millä se sitten pois saadaan, kun oon tarvinnut melkoisia hevosantibiootteja poskionteloiden parantamiseen. :(

Meinaatteko muuten ottaa äitiyspakkausta? Minusta tämän vuoden pakkaus on aika ihana. :) Ja vaikka meillä taitaa melkoisesti vaatetta löytyä varastosta niin mielelläni kyllä pakkauksen otan, paljon tuli edellisenkin vaatteita käytettyä, noihin on minusta kuitenkin melko järkevästi se sisältö suunniteltu. Ja se rahasumma minkä saa jos ei pakkausta ota, on minusta melko mitätön.

Kamala päivä takana, olin taas saikun jäljiltä töissä ja koko päivän särki päätä niin perhanasti. Siihen päälle vielä tukkoinen nokka, karsea turvotus ja HUONO olo niin eipä kyllä hymyilyttänyt. :(
 
"Pioni"
Joulukuunihme, mukaan vaan :)

Kummamitus, mä mietin myös pakkauksen ottamista, vaikka tavaraa kyllä löytyy. En ottanut toiselle muksulle, ja se jäi harmittamaan, olenkin metsästänyt vuoden 2012 pakkausta sen jälkeen, ainakin sitä makuupussia, se olisi kiva löytää muistoksi pojalle. Minunkin mielestä tässä pakkauksessa oli ihania värejä :)

Koulunpenkkiä pääsin kuluttamaan aamun verikoerumban jälkeen, voi luoja että olo oli huono koulussa :/ kun piti syömättä mennä kokeisiin kun kilppariarvot tarkistettiin samalla. Nyt onneksi jo kotona huilimassa. Ketuttaa jo etukäteen se jossakin vaiheessa tehtävä sokerirasitus, kun siitä tulee niin järkyn huono olo :( ellei ekoissa kokeissa ole mitään, en kyllä suostu toiseen menemään. Toivotaan parasta.

Jeps, jos sitä vetäisi lounaan kitaan :) ehkä pahin heikotus ja pahoinvointi antaisi periksi.
 
Heippa ja tervetuloa uudet! :)

Eilen käyty np-ultrassa, kaikki hyvin siellä! Pallero työnsi kieltä ulos, joi lapsivettä, hiero kädellään naamaansa ja muuta lutusta :p Saatiin jopa epävirallinen poikaveikkaus. Ei yllättäny koska mun hikihän on haissu omaan nokkaan ihan äijältä plussatestiäkin pari päivää ennen :D Esikoisesta en moista muista, hän onpi tyttö. LA aikaistui viikolla mitä itse ihmettelen enkä tiiä uskoisko... Ovis- ja digitestit täsmäis paremmin aiempiin viikkoihin mutta kovasti se ultraaja oli sitä mieltä että pallero on niin iso että on vanhempi. Mennään nyt sit viikoilla 13+2, LA 7.12. :) Samapa tuo, joulukuussahan tuo syntynee ja nyt ei ainakaan mee jouluun asti kun eivät anna mennä yliaikaiseksi kuitenkaan.

Äitiyspakkaus otetaan ihan ehdottomasti! Se rahasummahan on ihan mitätön noihin tavaroihin verrattuna ja on se pakkaus vaan sellanen ikimuistoinen ja ainaki meillä talteen menevä :) Tän vuoden äp on sitä paitsi ihan superihana minusta!

Leppoisaa viikkoa!

Lukka ja Pikku G 13+2
 
Tää näyttää kännykällä uudelta ja hianolta :rolleyes:
Tänään neuvola-lääkäri, sitäpä ootellessa ;)
Äitiyspakkaus sen otan, oon ottanu aika usein, kerran en oo ottanu tais olla kakkosen kohalla kun en viittiny ottaa :D.
Uusia tullu tervetuloa :) ja onnea ultrakuulumisista :).

HooKoo 14+2rv
 
uudet sivut :) Wau!

Joulukuunihmeelle teretulemasta:)

Chima Näin sitä ollaan erilaisia ja saadaan erioloja näistä hormooneistakin. Toivottavasti sulla pysyy olo kuitenkin siedettävänä ja se fyysinen pahaolo kokonaan poissa :) Mä veikkaan, että saatan olla vähän rasittavakin läheisten mielestä, kun lauleskelen menemään yms. yliaktiivista.

Ruuvih Täällä myös kuopuksella kuivitusaika alkamassa, meinaa vaan herra olla asiasta ihan erimieltä ja mulla olis jo niin kova halu päästä hetkeksi kokonaan eroon vaipanvaihdosta :D

Äitiyspakkaus: Ekalle otin, tokalle en ja kolmannelle taas otan koska jos päätän jättää vauvanteon tähän niin on kiva saada sellainen vielä kerran. Lapsilukua tässä on mietittykkin ja pysyvämpää ehkäisyä jos homma loppuu tähän sillä mä tulen niin herkästi raskaaksi, että on mietitty putkien poikkasua mieheltä tms. pysyvämpää hommaa. Itselläni olisi kova tahto päästä luomaan taas uraa ja jotain muutakin kuin lapsentekoa :D

Mukavaa päivää kaikille-Poikien äippä ja herra c 10+6
 
Tää uudistunut foorumi on ihan kamala... Ja sekava. Ja vieläkö ne tälle jotain tekee, kun ainakin mulla toimii tosi huonosti osioista toiseen siirtyminen...

Laittelin Jaanelille uudestaan yksäriä FB-ryhmästäkin, jos edellinen viesti katosi foorumin uudistuksessa...

Ihania ultrakuulumisia Lukalla! :)

Minäkin varmaan tässä raskaudessa joudun tuohon sokerirasitukseen. Edellisessä ei tarvinnut mennä kun olin vielä niin nuori ja laiha :D ja painoa tuli raskauden aikana tosi maltillisesti. Mahtaiskohan siitä päästä luistamaan jos ehdottais vaihtoehtoisesti verensokereiden mittauksia ruokailujen jälkeen yms. Mulla kun on työhommeleiden kautta verensokerimittari.

10+4
 
Täällä oli tiistaina nt-ultra. Jännitti ihan hirveesti mennä, varsinkin kun jouduin menemään yksin miehen työkiireitten takia. Kaikki oli hyvin ja tyyppi vastasi melkein laskettua laskettua aikaa. Kaksi päivää pienempi oli, mutta la ei muutettu. Tyyppi halusi heti esitellä hankalan luonteensa eikä suostunut vaihtamaan asentoaan (josta oli vaikea mitata ja löytää kaikki jutut) vaikka mitä yritettiin. Ultrattiin alakautta, ylä, ala, ylä ja vielä kerran alakautta, tökki ultralla, heilutti mahaa, yskin, nousin ylös ja hypin, mutta ei. Hän oli päättäväisesti niin päin kun halusi :D Mutta tarvittavat jutut saatiin ja nähtiin, rakenneultra on sitten 31.7.

Nyt olisi viikonloppuna muutto edessä, ja nyt jos ei tartteis seuraavaan kymmeneen tai kahteen muuttaa niin olisin tyytyväinen! :) Ollaan nyt viikolla viety joka päivä jo pientä tilpehööriä ja laatikoita talolle ja lauantaina sitten kaikki isommat. Ihana päästä nyt asettumaan ja päästää pesänrakennusvietti valloilleen :)

Katann & Kakkonen 12+2
 
Yksityisviesteihin vastailtu! Joulukuunihme tervetuloa! Rekisteröidy palstalle, nii laitan sut listalle. :) Täällä ei näköjään voi enää kirjoitella ilman rekisteröintiä. Onko muut huomannu jo saman?

Eilen oli taas neuvola. Siellä se pienen sydän jumpsutteli. <3 Mulla on tänään virallisesti viimeinen koulupäivä! Elokuussa viel yks presentaatio, mutta se ei oo pakollinen. :) Ei kyllä huvittas kesää tuhlata työharjoitteluun ja opparin tekoon, muttei taida olla vaihtoehtoja. Tuntuukin sen takia, että tää raskaus menee ihan ohi itseltä, kun ei oo aikaa pysähtyä ja nauttia siitä. :( Eikä tiiä jääkö tää meidän viimeiseksi lapseksi.

Hankintojakin pitäis pikku hiljaa tehdä, mutta aika on miehen kanssa kortilla ollut. Meillä on tulossa polttaritx2 ja häät. Siihen lisäksi juhannus ja kesäreissut ja kaikki muut ylimääräiset, pakolliset menot.

Kovasti jo odotan liikkeitä. Esikoisesta tunsin ensimmäiset liikkeet 14+5, joka tässä raskaudessa ois ens viikolla. :)

Itse säästyin taas sokerirasituksesta. En kyllä varmaan edes pystyisi siihen, kun vieläkin tulee herkästi huono-olo. Äitiyspakkausta ei otettu esikoiselle eikä nytkään. En usko, että meillä tulisi niitä vaatteita käytettyä vaan mielummin ostan sellaisia vaatteita sillä rahalla, jota tykkään käyttää lapsella. Mutta kukin tekee tavallansa. :) Onhan se saatava raha summa toki pieni verrattuna pakkaukseen!

Jaanel ja 14+0 POKS
 
Kiitos Jaanel uudesta pinosta ja tervetuloa uusille!

Eilen vein labraan pissanäytteet ja kävin verikokeissa, eli seuloihin osallistutaan. Perusveriarvot oli jo nettipalvelussa nähtävissä ja ainoa poikkeama viitearvoista oli punasolujen kohdalla, eli taitaa olla rautakuuri edessä taas. Onko kellään kokemusta nestemäisistä rautavalmisteista? Joku mulle suositteli viimeksi loppuraskaudesta, mutta en enää merkkiä muista kun jäi ostamatta. Silloin söin itse Obsidania neuvolan kehoituksesta, mutta vatsa ei oikein tykännyt siitä.

Mäkin oon haissut ihan miehen hielle, Lukka! Niinköhän tännekin sitten olisi toinen poika tulossa... Kovasti ollaan kyllä tyttöä suunniteltu :D Meillä esikoinen vastasi ultrissa rv9 kolme päivää isompaa ja nt-ultrassa rv12 oli viikkoa isompi. Laskettua aikaa ei silloin muutettu, kun todettiin että kasvupyräys oli vaan kyseessä. Sitä kasvupyräystä kestikin sitten jonnekin rv30 saakka...

Kertaalleen jo päätin etten äitiyspakkausta ota, kun edellisestä hajosi useampi vaate heti ekalla käyttökerralla enkä saanut aikaiseksi edes reklamoida o_O Nyt en ole enää ihan niin varma.

Mulla on varmaan sokerirasitus taas edessä ihan iänkin vuoksi. Lisäksi on sukurasite kun isällä on kakkostyypin diabetes ja siskolla oli rd. Mä tosin en varmaan ole tuota taipumusta perinyt kun ekassa raskaudessa sokeriarvot oli tosi hyvät. Toivottavasti tälläkin kertaa.

tosi-ko ja tosikko 11+2
 
Onpas nämä sivut muuttuneet, menee taas hetki että silmä tottuu!

Ultrassa on nyt käyty ja yksi pieni siellä kellotteli, elossa! :)Helpotti tosi paljon nähdä että elämää on sittenkin, kun ei näinä 12 oireettomana viikkona kovin muustakaan sitä ole voinut päätellä.
Laskettu aika säilyy ennallaan, nenäluu näkyi ja kaikki muukin rakenne vaikutti ihan normaalilta.

Nt oli ultrassa 1,2 mm. Ok arvo itsessään, mutta varmaan riskilukua nostaa paljon jo minun ikäkin. Olemme ajatelleet mahdollisiin lisäseuloihin menoa siten, että vasta alle 1:100 tulos saa meidät reagoimaan ja siinäkin harkitaan vielä. Sekin luku tarkoittaisi 99% tod.näköisyydellä tervettä lasta. Johan siitä istukka- tai lapsivesinäytteestä on isompi riski saada keskenmeno, kun tuollakaan 1:100 luvulla vammaista lasta!
Perinnöllisyystutkija-tuttavani sanoi aiemmin, että suurin osa sairaista sikiöistä löytyy 1:10-tai alle riskiluvuilla, vaikka testit ei ihan aukottomia olekaan. Tuo antoi minulla ainakin vähän suhteellisuudentajua asiaan, enkä lähde viisaammalleni vastaankaan väittämään.

Nyt voikin "virallisesti" aloittaa onnellisen raskaanaolon, kun elinkelpoinen vauva on todistettavasti nähty. Eikä tätä kohta voi peitelläkään. Vielä tämä pieni pömpötys menee lihomisen piikkiin. Kävin äsken hierojalla, ja kovalla alustalla vatsallaan olo kyllä tuntui hivenen epämiellyttävältä, siinä missä viikko sitten oli vielä ihan ok maata. Eiköhän kohta vatsa pomppaa kunnolla näkyviinkin!

Miten kauan muuten olette voineet mahallaan nukkua? Minulla raja taitaa kulkea näillä main, mutta olen kuullut että jotkut ihan loppuun astikin on mahallaan nukkuneet (miten ihmeessäo_O??) Tietääkö joku, voiko vauvalle tulla jotain vaurioita juuri vatsallaan olosta, vai onko hän niin hyvin suojattu että ei huolta? Selällään makuuta ei suositella, sen tiedän, mutta vatsallaan nukkumisesta ei kukaan mitään mainitse ikinä.

Tosi-ko, mullakin on ongelmaa tuon raudan kanssa, eikä obsidan todellakaan sovi mahalle. Kuukausi sitten hb oli surkea ja nytkin vielä säälittävät 100, joten ruokavaliohoito ei tehonnut nostavasti( mutta eipä laskenutkaan). Nyt ostin nestemäisen Iron vitalF:n, ovat kehuneet sitä hyvin siedetyksi ja imeytyväksi. Maku on kyllä hedelmäisen luvatun sijaan enempi ruosteisen rautanaulan makuinen:eek:, mutta jos sillä tekee tehtävänsä...

Sokerirasitukseen minäkin joudun iän takia. Täällä kaikki yli 25-v joutuu siihen, painoon katsomatta. En kyllä innolla odota, aina siitä on tullut paha olo, eikä diabeteksesta tietoakaan. Päinvastoin paremminkin, arvot on olleet tosi matalat. Vähän turhauttaa mennä.

Äippäpakkausta tuskin otan nytkään , sen verran kamaa ja vaatetta on tallessa isoilta sisaruksilta. Houkuttelisi tosin, pakkaus on nätti kuoseiltaan ja ihan fiksua tavaraa siinä tulisi, mutta tämä viides tod.näköisesti on viimeinen lapsemme, joten pärjäämme vielä yhden vauva-ajan näilläkin kamoilla.
Oikeastaan mitään ei tarvitse enää hankkia, korkeintaan turvaistuimen kohdalla saatetaan tarvita päivitystä. Niin ja se auto lisä-istuimella...
Ennemminkin olemme luopuneet monesta meille turhakkeesta jo aiemminkin, kuten hoitopöydästä, kantoliinasta, imetystyynystä...Huomasimme että kaikki nuo on helposti korvattavissa muuten ja esim. kantoliinassa yksikään muksu ei ole meillä viihtynyt. Ehkä ensimmäisen lapsen kanssa olevinaan "tarvitsi" enempi tavaraa, mutta loppujen lopuksi käyttämättä jäi silloinkin moni juttu. Arki ja oma käytäntö on hioneet tavaramäärän jo meille sopivaksi.

Seuraavaksi ohjelmassa näyttäisi olevan pienimmäisen tukan selvitys. Isompi koltiainen on näköjään oikein huolella hieronut pikkuveljen tukkaan vihreää muovailuvahaa:mad:.

Nyt kelpaa "poksua", tärkeät 12 viikkoa kasassa tänään!
 
Iriina, miten meni ultra? :) minulla tiedossa vasta 16.6, odottavan aika on pitkä...verikokeissa kävin tiistaina, en ole vielä käynyt omakannasta katsomassa joko tulokset löytyisivät.

Pahoinvointi on parin päivän hiljaiselon jälkeen taas nostanut päätään :/ jopa vesi kuvottaa nyt. Ärsyttävää. Kävin katsastamassa henkkamaukan äitiysvaateosaston tänään, mutta kyllä oli pettymys. Ihan kun eivät olisi ottaneet mitään uutta mallistoon, ja kootkin oli kaikki tyyliin jäännöskokoja. Keljuttaa kun ei Vaasan kokoisessa kaupngissa ole kunnollisia äitiysvaatteita missään, ja kun tämä kesä ei näytä ottavan alkaakseen, niin seuraava ongelma on takki!

Tulipas valitusvirsi. Mitäs teidän päivään kuuluu? :)
 
jaa tietsikalla tää näyttää hassulle :confused: kaitpa tähän tottuu ajan myötä :)
Mä oon huomannu ku autolla ajelen minnuu ruppee hentosesti supistelemaan, ei kauheen kivaa :oops: huomenna oiskii taas ajoo sentään vaan kauppaan ja toi eskarilaisen hammaslääkärissä käynti. tänään kun join muuten kokista lasin niin yyh kun tuli niiiiin huono olo :eek: tuntuu että just nyt yrjöön.. yökh.. vettä ja laihaa mehua oon vaan pystyny juomaan kesä ilmoilla ja jääpalat on aika maukkaita varsinki kun ne tekee mehusta tai jostain hedelmästä tai hed.vauvansoseesta :p. Tänään miehen kaa mietiskeltii nimiä, pojalle oiskii jo valittu miehen keksimä, mutta tytön nimi hakusessa vielä. Jostain kumman syystä mulla poika-olo.. kahtoo rakenneultrassa menikö vaisto miten pieleen.. viimeset odotukset oli tyttöjä ja niistä olo ja fiilis oli erinlainen ;)
Jos sitä kohta menis nukkuu, ainakii ootan että mies tulee niin kainaloon piäsis nukkumaan :rolleyes:

HooKoo 14+3rv (piti laskee kalenterista miten se olikaan noi viikot) :eek:
 
Olen Pioni kanssasi samaa mieltä siitä ettei Vaasasta löydy äippävaatteita, HM tosiaan taitaa olla ainoita, ja Baby Style. Itse olen ostanut nettikirppareilta, ja Asosilla on kivoja.

Ultra meni tosi hyvin, riskiluku oli luokkaa 1:7500 vaikka ikääkin on jo 37 v. Eihän se mitään takaa, mutta huojentaa kuitenkin mieltä, varsinkin kun olen tuota ikää miettinyt kovasti.

Mies halusi heti soittaa äidilleen ja (aikuisille) tyttärilleen, joten kai tuo on kuitenkin innostumassa tulevasta :)

Esikoisellekin kerrottiin ja neiti hyppi tasajalkaa kun pääsee isosiskoksi <3
 
Oi Iriina, kivoja uutisia sinulla! :)

Hoo-Koo, minulla juomisten kanssa sama juttu, laimea mehu menee tai kylmä vesi, mutta kaikki hiilihapollinen aiheuttaa hikkakohtauksen :/

Olen katellut kyllä kirppiksiltä ja netistä vaatteita, mutta kun joskus haluaisi päästä kokeilemaan paikan päälle. Shortsivalikoima oli täällä, ja on minun kokoiselle netissäkin täysin olematon, yhdet olen tainnut löytää niiden ylipitkien caprien lisäksi. Pitänee tehtailla sitten itse.

Kakkuputiikki jatkaa toimintaansa tänään, hääkakkutilaus huomiselle :) ja se on perjantai ja 11+0 poks!
 
Ihania uutisia monilla! :)

Hankin kotidopplerin ja ihan kun olisin sillä eilen (lukuisten Youtube -demojen jälkeen..) sykkeen saanut kuulumaan. Kuulosti pieneltä veturilta ja syke oli 155-160. Tosin välillä luku oli 91 tai 121 tai 142....o_O eli mitä lie milloinkin kuuntelin. :D

Ensi maanantain NT-ultra. Mieskin ihan innoissaan jo.
Vointi on ihan hyvä mutta ajoittain iltapahoinvointi ja huimaus on kyllä melkoista. Ihan joka päivä ei sentään tarvitse oksennella ja ruoka maistuu enemmän kuin hyvin. :p Painoa tullut jo pari kiloa mutta johtunee siitä että liikuntatottumukset on keventynyt todella paljon... liikaakin.

Mitä sokerirasituksessa tehdään??:eek:

Ainiin... 12+0 :):)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä