~*~ Joulukuun tonttuset 2013 touko- ja kesäkuussa! ~*~

Anteeksi jo etukäteem, tulee omanapaista valitusta. Viime yö oli ihan kauhea, kuume nousi taas rajusti ja kun lopulta otin Panadolin, se laski hitaasti ja jätti kamalan päänsäryn joka jatkuu yhä. Pyörryttää ja heikottaa, mitään en jaksais syödä eikä mitään tee mieli. :'( Energinen 2 vee haluais ulos, mut en mä jaksa nousta sohvalta. Pelkään, että kuume nousee taas aamulla. Itkin yöllä ja olin/olen edelleen lähes varma, että tää kohta viikon jatkunut kuumeilu on tehnyt jotain tuhoja tuolla masussa. :'( Koska tää loppuu??! Kukaan ei osaa auttaa tai tehdä mitään... Eilen soitin neuvolaan ja terkka sanoi, että jos ei ole maanantaina helpottanut, pääsen neuvolalääkärille maanantaina. Terkka lupas myös että saan tulla ens viikolla kuuntelemaan sydänääniä. Miehestäkään ei oo mitään tukea, ihmettelee vaan ja varmaan luulee kohta että teeskentelen. :( Nytkin tuolla nukkua posottaa, tekis mieli herättää ja sanoa, että tuu sä tänne pojan kans ja anna mun nukkua. Mut sit se tulis tänne olkkariin kattoon tv:tä eikä ainakaan lähtis pojan kans ulos. :/

Pelkään, että mä vielä joudun poistumaan tästä pinosta. :'( Tuntuu, että masun turvotus on laskenut eikä se ole niin iso enää, itse asiassa aika pieni... Rintoja ei arista enää. Pahoinvointia on välillä mut se voi liittyä tähän sairasteluun. Toisaalta raskausoireet alkaa tässä vaiheessa muutenkin jo loppumaan, oispa tää "vain" sitä.

Kiitos jos joku jaksoi lukea, helpotti kun sain avautua.

Merve ja pieni 13+6
Kuuluu ihan asiaan että turvotus tässä vaiheessa laskee (ennnen ku alkaa uudestaan). Pahoinvointi helpottaa ja raskausoireet helpottaa tai loppuu kokonaan. Ei mitään syytä sinulla huoleen. Vauva on kyllä ihan turvassa. :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa ja Merve
Tervetuloa mukaan KuutioTasku! :)

tänään minulla alkoi viikon loman jälkeen työt, vähäisellä yö unilla :/ johtuen varmaan ku nukkuin päikkärit päivällä? ja sitten illalla oli nnii kauhee oksetusolo ettei se meinannu loppua nähä! aikansa makoillin illalla sängyssä vain elämää - vanhoja jaksoja seuratessa ja siinä kipristelin ja pidättelin ettei oksennus lentäis sänkyyn.

mutta olin sitten nukahtanutkin ja sitten mie heräilinkin tunnin välein ylös ja katoin kun mies vaan kuorsasi menemään ja samalla kävin tytärtä välillä vilkaisemassa..

Riksu ja mini 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: KuutioTasku
Heips!

Tänään uusiks np. ultraan ja kaikki oli hyvin :)!!! Siellä pieni hypähteli muutaman kerran ku kätilö vähän paineli, että herääpäs sieltä ;)... Pääpeppu mitta oli 51,9 mm. ja niskaturvotus oli ok (kai se oli 0,9)...piti mennä viikoilla 11+4 mutta olikin tässä 11+6, vaikkei mitään la. päiviä vaihdetakaan, niin laskin että aika hyvin vois sellainen aatto vauva tulla :D!

Tässä joskus myös miettiny että onko se nyt niskapoimu vai niskaturvotus ultra, ku molemmista puhutaan?! ja mitä eroa sillä on?

Niin ja verikokeisiinkin menin ku oon menny kahesta edellisestäkin :p... sanoivat että parin vk. päästä niille tulee tulokset ja jos jotain hälyttävää niin sitten ottavat yhteyttä...Tämä kätilö oli aika vähäpuheinen ja nopea ultrauksessa edellisiin verrattuna :| mutta mitäpä sitä turhia lätisemään :)!

Mainitsin viime synnytysen olleen aika nopea, pari tuntia vaan, että nyt jännittää tällä kerralla se ehtiminen... Sanoi vaan että vasta ku napakat supistukset niin kannattaa lähteä tarkistuttamaan, ku edellinen sano että heti ekoista supistuksista tilaat vaikka ambulanssin :O... Ja jos menis nyt yli lasketun niin vois varata jotain suunniteltua käynnistystä sairaalassa :confused: en mä oikeen tajunnu että miks!?

No sellasta omaa napaa :D! Kivaa ku uusia taas lisää ja tervetuloa munkin puolestani :)! Ja oon aatellu pysyä kans täällä kaksplussan keskusteluissa vaan, enkä varmaan liity facebookiin...On kuitenkin henkilökohtasempaa ja silleen ;)

MeMaMi ja pieni 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: Merve ja RiksuNa
Hei!

judidi: En oo ennen ees tienny, että tuon ikäiset lapsoset (10kk ja risat) voikin olla noin
meneviä, tämä meidän ei pysy edes syöttötuolissa, pahimman nälän laannuttua on heti
nousemassa pöydälle ja viikonloppuna sai taas hotkia ravintolaruoat, että päästiin pois sieltä,
poju vaan touhotti pöydällä ja lattialla ja käytävillä... Nyt on ottanu ensimmäisiä askeleita
viimeisen viikon ajan, kohtapa se jo juoksee, mitäs sitten :O

Oireista ja oireettomuudesta: mullakin jo muutaman viikon ajan vähemmän oireita
mutta doppleri helpottaa mieltä kummasti :) näin oli viime raskaudessa myös. Varsinkin kun
se turvotus laskee ja katselee peilistä, että onko mun vauvamaha kadonnut...viimeksikin just
näillä viikoilla tulee tämä epävarmuus, mutta ei syytä huoleen, taitaa olla melkos yleistä :)
Vaikka mulla on liikkeitä ja pari ihanaa potkuakin jo iltaisin nukkumaan mennessä tuntunu,
niin päivällä sitä jo ehtii ajatteleen vaikka mitä, mutta illalla tosiaan kun rauhottuu sänkyyn
niin siellä sitten touhu alkaa hetken päästä. Odotan vaan sitä aikaa kun liikkeitä tuntuu ihan
pitkin päivää ilman että niin kovin koittaa edes kuunnella kroppaansa :)

Jaa taas mää unohdin kaiken melkein mitä piti kirjottaa...Multa jo viikonloppuna kysyttiin,
että millon on laskettu aika :D olin aivan onnessaan, oon kysellykki läheisiltä, että joko mun
maha näyttää vauvamahalta ja pullistellu peilin edessä :D mä niin rakastan olla raskaana ja
odottaa pienokaista kotiin tulevaksi, alkupahoinvoinnin jälkeen varsinkin, kaikki on paljon
ihanampaa kun ruokaki maistuu ja olo on vallan mainio, ja massu kasvaa ja vauveli potkii.
Vaikka onhan tää sellasta epävarmuudessa eloa koko raskausaika, mutta ne mietteet pitää
koittaa laittaa syrjään ja nauttia olosta jos vain voi :)

Okkei poju hermostuu ku äippä ei leiki, joten palaillaan myöhemmin :)

helena85 ja tirpana 14+4
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
tervetuloa kuutiotasku! :wave:

täällä käyty tänään toisessa neuvolassa. kaikki oli hyvin, liikkuvainen kaveri joka meni kauheella vauhdilla karkuun ku yritettiin sykkeitä kuunnella. saatiin kuitenki hyvin kuunneltua ja syke oli 145. seuraava neuvola onkin sitten ns. kelaneuvola, eli sitten saadaan niitä kelapapereita täyteltäväks :) sitä ennen kuitenkin vielä 2 ultraa.
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Tervetuloa KuutioTasku =)

Kiitos tsempeistä kaikille. :heart: Näyttää silti, että täällä aletaan pikku hiljaa parantua. Tänään on ollut eka kuumeeton päivä ja olo tuntuu paremmalta. Olen jaksanut jo olla ylhäällä. :) Aamulla sain neuvolalääkärille ajan ja kävin siellä vähän juttelemassa. Tulehdusarvo oli laskenut ja lääkäri kirjoitti mulle vielä pari päivää sairaslomaa. Pyysin, että lääkäri kuuntelisi masusta sydänääniä ja pienen etsimisen jälkeen löytyi oikein vahvat ja hienot äänet. =) :heart: Lääkäri sanoi vähän tiukasti, että eihän sitä vois lapsia tehdä tähän maailmaan ollenkaan, jos koko ajan murehtis, mitä niille vois tapahtua... jotenkin vaan tuntuu, että tää raskausaika on tällaista, kaikki on niin epävarmaa. Mulla näyttäis että on ollut bakteerin aiheuttama tulehdus, johon ab-kuuri nyt alkanut purra.

Helena2013: Kyllä tuo pieni haalean vaaleanpunainen vuoto on varmasti ihan normaalia. :) Limakalvot voi olla arat ja turpeat ja siksi vähän vuotaa... Otahan kuitenkin rauhallisesti, kun niitä tavaroita siellä kantelet, älä liikaa rasita itseäsi. =) Toivottavasti sulla on apuvoimia siellä.

MeMaMi: Mun käsittääkseni se niskapoimu- ja niskaturvotus on sama asia... Sikiöllä on kai näillä viikoilla niskassa poimu, josta se turvotus mitataan. Korjatkaa jos oon väärässä!

Mä huomaan siitä, että mun maha on kasvanut ja siellä todella on JOTAIN, kun en pysty oikein enää nukkumaan mahallani ja koska en kyljellä oo koskaan osannut nukkua, on pitänyt laittaa tyyny polvien väliin, kun nukun... Ja joskus kummallisesti tuntuu sellanen kova kohta alavatsalla tai toisella puolella vatsaa, ikään kuin se vauva ois asettunut just siihen kohtaan. Muistan, että mulla tuntui esikoisestakin just noin, mut paljon myöhemmillä viikoilla, joskus rv 16-18. Luulen tosiaan, ett jotain liikkeitä oon tuntenut, mutta nyt en taas moneen päivään mitään... alkaispa tuntua enemmän. :)

Merve ja pieni 14+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Ultra takana ja kaikki oikein hyvin :heart: pieni vastas viikkoja, tai no kaks päivää meni edellä eli itekseni nyt ainaki lasken sen mukaan. Niskaturvotusta ei meinannu saada mitattua kun vauveli ei suostunu millään olemaan niin päin :) Sai sen kuitenki loppuviimeks ja oli ihan ok verikokeiden kans se riski. Sydämestä näki jo kuulemma jotain sellasta mitä ei normaalisti vielä ees näillä viikoilla näe.
Nyt on kyllä oikeesti niin ihana ja onnellinen olo, kun kaikki oli hyvin :heart: Tekis mieli kuuluttaa koko maailmalle :D

Eikös se toinen kolmannes ala nyt viikosta 13??

Tafgu, 13+0.
 
Mä kävin siinä eka ultrassa viime viikolla. Ja en halunnu tälläkään kertaa tietää turvotuksista mitään. Ainoastaan halusin tietää sen että montako siellä mahassa on ja milloin on la aika ku minulla heittää kierto niin pahasti. :) En ole koskaan halunnu muuta tuossa ekassa ultrassa tietää.

Ja kiitos tervetulotoivotuksista :) vähän on tämä elämä kiireistä ison perheen,elukoiden ja ison pihan/talon kans mut käyn välillä lueskeleen ja kirjoitteleenki :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Hei, haluan mukaan keskusteluun! :) Olen 24 vuotias ensimmäistä lasta odottava äiti ja laskettu aika on 31.12.2013. Kiva lukea teidän kokemuksia ja ajatuksia. Tämä raskaus on niin uusi ja hieno asia, mihin mahtuu kyllä monen moista tunnetilaa, että nyt kaipaa entistä enemmän vertaistukea : ) Ensimmäinen ultra tulossa vasta ensi viikolla, mutta sydän äänet ollaan käyty kuuntelemassa viikolla 8. Nyt on 11 + 0 ja huh miten maha on kasvanut, ihan järjetön pallo.. ei enää mikään pieni kumpu vaan ihan kunnon maha :O Onko teillä tällästä ollut näin aikaisin? Toki turvotusta varmasti osaksi on, mutta tämä on tällainen aamusta iltaan, eikä mitkään vaatteet enää mahu päälle ja on käytettävä löysiä vaatteita. Olin aika pienikokoinen n.55 kg alkaessani odottaa, että nyt on kyllä keho kerännyt ainakin 4 kg lisää nestettä ja muutenkin kyllä olen syönyt aika paljon :O Se huolettaa mua, koska olen ollut todella fanaattinen urheilija ja nyt vain ekat 3 kk olen ollut neljän seinän sisällä pahoinvoinnin takia ja joutunut syömään siihen huonoon oloon. MOnet sanoo, ettei tarvi stressata painon noususta, mutta minkäs sille mahdan kun nää hormonit vaa laittaa mut syömään :O Ei sitä vastaan voi taistella... millaisia kokemuksia muilla on ollut? Toisilla on pahoinvointia ja toisilla ei, mutta musta tuntuu et mulla on ollu oikee kunnolla. Välillä hyvii päivii, mut välillä taas on niin pahaa oloa ja alkaa heti masentaa kun pitää vaan maata :( Ja siis tää MAHA !! :D en tiä jos näkisitte tän että voiko viikolla 11 muka olla näin iso ? :D

Niin ja tosiaan kysymys tosta angelsound kotidopplerista, että te ketkä olette sitä käyttäneet niin toimiiko se hyvin? Toki haluaisin kuunnella vauviksen sydän ääniä niin usein kuin mahdollista, että tietää että siellä se vauvis on <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Minä oon käyttäny just sitä Angel Sounds kotidoppleria ja mielestäni hyvin toimii. Ite olen pienikokoinen, lähtöpaino molemmissa raskauksissa 40-45kg, eikä kauheesti ylimääräistä, ja olen saanu kuulumaan ekassa raskaudessa rv 8+5 ja nyt tässä rv 8+3. Helpoin ehkä on ensin löytää istukan äänet ja siinä jossain lähettyvillä yleensä pienokainen majailee, ja sitä anturia ei tarvi yleensä kauheesti liikutella, vaan jäädä odotteleen aina jokaiseen kohtaan ja vähän vaan muuttaa sitä asentoa kallistamalla anturia...mutta kauheesti riippuu missä istukka esim on että millon kuulee, siinäkin laitteessa kuitenki tais olla että viikosta 15 eteenpäin voi kuulla, joskus aikaisemmin. Itelläni ei aluksi ikinä kärsivällisyys kestä etsiä pieniä sydänääniä, mutta mies löytää ne aina :) nyt onneksi sen verran kasvanu pikkunen että minäkin ne saan löytymään :D ja ihana kun nyt kuuluu jo potkimis ja sellasia sukellusääniä kun vauveli touhuaa! Ja ei se tainnu kalliskaan olla noin 40e? tosin tuo mikä mulla on niin useita vuosia vanha ja siskolta saatu lainaan ja edelleen toimii hyvin. Niin ja käytän sen kanssa sellasta ultrausgeeliä (sekin jo vuosia vanhaa :D) vaikka siinä tosin sanotaan että voi käyttää ihan vissiin vettä helpottamaan kuulumista??? en oo kyllä testannu...
 
Tervetuloa Anette24! :)
Kyllä itelläki on syöminen lisääntynyt, eli oon ihan pientä välipalaa syödä, ettei tule sit sitä oksetusoloa. Eli aamulla mun on pakko aina juoda maitoa tai syödä yksi leipä ennen töihin menoa. ja kyllä töissä tuleeki sit heti syötyä 9 aikoihin kun on se kahvitauko :D mutta sitten sen jälkeen pastillia ja juomista vähän väliä on tullut otettua, ettei tuu mittää huonoa oloa.

ite olen myös fb ryhmässä, oon tykänny kovasti ja jääny siihen ryhmään koukkuun =) ja oon siis tähänkin ryhmään, et täälläki käyn päivittäin lukemassa ja kertoillemassa kuulumisia.

Itekki nyt huomasin, että on turvonnu maha, ite oon normi painoinen, vähän ehkä ylipainoa vielä, kun olen täs muutennin laihuttanut tammikuusta lähtien, eli oon ollu herkuttelulakossa. nyt on ollut hankaluuksia sen kanssa kun on tehnyt mieli karkkia sun muuta :s mutta hyvin oon pärjänny ja mieskin kannustanut ja tuonut mulle aina sit hedelmiä kaupasta jos on loppunut.

Riksuu ja mini 11+3
 
Tervetuloa uusille :) Hauska, että täällä keskustelu on säilynyt vireänä. Hieman tuossa jo mietin ajatusta että kaikki siirtyvät vaan sinne naamakirjaan.

Painon noususta - olen aika normipainoinen ja aina ollut aika urheilullinen. Nyt 4 kk olen syönyt ja maannut, joko pahanolon tai armottoman väsymyksen takia. Masun ja rintojen lisäksi tuntuu että rasvaa/turvotusta on tullut joka puolelle..reidet pullotta, käsivarret roikkuu...Olen kuitenkin päättänyt että en nyt asiasta stressaa. Keskityn nyt vaan siihen että minulla (ja sitä kautta toivottavasti masuasukilla) on hyvä olla. Ei se maailma siihen kaadu jos hieman aikaa näytän pyöreältä. Ajattelin että otan sitten kunnon kuntokuurin kun masuasukki on (toivottavasti) onnellisesti maailmassa ja itse olen puristuksesta hieman toipunut. Mutta mielenvoimaa tämä kyllä vaatii. En ole ikinä tuntunut/ollut näin pyöreä...

Neljä työpäivää tämä mukaan laskettuna lomaan. JES!

Maikkis
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa ja Anette24
Tervetuloa uusille :) En meinaa kanssa stressata painonnoususta. Edellisilläkin kerroilla imetys on vienyt raskauskilot- ja enemmänkin. Itse käytän kotidopleriin ihan kosteusvoidetta ja hyvin kuuluu kirpun sykkeet.

Työnteko ei kiinnostaisi enää pätkääkään, olisi niin ihana vaan olla kotona ja saada keskittyä lapsiin ja tähän tulevaan vauvaan :p- No, toisaalta jos vanhat merkit paikkansa pitää niin sairaslomalle jään kuitenkin jossain vaiheessa selän ja supistelujen takia.
syyselo ja kirppu 13+3
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Vuoto loppui eilen ja ei oo mitään ikäviä tuntemuksiakaan ollut. Kävin tänään antamassa labrassa pissanäytteen ja kaikki ne veritestit missä myös mitataan lapsen down? En oo ihan perillä tästä. Eilen illalla löysin parin päivän jälkeen taa sydänäänet, helpotti kovasti. Menin sit tyytyväisenä nukkumaan. Vähän yli viikko enää ultraan jippii!

Oon eilen ja tänään itkenyt töissä kun esimies ilmeisesti on nyt sitä mieltä et mun paikka ei ole täällä. Tai ainakin se on tehnyt hyvin selväks sen, että vaikka en oo mitään virheit tehnyt niin kaikki on mun syytä ja eilen mulle sanottiin ettei mun tarvii kuunnella sen kahden keskisiä palautteita jatkossa mut kas kummaa olin siel taas äsken kuuntelemassa. Tällä kertaa se puhu eilisestä työkeikasta missä iltavuoron piti jatkaa siihen mihin mä olin hoitanut yhen asian mut ne ei ollutkaan tehneet mitään ja se oli nyt sit taas mun syy. Joo just näin.
 
Moikka kaikille!

Ihan uskomatonta, että mulla on menossa jo 14.raskausviikko! Hei alle kaksi kuukautta rakenneultraankaan enää :) Ja sitten voikin varata 4D-ultran "ihan muuten vaan". Keskiraskaus taitaa olla ihan oikeasti sitä ihaninta aikaa, kun vatsa on jo pieni pallo ja liikkeetkin tuntuu. Vielä masua ei tietämättömät huomaa ja liikkeitäkään ei tunnu. Ainakin luulen erottavani ilmavaivat ja sikiön liikkeet? :--D

Mulla paino nousi edellisessä raskaudessa 15 kg. Ne kilot pudotin ensimmäisen vuoden aikana (se viimeinen viisi kiloa oli tiukassa!). Ennen tätä raskautta lopetin sen tupakoinnin ja lihosin muutaman kilon, kun söin koko ajan :D Nyt on siis lähtöpaino pari kiloa enemmän, mutta raskauskiloja ei vielä ole. Ehti niitä pari tulla (turvotusta?), mutta ne tippuivat jo pois, ehkä runsaan oksentelun takia. Eiköhän tässä vielä ehdi kiloja saamaan :) Jos nyt sais taas pidettyä siinä 15 kilon tuntumassa tai vaikka alle niin olis kiva. Saa taas ensi kesänä urheilla... Eipä sitä vielä kannata murehtia.

Aina_ & Mini 13+3
 
Viimeksi muokattu:
En oo moneen päivään jaksanu ja kerinny lukemaan, mukavan vilkasta keskustelua täälläkin :)

Aina mä toivon kanssa rttei tota painoo kauheesti tulis, esikosta tuli 17kg ja oli siinä kyllä ihan riittävästi :D paljon muilla on tullut? Ja entäs nyt tässä raskaudessa? Nyt on tullu joku reilu kilo ja rv 14+2 menossa...

tuntuu siltä että iskias alkais vaivaamaan.... Nou!!!
 
Onpas täällä ihanan vilkasta keskustelua =) Pari päivää kun on poissa koneelta niin johan riittää lukemista. Hyvä hyvä!

Painosta oli täällä puhetta. Miulle on tullut kolme kiloa tämän (=ensimmäisen) raskauden aikana. Neuvolatädin mukaan asia on hyvällä mallilla, itsestä tuntuu aika isolta määrältä näin alussa. Toisaalta syödyn ruoan määrään nähden olisin voinut kuvitella painon nousevan enemmänkin, eli sikäli olen tuohon ihan tyytyväinen.

Miten te muut liikutte? Tiedän siis toki, että raskausaikana voi ja kannattaa liikkua normaalisti, mutta tietyt lajit jostain syystä epäilyttää. Tai tällä hetkellä nimenomaan keilaus tuntuu jostain syystä arveluttavalta =D Mies tahtoisi kovasti keilaamaan, itse en ole kovin innokas (aiemmin tykkäsin kyllä). Kai sitä pitäisi uskaltaa, kun ei tuo keilaus taida mikään vaarallinen laji taida olla :LOL: Miten sitä voikin pelätä näin ihmeellisiä asioita.

Wihii, eilen kuulin ensimmäistä kertaa vauvan sydänäänet! Olipa ihanata =)

Hyviä vointeja kaikille ja paranemisia niille, joita on flunssa vaivannut!

Lisconen & pööpö 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Heippistä kaikille!
Maikkiksen tekstin olisin voinut kirjoittaa itsekin, tosiaan pahan olo takia alkuraskauden ajan vaan syöny ja maannu ja kyllähän sen huomaa.. Nyt kun olo hieman alkaa helpottaa niin oon pyöräillyt töihin, hyvää hyötyliikuntaa saa siitä. Ja lenkkeilyn ajattelin taas aloittaa kunhan sais tätä rapakuntoa ensin vähän paremmaksi. Tosin mun neuvolantäti sanoi ettei alkuraskauden aikana sais hölkötellä tai mitenkään pomppia. Mä luulin et tommoset rajoitukset kuuluu loppuraskauteen..? Noh, kyllä hölköttelin viime raskaudessakin eikä siitä mitään tullut, siihen oli pakko lopettaa kun masu alko painaan rakkoa juostessa ja aina meinas olla pissat housussa.. :LOL: Enhän mä siis mikään himohölkkääjä ole, pikkulenkkejä ja aikas hitaalla tahdilla. Edellisessä raskaudessa tuli painoa 17 kg, nyt en enää niin paljoa tahtoisi. Vaikka aika hyvin se sitten lähtikin niin aika valas-olo oli sitten lopussa. =)
Ja naamakirjasta piti sanoa et niin kauan kun täällä vaan keskustelut jatkuu niin pysyn mieluummin täällä. Että minä en ainakaan häviä vaikka tämmönen hitaampi kommentoija olenkin! :p
Ja hyvä että Mervelläkin olo helpotti ja pieni on turvassa. Paranemisia sinne!
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
mulla nousi ekassa raskaudessa paino n. 7kg ja eilen toisessa neuvolassa paino oli noussu jo 5kg!! tosin mun lähtöpaino oli tällä kertaa 7kg vähemmän, et jos paino nousis max 14kg niin painaisin samanverran kuin esikoisesta kun menin synnyttämään. toivottavasti vaan paino tippuu tälläkin kertaa yhtä helposti ja nopeasti mitä esikoisesta.. toi painoasia kun ahdistaa mua aika paljon, vaikken raskaana oliskaan. ja oon ihan normaalipainoinen, bmi 19.
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Painoa tullu kahdesta ensimmäisestä lapsesta molemmissa raskauksissa se 10 kg ja imettämällä lähteny pois ja vähän ruokavalio tarkastamalla eli aikas helpolla :p! Molemmissa raskauksissa lähtöpaino ollu joku 57 kg ja nyt oli 53 kg ja varmaan jo pari kiloa tullu tähän mennessä :snotty:... Mutta en ressaa, kyllä ne siitä taas varmaan lähtee ja liikuntaa vois lisätä jo nyt ku jääny se puoli ihan retuperälle lasten tulon myötä :(!

Jotenkin tuntuu että aika menee nopeaan ja toisaalta että hitaasti...varsinkin kun raskaus olikin pari viikkoa jäljessä luullusta :|... Ylihuomenna olis lääkärineuvola, mikä on ihanaa ku pääsee taas kuulee ne sydänäänet, vaikka just eilen sain ne kuulla np. ultrassa ja paremmilla laitteilla nähä pikkuisen :heart: Oli hän vaan jo suloinen siellä ultrassa, pieni, isopäinen sätkyttelijä :D... Kyllä toiseen voikin vaan kiintyä niin paljon jo näin alkuvaiheessa, että ihan sääliks käy noita miehiä jotka ei vaan pääse vielä niin konkreettisesti kokemaan ja tuntemaan omaksi vauvakseen :|

Lainasin kirjastosta kyllä niin hauskan ja hyvän kirjan meille äideille, ku: "Vuoden mutsi" jonka on kirjoittanu kaks äitiä (Satu Rämö ja Katja Lahti) huumorilla omista kokemuksistaan äitinä yms... Suosittelen lämpimästi, oli niin rempseä opus vaihteeks...ei oteta kaikkee turhan vakavasti ja silleen ;)!

MeMaMi ja pieni 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Heipsan

Jälleen sairaalassa ollaan!

Paino menee vain - suuntaan kun.mikään ei pysy taas sisällä. Viikko sitte luulin jo alkavani voida paremmin mutta luulin väärin.
Nyt olen perjantaista asti taas olly osastolla. Aikovat torstaina TÄHYSTÄÄ mahalaukun jotta näkevät sen kunnon jos sieltä löytyisi jokin viittaus tähän oloon.
Vaikka onhan jo todettu Hyperemesis gravidarum. Jokin arvo on ihan pielessä ja lääkärit epäilee jo muutakin. Lisänä on anemia johon syön rautaa 2-3 tablettia päivässä.
Että näillä taas mennään!

Tsemppei!

Saara ja Muru 14+3 ?
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Ihan huippua huomata, että täällä on näin paljon keskustelua ja teillä muillakin samoja oireita. Voi SaaraW raukkaa, jos sairaalakunnossa olet. Täällä voin kyllä ihan samaistua sun oireisiin, vaikka nyt on alkanut jo helpottaa. Tuntu sillä hetkellä, että oon ainut joka kokee tällästä ja kun muilta odottavilta kysyi niin " ei mulla oo ollut mitään, kaikki mennyt tosi hyvin" Ajattelin vaan, että just joo teitä onnekkaita :D

Ja juu ei pitäis tuota painon nousua stressata, mutta mä en vaan mahda sille mitään että stressaa :(( eikä tosiaan pysty ruokaa sitten oleen syömättä, koska lapsi sitä tarvitsee enkä mitään laihdutusta todellakaan ala harrastamaan raskaana. Ehkä sitten tässä myöhemmin tilanne tasottuu, kun ei tarvi enää syödä siihen pahaan oloon. Mulla tuntuu ettei mikään omena tai pikku juttu riitä, vaan pakko saada jotain ja PALJON ja sitten taas kohta hetken päästä PALJON! Miks just mun kropan pitää toimii tällä tavalla :D No tottakai pääasia, että vauvis voi hyvin siellä masussa, onhan se prioriteetti numero 1 ja kyllä mä sitten treenaan hulluna taas kun oon synnyttänyt. Onneks mies on mukana tukemassa! Pakko vaan jauhaa tästä, että tulee itselle parempi mieli ja täällä kohtalotovereita ja vielä aika samoilla viikoilla :) :hug:

Ja hmm vois tota sydänääni laitetta kokeilla, tosin ens maanantaina ultra niin näkee et kaikki on hyvin. Mutta epäilen kyl kaksosia tai kolmosia tai jotain kutosia, kun maha on niin pallo että ei voi enää kukaan erehtyä :D
 

Yhteistyössä