Tervetuloa
Kapsukka :wave:
SaaraW kuulostaa hurjalta tuo pahoinvointisi, onneksi olet sairaalassa hyvässä hoidossa, vaikka varmasti ois ihanaa olla jo kotona ja voida paremmin.. Toivottavasti pian alkaa helpottaa! Voimia:heart:
Onnea
Judielle ihanista ultrakuulumisista! =) Ja oliko täällä joku muukin, joka oli käynyt ultrassa?
Haje ainakin menossa..
Maikkis: Mä tunnen ihan samoin, ultran jälkeen ja lääkärineuvolan joka oli siitä muutama päivä perään, oli sellanen tosi varma olo koko raskaudesta ja päätin, että nyt alan luottaa että kaikki menee hyvin ja yritän nauttia. Ultrasta tulee nyt kaksi viikkoa ja tuntuu, että siihen rakenneultraan on vielä ikuisuus.. Just äsken tuossa sängyllä maatessani pohdin, mitä näkyis jos nyt laittais sen ultrauslaitteen masun päälle, oisko vauvalla kaikki hyvin... Maanantainahan kuulin pikkuisen sydänäänet neuvolalääkärissä eli silloin kaikki ainakin oli hyvin, mutta välillä iskee sellainen epävarma olo. Alkaispa ne liikkeet jo pian tuntua! Vielä pitää varmaan pari-kolme viikkoa odottaa.
Masu ainakin on jo valtava! :O Osaksi on varmaan kyllä turvotusta, mutta kyllä se niin iso on ettei sitä enää mitenkään pysty peittelemään...
Painonnoususta: Ekassa raskaudessa mulla tuli painoa yhteensä 14 kg. Jälkitarkastuksessa 2 kk synnytyksestä noista kiloista oli jäljellä enää 3 kg.
Ja ne kilot mulla on yhä eli painoin 3 kg enemmän kuin esikoisesta tämän raskauden alkaessa. Nyt ei ole toistaiseksi tullut vielä yhtään lisää painoa. Toivon, ettei tulisikaan enempää kuin tuo mitä esikoisestakin tuli, mutta en aio stressata asiasta.
Liikuntaa en kovin ehdi harrastaa, töissä toki liikun paljon ja pyöräilen työmatkat. Esikoisen kanssa tulee touhuiltua pihalla... ja yritän aina mennä kävellen ja pyörällä joka paikkaan, jos mahdollista. En ole koskaan ollut kovin liikunnallinen ihminen, mutta ihan normaalipainoinen olen. Oishan se kiva jos ehtis liikkua vähän enemmän.
Kuinka paljon te muut syötte
herkkuja? Siis esim. karkkia, suklaata, sipsejä, limsoja? Mä esikoisen raskaudessa söin aika paljon kaikkea hyväskää, enkä ottanut siitä stressiä. Nyt olen kyllä syönyt selvästi vähemmän, ja pyrin etten ostais kotiin mitään noista edellämainituista. Limsaa ei nyt muutenkaan juoda juuri koskaan... No, en aio silti ihan täysin pidättäytyä noista, mutta yritän, että vain silloin tällöin söisin.
Yritän herkutella muilla jutuilla, jos tulee joku hyväskän himo.
Esim. ruisleipä keitetyillä kananmunilla on aivan ihanaa...
Jaahas, se ois viimeinen sairaslomapäivä täällä ja huomenna pitäis taas töihin. Jännää.
Tsemppiä kaikille! On niin ihanaa, kun on tää ryhmä, teistä saa ihanaa vertaistukea. :heart: Ihan niin kuin esikoisen aikana kirjoittelin täällä, se oli sellanen tuki ja turva.
Merve ja pieni 14+3