~*~ Joulukuun tonttuset 2013 touko- ja kesäkuussa! ~*~

Minulla on tullu joka raskaudessa n.9-13kiloa ja ei yhtään kiloa ole imetyksessä lähteny. Päin vastoin tullu liää...

Liikunnasta:
Mä olen ratsastanu nyt kaks vuotta epäsännöllisen säännöllisesti kerran viikosa. Ja aijon jatkaa niin kauan ko se hyvältä tuntuu... Pihahommia tulee nyt tehtyä liikunnaksi aika paljon ja mitä kerkeen ni lenkkeilen. Ja kahvakuulailen. Mut ne on jääny nyt aika vähiin.
 
Heippa,

En ole vähään aikaan kirjotellut, mutta lueskellut teidän juttuja kyllä! Mulla on tänään np-ultra ja aika paljon jo jännittää!! En oikein pysty ajattelemaan nyt muuta. Raskauskilot ei kyllä mua harmita, päinvastoin olen odottelut, että milloin saisin niitä lisää, niin tuntuis samalla vauvelinkin kasvavan. :)

Haje + Mini 11 + 6
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Täällä itsekkin lueskelen siis joka päivä ja osallistun keskusteluun, sekä myös fbssä :) molemmissa paikoissa on hyvä kirjoitella ja tulee aina parempi mieli kun saa teidän kanssa keskustella ja puhua kaikesta mitä mieleen juolahtaa (nii ´no, riippuen mitä siis kaikkee haluaa puhua :D )

mua ei kilot haittaa, vaik oonkin pikkasen ylipainoinen, mut monet sanoo että olisin normipainoinen, mutta puntari kertoo sit kaiken :) olen muutennin ollu laihutuskuurilla, pikku hiljaa, eli herkuttelulakossa, liikuntaa oon yrittäny joka päivä, mutta aina saattaapi yht äkkiä tulla se kausi ettei nyt jaksakkaa. nii tähän mennessä oon yli 11 kiloa laihtunu =) olen siis tyytyväinen :p mutta nythän sitä painoa saattaapi alkaa mulla vasta loppu raskaudessa nousta, riippuen mitä syön ja miten :) viime raskaudessa mulla alkoi vasta lopussa paino nousemaan ja se oli se 10 kiloa. synnytyksen jälkeen se sit 10 kiloa lähti pois ja nyt oon vasta skarpannu itteäni ja olen tosiaan yli 11 kiloa vielä puottanu, että tässä vielä on puottamista, mutta nekin jää sitten synnytyksen jälkeen, ei kantsi stressiä ottaa paino asiasta, asiat hoituu päivä/ kuukausi kerrallaan :)

facebook ryhmä on salainen ryhmä eli ei sitä kukaan näe :) mutta jos joku siis haluaa liittyä sinne sitten myöhemmin niin jen_nille tksityisviestiä täällä niin hän lähettää kaveripyynnön/ ryhmään laittaa. tai varmaan joku muukin täällä voi lisätä ryhmään? :)

6 päivää enää np-ultraan <3 ja nyt perjantaina on normi neuvola käynti, aion kyllä pyytää jos saisin kuulla vaavin sydänäänet.

Kaikille oikein paljon jaksamisia ja tsemppiä <3

Riksu + mini 11+4
 
SaaraW: Voimia!

Eilen käytiin np-ultrassa ja siellä se pikkuinen masussa lelluskeli :) Ihana kun pikkuinen nosti kättä ja näkui sormet, morjensti meille ja kätilö sai tästä napattua kuvan. Pituutta oli 66mm. Vastasi viikkoja 12+6, eli 3 päivää enemmän, mutta laskettua päivää ei muutettu. Kerroimme eilen mammalle (eli anopille) ja lapsille. Nuorempi oli ihana kun katsoi ultrakuvia: "Äiti onko se sun?" :heart: Ei vielä oikein uskonut, mutta vanhempi 7v sanoi, että kyllä äiti sun masusta näkee, että siellä asuu joku :) Kyllä oli ihana fiilis ultran jälkeen!

Painonnoususta: Ensimmäisessä raskaudessa tuli 11kg, jotka hävisivät synnytyksen jälkeen itsestään. (En imettänyt). Toisesta 14kg, josta ihan kaikki ei lähtenytkään, jäi 4kg. Nyt alkupaino vähän enemmän kuin 7v sitten, mutta en stressaa sitä yhtään. Tulee se mitä on tarvis tullakin ;)

Nyt laittamaan itseä, että töihin ehtii. Tänään menemmekin illalla töistä ravintolaan syömään ja kokoiustamaan - ihanaa :) Kunhan saan tuon kumpareen vain siellä vielä peiteltyä..

Mukavaa keskiviikkoa!
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Tsemppiä SaaraW - toivottavasti lääkärit keksivät jotain jolla saavat olosi paremmaksi.

Ihanaa huomata, että muutkin pohtivat näitä samoja juttuja kuten joku tuossa jo mainitsikin. Välillä tuntuu, että olen ihan pimahtanut kun pohdin painojuttuja kesken raskautta, mutta onneksi en ole ajatusteni kanssa yksin:)

Meillä on lääkärineuvola viikon päästä. Hassu juttu, NP ultran jälkeen (vaikka huonoja uutisia siellä kuulimmekin) oli jotenkin varma olo tästä raskaudesta kun tiesi missä mennään. Ultrasta on nyt kolme viikkoa. Nyt epävarmuus on taas hiipinyt ja on hetkiä että olen aivan satavarma että kaikki on pielessä. Mies yrittää lohdutella, että kyllä varmasti kaikki on hyvin, mutta mistä se sen tietäs....Toisina hetkinä uskon itsekin että kaikki on ok. Yhtä vuoristorataa!

Noh, viikko vielä ja sitten on toivottavasti on varma-fiilis taas muutaman päivän.

Maikkis, 15+0 POKS
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Heippa!
Täältä ilmottautuisi mukaan vielä esikoistaan odottava, jos vain mukaan mahtuu! Viikkoja olis 12+1 ja laskettu aika jouluaattona 24.12, Jorvi olis synnärinä :) Palstaa olen säännöllisesti lueskellut mutta mukaan ei ole uskaltautunut ennenkuin tuon oman pikku ihmeen näki ultrassa. NP-ultrassa käyty nyt maanantaina jossa hurjasti heilui ja hyppi viikon pienempi tyyppi kuin luultu oli, eli laskettu aika vaihtui tuohon aattoon. Pituutta tyypillä oli 51mm ja niskaturvotusta 1mm, kovasti ultraaja kehu kun on niin liikkuvainen ja kaikki oli paikallaa mitä pitääkin. :) Äipän sydänhä siinä suli täysin ja nyt vihdoin raskaudesta uskaltaa jopa alkaa nauttia, kun pahatkin olot enään vain hetkellisiä tunnetiloja päivässä, eikä hallitse elämää ah! :heart: Olisin myös kiinnostunut tuosta facebook ryhmästä kun ensimmäistä kertaa tällaiselle palstalle kirjoitan ja kaikki on niin uutta ja hankalaa, mutta yritän oppia :D :ashamed: Ja täällä painoa tullut lissää jo melkein pari kiloa, johtuen osaksi siitä että kun nuo pahat olot oli niin olin sängyn omana 3viikkoa ja sitä söi mitä pystyi ja liikkuminen jäi :|
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Kapsukka :wave:

SaaraW kuulostaa hurjalta tuo pahoinvointisi, onneksi olet sairaalassa hyvässä hoidossa, vaikka varmasti ois ihanaa olla jo kotona ja voida paremmin.. Toivottavasti pian alkaa helpottaa! Voimia:heart:

Onnea Judielle ihanista ultrakuulumisista! =) Ja oliko täällä joku muukin, joka oli käynyt ultrassa? Haje ainakin menossa..

Maikkis: Mä tunnen ihan samoin, ultran jälkeen ja lääkärineuvolan joka oli siitä muutama päivä perään, oli sellanen tosi varma olo koko raskaudesta ja päätin, että nyt alan luottaa että kaikki menee hyvin ja yritän nauttia. Ultrasta tulee nyt kaksi viikkoa ja tuntuu, että siihen rakenneultraan on vielä ikuisuus.. Just äsken tuossa sängyllä maatessani pohdin, mitä näkyis jos nyt laittais sen ultrauslaitteen masun päälle, oisko vauvalla kaikki hyvin... Maanantainahan kuulin pikkuisen sydänäänet neuvolalääkärissä eli silloin kaikki ainakin oli hyvin, mutta välillä iskee sellainen epävarma olo. Alkaispa ne liikkeet jo pian tuntua! Vielä pitää varmaan pari-kolme viikkoa odottaa.

Masu ainakin on jo valtava! :O Osaksi on varmaan kyllä turvotusta, mutta kyllä se niin iso on ettei sitä enää mitenkään pysty peittelemään...

Painonnoususta: Ekassa raskaudessa mulla tuli painoa yhteensä 14 kg. Jälkitarkastuksessa 2 kk synnytyksestä noista kiloista oli jäljellä enää 3 kg. :) Ja ne kilot mulla on yhä eli painoin 3 kg enemmän kuin esikoisesta tämän raskauden alkaessa. Nyt ei ole toistaiseksi tullut vielä yhtään lisää painoa. Toivon, ettei tulisikaan enempää kuin tuo mitä esikoisestakin tuli, mutta en aio stressata asiasta. :)
Liikuntaa en kovin ehdi harrastaa, töissä toki liikun paljon ja pyöräilen työmatkat. Esikoisen kanssa tulee touhuiltua pihalla... ja yritän aina mennä kävellen ja pyörällä joka paikkaan, jos mahdollista. En ole koskaan ollut kovin liikunnallinen ihminen, mutta ihan normaalipainoinen olen. Oishan se kiva jos ehtis liikkua vähän enemmän.

Kuinka paljon te muut syötte herkkuja? Siis esim. karkkia, suklaata, sipsejä, limsoja? Mä esikoisen raskaudessa söin aika paljon kaikkea hyväskää, enkä ottanut siitä stressiä. Nyt olen kyllä syönyt selvästi vähemmän, ja pyrin etten ostais kotiin mitään noista edellämainituista. Limsaa ei nyt muutenkaan juoda juuri koskaan... No, en aio silti ihan täysin pidättäytyä noista, mutta yritän, että vain silloin tällöin söisin. :) Yritän herkutella muilla jutuilla, jos tulee joku hyväskän himo. :D Esim. ruisleipä keitetyillä kananmunilla on aivan ihanaa...

Jaahas, se ois viimeinen sairaslomapäivä täällä ja huomenna pitäis taas töihin. Jännää. :)

Tsemppiä kaikille! On niin ihanaa, kun on tää ryhmä, teistä saa ihanaa vertaistukea. :heart: Ihan niin kuin esikoisen aikana kirjoittelin täällä, se oli sellanen tuki ja turva.

Merve ja pieni 14+3
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Tervetuloa Kapsukka ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

Merve - Kiva, että olet parantunut. Minulla tuo karkinsyöminen jäi heti alkuunsa niihin pahoinvointeihin. Suklaata söin ennen joka päivä mutta nyt jotenkin ajatuskin hieman kuvottaa. Eilen tuli kamala himo lakuun ja salmiakkiin, kumpaakaa ei kai kauhiasti suositella, mutta pakko oli vähän saada. Normaalisti tuo suklaa on ollut minun juttu ja hedelmäkarkit/lakut/salmiakit ovat saaneet jäädä. Nyt on ihan toisinpäin :)
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Hei muuten Maikkis! Mulla sama homma edellisessä raskaudessa; mulla tosin tuli vuotoa ja pelkäsin kamalasti että meni kesken rv 6 taisi olla, mutta varhaisultrassa näkyi yksi hyvävointinen ja toinen alkio joka oi lähtenyt menemään kesken. Eli ite en tavallaan osannut surra toista vauvelia, kun luulin menettäneeni sen ainoan joka siellä kasvoi, olin vain tosi onnellinen, ettei kaikki ollutkaan ohi! Ja ultraaja vielä sanoi ihanasti, että tavallaan tämä keskenmennyt alkio "suojelee" sitä toista, ravinnonsaantiin tms liittyen, en enää muista, saattoihan sanoa vain lohdutukseksi, mutten ole koskaan tosiaan osannut surra sitä toista vaikka välillä tulee toki mieleen että meille on nyt tulossa toinen lapsi, mutta jos kaikki raskaudet olisi menneet hyvin niin meille olisi oikeesti jo viides tämä ketä nyt odotan (kahdet kaksoset, joista 1 kesken ja 2 jouduttiin keskeyttään)
Mutta elämä osaa yllättää, myös positiivisesti siis, oli aivan ihana huomata olevansa raskaana vain yhden kierron jälkeen, ilman minkäänlaista yritystä, kun aikaisemmin on saanut toivoa ja odottaa turhaan 1,5vuotta, joka tietenkin on joidenkin mielestä kamalan vähän, itelle se tuntui ikuisuudelta, varsinkin se eka raskaud kun päättyikin niin surullisesti, ja sen jälkeen meni taas se 1,5vuotta, kauan sai kaivata vauvaa syliin mutta onneksi meidän odotus palkittiin :)
Hmm tulipas tekstiä vaikka aioin vaan mainita tuon keskeytyneen kaksosen, hihii oli vissiin mielenpäällä muutakin :)
Täällä edelleen odotellaan säännöllisempiä liikkeitä ja kovempia potkuja, mutta pienet möngerrykset riittänee vielä hetken aikaa, muutoin olo melko ok, ruoka maistuu, myös uni, toisina päivinä heti aamusta ihan poikki ja päätä särkee, toisinaan taas maailman energisin touhuilija oon koko päivän :) ja täytyy myöntää että ukko on joutunu melko lujille, melko usein huomaan pillittäväni jostain, viime raskaudessa ei kyllä ollu tällaista tunteiden vuoristorataa :D

helena85 ja tirpana 14+6 (huomenna pooooks <3)
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Tervetuloa Kapsukka! =)

Täällä on kyllä kiva jutella teidän kanssa ja aina muutennin tulee parempi mieli kun saa jakaa ajatuksiani teidän kanssa ja kaikki pystyy kertoo, miten raskaus edistyy jne
tsemppiä kaikille! minulla 6 päivän päästä np-ultra, toivottavasti kaikki on hyvin :heart:

Kaikille :hug: ja hyviä vointeja!
Fb ryhmään voi liittyä kun laittaa jen_nille yksityisviestiä niin hän lisäilee sitten, se on vielä salainen ryhmä nii eipähän kukaan muu ulkopuolinen näe meidän keskusteluja :)
Riksuna
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Tervehdys!

Tervetuloa Kapsukka!

ON: Np-ultra oli siis eilen ja siellä kaikki hienosti! Turvotus oli 1,3mm ja pieni Olio 5,8cm. Kaveri oli hankala mitattava, kun käänsi vain kylkeä poispäin. Veriseulan tulokset tulevat viimmeistään ensiviikolla. Toivotaan, ettei käry käy. LA siirtyi päivällä, se on nyt 21.12.13. Tämä pvm muutettiin myös äitiyskorttiin.
Oli se todella helpotus, kun pieni löytyi elossa ja oli niin liikkuvainen.

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

T: Alexa ja Olio 12+4
 
Moikka! Ihania ultrakuulumisia, ihana kuulla että löytyi vilkkaita ja iloisia vauveleita sieltä mistä pitääkin.

Itselläni on tarkoitus saada paino alas päin seuraavaan neuvolaan joka on 4.7, viimeksi painoa oli enemmän kuin kehtasin aluksi edes itsekään myöntää mutta nyt paino on pysynyt 3 viikkoa samoissa lukemissa mikä on hyvä.

Omalla kohdallani nyt on suurinta herkkua vesimeloni ja nektariinit mutta lämpimän ruan kanssa kamppailen. Suurin osa ällöttää osittain edelleen joten olen syönyt vähän roskaruokaa kun on tehnyt mieli, toki joukkoon mahtuu todella hyviä terveellisiäkin päiviä kuten tällä viikolla ma ja tänään oli salaattia eväänä.. mutta eilen ja ti mennyt taas hirveesti makeeta, en pysty vastustamaan kiusauksia ja pelkään että en voi koko raskauden aikana missään vaiheessa normaalisti ja syöminen jatkuu näin. On vaikea selittää mutta mä en vaan pysty ajatteleen normaalisiti kun tulee ruokaan, kaikki mitä söin ennen tätä eli kasvikset ja jauheliha tökkii, samoin kanamunat ja ruisleipä.
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Tiitsi: Kivoja äitiysvaatteita olen löytänyt sellaiselta merkiltä, kuin Mama Licious. Samalta valmistajalta, kuin esim. Vila, ONLY, Vero Moda ja Selected Femme. Ainakin pääkaupunkiseudulla jossain Vero Modassa on se ns. mammaosasto, mutta todella monesta nettikaupastakin löytyy, kun laittaa googlehakuun Mama Liciouksen. Lisäksi on ainakin Ellos, mutta en oikein tiedä liikkeitä, joissa myytäis... Kannattaa katsella vaikka facebook-kirppiksiltä, pitäis olla äitiys- ja imetysvaatteille ihan oma kirppisryhmäkin. Aika monessa paikassa on kaikki koot loppu (esim. H&M juurikin). Ollaan vissiin väärään aikaan raskaana tai jotain? :--D

Omia suosikkeja on justiinsa H&M ja toi Mama Licious, suosittelen!

Mä oon ostanut jo kahdet farkut, pari paitaa ja tänään olen menossa noutamaan shortseja. Joo aika rajottaa... :D

Eilen muuten löysin Minin sydänäänet ekaa kertaa samantien ilman vartin etsimistä, taitaa olla kohtu hiukan kasvanut :) Ei tarvi enää runnoa doppleria tuolla häpyluun tuntumassa.

Aina_ & Mini 13+5 (kuinka monta Miniä täällä oikein on??)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Moikka!

Mä uskaltaudun kans nyt ilmoittautumaan mukaan, la on 4.12. / 35v. / 1. / Rakenneultra 19.7.

Oon lueskellu täällä teidän ihania kirjotuksia, mutta oon (ollu?) aika varovainen uskomaan että kaikki menee hyvin, kun takana ikäviä menetyksiä. Nyt kuitenkin NT-ultra on käyty ja tulokset olivat hyvät ja pikku minimini näytti ihanan vilkkaalta ultrassa :) Jokohan tässä siis pitää oppia luottaa että kaikki menee loppuun asti ja hyvin.

Pahoinvointi oli ihan kauheeta, se loppu vähitellen viime viikolla melkein kokonaan, ja tuntuu et olisin heränny talviunesta! Aika on menny vaan nukkuen ja leväten ja miestä passuuttaen, hän on kyllä ollu ihana ja passannu mut sohvalle :) Nyt oon siis päässy viikon sisään jo kolme kertaa (kävely)lenkille ja tuntuu et tässä pystyy elää pian normaalia elämää. Töistä en oo ollu ku pari päivää pois päänsäryn vuoksi, mut lyhyempää päivää oon kyllä joutunu tekee, ku tuntu et iltapäivällä ei enää tajunnu mitään :)

Eilen mä kävin lääkärissä, mikä varattiin neuvolasta. Mulla aika-ajoin kramppaa lihakset selässä onnettomuuden jäljiltä, ja sain siihen sitten lääkkeet ja ohjeet. Lääkäri kuunteli sydänäänet ja sieltä ne ihanat sydämen- ja liikkeiden äänet kuulu, ja taas helpotti ja rauhotti mieltä! Hän kysy joko tunnen liikkeet ja kuvaili myös miltä ne tuntuu, mainitsi niistä "kuplista", mistä oon lukenutkin, mutta sano et voi tuntuu myös nipistykseltä, ja hei, niitähän jo tuntuu...! Ihana ajatella, et siellä se jumppaa!

Mitäs muuta, ei kai sitten, muuta ku ens ma on toinen neuvola, sitä odotellessa. Saas nähdä mitä vaaka siellä sanoo, eka neuvolakerralla oli +1kg, nyt siitä oma puntari näyttää +1, eli yhteensä olis tullu +2. Hmm. Olis luullu että enemmänki, ku oon vaan syöny ja nukkunu... :) Äippävaatteita oon kyllä käyny jo ostaa (H&M ja Lapsenpäästäjän puoti), niissä on kyllä paljo kivempi olla, tää pyöristyny (ja toooosi turvonnu...) masu tykkää...!

Mä oon lähteny itse pois fb:sta, en siis sinne taida myöskään tästä syystä tulla. Kiva siis, että täällä on kirjoittelua.

Rentoa loppuviikkoa!
Kuppi ja minimini
 
Viimeksi muokattu:
Mulla piti olla lääkärineuvola tänään! Mutta kun olin ootellu jonkun aikaa jo odotushuoneessa multa tultiin kysyy että mikäs sun nimi oli ja ettei heillä näkyny mulle varattua aikaa! Vähän tympäs ku neuvolantäti oli sen ilmeisesti möhliny... :| Mä yritin silloin aikaisemmin vaihtaakin tätä aikaa ku la. muuttu parilla viikolla, muttei muka ollu aikoja...että oli sit vain pyyhkiny tämän päiväisen ajan! Uusi lääkärineuvola aika olis sit 27.6 :)

Ja sit tuota painoa mietin, että eihän mulla oikeastaan ne aikasempien raskauksien kilot lähteneet ns. imetyksellä koska olin jo viikon päästä synnytyksen jälkeen samoissa painoissa kuin ennen raskautta (-10 kg)... Mistähän johtuu että kaikki lähti heti? Onkohan ne kaikki ollu vaan lasta, turvotusta yms.!?

Niin ja nyt ruvennu karkkia ja pizzaa tekee mieli oikein urakalla, mutta onneks ne on aika kalliita ettei kovin usein voi herkutella :D

MeMaMi ja pieni 12 poks:heart:
 
MeMaMi. Meillä on samana päivänä sitten lääkäri. Ja jos mä en oli tuona päivänä saanu ni olisin joutunu ajaan yli 60km seuraavaan tk.hon ku meidän lähi tk menee koko heinäkuuksi kiinni. Vähän harmitti ku oli tarkoitus lähtä jo alkuviikosta reisuun mut mieluummin sit venytetään reissuun lähtöä ku lähden ajaan tuota matkaa. Ja toisekseen vähän periaattestaki ku ei ne sieltä pääkallopaikaltakaan lähde ajaan tänne sivukylälle ;)
 
  • Tykkää
Reactions: MeMaMi
Minulla on entisiä äitiysvaatteita aika paljon. Varsinki housuja etten uusia tarvi. Muutaman paidan ajattelin ostaa/ommella.

Mieliteoista. Mä en nyt saata syödä lainkaan lihaa,en makkaraa,ei nakkeja...kuvottaa jo pelkkä ajatuskin. Kalaa pystyin syömään mut tuo liha on jotain niin ällöttävää. Mutta salaatti hmm oikeen sellanen rapea ja makea salaatti :D kohta saan omastakin maasta tuoretta. Ja vesi. Voisin juoda ihan juomisen ilosta vettä.
Olen ennen juonu kahvia ihan mielettömiä määriä mutten enää saata. On pitäny muutaman kerran ottaa cokista että saan koveiiniä ku alkanu päätä särkeen.
 
Meilki oli tänää np ultra ja princessa mennää iha samoilla viikoilla, meilläki siirty laskettu 25.12, aluks oli 20.12. Oli kyl ihanaa nähdä pikkuinen, siel kävi kauhee heiluminen esitteli eka yhden käden, sit toisen kätensä, sen jälkee jalan ja sit toise jala ja sit otti viel kädel jalasta kiini, käännyttii kyljellee ja vaikka mitä, kätilö vaa nauro, että jos hetki oltais paikallaa niin saatais se syke mitattuu ja se oli 170. ja seuraava ultra on 13.8
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
princesssa: mulla kans vihloo sillon tällön oikealle (ja melkein aina niistäessä), mutta samoin oli viime raskaudessa, eikä vissiin mitään vakavaa, vaan ihan normaalia, paikat vaan kasvaa ja paukkuu kun pikkanenki kasvaa :)
Mulla jäi viime raskauden jälkeen kyllä painoa, en muista minkä verran, mutta ihan selkeästi vauvamahaa jäi ja jenkkakahvat kans, eikä tuntunu lähtevän, vaikka poju oli jo 8kk, mutta sitten tän raskauden pahoinvointi teki tehtävänsä ja tuntui että kuihduin ihan olemattomiin, ja melkein samasta painosta nyt aletaan keräämään taas kiloja kun edellisen raskauden alusta. Oon aina ollu pienikokoinen ja oli kyllä "outoa" kun oli vähän ylimääräistä, mutta ei ollu enää raskaana, ja kaikki ylimääräinen oli just mahan seudulla niin ärsytti kyllä vietävästi ku tuli vihjailuja että joko oon uudelleen raskaana, kun en ollu...aina sai sanoa että ei ei kun vanhaa vauvamahaa.
Mulla on ollu tässä raskaudessa jo se eka neuvola ja lääkärineuvola ja alle pari viikkoa niin on jo kolmas neuvola, luulin että seuraavissa raskauksissa ei seurata niin tiheään, mutta tuntuu että koko ajan kait siellä täytyy juosta...eikait se tietty haittaa, mutta meidän oma hoitaja jäi äitiyslomalle ja en oo tullu kovin tutuiksi sen sijaisen kanssa, niin ei sitä aikaa ehkä oota niin innolla ku ois oottanu sille kivalle ja tutulle hoitsulle...
Mulla ei tässä raskaudessa oikeestaan oo ollu muita himoja, paitsi nektariinit! En oo ennen niitä ees maistanu, mutta kun kerran kävelin niiden ohi ja se tuoksu oli aivan ihana ni siitä asti oon pistelly niitä melkein joka päivä poskeeni, njaminam!

helena85 ja tirpana 15+0!!! :heart: sikiön koko pituus tällä viikolla jo noin 12cm :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa!

Mä olin keskiviikkona lääkärineuvolassa. Ei löytäny lääkäri sydänääniä mutta onneks terkka etsi ne sit lopuks toissa huonees niin pääs lääkäri ottaa seuraavan asiakkaan. Ja siis löytyi. Onneksi :heart: Hain neuvolan jälkeen käytetyn kotidopplerin ja pitkän etsimisen jälkeen löysin itekki :heart: Eilen löyty tosi nopee, esikoinenki totesi että nyt sun ei tartte maata täs kauaa, mutta nyt pieni malttoi olla paremmin paikallaan, nukkui varmaan niin kuuntelin niitä vähän kauemmin. Meillä lapset ovat ainakin vielä noista äänistä kiinnostunut ja niin rauhaksiin ja hiljaa niitä odottavat :heart:
Lääkäri laittoi lähetteen psyk.polille... Vähän harmittaa kun olin siitä jo eroon päässy mutta ehkä se on parempi niin. Ainakin ne kattoo lääkkeet kohilleen ku toi mitä nyt käytän on niin uusi ettei sen vaikutuksista sikiöön paljoa tiedetä. Harmittaa joka aamu se pilleri ottaa mutta en halua tän ahdistuksen ja paniikin ainakaan lisääntyvän.
Seuraava neuvola on vasta elokuun alussa, hirmu pitkä väli tulee. Eli seuraava mitään on rakenneultra. Ei jaksais odottaa!
Mulle paino aiheuttaa stressiä kun mulla on oikeasti reilusti ylipainoa niin en haluis yhtään lisää, nyt oli onneks -1kg. Tekee vaan suklaata ja karkkii mieli hirmuisesti! Syön kyllä muuten tosi tarkkaan ja lounaaksikki vain salaatin raejuustolla.

Nyt töihin.

Poikienäiti 14+4
 

Yhteistyössä