~*~ Joulukuun tonttuset 2013 touko- ja kesäkuussa! ~*~

jen_ni: jaksatko silti päivitellä tätä listaa vai pitäisikö jonkun muun jatkaa päivittelyä? :)

Onko täällä muita jotka eivät aio liittyä fb-ryhmään? Itse päätin tuossa hetki sitten, etten aio liittyä... Oispa kiva, jos täälläkin vielä pysyis porukkaa. :)

Vakuutuksesta: Me ei otettu esikoiselle, meinattiin että otetaan sitten kun vauva on 2 kk ikäinen, mutta pojalle tuli siinä parit sairastelut ja sit mitä ymmärrettiin, niin vakuutus ei korvais pojan elämässä mitään, mikä on liittynyt noihin sairasteluihin, niin se jäi sit ottamatta. Poika on onneksi ollut tosi terve. Meillä on myös aivan ihana terveysasema aivan melkein naapurissa, josta saa aina heti lääkärinajan samalle päivälle, kun soittaa heti aamusta, ja siellä on tosi hyvät ja asiantuntevat lääkärit. Nyt kyllä rupesin vähän miettimään, pitäiskö tälle vauvalle ottaa vakuutus jo odotusaikana...

Mä sain eilen ab-kuurin, jouduin illalla lähtemään päivystykseen kun kuume nousi 39 asteeseen ja olo oli niin huono. Siellä odoteltiin reilu 3 h ja lopulta pääsin lääkäriin, joka oli selvästikin joku kesäharjoittelija, joka ei tiennyt mistään mitään... :| Tulehdusarvo oli kuitenkin noussut taas, joten sanoi että parempi aloittaa antibiootti. Kotiin tultuani voin niin huonosti, että oksensin. En ollut syönyt moneen tuntiin ja kuume laski rajusti kun olin ottanut Panadolia. Toivottavasti nyt alkais helpottaa vihdoin ja viimein. Sain sairaslomaa vielä kolme päivää, joten saan nyt parannella rauhassa kotosalla. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Merve ja pieni 13+5
 
Merve, hui että! no onneksi sait saikkua edes muutaman päivän niin voit rauhassa levähdellä ym :)

Tähän mennessä minulla on mennyt hyvin, huonoa oloa ei oo enää, mutta tietennin silloin jos en oo muistanu syödä oikein mitään.

Riksu ja mini 10+6
 
Pitkästä aikaa löysin välin istahtaa koneelle pidemmäksi aikaa, kuin kahdeksi minuutiksi! Täällä on kovat helteet ja ollaan oltu päivät ulkona - mitä nyt maattu sisällä aamupäivät, kun pariin päivään ei ole taas pysynyt ruoka sisällä. Ei taaskaan olisi pitänyt iloita pahoinvoinnin loppumisesta, kun se palaa näköjään joka kerta takaisin kolme kertaa kovempana... Mutta ainakin tiedän ilman doppleriakin Minin olevan kunnossa :) Pitäisi ostaa suolakeksejä, että sitoisivat nestettä. En halua näillä keleillä nestehukkaa...

Täälläkin on olleet tunteet pinnassa, vaikka normaalisti olen sellainen ns. järki-ihminen, joka vihaa lässytystä. Nyt empatiakyky ainakin on huipussaan. Saatan itkeä sitä, että vieras lapsi huostaanotetaan tai facebookissa kiertäville videoille, joissa kodittomille annetaan ruokaa. Järjetöntä! Onneksi palaan ennalleni joskus vuoden päästä, kun pahin baby blues menee taas ohi. Eiköhän tästäkin raskaudesta järjissään selvitä.

Facebook-ryhmässä olenkin jo toitottanut järjettömästä himosta ruisleipään. Sitä voisin syödä koko ajan (jos se pysyisi sisällä)! Listalla on ollut niin Reissumiestä kuin Hesen ruishamppareitakin, ainakin haaveissa. Ehkä tänään saan jälkimmäistä, jos niitä myydään vielä.

Monet ovat vissiin jo tunteneet vauvan liikkeitäkin? Varsinkin nämä ihmiset, joilla on lapsia jo entuudestaan. Olen hiukan kateellinen (hyvällä tavalla), kun itse en ole vielä liikkeitä bongaillut. Ehkei kannattaisi edes odottaa vielä, mutta olen hiukan malttamaton. Mulla on istukka takaseinämässä, mutta kohtu on vissiin taaksepäin kallellaan niin sydänääniäkin saa etsiä välillä aika kauan. Esimerkiksi äsken meinasi mennä jo hermot, kun pieni oli niin hankalassa paikassa ettei sydänääniä löytynyt ihan viidessä minuutissa. Ainahan sitä pelästyy, vaikka miten laatta lentäisi...

Aina_ & Mini 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Aina: musta tuntuu että oon tuntenu liikkeitä taas tänään ja eilen :) esikoista kun odotin niin oli kyllä paljon myöhemmin ku ekat liikkeet tunsin, koita malttaa vaan :) ja loppuajasta toivot, ettet tuntisi niitä aina, kun tekevät jo niin kipeää :D

joo, se vakuutus ois hyvä saada sen takia ennen ku vauva syntyy, koska jos vauva ehtii sairastaa mitään ennen 2kk ikää niin ne helposti rajaa ne sairaudet pois :( se siinä on ideana.

merve: parane pian :) mä en ainakaan oo menossa fb:n ryhmään vielä.

mä haluaisin ottaa äitiyspakkauksen, mutta kaikki on kyllä tallella esikoisen pakkauksesta... mut silti ehkä otetaan, pitäähän tuoreen vauvan saada omiakin juttuja :) muoks: ihana pakkaus, vaikka kaikki onkin tallella ja tulee liikaa tavaraa joka paikkaan taas niin onhan toi pakko saada :) :) myydään sit pois tai lahjoitetaan jotain turhia :D

Ihana kun on saanu tänään levätä. Esikoinen lähti mummon hoitoon päiväksi, toivottavasti pärjäävät siellä hyvin...

voikaa hyvin,
tömpsis ja persikkabanaani 14+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Minunkin mielestä se AngelSound-kotidopleri on ihan ehdoton, kuitenki tässä vaiheessa kun ei tunne liikkeitä ehkä vielä säännöllisesti niin on mukava kuunnella pikkuista, ja rauhoittaa vähän mieltä jos on tarvis :) sain tässä raskaudessa äänet kuulumaan jo 8+3 viikoilla! Uskalsin kokeilla jo aikaisin ku viimeksikin kuulu jo 8+5. Mä ajattelin etten taida ottaa äitiyspakkausta kun viimeksi otin ja on jo oikeastaan kaikki tarvittava niin pienelle, sit varsinkin jos tulee tyttö niin voi ostella sille jotain söpöä kun nyt on noita pojan vaatteita vaan...me otettiin viimeksi ja otetaan kai nytkin vauvalle jo raskausaikana vakuutus, viimeksikin epäilivät kampurajalkaa pojalla niin jos se ois oikeesti sit ollu niin esim sen hoidot ei ois menny enään myöhemmin vakuutukseen, ja ikinä ei tiedä onko vauva sit kokonaan terve tai mitä sattuu eka kuukausien aikana, rauhoittaa mieltä kun tietää että ainaski vakuutus korvaa. Vaikka kalliitahan ne on, mutta eka vuosien jälkeen halpenee vissiin huomattavasti..? Monilla kuulostaa olevan töissä rankkaa ja väsymystä, ite taidan päästä vähällä kun oon kotiäitinä, vaikkei se aina helpolta tunnu jos poju ei jaksa nukkua päiväunia niin itekkään ei ehi sit levähtää päivän aikana...kauheesti oli kommentoitavaa mutta ei nyt muista enään... Nyt 14+1
 
helena85, mulla on myös viime vuoden heinäkuussa syntynyt lapsukainen :) itsellä myös ollut mielessä että mitenhän sitä pärjää, kun tosta esikoisesta on tullut melko vauhdikas neitokainen :D

Judidi ja Venkula 10+5
 
kauhee makeanhimo, taitaa tulla kiloja tässä raskaudessa ko karkkia mennee xD Hedelmät maistuu myös! Ja naama kukkii, hiukset rasvottuu, pöh.. semmosia oireita..
Tääläki on ääniä dopplerilla kuunneltu, on kuitenki siihen ultraan vielä 1,5viikkoa ja kaikki muut kohta käyny jo :D 10+5 tännään..
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Heippa kaikki :) Meillä oireet on ruvennut lievenemään tai sitten oon vaan tottunut olotilaan ;)Tissit on kyllä tosi kipeet ja pahoin vointia on hetkittäin.. Ensi viikolla torstaina on nt ultra :) jännää..
Mä sain vihdoin kerrottua pomolle töissä että jään mahdollisesti pois jos kaikki menee hyvin niin marras/joulukuussa. Mulla siis se tilanne että olen määrä-aikainen ja vaihdan taas loman jälkeen työpistettä, onneksi sama pomo säilyy..

tsemppiä kaikille !!

Lakritsa ja kelluja 11+4
 
Anteeksi jo etukäteem, tulee omanapaista valitusta. Viime yö oli ihan kauhea, kuume nousi taas rajusti ja kun lopulta otin Panadolin, se laski hitaasti ja jätti kamalan päänsäryn joka jatkuu yhä. Pyörryttää ja heikottaa, mitään en jaksais syödä eikä mitään tee mieli. :'( Energinen 2 vee haluais ulos, mut en mä jaksa nousta sohvalta. Pelkään, että kuume nousee taas aamulla. Itkin yöllä ja olin/olen edelleen lähes varma, että tää kohta viikon jatkunut kuumeilu on tehnyt jotain tuhoja tuolla masussa. :'( Koska tää loppuu??! Kukaan ei osaa auttaa tai tehdä mitään... Eilen soitin neuvolaan ja terkka sanoi, että jos ei ole maanantaina helpottanut, pääsen neuvolalääkärille maanantaina. Terkka lupas myös että saan tulla ens viikolla kuuntelemaan sydänääniä. Miehestäkään ei oo mitään tukea, ihmettelee vaan ja varmaan luulee kohta että teeskentelen. :( Nytkin tuolla nukkua posottaa, tekis mieli herättää ja sanoa, että tuu sä tänne pojan kans ja anna mun nukkua. Mut sit se tulis tänne olkkariin kattoon tv:tä eikä ainakaan lähtis pojan kans ulos. :/

Pelkään, että mä vielä joudun poistumaan tästä pinosta. :'( Tuntuu, että masun turvotus on laskenut eikä se ole niin iso enää, itse asiassa aika pieni... Rintoja ei arista enää. Pahoinvointia on välillä mut se voi liittyä tähän sairasteluun. Toisaalta raskausoireet alkaa tässä vaiheessa muutenkin jo loppumaan, oispa tää "vain" sitä.

Kiitos jos joku jaksoi lukea, helpotti kun sain avautua.

Merve ja pieni 13+6
 
Merve: Voimia ja jaksamisia sinulle sairasteluun!

Itse olen koko eilisen päivän oksennellut. Tuntuu, että kaikki mitä saa menemään tulee myös ylös. Ei tee mitään mieli kun kaikki vain oksettaa. Flunssa ei ota hellittääkseen ja nyt on tullut kova yskä. Siteen kun saa köhiä limaa, niin heti tulee oksennusrefleksi :( Kävin eilen puntarilla ja 2,5kg on hävinnyt parin viikon takaisesta neuvolakäynnistä :( Päätä särkee ihan tajuttomasti ja on pakko särkylääkkeitä popsia vaikka ei haluaisi. Toivottavasti edes jotain saisi pysymään tänään sisällä.

Judie 12 *POKS*
 
Täällä ollaan tosi väsyneitä, voisin vaa nukkua ja olen myös kärttynen.
Tyttö vai poika olo: Mulla on ehkä poika olo, ainaki toistaseksi. Johtuen ehk suurimmaksi osaksi siitä, että esikosta oksensi rv18 asti ja rv10 mikää ei pysyny sisällä, nyt oon ehkä 5kertaa, jos sitäkää koko aikana oksentanu ja rv10 söin iha normaalisti.
Ens viiko ultra jännittää iha hirmusesti, onneks on enää 3pv niin päästää näkee pikkunen.
Mhaa tuntuu kasvava ny paljo isompaa vauhtia mitä viimeksi, sillä eilä huomasi että kun katos suoraa alas päin, en nää mun varpaita :D muutenki tuntuu, että ny on paljo aiaksemmi tullu selkeemmi näkysii, eikä tätä enää piiloteta ellen sit pukeudu jätesäkkii.
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Tsemppiä sairastuvalle kaikille jotka ovat sinne joutuneet. Toivottavasti vaivat pian helpottavat.Täällä vedetän viimeistä päivää tästä viiden päivän supertyö urakasta. Pikku hiljaa väsy ja vitutus alkavat kohoamaa. Viisi päivää olen joko ollut töissä tai kotona nukkumassa. Noh, ensi viikko on vielä työviikko ja sitten alkaa kesäloma. Sen voimalla nyt mennään ......ps. Ainut positiivinen tässä työurakassa on se että ei kauheasti ehdi murehtia tuon masuasukin vointia
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
onko täällä joku, jonka oon hyväksynyt fb-kaveriksi mutta en oo muistanut lisätä ryhmään? huomasin nimittäin, et ainakin yks oli unohtunut liittää ryhmään (nyt lisätty), mut voi olla muitakin.. teitä liittyy niin paljon aina samaan aikaan, et oon helposti voinut unohtaa jonkun. mulle voi laittaa fb:ssa yksäriä jos en oo muistanut liittää ryhmään.
 
mervelle paljon tsemppiä sairasteluun! ei oo varmasti kivaa sairastella ja vielä näillä helteillä ja raskaana! oireista en olis niinkään huolissani, mulla loppui kaikki raskausoireet joskus rv11+ (pahoinvointi ja väsymys) ja kyllä se pieni sydän vielä pari päivää sitten ainakin kovasti sykki <3 tänään kokeilen taas uudestaan ja huomenna iltapäivällä onkin jo toinen neuvola. masu kasvaa hitaasti ja varmasti, iltaisin turvottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Vakuutus mekin aiotaan ottaa jo ennen vauvan syntymää, niin on otettu kahdella edelliselläkin. Myöskin äitiyspakkaus on niin että en ees kuvitellu etten ottais sitä :)

Masu kyllä kasvaa ja sen huomaa jo ihan selkeesti! Alavatsakipuja ollu nyt enemmän ja niitä ns. repäisykipuja esim. seisomaan noustessa. Pahoinvointiki se vaan jatkuu.

Väsymyskin iskee päälle, mut en saa nukuttua kunnolla öisin! Onko muilla ollu unettomuutta? muistan et sitä on ollu myös ed. raskauksis ja et kuuluu asiaan, muttei kyllä näin aikasin!

Jee huomen olis sitten np-ultra :) Nyt ois kivasti jo viikkoja kasassa, 12+4.

Tafgu
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
moi ! tänään alkoi rv 11, oikeestan koko viikonloppu ollut tosi stressaava ja raskas, oon kantanut paljon tavaraa väliaikaiseen asuntoon putkirempan takia ja paketoinut omaa asuntoa putkiremppaa varten.

nyt tulin tänne väliaikaselle asunnolle ja olin menos nukkumaan kun sen verran poikki olen kun huomasin iltapissassa vessasa että paperiin jäi haaleaa vaaleanpunaista verta? sitä hädin tuskin näkee, oli pakko käyäd uudelleen vessassa ja pyyhittäessä tuli taas hyvin haaleaa paperiin, ei paljoa mutta silti. mitään kipuja ei ole. nyt oikeesti pelottaa ja jännittää mistä täs on kyse. en tiedä mitä tehdä ja aamulla mentävä tottakai töihin... toivottavasti menee ohi.
 
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa
Ilmottaudun mukaan :) laskettuaika on itsenäisyyspäivänä 6.12 :) Ultrassa siirty viikolla aikasemmaksi. Nyt viikkoja jotai 14+ Olo alkaa olla ihan ok alku pahoinvoinnin ja väsymyksen jälkeen. Minulla pahoinvointi alkoi illalla ja jatku läpi yön. Töissä olen jaksanu ihan hyvin. Nyt olen jääny kesälomalle ja syksyllä en varmaan enään lähde töihin. Tämä lapsi on seitsemäs ja synnytän Oyssissa.

Aikasemmille ei olla otettu vakuutusta mutta tälle vauvalle otan. Meidän kunnan terveydenhuolto on niin retuperällä että ollaan jouduttu aika paljon käymään yksityisellä.

En ota pakkausta. Tai luulempa niin etten tule taaskaan ottamaan. Kahdelle ekalle olen ottanu ja ne on edelleen käytössä mitä käytän.

Ja minulla on hyvin vahva poikaolo vaikka pienessä haaveessa olis että saisin jo toisen tyttären. Mut molemmat on ihan tervettulleita ja rakastettuja lapsia sukupuoleen katsomatta.

Uudet rattaat täytyy ostaa. Edelliset on jo niin palasina ettei kyllä kehtaa edes täällä peräkylän perällä käyttää :D mutta mitä olen katsonu nuita uusien vaunujen hintoja ni ne on pilvissä!!!!! Turvakaukalo on ihan hyvä. Kahdella käytetty ja kyllä ihan kolmannellakin menee.

Ostettiin ihan heräteostoksena tuossa ennen joulua vauvankätky :D Ni nyt sillekki tulee käyttöä. Ihanan vanha ja tunnellmallinen kätky.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiksuNa

Yhteistyössä