~*~Joulukuun tonttuset 2013 syyskuussa ~*~

Täälä kyllä ahistaa hurjasti ylhäältä, tuntuu että hengityski on vaikeeta, painaa joka paikkaan. Niinku ihan siltä tuntuu että tila loppuu mahasta! :D hih
Noh viikon päästä lääkärineuvola ja sokerirasitus sitte.. toiv. kaikki on kunnossa, saa painoarvion samalla ja lääkäri myös ultraa :)
25+0 poksuu tännään! <3
 
Syyselo Auuuts kuulostaa kyl tosi kivuliaalta :/ onpas se suonikohju sit mukavan paikan valinnu :D

Tänään laitettiin pari rokotusta, on tetanus jäänyt uusimatta jo useamman vuoden ja veriryhmäni on O- eli siihen piti sitten se joku piikki myös laittaa ettei tulisi niitä vasta-aineita vereen tai mitä liekään :D mutta kotiin päästyäni iski aivan kamala olo, oksetti ja vilutti. Muutaman tunnin nukkumisen jälkeen olo jo parempi, mutta vieläkin melko heikko :/
Ja pyysin rokottajatätiä mittaamaan verenpaineen taas, 137/80 oli että eipä oikein parempi oo vielä sekään.. Huoh. :(

Suvi & Saltarina 27+4
 
Heipsan

3 viikkoa taas mennyt, meillä ei ole muutosta parempaan muttei huonompaakaan.
Masussa pikkunen onneksi elelee edelleen!

Sairaalassa olen ollut paljon, tänään pääsin kotiin taas 2 päiväksi sitte ultraan jos kaikki on ok niin voin olla tämän viikon kotona. Perjantaina jälleen ultra.
Mutta jos tunnen jtn uutta niin on heti lähdettävä sairaalaan.

Vointi noin fyysiseltä kantilta on iha okei. Närästystä on aina välillä muttei oikeasti mitään muuta.. Henkisesti tää on aika raskasta, onneksi kotona on 1,2v hymyilemässä <3
kunhan murun virtaus säilyy niin kaikki on hyvin, eikä ihan vielä synytyisi pikkuisuuden takia

Hali tsempit kaikile :)

Saara ja Samppa 28+2?
 
Suvi: juu laita mies hoitamaan sun verenpainetta ;)
Meillä taas on kyllä kostuketta omasta takaa ihan tarpeeksi, silti käytän tosi usein ceridal-öljyä, kun limakalvot on vähän herkkänä. Kannattaa kokeilla, sitä saa apteekista :) Ymmärtäähän sen että jos on tullut verta niin ei kyllä uskalla rentoutua, mutta onneksi on muitakin tapoja nauttia kuin yhdyntä ;) Mulla kyllä kiristää hermojakin tuon jatkuvan panetuksen kanssa... mies ei jaksa ihan yhtä paljon :headwall: :D :D
Mulla ei varmana oo jäykkäkouristus voimassa, saitko sen ilmatteeksi? En kyllä nyt raskauden aikana sellasta ala ottamaan, täytyy muistaa sitten sen jälkeen, miehelläkään taida olla voimassa.

Kiva kuulla että Saaran tilanne ei ole huonontunut! :) Koko ajan parempaan mennään kun viikkoja kertyy, hyvä juttu :hug:

Voikaa hyvin,
tömpsis ja persikka 28+4
 
Viimeksi muokattu:
Mä narahdin sokerirasituksessa, kun 1 tunnin arvo oli 10,6.Huomenna pitää mennä sen takia neuvolaan. .
Kai siitäkin selvitään.
Onko muilla tuntunut sellaisia vihlaisuja rintalastan alapuolella kun esim. kääntää kylkeä nukkuessa?
Johtuunee varmaan siitä että kohtu alkaa olla aika ylhäällä.

Mulla on sama juttu kuin Suvi88 eli olen rhesus negatiivinen. Viime kerralla otettiin verikoe, ja tarvittaessa piikitetään seuraavalla kerralla.

Ostin muuten digitaalivaakan ja ällistyin kun luki käyttöohjeissa että ei saa käyttää jos on raskaana? Siis mitä???Eli eipä ollut hyötyä siitä hankinnasta tähän hätään enkä tiedä viitsinkö hankkia toista.


HANNE70 25 + 6
 
Olipa kiva kuulla SaaraW:n kuulumisia! Ihanaa, että vauva köllii edelleen vatsassa =) Toivottavasti kestää siellä vieläkin pitempään. Jaksamista!

Seksistä oli täällä puhetta. Täällä on myös ollut normaalia hiljaisempaa, ihan siitä syystä, että mies arastelee vauvan läsnäoloa, ja hänen on vielä vaikeaa tehdä eroa isän ja avomiehen roolien välille. On siis vauvaa kohtaan melko suojelevainen ja varovainen. Asiasta on kuitenkin puhuttu paljon, ja tuo roolitus tuntuu onneksi muuttuvan luonnollisemmaksi koko ajan. Pikku hiljaa, hyvä tästä vielä tulee.

Eilen ja tänään on ollut jotenkin tosi tukala olo töissä. Vauva/maha reagoi heti kiireeseen ja stressiin, ja etenkin tänään on supistellut melko paljon ja kivuliaasti. Kävely tuntuu ihan mahdottomalta. En nyt sitten tiiä, voinko tai pitäisikö asialle tehdä jotakin, ja mitä. Töistä en todellakaan halua jäädä vielä pois (oon ainut ammattini edustaja työpaikalla, eikä kukaan muu siellä osaa tehdä vastaavia hommia. Sijaisen/paikkaajan löytäminen on myös tosi vaikeeta, kun on kyse pienestä ja suht syrjäsestä paikkakunnasta). Perjantaina on onneksi lääkärikäynti joka tapauksessa, niin pääsen samalla juttelemaan tilanteesta. Pieni kuitenkin potkii ja kuperkeikkailee entiseen tahtiinsa, joten kaikki lienee hyvin =)

Tämmöstä omaa napaa tällä viikolla.

Lisconen & pikkuheppu 26+5
 
SaaraW Kiva kuulla että ei ainakaa huonompaan suuntaan ole mennyt! Toivottavasti pikkuinen jaksaisi mahdollisimman kauan siellä masussa asustella vielä :)

tömpsis Hyvä että siellä sentään hommat pelittää vielä ;) jospa tännekin saatais vähän vipinää lakanoiden väliin :D
Itsekin vähän mietin että onkohan toi jäykkäkouristus nyt ihan varmasti tarpeellista laittaa raskauden aikana ja varmistin monelta eri lääkäriltä ettei siitä oo mitään haittaa ainakaan :p asun siis täällä Espanjassa ja täällä on kaikki käynnit aina ilmaisia, en sitten tiedä mikä on systeemi Suomessa kun tuntuu että siellä pitää kaikesta aina maksaa :D

HANNE70 siis mitäh? Miksei saa käyttää raskauden aikana? Kuulostaa niin omituiselta kyllä että :D

Lisconen sama täällä myös tuon miehen kanssa, vaikka kuinka selittäisin ettei se vauva siel mahassa tajua mitä tässä ollaan tekemässä niin silti arkailee seksin suhteen :p
Ja vaikka oletkin ainoa joka työpaikalla osaa sinun hommasi niin kuuntele silti kehoasi :) olisko mahdollista edes vähentää työn määrää tai saada joku toinen avuksi tarvittaessa? Ite oon nyt tämän verenpaineen kohoamisen myötä vähentänyt töiden määrää reilusti vaikka melko vaikealta se tuntuikin aluksi.. Ei osaisi istuskella hetkeäkään ja nostaa jalkoja ylös mutta pakko totutella :D

Suvi & Saltarina 27+5
 
Suvi: sun pitää kertoa sille miehelles, että vauva saa osansa niistä hyvänolonhormoneista sitten ja siitä tulee onnellinen ja iloinen lapsi ;) :D

Lisconen: eikö sulle ole tuuraajaa vielä? Toivottavasti ei tule kiire ennenkuin jäät äitiyslomalle, tai jos joudut lepoon. :hug:

Jos Hannen vaaka on sellanen mikä mittaa rasvaprosenttia ja kaikkea hienoa kans? Meillä on sellanen enkä suostu menemään siihen vaikkei mies mulle tollasta varotusta ookaan mistään lukenu - lukikohan itekään mitään käyttöohjeita :D

Meillä on vauvaa varten vaunut terassilla. Tänään vein tytön päikkäreille niin se meni kurkkimaan sinne vaunuihin, että "vauva! vauva?" ja mä sanoin, että "ei vielä vauva ole siellä, vauvan pitää ensin kasvaa äitin mahassa talveen asti ja sitten vauva tulee sinne vaunuihin" ja se oli että "jooooo!" Oi sniiiiF!!!!! :heart: :heart: :heart:

voikaa hyvin,
tömpsis ja persikka 28+5
 
Hanne meilläkin sellanen hieno vaaka, jossa sanotaan, ettei raskaana "saa" käyttää, tarkoittaen siis sitä, ettei muut mitatut arvot pidä paikkaansa, kuin paino tietty, kun se mittaa suunnilleen nesteen, lihaksen ja luiden painon ja muuta "hienoa" :) Onkohan kyseessä sama homma?

Muuta ei taas ehdi...

helena85 ja tirppapoju 28+4

ps. jee tännekkin on rantautunut vihdoin kelan päätökset jee jee
 
Hanne: Onpas erikoinen vaaka teillä. Minuakin kiinnostaisi tietää, mikä sen käytön estää raskaana ollessa? Veikkaisin tuota helena85:n ehdottamaa. Kurjaa, kun jäit kiinni sokerirasituksessa. Alkoiko sulla nyt kotiseuranta?

SaaraW:
Ihanaa, että siellä vauva saa vielä masussa kasvaa ja erityisen ihanaa, että olet päässyt kotiin hetkeksi. Voin vaan kuvitella sitä ikävää,mitä olet tuntenut esikoista kohtaan sairaalassa ollessa. Nauti nyt pienen seurasta!:hug:

Seksistä ollut puhetta täällä, meillä myös hiljaista kummankin väsymyksen ja vaivaisuuden vuoksi. Ja itsellä kyllä halutkin olleet ihan nollilla, jatkuvat hiivatulehdukset ei ainakaan niitä haluja lisää minulla. Jospa mekin saatais vipinää sillekin osastolle vielä. =)

Pieta ja Junnu 25+2
 
Ahdistaa! Miten tuo juniori voi yrittää punkea joka suuntaan?!! Jep, siis jotenkin pari päivää ollut tosi vaikea olo. Tyyppi ei sinäänsä potki kun illallalla mutta punkee koko päivän ja välillä tuntuu että hän rutistelee mun sisuskaluja. Kaiken lisäksi vatsa on kuin kivi puolet päivästä - harkkasuppareita? Hassu juttu, jos juniori on hiljaa sitä miettii että onkohan kaikki ok ja kun se punkee niin ei sekään oikein tunnun mukavalta. Niin tai näin niin aina huonosti..perus-suomalaisluonne olen siis :)

Tänään tuli sitten soitto synnäriltä. RD:n kanssa ollaan nyt siinä tilanteessa että se on joko piikki tai pilleri. Toivon kovasti pilleriä, mutta saas nähdä miten käy. Tiedän että tämä ei ole iso juttu ja että asiat voisi olla tosi paljon huonommin mutta jotenkin tähän on nyt vaikea suhtautua. Minä tyhmä kävin vielä netissä lukemassa juttuja kuten että jos joutuu insuliinille niin sitten vauvalla on isompi riski paino-ongelmien kanssa vanhempana ja että itselläni on 50/50 mahdollisuudet 2. tyypin diabeetekseen vanhemmalla iällä....Miksi mä en vaan osaa syödä oikein?!!

Vauvan tavaroita olen pikku hiljaa alkanut järjestelemään. Hoitopöytää olen netistä yrittänyt kytätä mutta sopivaa ei ole sattunut kohdalle. Jotenkin en vaan viitsisi siitä ihan hirveästi maksaa kun monessa paikassa kokeneemmat äidit ovat kirjoittaneet että eivät käyttäneet kun hetken. Vauvan vaatteitakin pitäisi varmaan hankkia. Äitiyspakkauksessa on varmasti jotain mutta en usko että ne ihan riittävät. Vaatteisinkaan en haluaisi kovasti paljoa rahaa käyttää, varsinkin kun ei oikein tiedä mitä sitä oikeasti tarvii.....

Anteeksi omanapainen purkaus. Ehkä taas huomenna on parempi fiilis.

Maikkis
 
Tänään neuvola tuon rd:n takia.Sitten tiedän enemmän. 1 tunnin arvo oli siis koholla 10,6, kun raja on 10. Mulla taitaa olla tapana napostella herkkuja aterioiden välillä, eli siitä johtunee. Töissä on kahvihuoneessa aina tarjolla jotain hyvää, ja jos iltapäivisin alkaa olla muutenkin nälkä niin on vaikea vastustaa kiusausta...Nyt olen alkanut pureskella oikein urakalla purkkaa, jos se pitäisi muijan kaidalla tiellä.

Vaakassa on tosiaan rasvaprosentin mittaus ja veikkaan itsekin liittyvän siihen.Olisin kyllä ostanut toisen vaakan, jos olisi pakkauksessa ko. asia selvästi lukenut. Käyttöohjeissa kielletään vaakan käyttö raskaana ollessa ,eikä vain rasvaprosentin mittausta. Rasvaprosentin mittauksesta todetaan erikseen, että antaa raskaana ollessa väärän tuloksen. Eilen oltiin perhevalmennuksessa ja juttelin siitä vetäjälle, ja hän ei ollut koskaan tuollaisesta kuulutkaan...


HANNE70 26 + 0
 
Hanne: mä kyllä heti sanon että ei kannata siirtyä purukumiin. RD:ssa arvot pysyy - yleensä - hyvinä kun syöt usein pieniä määriä, eli ei pitkiä ateriavälejä. Vaihda ne herkut johonkin terveelliseen naposteluun :)

Maikkis: ei se välttämättä johdu siitä mitä sä syöt :hug: Joillekin vaan tulee RD sen verran pahana ettei omalla ruokailulla sitä saa hallintaan :hug: Mäkin pelkään tota tulevaisuuden diabetestä ihan hulluna :( Piti käydä esikoisen syntymän jälkeen sokerirasituksessa, mut arvaa vaan kävinkö... : /

Pieta: mulla on hiiva tasan kuukauden välein :eek: Ei oo kivaa :( Eikä oikein mikään auta pitämään sitä pois, vaikka mitä yrittää :(

hei mä mainostan sitä "kakkos"-naamakirja-ryhmää ettette unohda ;) tosi kiva jos tulis lisää porukkaa, siellä on jo nyt kivaa porukkaa ja hyvät jutut :) Ehtiihän tässä tosin vielä kun on monta kuukautta aikaa... :D

voikaa hyvin
tömpsis ja persikka 28+6
 
Minä olen nyt aloittanut omaseurannan RD:sta ja olen saanut myös sappiruokavalioon ohjeet. Seuranta on 2 kertaa viikossa, joten ei kovin paljon vaadi vaivaa ainakaan vielä. Arvot ovat olleet erinomaiset, mutta on mulla niin tiukka ruokavalio, että välillä tympii..:mad: juujoo, tämä asennevamma se vaatisi eniten hoitoa :D Sain noottia liian pitkistä ateriaväleistä, joten siinä on petrattavaa.:ashamed:

Saatiin taas lisää lastentarvikkeita ja nyt kai täällä alkaisi (jo) olla kaikki valmiina. Rintapumpun ostin melko halvalla (sähkökäyttöinen) BabyStylesta.
Herttinen, huomenna taitaa vaihtua rv 26! Aika rientää ;)

Ihan asiasta kukkaruukkuun, onkos kukaan miettinyt mitä ehkäisyä sitten pyytää kun se on aikanaan ajankohtaista? Minä tuumailen kierukkaa, mutta toisaalta vierastan ajatusta sellaisesta hökötyksestä (olkoon kuinka pieni tahansa) sisuksissa, enkä oikein ole kuullut monenkaan kehuvan kierukkaa. Tai ehkä tässä on enemmän läsnä se "pelko" että mun tuurilla se kierukka löytyy puoli vuotta asentamisen jälkeen jostain nenäontelosta :D:D:D:D :D No joo, juttu karkas taas omille raiteilleen, mutta kertokaapa, arvon naiset, omia kokemuksia aiheesta.
 
DiidaDaapa - vähän aiheen vierestä - kävin tuossa välissä extra-kerran neuvolalääkärillä kun epäilivät jotain tulehdusta. Lääkäri oli varmaan vastavalmistunut ja aloitti pitämällä mulle noin 10 minuutin "saarnan" siitä kuinka tietyt e-pillerit ovat vaarallisia. Siinä minä sitten istuin ja kuuntelin kun en oikein osannut sanoa mitään ja totesin sitten vaan että joo, mutta kun olen viidellä kuulla raskaana....Tilanne oli aikasta koominen :) Meni lääkärikin hieman noloksi.....
ps. parastahan asiassa oli se että tämä tapahtui kuntapuolella eli lääkäri kyllä näki että olen tulossa neuvolan lähetteellä...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: helena85
Hienoa SaaraW että pikkuinen on vieläkin vatsassa. Nythän on jo niin paljon viikkoja että selviää vaikka syntyisikin =)

Nyt pakko valittaa, mun lonkat on niin tulessa öisin että viime yökin tuli taas käännettyä kylkeä noin 20 kertaa ja joka kerta siihen tietysti herää kun särkee niin paljon :| Ei mulla edellisissä raskauksissa tätä vaivaa ole ollut, oonkohan tulossa vanhaksi.
Onneksi huomenna on nlalääkäri joka toivottavasti kirjoittaa tän loppuajan eli kuukauden ennen äippäloman alkua sairaslomaa.
Ei oikein jaksais töissä käydä kun yöt menee valvoessa ja päivällä supistaa kun yrittää jotain isompaa tehdä.

Johan helpotti kun sai johonkin rutista :p
Mukavaa päivää naiset.

syyselo ja kirppu 27+6
 
aikamoinen lääkäri maikkiksella ollut:( vaikka varmaan ihan koominenkin tilanne:)

Tänään oli neuvola ja sain purkaa sydäntä vauvan koosta, joka on mietityttänyt. Raskausdiabeteksen kotiseuranta ok, mutta ristiriita tästä rd diagnoosista ja vauvan koosta, joten lähete äitipolille, lähinnä minun huoleni takia kait. Äitipoli tekee päätöksen kutsuuko ultraan viikoilla 30-32 vai vasta vk 37.

Painoa kertynyt vain 3 kg itselleni ja kohtumitta 24 nyt...ja viimeksi oli 20 eli laskusuhdanne suhteessa viikkoihin. Painoa lääkärinevuolassa pienellä oli vk 27+1 950g, ollaan kyllä itse pienikokoisia...toivottavasti turha huoli..syön ihan normaalisti ja lähtöpainoakin oli ylimääräistä, toki syön aika terveellisesti...

Voimia SaaraW:lle ja pikkuiselle!!


tänään vk 29 poks!
 
Kiva kuulla Saara W:n kuulumisia ja ihanaa että vaavi matkassa pysyny ja pääset välillä kotona käymään :heart: ei vois ite kuvitellakaan miltä sun tilanteessa tuntuis huoli vauvasta ja esikoinen kotona, jota varmasti ikävä...tsemppiä kovasti :hug:

Raskauden jälkeinen ehkäisy...hmm...toisaalta kierukka kiinnostais! Mulla oli viimeks hormoni kierukka ja se lähti pois 1,5 v. päästä laitosta, koska laitettiin väärin! Terveyskeskuksessa laittoi joku ulkomaalainen sijaislääkäri jälkitarkastuksen yhteydessä. Ei sais vissiin niin aikaisin laittaa ja menkkojen aikana ois hyvä laittaa...Jos vielä laitatan niin menen suosiolla yksityiselle! Hyvää siinä oli se että menkkoja ei tullu sen kierukan aikana ollenkaan :) ja helppohan se on, ku kerran laittaa niin ei tarviis 5 vuoteen murehtii ehkäsystä! Ja mä luulen että meidän lapsiluku saa nyt olla tässä...ainakin useemman vuoden ;)! Mutta mies on ollu vähän huolissaan noista hormoni jutuista,ku oon käyttäny kuitenkin 14 vuotiaasta lähtien jotain hormoni ehkäisyä, ettei voi olla hyväksi...sen mielestä...

Mulla ois tunnin päästä lääkärineuvola...jännää ja ihanaa :D! Toivottavasti ois kunnon lääkäri joka osaa asiansa ja ultrassa näkyis jotain...siis kumpi tulossa :p! Eipä ihmeempää...täytyy tulla kertoilee sit mitä siellä tänään tapahtu! Ja tosiaan tuntuu et aika menee nyt nopeaan, ensi viikko vielä ja sit on jo lokakuu! Niin ja aikasemmin ku puhuin peloista vauva-aikaan liittyen, niin nyt on huomattavasti helpottanu,ku saanu miehen kans puhua ja parkua ;)...Ei tarvii enää uniaan menettää!

MeMaMi ja pieni 26 POKS!
 
No niin lääkärineuvola koettu ja tää oli just tätä mun tuurii tässä raskaudessa...ekas lääkärissä oli silloin sähkökatkos, ettei voitu ultrata tai kuunnella sydänääniä, pimeessä vaan tehtiin sisätutkimus ja nyt oli sitten joku uusi, nuori lääkäri joka ei oikeen osannu käyttää mitään laitteita ja hoitaja joutunu lähtee kesken päivän pois (joka ois osannu sitä auttaa)...Kyseli multa miten hb laitetta käytetään ;) no sai sen vihdoin toimii ja oli väsymykselle syynsä viime kerran 120 arvoista laskenu 113:sta! Ja kun sen ultra laitteen käyttäminen ja vauvan saaminen kuvaan hyvin oli niin vaikeeta niin en ees viittiny kysyy sitä sukupuoli asiaa :|... No onneks kaikki oli hyvin kuitenkin ja 4 vk. päästä uuteen ultraan oikeen keskussairaalaan :)!
 
Memami - voi harmi. No toivotaan että saatte kunnon näkymän sitten keskussairaalan laitteilla.

Diibadaapa
- mä veikkaan että mulla myös nuo liian pitkät ateriat välit on ongelma. Jotenkin vaan pitäisi olla niin kovin suunnitelmallinen että olisi aina jotain terveellistä syötävää saatavilla.....ei oikein ole mun juttu mutta kovasti opettelen.

Meidän äitiyspakkaus saapui tänään. Koomisesti lappu hakea paketti oli samassa jakelussa Kelan lapun kanssa jossa kerrottiin että meille on sellainen myönnetty. Nyt odottelen että ukko tulee kottiin jotta voidaan avata se yhdessä....

Maikkis
 
minnie82: mulla ei ole vielä katottu vauvan kokoa, ensi viikolla on kai ultra RD:n takia. mulla on arvot tosi hyvät koko ajan, paino on itsellä vain laskenut hieman koko raskauden aikana... eikä kukaan ole huolissaan mistään, kehuvat vaan kun ei paino nouse :( :( :( esikoinen oli todella laiha syntyessään, ja silloin paino nousi koko raskauden aikana n. 5kiloa.

Memami: kiva että on helpottanut :)

voikaa hyvin
tömpsis ja persikka 29+0
 
Mukava kuulla Saara W:n kuulumisia. :heart:
Memamille tsemppiä sinne keskussairaalaan ja jospa olis paremmin siellä hommat kun neuvolalääkärillä.:hug:

Täällä minä käsittelen vauvalle kehtoa, saako siitä jotenkin tänne laitettua kuvaa kun sen saan valmiiksi?? Tietääkö kukaan?

Ja minäkin muistuttelen teitä "kakkos-fb ryhmästä" olisi kiva saada sinnekkin porukkaa, kun täällä näyttää välillä olevan niin hiljaista. Vaikka itsekin harvemmin tänne kirjoittelen, kun koskaan minä en tähän koneelle pääse ja puhelimella on niin kökköä homma se.



Minä täällä odottelen vielä kovasti äitiyspakkausta ja kaikkea. Vaatetta on lapsraukalla enemmän kun kerkeää pitämään, mut haittaakse? :whistle:



Meillä tosiaan ei ole seuraavaa lääkäriä/neuvolaa/ mitään tarkistuksia, ennen rv 30. Ja sekin on sitten jo äitipolilla. Vähän harmittaa kun te muut olette saaneet nähdä naperonne ultrassa ja minä en. :'( Mutta jospa se kasvaisi ja kehittyisi ihan normaaliin tahtiin tuolla. :heart:
Kovasti hän ainaki potkuja jakelee näin illalla. :stick:



Piti jotakin kysyää teiltä muilta äideiltä, mutta kun selasin vanhoja omia viestejä niin se unohtui.. :ashamed: Olen huomannut, että tämä muisti on alkanut pettää tässä. Joskus jopa kesken lauseen unohdan mitä olin sanomassa. :whistle:


No jospa minä sen muistaisin kohta...

Paivih ja palleroinen 26+1

P.S Nyt muistin. Ovatko teillä vauvat ilta- vai aamuvirkkuja? Vai menevätkö samassa rytmissä kuin tekin?
 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan aika erilaisia käytäntöjä ultrissa ja seurannoissa paikkakunnittain. Helpotti vähän mieltä kuulla tömpsis sinun kokemuksia, kiitos.

Minusta tuntuu, ettei meijän vauvalla ole vielä säännöllistä rytmiä. Välillä aamulla liikkuu ja sitten taas toisinaan iltaisin. Sen olen huomannut, että jos olen itse kovin väsynyt tai huolestunut jostain, en tunne liikkeitä niin hyvin:(

Väsymykseni ei johtunut hemoglobiinista, joko nukun yöt katkonaisesti tai sitten raskaus taas väsyttää...

29+1
 
Minnie82 en ees hoksannu että ois voinu/pitäny joku painoarvio tehä! Ei siis tehny! Ja sairaalaan pitää mennä kontrolli käynnille, kun mulla istukka tuossa edessä alhaalla, että kattovat onko noussu, et saa synnyttää normaalisti :)! Välillä tuntuu vähän siltä ku ei oo eka raskaus niin eivät oo niin tarkkoja ja ota aina kaikkia mittauksia esim...viimeks neuvolassa ei ottanu hb. ollenkaan ja nyt oli sit laskenu 113! Paljonko teillä ollu alhasimmillaan hb.? Niin ja oisin tosi pettyny jos ei ois tota ylimäärästä ultraa sairaalassa,koska luultavasti tämä vastavalmistunut lääkäri on siinä viimeisessäkin neuvolalääkärissä... On tosi outoo,ku ei vielä tiedä kumpi tulossa ja välillä miettii et oishan se aika jännää jättää sinne synnytykseen se yllätys jos vain malttais :D!
 

Yhteistyössä