Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

Ralliruutu ei alkio silti aina välttämättä vastaa sitä kokoa mitä pitäisi olla. Itsellä oli varhaisultrassa 5 tai 6 päivää eroa. Eli olin viikolla 7+2, mutta muistaakseni alkio vastasi viikkoja 6+4. Ja mulla tehtiin pakastealkionsiirto, joten hedelmöitysajankohta on täysin selvillä ilman arvailuja. Pidän kovasti peukkuja, että saat vielä hyviä uutisia :)
 
  • Tykkää
Reactions: ralliruutu
ralliruutu älä muru murehdi! Ite kävin VU:ssa rv 7+0 ja alkio vastasi vain 6+1. Tää raskaus lääkityksellä kuitenkin aikaansaatu, niin yllätti noin iso ero. Lääkäri sano että ei hätää. Älä menetä toivoa :)

Miranenn & pikkuinen 8+1 (VU 7+2)
 
  • Tykkää
Reactions: ralliruutu
Kettulalle vielä tätäkin kautta pahoittelut : / ja jaksamisia teille molemmille.

ralliruutu sulle myös tsemppiä ja pitkää pinnaa odotteluun (ei oo helppoa se odottelu...) ja toivon koko sydämestäni, että pieni oli vain vähän hitaammin kehittynyt ja syke sieltä vielä löytyy. Pidän peukut ja varpaatkin pystyssä sen puolesta.

tömpsis: Miehen vanhemmat ei kyllä juurikaan tunteile, mutta tätä uutista ovat odottaneet niin hartaasti, että itku pääsi sitten molemmilta. :)


Ollaan taas saatu tänne uusi, mukavaa :wave: ja tervetuloa. Joku kyseli FB-ryhmästä eikä kukaan muu tainnut vielä vastata, eli meillä on tästä ryhmästä perustettu salainen FB-ryhmä, jonne pääsee, kun laittaa jen_nille yksityisviestiä täällä ja linkittää viestiin FB-profiilinsa ja vähän kuvailee profiilikuvaa. Jen_ni lähettää ensin kaveripyynnön ja lisää sitten ryhmään (Ryhmään voi lisätä vain, jos löytyy lisääjän kavereista).


Täällä on vihdoinkin alkanut tulla oloja lapsen sukupuolen suhteen. Tajusin äsken, että olen jo jonkun aikaa ajatellut, että meille tulee poika. Katsotaan pitääkö paikkaansa. Tytön haluaisin, kun on suvussa niin vähän, mutta kumpi vaan käy. Olis tietty kiva, että olis terve :heart:
 
Moikka taas kaikille =) onnea uusiin yrityksiin niille joilla ei odotus jatkunut, pää pystyssä eteenpäin :hug:

voisin kans harkita siihen fb-ryhmään liittymistä ekan ultran jälkeen, kun siellä tulee useimmin oltua =)

täällä on ollu aika oireetonta jonkin aikaa, pieniä vatsa-kipuja silloin tällöin.. parin viikon päästä np-ultra =) äitienpäivänä käytiin miehen kanssa sukuloimassa ja tuli yllätys paljastettua, oli jännittäviä hetkiä ja kyllä äidin suu loksahti auki mutta tosi ilosia oli kaikki sit loppujenlopuks :D

mulla on poikaolo ja kaikki testitkin on siihen viitannu! saas nähdä onko vaisto ja oireilut/himot oikeessa..
 
Kettulalle halaus ja jaksamisia, Ralliruudulle tsempitykset että kaikki olisi kuitenkin kunnossa, toivoa on vielä :)

Onpas täällä hiljaista... Kaikki on nauttineet KESÄsäästä ulkona niin ettei ole koneelle kerinneet? :)
 
Kettula: voi ei, olen todella pahoillani! :hug: ensi kerralla paremmalla onnella!

ralliruutu: älä luovu toivosta! kyllä se tuntui pahalta kun sain keskenmenon kun esikoista haluttiin, mutta kyllä se sitten onnistuu joskus! eikä tuo vielä tarkoita mitään keskenmenoa, koita jaksaa!!! :hug:

täällä tänään vain mahakipuja, selkäsärkyä ja väsymystä.

voikaa hyvin,
tömpsis ja persikkabanaani 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: ralliruutu
Kettula: :hug: Voimia!

tömpsis: Ihana kuulla, että olikin väärä hälyytys!

Minullakaan ei varhaisultrassa viikot vastanneet sitä mitä kiertoni, ovulaatiotuntemusta ja raskaustestien perusteella odotin. Juttelin tänään asiasta neuvolassa ja pääsen sitä kautta ylimääräiseen ultraan ensi viikolla oman mielenrauhani vuoksi. Meillä siis taustalla yksi kromosomi poikkeava raskaus ja siksi huoli ymmärretään. Lisäksi meidän neuvolassa pääsee varhaisultraan ihan automaattisestikin, jos ei ole käynyt yksityisellä. Minä siis kävin jo yksityisellä, mutta saan nyt myös neuvolan kautta sen "varhaisultran".

Pakko vielä palata hiukan siihen aiempaan kemikaali aiheeseen, mikä aiheutti täällä paljon keskustelua. Katsoin juuri erittäin mielenkiintoisen dokumentin aiheesta. Kannattaa katsoa oli sitten aiheesta mitä mieltä hyvänsä. Herätti ainakin itsellä paljon ajatuksia. Tässä linkki: Dok: Kemikaalikuorma | Tv | Areena | yle.fi

Barbbis rv 7+4 (omien laskelmien perusteella) tai 6+5 - 7+0 (varhaisultran mukaan)
 
Täällä nautin ja mietin kesää... Tohitteko ottaa aurinkoa mahallekin(uv-säteily) ja uida luonnon-
vesissä(tulehdusvaara)?? Ja sit murehdin jo synnytystäkin :O! Mulla oli toisen lapsen synnytys
niin nopee, että meinas autoon syntyy ja matkaa sairaalaan 50 km... Onko teillä muilla ollu
nopeita synnytyksiä ja ovatko nopeutuneet seuraavista paljonkin!? Pitää miettii tarkkaa miten
isompien lasten hoito onnistuu ku pitää lähtee, että ehtii sairaalaan : /... Tiiän että vähän
turhan aikaisin mietin näitä, mutta minkäs itelleen voi :p
 
Kiitos tuesta ja kannustuksesta jokaiselle. Kyseessähän on tosiaan epäilys tuulimunaraskaudesta, koska se mitä kohdusta löytyi, ei vastannut viikkoja. Helpottavaa oli kuitenkin huomata, että siellä oli jotain, mutta sitä hätää on silti täysin mahdoton sulkea pois... Tätä on niin odotettu ja juuri päästiin äitienpäivänä kertomaan minun vanhemmilleni, joille tämä olisi ollut ensimmäinen lapsenlapsi, ilouutiset ja nyt sitten tulikin tällaista.

Tunteet ovat menneet ihan vuoristorataa miehen yrittäessä tukea mahdollisimman paljon vierellä. Olen ollut vihainen, tuntenut itseni petetyksi ja huijatuksi, olen itkenyt silmät päästäni menetettyjen haaveiden takia, tuntenut itse pettäneeni muiden odotukset, lukenut muiden kokemuksia asiasta, tuntenut suurempaa rakkautta miestäni koskaan kuin koskaan aiemmin, yrittänyt pitää pään pystyssä ja kyetä menemään töihin, pyörinyt aamut yksin sängyssä itkien, syytellyt itseäni ja miettinyt mitä olisin voinut tehdä toisin, yrittänyt etsiä syitä, jossitellut ja toivonut, jos kaikki kuitenkin olisikin suurta erehdystä ja kohdustani löydettäisiinkin vielä elävä alkio...

Ja minä olen huolesta soikeana, kun en pysty miettimään mitään muuta kuin sitä, onko kaikki hyvin. Miten voikaan rakastaa jotain niin paljon, mitä ei vielä ole olemassakaan? Miten voi pelätä menettävänsä sellaista, johon ei ole vielä koskaan tutustunut? Miten voisi löytää positiivisia ajatuksia tällaiseen tilanteeseen, jota varjostaa epäilys siitä, ettei lasta tulekaan?
 
Voin jollain tasolla ymmärtää kaikki nuo ajatukset mitä Ralliruutu käyt mielessäsi. Vastaavaa en ole kokenut, mutta muuten tähän raskauteen liittyy niin paljon kaikkea huolta ja surua. Ihan hirveesti tsemppiä ja jaksamista :hug:

Auringonotosta: mä nyt en muutenkaan hirveästi harrasta auringonottoa niin ei ole tullut mieleenikään tuollaiset :) Mulla on sellainen iho, mikä palaa ns heti niin en hirveästi ole auringossa ja rasvoissa on aika isot kertoimet aina. Ja toisekseen en edes viihdy auringossa/kuumassa. Ja jo nyt on mun mielestä liian lämmin :D

Viikko nt-ultraan, hui!

Tiksander ja Tyyppi 10+3
 
Ralliruutu: noi on kauhean tuttuja ajatuksia mullekin. Keskenmenon jälkeen olin mm. varma että meillä on liian likaista ja sen takia sain keskenmenon... :O Hinkkasin hulluna suihkukaappiakin itku silmässä ja syytin itseäni kaikesta. Mutta ei sitä keskenmenoa tai tuulimunaa varsinkaan voi itse aiheuttaa!!! Älä syyttele itseäsi, ainakaan vielä. Ja ihan oikeasti, se tuntuu ensin pahalta ja kauan, mutta se onnistuu sitten joskus, älä luovu toivosta! Vaikka yhden menettää niin sitten saa toisen, ja se toinen tuntuu vielä paljon upeammalta... Me ei koskaan oltaisi saatu tuota ihanaa ihanaa tyttöä jos se ensimmäinen ei olisi meitä siihen valmistanut ja lähtenyt tähdeksi taivaalle... Sillä oli tarkoituksensa. Mutta sulla on jotain jo löytynyt, peukut on pystyssä että pysyy kyydissä ja kasvaa terveenä loppuun asti! :hug: :hug: :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: ralliruutu
Kiitokset jälleen ihanista sanoista. Niitä tarvitaan, koska olen hetkittäin enemmän tai vähemmän rikki...

Lääkäri sanoi minulle, että "tuossa on ehkä syke". Se on asia, joka luo minulle turvallisuuden tunnetta. Vaikka koko olisikin pieni sekä alkiolla että raskauspussilla, niin syke on se, joka antaa paljon lupauksia jatkosta. Joskin sekin näkyi "ehkä", mutta silti...

Harmittaa todella paljon, että mitään kuvaa tai raporttia en mukaani saanut. Googlesta olen selaillut muiden varhaisultrakuvia ja toissapäiväinen kuva ruudulla oli todella paljon tätä muistuttava:


http://1.bp.blogspot.com/-157rVJ4MLFM/UFMfzz-5q3I/AAAAAAAAAD8/kX9wUkr2lLw/s1600/20120914_150233-1.jpg


Kuvassa siis jonkun muun odottajan kohtu rv 6+2. Ei ollut sellaista ammottavaa tyhjyyttä kuten tässä kuvassa (tuulimunaraskaus rv 6+2):


http://3.bp.blogspot.com/_usOqFWgcjio/S_OYWh-vvlI/AAAAAAAAAA8/8FSJflEHoAE/s400/yk1rv6%2B2_2.jpg
 
kettula pahoittelut keskenmenosta

ralliruutu uskon ja omasta kokemuksestani tiedän että koet syyllisyyttä ja pettymystä. Itselläni on yksi tuulimuna takana ja se oli todella järkytys minulle. Et kuitenkaan olisi voinut tehdä yhtään mitään toisin.. Tuulimuna on todella yleinen ja surullinen asia ja jos raskautesi todetaan tuulimunaksi niin toivottavasti olet itsellesi armollinen ja ymmärrät ettei niille voi mitään. Toivon todella että sieltä vielä pieni löytyy, mutta jos niin ei käy niin ei ole mitään syytä epäillä etteikö seuraava raskaus olisi sitten normaali ja onnistunut. Tsemppiä ja jaksamista.:heart:

Oiken pahalta tuntuu laittaa omaa päivitystä tähän perään.. pikaisesti siis.. tänään oli ensimmäinen neuvola, kaikki meni hyvin, sykettäkin kuunneltiin :heart: Verenpaineet alhaiset kuten ovat aina 98/56. painoa +1kg

anazu+hesus 9+0 poks
 
Anazu, sitä minäkin ihmettelin... Lääkäri nimittäin oli näkevinään alkion, joka oli liian pieni viikkoihin nähden sekä ehkä sykkeen ja silti epäili tuulimunaraskautta. Minusta siinä on kyllä melkoinen ristiriita, kun tuulimunassahan ei alkiota kehity ollenkaan...

Katsellaan nyt. Lääkäri oli kyllä itsekin sitä mieltä, että tiistaina tiedetään enemmän, toistaiseksi on vielä vaikea sanoa oikein mitään. Heitti se lääkäri tosiaan itsekin kaikkia muuttujia peliin, taakse kallistunutta kohtuakin epäili ja myöhäistä ovulaatiota (myöhäinen ovis ei voi kyllä pitää paikkaansa).

Ei pysty ymmärtämään.
 
ralliruutu: myöhäinen ovis ei siis sulla pidä paikkaansa, mutta ne siittiöt voi hengailla siellä johtimissa ja odottaa munasolua muutaman päivän, eli vaikka tiedät oviksen niin et voi tietää koska hedelmöittyminen on tapahtunut :) siitäkin jo tulee parit päivät lisää :) tai jos sun munasolu oli hitaasti liikkuvaa sorttia :)

voi miten huono olo voi ihmisellä olla! väkisin yritin syödä, ja voi kun oli pahaa... :( ja pitikö ton hullun panetuksen alkaa nyt jo :p esikoisen odotuksesta se tais "vaivata" vasta puolivälin jälkeen. kraaaaaaaaaK. :D

ketä kiinnostaisi ryhtyä päivittämään ketjua nyt kun Kettula on joutunut poistumaan?

voikaa hyvin,
tömpsis ja persikkabanaani 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Kettulalle iiiiso halaus ja voimia tulevaan. :hug:

Ja Ralliruudulle kans paljon tsempityksiä. Itse tuulimunaraskauden kokeneena voin kuvitella miltä susta nyt tuntuu. Mun tuulimuna huomattiin vasta rv 12+5, kun oli ensimmäinen raskaus niin en osannut varhaisultraan pyytää ja onnellista odotusta kesti tuohon np-ultraan asti.. Sielläpä sitten uä-kuvassa olikin tosiaan vain tyhjä kohtu, kyllä romahti maailma kertaheitolla.. Mutta toivotaan toivotaan toivotaan että sua ultrannut lääkäri oli vaan jotenki daiju eikä osannut ultrata kunnolla. Niinku tömpsiskin sanoi niin hedelmöittymishetkeähän ei oikein voi tietää, vaikka oviksen tietää tasan tarkkaan. Koitahan jaksaa, on aivan mahdollista että pieni on vielä kyydissä. :heart:

Oma napa on edelleen niin huonovointinen ja väsynyt että se taitaa käpristyä viltin alle sohvalle (juu, minun tulee vilu iltaisin..) ja lopettaa runoilun tähän.. Mutta vielä kerran tsempit kaikille niitä tarvitseville!

Tiikeli ja kakkospapunen 7+5
 

Yhteistyössä