Joulukuun tonttuset 2013 *KEVÄT*

Tosiaan jossakin jo mainistin mut en varmaan punaisella, eli neuvola 15.4 ja varhaisultra 16.4 Molemmat jännittää kovasti :D Ekaa kertaa molempiin siis.

Minulla ei ole ainakaan vielä minkäänlaisia vuotoja tms ollut. Uskon vahvasti siihen että tämä pysyy mukana, tämä ei voi mennä kesken nyt tämän kaiken surun keskellä. Kai tällä joku tarkoitus on että samaan aikaan ilmoittelee olemassaolostaan kun sisko kuoli. Kai. en usko sattumaan.
 
Moikka taas.

Pahoittelut menetyksen kohdanneille ja huolta kantaville. :(

Omaan napaseen: Meillä oli tänään hätähousuna se varhaisultra. Sieltä löytyi pienenpieni napero, jonka sydän sykki hyvin! Aivan mieletöntä, koska sen näkymisestä ei tosiaan voinu olla varma. Lekuri tuumas, että harvinaisen hyvin näkyy :heart:. Niin onnellinen ja tieto salaisuudestakin sitten jo jaettii muutamalle läheiselle.

Toivottavasti, ette kaikki häviä fb:hen. Ite olen niin onneton sen käytön kanssa..

Oireista: Lekurikin meinas, että oksentelua et välttämättä tule (vaikka varmana sitä odottelen taaaas). Tuuletan vasta vkolla 10 jos ei ole alkanu.. Väsy on, rinnat kipeät ja jano/wc juoksua. Huonohko olo tulee jos syömis väli kasvaa liiaksi.

Mamimamimami ja napero 6+2 (mennään nyt tolla, kun lekuri tuumas et aikalailla on tuo)
 
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78
Ompa paljon ikäviä uutisia tällä kertaa. Paljon tsemppiä teille, joiden odotus ei jatkunutkaan! ?

Omaan raskausoirelistaani voisin lisätä jumalattoman väsymyksen, joka ajoittuu tietysti keskelle kirkasta päivää. Ja silti on pakko pinnistellä hereillä edelleen... Toinen juttu on ehkä se kaikkein ikävin: FINNIT! Siis ihan järkyttävää, ihan kuin teini-ikä olisi alkanut uudestaan... Sama juttu oli tosin edellisessä raskaudessa eikä tämä ikuisuuksia silloinkaan kestänyt, joten toivossa on hyvä elää?

Herkistyn kylllä kohta, kun kello lyö puolenyön ja viikkoja on kasassa vaivaiset 4+6. Viimeksi tein testin juurikin sinä päivänä, vuonna 2011 tuoreessa parisuhteessa. Vaikka asiat ovat muuttuneet aina vain parempaan, tunne on aina sama. Olen ällöttävän onnellinen ja samalla pelkään, etten saisi olla... Tiedä miten liian onnelliselle vielä käy. Olen kuvitellut olevani realisti, mutta kuulostan jo pessimistiltä :D

- Aina 4+6 (niisk...)
 
mamimamimami hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin!

menin äsken katsomaan vs lääkäripalveluiden sivuille, et löytyiskö aikaisempaa ultra-aikaa ja löytyi! vaihdoin siis varhaisultran ens viikon torstaille 18.4, siihen on enää 6 päivää! ens torstaina on 7+0, joten eikö pitäiskin jo näkyä jos on nähtävää? vaikka olis vähän pienempikin.. ei voi kyllä olla monen päivän heittoa, koska tiedän suunnilleen milloin ovis oli ja tunsin kiinnittymisenkin.. meillä on sit seuraavana aamuna lähtö työporukan kanssa sinne risteilyllekin.. toivottavasti huonot uutiset ei sitten kauheesti latista tunnelmaa, jos sellaisia tulee. mulla on kyl yllättävän luottavainen mieli alkanu nyt olee tän raskauden suhteen :)

repäisykipujakin oon alkanu vihdoin tuntemaan päivittäin. ei vielä mitään kauheen pahoja, mut kuitenkin. heti aamulla sängystä noustessa otti oikeeseen kylkeen niin, et piti ihan siitä kohtaa mahaa pidellä ja sanoa ääneen "auts". pidän tätä myös hyvänä merkkinä, et kohtu kasvaa.

puuh, tänään pitäis jaksaa vielä töihin.. huomenna meillä onkin sit edessä lattianvaihtotalkoot täällä kotona.. :D

jen_ni 6+1
 
mamimamimami: Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

jen_ni: Eiköhän 7+0 jo pitäis näkyä, kun mulle se YTHS gyne sano, et 6+ loppupuolelta asti alkais pikkuhiljaa näkymään. Mut mullekin tosiaan suositteli tota 7+0 tai ihan just ennen, jos ennen haluaa ennen neuvolaa tulla. Meen varmaan muutama päivä ekan neuvolan jälkeen, eka neuvola siis tasan 7+0. Oletin muuten et laskit omien laskujen, et neuvolan laskujen mukaan noi sun viikot? :)

Oon nyt muutaman päivän miettiny, kun mua on äkkinäisissä liikkeissä vihlonu oikealta puolelta takapuolen päältä, että onko tääkin raskauteen liittyvää, vaiko vaan jotain selkä/niska ym jumitusta. Kellään mitään tietoa? (Toisaalta eihän ne kaikki kolotukset ja nippaukset nyt raskaudestakaan voi johtua ;))
 
omien laskujen mukaan laskettuna :) neuvolan mukaan silloin olis jo 8+0.. oon lukenu keskustelupalstoilta et millä viikoilla ihmisillä on varhaisultrassa näkyny ja monilla jo 6+.. eikös sullakin na-dene näkynyt jo silloin siellä ultrassa jotain vaikka viikkoja oli jotain 5+?
 
Huomenta!

Harmillist lukea surullisia uutisia täältä. Pysykäään loput palleronalut mukana!

Eskoinen tuli yöllä viereen nukkumaan. Mikä ihme siinä on et pitää sit vääntäytyy äitin ja iskän väiin poikittain???:D oon taas ihan jumis ku könöttänyt laidalla puolen yötä...

Nyt tuli viimein niitä oireita! iltapahoinvointii kahtena iltana, onks muilla?enonksenna enkä mitää mut kaikki ällöttää,varsinkin oma mies :D :D ja nukahdin eilen ysiltä sohvalle...

Nuunuu ja nimetön 5+5
 
Mäkin tänään soittelin neuvolaan ja sain viikon päästä maanantaille ajan neuvolalääkärille. Mun täytyy kysellä mun raskaudenajan lääkkeistä ja samalla meinasin vähän vihjailla jos jotain sydänääniä tai jopa ultrausta vois tehdä. En tiedä onko tuolla meidän neuvolassa ultrauslaitteita, mutta sittenhän sen näkee..:)

Kettula 6+1
 
Voi Tarulle täältäkin oikein paljon zemppiä ja jaksamisia. Ihanaa, että pomo on ymmärtäväinen ja tekee tosta sen kautta edes hieman helpompaa. Voimia voimia!

Mamimamimamille haluisin taas sanoa onnittelut, ihana kuulla kivojakin uutisia, kun ketjussamme on nyt päälimmäisenä vallinnut huoli ja murhe. Tässä alkaa itelläkin ihan kuumottelemaan että josko kuitenkin kävis siellä varhaisultrassa.. hehe.

Nuu-Nuulle onnea oireista :D hihi. Täällä on kanssa ihan koko päivä yökötystä. Aamulla meinas tulla vessareissu kun kävelin kissan ruokakupin ohi ja se haju oli kyllä kaikkea muuta kun huumaava. Hyi!
 
Kiitos teille, toverit. :)

Suosittelen todella sitä ultraa! Se antaa niin paljon realistisuutta ja helpotusta. Senkin lekuri sano, et kun on sydän nähty sykkimässä niin keskenmenon riski on enää 1-3%. Kävin femadassa ja hintaa jäi alle 100e ja lääkäri oli aivan mieletön.

Piti lisätä noi finnit mullekkin. Ihania isoja näppyjä ja huomen ikä siirtyy seuraavalle vuosikymmenelle. Kiva.
 
Heh Nuu-Nuu, kuulostaa tutulta tuo oman ukon ällötys :D Tänään aamulla tuntui että miehen henki haisi ihan erityisen pahalta. Viime raskaudessa en kärsinyt minkäänlaisesta raskauspahoinvoinnista, paitsi että pussaaminen ja liiallinen naamojen läheisyys oli superällöttävää ensimmäisistä päivistä synnytykseen saakka... Siinä meinas miehellä tulla jo vähän paha mieli :)

Mä vatvon vieläkin sen ultran kanssa. Syy, miksi siis periaatteessa en ehkä haluais mennä sinne, on että tuntuu että kauhean monilla tulee epäselviä tuloksia ja liian pieniä viikkoja ja siten turhaa huolta. Toinen syy on se, että jos muistan oikein, niin viime raskaudessa ultrien jälkeen oli aina verenvuotoa, mistä tuli myös turhaa huolta. Mutta en mää tätä lukkoon lyö etten mee, aattelin että meen sitte jos tulee jotain epäilyttävää oirehdintaa. Ja oon lähdössä toukokuun lopussa viikonlopuksi reissuun, niin jos ei kunnallinen ultra ehi olla ennen sitä, niin sitten kyllä käyn, ihan vaan jo turvallisuuden vuoksi.
 
Heippa taas uusille! Onnea odotukseen! :)

Skatta ja Aina: Mulla ei automaattisesti nostettu nyt neuvolan toimesta lääkitystä, kun just oli nostettu kun en tiennyt vielä raskaudesta. Ens viikolla menen labroihin.

Mua ei yhtään lohduta noi vuodot, niiden puuttumisest tai viikot... kun takana on yksi keskeytynyt keskenmeno niin tietää, ettei kkm anna välttämättä mitään merkkejä itsestään :( Ei tunnu olevan koskaan "turvallista hetkeä" äh! :( Ja ultraan on niin pitkä aika, en haluais millään "tuhlata" paria kuukautta raskaana olemiseen, jos sit selviääkin et on tm tai kkm... en tiedä tajusko kukaan, tällasta pohdin täällä... oireiden yhä puuttuessa :/

Nuu-Nuu: moi :) Kukakohan mahdoit olla? ;)

Palaillaan myöhemmin, nyt täytyy mennä :)
tömpsis ja persikkabanaan 6+5 jo?!
 
Tömpsis pitiki moikata sua aiemmin mut vissii unohtu! Mut moi siis! :) kirjoittelin silloin syyskuisissa -11 nimimerkill sanzilla, mut se on kadonnut johonki bittiavaruuteen... En tie muistatko ku olin mukana vain viimeisen kolmanneksen. Nyt otetaan vanhinko takaisin ja palstaillaan alusta ati :D
 
  • Tykkää
Reactions: tömpsis
Heippa! Varovaisesti liittyisin joukkoon :) Pari viestiä ehdin kirjotella tuola vauvakuumepuolella, mut lueskella sitäkin enemmän.
Testiin sain siis haalean plussan eilen :heart: Ja tänä aamuna tein vielä toisenkin testin, samanlainen haaleahko viiva :) Jotenkin uskomatonta, että täs sitä odottaa kolmatta lasta. Vieläpä sai alkunsa niin nopeesti, yk1 ja vain noin reilu kk hormonikierukan poiston jälkeen :)
Olikos nyt jotain oleellista, mitä pitäis kertoo muuta? Ikää tulee tänä vuonna 27 v. Edelliset lapset on -07 ja -09. Neuvolaan en vielä ole soitellut, ens viikolla varmaankin sit.
Raskausoireitakin löytyy: tajuton väsymys, flunssainen olo, hirvee jano, alavatsassa aina ajoittain jotain tuntuu. Pahoinvointia jonkin verran, mutta ei niinkään häiritsevästi vielä. Niin ja la ois laskureiden mukaan 18.12.13.
Ihana päästä jutustelemaan ja jakamaan kokemuksia samassa vaiheessa olevien kanssa :)
 
tömpsis: Tarkistin nyt edellisen raskauden neuvolakortista niin siellä näkyy, että myös mulla annosta nosti oma endokrinologi joskus alkuraskaudesta, neuvola vasta paljon myöhemmin :)

- Aina 4+6 ja kauhea väsymys...
 
Mä liityn huoltakantavien joukkoon... Äsken vessassa käydessä huomasin, että alushousuihin oli ilmestynyt punaruskea läikkä. Pyyhkiessä tuli vielä punertavaa paperiin. Muita oireita ei ole, mahassa edelleen sama painava tunne kuin tähänkin asti, ei kramppeja tms. Huolestuttaa kuitenkin niin paljon, että heikottaa ja pyörryttää, vaikka istun tässä tuolilla.
Kaiken lisäksi mies on tänään Tanskassa työmatkalla, joten mikäli tässä on km alkamassa, joudun olemaan ihan yksin. :(

Kengu 6+2
 
Kengu83: Tosi ikävä kuulla :( Ei tuollaiseen osaa oikein sanoa mitään lohduttavaa, kun ei voi koskaan olla varma. Toisaalta sua voisi lohduttaa se, että mulla tuli edellisessä raskaudessa viikolla 8 hiukan ruskeaa vuotoa pönttöön ja pyyhkiessä paperiin. Jouduin odottamaan viikonlopun yli pääsyä ultraan, mutta onneksi siellä näkyi vilkas ja hyvinkin eläväinen kaveri kohdussa :) Nyt se km-epäily on vajaa 1,5v taapero! Paljon tsemppiä, toivotaan parasta! :)

Aina 4+6 (miksi se aika matelee...)
 
Kengu Toivotaan, että vuoto olis ihan harmitonta. Kuten mullekin joku taisi sanoa, kun vuotojeni kanssa stressasin, niin vuodot alkuraskauden aikana on ilmeisesti varsin yleisiä ja siis nimenomaan harmittomat vuodot. Tsempit ja halaukset :hug: Tiedän, että toi huolestuttaa ihan älyttömästi.
 
jen_ni: 5+0 näky se 5mm pompula, kuten lääkäri ilmaisi asian, mutta siis mistään sykkeestä tai muusta ei ollut vielä mitään nähtävissä. Eli periaatteessa tollasen tarkistuksen jälkeen kaikki on vielä mahdollista (esim. että onkin tm). Lääkäri tais sanoa näkevänsä pienen pienen lapsivesipussin (oiskohan sanonu noin... ruskuaispussiksikin sitä taidetaan sanoa). Ja tämän vuoksi olen myös ehdottomasti menossa VU:aan, koska haluan sen sykkeen nähdä (ehkä jopa kuulla, riippuu kaiketi laitteista...) :heart:


Hei, kiva kun olaan saatu taas uusia :) Tervetuloa :wave: Alkaa pikkuhiljaa tuntua, että tuo oma raskauskin etenee, kun uusilla alkaa LA lähetä jo joulua :heart: Odottavan aika on vaan niin pitkä :D
 
kengu83 :hug: toivottavasti on vaan väärä hälytys! millainen olo siellä on nyt?

tervetuloa taas uudet :wave:

ON: mulla on tänään jomottanu tissejä ihan hulluna, silleen kipeestikin. varsinkin vasenta.. luulen et oviskin tapahtui tärppikierrossa vasemmalta, koska tuntemuksia oli silloin sillä puolella. koko ajan ainakin tiedostaa tissejen olemassaolon :D
 

Yhteistyössä