Mehän ollaan saatu taas monta uutta tänne. Kaikille tervetuloa ja :wave:
Tiitsi: En tiiä luitko ketjua taaksepäin, mut kävin just eilen gynellä ultrassa, kun oli noita suht kovia vatsakipua alavatsassa. : / Ja selitykseksi sain, että mun oikee munasarja vaan sattuu olevaan herkemmin kipuileva. (Kipuili ultraustakin.) Muuten on sitten ollu vaihtelevasti menkkajomotuksia, jopa yhen yön olen sängyssä pyöriny niitten takia. Eli taitavat kuulua raskauteen.
Mutta toki, jos jotain oikein tavallisuudesta poikkeavaa ja voimakasta kipua on, niin saattaa viitata kohdun ulkoiseen (Korjatkaa, jos olen väärässä) ja sehän taas sitten voi olla ilmeisesti hyvinkin vaarallista. Sitä vaan eilen itekin pohdin, että esikoista kun odottaa, niin sillä saralla ei tunne omaa kroppaansa yhtään. Eli ei mitään hajua, mikä on normaalia. Mutta sinuna seurailisin tilannetta, luultavasti kuuluu ihan asiaan
Näpyistä oli puhetta. Mulla ilmeisesti kierukka aiheutti jatkuvalla syötöllä kaiken maailman näppyjä ja naama kukki koko ajan. Viime oviksen jälkeen tuli taas näppyjä ja nyt on kadonnu kaikki *koputtaa puuta* No liekö sitten se poika tulossa, kuten joku ylempänä sano
Tänään ollu ton etomisen kanssa vähän helpompi päivä, mut tokihan kun yks oire helpottaa, tulee toinen tilalle ja päätä on sitte jomotellu koko päivän panadolista huolimatta. Ja illalla kiristi jo työhousut ihan hulluna, kun päivän aikana oli alkanu
turvottaa ihan kunnolla vatsaa. Hillitön punanen rantu vatsassa, kun housut oli kiristäny. Pitää varmaan jo alkaa harkita isompien housujen tilaamista :ashamed:
Meillä on miehen kanssa jo tullu ihan omaa huumoriakin tähän raskauteen liittyen. Mies kun on millon mitäkin raskausoiretta ihmetelly (eikä useimmiten oo osannu liittää sitä raskaudesta johtuvaks), vastaan aina vaan huomaamattani, et "se kuuluu tähän". Ja sitä alkaa aina naurattaa, kun se kuulee ton lauseen. (Sit se kysy jo siitäkin, kun unohdin hellan levyn päälle, "kuuluuko tääkin tähän?"
) Ei oo muru tajunnukaan, miten paljon raskaus tuo mukanaan lieveilmiöitä, kuten järkyt ilmavaivat :ashamed:, turvotusta, hajuherkkyyttä, pahaa oloa, väsymystä, vatsakipuja jne. Ja lisäks mä olen kuulemma lämmin kainalossa, kun se mun ruumiinlämpö nous kai pysyvästi ainakin raskauden ajaksi sen puolisen astetta
Oliko jollain jotain tietoa, et kumpaan sukupuoleen se viittaa, että ainainen pulla- ja sokerihiiri
himoitseekin nyt koko ajan suolasta syötävää? Eikä mun tee mieli mitään sipsejä, vaan himoitsen esim. fetaa, leikkeleitä, juustoa
TEin äsken feta-kanasalaattia ja namskis, kun oli hyvää. (Ja kyllä, feta oli pastoroidusta maidosta valmistettua Apetitin fetaa
)