VanamoBr paljon onnea!!
Miips: Tsemppiä sulle.
Jaan kyllä niin tunteen kanssasi, vaikka vähän sun perässä tulenkin... Kuitenkin voihan olla, että lapsivedet vaikka menee ja sitten synnytys käynnistyy nopeastikin.
Ja ajattele, ettei kuitenkaan kuin noin viikko ja saat jo vauvan syliin. :heart: Ja onneksi vauvalla on kaikki hyvin masussa.
Mä muistan kun esikoinen syntyi, mulla oli viimeinen neuvola rv 39+3 enkä ikinä ois silloin uskonu että vauva syntyy 40+1... käytiin silloin 40+1 yöllä näytillä synnärillä kun olin NIIN kipeä, suppareita tuli 3 min välein... kätilö teki sisätutkimuksen ja sanoi, ett kohdunsuu täysin epäkypsä ja takana... no, kuitenkin sitten päivällä poika syntyi.
Mulla oli neuvola tänään... Vauvalla kaikki on hyvin ja muutenkin kaikki ok. Mulla vähän alapaine korkealla (RR 124/88) mutta kätilö sanoi, että voi johtua stressistä, kun kerroin että oon tässä ollu aika hermona pari päivää. Pissa oli puhdas. Turvotuksia ei ole, vaikka paino oli noussut 1445 g/vko eli aika hurjasti... Sikiön syke oli 135+ ja on raivotarjonnassa, pää kuitenkin vielä vähän heiluu, eli ei ole täysin kiinnittynyt. Sf oli nyt 34 cm, viimeksi oli 33 cm. Kätilö teki sitten vielä sisätutkimuksen, ja tulos oli lähes sama kuin viime viikolla - kohdunsuu epäkypsä ja takana... blaaaaah. Varattiin uusi aika ensi viikon torstaille, jolloin ois rv 40+4. Kätilö sanoi, että katotaan tuunko silloin. Joo, katotaan mut ihan varmana tuun! : / Ei tää täältä oo tulossa. Yliaikaiskontrolli äitiyspolilla ois mulla sitten 20.12. jos vauva ei sitä ennen oo syntynyt. Käynnistys kuulemma viimeistään rv 42 eli 22.12. Voi kun ei tarvis olla joulua laitoksella. No, vaikka vähä mieli maassa niin yritän silti ajatella, että onneksi vauvalla on kaikki hyvin.
Vauva painaa kuulemma n. 3600 g tällä hetkellä, vaikka toki arvio käsikopelolla voi heittää. Eihän mulla oo edes laskettu aika vielä, mutta silti oon NIIN malttamaton jo.
Alexalle kovasti tsemppiä ja onnea huomiseen käynnistykseen! :heart:
Merve ja masupoju 39+3