Miips: mutta montaa päivää ei enää sulla mene vaikka käynnistäisivät! Ootko käynyt ultrassa, että miten päin vauva on? Jos se vaikuttaa. Olet varmaan jo epätoivoisesti siivonnut, saunonut ja sekstaillutkin
Mun yks kaveri, 5 lapsen äiti, vannoo sen nimeen, että yksi siideri käynnistää synnytyksen, mä en sitä suosittele kenellekään koska mun mielestä raskausaikana ei saa käyttää tippaakaan alkoholia... Mut hällä on 4 synnytystä niin käynnistynyt. Koita jaksaa, mullakin on ihan karmea olo kun on niin tukala olla, liikkua, hengittää ja kaikki pännii... :hug: Niin ja ehkä riippuu miten käynnistävät, mulla on ihan hyvät kokemukset cytotecilla käynnistämisestä, ei se ollut ollenkaan kamalaa - no tosin ei ole mitään muuta kokemustakaan
nipsu83! hei mulle ei kukaan oo sanonut mistään rajotuksista mitään vaikka mullakin on yksi sektio takana! (yli 2vuotta) Mutta olen huolissani asiasta, että jos menee käynnistykseen - mulla on puhuttu kalvojen puhkasemisesta mutta vielä ei ole ollut kohdunsuu tarpeeksi auki, jotta sen voisi tehdä ja sitten uhkailivat että oksitosiinia sen lisäksi, eli lääkettä! Huolettaa toi sektioarpi eikä kukaan oikein kommentoi sitä asiaa
Miksiköhän sulle on eri suunnitelmat?
Sandrastiina: niinhän se on! Ja puheessa sanotaan että on yliaikainen heti 40 viikon jälkeen, vaikka oikeasti yliaikaisuus alkaa vasta 42 viikolta. Kaikki 37-42 viikot on normaaleja raskauden kestoja. Mä kysyin esikoisen aikana, että mitenköhän pitkään vauva voisi mahassa viihtyä jos vaan annettaisiin viihtyä ja pisin mitä meidän sairaalassa tiedettiin oli 47 viikkoa, kun oli Helsingissä annettu olla ja seurattu tarkkaan
Mua ärsyttää kun muilla ihmisillä on kiire saada mun vauva maailmaan... Se tulee sitten kun on valmis, ei mulla ole mikään kiire häätää sitä, mä uskon luonnon hoitavan homman jos annetaan hoitaa... Tai no tavallaan, luonto näköjään ei halua mun vauvan olevan rt:ssä
En ihan aina ymmärrä myöskään miksi toiset alkavat häätämään vauvoja pesästään heti 37+0, paras niiden on siellä kasvaa ja valmistautua, mutta ymmärrän kyllä täysin tuon kärsimättömyyden ja tuskaisuuden mitä moni kokee jostain n. 40-viikolta alkaen. On se olo vaan jo niin karmea, että hermo menee itse kullakin!
Taisin kertoakin siitä kätilöstä joka sanoi, ettei naisille pitäisi antaa laskettua aikaa ollenkaan, kun toiset vaan tuijottaa sitä päivämäärää ihan liikaa, laskennallinen ja teoreettinen se kuitenkin taitaa olla. Pitäisi vaan antaa joku kuukausi, että "sinä saat vauvan joulukuussa, tai sitten et"
Isot sympatiat ja empatiat kuitenkin jokaiselle pallomahalle! :hug: Aatelkaa miten hankala oikeasti olisi halata kun mahat ottais yhteen?
Mulla on taas hiiva :headwall: Ja kauheen kauan arvoin, että uskallanko käyttää lääkettä kun kohdunsuu on vähän jo auki... Äippäpolilla kuitenkin sanoivat että voi käyttää, mutta silti pelottaa
Ja sitten pelotti se että jos sitä ei käytä, ja kaikki muukin on alkanut pelottamaan... Äh, yöllä oli ihan kamala itkufiilis koko ajan kaikesta, vauva tuntuu liikkuvan liian vähän - tai liian paljon... Onneksi tänään on vähän parempi mieli.
Voikaa hyvin
tömpsis ja persikka 40+3