Täällä on näköjään ollut paljon puhetta
liikkeistä, mulla poksuu pian 20 viikkoa ja jotenkin tuntuu, että vauvan pitäisi liikkua enemmän(?) tai ainakin mun pitäisi tuntea liikkeitä paremmin... Mä olen jatkuvasti ihan tosi paljon liikkeessä itse, eli kävelen/seison, työ on fyysisesti raskasta työtä enkä siellä pahemmin kerkee istuskella... kotona sitten töiden jälkeen touhuan esikoisen kanssa ja kaikki kotihommat päälle. Vauvan liikkeet kyllä tuntuu heti, kun asetun aloilleni esim. iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Ehkä en vain ehdi tarkkailla liikkeitä niin paljon... Istukan pitäisi olla takaseinämässä, mutta nyt oon miettiny, että voisko se sittenkin olla etuseinämässä kuten esikoisellakin oli. Muistaakseni esikoinen kyllä liikkui näillä viikoilla paljon enemmän. No, pian on rakenneultra, toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin.
Masun koko: Mielestäni masuni on paljon pienempi kuin esikoisesta näillä viikoilla... töissäkin kaikki sanoo, että onpas sulla pieni maha. Kyllä masu on silti selvä vauvamasu eli selvästi näkyy että raskaana ollaan!
Töissä työvaatteiden alta ei kuitenkaan vielä niin hyvin näy, että kaikki kehtaisi kysyä. Työpaikalla kaikki siis tietää, mutta esim. jos sijaisia/uusia tulee, niin ei ne välttämättä huomaa.
Vaunuista oli puhetta, me ostettiin esikoiselle
Emmaljungan Edge Duo Combit, yhdistelmät, ja ne on sitten käytössä tällä pikkukakkosellakin.
Ne on olleet koko ajan käytössä meillä, ollaan vaan siirretty vaunukoppa varastoon, saa sen sitten talvella ottaa uudelleen esiin ja ostetaan seisomalauta esikoispojalle. Ollaan tykätty noista vaunuista, vaikka ne onkin aika isot ja painavat. Kuitenkin ihanat ja lämpimät vaunut juuri talvivauvalle, kuten esikoinenkin oli.
Me ei olla
hankittu vielä yhtään mitään tälle masuvauvalle. Uskon, että rakenneultran jälkeen alan ostella jotain. Eipä meidän paljon mitään tarvitse hankkiakaan, kun kaikki on esikoisen ajalta tallessa. Uusi pinnasänky ostetaan, tai saadaan se käytettynä. Vaatteita varmaan täytyy vähän ostella, ainakin jos vauva on tyttö. Ja joku talvihaalari... Turvakaukaloa mietin vähän, että pitäisikö ostaa uusi. Meillä on nyt uusi auto, jossa on tuo Isofix-mahdollisuus, niin vois ostaa ainakin sen telakan.
Äitiyspakkaus aiotaan ottaa, vaikka otettiin esikoisestakin.
Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! =) Meillä ei mies pääse mukaan ollenkaan rakenneultraan töiden vuoksi, ja se harmittaa mua ihan vietävästi.
On ollut mukana kaikissa esikoisen ultrissa ja tämän masuvauvan ultrissa myös tähän asti... Jotenkin tuntuu että tuo on ns. viimeinen kunnon ultra ja tosi tärkeä, jos vaikka kaikki ei olekaan hyvin... haluaisin niin, että mies tulisi mukaan. Äitini on luvannut lähteä mukaani sinne, ettei tarbitse mennä yksin. Lasken päiviä ultraan, vielä ois 12 päivää.
Merve ja masuvauva 19+5