~*~ Joulukuun tonttuset 2013 heinäkuussa! ~*~

Heip!

Pikainen päivitys, ollaan menossa reissuun ja saatetaan viipyä viikkokin, joten päivittelen mahdollisia päivityksiä kun palaudutaan, kiitokset kärsivällisyydestä jo etukäteen ;)

saanu Kävin vuosia sitten nuorisopsykiatrin juttusilla, oikeastaan auttoi aika paljon, sillä psykiatrini oli todella rento ja omalaatuinen tapaus ja huomasinkin sitten aina ajattelevani sellaisessa tilanteessa, jossa aloin panikoimaan, että mitä tää mun psykiatrini ajattelisi samassa tilanteessa, ja koska hän ei yhtään välittänyt muiden ihmisten mielipiteistä ja oli tosiaankin hieman outo, niin tavallaan rentouduin itsekkin sen verran, että selviydyin tilanteesta. Aina se ei onnistunut tosin, minulla olikin silloin käytössä pari lääkettä, vatsaa rauhoittava (sillä vatsani on se joka reagoi jännittävissä/stressaavissa tilanteissa) ja muuten vain rauhoittava lääke. Minulla pahimmat paikat oli sellaiset, joissa ei ole yleisövessaa ja jouduin odottamaan jotain. Eli esim. apteekissa jonottaminen saattoi olla melkoista tuskaa ja joskus jouduin lähtemään kesken pois. Samoin vierailu sellaisissa paikoissa, jossa on minulle melko vieraita ihmisiä vielä, esim. mieheni sukulaisten luona käyminen jännittää aina etukäteen edelleen ja lähteminen kotoa johonkin yleensäkkin joskus "jännittää" kamalasti. Tästä pääsin vuosiksi kokonaan eroon, kun muutin paikkakuntaa ja samalla huono suhde päättyi ja löysin ihanan nykyisen mieheni, joka antoi vähän näkemystä asioihin. En siis ole käynyt psykiatrilla tai tarvinnut lääkkeitä sen jälkeen. Tämä vain valitettavasti paheni viimeksi raskauden lopulla, luultavasti siksi, koska minulla on vatsan kanssa aina ongelmia raskauden aikana, siis toimii tosi arvaamattomasti, ummetus/ripuli, niin inhottava jännitys hiipii aina kun on menoa johonkin, että mitenkäs maha toimii sitten kyläillessä tms. Oli aika paha myös juuri synnytyksen jälkeen, mutta parani samaa tahtia kun palauduin synnytyksestä. Minulla ehkä on jostain sellaisesta johtuva tämä kuitenkin, että ajattelen joskus (alitajuisesti, en tietoisesti) liikaa, mitä ihmiset ajattelevat minusta ja siitä kehittelen itselleni kamalasti paineita. Olen yrittänyt elää niin, ettei tämä rajoittaisi minua, mutta vaikka saan itseni "pakotettua" näihin jännittäviin paikkoihin/tilanteisiin, eli esim. sukulaisvierailulle/reissuun, niin huomaan, etten osaa rentoutua joskus ollenkaan, ja se pilaa monesti mielialaa, en osaa nauttia oikein kaikista tilanteista ja se harmittaa. En itse ole nyt puhunut tästä neuvolassa ollenkaan, ehkä on ärsyttävä myöntää, etten ole kokonaan siitä parantunut :( Höh piti vain pikaisesti jotain sanoa, mutta tuli vähän enemmänkin tekstiä :D
Mutta nyt tulee jo kiire, pakkaamaan, jaiks.

helena85 ja tirpana 19+0 POKS <3
 
Kiitos paljon tsempeistä :heart:

Maanantaina oli tosiaan erikoislääkäri, ultra ja liuta muita kokeita.

Uutiset olivat ei toivottuja :( Doppler-virtausta tehdessä ilmeni, että Verenvirtaus on heikohko ja pikkuinen ei kasva kunnolla. Kuulemma tähän on vaikuttanut.mahdollisesti myös se että olen saanut aikaisemmin kohtukuoleman :/ Lisäksi pitkään jatkunut anemia, oksentelu ja kun en ole saanut ruokaa alas on pahentanut tätä :( Pikkuinen on siis raskausviikkoihin nähden pieni.
Pelkään valtavasti, pelko ei lopu ikinä. Sanoivat jo että täytyy varautua kaikkeen.
Pikkuiselta voi verenvirtaus loppua, jolloin siis pieni menehtyy, jos verenvirtaus on hidastumassa ja se saadaan kiinni jos synnytys on mahdollista se käynnistetään ym.

Pääsin eilen pois sairaalalta. Tätä ei voi vuodelevolla tai muulla konstilla parantaa. Eli elettävä on pelon kanssa..

Saara ja rakas 19+1 (?)
 
Viimeksi muokattu:
SaaraW :hug: Toivotaan että pikkuinen jaksaisi kasvaa vielä muutaman viikon jolloin jo synnytyskin mahdollista :heart:

Nyt auttakaa ihmiset vaunujen kanssa, tuntuu että niitä on nyt niin paljon ettei osaa ajatellakaan mitkä olisi hyvät. Vaatimuksena siis ilmakumirenkaat, heittoaisa mutta muuta en osaa sanoa. Edellisillä meillä on olleet Ora Jovit. Todella hyvät vaunut, mutta melko painavat jos täytyy autoon saada.Minkälaisia vaunuja olette katsoneet/ostamassa?

syyselo ja kirppu 17+6
 
Neuvolalääkärissä papulla oli kaikki hyvin, onko teillä syke ollut näillä viikoilla160- 170? Meillä joka kerralla 160-170 :s meillä tuo neuvola täti oli vähä kummallinen niinku ei olis ollu selvinpäin tai kaikki muumit eiollu kotona ja tosiaan turhaan huolissaan siitä vuodosta. Tämmönen pikainen päivitys, huomiseen! :)
Prinsesssa & Papu 16+1
 
Syyselo Meillä oli esikoisella Brion Kombit ja tykkäsin kyllä niistä. Nehän on kans aika jykevät, mutta erittäin toimivat näissä runsas lumisissa talvissa. Niissä ei ollut heittoaisaa, mut suuntaa sai vaihdettua ratasosaa kääntämällä.

Nyt nämä onkin myynnissä, kun tuplille ostettiin Bumbleridet. Niiden suhteen päätöksenteko olikin huomattavasti helpompaa, kun vaihtoehtoja on niin vähän :) (Eli jos joku pk-seudulla on kiinnostunut noista Brion yhdistelmistä niin mulle voi laittaa yksäriä.)

Pohjoistuuli ja tuplat 17+6
 
Viimeksi muokattu:
kylläpä pelästyin kun tänään alkoi semmoset vatsakivut ja krampit, että joudun kippurassa kyyneleitä pidellen makaamaan lattialla. Olin jo päättänyt että lähden lääkäriin. Tuntui että vatsa repee. Ajattelin että ne olisi kasvukipuja mutta kysei ei voinut olla pelkästään siitä, närästys joka oli todella ärstynyt refluksista johtuen pahensi tilannetta ja mahdollinen ummetus myös. Otin ekaksi helpotukseen tänään apteekista hakemani uuden lääkkeen vaikka minulle sanottiin että pitäisi ottaa aamuisin tyhjään vatsaan. Olo meni osittain pois. Nyt on vaan pientä kipua enää.

Huh että pelästyin!

15+4
 
Tervetuloa uusille, mie oon käyny edelliseen pinoon viimeeks kommentoimassa. Ite oon tuol facen puolella ja jotenkin sinne tulee enempi kirjoteltuu. Mutta varmaan sitä aktivoituu kun tää raskaus etenee pidemmälle.
Kerrottiin miehen lapsille eilen tulevasta vauvasta ja ne oli todella innoissaan, varsinkin vanhempi (kohta 7v). Töissä osa tietää, osa varmaan on jo arvannut mut ei kehtaa vaan kysyä :D
Vielä ensi viikko pitäis jaksaa kitkuttaa töissä, sitten pääsis kesälomalle, mie oon niin sen tarpeessa ku oon ihan kauheen väsynyt koko ajan :(

Equus ja Tyyppi 18+1
 
tulin vain poksumaan :p tänään ollaan jo raskauden puolessa välissä..

20+0 <3

nyt on edessä vähemmän päiviä kuin takana :)

ja Saaralle vielä suuret tsempit! toivottavasti kaikki menee hyvin!!

aijoo.. ja maanantaina sitten se kauan odotettu ja pelätty rakenneultra!
 
  • Tykkää
Reactions: helena85 ja Jeccika
Mä haluaisin kans liittyä matkaan tässä vaiheessa. Vähän näin "mattimyöhäsenä", mutta mukaan haluan odottavien remmiin :D Paivih/23v/ensimmäinen lapsi/LA25.12/KAKS/
ja Rakenneultra meillä 8.8
En ole aikaisemmin hoksannut edes etsiä keskustelua, mutta toivon nyt, että ette kaikki ole siirtynyt Facebookin puolelle. :D

Olen joutunut kokemaan jo yhden sokerirasituksen tässä raskaudessa. Kun on tuota ylipainoa hieman ja suvussa on diabetesta. Toinen sokerirasitus ajoittuu sinne puolen välin jälkeen.

En ole oikein uskaltanut iloita tästä raskaudesta (vieläkään kunnolla) kun niin kauan yritystä takana ja luulimme miehen kanssa olevan jo jotakin vikana. Mutta ei, nyt Palleroinen kasvaa ja kehittyy. Eilen toka neuvolassa käyty kuuntelemassa sydänääniä ja johan jumpsutteli 140 molemminpuolin.


Paivih ja Palleroinen 16+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: helena85
SaaraW: voi ei! :( koita kestää tuskainen odotus ja pelot, ja vauvalle paljon voimia kasvamiseen!!! :hug:

princessa: kaikki sykkeet 110/120 - 180 taitaa olla normaaleja. :) Ja kyllä niiden pitäisi sulle kertoa että onko hyvä syke vai ei, ja jos ei ole niin lähettää aina käyrälle sairaalaan. Mä olin esikoisesta loppuaikana joka kerta käyrillä kun oli joko liian vaihteleva syke tai sitten liian alhainen. (ja aina ne käyrät sanoo että kaikki on ok...)

helena85: :hug:

Voikaa hyvin,
tömpsis ja persikkabanaani 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Mä täällä ruvennu kauheesti nimiä jo miettii...taas ;)! Tuolla vauva sivuilla on kiva nimiäänestys keskustelu palsta, missä erilaisia nimiehdotuksia annetaan ja kysellään...kivoja vaihtoehtoja itekin jo nappaillu! Mies ei vaan yllätys yllätys ole vielä niin innoissaan miettimässä tai sanomassa mielipiteitänsä mun ehotuksiin...paitsi että mikään ei oikein käy :p... Onko teillä ollu helppo keksiä nimet lapsille tai nyt tulevalle lapselle jo mielessä :)?

Onhan tää sillai hullua ku välillä vieläkin epätodellinen olo koko vauvan olemassa olosta ja sit toisaalta kovasti jo suunnittelee ja miettii kaikkee vauvaan liittyvää =)!

Nyt on viime päivinä kyl muutama taas tullu suoraan kysyy että milloin laskettu aika ja oudoin kommentti oli ehkä kaupassa yks kolleega: "et kai sä oo pieniinpäin?" Tiiän mitä tarkoitti mutta itelle tuli eka mieleen että olisin huppelissa :D! Sit lopuks muisti kyl onnitellakin...

Eipä täällä muuta ku kovasti yritän kuulostella liikkeitä josko tuntuis jo...

MeMaMi ja pieni 16+2
 
Lueskelin tässä näitä masennusjuttuja, ja sitäpä on mullakin tässä ollut... entisenä masennuspotilaana tunnistan oireet, ja olen tietenkin asiaan kuuluvasti tuntenut syyllisyyttä siitä, että en kilju koko aikaa onnesta ja ostele vauvalle vaatteita. Miten sen nyt määrittelisi.. olen sellainen alakuloisen rauhallinen odottaja :heart:

Raskaus on ihana juttu, se ei minua masenna, mutta olen kyllä tarvinnut kovasti omaa aikaa ja rauhaa miettiäkseni asioita. Olen myös ottanut kovasti etäisyyttä näihin neuvojiin ja kaikkitietäviin ihmisiin, joiden mielestä vain he tekevät asiat oikein. Joiden mielestä on ihan ok. arvostella minun tunteita, valintoja yms... kaikki varmaan tietää tämmöisiä ihmisiä? en usko olevani ainut! Kun on epävarma kaikesta, niin tuntuu 100 kertaa pahemmalta olla tämmöisten ihmisten seurassa, ja itse olen tehnyt ratkaisun että välttelen heidän seuraansa.. ainakin toistaiseksi..

Neuvolassa kyllä tartutaan äkkiä näihin ongelmiin, jos äiti ei voi henkisesti hyvin, ja se on mielestäni hyvä juttu. :)
 
MeMaMi: Meillä on ollut nimet jo selvillä heti alku raskaudesta asti :)... Oikeastaan ensimmäinen nimi oli vaan mitä piti miettiä, toiset nimet tulevat perinteen mukaan suvusta. Viime vuoden marraskuussa mieheni ukki kuoli ja tiedän miten tärkeä hän oli miehelleni, joten ehdotin heti hänen etunimeään toiseksi nimeksi, jos sattuisi tulemaan poika. Mies suostui heti :) Me ei pidetä nimiä perheeltä salassa, vaan kaikki jo tietävät ne. Tahdon että vauvaa aletaan kutsumaan oikealla nimellä heti synnyttyä. Toki kunnioitan niitä ketkä haluavat myös pitää sen kasteeseen/nimiäisiin asti salassa. :)

saanu ja mahan asukki 18+5
 
Nyt tuntuu että ultran jälkeen on nopsasti menny aika, ko ei ennää joka päivä tuu mietittyä niitä viikkojakaan. Nyt tuntuu jo aika mukavat potkut vasempaan kylkeen. Pari viikkoa sitte tunsin jo ekoja liikkeitä, mutta selvästi lujentuneet. Rakenneultraan on vielä aikaa, se on vasta 22.8, ja sitä ennen esikoisen synttäritki!
Tervetuloa uusille :)
15+5
 
SaaraW: Hurjasti jaksamista sinne, ihan hirveää olla tuollaisen pelon ja epätietoisuuden kanssa jatkuvasti. :hug: Jospa se pieni siellä jaksaisi vielä kasvaa ja vahvistua muutaman viikon, niin olisi jo hyvät mahdollisuudet selviytyä vaikka synnytys jouduttaisinkiin aiemmin käynnistämään. :) Joudutko kuinka usein nyt käymään kontrolleissa? Voimia!!

MeMaMi: Meillä on nimet valmiina tytölle, pojalle ei vielä. :) Silloin kun esikoista odotin, nimi oli valmiina pojalle ja poikahan sieltä sitten tuli... Saas nähdä, onko tämä nyt sitten tyttö. ;) Kaikki ainakin veikkaavat meille tyttöä ja jotenkin itsekin olen siinä ajatuksessa, että no tyttö sieltä sit varmaan tulee... mut mitään oloa ei kyllä ole, yhtä hyvin se voi olla poikakin! Molemmat ovat yhtä tervetulleita :heart:

Niin ja nimistä vielä, mekään ei pidetä nimeä salassa, kerrotaan kyllä heti. :) Meillä vauvaa ei kasteta, vaan nimijuhla on sitten joskus myöhemmin.

Mä odotan rakenneultraa ja lomaa (ru 2 viikon päästä ja loma 3 viikon päästä!) niin kovasti, että aika matelee eteenpäin... : /

Merve ja masuvauva 19+0 POKS :heart:
 
Mä täällä ruvennu kauheesti nimiä jo miettii...taas ;)! Tuolla vauva sivuilla on kiva nimiäänestys keskustelu palsta, missä erilaisia nimiehdotuksia annetaan ja kysellään...kivoja vaihtoehtoja itekin jo nappaillu! Mies ei vaan yllätys yllätys ole vielä niin innoissaan miettimässä tai sanomassa mielipiteitänsä mun ehotuksiin...paitsi että mikään ei oikein käy :p... Onko teillä ollu helppo keksiä nimet lapsille tai nyt tulevalle lapselle jo mielessä :)?

Onhan tää sillai hullua ku välillä vieläkin epätodellinen olo koko vauvan olemassa olosta ja sit toisaalta kovasti jo suunnittelee ja miettii kaikkee vauvaan liittyvää =)!

Nyt on viime päivinä kyl muutama taas tullu suoraan kysyy että milloin laskettu aika ja oudoin kommentti oli ehkä kaupassa yks kolleega: "et kai sä oo pieniinpäin?" Tiiän mitä tarkoitti mutta itelle tuli eka mieleen että olisin huppelissa :D! Sit lopuks muisti kyl onnitellakin...

Eipä täällä muuta ku kovasti yritän kuulostella liikkeitä josko tuntuis jo...

MeMaMi ja pieni 16+2
Meillä itseasiassa tytön nimi on ollut selvä jo oikeestaan alusta lähtien. Keksin etunimen bussissa ( :D ) ja toinennimi tuli vain kun sopi siihen ja kolmasnimi tulee kaikkien näiden raskauden ongelmien jälkeen annamme kolmannen nimen mikä merkkaa ''voitto''a :)

Pojan nimi ei taas ole ollut helppo, kokoajan tulee uusia ideoita eikä mikään oikeen sovi eikä ole sellainen että ''tämä se on!''. Mutta nyt ollaan keksitty pojankin nimi :) pelattiin sanajahtia puhelimella ja siinä kirjaimista muodostui tämä pojan nimi :D ja toinen nimi kuvastaa onnea :) Ja poikahan sieltä on tulossa näillä tietoo ;)

En pidä mitenkään nimiä salassa, sillä jos joku varastaa lapsemme nimen niin voin olla ainakin ylpeä että joku on tykännyt niin paljon keksimästämme nimestä, että haluaa saman ;D että jos haluatte tietää niin saa kysyä :) en kuitenkaan kysymättä kerro :D

Suvusta meillä ei tule, koska meillä on pelkkiä poikia molemmilla veljenä ja suvuissa muutenkin poikia niin olisi kaksi pojan nimeä mitkä pitäisi antaa ja ne olisi Aleksanteri ja Petteri eikä oikein sovi yhteen :D ja tän raskauden jälkeen en halua kokea samanlaista toista raskautta joten tuskin teemmekään enään toista (moni on sanonut ettei enää ikinä ja kappas.. :D )

Liikkeitä en ole vielä tuntenut juurikaan, parikertaa tullut sellainen että ''olikohan tuo..'' :heart: ehkä pian! onhan tämä ensimmäiseni niin tuntee myöhemmin :)

Neyski 18+1 :kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Neyski tottakai halutaan tietää nimet! :D meillä pojalle on nimi valmiina, tytölle ei... mutta ne kerkee muuttuu viel moneen kertaan :D

Saara W:lle voimia!

Täällä voidaan ihan ok, selkäkipua on muttei muuta. Ja pikkuinen treenaa potkunyrkkeilyä ahkerasti :heart:
 
Huomenta :)
Täällä kans selkä kipeänä, lisäksi väsy tulee todella nopeasti vaikka mitään ei tekisi. Muuten kaikki hyvin, voi että noi viikot menee sitten hurjaa vauhtia. Rakenne ultraan olis vielä yli kuukausi, ei malttaisi odottaa.
Paivih: hoksasin tuossa et meillä on sama la ja synnytys sairaalakin, pitäisi vain tuonne tietoihin muuttaa kun alussa ei vielä tienny missä synnytän. :)
Hetken, jos nukahtaisi vielä.
Princesssa & Papu 16÷5
 
Princessa: Ai on? :) vähän kiva. Mä oon yrittäny tuossa kattoo tota listaa ja kukaa ei kaksilla synnytä. Mutta ompa kiva, että vielä sama laskettuaikaki sattu. Tiiä vaikka yhtä aikaa ollaan oikeesti sitten siellä. :)

Täällä reissun päällä ollaan ja joka päivä odottelen jotakin varmaa Palleroisesta. Liikkeitä kuulostelen, mutta varmaksi en osaa sanoa vaikka jotakin oikein minimaalista ja nopeaa saattaa tuntua. Onneksi täällä lomalla menee aika nopeasti. :)

Paivih ja Palleroinen 16+5
 
haha :D noh tässä ne tulee:
tytön nimi: Sera Sofia Victoria, tässä Victoria nimi kuvastaa voittoa. :heart:
Pojan nimi: Jiro Onni, ja onni kuvastaa onnea :D :heart: ei tiedetä lyödäänkö tähän kolmas nimi mutta tuskimpa :)
Mieheni mummu sanoi että heidän suvussaan on ollut joskus nimi Hegesippus että se kolmanneksi nimeksi :LOL:

Ja huomenta! mekin täs heräiltiin ja lähdetään ultraan jälleen kerran. Saadaan kuulla siitä Saksaan menosta vähän enemmän.. jaiks.. :x

Mulle voi tonne päivittää poikaolo :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä