~*~ Joulukuun tonttuset 2013 heinäkuussa! ~*~

Ihania nimiä Neyski ja niiden tarkoitukset :)!

Mä täällä näin viime yönä ekan synnytys unen :p! Että vauva ois nyt viikoilla 16 syntyny ja ihan helpolla tullu kotona vaan, ilman koviakaan supistuksia ja vielä kunnon pötkylä ois tullu...ja heti tarkistin oliko poikien vehkeet ja oli :LOL:

Voi nää mun unet johtuu siitäkin kun pe. synty kaverille yli neljäkiloinen vaavi rv. 38 ja viime yönä mun siskolle kans rv. 36 vähän yli kolmekiloinen :D! ihanaa päästä nuuhkii vauvan tuoksua tänään :heart:
 
Hei kaikki,

Täällä paiskitaan taas töitä...

Syyselo - Näin ensikertalaisena olen myös ihan sekaisin noiden vaunujen kanssa. Tuntuu että on tuhatta sorttia ja en oikein tiedä mitä tarvitaan ja mikä on turhaa, joten kanssa odottajat - kaikki käytännön vinkit tervetulleita! Mikä on esim. heittoaisa? Mä olen ihan ulkona näiden kanssa...

SaaraW - voimia. Toivon sydämestäni että kaikki menee teillä hyvin.

Jen_ni ja muut joilla ultrat lähipäivinä - tsemppiä ultraan. Meillä edessä perjantaina ja jännitys nyt jo ihan tapissa. Sanoin ukolleni aamulla, että perjantaina sitten tiedetään tuleeko meille vauva vai ei, johon hän ihanasti totesi, että kyllä meille tulee. Ajankohta vaan selviää perjantaina. Nyyh:)

Nimistä - Meillä valmiina (tai ainakin hyvin vakavasti harkinnassa) tytön nimi. Pojalle on jotenkin hirmuisen hankala keksiä ja mikään ei kuulosta "oikealta". Minulla on poikaolo joten joku nimi olisi kyllä tarpeen.....Noh, eiköhän se sieltä tule. Neyski - kivat nimet teillä valmiina.

Meillä ekat potkut tuntuneet kädelle masun läpi. Itse tunsin vasta eilen mutta ukolle junior on jo potkinut aikaisemmin. En oikein osaa päättää että onko tämä liikkeiden tunteminen hyvä vai huono juttu. Toisaalta ihanaa kun tuntee että jotain tapahtuu mutta sitten jos on päivä kun ei mitään tunnu, alkaa pelottaa. Toisaalta mitäpä sitä turhia miettimään kun luontoäiti on päättänyt tämänkin puolestani.

Hanne70 - pitkään sinulla normihousut mahtuneet jalkaan. Itse joudun siirtymään mammahousuihin jo ennen NP-ultraa. Tämä kesä on ollut hyvin opettavaista aikaa. On yllättävää miten vähällä vaatevarastolla sitä tuleekaan toimeen...

Maikkis
 
meillä tosiaan on nyt rakenneultra takana! ja saatiin kuin saatiinkin tällä kertaa niitä hyviä uutisia <3 vauvalla siis tällä hetkellä kaikki hyvin :) sukupuolesta saatiin hyvin heikko veikkaus, joten sitä ei vielä mulle tarvitse päivittää. ultraajan mukaan näytti tytöltä :) mutta tosiaan ei ollut täysin varma, joten en vielä luota veikkaukseen. lääkärin tekemä ultra on vielä 26.7, jospa silloin sitten selviää tuo sukupuolikin. pääasia että vauvalla on kaikki hyvin ja on terve <3

niin joo, ja istukka mulla on edessä ja niin alhaalla, että on lähes kohdunsuun päällä. sitä tullaan myös jatkossa seuraamaan ultralla ja toivotaan että se siitä nousee (ja todennäköisesti nouseekin), muuten joudutaan sektioon.
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika
MeMaMi mä näin kans viimeyönä unta, että synty 20 viikolla ja vauva oli viikon sairaalassa ja si tultiin kotio, ni vauva osas jo kävellä ja jutteli niitä näitä :LOL:

Ultrassa siis käyty! vaikkei ollut rakennultra niin tämän tilanteeni takia katsoi myös rakenteita paljon. kaikki oli niinkuin pitääkin. Vauva ei ollut vain yhtään yhteistyöhalunen, kun kokoajan kun yritettiin kuunnella verisuonien ääniä ni käänty eikä saatu melkein mitään katottua :D loppujelopuksi saatiin ja kaikki näytti olevan kunnossa :heart: Lääkäri sanoikin, että on kyllä vilkas kaveri, että välillä voisi vähän rauhottuakin ettei kokoajan viiletä menemään. Pohdin siinä, että kuinka paljon hän potkii sittenkun ei olekkaa enää tilaa liikkua.. huhhuh :D

Saksa jutusta tuli senverran, että seuraillaan. Tällähetkellä ei näkynyt rasituksen merkkejä ( vaan liikettä ja virkeyttä vähän liikaakin :D ) Leikkauksessa on niin isot riskit ja vaatimukset ettei tehdä tuostavaan. Jos alkaa näkymään jotain merkkejä, niin kysytään uudelleen. Ja tukihenkilöstäkin kysyttiin, niin lennot täytyy maksaa itse, mutta majoituksen saa ilmaseks. Ja minä tietenkin ilmaiseks kaikki. Siellä joutuisi olemaan 1-2vrk. Toisaalta kun miettii, niin en halua sinne, koska jos joudun, niin joku on huonosti, mutta jos en joudu, niin kaikki on hyvin.. mutta tottakai menen jos lähtö tulee :) tässä on tietenkin ennenaikaisen synnytyksen mahdollisuus, mutta ainahan kaksosissa on. Mutta kaikki näyttää olevan hyvin tällähetkellä. Kahden viikon päästä uudestaan :) on aina niin ihana nähä oma pikkunen liikkuvan ja elävän :heart:

Kysyin vielä siinä, että kun viime ultrassa näytti poikaa, että onko yhtään varmempi. Lääkäri vastasi että ''No kato ny tota jalkoväliä! Ihan selvä poika se on!'' olin vaan että selvä :D :LOL:
Meidän pikku Jiropoika :heart:

Neyski ja poitsu 18+2 :kiss:
 
onnea Neyski ihanista uutisista!!! :) Ja nätti nimikin :)

Meillä on pojalle nimi valmiina, ollut jo vuosia, mutta tyttö jää nimettömäksi... :D Esikoisenkin nimi keksittiin vaan ihan sattumalta, eikä ikinä enää keksitä toista hyvää tytön nimeä, ääääH!

Me pidetään sukupuoli syntymään asti salassa ja nimi nimiäisiin asti. Eihän ihmisille jäis mitään jännättävää jos kerrottais etukäteen :D

Maikkis: heittoaisa tarkottaa sitä vaunujen työntöaisaa, jonka voi "heittää" puolelta toiselle, eli vauva on vaunuissa kasvot suhun päin tai kasvot menosuuntaan päin kun vaihtelet aisan puolta :) On tosi näppärä esim kovassa tuulessa, auringonpaisteessa tai ihan vaan sen mukaan miten itse tykkäät työnnellä :) Mulle tulee jostain syystä aina rattaita työntäessä, siis missä lapsi on kasvot menosuuntaan, olo, että työntäisin rullatuolia :eek: Olis kiva nähdä lapsen naama kun ollaan jossain eikä aina kurkistella siitä kuomun yli. Toinen tärkeä asia meille on kunnon renkaat, kun asutaan maalla ja liikutaan maastossa niin ei niillä pienillä, kovilla ja kääntyvillä pyörillä tee mitään muuta ku itselleen hermoromahduksen! :headwall: Sitten kannattaa miettiä vaunujen koko ja paino, että sopivat teidän elämään, autoon, hissiin jne. Jos olette kauheasti eri pituisia miehen kanssa niin kannattaa valita sellaiset, missä sen työntöaisan korkeutta ja asentoa saa säätää, ettei tule selkä kipeäksi. Siinä meidän tärkeimmät kriteerit :)

Masennus on helpottanut :) Varmaan johtuu siitä, että mies on ollut kotona ja auttanu tosi paljon... ja koska kivut vähän helpottaa niin mielikin on pirteempi :) Huomenna neuvolaan, toivottavasti siellä on hyvä mieli enkä tällä kertaa saa kamalaa migreenikohtausta sen jälkeen... Torstaina ultra, voi käääk jännittää!!!

Voikaa hyvin,
tömpsis ja persikkabanaani 19+4
 
  • Tykkää
Reactions: Neyski
Helvetti mahaa nipistelee vasemmalle puolelle! :( aijaijai..taas epävarmuus ja pelko, itkettää jos pikkuinen ei pysykkään matkassa. Tämmönen valitus viesti tägän väliin.
Ainiin ensimmäiset äitiysvaatteet tuli hommattua :)

Princesssa & Papu 16+5
 
Viimeksi muokattu:
Tänään pitäny ravata isoissa kauppakeskuksissa täällä eteläisemmässä Suomessa. Kyllä on välillä pitäny jo tässä vaiheessa jäähä istumaan johonki. Aivan kuin joku olisi sukkapuikolla tai muulla tunkenu kohdusta läpi. :/ Mutta nyt hotellissa ja lepoa niin kyllä tämä tästä. Keskiviikkona takas Kainuuseen, jossa odottaa doppleri kaapissa ja voi kuunnella Palleroisen sydänäänet. <3 :)

Paivih ja Palleroinen 16+5
 
En ole hetkeen tänne kirjoitellut, enkä osaa tätä keskustelupalstaa oikein käyttääkkään. Onko teillä sitä facebook- ryhmää vielä voimassa? Haluaisin siihen liittyä, mutta miten se tehdään? :) Ja tiedot voi päivittää myös Anette24- tyttöolo-laskettuaika 31.12.2013 ja K-KSK :)
 
Heips!

Onnittelut jen_nille sekä Neyskille hyvistä ultrakuulumisista! :) Tsemppiä kaikille, joilla ultra on lähiaikoina. On se jännää... Meillä vielä 2 viikkoa ultraan. Aika m-a-t-e-l-e-e...

Äh, jostain kumman syystä mulla on ollu tosi alavireinen olo muutaman päivän ajan... Kaikenlaisia "pahoja" ajatuksia tulee mieleen, esim. kuvittelen jotain kauheaa tapahtuvan läheisilleni ja sitten itken sitä ihan hysteerisenä... Eilen en tuntenut masuvauvan liikkeitä koko päivänä ja viime yönä kun heräsin vessaan, ajattelin, että nyt en aio nukahtaa ennen kuin tunnen jonkun liikkeen... vaan eipä tuntunut ja mielessä oli heti kauhukuvat siitä, kuinka menen neuvolaan kuuntelemana sydänääniä, eikä niitä löydy... Väsytti kuitenkin niin, että nukahdin ja aamulla herätessä maha oli "hassun muotoinen" eli taas toisella puolella ja aika pian tunsin muutaman liikkeen. Olo oli helpottunut! Tiedän, että stressaaminen ei ole hyväksi pienelle, mutta minkäs voi. :( Lisäks tuntuu, että tunteet tuota esikoista kohtaan on voimistuneet ja voimistuu koko ajan, joka päivä rakastan häntä enemmän ja enemmän, ei voi olla mitään suurempaa kuin äidinrakkaus, tää on jotain ihan käsittämätöntä :heart: Onko tässä nyt hormonit taas asialla? ;)

Unista, minäkin oon nähny kauhean voimakkaita unia, en muista että olisin nähnyt edes unia sitten esikoisen syntymän... nyt alkanut taas. :)

Täällä on todella SYKSYINEN SÄÄ!! Tuulee ja sataa vettä, kylmä (+13 C) lähdetään pian pojan kanssa vaatekauppaan ostamaan hellemekkoja äitille ja shortseja/t-paitoja pojalle kolmen viikon päästä olevalle etelän matkalle :)

Merve ja masuvauva 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: helena85 ja Neyski
En ole hetkeen tänne kirjoitellut, enkä osaa tätä keskustelupalstaa oikein käyttääkkään. Onko teillä sitä facebook- ryhmää vielä voimassa? Haluaisin siihen liittyä, mutta miten se tehdään? :) Ja tiedot voi päivittää myös Anette24- tyttöolo-laskettuaika 31.12.2013 ja K-KSK :)
Siihen ryhmäänhän ei enää vissiin pääse? Kätevämpi se itsellekkin olisi, mutta tähän on nyt tyydyttävä kun " myöhässä" keskustelun löysin.
 
Nimistä - meillä on oikeastaan vaan tytön nimi valmiina ja sekin hakee vielä sitä lopullista muotoa. Se jäi ekasta raskaudesta, kun esikoinen oli poika. Nyt kun on tuplat tulossa, niin kaksi nimeä pitäis keksiä. Rakenneultra on ensi viikolla ja toivottavasti tärkeiden asioiden lisäksi siellä selviäisi myös sukupuolet, niin se vähän rajoittaisi tätä keksimistä. Pitäis varmaan tehdä vähän sukututkimusta, jos sieltä löytyis jotain.

Huh, eilen päivä Muumimaailmassa aiheutti kyllä melkoiset nivuskivut. Yöllä meinannut saada asentoa vaihdettua, kun niin sattui :/ Melkoisesti kyllä pelottaa, että millaisiin ulottuvuuksiin sitä kasvaa raskauden edetessä. Kaksosraskaudessa maha on kai jo vkolla 26 yhtä iso kuin yksösraskauden loppuvaiheessa.

Pohjoistuuli ja tuplat 18+5
 
Heipsan!

Piti tulla tännekin sanomaa, että tunsin eilen illalla ekaa kertaa potkut joita tuli ihan kaks! ja liikkeitä tunsin kun vauva liikkui ja vaihtoi asentoa. :heart: Ja kun isi laitto käden masulle niin ei enää mitää. :D se on kyllä sellane isin poika ettei rajaa. Aina kun isä ei oo hetkee aikaan silitellyt mahaa ni nipistelee ja mun silitykset ei auta.. :D mutta oli ihana vihdoinkin tuntea, niitä on odotettu!! :heart:

Neyski ja poitsu 18+4 :kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: Jeccika ja helena85
Täällä potkutellaan samantien kun iskä laittaa käden masulle ja sitten potkitaan melko lujastikin :) jotenkin ite rentoutuu enemmän kun siinä masulla on iso ja lämmin käsi, oman käden kun laittaa niin odottaa vaan niitä potkuja jännittyneenä koko ajan :p mutta kovasti siis potkitaan, muutaman kerran jotain volttejakin jo heitellyt. Melko aikasessa vaiheessa tunsin ekat potkut, tais olla 16+3.

Tasan viikon kuluttua rakenneultra, jeiiih.

Mites teil on masut kasvanu? Täällä ei viel ihan kamalasti, vaatteet ei mahdu päälle mutta itse masu nyt ei oo kovin iso viel. Yks ihminen huomannu ilman et tiesi raskaudesta, normaalisti ku oon semmonen laiheliini niin ihmetteli et mites yhtäkkiä on mahaa tullu :p

Suvi & Saltarin 18+6, huomenna poksuu <3
 
Hei taas kaikille,

Tänään poksuu puoliväli 20+0!

Neyski ja Suvi88 - täällä kans potkutellaan, mutta jos minä tai ukko laitetaan käsi mahalle niin potkut loppuvat kuin seinään. Teinikapinoija tulossa?

tömpsis - kiitos vinkeistä. Aikamoinen viidakko tuo vaunuvalikoima...

(.) Meillä vatsa on aikamoinen pallo. Ostin henkkamaukalta sellaiset äitiys-trikoo-kaprit mutta ne puristavat nyt jo tuohon rintojen alle vaikka muualta ovat aika löysät..Ehkäpä malli on vaan huono meikäläiselle. Eilen illalla vatsaa kiristi ihan pipona. Tuntui että tyyppi yritti punkee navasta läpi. Koko vatsa oli aivan kivikova ja ahdistava. Pääteltiin ukon kanssa että tällä tavoin se vatsa sitten varmaa kasvattaa itseään.....

Maikkis
ps. Onnittelut myös kaikille hyvistä ultrakuulumisista.
 
Hei!

Mulla onkin jo rv17 vai miten se meneekään 16+3? Olo on suht normaali, vihdoinkin. Ei ole enää kauhean paha olo, ei masenna ei mitään.

En ole vieläkään kertonut perheelleni, siis äitille ja pikkuveljille. Koska meille tuli ikäviä uutisia niin ei ole ollut oikeaa hetkeä ja muutenkin taidan vaan oikeasti jännittää, kaikki ystävät yrittää saada mut kertomaan ennen kuin tää menee liian pitkälle. Agh. Miten voit sanoa äidille että ukko lähti kävelemään ja musta tulee äiti yksin? Kun toinen on varmaan sit jotenkin.. pettynyt. Emt.

Mut kyllä on ihanaa suunnitella vauvahuoneen sisustusta, eilen tuli postitse tilatut ekat äitiyshousut jotka olikin liian pienet! :( Ne oli niin makeet, et harmittaa.

Olen löytänyt nimen ja tyttö nimiä olen miettinyt kun on vahva tyttöolo..

Zara

Se ois etunimi. Ja Bella olis toinen mut ne ei mun mielestä sovi niin siksi tässä vielä pyörittelen.

Masu ei kasva edelleenkään. Samat housut menee päälle ja vaik nappia saa avata päivän aikana niin silti niitten kans on pystynyt elämään. Kyl iltasin on turvotus pahimmillaan ja silloin mikään ei jää epäselväks mutta muuten ei uskois et odotan.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos teille ketkä tsemppasi :heart:

Viikko on menny aika sekaisissa tunnelmissa, pelottaa hurjasti.. Huomenna taas mennään tarkistamaan Doppler-virtaus aina saa pelätä että se heikkenee tai loppuu.
Mutta nyt täytyy vain yrittää pitää positiivista mieltä yllä, vaikka kävi miten kävi. Hurjaa olisi taas kohdata menetys.


Olo henkinen puoli on nyt järkkynyt mutta fyysinenkään ei ole paras mahdollinen. Anemiaa on saatu paranneltua maksimimäärä rauta-annoksella, ruokia on kyllä saanu lisättyä, mutta osa aiheuttaa oksennuksen ja alas ei mene kovin kylmiä tai kuumia ruokia. Säryt on lisääntynyt.
MASUN KOKO aika pieni mutta ei se haittaa.
Nimiä ei olla edes mietitty eikä oikein uskalletakkaan vielä.

Vointeja!

Saara ja Mini 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: helena85
Rakenneultrassa käyty. Kirppu on kasvanut hurjaa vauhtia ja painoarvio oli 260 g :heart: Sukupuolikin kuulemma näkyi selkeästi, mutta sain hillittyä itseni enkä kysynyt kumpiko hän on :D Kaikki rakenteet ovat normaalit.
Potkuja satelee paljon päivittäin ja välillä tuntuu, että vauva yrittää tulla kyljestä läpi.
Tällä viikolla on tullut muutama harjoitussupistuskin jo.

Nimiä ei olla vielä edes mietitty, mietititään sitten kun on syntynyt ja tiedetään miltä näyttää.

syyselo ja kirppu 18+5
 
  • Tykkää
Reactions: helena85 ja Jeccika
Keskikesää masunkasvattajille :) En oo kerinny, ehtiny paljon kirjottelemaan tai toivottelemaan voimia kanssaolijoille. Esikoinen ja työ pitää kiireisenä.

Hirmusesti voimia erilaisten jännitystilanteiden kanssa eläville! Helenaa tsemppaisin kertomaan omalle perheelle, uskon vahvasti sun saavan tukea ja kyllä siellä ollaan onnellisia uudesta tulokkaasta oli miestä tai ei!

Jollain oli etinen istukka. Itellä oli esikoisen kanssa ja se etuseinämässä kiinni ja nousi kyllä tarpeeksi ylös loppuraskautta kohden. Pari ylimääräistä kertaa istukan paikkaa kontrolloitiin uällä ja se tietysti oli kivaa kun näki miniä tasasin välein.

Mulla on nyt ollu käytössä vaunut jossain erillinen koppa ja ratasosa. Heittoaisaa ei ole enkä ole sellasta kyllä kaivannut. Oon ulkoillu paljon niiin kesällä kun talvella ja kuomun sitten suojannu tarpeen mukaan esim. harsoliinalla. Niitä kärryjä on miljoonia ja viidakko on aivan mahdaton.. Tosin nää ei nyt enää oo toimivat kun esikoinen vielä ratasikäinen kakkosen syntyessä.. Eli tuplavaunut sitten hankintaan talvemmalla.

Tää raskaus poikkeaa suunnattomasti ekasta. Omat vaatteet mahtuu vielä päälle vaikka maha jo näkyy. Esikoisesta oli kyllä enemmän painoa näillä viikoilla kun en pystynyt urheilemaan vihlontojen ja paukkumisen takia. Nyt urheilen ihan normaalisti ja vaikka hiukan jossain tuntuu ei se niin menoa haittaa kyllä kun on niin ohi menevää. Vähemmän ehkä pelkää ja kauhistelee vihlontoja,venytystä, sukkapuikkokipuja joita kaikkia on esiintynyt enemmän tai vähemmän. Ruokahalu on aivan tolkuton, mut mitään eineksiä en kyllä pysty syömään ne maistuu aivan kaamealle. Olin aivan varma leikkeleidenkin menneen piloille ja meinasin heittää koko paketin roskiin kunnes mies kauhuissaan sen pelasti ja väitti niiden olevan ihan hyvän makusia edelleen.. Joo ja rinnat voi luoja juuri kun sain ostettua uudet ihanat pitsiunelma rintaliivit niin eikö tää turvotus alkanu ja sai hakea jo isompaa sorttimenttia ja kohta siirryn takasin imetysliiveihin nähtävästi.. esimaitoa nousee ja tissit on ihan 'rähmäset', se ei oo ihme kun oon ollu imettämättä nyt 2kk joten tuotanto varmaan ei sammu vaan muuttaa hiukan muotoaan..

Tytölle on nimi valmiina, pojalle ei ole :) Vakuutusta ei oo esikoisella eikä tule tälle paketillekkaan. Hankintoja on yks kappale ruskovillan unipussi ettei tartte imettäessä yöllä miettiä paleltuuko vai ei. Paljon muuta ei taida tarttee hankkia. Lähinnä mietin miten saan 2 lapsen vaatteet tungettua esille ja kestovaippojen määrä tuplaantuu ja miehen pitäis jotenki tietää mitkä on kenenkin jalkaan tarkoitetut :)

Sandrastiina ja Pikkuinen jonka luulisin olevani jollain viikolla 17 sen tarkemmin päiviä tietämättä.

Rutkasti tsemppiä ja voimia kaikille! On muuten hienoa, että masennuksesta puhutaan täällä - vertaistuki on tosi tärkeää ja varsinkin kun vauva on syntynyt hormonimyrsky pitää huolen, että ilman mitään aikaisempia ongelmia mielen herkkyys nousee aivan äärinsä ja vaihtelee päivän mitaan.
 
Täällä kirjotteli parikin äitiysvaatteista..
tietääkö joku mistä muualta saa kuin vaan H&Mltä?
en jotenki luota hm laatuun, mutta toisaalta ei ole kovasti rahaa ostaa mitään 100e äitiyshousuja.. omat housut ei mene enää jalkaan, ei ole mennyt enää pitkään aikaan :D masu on jo senverran kasvanut että :D olen antton&ninasta ostanut yhdet farkut mitkä oli -40% silloin ja silti hintaa oli joku 30€.. ja haluaisin juurikin farkkuja, mieluiten kapeita.. ja tarviisin myös talvitakin. joten yleensäkin mammavaateliikkeitä.. Asun Tampereella mutta olen menossa Helsinkiin viikonlopuksi että sieltäkin suunnilta käy jos jollain on tiedossa.. En uskalla tilata nettikaupoista koska siellä on yleensä kallista kun postarit plussaa ja koista ei koskaan tiedä ja palautus on ärsyttävää ;S mutta jos tiedätte niin kertokaa!! :)
 
Heippa.

Nyt vasta ekaa kertaa tunsin kans kädelle asti yhen potkun :) Maha on jo niin iso ettei todellakaan jää keneltäkään huomaamatta! Yhtään ei enää muista miten iso se on missäkin vaihees, noh mutta kivahan se on että kasvaa niin et sen jo huomaa :)

Tänään tuli vaunut! Ostin käytettynä tosiaan, mut ihan kyllä niin hyväkuntoiset et uusiksi vois luulla. Ne on Brion Kombit, kova kantokoppa ja heittoaisa, ne mitä toivoinki vaunuista löytyvän :) vähä ehkä aikasta mut ku.. .D

Äitiysvaatteista Mamalicious (kirjotinkohan oikein) on kans yks mun mielestä kohtuuhintanen ja ihan hyvä äitiysvaatemerkki. Neyski sähän voit vaikka googlailla ton merkin jälleenmyyjiä, varmasti löytyy tampereelta ja helsingistä! :)

Yäk viikon päästä pitäis taas töihin loman jälkeen, yhtään ei houkuttelis! Onneks ei ennen äippälomaa sit ookkaan montaa kuukautta töitä!

Millaisis paikois te ootte töissä? ootteko joutunut jäämään sairaslomalle aikasemmis raskauksis jo ennen äitiyslomaa? ja missä vaihees?
Ite teen osastotyötä joten koko päivän kävelyä ja seisomista. Oonkin molempien kohdalla joutunu jäämään n. rv 30 ja rv. 27 supistusten takia pois.

Tafgu, POKS 18+0.
 
Täällä sitä viikot vaihtuu 17+0. Huh ku menee aika nopeeta. Tänään tunsin selvät ekat "ilmakupla" rykelmät masuasukista. :heart:
Tafgu Minä olen töissä päiväkodissa. Saikkua ei ole tarvinnut, vaikka alussa sai halailla vessanpönttöä useamman kerran vuorokaudessa. Hyi! Ihan puistattaa vieläkin, kun ajattelee alkuaikoja.


Paivih ja palleroinen 17+0
 
Sandrastiina: minulla on se etinen/eteis(?)-istukka. Toivotaan, että se nousee sieltä. Nyt ei ole ollut mitään verenvuotoa, kaikki ollut aika rauhallista. Elokuussa on ultra, rakenneultara siis, ja silloin näkee vähän paremmin mihin suuntaan tilanne kehittyy.

Niin ja noista vaunuista... aargh!:| Muutama on meille tyrkyttämässä kielloista huolimatta vaunuja, ja itse haluiaisin katsella ihan rauhassa ja vertailla. Liikaa vaihtoehtoja.

Masu ei ole kasvanut yhtään, vaikka viikko 17 on jo hyvää vauhtia menossa. Lisäksi mulla on alkanut nyt tulla oksentelua, hieman outoa, mutta eiköhän liene ohimenevää. =)
 

Yhteistyössä