Mie meinasin kokeilla toissa yönä sitä rinnan vaihtoa ilman, että lasta tarvitsisi siirtää. Huomasin vain, että joko lapsi tai mie nukahdin ennen kuin kerkesin kokeilla. No, kokeilin sitten eilen päivällä tuota, kun makoiltiin levitetyllä sohvalla. En varmaan saanut itseäni kovin hyvään asentoon siinä, kun tuntui varsinkin alussa hankalalta, mutta kun sain itseni parempaan asentoon, mie sitten taas nukahdin. Kun heräsin sitten siitä asennosta, kumpikin käsi oli vähän puuduksissa. Varmasti kuitenkin kokeilen uudestaa tuota juttua.
BoB: Meillä on ihan samoja ongelmia noiden nukkumisten ja tutin suhteen kuin teillä. Kokeilin eilen sitä kapalointiakin, en onnistunut kyllä samaan niin hyvää pakettia, koska oli vähän huono lakana käytössä, mutta sain kuitenkin hetkeksi pikkuisen nukkumaan vaunuihin, kun sitä pystyi liikuttamaan. Omaan sänkyynsä en ole saanut niin hyvin nukkumaan, koska heti herää, kun liike loppuu. Kerkesin jopa noilla pikku päiväunien aikana kuorimaan useassa erässä potut ja porkkanat valmiiksi kattilaan odottamaan miehen kotiin tuloa ja viikkaamaan meidän vaatteet kuivaustelineeltä, syömisen sain suoritettua vasta, kun pikkuinen viihtyi sen aikaa sitterissä.
Mie tunnen itseni välillä ihan tutiksi, kun lapsi viihtyy paremmin rinnassa kiinni kuin söisi tuttia. Jo sairaalassa tuli sellainen olo. Muistan Baby blues-sarjakuvista sellasen jutun, missä ulla menee peilin ohi ja näkee peilissä lehmän. Itse näisin samassa tilanteessa tutin.
Vaunussa ja kaukalossa tutit kelpaa siksi aikaa kunnes nukahtaa. Meillä suosikki tutti on sellanen minkä saatiin sairaalasta, nuo Ainu-ensitutit eivät ole niin suosittuja, mutta nekin menettelee.
Meillä kanssa mies on hyvä nukkuttamaan vauvaa. Hän ei varmaan stressaannu niin helposti, eikä haise maidolle niin kuin mie. Itselläni tuli eilen ihan itku, kun tunsin itseni ihan surkeeksi, mutta onneksi, kun sain miehelle purettua noita tunteita, olokin parani. Viime yö onneksi meni paremmin kuin uskalsin toivoa. Tällä neidillä on ollut tapana itkeskellä puolen yön aikoihin, vaikka olisi nukkunutkin jo hetken aikaa ennen sitä, eikä meinaa yleensä sitten helposti nukahtaa uudestaan, ei ainakaan minun sylissä. No, viime yönä sitä ei tapahtunutkaan, vaikka olin henkisesti siihen varautunut, vaan pikkuinen olisi nukkunut vaikka pitkään aamulla. Mie sitä jouduin herättämään vähän ennen seiskaa, kun vaipasta oli pissat tulleet reunasta ohi. Pikkuinen oli syönyt ennen kymmentä noin 120ml korviketta ja vähän rintaa imi ennen nukahtamista. Itse kyllä heräsin ennen neljää joksikin aikaa ja ihan ihmettelin, kun ei tarvinnut alkaa imettämään, kun toinen nukkui niin sikeästi.
Meillä on tullut ongelma noiden vaippojen kanssa. Mieheni osti alkuviikosta yhden kakkoskoon ja yhden kolmoskoon vaippapaketin, mutta olen nyt alkanut miettimään, että jos tuo pienempi koko on vähän liian pieni jo tälle neidille. Kakat tulee siitä helposti yli päivisin, mutta pissat ovat kyllä hyvin siellä pysyneet, jos on vain hyvin vaippa laitettu. Viime yönä oli kyllä kolmoskoko jo käytössä ja silloin kyllä kakat pysyivät vaipassa, mutta tosiaan näytti, että pissat olivat tulleeyt reunasta yli. Viime kerrasta, kun on yöllä nukkuessa tehnyt kakat on todella paljon aikaa, joten ei ole sillä tavalla vertailu kokemusta nyt tuosta pienemmästä koosta. Mietin jo sitäkin, että voikohan mieheni vaihtaa Citymarketissa tuon pienemmän koon siihen isompaa, kun se tarjous on vieläkin voimassa. Onko kenelläkään kokemusta noiden vaippojen vaihtamisesta kaupassa?
Keskiviikkona käytiin sitten sairaalassa, jossa leikattiin se kireä kielijänne. Pikkuisen sekin nolotti, että en hoksannut ottaa korviketta mukaan, enkä edes rintakumia, kun siellä menikin pidempään, kuin luulin ja neiti heräsi jo ennen kuin päästiin lääkärin puheille. Raasu huusi sitten nälkäänsä, kun piti olla puoli tuntia sen leikkauksen jälkeen siellä. Minulla, kun ei vieläkään onnistu imettäminen ilman sitä rintakumia. Piti sitten keksiä pikainen ratkaisu ongelmaan ja mieheni haki vessasta kertakäyttö juomamukin, johon lypsin vähän maitoa, jota sitten juotettiin vauvalle. Helpotti se vähän vauvan nälkää siksi aikaa kunnes päästiin kotiin. Olen välillä yrittänyt nyt kokeilla imettää ilman rintakumia ja eilen pikkuinen sai hetkeksi rinnasta kiinni, että ihan jonkinlaista imua tuntui, mutta aika vaikeaa se vielä on. Mutta pääasia, että se kielijänne ei enää vaikeuta enempää tuota imemisen harjoittelua. Nyt pitää tarkkailla, että tuo alue paranee normaalisti, eikä arpeudu uudestaan kiinni. Jos se sen tekee, on edessä nukutus ja uusi leikkaus.
Peppi1981 ja neiti 1kk 2vkoa