Joulukuun toivevauvat 2012 *vauvahöpinät*

Huomenta!
Pepsimax: Älä huoli, kyllä ne unet siitä pitenee ja saat itsekin levättyä.

Täällä katsoin viimeyönä ihan kellosta kuinka tyttönen herää syömään. Aikalailla tasan 3h välein oli tankkaus ja sen jälkeen simahti. Olin uhkarohkea ja kokeilin siirtää rinnalta omaan sänkyynsä...Jee! Se onnistui! Tuntui, että sain itsekin nukuttua kunnolla syöttöjen välissä. Siinä kun tyttö nukkuu vieressä, tulee oman unen läpi kuunneltua jokainen öninä ja ähinä (täälläkin siis pidetään unissaan vaikka mitä ääniä) ja kaippa sitä tissin joka välissä tönäs suuhun :D
Ajattelinkin nyt hieman pistää paperille ylös työn tytön "rytmejä", että onko niitä. Ilman paperian en kyllä muista hetkeä kauemmas saatikka kellonaikoja ;)

Nyt tyttö heräs ja alko huhuilemaan. Täytynee mennä ennenkuin ääni kovenee :)

Mukavaa päivää kaikille tasapuolisesti!

- Nuusku ja typy 13pv
 
tuosta sänkyyn siirtämisestä... mulla on syöttäessä/sylitellessä on poijan pään alla harso. ihan siksi,koska on kuitenki sen verran viilee oma peti,nii ei siihen herää. pysyy se lämpö koko siirron ajan...
oon ihan kantapään kautta tuon oppinu :p

kakkaa meilläki joka vaipassa. kauhee töräyttelijä. saattaa samantein ku oon saanu puhtaan vaipan ja vaatteet päälle,vääntää uudet sonnat.

meillä ilmeisesti mun ruisleivän syönti aiheuttaa manahpuruja pienelle. nyt ku oon vähentäny,nii ei kipristele oikeestaan ollenkaan :whistle:

poitsu alkuviikosta naureskeli ja sainki kuvattua <3



 
Viimeksi muokattu:
Tombatar: Ihana vauvakuva! :)

Sänkyynlaittaessa meillä sama tekniikka, harsoliina pään alla,. Kätevä myös pulauttelujen varalta niin selviää vain liinan vaihdolla.
...tosin juuri nyt se liina on oikealla olkapäällä ja tyttö sikeässä unessa vasemmassa kainalossa... Joku kohta ei ihan menny putkeen ja nyt nalkissa sohvannurkassa ;)
 
Kiitti Nuusku oonki yrittän lohduttautuu sillä ettei tää nyt montaa vuotta voi kestää! ;)

Kiitokset Tombatar harsovinkistä! Täytyykin kokeilla illalla kun siirtää omaan sänkyyn. Päiväunet meillä nukkuu aina sohvalla, eikä päivisib herää tissiltä sohvalle siirrettäessä, mutta iltaisin ja öisin kyllä, kun yrittää omaan sänkyyn. :D Makkarissa meillä kyllä onkin vähän viileämpää...
 
Kiitos Pepsimax :) kyllä tämä tästä ehkä vielä iloksi muuttuu.. Onneksi on lääkitykset olemassa, täytyy vain toivoa, että ei uusiudu tämä vaiva.

Ja meillä on muuten ihan sama meininki kuin teillä ton sohvalla ja makkarissa nukkumisen kanssa. Täytyy myös yrittää kikkailla, kun ei sitä omaa käsivartta ja paidanreunaa voi jättää sinne sänkyyn :)

Juotteko muuten kahvia nyt kunimetätte? Mä ajattelin olla tauolla kun musta näyttää että se lisää pojan levottomuutta. Samoin pitää alkaa miettiä ruokavaliota, ettei lisää lapselle mahanpuruja. Ruisleivistä onkin ollut puhetta, mutta olisko jotain muuta ruokaa, mitä tulisi välttää??
 
BOB: Oon kuullut et pitäis ainakin seuraavia välttää: mausteiset ruoat, maitotuotteet, suklaa, valkosipuli, kaali, herneet, pavut, omena... Tai ainakin usein nuo aiheuttavat niitä vatsavaivoja vauvalle.
 
Heipä hei!
Ja mitäs mitäs, minnekäs kaikki kadonneet?!
Vastataan BoB:lle
Kahvia kyllä juon vaikka imetän. Määrää olen rajoittanut, sanotaanko näin, että nykyään aamukahvi on pakko saada ja iltapv.kahvi jos muistan. Pari kuppia päivässä siis jos sitäkään.
Oikeastaan mitään ruokaainetta en ole jättänyt imetyksen takia ennakoivasti kokonaan pois. joitakin olen rajoittanut kuten kahvin ja ruisleivän määrää. Mausteista ruokia syön hillitymmin, mutta syön kuitenkin. Nuo nyt esimerkkeinä. Jostain kuulin ohjeen, että kaikki mikä normaalistikin voi aiheuttaa itselleenkin vatsavaivoja, niin voi aiheuttaa niitä vauvallekin. Nuo Ennynmainitsemathan kaik kuuluu siihen listaan (suklaan osuutta en kyl henk.koht. Myönnä oikeeks ;) )
Sitämukaan jos tulee vatsavaivoja, mietin mitä oon syönyt ja sitten tekee taas karsintaa/vähentää ruoka-aineista.

Mitäs D-tippoja te muut käytätte?
Meidän pitäisi ne nyt aloittaa, ostettiin gefiluksen D-tippoja. Mielenkiintoista nähdä kuinka ne sitten mahaan vaikuttaa...
Meidän Typy on muutenkin muuttunut oikeaksi kakkakoneeksi... Liejut tulee jokaikiseen vaippaan ja varmasti juuri imetyksen ja nukahtamisen jälkeen :/
Onneksi iho vielä pysynyt hyvänä.

Sain muuten eilen ensimmäisen maitoannoksen pumpattua pakkaseen! :) 50ml irtosi yhdestä rinnasta...toisen jätin tyttöä varten. Oli niiiiiin täysi ja pinkeän kova koko oikea rinta, että pakko oli tyhjentää mitä irti sai. Onneksi aika sujuvasti meni se pumppaus. Eipä se rinta kuitenkaan kokonaan tyhjentynyt, kun otti tyttö vielä hörppyä siitäkin.
Olimme siis eilen ensimmäisellä päiväreissulla ja kotimatkalla en enää meinannut Liiveihin mahtua vaikka tottakai päivänmittaan olin imettänytkin...nyt sitten olen imettänyt jo kirkossakin kesken hautaan siunaamiseen. Hyvin ja huomaamattomasti onnistui, tyttö sattui vain oikein ahnaasti imemään niin kunnon imu/nielemisäänet kuului. :D En sitten tiedä kuinka pitkälle ne rekisteröitiin, mies ainakin ne kuuli vaikkei heti vieressä istunutkaan. ;)

Sitten vielä kysymys, tuleeko teille muille imettäville välillä ohimenevää "pakottavaa"tunnetta rintoihin?

- Nuusku ja typy 2vk+pv
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ollaan, ei vaan oo ehtinyt/jaksanut kirjoitella..:wave: Meinaa iskeä itselle flunssa, kurkku hurjan kipeä ja sellainen vähän toistoinen olo.. Aivan kuin olisi valvovut reilun kuukauden öisin..:LOL:
Vähän mietityttää, että kuinka tyttöön vaikuttaa, jos tässä nyt kunnon taudin saa päälle, mutta toivon mukaan on ehtinyt jo kehittää itselleen hyvän vastustuskyvyn..

Joku kyseli vauvan pitämistä öisistä ääntelyistä, en nyt muista kuka.. Me ollaan ainakin annettu tytölle lisänimi "Angry birds-possu", kun pitää just sellaista ähinää ja puhinaa..:D Unilauluksikin oon kuullut tuota öistä ääntelyä kutsuttavan..

Nuusku, mulle ainakin tulee tuota ohimenevää pakottavaa tunnetta, välillä montakin kertaa päivässä.. Oon yhdistänyt sen rintojen täyttymiseen ja monta kertaa alkaakin heruttamaan samalla, kun tämä pakottava tunne on..
Hyvä, että imettäminen sujuu, jopa kirkollisesti..;)

Meillä on käytössä Devisol drops, meille ainakin neuvolantäti toi tullessaan ekalla kerralla.. Luulin, että kaikki saa?!? Hyvin on sopinut, ei oo ainakaan mun mielestä aiheuttanut vatsavaivaa tms.. Ainoa, että sieltä lasipullosta tuntuu olevan vähän huono tiputella..

Noista vältettävistä ruoka-aineista.. Ennyn lista oli hyvä.. Itse huomasin, että jälkiuunileipä ei sopinut yhtään, sitä oon rajoittanut, muuten oon syönyt ihan normaalisti.. Kahvia juon muutenkin vain about 2kuppia päivässä, joten sitä ei oo erikseen tarvinnu vähentää..

Sitten omia kuulumisia.. Vatsavaivat alkavat vähetä, en oo enää antanut Cuplatonia, kuin kerran pari päivässä.. Toissa yönä tuli pisin uniputki 5tuntia ja voi voi kun oli ihana nukkua niinkin pitkään.. Huomenna neuvolalääkäri, että sitten tietää noita mittoja tarkemmin, mutta tyttö näyttää kasvaneen hurjasti.. Kovasti tulee jo juttelua ja hymyäkin alkaa irtoamaan enenevässä määrin..:)
Eka nimikin on päätetty tuskallisen pohdinnan jälkeen, vielä kun päästäisiin toisesta, mahd. kolmannesta nimetä sopuun..

Nyt syömään.. Hyvät viikonloput kaikille!!
Sofi ja "Lelli" 1kk
 
  • Tykkää
Reactions: Nuusku82
Heipä hei.

Oon ollu ny vähän laiska kirjoittaan mutta joka päivä lueskellu juttuja täällä:)

Täällä on nyt menny pari yötä aika hyvin. Poika heränny joskus 12 aikaan ja sitten seuraavan kerran joskus 03 aikaan ja sitten seuraavan kerran 06. Aamut on menny sitten vähän huonommin. Poika heränny tunnin välein 06 alkaen ja sitten puolenpäivän aikaan poika onkin hereillä 3-4 tuntia.

Täällä ei imetys vieläkään onnistu. Rintaraivareita saa edelleen. Oon ollu ny vähän laiska tuon imetyksen ja pumppaamisen suhteen ja nyt maito on hiipunu aika lailla. Nyt ajattelin pumppailla muutaman kerran päivässä jonkin aikaa, että maito nousisi jonkin verran ja kokeilla taas imetystä jos tulisi vähän nopeammin. Nyt tulee maitoa vähän hitaasti ja siksi poika saa raivarit kun ei tule yhtä nopeaan kuin pullosta.

Täällä Devisol D-tipat kans käytössä ku saatiin neuvolasta. Aiheutti pojalle meinaan sellaset mahakivut että huhhuh. Poika itki varmaan 4 tuntia putkeen niitä ja oli meinaan työn ja tuskan takana että pojan sai nukkumaan. Piti heijata ja kävellä kämppää ympäri että nukahti. Jätän kyllä suosiolla nuo Devisolit pois ja heitän niillä vesilintua. Mietin nyt, että annanko jonkin muun merkkistä D-vitamiiniä vai annanko ollenkaan enään niitä.

Nyt ollaan pari päivää oltu niin ettei olla annettu Cuplatonia. Heti alkoi kakan tulo vähenemään taas. Nyt kakkaa kerran päivässä ja poika äheltääki monta tuntia, että saisi kakan pihalle. Tänään aamulla päästi sellaset jöötit, että oli selässä asti:D

Täällä on myös ristiäiset 3.2. Vielä kun saisi päätettyä nimen lopullisesti. Nyt mietitään annetaanko kolmatta nimeä ja vielä kumman sukunimen annetaan. Molemmat haluaisi lapselle oman sukunimen mutta noh...Saa nähä ny kumman sukunimen pojan saa;)

Isyydentunnustus aika onkin tiistaina.

Täällä käytiin neuvolassa alkuviikosta ja poika painoi 4690kg (4175kg). Pituutta ei mitattu ja se vähän harmitti. Ois ollu kiva tietää kuinka pitkä poika jo on.

Täällä poika on alkanu aika kovasti seurustelemaan. Kädet ja jalat heiluu hullun lailla ja kovasti päästelee jonkin näköstä ininää. Päätään on myös alkanu kannattelemaan jonkin verran. Tykkää myös tosi paljon tuijotella kaikkea. Varsinkin lamppuja.
Tänään bongasin myös ekan kerran pienen hymyn pojan kasvoilla kun oli hereillä. Tuijotteli (jälleen kerran) mun hiuksia ja heilutin vähän niitä sen edessä ja sieltä välähti hymy:heart: Oli kyllä niin söpö, että oisin halunnu lisää niitä mutta ei enään suostunut moiseen touhuun.
On myös meinannu pari kertaa käännähtää mahalleen mutta ei ole vielä ihan onnistunu. Kovasti kehittyy.

ceecee ja poika 3vk2pv
 
Täälläkin käydään kyllä lukemassa säännöllisesti lähinnä puhelimella, mutta tuntuu, että heti kun saan koneen syliin, niin poitsu herää, joten kirjoittelu aina vähän jää. Mun puhelimella on rasittava kirjoitella pitkiä tarinoita, tosin sekin hajosi, eli sillä ei kirjoitella enää mitään... :D Nyt poika nukkuu, joten jos vähän kirjoittelisi.

Täälläpäin saatiin neuvolasta Minisun droppsit. Tosin mun mielestä tosiaan niistäkin tuli vähän mahanpuruja, joten ostin niitä Rela droppseja, joista tuntuu olleen apua. Muutaman kerran päivässä tuntuu vielä mahaa kipristävän, mutta menee pian ohi.

Mäkään en oo juurikaan rajoittanu omia syömisiä/juomisia. Kahvia tulee juotua muutama kuppi päivässä. Ja ruoka on usein tosi mausteista, mutta ei ainakaan vielä tunnu, että poika niihin reagoisi. Niin ja suklaa :D Oon syöny ihan huolella kaikki konvehdit, jotka saatiin joululahjaks (ja niitä oli paljon!!) :D ei niistäkään mahakipuja näyttäny pikkuiselle tulevan.

Täällä poika jaksaa jo vähän seurustellakin. On tuo vaan ihana tapaus! :heart:

Näin ensikertalaisena mua on yllättäny tää raskaudesta ja synnytyksestä "toipuminen". :D Jotenkin olin kuvitellut, että menisi paljon kauemmin... En olisi uskonut, että paino tippuu näin nopeasti ja että mahdun jo "omiin" vaatteisiin. Mulla nyt painoa kilo vähemmän kuin ekassa neuvolassa. Mahakin on vaan tollanen minimaalinen enää, kun ajattelin että jää ihan valtava säkki tohon eteen.. :D

Pepsimax ja poitsu 2vkoa 5pv
 
Täälläkin puhelimella käydään lueskelemassa, mutta sillä näpytteleminen tuntuu niin työläältä, että usein jää :D

D-tipat, me saatiin neuvolasta Minisun Dropsit. Ei sopineet vauvan vatsalle, tuntui vääntävän kovasti ja itkettikin normaalia enemmän. Tuohan itkee tooosi vähän yleensä. Vaihdettiin Jekovittiin ja ne sopiikin vauvalle paremmin. Ei väännä vatsassa, eikä itketä :) Ilmavaivoihin ollaan kuitenkin edelleen annettu Rela-tippoja ja Disflatylia, kun vauvalla tuntuu kovasti olevan ilmaa vatsassa. Pierut tulee näin paljon vaivattomammin, eikä tarvi pusata naama punaisena :)

Öisistä ääntelyistä, meidän vauva on aika hiljainen. Sikeässä unessa ei juurikaan ääntele satunnaisia huokaisuja lukuunottamatta. Aamusta, kun alkaa nukkua kevyemmin, alkaa ääntelykin. Ja silloin sitä heräilee itsekin, kun ne äänet ei aina olekkaan hiljaisimmasta päästä :D Murisee, ähisee, kiljahtelee ja ties mitä. Mutta ihan unessa kuitenkin.

Tyttö naurattaa isäänsä ilmeillään. Pitänee liittyä seuraan katsomaan, mitä tuolla touhuavat, kun niin naurattaa :D
 
Täällä oltiin tytön kanssa aamulla 6vko:n neuvolalääkärissä. Painoa oli nyt 4625g (synt.paino tosiaan se 3078g) ja pituutta oli tullut 5,5cm synt. pituuteen, nyt siis 54,5cm. Ihmekös alkaa jo vaatettakin jäämään pieneksi..:)
Muuten ei mitään ihmeempiä, lääkärin tarkastuksessa oli kaikki kunnossa. Seuraava neuvola onkin sitten jo 2kk neuvola, silloin taitaa tulla eka rokotekin, rota-virus.. Me se meinataan ottaa, entäs muut, ootteko ajatellut asioita niin pitkälle?!

Pihla, hyvä, että ootte löytänyt sopivan d-vitskun. Hassua, että teille sopii Jekovit, kun mä jostain ymmärsin, että se aiheuttaa jus eniten vatsavaivoja.. Mutta niin erilaisia meidän pienet on..:)

Pepsimax, hienoa, että oot palautunu omiin mittoihin ja allekin!! Imetys on kyllä ihmeen hyvä raskauskilojen pudotus keino..;) Itse palauduin kanssa muutamassa viikossa omiin vaatteisiin.. Tosin kaikkia vaatteita ei tuu käytettyä, kun osa on aika epäkäytännöllisiä imettäessä..
Imetyspaitoja en siis vieläkään ole tullut hankkineeksi..

Sais aikaseksi, niin väsäisin tuohon etusivulle jonkin sortin esittelylistan..

Sofi ja "Lelli" 1kk

P.S. Nimi vihdoin valittu, pitkällisen vääntämisen jälkeen..;)
 
Huomenta!
Tosin hutomerkin vois jättää pois, ei ole ihan pirtein olo. Tytölle ilmaantui masuvaivoja, enkä ole mitään poikkeavaa edes syönyt. D-tipatkin on vielä jäänyt alottamatta, niin syy ei voi olla siinäkään. Nyt sitten sylitellään ihan urakalla ja liinakin on ollu käytössä, sinänsä ihan normaalia, mutta tätä siis nyt myös nukkuminen. Heti jos laskee sylistä pois ni max10min ja herää, sylissä nukkuu sit vaik kui kauan. Täytyy vaan asennoitua niin, että nyt tällaista. Huusholli huutaa siivoojaa, hieman kaappien raivaus-projekti kesken, mutta eipä nuo laatikot ja romppeet mihinkään lattioilta karkaa. Ihmettelen vaan, miksi ihmeessä sitä säästääkin ksikenlaista...?

Onkos kukaan teistä kokeillu vauvan riippukeinua? Kokemuksia? Ajattelin hieman tutustua niihin jos olis kätevä.Kaippa sellaisen käytettynäkin löytäisi.

Nyt lähettelenkin esikoisen kouluun, kello hujahti.
 
Meillä ihan sama ongelma mikä Nuusku82:lla,eli vauva nukkuu kyllä sylissä mutta heti kun laittaa omaan sänkyynsä niin kohta herää tai 10 minuutin päästä.Muutenkin nämä päiväunet vauvalla on niin katkonaisia koko ajan
 
Nuusku mulla ei oo riippukeinua,mut koliikkikeinu on. ja on kyllä kätevä laite. saa ruoan tms laitettua vaikka vauva ei nukkuiskaan. viihtyy tosi hyvin. oli jo tuon taaperon aikaan paljo käytössä.

onko teillä muutes vauva kapalossa? se vois olla yks apukeino jos ei viihdy/nuku omassa sängyssä. joillekki vauvoille se tuo sitä turvallisuuden tuntua kun on kiedottu pakettiin. ja siinnon lämminki :)

meillä oli siis tänään lääkärineuvola molemmilla. kaikki on ok. poika painaa jo yli 5 kg :p
mut mä en vielä saanukkaa kierukkaa, ei ollu vielä kohtu tarpeeks vahva... no laitetaan sit kuukauden-parin päästä...
saas nähä tuleeko kovatki masuvaivat mein pienelle,sai nimittäin rotarokotteen!!
 
Papsunen: Minkä ikäinen vauva sinulla on?
Meillä tämä "syliuniongelma" vasta 3.päivää menossa. Illalla saadaan typy nukkuu omaan sänkyynsä josta sitten yöllä nostan viereen imemään ja kainaloon tuo tyttö sitten aamuun asti jääkin. Eihän tytöllä ole ikää kuin vasta reilu 2vk, joten mistään unirytmistä en vielä ole huolissani. Valitettavan tutulle kyllä kuitenkin kuulostaa juuri tuo, että herää heti 10min. kuluttua vaikka kuinka varovasti laskiai sylistä pois. Olen koittanu seurata milloin syvässä unessa, mutta ei ole vielä auttanut. Noiden masuvaivojen piikkiin olen nyt tänän levottomuuden laittanu. Saattaa unissaan alkaa yht äkkiä itkemään kovaa joka hetken päästä laantuu. Mahallaan en vielä uskalla nukuttaa kuin omassa sylissä. Täytyy kaivella vauvajumppa ohjeet ja alkaa jumppailee. Sekin kyl hyvin väsyttää vauvaa ja auttaa kyl ilmavaivoihinkin. Muistelin juuri, että näihin aikoihin se taisi esikoisellakin masuvaivat alkaa. Silloin kans jumppailtiin ja vyöhyketerapia auttoi kyl nopeasti pidempiin uniin..en kyllä kuitenkaan muista miten pien esikoinen oli siellä käydessään.

Hiemanhan tämä väsyttää, mutta olen koittanut asennoitua etten vielä hätäile. Jospas tämä menisi pian ohi. Voisikohan näin pien vielä reagoida levottomuutena kun oltiin lauantai reisdunpäällä? Tuntuu että itse alkas vasta nyt olemaan toipunut reissusta. :)
 
Moikka kaikille!
Pieni tauko kirjoittelussa.. aika haipakkaa 3 pienen lapsen huushollissa tällä hetkellä mutta kyllä me selvitään. Aikaa ei vaan jää yhtään ihmettelyyn :whistle:

Täällä vauva on aika rauhallinen tapaus, välillä vatsaa vääntää kun mulla tulee maitoa suihkulla niin ei kerkee imutella sitä vauhtia. Yöt on kans aika sekavia vielä. Valvotaan, syödään tissiä, öhistään ja öristään.

Nuusku82 Mulla tulee kans pakottava, kuumottava tunne muutamia kertoja päivässä rintoihin ja silloin oikeen tuntee kun sitä maitoa "ryöpsähtää" liivinsuojiin. Aika inhaa..
Sama myös tuossa vauvan nukahtamisessa syliin, meillä myös paras nukkumispaikka löytyy sylistä mutta sekin vaihtelee. Jos vauva on päässyt sikeään uneen, hänet voi laskea sänkyyn nukkumaan ja jatkaa uniaan mutta kevyestä unesta herää aika nopeesti sylistä laskemisen jälkeen.

Meillä ristiäiset pidetään 2.2 mutta nimeä emme ole vielä saaneet aikaiseksi sopia. Mikään ei tunnu miellyttävän. Siis jos mies ehdottaa minä en hyväksy ja toisinpäin : /
Tytöstä taitaa sittenkin tulla se Prinsessa, minkä esikoinen ehdotti nimeksi :heart:

Näin kolmannen lapsen myötä tulee ajatelleeksi että ei kasvaisi noin äkkiä. 3 viikkoa ja jo nyt niin erinäköinen ja oloinen kuin syntyessä. Apua, hidasta pieni, hidasta!!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille äideille ja vauvoille!!

081012 ja tyttö 3vko

P.s. jos haluatte kyynelkanavat auki niin kuunnelkaapa Johanna Kurkelan Ainutlaatuinen....
Yhyy, miten hieno kipale, tämä soi ehdottomasti meidän ristiäisissä!!
 
  • Tykkää
Reactions: Nuusku82
Tombatar: Kokeilin kapaloa, mut tuntuu ettei siinä viihdy sitten ollenkaan.
Tai toisinsanoen saattoihan siinä käydä niin, että purin paketin liian nopeasti protestin alettua.

Kattelin noita koliikkikeinuja kans netistä, niissä näytti et vauva istuu? Ilmeisesti niitä sit muunkinlaisia olemassa.
Vielä en kyllä pääse lähellekään hellaa ruokaa laittamaan :D mutta luottavaisena jotta sekin päivä koittaa.

Sinänsä, nyt kun tuo tytyö on ottanut asiakseen pitää äitiä myös patjanaan, niin onpa enempi aikaa näpytellä myös tänne. ;) Hyvin olen onnellinen että vaihdoin puhelimen ennen joulua, entisellä "älypuhelimellä" kirjottelu aiheutti vain verenpaineen nousua ;)


081012 Hei joo, voisko ne mahavaivat johtua tuosta suihkuavasta maidosta? Rintojen kovottelun yhdistin minäkin siihen kun maitoa alkaa valumaan liivinsuojiin. Kerran sattui rintapumppu olemaan hollilla sen tunteen tullessa ja kyllähän sitä maitoa sai sitten lyhyeen aikaan hyvin lypsettyäkin. Pumppu kun on läpinäkyvää muovia, niin siitä oikein näki kuinka maito suihkuaa..

Koitin siitäkin etsiä tietoa ja ohjeeksi löysin jotta olisi hyvä imettää vauvaa useamman kerran samasta rinnasta että kerkeää saamaan myös sitä takamaitoa. Neuvossa oli myös, että vois vauvan nukkumaan mennessä antaa imeä taas sitä "säästettyä"rintaa niin vauva saa ihan mahansa täyteen maitoa.
Vitsi kun en laittanut ylös miltä sivuilta tuon luin...helppo olis laittaa vaan linkki eikä selittää itse uudelleen toisen kirjoituksia :)

-Nuusku ja Typy 2vk+3pv

P.S Se kappale on kyllä todella kaunis ja samaa ajateltiin myös me ristiäisiin. Kurkelalta löytyy myös aikapaljon muitakin tippalinssiin kappaleita ;)
 
Viimeksi muokattu:
Sofi, meille apteekista suositeltiin nimenomaan Jekovittia, kun kysyttiin, mikä yleensä aiheuttaa vähiten vatsavaivoja. Oli apteekintädin omat lapset vauvoina saaneet Jekovittia ja oli ainut, mikä sopi :D No, tuntuu tuo meilläkin sopivan ihan hyvin, että on tosiaan erilaisia kaikki vauvat :) Minisunit ei sopineet yhtään.

Meillä oli vaihteeksi tosi levoton yö. Sain unta ehkä kolmisen tuntia koko yön aikana. Mies tuli vauvan kanssa sänkyyn puolisen tuntia mun jälkeen. Juuri niin, että olin ihan hetken ehtinyt torkahtaa ja olin entistä väsyneempi, kun mies lykkäsi mölisevän vauvan mulle kainaloon. Pari tuntia taisi mennä mölistessä, sitten nukuttiinkin neljään asti ja siinä olikin ne mun kolme tuntia :D Siitä eteenpäin vauva oli levoton. Vatsavaivoja taisi olla. Miestä pyysin nousemaan seuraavalle syötölle seitsemän jälkeen toivoen, että jäisi vauvan kanssa olkkariin, että saisin itse nukutuksi edes vähän, kun mies oli selvästi nukkunut, kun kuorsaus vaan kuului :p Ehdin juuri torkahtaa, kun sain taas levottoman vauvan kainaloon. Siinä sitten siliteltiin ja paijailtiin kymmeneen asti, kunnes päätin luovuttaa ja noustiin ylös. Otti hiukan päähän, kun toinen kuorsaa vieressä kaiken yötä ja itse silittelee levotonta ja vatsavaivaista vauvaa, eikä saanut edes aamulla niitä muutamaa tuntia unta, mitä olisi kaivannut. Onneksi vain murto-osa meidän öistä on noin huonoja. Jospa ensi yönä taas paremmilla unilla.

Neuvolassa käytiin. Tyttö on kasvanut tosi paljon. Painoa oli nyt 6 viikon iässä 3500g (2380g), pituutta 51,5cm (46,5cm). Ei ihmekään, että alle 50 senttiset vaatteet jää jo pieniksi :D Pienihän tuo vielä on ikäisekseen, mutta kovaa vauhtia kirii muita kiinni. Kovasti sai kehuja pään kannattelusta ja "juttelusta". Kuulemma harvinaista, että noin pieni juttelee niin kovasti :) Hereilläkin tuo jaksaa olla aamupäivästä iltapäivään usein 4-5 tuntia putkeen. Sitäkin ihmeteltiin. Tyttö on usein hereillä klo 10-15, ennenkuin simahtaa kolmen tunnin päikkäreille. Loppuillan onkin sitten hereillä lyhyempiä pätkiä ja nukkuu pidempiä pätkiä. Yöt nukkuu yleensä kohtuu hyvin, viime yötä taas lukuunottamatta.

Se on sitä vauva-arkea ;)
 
Pihla meillä isäntä ei ees herää yöllä kummankaan pienen huutoon. ei,vaikka tuo taapero joskus ihan kiljuu.

koliikkikeinu joo se näyttää istyvalta se asento,mut on just suunniteltu silleen et masuvaivainen on "tarpeeksi" pystyssä. ja sit ku se vielä keinuu,ni ei se rasita selkää. se on suunnilleen turvakaukalon luokkaa se istuva asento...

meillä on tällanen:
Fisher-Price - Ocean Wonders™ Aquarium Take-Along Swing™ customer reviews - product reviews - read top consumer ratings
 
Tein aikani kuluksi sitä esittelylistaa etusivulle..:) En ole kovin häävi näissä jutuissa, joten mitään kuvaa en osaa liittää..:confused:

Käykää tarkistamassa, että oon laittanut tiedot oikein, voi meinaan olla, että on vähän hyppinyt tiedot riviltä toiselle..:whistle:

Sitten kuulumisia.. Täällä on tuota samaa vaivaa, että tyttö nukahtaa vain syliin ja kun yrittää laskea pois, niin herää heti.. Mikään liina pään alla ei auta.. Joten muitakin neuvoja otetaan vastaan kiitollisuudella..

Pihlalle tsemppiä levottomiin öihin ja Nuuskulle samaten levottomiin päiviin!! Ja kaikille muillekin siinä sivussa!!:hug:

Sofi ja "lelli" 1kk

*muoks* Niin ja vinkatkaa, jos haluatte listasta jotenkin erilaisen.. Mietin, että olisko kiva laittaa vielä kuinka mones lapsi kyseessä..
 
Viimeksi muokattu:
Pikaviesti: Jeee! Laitoin typyn kehtoasennossa liinaan, tissi suuhun ja jatkoin arkiaskareita, jopa imuroin!?!?!!! Sitten tulikin aika itse syödä ja vein tytön liinoineen päivineen sänkyyn...ja tyttö on nukkunu jo kohta tunnin!!! :D Jospas tää nyt tästä, viimeyönäkin heräsi vain kerran syömään! Toki oli illan mittaan heränny tankkailemaan, mutta urvahti samantein takas unimaahan.
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
Heipparallaa!

Minun tiedot näytti olevan oikein etusivulla. Ja jos laitetaan lapsien lukumäärää niin tämä on minun ensimmäinen lapsi:heart: On kyllä aika tyttö painoitteista tämä joulukuu:D

Sofi12, täällä kans poika meinaa herätä aina kun laskee sänkyyn mutta oon alkanu tekeen niin, että kun oon laskenu pojan sänkyyn niin sujautan pari sormea niskan taakse ja annan olla hetken aikaa ja katson jääkö nukkumaan. Yleensä kyllä jää nukkuun ja saan sormet komeesti pois niskan takaa eikä herää. Ja jos meinaa herätä siihen, että sormet lähtee pois niin laitan takas ja odotan taas pienen hetken ja kokeilen uudestaan. Ei tarvi kun minuutti pitää jos sitäkään.

Tänään käytiin vaunulenkillä toisen kerran nyt kun poikakin on parantunu flunssasta. Käytiin samalla reissulla kaupassa tekeen pikkuostokset. Pelkäsin kyllä tuota kauppareissua jos poika alkaiskin huutamaan mutta hyvin meni. Poika oli hereillä kun lähdettiin ja ei tarvinnu mennä kun parikyt metriä eteen päin niin siihen simahti. Ja heräs kyl heti kun palattiin kotio. Nukahti kyl hetken päästä uudelleen ja nukkuu vieläkin:)

Täällä ollaan laittamassa poikaa ekaa kertaa yöhoitoon perjantaina. Saadaan miehen kanssa keksiä jotain kivaa. Mua kyllä vähän pelottaa antaa poika hoitoon kun tulee varmaan järkyttävä ikävä ja soittelen kuitenkin pitkin iltaa onko kaikki hyvin. En tiedä sitten kuinka pystyn nauttiin ekasta vapaaillasta kun mietin vain poikaa. Noh, sen näkee sitten. Sen kyllä tiedän, että aion nukkua kyllä niin paljon ku mahdollista ennen kun käydään hakemaan poika. Sitten varmasti taas jaksaa pitkään kun on edes yhden yön nukkunu kunnolla ilman heräilyjä. Tai sitten herään vaistomaisesti odottamaan koska huuto alkaa:D

Imetyksestä vielä sen verran, että alan nyt kallistumaan kokonaan siihen, että me mennään korvikkeella ja pullolla. Poika saa vieläkin kunnon rintaraivareita vaikka kokeilin rintakumeja. Poika sai kumista paremmin kiinni ja hyvin tykkäs imee kunnes sitten tajusi ettei sieltä tulekkaan niin vauhdilla maitoa miten pullosta. Muutaman kerran meinannut suuttua pullollekkin kun muutaman kerran tullu vauhdilla sitä maitoa. Poika on meinaan sen verran kova hotkimaan että oon ihmetelly kuinka se ei oo tukehtunu siihen maitoon. Ahne kaveri.

Hymyjä myös alkaa väläyttelemään useammin.

Nyt tällanen tylsä pikanen uni kertomus minkä näin viime yönä:
Jouduin meneen pojan kanssa takasin sairaalaan kun poika oli sen joku pari viikkonen. Se siis oli normaali käytäntö että kaikki menee lapsiensa kanssa takas sairaalaan kun on pariviikkonen. Noh, menin sitten ja minut ohjattiin hissillä huoneeseen. Ihmettelin ku en päässyt sinne normaalille osastolle joka oli eri paikassa. Noh, en välittänyt vaan marssin huoneeseen. Siellä sitten aloin purkaan tavaroita ja väsään kaiken näköstä mikä oli unessa normaalia mutta tosi elämässä kyllä ei. Aloin esimerkiksi valitsemaan sieltä pleikkari pelejä mitä alkaisin seuraavaksi pelaamaan ja ihmettelin kaiken näköstä. Noh, sit aloin juttelemaan huonekaverille joka oli pääsemässä pois sinä päivänä. Olin ihan kateellisena kun ite vasta jouduin sinne. Sit mietin koskahan ite pääsen pois sieltä ja mies kattoi jotain lappuja mitkä olin saanu tullessani sinne. Olin siis saapunut perjantaina ja olin pääsemässä vasta sunnuntaina pois. Jokaiselle päivälle oli jotakin tekemistä. Ja jouduin olemaan sunnuntaihin asti siksi, että mun piti opetella kasaamaan matkasänky:LOL:
No, onneks ei tarvi tosi elämässä mennä sairaalaan moneks päivää sen takia, että pitää opetella kasaamaan matkasänky.

Jäi tunne että jotain jäi nyt kommentoimatta mutta nyt ei kerkiä kun alkaa kuuluun ähinää taustalta.

ceecee ja poika 3vko ja 5pv
 

Yhteistyössä