Ensimmäisessä sokerirasituksessa (oulussa) minullakin oli se 12 t syömättä. Alkuraskauden pahoinvoinnin aikaan se oli kyllä todellista tuskaa! Nyt pitäis toiseen kertaan mennä rasitukseen, mutta en millään haluaisi. Oululaiset oliko se juoma muuten minkälaista? Kesällä oli aivan kamalaa taskulämmintä, paksua, ällömakeaa litkua. 1,5 vuotta sitten OYSissa oli ihan ok:n makuista kylmää "limua". Maistui väljähtyneelle kokikselle, joten sen vuoksi tuo kesän juoma oli kamala shokki. Sen juoman pahuuden takia en halua mennä uudelleen sinne. Nyt kyllä sen syömättömyyden kestän, kun ei ruoka muutenkaan maistu.
Minäkin olen esikoisen OYSissa synnyttänyt ja reissu oli nopea, joten mitään suuria tunteita siitä ei jäänyt. Synnytys oli nopea, olin synnärillä varmaan 3 tuntia yhteensä, joista synnytykseen meni reipas tunti. En oikein muista koko tilanteesta mitään, tai ainakaan niistä kestään ihmisestä ketä siellä paikalla oli. Paikalla oli muistaakseni kaksi lasten lääkäriä ja kaksi kätilöä sekä mies. Vauvahan lähti samantien teholle ennenaikaisuuden vuoksi, joten oli erilainen synnytys.
mulla on ollut kontrollikäyntejä äitiyspolille tässä useita, kun kohdunsuun ennenaikaista kypsymistä tarkkaillaan. Tilanne on pitkään ollu sama eli kohdun ulkosuu sormelle auki ja paikat pehmeät. Kanavaa on onneksi yli 35 mm jäljellä eikä funneloi ollenkaan. Kävin jo tässä pari yötä sitten synnärillä, kun oli kipuja alaselässä ja -vatsalla. En ollut yhtään varma oliko supistuksia vai ei. Synnärillä jäi vähän paha maku suuhun, kun ei ne edes käyrille laittanu, että olis nähny oliko suppareita vai ei. Katsoivat vain ultralla kohdunsuun tilanteen. Lääkäri ei ehtinyt edes kunnolla papereitani lukea, kun totesi vain, ettei näin nopeasti voi mitään edistystä kohdunsuulla tapahtua (olin päivällä käynyt ä-polilla). Esikoisen kanssa kaikki oikeasti tapahtui nopeasti ja sairaalaan joutuessani oli juuri tuossa ajassa (eli aamun lääkärikäynnin ja illan välissä) oli paikat auennu useita senttejä pienellä kivulla. Synnytyskin lähti käyntiin lopulta niin nopeasti ja yllättäen että heräsin unesta kamalaan kipuun, jolloin olin jo täydet 10 cm auki. Siis aivan varkain oli paikat auennut. No mut pääasia oli, että paikat oli ennalla tuolloin ja kivutkin loppui särkylääkkeillä.
Meillä on kohta tälle pikkuiselle kaikki hankittu. Jotain pientä puuttuu eli rintapumppu, tuttipulloja, tutteja, harsoja ja jotain pientä vaatetta. Pikkuvaatteita olen tässä pikku hiljaa ostellut. Nyt pitäis jaksaa loput ostokset tehdä, kun en jaksa enää kaupungilla paljoa käydä.
Olen siis sairaslomalla ja esikoinen on hoidossa. En todellakaan jaksa enää juosta kokonaista päivää esikoisen perässä, joten oli kyllä hyvä, että haettiin hänelle hoitopaikka ajoissa. Päivät menee tässä kotosalla itsenäisesti opiskellessa. Itse vielä onneksi pystyn esikoisen hoitoon viemään ja hakemaan, kun matka on niin lyhyt.
Pitäis kelan paperit lähettää sekä äitiysrahahakemus, että sairaslomahakemus. Äitiyspakkausta ei oteta.
Mä en osaa vielä synnytystä miettiä yhtään, eniten stressaan siitä, että jos joudun vuodelepoon. Samoin nimiä tai kummeja ei olla vielä mietitty.
kaapo ja pikkuveli rv26+0