Paljon onnea
nopnop,
NäkkärinMuru,
Tombatar ja
HayLina! :flower:
Rödluvanille myöhäiset tsempit käynnistykseen!
Sofille myös tsempit huomiseen käynnistykseen!
Kurrelle tsempit sektioon! Tällä viikolla tuleekin paljon pieniä joulutonttuja
Kiitos myös kaikille
katetrointi ja
puudutus kokemusten jakamisesta. Itseäkin ihan hirveästi pelottaa etenkin se katetrointi, kun täällä se kuulemma tehdään ennen puudutusta. Pelottaa se puudutuskin kyllä. Olen tosi piikkikammoinen, joten koville ottaa, kun sektioaamuna otetaan verikokeet, laitetaan tippa, katetroidaan (siihen ei kai liity neuloja?) ja laitetaan spinaali. Sitten olisi vielä itse leikkauskin! Meidän aamulle on kaksi suunniteltua sektiota ja onneksi me ollaan ne ensimmäiset, niin ei ole niin pitkää jännitystä ja hermoilua edessä. Vaikka kyllä se niin paljon jännittää, että saisivat heti ovella jo huumata minut
Spinaali jännittää jo senkin takia, että en usko kärsiväni supistuskivuista, kun se laitetaan. Varmaan se on helpotus silloin, kun on kovat supistuskivut päällä, mutta kun menee suunniteltuun sektioon ilman supistuksia, niin joutuu jännittämään ihan kaikkea, kun ehtii liikaa keskittymään siihen ajattelemiseen.
Täälläkin välillä alaselkäjomotusta, mutta olen koko ajan kuvitellut sen johtuvan siitä, että paikat on niin jumissa, kun ei pääse kunnolla liikkumaan. Tiedä sitten, tekeekö ne jomotukset jotain vai ei, mutta eipä sillä kai tässä vaiheessa enää ole niin väliäkään. Kunhan tuo vauva ei ottaisi varaslähtöä, kun on se sektioaikakin nyt sovittu ja lähellä ja tuo on perätilassa
En kyllä usko, että se enää ehtii omin päin syntymäänkään, kun ei mitään sellaisia tuntemuksia ole.
Sairaalakassia olen tänään vähän pakkaillut. Unohdan varmaan puolet tarvitsemistani tavaroista kotiin, mutta tuokoot mies tai äiti sitten perästä. Pientä evästä olen pakkaillut, omia sukkia ja sellaista, mitä en nyt just tarvi kotona. Hirveän hankalaa, kun suurin osa, mitä tarvin mukaan, on sellaista, mitä tarvin vielä leikkauspäivän aamuna ja sitten tuskin muistan niitä enää kassiin laittaakaan
Mullakin ihmiset päivittelee mahan pientä kokoa, eivätkä ota uskoakseen, kun kerron, että laskettuun aikaan on enää reilut 2 viikkoa