Joulukuun toivevauvat 2012 *Lokakuussa*



Meitä on jo 106 odottajaa!!

Laskettu aika
Nimi/Ikä/Monesko lapsi/Sairaala/Tyttö vai poika



28.11
Minsku82/30/kolmas/PS/tyttölupaus

30.11
Tuikku*/32/ensimmäinen/PKKS

1.12
Emerentia/22/ensimmäinen/TAYS/poikalupaus
once upon a time/24/toinen/TAYS
HayLina/27/toinen/OYS
mia-mamma/31/ensimmäinen/LS
Madicken04/neljäs/Ruotsi

2.12
äippis1/28/kolmas/KYS
(Jenksula/TAYS/kaksoset) --- enkelipojat syntyivät 18+2. Otamme osaa.

3.12
Minskis/27/ensimmäinen/KYS/kaksospojat
tytti85/26/toinen/KYS
TingaTanga/26/NKL

4.12
Sofi12/31/toinen/SeKS
juron-jaure/39/kolmas/TAYS/tyttölupaus
Wera_/29v./Ensimmäinen/SeKs/tyttölupaus

5.12
Santukka/26/kolmas/OYS
Pudelberg/30/ensimmäinen/Kät
puro/27/esikoinen/TYKS

6.12
Tuittutuire
Kultasiipi91/21/toinen/TAYS/tyttölupaus
tombatar/36/neljäs/SeKS/poikalupaus

7.12
young-mum/19/ensimmäinen/PHKS
piio/kolmas/KYS
ikuinenkuumeilija/22/neljäs/K-PKS
nopnop/20/ensimmäinen/OYS/tyttölupaus
Annah81/31/toinen/NKL/poikalupaus

8.12
Pihlaja-/26/ensimmäinen/VAS?

9.12
ViolaRose/33/neljäs/TAYS
Sandde/24/ensimmäinen/TYKS

10.12
Silti Onnellinen/32/kolmas/OYS
kurre/25/toinen/PHKS/tyttölupaus
stellariia/21/
Enny/25/ensimmäinen/LS/poikalupaus
dzelli/21/esikoinen/TYKS
Vogue/26/toinen/Kät/poikalupaus
Peppi1981/30/ensimmäinen/OYS/tyttölupaus
Pumpuli-81/30/kolmas/TAYS/tyttölupaus

11.12
*tähti/34/ kolmas/Tays
11.12.12./34/ensimmäinen/KÄT

12.12
linsku/33/ensimmäinen/Nkl
Talvitaapero/30/toinen
Mom4two?/24/toinen

13.12
Vaavimasu/neljäs/OAS/poikalupaus

14.12
Baby on Board/34/ensimmäinen/NKL/poikalupaus
mimina/19/ensimmäinen/Kät/tyttölupaus

15.12
Ain00/22/toinen/KOKS
NäkkärinMuru/30/kuudes/KYS

16.12
PIKKUMAMI85/27/neljäs/SeKS
Tolkuton/23/toinen/NKL tai HYS
-minttu-/21/ensimmäinen/TAYS/poikalupaus
Undu/30/toinen/JS
jabadaba77/35/viides/K-SKS/tyttölupaus
luppi/22/ ensimmäinen/SatKs
Obladi Oblada/35/toinen/K-SKS

17.12
Jan-na/28/toinen/JS
Marisa79/32/ensimmäinen/OYS
keissa/17/ensimmäinen
joululahja2012/27/ensimmäinen/PHKS
helmerii/poikalupaus

18.12
hemptunen/kolmas/K-PKS
nis/29/ensimmäinen
Hilma/26/kolmas/KOKS
Nenna85/26/ensimmäinen

19.12
Nezzie80/32/ensimmäinen/SatKS tai VAS
Kaapo80/32/toinen/OYS/poikalupaus
jouluvauva/35/kolmas/SeKS
malttamaton/kolmas/poikalupaus
Jenskaa/21/ensimmäinen/KYS

20.12
mame31/32/toinen/tyttölupaus
futuremami/28/toinen/OYS
BabyBelly/22/toinen/VAS
nipa86/26/toinen/NKL/tyttölupaus

21.12
Ehkänen/28/neljäs/SeKS
Pepsimax86/25/ensimmäinen/KOKS/poikalupaus
*Pihla*/25/ensimmäinen/tyttölupaus

22.12
sanna89-/22/toinen/KYS
Rödluvan/30/ensimmäinen/TYKS/poikalupaus
minttis81/31/neljäs/KOKS
Vanullas/35/toinen/TYKS
Julia_/21/ensimmäinen/KOS

23.12
Pink*/toinen
kiri/33/toinen/TYKS
Nana2012/28/ensimmäinen/SatKS

24.12
Seerumia/21/toinen/LAS
Anni-Ilona/kolmas
Taurus91/21/ensimmäinen/OAS
joulupallo/28/toinen/K-PKS
Susanna#1/18/ensimmäinen/SatKS/tyttölupaus
Himmu/27/ensimmäinen/K-SKS

25.12
Vanilya/21/ensimmäinen/SKS
Ninn1/23/ensimmäinen/Kät/tyttölupaus
PikkuR/25/ensimmäinen/OYS/poikalupaus

26.12
Ittuli/24/kolmas
Lion -79/32/toinen/JS
Hermanni12/31/ensimmäinen/OYS
Pisara/26/ensimmäinen/MKS/tyttölupaus

27.12
Ciru/28/ensimmäinen/NKL
joulukuu2012/22/kolmas
Pikku J/26/ensimmäinen/TYKS

28.12
Äpyli/29/neljäs/OYS/tyttölupaus
Murunmami/25/toinen/EKKS

29.12
oranssikirahvi
Tupuna/33/kolmas/Kät:H/poikalupaus
marial78/kolmas/OYS

30.12
lanttu-anttu

31.12
(jen_ni/25/toinen/TYKS) --- enkelipoika syntyi rv 23+0. Otamme osaa.
yöperhonen/23/ensimmäinen/EKKS/poikalupaus

?.12
Cheeky/21/toinen





:heart:SYNTYNEET!!:heart:
pvm/nimimerkki/sukupuoli/viikot/pituus ja paino


19.8/Vauvaton/kaksospojat/23+0 --- Molemmat menehtyivät. Otamme osaa.






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Lahden aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LOAS= Loimaan aluesairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus



Aiemmat keskustelut:
Maaliskuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2115392-joulukuun-toive-vauvat-2012-a/
Huhtikuun ketju:
Joulukuun Toivevauvat *HUHTIKUU*
Toukokuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2133441-joulukuun-toivevauvat-2012-toukokuussa/#post26175030
Kesäkuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2147070-joulukuun-toivevauvat-2012-kesakuussa/
Heinäkuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2160247-joulukuun-toivevauvat-2012-heinakuussa/
Elokuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2171246-joulukuun-toivevauvat-2012-elokuussa/
Syyskuun ketju:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2182869-joulukuun-toivevauvat-2012-syyskuussa/


Päivityspyynnöt paksulla ja punaisella!
(Ohje: Viestinkirjoitusruudussa mustaa ensin se teksti jota haluat muokata. Sitten painat B-painiketta (Bold). Sen jälkeen paina A-painiketta (Text color) ja pääset valitsemaan haluamasi värin. Valitse punainen.)
 
Viimeksi muokattu:
No niin, lokakuu alkaa. Vielä ei voi ehkä ihan sanoa että loppusuora häämöttää mutta ei se niin kaukanakaan enää ole! Tässä kuussa loputkin pääsevät viimeisen kolmanneksen puolelle :) Nautitaan syksystä!

Rödluvan ja Beetakingi 28+1
 
Täällä paukkuu odotettu kolmenkymmenviikon rajapyykki. jeiiiiiii!!

Täällä ei muutto mennyt ihan niinkuin oli tarkoitus. Alunperin oli tarkoitus perjantaina muuttaa uuteen kotiin, mutta torstai iltana klo 18.30 tuli puhelu, että kämpät eivät ole valmiita ja muutto venyy ainakin viikolla. Muuten ihan hyvä, mutta uudet asukkaat muuttivat lauantaina meidän vanhaan kotiin. :D No nyt vietetään tämä viikko hotellielämää pojan, miehen, mahan ja kahden koiran kanssa ja toivotaan sormet ristissä, että edes nyt perjantaina päästäisiin muuttamaan. Onhan tämä elämä täällä nyt kuitenkin melko rankkaa, kun jokapäivä joutuu urakoitsijan laskuun pihviä syömään.. :xmas:

Tänään olisi myös neuvola uudessa neuvolassa. Tuun sen jälkeen kertomaan kuulumisia sieltä.

 
Uuden pinon korkkaaminen täälläkin! Kiitos taas uudesta pinosta Rödluvan!

Meillä ei tilanne ole kovin hyvä. Minulla on riskiraskaus edellisen ennenaikaisen synnytyksen takia, syytä ei silloin löydetty. Epäilty heikkoa kohdunkaulaa ja se taitaa ollakin syy. Olen rv 14 lähtien käynyt kohdunsuunkontrollissa säännöllisesti ja sairaslomalla olen ollut koko syksyn tämän riskin takia.

Viime viikolla kävin normaalissa kontrollissa ja huomattiin, että kypsymistä on tapahtunut. Jouduin sairaalaan vuodelepoon. Tämä oli kamala shokki minulle. Nyt olen onneksi päässyt jo kotiin jatkamaan vuodelepoa, mutta on tämä vaikeeta lepäillä, kun näkee kuinka paljon mies kuormittuu kotitöistä ja lapsen hoidosta. Nyt pitää kuitenkin malttaa levätä, että pikkuinen saa vielä kasvaa!

Sairaalaan joutuessani oli rv 27+6 ja nyt on rv 28+5. Ensimmäinen etappi on reilun viikon päästä eli rv 30. Sitten seuraava on rv 33, joilloin esikoinen syntyi. Viimeinen etappi on rv 35, jolloin pääsen viimeistään liikkeelle normaaliin odotukseen.

Kovasti toivon, että päästään turvallisille viikoilla, jotta pääsisimme perheenä kokemaan normaalin pikkuvauva-ajan. Olen niin kovasti toivonut, että saisin vauvan heti synnytyksen jälkeen rinnalle ja vierihoitoon. Sekä tietysti viedä vauvan kotiin samaan aikaan, kun itsekin kotiudun. Näihin on vielä mahdollisuus, mutta se vaatiin monen viikon lepoa!

Voguella kyllä oli tosi paha takapakki tuossa muuttamisessa! Eikö oikeasti urakoitsija tiennyt yhtään aiemmin, ettei asunto valmistu?? Hotellissa asuminen ei ole helppoa, mutta onneksi kyseessä on noin lyhyt aika, joten etteköhän selviä!

kaapo ja pikkuveli rv 28+5
 
Kiitos uudesta pinosta jälleen Rödluvan :flower:

Vielä ois reilu 6 viikkoa töitä jäljellä ennen mammiksen alkua :whistle: niistä 2 viikkoa menee koulussa, joten eiköhän se aika mene suht nopeasti :). Nyt on noiden pidempien vuorojen aikana alkanu maha tuntumaan tosi raskaalta, mutta ei onneks mitään selkä vaivoja ole ilmenny vieläkään. Meinasin ruveta tukivyötä pitämään ainakin noissa pitkissä vuoroissa niin jos selviäis ilman suurempia rasitusvaurioita tän loppuajankin :rolleyes:.
Keskiviikkona on taas ultra :heart: , ihana nähdä pikkuinen =) toivottavasti kasvu on pysyny maltillisena ja kaikki ois muutenki edelleen hyvin.
Ihanaa lokakuuta kaikille!

Minttis 28+2
 
Ihana kuva ja uus pino, Mukavaa Lokakuuta kaikille ja kiitos uudesta Lokakuisten pinosta!!

Vogue, sympatiat poikkeustilasta asumisessa--meillä alkaa remontin takia nyt vasta selkeytymään, mutta eihän se nyt verrattavissa ole. Kokeilkaa, jos joku vakuutus- urakoitsijan tai teidän- osallistus hotellikuluihin, kun noin viimetingassa ilmottivat.

Kaapo iisisti vaan, vaikka helppo sivusta huudella, itsellä takana ainoostaan hyperemesis- eli tiputuksessa toivuttu rajusta pahoinvoinnista, kesti 8 vkoa, ja tuli siinä sairaalassa hypättyä..Nyt vaan lepäät, ja voimia!
 
Pinoa merkkailen.. :)

Kaapo80 : Jaksamisia lepäilyyn, toivottavasti pikkuinen ei kovin aikaisin ottaisi varaslähtöä :)

Mä muutin lauantaina isompaan asuntoon ja tää on kyllä tilava :heart: Ainoo, että aika viileä asunto ja naapureiden äänet kuuluu tosi selvästi. Edelliset asukkaat oli myös jättänyt asunnon melkoiseen kuntoon, mutta kyllä tästä koti tulee minulle ja pikkuiselle. Koira on vaan ihan ihmeissään, koko ajan kulkee kannoilla. Vaan eiköhän sekin totu tähän muutokseen, hieman vaan hirvittää jättää toinen yksin työpäivän ajaksi tuntemattomaan paikkaan.. Naapuritkin varmaan arvostaa.

Emerentia ja Bebe 31+2
 
Kiitos Rödluvan taas pinon päivittämisestä!!:flower:

Ei varsinaisesti asiaa, kunhan tulin kans korkkaamaan uuden pinon..:p Se ollis torstaista tasan 2kuukautta laskettuun.. Pikkujoulua odotellessa..:xmas:

Kaapo, tsemppiä lepäilyyn!!! Raskaalta kuulostaa, mutta kunhan pikkuinen vielä hetken jaksaisi yksiössään!!

Vogue, no ompas harmillinen tilanne!! Toisaalta, mikäs siinä hotellissa ja sen ruualla ollessa ja vielä toisen laskuun..;)

Emenrentiallekin onnea uuteen kotiin! Kyllä se koirulikin varmasti nopeasti kotiutuu..:)

Sofi ja ekaverakara esu, huomenna olis poksupäivä, 30+6
 
Heippa hei pitkästä aikaa! =)

Jossain vaiheessa liityin mukaan tähän ketjuun, ja päivittäin lueskelen ja seuraan aktiivisesti kirjoitteluanne. En vaan ole saanut aikaiseksi itse kirjoitella. Päätin nyt kuitenkin tulla piipahtamaan :)

Kiitoksia Rödluvan pinojen päivittämisestä! Mulle vois tonne etusivulle lisätä poikalupauksen. Aktiivinen kaveri masussa asustaakin ja hikottelukin on tuntunut jo parin viikon ajan. Selkä on oireillut ja pari viikkoa oon joutunut saikkuilemaan, saa nähdä saanko huomenna neuvolassa lisää. Työnteko ei kyllä muutenkaan kiinnosta enää ollenkaan, haluisin vaan olla kotona laittamassa kämppää kuntoon vauvaa varten :)

Kaapo80, tosi harmillinen tilanne sulla siellä : / Tsemppiä loppuodotukseen ja toivottavasti pikkuinen pysyy masussa tarpeeksi pitkään :)

Vogue, harmi että teidän muutto venähti, mutta hyvä että urakoitsija sentään korvaa sen teille! Toivottavasti pääsette pian uuteen kotiin :)

Emerentialle myös onnea uuteen kotiin. Toivottavasti koirakin pian kotiutuu sinne, ainahan se on iso juttu myös karvakaverille muuttaa uuteen paikkaan.

Oli paljon muitakin, joille piti kommentoida tsempit tai muuta, mutta en nyt muista kenelle! Tykkään kovasti lukea muiden samassa tilanteessa olevien kuulumisia, mutta kirjoittelu jotenkin aina jää. Pysyttelen siis jatkossakin lueskelupuolella, ellen nyt innostu kovasti rustailemaan tekstiä :) Tuo poikalupauksen päivittäminen nyt ois ihan kiva, niin saadaan yksi poika lisää tuohon etusivun listaan :)

-minttu- ja poitsu 29+1
 
Emerentialle onnea uuteen kotiin!:flower:

Vogue, tosi harmillinen tilanne, varmasti ärsyttää tommonen. Tulee kyllä mieleen että täytyikö urakoitsijan pantata tota ilmoitusta ihan viime tinkaan? No, tsemppiä teille, onneksi kyseessä ei ole pitkä aika!

Kaapo, lepää nyt ihan rauhassa ja toivotaan että pikkuinen ei vielä saa päähänsä syntyä! Mutta jos syntyisikin niin olet kuitenkin jo varsin hyvillä viikoilla siinä mielessä, että vauva jäisi kyllä eloon ja vakavien komplikaatioiden todennäköisyyskin olisi pieni jo nyt. Toki ei varmaan lohduta jos sun murheesi on se, ettet saisi vauvaa vierihoitoon ja nopeasti kotiin, mutta kuitenkin. Jaksamista!

Täällä ei mitään uutta, huomenna eka käynti uudessa neuvolassa. Puhelimessa ainakin uusi terkka kuulosti iloiselta.

Ai niin juu, pakko kertoa teillekin että perjantaina kun tultiin 4D-ultrasta mies oli ihan fiiliksissä vauvan näkemisestä ja sanoi että voi kun aika menisi nopeasti että vauvan saisi jo syliin :heart: Tippa tuli meikäläisellä linssiin välittömästi!! Ihanaa kuulla toisen sanovan noin, kun muuten yleensä suhtautuu aika tyynesti tähän raskauteen ja vauvan tuloon. Tai siis kyllähän se joka päivä taputtelee mun mahaa hymyillen ja kysyy miten voin ja passaa mua, mutta en ole tähän asti kuullut mitään vastaavaa haikailua vauva-arkeen, siksi oon niin iloinen =)

Rödluvan ja Beetakingi 28+2
 
Tulin merkkaamaan uuden ketjun ja poksumaan. :)

Enää ei ole kuin 10 viikkoa jäljellä, mutta onneksi vielä kuitenkin niin paljon, että on aikaa hankkia noita tavaroita. Mietittiin lauantaina, että koskahan meille iskee paniikki, kun on niin paljon asioita vielä hankkimatta. :whistle: Saatiin eilen siivottua vihdoin keittiön kaapit, piti vähän miestä patistaa, kun hän tietenkin olisi halunnut tehdä vapaa päivänä jotain muuta. Yksi asia on nyt hoidettu ja kymmenen olisi edessä. Joku päivä pitäisi saada aikaiseksi siivottua tuo vaatehuonekin. Se on niin täynnä tavaraa, että mietin kuinka saisin sen järkevimmin siivottua. Ärsyttää jo valmiiksi, kun pitää ylös alas kipittää noita tikapuita, vaikka ei siinä ole montaa askelmaa.

Kaapo: Voimia lepäilyyn. :hug: Toivottavasti pikkuinen vielä viihtyy pitkään yksiössään. :)

Vogue: Onpa ikävä tilanne, että muutto viivästyi ja jouduitte hotelliin asumaan. Onneksi sentään toinen maksaa laskun. :)

Peppi1981 ja Sykerö 30+0
 
Täällä yksi, joka on seurannut ketjua huhtikuusta saakka, mutten ole kuitenkaan liittynyt mukaan keskusteluun aikaisemmin. Ensimmäistä lasta odotellaan ja viikkoja on kasassa 29 ja risat. Teidän jutuista on kyllä saanut vertaistukea itselle, kiitos siis teille!

Pepin tavoin meilläkin on vielä melko paljon hankkimatta vauvaa varten: vaunut, sänky, amme, harsot sun muut pienemmät tarvikkeet. Olen kyllä varsinkin vaunuja ja sänkyjä katsellut jo useamman kuukauden, mutta en vain osaa päättää. Tai päätän ja sitten muutaman päivän päästä kuulen toisen mielipiteen asiasta ja alan pohtia valintaani uudelleen. =)
Vaatteita olen saanut paljon käytettynä ja muutama on tullut ostettuakin. Turvakaukalo taitaa olla ainut isompi hankinta, joka on jo tehty (Gracon Logigo S).

Olisko kiinnostusta keskustella enemmän vaunuista? Luulin päättäneeni, että meille tulee Emmaljungan City Crossit, mutta nyt olen vähän yrittänyt tutustua Brion vaunuihinkin. Emmaljungille tulisi hintaa tonni kaikkinensa, joten visuus meinaa iskeä. Ensin olin laittamassa vaunuja käytettyinä, mutta sen olen kuitenkin päättänyt, että uudet ne on oltava kun toivottavasti useampi lapsi niissä kyydittäisiin myöhemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: juron-jaure
vaunuista mulla on GESLEIN(?)-merkkiset yhdistelmät,hommasin tuolle taaperolle käytettyinä. muuten aivan mahtavat,mutta se kasaussysteemi on niin outo,etten oo vielä osannu laittaa niitä.

meni sitte suunnitelmat uusiks. munhan piti ostaa tälle pojalle se pyörillä oleva kehto mut siellä vaunula.fi:ssä ei oo niitä enää :mad: päädyttiin sitte ukon kans vuokraamaan ensisänky neuvolan kautta. sit myöhemmin hommataan pinnasänky jos tuo taapero vielä nukkuu omassaan... pitää muistaa vaan varata se ajoissa,ettei tuu sit hätää...

eipä mulla tässä muuta,nuo tuli yhtäkkiä mieleen ;)

 
Ele_ mä muistelen, että Gragon turvaistuin menee adapterilla Emmaljungan vaunuihin. Korjatkaa jos muistan väärin, mutta musta ehdottomasti tärkeimpiä vaunujen ominaisuuksia! Kauppaankin kun menee ja meillä ainakin aina nukahti muksut autoon, niin helppo nostaa vaan kaukalo ratasosaan ja lähteä ostoksille, tai ihan minne vaan. Ja tosi kätevä jos tulee toinen, niin seisomalauta vaan ratasosaan ja pienempi turvakaukalossa. Mähän ehdin myymään meidän emmaljungat, mutta turvakaukalon olin antanut ystävälle. Hän ystävällisesti palautti sen ja lupasi vielä lainata heidän vaunujaan ettei tarvitse poitsua varten ostaa uusia. Mä kyllä tykkäsin Emmaljungista muutenkin, jotenkin musta jämäkämmät kun Briot. Mutta jokaisella on oma makunsa, ystäväni joka sai samaan aikaan esikoisen, ei voinut sietää meidän emmaljungia, kun tykkäsi Briojen "lötköydestä". Sitä paitsi Emmaljungista saa kyllä rahaa takaisin myytäessä, myin omamme 2008 mallin joka ehtivät olemaan kahdella ja sain niistä huutonetissä melkein 500€ eli tosi hyvin.

kaapo: voimia lepäilyyn!

(.) mun töissä käynti taitaa jäädä lyhyesti, tosi pahalta tuntuu istua ja takana vasta 1. työpäivä...Täytyy tilata joka nostamaan työpöytä ylemmäksi jos se auttaisi ettei maha paina reisiin niin pahasti, nyt ihan kauhea olo. Joka kerta kun nousee ylös jaloittelemaan, kun istuminen tuntuu niin pahalta, niin suonikohjuihin alapäässä tulee humahdus ja paineen tunne ihan kauhea. Eli en tiedä kumpi parempi/pahemmi: koko ajan jäytäminen alamahalla vai sitten jaloittelun tuoma helpotus alavatsan tuskaan mutta tilalle tuleva paine alapäähän :(
 
Kiitokset kaikille tsempeistä! =) Näiltä näkymin perjantaina päästään onneksi muuttamaan.

Kaapolle voimia lepäilyyn ja toivotaan, että vaavi malttaisi pysyä vielä masussa. :hug:

Hankinnoista meiltä puuttuu vielä turvakaukalo, amme, hoitopöydät ja pikkutilpehöörit.

Neuvola takana ja kaikki oli kunnossa. Hb ei ollut tippunut vaan oli sen 129, että ihan hyvä etten aloittanut rautakuuria omin päin. SF-mitta oli tehnyt hurjan pomppauksen ja oli kolmessa viikossa kasvanut 5 cm, ollen jo 32 cm :O . Mutta eipä tuo terkka siitä mitään sanonut, vaikka se huiteli jo pitkälti yläkäyrän päällä. Ukko oli edelleen raivotarjonnassa pää tukevasti alhaalla, mitä ihmettelen, kun hän on niin masussa möyrynnyt.

Vogue ja Taimen alku 30+0
 
Minä en tiedä että kuinka kauan pystyn käymään enään töissä, tuntuu todella pahalta istua kun kaveri painaa keuhkoja jo niin pahasti ettei meinaa happea saada : / Eikä kyllä yhtään helpota se että työni on istumatyötä! :mad:

helmeri & toukkis 29+0 :heart: meneepäs muuten ihan super nopeean nämä viikot, hui! :LOL:
 
Kiitos uudesta pinosta; uskomatonta, että mennään lokakuussa. Muistan vielä, kun kärvistelin toukokuussa nt-ultraa odotellessa ja nyt on siis muka 10 viikkoa jäljellä!

Painiskelen hoitopöydän kanssa, kun haluaisin ehkä mielummin asentaa kylppäriin laminaattitason pesukoneen ja viereen laatikoston, minkä päälle taso ylettyisi. Toisaalta hoitopöydän saisi kyllä Ikeasta aika vähin vaivoin... :confused:

Vaunuista, taisin jossain vaiheessa päivittää, että meillä päädyttiin Brion Happy yhdistelmiin; ne miellyttivät eniten silmää, ja oli kaikki ominaisuudet, mitä tarvitsee. Saimme myös jotain yli 100e alennusta tilauksesta, kun ostettiin samaan syssyyn Brion turvakaukalo. Lupasivat vielä kaupassa kasata vaunut meille valmiiksi, niin ei tarvitse kuin noutaa, kun on toimitettu. Muuta ei vielä olekaan, mutta kaupan tädin mukaan nyt päästään jo sairaalasta kotiin :)

Tsemppiä myös kaikille muuttajille ja remppaajille. Meillä on keittiöremontti loppusuoralla, ja yllättävän raskasta on ollut, kun pitää samaan aikaan valvoa työmaata, käydä töissä ja huolehtia miehen ruokahuollosta = kylpyhuonekokkausta mikroaaltouunin avustuksella... puuh! Sitten kun keittiö on kunnossa niin pääsee vihdoin laittamaan vauvansänkyä, lipastoa vaatteille, jne. Jospa äitiyslomalla voisi sitten vain lepäillä ja siivota paikkoja (ajattelin jättää siivouksen sinne loppusuoralle, jospa siten saisi vauvan laskettuun aikaan mennessä ulos ;)

Poika tuntuisi kyllä viihtyvän istuma-asennossa, toisin kuin äitinsä. Potkut tuntuu todella napakasti tuolla alakerrassa, ja kun samaan aikaan on pissahätä, niin tuntuu kyllä sellanen vihlaisu, että... Itsellä myös tuota hengenahdistusta, ja käsien puutumista, ainoa asento, mikä tuntuu hyvältä on kyljellään sohvalla tai puolimakuulla selällään. Eli täällä myös tuskaillaan tuon istumatyön kanssa. Onneksi enää reilut 20 työpäivää jäljellä, jeee!

Hyvää viikkoa mammoille!
 
Vogue- mulla oli tokan kanssa näillä samoilla viikoilla sf 32cm.

Neuvolassa kävin ja sf mitta oli 28cm sentti tullu lisää viime kerrasta.
Pää alaspäin siellä ollaan.
Painoa oli tullut vajaa 300g viimekerrasta ja kokonaispaino siis vajaa 6kg
Syke oli sama kuin viime kerrallakin sen 135
Muutenkin kaikki hyvin.
Neuvola teki lähetteen synnytystapa-arviointiin ja nyt sitä sitten jännäillään, koska aika sinne tulee.
Parin viikon päästä taas neuvolaan.

Onko teillä vielä napa tallella:whistle: vai pullahtanut jo. Mulla on toistaseksi vielä mutta tuskin kauaa menee kun pullahtaa esiin kunnolla:p


30+6

Vaunuista .... kokemusta löytyy sellaisista joissa on iso tukeva metallinen tavarkori. Ehdoton vaatimus ollut täällä koska en omista autoa.
Brio happy, kombi sekä vanhemman malliset Emmaljungat on tullut testattua. Nyt vauvaa varten on Brio kombi kovalla kopalla.
Emmaljungista ne vanhemman malliset joissa on isompi korkeampi
kuomu, monesti myös lapsen pää ottanut kuomuun kiinni jossain malleissa
jossa kuomu tulee liian alas kun muksu istuu ja pää ottaa kiinni kuomuun.
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä työn kanssa painiville!

Vaunuista, meillä on Emmaljungan City cross uutena, siihen päädyttiin lähinnä koska ko. merkin ulkonäkö vetosi, ja rattaat on kevyet ja mahtuu melko pieneen tilaan taitettuna, ja niihin kuuluu vakiona monta juttua jotka halvemmissa merkeissä pitää sitten ostaa erikseen (esim. sade-, aurinko- ja hyttyssuojat). Ja kun noihin osti lisäksi pehmeän kantokassin niin niillä voi kuljettaa vastasyntynyttä ja sitten kun vauva kasvaa niin heivaa sen kassin varastoon ja käyttää rattaina. Kova koppa olisi musta ollut paljon epäkäytännöllisempi, etenkin kun nukkuvan vauvan voi tuossa pehmeässä kantokassissa vaan nostaa mukaan vaunuista. Turvakaukalo on Maxi-Cosi Cabriofix, joka adapterilla sopii rattaiden runkoon, ja telakan voi kiinnittää joko turvavöillä tai Isofixillä. Ai niin ja vaununäkökohtana myös että Emmaljungien jälleenmyytävyys on todella hyvä.

On kyllä hassua että lokakuussa jo mennään! Oon vähän silmäilly aina välillä noita pidemmälle ehtineiden ketjuja, ja nyt tajusin että meitä pidemmällä ei oo enää kuin lokakuiset ja marraskuiset :O Vastahan sitä keväällä teki paniikissa testejä ja odotti ultria ja joka päivä tuntui ikuisuudelta. Ja nyt vauva todennäköisesti jo selviäisi ihan suht hyvin jos nyt syntyisi. Tuolla on jo kesäkuistenkin ketju :D

Rödluvan ja Beetakingi 28+2
 
Viimeksi muokattu:
Tulin korkkamaan Lokakuun pinon. Onnea kaikille tänne asti päässeille, ja ihanaa Lokakuuta! Lähenee lähenee. :)

Toivottavasti Vogue pääsis pian muuttamaan. :)

Kaapo Otahan iisisti, ettei pikkuinen tule liian aikaisin.

Kiitos Rödluvan uudesta pinosta!

Vaunut meillä on Emmaljungan Edge Duo Combit. Tykästyin noihin heti, ja ne siis ostettiin. Tuolla ne nyt odottelee pientä. Kahdet vaunut meillä itseasiassa on. Toiset on sit vaan enempi sellaset jotka menee mukaan, silloin kun(joskus) pieni menee hoitoon. Eli noi on enempi meijän käytössä ja toiset on sitte hoitovaunut.. Toivottavasti joku ymmärsi, mitä yritin selittää. :D

Ja turvaistuimena pienellä toimii Emmaljungan First Class0+Base, jotka sopii vaunuihin. Meillä oli erilainen, mutta se piti sitte vaihtaa, kun en oikein tykännyt siitä edellisestä (miten niin tarkka ja enmuista tätä toista sanaa:DD). Joten se myytiin ja ostettiin toi tilalle ja toi on tosiaan isofix-jalustalla.

Meinasin sitte kirjottaa että tulin poksahtamaan.. Ei, ei vielä.. Onneksi. :D Tulin siis poksumaan, vaikka jo eilen piti.

*POKS* (alle 12 viikkoa LA:n.)

Susanna#1 & LillaMy 28+1 <3
 
Viimeksi muokattu:
Mukavaa lokakuuta kaikille! :flower:

Kiitos Rödluvan uudesta pinosta!

Vaunut Meillä on esikoisen ajoilta Brion singit ja ollaan pidetty niistä kovasti. Mäkin olen ehdottomasti sen kannalla, että turvaistuimen saa rattaisiin, tosi kätevää kaupassa. Eli meillä on kaukalona Brion Primo, on kevyt kantaa ja helppo laittaa telakkaan.

Eilen käväisin neuvolassa. Muuten kaikki hyvin, mutta laittoi mulle ylimääräsen lääkäri käynnin ens viikolle, kun on välillä ollut koviakin supistuksia. Eli käydään tarkastamassa tilanne, ettei vauva vaan tule ennen aikojaan.

Pepsimax86 kiva, että pidit blogistani! :)

Huomenna poksuu 30 rikki! :D
 
Ja niin se vaan on jo lokakuu, jee :) Joulukuu lähenee, hui....

Vaunut meillä on Emmaljungan jotkut vaunut missä on kova vaununkoppa ja erillinen ratasistuin. On ostettu käytettynä ja tais olla vm. 2005. Meille passelit. Sitte toisina on Gragon matkarattaat, joihin saa sitten meiän saman merkkisen kaukalon kiinni. Kätevät kauppa- ja muilla reissuilla. Eniten mulla on tainnu vuosien aikana olla noita Emmaljungia eikä ikinä oo ollu mitään ongelmia. Edellisellä mulla oli Firkonit, joista myös tykkäsin kovasti ja nytkin niitä harkitsin, mutta päädyttiin kuitenkin sitte noihin Emmaljungiin.

Oma vointi on ollu parina viime päivänä ei niin hyvä... Ollu tosi väsyny ja niskat ollu niin jumissa, että on huipannu melko usein. Sunnuntaina oli yhessä vaiheessa niin huono olla, että oli pakko oksentaakin. Tänään on onneks ollu jo hiukka parempi olo, että jospa tää tästä.
Eilen meillä alko myös ns. normaali arki kun mies lähti pitkästä aikaa töihin. Irtisanoutu tuossa melki kuukausi sitten edellisestä työpaikastaan kun ei halunnu enään tehdä reissuhommia vaan olla lähempänä kotia hommissa. Vielä viime viikolla näytti aika toivottomalta tuo työtilanne kun asutaan niin pienellä paikkakunnalla ettei täällä olisi töitä ja jo kaikkia vaihtoehtoja mietittiinkin, muuttoa isompaan kaupunkiin ja reissuhommiin lähtemistä jne. Mutta eilen aamulla sitten yhden paikan pomo soittinkin, että pääsiskö heti töihin ja niinhän tuo lähti. Ei oo tietoa kuinka pitkään töitä on, mutta onpahan edes jotain eikä tarvi vielä miettiä lähtemistä muualle. Mä oon tyytyväinen :)

Mutta nyt hiukka alettava tekeen kototöitä. Iloista päivää jokaiselle! :)

Jabadaba ja 29+2
 
Neuvolakuulumisia: Turvotuksia on tullut, ja painokin oli noussut 1224g/viikko nyt kolmen viikon ajan :O:O:O Kauheelta tuntuu tommonen määrä, etenkin kun oon oikeasti viime viikot ollut ilman herkkuja ja muutenkin katsonut mitä suuhuni pistän. Ja lisäksi kun on ollut nuo muuttotohinat niin liikuntaakin on tullut. No, pakkohan tollasen painonnousun on olla suureksi osaksi turvotusta, ei tollasia määriä läskiä voi mitenkään kumuloida noin lyhyessä ajassa... terkka itse asiassa epäili että muuttohommat on voineet lisätä turvotuksia kun oon ollut jalkojeni päällä kaikki päivät. Käski nyt juomaan paljon vettä ja vähentämään suolan käyttöä niin paljon kuin suinkin, sanoi ettei saisi mennä yli 2g/vrk. Kotona sitten katsoin vähän paketeista mitä suolamääriä niissä on, ja huhhuh kun tuo 2g tulee helposti täyteen! Esim. tänään olin ajatellut laittaa uunimakkaraa ja riisiä, mutta pitää kai ajatella uudestaan kun 100gssa makkaraa on jo 1,7g suolaa.

Miten muuten teillä muilla, lasketteko painonnousun siitä mitä se oli ennen raskautta vai siitä mitä ekalla neuvolakäynnillä punnittiin? Kun mulla nuo heittää sen verran että ekasta neuvolakäynnistä on nyt tullut 9,2kg lisää, mutta siitä mitä muistelen painaneeni ennen raskautta on tullut jo 12,5kg :whistle:

Sf-mitta oli noussut vielä lisää yläkäyrän yläpuolelle, nyt 30cm :O Terkka sanoi että jos vielä tuosta suhteellisesti nousee niin pitää tarkastaa sikiön paino uudestaan esim. kuukauden kuluttua synnytystä ajatellen. Nythän se on 3800g käyrällä.

Verenpaine ja virtsa olivat onneksi ok turvotuksista huolimatta. Samoin sikiön sydänäänet hyvät ja rt:ssä siellä taas oltiin. Viikon päästä olis lääkärineuvola.

Rödluvan ja Beetakingi 28+3
 
Viimeksi muokattu:
kaapolle jaksamista lepäilyyn, toivotaan että pikkuinen malttaisi vielä!

Kaikille muuttajille myös tsemppiä! voguella varsinkin erikoinen tilanne, yritätte nyt hetken nauttia kun ei tarvitse tehdä kotitöitä, eikä varmasti ruokaakaan... ;) Mutta toivottavasti pääsette nopeasti uuteen kotiin!

Itsellä oli kanssa haaveena, että oltaisi päästy ostamaan isompaa asuntoa ja olisi päässyt sisustamaan vauvalle omaa huonetta... Pitäisi vaan tämä oma entinen saada ensin kaupaksi, asuntokauppa kun ei kovin vilkasta ainakaan täällä päin Suomea ole... Mutta joskus sitten, mahdutaan me tännekin. :)

Rödluvan mäkin oon tota miettiny, että miten lasketaan, kun mullakin kyllä iso ero, lasketaanko siitä ekasta neuvolasta (+5kg) vai siitä minkä ite ilmoitin painoksi ennen raskautta (+8kg). :LOL: Ja se meidän terkkari tosiaan sanoi, että hänellä on tapana laskea siitä ekan neuvolan painosta se painonnousu raskauden aikana. Tiedä nyt sitten, et miten muualla...

Helmeriille ja muille istumatyöläisille jaksamista! Vaikka itsellä aika rankkaa jalkojen päällä olemista ja muutenkin fyysistä työ on, niin uskon, etten istumatyötä pystyisi ainakaan tekemään. Heti alkaa sattumaan häntäluuta ja selkää, ja vauva potkii kylkiluihin ym. :LOL:

Muutkin oli lueskelleet noita jo pidemmällä olevien pinoja... On kyllä hassua ajatella, että enää loka- ja marraskuiset ovat meitä edellä... Reilun kuukauden päästä alkaa varmaan meistäkin kiireisimmät jo ilmoittelemaan tulostaan... apua :O :LOL: Toivottavasti mahdollisimman moni pikkuinen jaksaisi kuitenkin sinne lähelle laskettua aikaa!

Ihana ilma ulkona!

Pepsimax 28+4
 

Yhteistyössä