**Joulukuun Pikkutontut TOUKOKUUSSA**

Mima en nyt ole sen kokeneempi tieteenharjoittaja tässä, mutta mulle ainakin sanottiin kun varasin aikaa, että mies on kovasti tervetullut ja neuvolatäti tapaa molemmat oikein mielellään jo nyt. Mutta en kokenut, että olisi ollut mitään suurta pakkoa tai painetta jos ei pääse. Itse ajattelin, että on hyvä vaan mitä paremmin miehen saa mukaan ja mies oli kyllä itsekin innoissaan!
 
Kiitokset Poppeliinille uudesta ketjusta! Minulle saa päivittää synnytyssairaalaksi K-HKS

Viikonloppu oli ja meni :) tuli taas touhuttua eilinen päivä, kun haravoin pihaa niin kauan, kun kuopus nukkui päikkäreitä, sitten siivoilin sisällä, viikkasin muutaman koneellisen pyykkiä ja imuroin ja pesin lattiat ja pitihän sitä munkkejakin väsätä :) Eli onneksi vielä ei oo alkuraskauden väsymys ihan täysillä iskenyt päälle.

Etovaa oloa on lähes koko ajan, yök! Aamullakin syödessä sai pidätellä ihan tosissaan oksennusta :( ei kait nyt vielä sentään!! Edellisestä oksentaminen alkoi "vasta" rv 8.
Muuten on kyllä ihan erilaista kun kuopuksen odotusaika, lueskelin tossa juttuja, joita kirjoittelin sen alkuraskaudessa niin siellä oli, et koko ajan tekee mieli makeaa, suklaata, karkkia, jäätelöä jne. ja nyt noi tökkii oikein huolella. Ostin karkkia viikonlopuksi ja ei kyllä tullut pieneen mieleenikään niitä syödä! YÖK! salaattia ja hedelmiä ym. sitten taas himoitsen, joten näiden "himojen" perusteella oletan, että tyttö on tuloillaan :)

Ja kyllähän nuo mielialat on ihan hirveitä :( mä tiuskin KOKO ajan, eilen keskimmäinen kysyi multa, että miksi oon koko ajan vihainen :( tää on ihan kauheaa!! ja tätä sit pitäis kestää joulukuun loppuun asti???

tatomira ja surppi 5+5
 
Juuri varasin uuden ultran tämän viikon perjantaille, jolloin neuvolan mukaan tasan 9 viikkoa kasassa. Itse uskon että vähän vähemmän mutta sittenhän selviää enemmän..
Sitten voi tyytyväisin mielin nousta suomen kamaralta taivaantuuliin :D

Eipä muuta tähän hätään, oksettaa vaan sairaasti jo nyt ja neuron polin kautta iltavuoroon lähtee hän.. en tiedä miten selviän, en todella :(
 
Täällä myös järkyttävä huono olo ja laatta lensi ekaa kertaa kunnolla, kun piti aamulla esikon kakkapylly pyyhkästä. Onneks on tämä päivä kotona, kun on nuorempi kuumeessa. En tajua miten selviän töissä, kun ke olis ympäripyöree päivä 8-8. :( Viime vikon olin saikulla ja voi olla et joutuu hakemaan uudestaan. En juurikaan pysty pystyssä olemaan. :( Lapsetkin saavat olla ihan keskenään kun pötköttelen koko ajan. Ompa hehkeetä. Olis pian joulukuu!
 
Varasin tänään ultraan aikaa, ens tiistaina sitten olis aika ja torstain neuvola :) Vähän jänskättää jo valmiiksi, mut sillee hyväl taval :)

neljäskö jaksuja huonon olon kanssa :)

Astre ja Tipunen 6+1
 
Täällä on alkanut olla vähän huimausta ja huono olo jatkuu.. tuntuu ettei syöminen auta enää joka kerta. Laatta ei ole vieläkään lentänyt.. Toisaalta tuntuu että helpottais jos jotain tulis ylöskin.. Inhottaa syöminenkin, kun ei oikein mitään tee mieli.. Onneksi tää viikko on mulla loma viikko, niin ei tarvi töihin mennä. Toivottavasti ens viikolla on parempi olo.

Onko muut ekaa odottavat huomanneet vatsan muodossa muutoksia? Minusta tuntuu kuin nää mun läskimakkarat alkaisivat pyöreämmin jo alempaa, mitä ennen. Tiedä häntä sitten onko vain mun kuvitelmaa...

moksukka ja toukka 6+3 (kai)
 
Fantaihana tuuhan kertoman tämän päivän ultrakuulumiset meille :wave:

MiMa86 meillä mies oli ekassa raskaudessa mukana melkein kaikilla neuvolakäynneillä, tokassa oli enää ultrissa mukana. Ja sama on varmasti tässä raskaudessa, pitäähän jonkun katsoa noita meidän kahta lasta, eli lastenvahti hankitaan vain ultriin.

Kauris hyvä että vuoto olikin toisesta paikasta :D

Vuodoista mulla oli kahdessa ekassa raskaudessa heti alussa aika paljon vuotoa, tosin enemmän sellaista tuhruvuotoa. Uusiutui myöhemmillä (6-9) viikoilla vielä uudelleen. Molemmat menneet loppuunasti, tokassa mulla oli alussa alkanut kaksoisraskaus joista toinen oli sitten km tai tm (ei varmuutta kumpi). Nyt mulla tuli viime viikolla ihan pientä rusehtavaa valkovuodon seassa, laskeskelin että menkat olisi suunnilleen pitänyt olla. Ainahan se vähän säikäyttää, mutta itse yritän olla luottavaisin mielin.

Eilen olin ihan älyttömän väsynyt ja etovaa oloa oli taas enemmän iltapäivästä/illasta. En tiedä johtuuko siitä että kuopuksen imetys on juuri loppunut, eli hormonit on siltäkin osalta sekaisin. Mutta nyt syömään :p

Poppeliini ja kolmas muru 9+0 **POKS, POKS**
 
Kiitos Poppeliinille uudesta pinosta!
Moksukka täällä ainakinpulukan puoleinen masuli ja housuja kiristää aijempaa enemmän, vaikka nytki ollu tsi niukalla syönillä ku ei maistu.

tänään kävin ultrassa ja pikkuruinen 2,5mm alkio siellä köllötteli ja vielä pienempi sydän sykki :heart:. vastasi viikkoja 5+5 tai 5+6.

Teeny 5+6
 
Meille ei nyt vauvaa oo tulossa. Lopullinen tuomio tuli tänään ultrassa :(
Lähete lääkkeelliseen tyhjennykseen. Sain nyt onneks sovittua kuitenkin että venytetään sitä vielä pari viikkoa jos vuoto alkais itsestään,sitä nyt toivoisin. Ehkä meillekin vielä joskus vauva tulee,onneks on jo kolme ihanaa <3
Onnea matkaan teille muille!
 
Ultrassa käyty ja kaikki on hyvin, viikkoja vastas ja sydän sykki. :heart: Täti ei sen kummemmin mittaillu mitään. Tarkemmat mitat ehtii ottaa sitten nt-ultrassa. Tartanellalle kans onnea hyvistä uutisista.

Isä neuvolassa isejä on ihan virallisten suositusten mukaan tarkotus huomioida neuvoloissa enemmän. Joissain oppaissa on ihan suunnitelmissa et terveystarkastuksia tuleville isille joten ehdottomasti jos isät haluaa mukaan neuvolaan niin sinne vaan. Meillä mies oli esikon kanssa molemmissa ultrissa ja kuopuksen kanssa rakenneultrassa. Esikon vauvaneuvoliossa oli välillä mukana ja sen jälkeen on tainnu olla kaikissa, 2-,3- jne. neuvoloissa jakuopuksen kanssa samalla systeemillä.

Fantaihana 8+5
 
Kiitos kaikille vastauksista.. Kyllä mies haluaa tulla mukaan. Eka olin et joo tuu, sit ku käytiin varhaisultrassa niin aateltiin, et tarviiko tulla mukaan.. Pitää miettiä voiko olla töistä pois.. Jännittää jo nyt.. :)

Spider :hug:


Moksukka , todellakin huomaa, että masu alkaa muuttumaan. En tiedä onko tää turvotusta vai mitä, mutta mulla menee housut just ja just kiinni ja puristaa niin perkuleesti. Töissä on pakko käyttää leveähelmaisia paitoja, ettei kukaan huomaa. En nimittäin halua, että tää vielä tulee täällä julki.. Mulla kyllä serkku kerto joskus aikasemmin, että sillä ei enää omat normihousut menny jalkaan 8+ viikkojen jälkeen.

Jatkanpas tätä aktiivista palaverissa istumista :rolleyes:
 
Spider :'( Ei voisi ikävämpiä uutisia olla!

Moksukka mulla on ainakin selvästi vatsa pyöristynyt, turvotustahan se taitaa nyt olla mutta muuttunut silti. Olen muuten aika hoikka ja käytän tiukkoja farkkuja yms niin kyllä nyt jo saa vähän katsoa, mitä päälleen laittaa.

Soitin tänään neuvolaan eikä siellä oikein sanottu juuta eikä jaata. Jos alkaa kirkas verinen vuoto niin sitten päivystykseen, muuten jutellaan lisää ensi viikolla kun on neuvola-aika. Laitoin miehelle viestin ja sieltä jo kohta soitettiin perään, että pitäisikö nyt kuitenkin mennä yksityiselle lääkärille tai johonkin kuvaukseen. Mies oli myös ryhtynyt perehtymään asioihin netissä :heart: ja patisti mut varaamaan ultra-ajan. Sain sen vasta ensi viikon keskiviikolle mutta kuitenkin. Ihanaa, kun toinenkin pitää huolta!

Nyt siis vaan odotellaan, katsellaan ja toivotaan.

Innuli
 
Voi ei spider :hug: todella ikäviä uutisia olet saanut! Voimia!

Poppeliinille lisää päivitettävää :D eli tänään oli eka neuvola ja la siirtyi päivällä eteenpäin, eli la on 27.12.2011 saa nähdä, että muuttuuko tuo vielä sitten np-ultrassa joka on sitten vasta kesäkuun puolivälin paikkeilla.

Neuvolassa paino masensi ihan suunnattomasti :( painoa on aika reippaasti enemmän kuin viime raskauden alussa, joten nyt vaan syömingit tosi tarkkaan syyniin! Noh, ehkä sitä joskus on vielä hoikka...
Verenpaine ja hb oli kunnossa ja muutenkin kaikki ihan ok. Siinä sitten todettiin, et kun raskaus on tosiaan tosi alussa vasta niin seuraava neuvolakäynti on sitten kesäkuun puolivälissä, kun on tuo neuvolalääkäri. Sitä ennen on labra-aika ja pitäis taas pissanäyte viedä.

Tunti siellä meni kaikenkaikkiaan aikaa jutellessa ja kauhistellessa asiaa :D sekin sanoi, et kun näki mun nimeni listassa niin vähän kulmakarvat kohosi, että mitäs ihmettä tämä nyt on :D

Positiivista oli, et mitään ylimääräisiä käyntejä ei sitten tarvitakaan... eli tarttis keksiä enää kahdelle käynnille joku tekosyy :D tosin sitä nyt ei tosta mun mahastani tiiä, et kuinka turvoksissa se tulee olemaan, toistaiseksi onneksi omat vaatteet menevät päälle ilman ongelmia :)

Meillä mies oli ekassa raskaudessa mukana aika usealla neuvolakäynnillä, tokassa oli molemmissa ultrissa ja kolmannessa oli mukana vain rakenneultrassa. Tällä kertaa tuskin tulee siihenkään mukaan, kun ei sitten saataisi tuolle pienimmälle hoitajaa siksi aikaa. Kyllä mä niistä selviän ilman miestäkin ja oikeestaan, musta on mukavampaa, että mies ei ole mukana. Olen jopa harkinnut, että menen synnyttämään yksin, mutta sitä nyt voi vielä miettiä.
Täällä iseillekin on ihan oma neuvolakäyntinsä, mutta eipä mun miestä voisi koko asia vähempää kiinnostaa, joten ei se mene sinnekään.

tatomira ja surppi 5+6
 
Voi Spider :(
Täällä ensimmäinen neuvolakäynti lähestyy ja jännitystä on ilmassa...Pohdinnan alla on vielä, että varatakko alkuraskauden-ultra vai ei...Ensi viikolla se voisi olla jo mahdollista...
Ehkä jos liiton rahat saapuvat sopivasti tilille niin...*Miettii miettii...*
 
Hellurei!

Voimia kaikille suruja kohdanneille :hug: toivotaan kovasti, että saisitte pian taas hyviä uutisia, ja oman pienen perille asti.

Päätin tänään soittaa ensimmäistä neuvola-aikaa! Tyytyväisenä aloin aamulla soittaa et joo tuonne numeroon, ja jonotin 20min pääsemättä läpi :O että meinas mennä hermo, täti vaan sano puhelimessa aina että olette vieläkin jonossa ja sitte soi poppi. Matalan kynnyksen perhetyötä pitäis olla, eikä edes saa aikaa sovittua! Kyllä meni hermo. Nyt iltapäivällä yritin uudestaan, ja sainkin vain 15min :)attn:) jonotuksen jälkeen puhelun läpi. Ne otti jotain tietoja ja sano, että oma neuvolatäti soittelee huomenna ja sitten sovitaan aikaa. Mää haluaisin jo pikaisesti sinne ekalle käynnille, vaikka eipä siellä tietenkään vielä paljo mitään kai selviä... Saispa purkaa tuntoja ja puhua vauvoista :heart:

Täälläkin on turvotusta! Edelleen. Nyt muutaman iltana on tuntunut, niinku se turvotus ois edes vähän pysyny kurissa. Jospa tämä paha olo vähentää ruokahalua, ja sillä se turvotuskin pysyy aisoissa. Mutta ei mulla housut mahu kiinni, vaikkei paino olekaan noussut. Oon pehmeän hoikka :)D), eli vaatteet kokoa 34-36, mutta löytyy silti makkaraa ja tissiä ja pyllyä, melko pätkä kun olen. Kyllä nuo tutut vähän kattoo, että on siinä tytöllä taas tullu lisää pehmeää keskivartalolle.

Ensimmäisestä neuvolasta: Jos/Kun ekassa neuvolassa ei vielä kuunnella sydänääniä/ultrata tms., niin onko teillä silti tullut luottavaisempi ja turvallisempi olo raskauden suhteen? Mitä te ootte ekasta neuvolakäynnistä saaneet, muuta kuin tukun esitteitä? Ois kiva kuulla kokemuksia, jänskättää vähän :)

Mukavaa viikkoa ja muistakaa kasvattaa mahaa :D

pusukka & vauvva 6+3
 
Voi miten kurjia uutisia, Spider! Voimia koettelemukseen, toivottavasti vuoto alkaa pian itsestään ja pääsette yrittämään uudelleen.

Mima meillä oli eka neuvola viime viikolla ja mies oli kyllä mukana. Jotenkin se oli meille itsestään selvyys, en olisi yksin halunnut mennä tämän yhteisen projektin kanssa. Neuvolatäti oli tosi mukava ja otti meidät molemmat tasapuolisesti huomioon. Mies oli tyytyväinen käyntiin ja pääsi kyselemään itsekin. Suosittelen siis!

Pusukka musta eka neuvola oli tosi hyvä ja positiivinen kokemus. Olen edelleen tosi oireeton (ainoastaan illalla turvottaa ja viime yönäkin kävin 3 kertaa vessassa) mutta jotenkin tuli sellainen olo että hei, meille tulee vauva! Vaikka ei sydänääniä kuunneltukaan niin oli mukavaa, kun neuvolan terveydenhoitaja puhui meistä miehen kanssa perheenä =) Tuli olo, etten ole kuvitellut kaikkea. Vaikka niitä kaiken maailman esitteitä ja kirjasia tulikin vino pino, niin musta silti parasta oli se tunne, että tää nyt oikeesti on totta ja me ollaan tässä miehen kanssa samassa veneessä. Kun kyllä se tikkuun pissiminen oli aika lailla naisen hommaa =) Tsemppiä neuvolakäyntiin, ei kannata jännittää!

taskurapu + :heart: 7+1
 
Turvotus/mahan kasvu mulla on eteenkin työvuorojen jälkeen illalla ihan hirveen turvonnu maha. Maha ei vielä ole mitenkään muuttunu. Läskiä mulla on tällä hetkellä enemmän kun ikinä aikasemmin, tai suunnilleen 3 kiloa on paino tippunu plussaamisen jälkeen. Nää farkut mitä mä nyt käytän tuli ostettua tossa alkuvuodesta ja silloin olin jostain syystä ihan hirveen turovksissa mut nyt saisin nää housut riisuttua nappia avaamatta. Eli näillä housuilla mennään varmaan vielä toukokuun. Kesäks ostankin mieluummin jotain kevyempiä äitiyshousuja ja shortseja.

Eka neuvola Esikon ekasta neuvolasta on ikuisuus, mut se mitä siitä muistan on kun neuvolatäti ensin kysy mun ja miehen vanhempien terveystietoja ja sen jälkeen hän puhu jotain äidistä. Mä kysyin automaattisesti et mun äitiäkö tarkotat niin neuvolantätiä hymyilytti ja sano et sua mä tarkotan, sähän oot tulevan vauvan äiti. :heart:
Kuopuksen ekaneuvolakäynnillä juteltiin aika pitkään meidän kolmen kuukauden Nigerian matkasta, käytiin esikon 3v neuvolassa just ennen kun lähdettiin ja sit täytettiin paperit jne.
Nytkin mä odotan innolla torstain neuvolaa, jotenkin rasakaus konkretisoituu sen neuvolankin kautta. Tosin mä sit haluan venyttää seuraavaa kertaa mahdollisimman kauas kun esikko on koko kesän kotona enkä mä halua että hän vielä saa tietää raskaudesta. Viimeks oon käyny siellä rv11 ja seuraavan kerran rv16, eli sinne paikkeille ajattelin nytkin pyytää seuraavaa käyntiä.
 
heissan..:)

mahan kasvusta mula on kyllä maha alkanut pyöristyä ja onneksi löysinkin mukavia tregginsejä,joissa on korkea vyötärö mutta istuvat hyvin..:) turvotusta ei tule jos ei kovasti vatsaa syö täyteen,pysyy sellainena tasaisen pyöreänä. Kovasti oon venymiskipua aamusta iltaan,ihan vaikea kävellä on ollut tänään,toivottavasti helpottaa.

seksistä kysymys mites teillä on makuhuoneen puolella ilmapiiri?
meillä ei kovinkaan paljon,mun haluttomuuden takia:( mulla on ongelmana etten voi edes miiest suudella kun tulee oksutus,en kestä kosketusta,se ahdista jostain syystä,myös lasten kosketus. toivon tän asian muuttuvan pian.

selkä on tullut toooosi kipeäksi,onko muilla jotain sellaista,johtuu kuulemma hormooneista tämäkin asia. :headwall: tänään on p
ollut pitkästä aikaa tunne että ei jaksa enää tätä raskautta.

nyt lapsia pistämään nukkumaan,huomenna herätys viiden jälkeen. OUCH.

EevaN ja Pieni 9+3
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa lukea teidän kaikkien juttuja:)! oon koko ajan hengessä ollut mukana ja käynyt tämän kaiken työkiireen keskellä lueskelemassa teidän juttuja mutta en ole ehtinyt vastaamaan, anteeksi! Nytkin vain lyhyesti, olen pahoillani!

eevaN: Jep,sieltä tupsahdin tänne! :9 Ihanaa!!!! nyt jo uskalla hiukan enemmän fiilistellä kun tosiaan takana on se varhainen km niin pelkäsin kovasti tuota "maagista" 4 viikkoa ja 4 päivää joka silloin murskasi unelmat. IHANAAA siis olla täällä!

Spider: Olen niin pahoillani :hug: Voimia!!!!!!!!!

Voimia ja voimahalauksia myös kaikille muille suru-uutisen kohdanneille!!!!!!!

Omaa napaa hiukan: Varasin tänään ensimmäisen neuvola-ajan ja sain sen vasta 8+3, oho kun meni myöhään!! apua! Milloin teillä muilla on ollut ekat neuvolat? Entä oletteko olleet yksityisellä varhaisultrassa ja mihin aikaan tai siis missä vaiheessa raskautta? Itse pohdiskelen varhaisultra-asiaa ja kovasti kutkuttaisi ajatus!!!!

Vuodoista: Täälläkin on tullut rusehtavaa valkovuotoa. Pari päivää oli kunnolla ruskeaa mutta ei yhtään veristä ja tuli vain vaivoin pyyhkiessä, ei ollenkaan pikkuhousunsuojiin. Ja sitä ennen oli valkovuoto vain hiukan rusehtavaa ja samaa on ollut tänään. Aivan kamala säikähdys ja pelko, varsinkin silloin kun oli vähän enemmän sitä ruskeaa. Suru meinasi jo tulla puseroon mutta nyt on jo vähän toiveikkaampi olo kun on vähentynyt väri ja olen myös lueskellut täältä ja muualta että taitaa se olla aika yleistäkin. Pelko on silti kova koska tässä on varhainen km liiankin hyvin muistissa...:(

KAMALA väsymys on koko ajan päällä ja masua turvottaa! Sanoinkin miehelle että tuntuu että kohta kaikki huomaavat että olen raskaana kun maha on varsinainen pallo :p Haluttaisiin kyllä vielä malttaa kertominen vähän varmempiin aikoihin....
Rinnat hiukan kipeät, tällä hetkellä varsinkin nännit ja KARSEA himo omenoihin!!!!! hih!
 
Spider voi olen niin pahoillani. Itsellänikin kun tuo kkm on takana tiedän tunteen. Lähentän sinulle sata halausta ja tsemppipeukalo uuteen yritykseen :hug:

Täällä on monella neuvolat ajankohtaisia ja itsellänikin huomenna. Mies on työreissussa eli menen yksin plus ei sen varmaan muutenkaan olisi kannattanut tulla kun oltiin yhdessä tuossa keskenmenneen raskauden neuvolassa eli ei huomenna mitään uutta tuskin tule. Meillä Helsingissä ainakaan ei kuulu mitään ultria eikä lääkärineuvoloita näillä viikoilla saati sydämen kuuntelua... läjä esitteitä vain. Onneksi on tuo varhaisultra takana :)

Poppeliinille lämmin kiitos tästä pinosta ja päivittämisestä. Arvostan todella panostasi. Itse olen niiin väsynyt että jopa tämän viestin kirjoitus ottaa totaalisesti voimille. Menin tänään myöslääkäriin tarkistuttamaan kipiraushasarvot... tämä väsymys on nimittäin ihan kamalaa ja muutenkin nuo arvot olleet nippa nappa viitearvojen sisällä. Ajattelin että tyroksiin voisi olla hyvänä tukena nyt raskauden aikana. Tuo vajaatoiminta kun voi keskenmenoja ja kohtukuolemaakin pahimmillaan aiheuttaa. Onko muilla kilpirauhasmietintöjä täällä?

Vatsa on tääälläkin turvonnut ihan todella. Ei mene farkut enää täälläkään, uh.

Viena ja Pilke 7+0 POKS POKS
 
spider Voi kamalaa!! Surullisia uutisia :hug: Paljon voimia ja jaksamisia!

EevaN Meillä myös sänkykammarissa aikas hiljaista. Pariin viikkoon ei ole tapahtunut mitään kun en pahoinvoinniltani edes voi ajatella niitä asioita. Yks päivä mies oli hyvin "halukkaalla" tuulella ja kiehnäsi siinä ja mä idiootti menin vielä päin ´naamaa sanomaan että voitko lopettaa ettei mun tarvi oksentaa : / Olihan se aika tylysti sanottu, mutta eiköhän mies kuitenkin ymmärtänyt mitä tarkoitin. Ja jännä tosiaan tuo kenen tahansa kosketus tosiaan. Vaikka yleensä onkin ihanaa kun lapset pyörii sylissä ja käy äitiä halaamassa, niin nyt en haluaisi ketään lähelleni. Olen jopa joutunut siirtymään patjalle nukkumaan, sillä tulee todella paha olo öisin jos nuorimmainen tulee väliin nukkumaan ja siinä pyörii. Sekin saa jo etomaan kun mies vieressä kääntää kylkeä :O Siispä olen ratkaissu ongelman siirtymällä patjalle nyt vähäksi aikaa.

Täälä sairasloma jatkuu. Oksentaa ei yleensä tarvi kuin aamuisin, mutta huono olo ja heikotus jatkuu koko päivän, ihan koko ajan. Ja edellisistä raskauksista olen oppinut että on helpompi olla kotona kuin kituutella töissä kun ei sielä kuitenkaan hommiaan pysty hoitamaan. Musta se on tavallaan reilua myös työkavereita kohtaan olla reilusti sitten saikulla kun ei työkuntoinen ole, niin voivat hommata tuuraajan mun tilalle. Muutenkin pelkään kun viimekskin jouduin kesken työpäivän lähtemään pois niin ainakaan yövuorosta ei kertakaikkiaan VOI lähteä kesken, niin parempi se on että sen yön tekee sitten joku muu. ELi en enää ole syyllistänyt itseäni sairaslomasta. Normaalisti en ole juuri ikinä pois töistä niin nyt voi ihan hyvällä omatunnolla olla.

Nyt vähän vielä jotain iltapalaa nassuun ja sitten nukkumattia katsomaan!!

Muisku 8+1
 
Lyhyt päivitys

Vappu paljasti minut melko monelle kaverille, ei alettu mitään pajunköyttä sit syöttään, kun kerran suoraan kysyivät niin suoraan vastattiin.

Huomenna on ensimmäinen neuvola ja samalla ne ultraa! Hui! Mieshen otan tietty mukaan. Raskaus oli yllätys meille niin ihan hyvä että saadaan molemmat samat eväät tähän sopeutumiseen. Kun mies ei muutenkaan koe tätä mitä mä nyt jo kun kropassa tapahtuu. On alkanut jännittää että onhan siellä varmasti kaikki kunnossa.. Oireita on kyl edelleen ja masua turvottaa iltaisin ja muutenkin vähän. Tulen sit ultrakuulumiset kertomaan! Huomenna lähetetään äitienpäiväkortit mummmoille sit neuvolan jälkeen, sit vaan odotellaan että puhelin soi! :D

Mulla on kauheen vähän ollut mitään masukipuja, pientä (menkkoihin verrattuna) menkkamaista kipua oli 5. viikolla ja nyt ei oikeestaan mitään, painavaa kauppakassia kun raahasin tänään niin vähän vatsaa alkoi kiristää. Kai se kohtu siellä silti kasvaa.. Neuvolassahan se huomenna selviää.

Himoja ei ole muuten kuin sitrukseen, melkein raakoja kiivejä söin paketti kaupalla, sitruunoista puristettua mehua ja sit happamia vihreitä omeinoita! Huonon olon taas voi käynnistää milloin mikäkin ruuan haju.. Oksentaa ei ole tarvinnut mutta kaukana ei ole ollut.

Susimieli ja "ylläri" 7+6 (Meillä puuttuu vieläkin kunnon työnimi.. ehkä neuvolan jälkeen..)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa vaan kaikille!!

spider: erittäin ikävä kuulla , oikein paljon voima :hug:

Turvotusta löytyy myös täältä, tullut sellainen "läskivatsa" sen entisen ihan ok masun tilalle.. :D
Mieliteoista:jäin kiinni raskaudestani mieheni siskolle kun sanoin että tekee mieli salmiakkimerkkareita:D, totesi heti että oletko raskaana.. ja pakko oli myöntää, sanoi että oli muutenkin huomannut sen musta..;)
Muutenkin olotila varsin oireeton ja kovasti odotan torstain ultraa jotta jo näkisi onko siellä edes ketään.. tänään on ollut niin kurja päivä kun sain kuulla ystävältäni että jäivät kiinni np- ultrassa.. nyt tarkempiin tutkimuksiin joutuvat ja sitten kamalat piinaviikot kun joutuu odottamaan tuloksia:'(
Ja kaikki tämä tuntuu niin kamalalle kun tietää että itsekin on kohta tuossa samassa tilanteessa, toivottavasti vain saadaan paremmat uutiset...

Mutta nyt on mentävä nukkumaan jotta taas jaksaa huomenna!

Hipu+salamatkustaja 6+5
 

Yhteistyössä