***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

Muiskulle onnea! :)

Poppeliini sehän tossa rempassa ratkiriemukasta onkin kun ne tekee sitä klo 7-18 ja ison osan ajasta tossa meidän oven takana kun hissin kone on ylimmän kerroksen katolla. Rapputasanne on niin täysi rojua ette meinannut ketterässä olomuodossani päästä loikkimaan ovelle tahi mahtua raolleen avautuvasta ovesta kotiin. Lisäksi noiden työmiesten puhe ja kiroilu kuuluu meille niinkuin eteisessä olisivat. Hermo menee kun väsyttää ja pitää kuunnella tota meteliä..

Synnytysasento puhututtaa, itse haluaisin kans jakkaralta ponnistaa, vaikka kuinka ensisynnyttäjälle kauppasi sitä perinteistä asentoa.

Mulla on seuraava neuvola vasta parin viikon päästä, rv 39+3.. Saa nähdä olenko pallona silloinkin.
 
Piti vielä sanoa, kävin Tiimarissa ostaan välineitä kutsukortteihin, aattelin tehdä niitä valmiiksi nyt kun jaksaa keskittyä (ja nyt muistui mieleen että liimaa en ostanut..). Ei olla ihan varmoja pidetäänkö ristiäiset vai nimiäiset ilman kirkollisia kiemuroita. Mutta hienot kortit tulee joka tapauksessa :)
 
Viimeksi muokattu:
Nonii soitin sinne neuvolaan ja kerrottiin että jos kaikki on hyvin (kun ultralla katsoi) niin sisätutkimus ei ole tarpeen :)
Noh mikäs siinä sitten jos näin asia on, mutta ihmetystä kyllä että ois kiva tietää kohdunsuun tilanne. No kyllä se synnytys sitten käynnistyy ku on käynnistyäkseen. :)
 
Onnea vauvan saaneille
Mä selasin tekstit läpi nopeesti, mutta iskee sen verran tyhjää etten pysty kommentoimaan muuta :)

Omaan napaan kuuluu että: :)
Meille syntyi poika 22.11.11 klo 9.47 rv 38+1 paino 3560g ja pituus 50cm

Mulla alkoi tosiaan supistaa silloin tiistai aamuna viiden aikaan n. kymmenen minuutin välein ja eikä mitenkään kipeästi ja vessassa tuli hieman limatulppaa. Soittelin kuintekin kuuden aikaan sairaalaan, että missä vaiheessa kannattaa tulla näytille, kun nopeat synnytykset takana ja kätilö oli sitä mieltä, että ei kiire, mutta herkästi jos rupee kipeytymään tai tulemaan tiheämpään.

Herätin miehen ja sanoin että soittaa töihin, että tulee ainakin myöhemmin, että mennään jossain vaiheessa käymään näytillä. Pojille aloin etsimään vaatteita ja siinä ne supparitkin kipeytyivät vähän, Puoli seitsemän aikaan soitan päiväkotiin ja kysyn lähinnä muodonvuoksi että voidaanko tuoda pojat aiemmin jo hoitoon. Seitsemän aikaa seisoskelen päiväkodin parkkipaikalla ja ootan miestä ja supistuksia ei tuu melkein ollenkaan.

Lähdetään kuitenkin ajamaan sairaalalle mihin meiltä sellainen puolen tunnin matka. Matkalla alkaa supistaa 5 minuutin välein, mutta ei todellakaan mitään hirveän kipeitä edelleenkään. Meidät on kirjattu sisään sairaalaan klo 07.40 ja ekaks käyrille hetkeks, sanonkin etten oo ollenkaan varma, että tää on vielä edes käynnissä koko synnytys ja vähän saan keskittyä hengittämään supistuksen tullessa. Kätilö tekee sisätutkimuksen n. 15 min käyrän jälkeen ja ronkkii aika kauan ja aattelen mielessäni etten oo juuri mitään auki, meinaan sen sanoa sen jo ääneen kun kätilö sanoo että oon 7-8 senttiä auki!!!!! No, äkkiä saliin, että mulle saadaan antibiootti tippa kun streptokokki-B positiivinen. No tippa ja käyrät taas, olisin saanut nousta ylös, mutta aattelin että jos loppu on tosi nopee niin jään varmuudeksi maate.

Jossain vaiheessa kätilö tekee uuden sisätutkimuksen ja oon täydet auki mutta pieni reuna on vielä jäljellä, oon ollut edelleenkin ilman mitään kivunlievitystä ja hengitellyt aina supistusten tullessa ja pitänyt miestä kädestä, supistuksia tulee n. 3-4 minuutin välein. Puhutaan kalvojen puhkasusta, mutta päätetään oottaa että antibiootti saa kunnolla vaikuttaa ja ootellaan reunan häviämistä. Vähän yli tunti siitä kun antibiootti on laitettu niin kätilö laittaa pinnin vauvan päähän ja samalla puhkaisee kalvot.

No nyt alkaa sitten tekemään mieli ilokaasua ja sitä sitten hengittelenkin kun supistukset alkaa kovenemaan, ehtii tulla ehkä 5 sellaista kipeää supistusta sitten tulee yksi todella kova ja seuraavalla supistuksella tunnen että nyt se vauva syntyy. Karjun vaan että tää tulee nyt ja mies soittaa kelloa kun kätilö on just lähtenyt huoneesta. Kätilö tulee ja yrittää saada hanskat käteen ja muutama työntö aikamoisen karjunnan säestämänä (mulle tuli kurkku kipeeks siitä :)) ja poika on maailmassa :) Ponnistusvaiheen kestoksi merkitty 3 minuuttia, avautumisvaihe oli jotain 2 ja puoli tuntia. Istukka syntyi jossain vaiheessa, muutama nirhauma mihin laittoi tikit, mutta eivät oo kirvelleet ollenkaan tai mitään.

Maito ei oo vielä kunnolla noussut, todella ahkerasta tissittelystä huolimatta, joten hieman on annettu lisämaitoa sitten. Helppo tapaus on ollut tähän asti tämä pieni :) Oma olo on tosi hyvä ja tänään tosiaan kotiuduttiin hetki sitten, isommat pojat on hoidossa kun mies on tehnyt remonttihommia vielä tänä aamuna ennen kuin tuli meitä hakemaan ja vauva nukkuu joten tässä hetki hyvää aikaa kirjoitella :)

Hilipatuinen ja vauva 2 vrk
 
Lämpöiset onnittelut äitix4 ja muisku! <3

Miulla ja ollut nyt kipeä häntäluu, ja hätäpäissäni oon ottanut Levolacia jos vaikka tarkottaa että vatsa kovalla, kun Panacodiakin oon syönyt.

Täälläkään ei lääkäri ole alakertaan katsonut viimeisellä käynnillä, meinasin käydä riisumaan mutta onneksi ymmärsin sitten lääkärin puheista että katsoo vain ultralla! :D Pyydän nyt kuitenkin äitiyspkl:lle lähetteen tuon lonkan takia, siellä katsovat tarkemmin muutakin, kyllä se kiva on saada vähän tietää!

Joo, yöt valvottaa täälläkin!
 
Onnea Muisku ja hilipatuinen :flower::flower::heart:

Täälllä ei mitään uutta. Neljän viikon kipeät supistelut ovat historiaa! EI moneen päivään ole supistellu, ainoastaan mahan kovettumista tasaisin välein. Kiva juttu, voi elää lähes normaalisti. Seuraavan kerran voisi kipeästi supistella, kun on tosi kyseessä. :)

simuli 37+2
 
Hilipatuinen onnea! Ihanan kuuloinen synnytyskertomus, haluaa myös tuollaisen :D

Muiskulle myös onnittelut tytöstä :heart:

Itsellä oli erittäin huono aamupäivä. Tytölle tuli huudettua ihan liikaa, en vain voi sille mitään että hermot menee itsellä kun toinen ei saa syötyä lounastaan (ja vielä pieni annos) 45min kuluessa. Pitää kai itsekin mennä nukkumaan kun poika unilla ja tyttö kerhossa.
 
Onnea muiskulle ja hilipatuiselle hirmuisen paljon :flower:

Täähän menee jännäksi, joka päivä tulee uutisia :heart:

Itsellä tänään ekaa kertaa ollut kunnolla kipeä päivä (eilen jo vähän outo olo oli), painaa alakerroksessa toinen niin että meinaa järki lähteä. Kuten vanha naapuri sanoi (ja monet muut): olen kadehdittavan hyvin voinut ja jos nyt 2 viikkoa ennen laskettua tulee kipeäksi niin kuuluukin jo asiaan :D

Kieltämättä, en kenestäkään kolmesta aikaisemmasta ole voinut näin mainiosti. Mulla eka raskaus oli pahin ja helpottanut kerta toisensa jälkeen, liekö viidettä raskautta edes huomaisi ennen laitokselle lähtöä :p (juu, viides mielessä vaikken olen neljättä saanut edes ulos)

Tänään ekaluokkalaisen pojan pikkujoulut koulussa, pääsee herkuttelemaan ja kuuntelemaan mitä ohjelmaa ovat tehneet. Kiva ilta siis tiedossa :)
Pikkuinen 37+6 :heart:
 
Onnea hirmuisesti perheenlisäyksistä Muiskulle ja Hilipatuiselle!!! :heart:

Täällä vaan aika matelee, vaikka ihan hyvä päivä on ollut so far. Jatkoin jopa sitä vauvan villahaalaria tänään, ei puutu enää kuin 3 nappia ja vähän kirjailua :) Hyvä minä! Pojatkin ovat olleet vähän paremmalla päällä kun eilen, nyt ovat päikkäreillä. Kohta on heräteltävä nukkujat välipalalle ja ruvettava hernerokan keittoon :)

Kuukausi eräpäivään, JOY!!! Ei mitenkään enää jaksaisi odottaa :D

Meijän isukki se vaan ottaa aika rennosti vaikka h-hetki lähenee ja lähtöhän voi periaatteessa tulla jo millon vaan. Yritin eilen sille soittaa iltapäivällä että kävis kaupassa töistä tullessa, kolme kertaa soitin ennenkun vastas, välillä oottelin hyvän aikaa et soittas takasin mut ei, juorus jonkun toisen kaa kaikessa rauhassa puhelimessa. Siinä kohtaa kyllä kävi mielessä et hitto jos ois alkanu synnytys ja yks uuno vaa löpisee puhelimessa eikä vastaa :D Sillä on siis koputus käytössä ja näkee kyllä kun joku soittaa kesken puhelun. Pitäs ehkä mainita asiasta, vaikken usko et oikeesti tässä mihinkää vielä lähetään mut ehkä kuitenki ois ihan hyvä vastata kun mä soitan jos vaikka onki jotain :D

Poppeliini täällä on vieläkin paha mieli eilisestä riitelystä poikien kanssa, hermo alkaa olla tosi pinnassa ja sitten tulee rähistyä ihan turhasta. Jospa tää helpottais kuhan vauva syntyy... :hug:

neljäskö mulla on kyllä menny ihan päinvastoin ku sulla, tää raskaus on miljoona kertaa pahempi ollu kun edellinen vaikka oli riskiraskaus :D Tai no hyvinhän tääkin on menny mutta silti on paljon raskaammalta tuntunu ja henkisesti uuvuttavammalta kun poikien odotus, etenki viimeset pari kuukautta. Myös noita pikkuvaivoja joita ei ees viiti mainita on ollu nyt enemmän ku viimeks. Voi vaatia jokusen vuoden tämän jälkeen ennenkä viitsin ees harkita neljättä lasta.. Mutta nähtävästi ei tää niin kauheeta oo kuitenkaan ollut että oisin kokonaan poissulkenut mahollisuuden vielä yhelle ;)
 
Paljon onnea uusille vauvoille!

Jakkarasynnytyksestä kysyisin onko kellään kokemuksia?
Naistenklinkan tutustumiskäynnillä kätilö kehui jakkaraa erityisesti, eikä mitään maininnut, että ei sopisi ensikertalaiselle tai että mahdollisesti isoa vauvaa ei saisi siinä ponnistaa, niin kuin usein kuulee sanottavan.
Itse haluaisin synnyttää kyykyssä, mutten usko, että polvet ja lihakset jaksaa sitä kovin pitkään. Jakkaralla sen sijaan saisi miehestä hyvän tuen ja lantio aukeaisi sopivasti.
Mielelläni siis kuulisin kokemuksia jos jollain sellaisia on!
 
Hilipatuiselle kovasti onnea!

Saa nähdä kenen veikkaus marraskuun tonttuluvusta menee lähimmäs, itse yritin tilata tätä omaa ensviikon alkuun syntymään mutta näillä näkymin taitaa mennä tonne lasketunajan tienoille..


Mun puolesta sais jo syntyä, olen jo malttamaton ja valvotut yöt saa pinnan kireelle, valvoskelisin enemmin vauvan kera.. Noh, eipä tässä enää kauaa ole jäljellä, pitää yrittää vaikka jouluvalmisteluja saada aikaan niin kuluisi aika mukavasti.

Harmi kun toi remppa tekee lenkille lähdöstä vähän kurjaa, tietty saattaisihan reipaslenkki ja rapussa kiipeily saada jotain aikaan.. Olisikohan siinä motivointia että saisi päivittäin käytyä.
Tai hetkinen, käynhän mä miehen seurana koiraa viemässä niin että tuleehan siinä kolme reissua ulkoilua ja rappuja per päivä, ehkä niiden lisäksi ei oo pakko jaksaa yksinäni enää..

Neukkutäti suositteli seksiä, saunaa ja siivousta. Harmi kun eka on nyt jäänyt, pallon kanssa se on hankalaa ja miestä on alkanut häiritsemään kun vauva on jo niin "läsnä" ja se varoo litistämästä.. Ymmärrän kyllä että sen on eri kun itse on koko ajan vauva kaikessa mukana niin ei se mua petihommissakaan haittaa, ei sitä siinä mieti. Välillä kyllä mieli tekisi ja voisi ihan häätömielessäkin kokeilla.. Vaan ei niin ei.
Saunaa ei ole ja siivouksessa tulee vaan selkä kipeäksi mutta ei supista.

Toi hissimetelin kuuntelu saa mut selvästi huonolle tuulelle, lisäksi taas supistaa näitä hyödyttömiä supisteluja.. :kieh:
 
Onnea Hilipatuinen ja Muisku:flower:

Täällä käyty tänään neuvolassa, kaikki ok, mutta vauvan asennosta ei vaan th uskalla olla varma. Eli on joko RT tai PT. Huomiseks sainkin sitten ajan tarjonnantarkistukseen, eikä onneks tarvi edes lähteä Jyväskylään asti, vaan vähän lähemmäkski pääsee. (Sillon 35+0, kun kävin polilla raskausmyrkytysepäilyn takia, oli vauva siis perätilassa.) Potkut tuntuu aika ylhäällä, mutta niin myös hikka, eli paha mennä niitten perusteella sitten itekkään sanomaan oikeen mitään... Huomennahan se sitten selviää!

Muutama päivä sitten tosiaan hain vintiltä äitiyspakkauksen ja laitoin jo vauvalle pedin valmiiksi. Hassun näköstä, ku makkarissa kaks pientä sänkyä :p
Mun puolesta tää sais alkaa kyllä kohta jo syntymään, kunhan vain nyt oli oikein päin masussa, eikä tarvis alkaa Jyväskylässä asti ramppaamaan käännösyrityksissä! Poitsu nukkuu ja mies lähti töihin, jospa minä suuntaisin tekemään jonkunlaista siivousta!

jonna90 ja pikkukakkonen 37+6 :heart:

ps. huhhuh, huomenna poksutaan jo 38!!! :eek:
 
Onnea nyytin saaneille!:heart:
Kovasti omaa täällä odotellaan,koitan olla odottamatta liikaa ja katsomatta päivämäärää liikaa,kuitenkin 8 päivää olisi mun eräpäivään...:) olo on vihdoin ollut tosi hyvä ja seesteinen,yöt menneet hyvin,tunnin välein heräämisisitä huolimatta,paljon olen touhunnut joka päivä ettei aika kävisi pitkäksi ja onneksi onkin ollut menoa ja meininkiä,hoidettavia asioita,niin on mieli pysynyt hyvänä.
Tänä aamuna ekan kerran aamusta asti lantio ollut jumissa,yöllä heräsin supistuksiin niin varmaan muksu vielä enemmän painunut lantioon ja nyt painaa hermoja kovin,istumisen jälkeen on vaikea päästä liikkeelle,mieluummin välttelenkin pitkään istumisia..
Kyllä saisi jo pikkukolmonen tulla..isommat on jo kovin levottomia ja jatkuvasti kyselevät miloinka vauva tulee...kumpa voisikin päivämäärän heille kertoa..:DD itsekkin oisi kiva tietää.

Vauva kovin rauhoittunut parin päivän sisään,mutta liikkuu vielä niin etei taervitse huolissan olla..:)

EevaN ja pieni 38+6
 
mä huomasin että takaapäin antaa parhaimmat supistukset :D olipas ällö lause! mut minkäs teet!! :LOL: pitää panna mies koville ja saapahan sitten samalla seuraavan 5vkon annoksen ku ei varmasti sytytä synnytyksen jälkeen

heh, neuvolan papereissa on aika hassuvirhe.. siel oli merkintä et esikoinen olis syntynyt 3/11 !!!! eli siis näillä olis 9kk ikäeroa... ÖÖÖÖHHH!!! mut nyt mulla on merkintä toisesta pojasta jonka oon saanu 3/10 joten saa nähä miten monta lasta mulla kohta on ilmestynyt tyhjästä :D

huomenna 38!!!!!!!!!!! :popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: jonna90
Onnea hirmuisesti kaikille vauvautuneille :heart::flower: mä varmasti odotan omaa tonttuani vielä tammikuun puolella :D

Tänään TAAS käyty neuvolassa, kaikki ok. SF mitta oli kasvanut nyt sen 2cm, on nyt 33.5 eli vähän yläkäyrillä mennään... Pissa oli kerrankin täysin puhdas, ja painoa taas se 200g/vk,ihanaa kun vihdoin toi painonnousu on tasaantunut, kun aikasiemmin sitä painoa on aina kertynyt lähemmän 1kg / vk tahtiin :D ensiviikolla ei tarttekaan sitten raahautua neuvolaan, seuraavan kerran on neuvola viikonpäästä maanantaina jolloin pääsen sorkittavaksi, aah miten ihanaa :D

Kamalasti tänne tulee tekstiä, ja on pitänyt kommentoida vaikka mitä mutta nyt taas ei pää muista mitään. Järkyttävä väsymys kokoajan päällä kun yöt menee vessassa ravatessa.. Mutta aivan ihana on tää meidän joulukuisten ryhmä:heart: ja oon ihan ikionnellinen että pääsee jonnekin avautumaan tunteistaan kun ei ystävä piirissä pahemmin ole perheellisiä. Iso kiitos kaikille :hug: nyt taas sohvanpohjalle lepäilemään :)

Joulumamma ja vauva 34+6<33
 

Yhteistyössä