***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

:heart: onnittelut kaikille vaavin saaneille!!! :flower:

Tääl yöt aika mahottomia närästyksen takia,ei saa juur olleskaa nukuttuu,semmoset 2 tuntii yössä..viime yö oli kyl ihana poikkeus :) Närästykseen popsin rennietä,magnesia-maitoo ja semmosia tabuja ku zolt.
Neuvola oli tuos 23 päivä sillo viikkoja 38+0 (suluissa viikot 36+5), paino 59,4 (59,6),ei turvotusta, RR 125/84 (130/78), hemppari 119 (109), kohdunpohjan korkeus 31.8 (30) lapsiveden määrä normaali,painoarvio ~2500 (~2200) ihan vaan käsikopelolla, RT.. Seuraava neuvola ma 28 päivä.
Jospa sitä seuraavax syömään ja sit päikkäreille!

~ Marsu ja siskit + masu-asukki 38+2 ~
 
Tiikeli itsellä on kans herännyt tässä supisteluiden myötä sellainen tajuaminen, että sitten kun se synnytys alkaa niin siinä ei paljon muuta voi tehdä kuin vikistä mukana, se voima mikä sitä ohjaa on ihan käsittämätön. Pelottava, mutta samalla hieno. Hieman jännittää miten sitä kipua kestää, haluaisin kokeilla lääkkeettömänä mahdollisimman pitkään.

Käytin kyllä sitten samantien kaikki hyvin nukutun yön energiat, tein viikonloppua varten siivouksen tossa, ei tarvi sit tuhlata siihen aikaa kun ukko tulee koululta. Imurointi on ollut viimeviikot sen heiniä, mulla tuppaa selkä tuleen siitä vähän kipeäksi, mutta ajattelin nyt kokeilla jos se yhtenä "ässistä" vaikka jotain saisi aikaan :) Tulipa ainakin itselle hyvä mieli kun sai jotain hyödyllistä tehtyä.

Mulle on tosiaan painoa tullut kuukauden aikana 4,5 kiloa, osa varmaan pojan kasvua, mutta osa on ihan mysteeri ollut että minne se menee. Valitettavasti syykin alkaa selvitä, nyt viikon verran on kihlasormus tuntunut kireämmältä sormessa ja tänään suihkun jälkeen huomasin että nilkoissa oli sukkien resorista painauma, eli en sitten kokonaan välttynyt turvotukselta, toivottavasti sitä ei kauheesti ehdi kertyä. Pitää muistaa juoda paljon vettä ja välttää puristavia vaatteita, lepoa ja kävelylenkkejä tulee onneksi tarpeeksi. Eipä tuota vastaan voi kauheasti taistella.

Voisi tuo vauva kohta syntyä, tahtoisin mykertää sen jo syliini ja haistella vauvantuoksua. :heart:

Susimieli ja Pieni 37+5

katso liitettä 14435
 
Jes neuvolas sain jo vähän toivoa kun neukkutäti kehui että merkeistä päätellen tämä lapsi syntyy ihan näinä päivinä. Ettei todellakaan mene loppuun asti \o/

37+3
Paino: 63.7 (-490g) toki viimeksi oli tullut +2300g. Kaikenkaikkiaan painoa tullu +11kg. Turvotus: -. RR: 106/76. Pissa: nega. HB: 126. SF: 33.5, kasvanu viikos 1.5cm. RT, pää oli kuulemma jo tooosi syvällä ja sen oon kyllä huomannu!!! Syke: pudonnu x120:een ja se oli tätsyn mielestä yks parhaimmista merkeistä,että synnytys on käynnistymäs. Ei mulla oo ikää lasten syke ollu noin matala. Edellisen oli vasta laitoksella kun synnytys oli jo käynnis,niin käyrillä näky että meni sellasta 120-80x/min. Liikkeet ++ edelleen ja tätiä oikeen nauratti kunnolla kun poika nosteli pyllyään ja potki jaloillaan vastaan :D Ihmetteli sitä kuinka mulla voi näkyä noin selvästi vauvan piirteet mahan läpi ja liikkeet olla aivan kamalan voimakkaita ja isoja!!! :eek: Eipä muuta... uuden neuvola ajan laittoi jo tiistaille,mutta arveli etten enää tuu :)

Verikokeissa pitää vielä maanantaina käydä, kun eka lapsi oli vähän keltanen,niin sen takia.

Poika puskee ihteään taas niin ulos että pakko poistua koneelta ja lähteä kävelemään.

Supistuksia kaivataaaaan!!!!!!!! :D

m0308 & :xmas: 37+3

PS: Vauvoja oli tullut taaaas lisää :heart: Onnea Onnea Onnea :flower:
 
Täällä taas vaihteeksi vierailtu sairaalassa :/ Yöllä alko supparit tos n. 23.30 ja jatku siitä sitten 4-5 min välein säännöllisinä, melko kipeinä ( ei kuitenkaan yhtä kipeinä kun synnytyssupistukset), tos neljän jälkeen otin panacodia kipuun ja oisin käyny nukkumaan kunnes yht'äkkiä alko ihan hirveä ylävatsan kipukohtaus. Miehen sain hereille ja käskin kiireesti ambulanssin soittaa.

Sitten sairaalaan ja käyrille yms. tutkimuksiin ja vauval kaikki tuntu olevan hyvin. Sain kipulääkettä suoneen ja otettiin labrat. Siinä muutaman tunnin pötköttelin synnärin lepohuoneessa ja pääsin lääkärin juttusille. Syyksi paljastui panacodin aiheuttama sappitiehyt kipu (siinä haittavaikutuksena ja mulla sappirakkokin vielä poistettu) näky labra arvois et sieltä tuli mm. bilirubiini ja maksa-arvo koholla.

Ultras sitten vielä ja tosiaan masussa kaikki hyvin, ainoastaan hirvitti et painoarvio oli jo 3200g ja vastas viikkoa 37+ ja tänään 35+5 :D Kohdunsuulla tilanne se et oli tosi pehmeet paikat, kuitenkin viel suht kiinni ja kohdunsuu ylhäällä, kaulaa 1-2cm jälel :) Kätilölle sit kauhistelin tota painoa ja se kokeili masun päältä ja oli sitä mieltä ettei todella niin iso vielä kyl olis :) Toi oli nyt sitte samal synnytystapa-arvio ja alatie synnytys pitäis kyllä onnistua :)

Että tällästä tähän perjantai päivään :D

Astre ja rakas vauveli 35+5 :heart:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!:heart:

Neuvolakuulumisia
Paino +156
RR 129/71
Hema 109
rt ja ei kiinittynyt vielä :( ja syke 140
SF-mitta 36 eli aika reippasti käyrien yläpuolella ja ite oon aika pieni kokoinen. sain lähetteen naistenklinikalle ens viikoks synnytysarviointiin. mut mitä se hyödyttää?? Jänskättää.

sandra87 ja tytsy rv 37+1
 
:heart: Onnea Höyhen!!:heart:
Ja Susimieli samoin mulla oli aikomus olla ilman lääkitystä niin pitkään kuin pystyy mut jotenki tuon yöllisen jälkeen heräsi epäluulo että näinköhän sitä pystyy oleen ilman ollenkaan.. Varmaan noita synnytyksen jo kokeneita naurattaa nää meidän pohdiskelut, mutta kun ei voi tietää ennenkö sen kokee itse, pakko vaan tälläin pohtia. =) Jännittää mutta samalla odotan kovasti että jokojoko. :) Niinkuin tietysti kaikki muutkin mammat täällä. :D

Tiikeli 36+5
 
Hirmusti onnea jo vauvautuneille! Itsellä on tänään tasan kk laskettuun aikaan.

Kauris-82: Mullakin viimeksi neuvolassa samanlainen kokemus. Lainaus mun ed. viestistä: "Meinas olla aika korkeet sykkeet välillä kun liikuskeli ja sykkeet kopsuttelikin tuolla 180 hujakoilla, niin neuvolatäti halus kuunnella vielä niin, että pyys mut istumaan ja kuunneltiin uudestaan. Sitten laskikin tuonne 160 alueelle." Neukkutäti ei kommentoinut asiaan ettei sais selällään olla tms. ja tunnustankin, että olen ollut aina just siinä asennossa mikä on tuntunut hyvältä.

Saatiin viimein nuo hoitopöydän laatikot korjattua, että jos jaksaa ja innostuu, nii vois alkaa pesemään pienimmät vaavin vaatteet sinne valmiiksi odotteleen...
 
IHANAAAA,ONNEA HURJAN PALJON Muisku, Hilipatuinen ja Höyhen :heart:!!!

Astrella oli jännät paikat, huh! Onneksi kaikki on hyvin :)

Näin tänään tutun neuvolatätösen ja hän katteli mun mahaa ja sanoi että on jo aika alhaalla ja yllättyi kun sanoin että LA "vasta" 27.12... Voiskohan mun aavistukset pitää paikkansa että tämä puskisi maailmaan jo aikasemmin? Minkälaisia kokemuksia teillä kokeneilla on vatsan laskeutumisesta - kuinka aikaisin ennen synnytystä se on tapahtunut?

Ja toinen kysymys ja vähän ällöttävä (ANTEEKSI!!!!) että tuoksuuko lapsivesi joltain? Tai tuoksuuko teillä valkovuoto vahvasti? Musta tuntuu että mun valkovuoto tuoksahtaa inhottavan vahvalta mutta en oikein tiedä että onkohan se vain tätä mun "hajunenäisyyttä" eli oon haistanut kaiken muunkin kauhean vahvana loppukolmanneksen aikana....

Mä oon täällä ihan joulufiilareissa kun nyt on eka adventti vklna, jihuuuuuu:xmas:
oon kyllä NIIN jouluihminen kun olla ja voi :D Kaivoin jo esiin joulupussi ja aiotaan illalla ripustella jouluvaloja ainakin ulos - ah,valoa tähän pimeyteen!

Miimau&Masuasukki 35+3
 
Onnea Höyhen!!! :flower: :heart:

Miimau Mulla edelllisessä raskaudessa putosi maha jo 32+ rv:lla ja terkka oli varma, että syntyy ennen laskettua, (ja ku ekaki synty 37+1 rv:lla, mutta ei laskeutunut ollenkaan), mutta käynnistettiin 40+1 rv:lla mahan laskeutumisesta huolimatta. Mulla ei siis ainakaan pitäny paikkaansa se että, ku laskeutu hyvissä ajoin ni siellä pysyttiin loppuun asti ja olis haluja ollu pitempäänki :)

Lapsivesi on hajutonta. Mulla ei ainakaan ole haissu. Valkovuoto voi tuoksahtaa.

simuli37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau
Ihanaa, hyvin nukuttu yö ja tuottoisa kirpparikierros takana!

Lapsivesi on lähes hajutonta tai hiukan makean tuoksuista. Valkovuoto on periaatteessa myös hajutonta, mutta vaikka hiiva tai joku muu tulehdus voi saada senkin lemahtamaan... tosin minäkin olen huomannut valkovuodon tuoksahtavan, olen laittanut sen kylläkin ihan vain reilun vuodon tiliin, kun melkein koko päivän olen samoissa housuissa/samalla suojalla (koska pissaa karkailee joskus yskiessä ym).

Nyt lähden studiolle, puoliammattilaiskuvaajakaverini lupasi ottaa masukuvia tästäkin raskaudesta. Viime kerrasta tosin on hiukan aikaisemmilta viikoilta, nyt ei ole enää niin soma, kun on pari arpea ja vähän jo alkaa roikkua. :)
 
ONNEA HÖYHEN !!! :heart:

mä varmaan saan tän tontun vasta 21.12. :( JOS historia toistaa itseään .... huoh. Noh, tiistaina taas neuvolaan jne. Sunnuntaina ystäväperhe tulee käymään ku niille sopis katsoo esikkoa toimituksen ajan.. toivottavasti kaikki menee hyvin ja onnistuu toi lapsenhoitoasia!

38
 
PAljon onnea Höyhenelle :flower:

m0308:sille niitä supistuksia lähetän :) :whistle:

Astre Kurjalta kuulostavat tuollaiset kipukohtaukset, mutta onneksi syy selvisi eikä mitään hätää ole ja käyntikin oli ihan hyödyllinen :)

Mulla kanssa valkovuoto haisi jonkin verran, mutta jos on joskus ollut paha hiiva niin tietää sen eron kyllä :x

Mulla on tänään maito noussut oikeen kunnolla, mutta on sitten pakkaantunut tuonne tisseihin eikä tule ulos, oottelen, että tuo pieni heräisi tuolta (on tänäänkin ollut ahkerasti rinnalla, mutta nyt nukkuu vähän pidempää pätkää...) että pääsisi imettämään ja sitten ootan iltaa että meno rauhoittuisi että pääsisin suihkuun ja ehkäpä saunaan niin ne auttais tähän....

Yks vinkintapanen mikä muistu mulle mieleen tuolla sairaalassa jälkivuodon suhteen on semmoinen että kun siellä on niitä isoja siteitä niin niitä laittaa vielä kaksi peräkkäin pöksyihin niin on "varmempi" olla :)

Nyt täyty ruokkia isompia :)

Hilipatuinen ja vauva 3vrk
 
Valkovuoto on mulla ainakin aina haissut, ja hiiva kun oli (josta en itse tiennyt ku ei ollut oireita sisätutkimuksessa lääkäri huomasi) niin ei ainakaan mitenkään ihmeellisen voimakkaasti haissut mulla silloinkaan :)

ONNEA HÖYHEN!

Viimeyön sain nukuttua kyllä hyvin kunnes heräsin viiden aikaaan järkyttävään korvasärkyyn, ihan sattu niin että meinas itku tulla :( No kuudelta menin uudestaa nukkumaan ja nukuinki puol 11 asti :) Mulla alkaa noita kipeämpiä suppareita tulemaan jo kerran päivässä ellei useemminkin. Ainii ja ku pari viestiä sitten valittelin hirveitä liitoskipuja ni ei oo kyllä nyt niinkään ollut enään niin kipeitä.
Joku tuolla laitteli noista vierailuajoista yms. Meillä täällä on päivällä ja illalla vierailuajat ja tietysti isä ja sisarukset saa tulla kun haluaa. Ja ei siellä muutenkaan ole määrätty ketä saa tulla. Jos on perhehuone niin vierailuajoilla ei ollenkaan väliä. :)

Kyllä alkaa jo synnytys jännittää ja olemaan ajatuksissa jokapäivä että mitäs sitte ku se oikeesti alkaa :) Ja minä vuorokaudenaikana :D

Terkuin Baarbi 36+3 ;)
 
Tässä olen mietiskellyt noita kotikonsteja joilla voisi vihjaista ipanalle että olisi hyvä hetki ulkoistaa itsensä.. Googlettelun tuloksena jäi fiilis että reilu tovi nännien hieromista olisi tehokkainta, onko joku kokeillut, kokemuksia?
 
susimieli ja tiikeli Ei yhtään hölmöltä kuullosta noi teidän mietteet synnytyksestä. Ekan kanssa mä tiesin että mä en halua mitään puudutuksia (mulla on aivan hirvee piikkikammo sellasia neuloja kohtaan joita en voi olla näkemässä kun pistetään) joten olin varautunu siihen että mun täytyy vaan kestää vaikka se kipu olis aivan hirvee. No eka synnytys oli mulla periaatteessa kivuton, nä seuraavat on sit tuntunu paljon enemmän. Keskimmäinen koska onnistu siirtymään avotarjontaan ja tää viimenen sen takia kun käynnistettiin.

Höyhen onneks olkoon.
 
Susimieli: minä koitin tuota nännien hieromista yhtenä päivänä. Menin sänkyyn vasemmalle kyljelleni ja hieroin rasvan kera 20 min.. pari supistusta,ei muuta. Illemmalla suihkus vielä tein samaa lämpösen veen ja saippuan kans, hieman tuntu puristusta häpyluun kohalla, mutta ei muuta sillonkaan. Aika kauan varmaa saa hieroa ennenkö mitää auttaa.. jos sittekkään..

Huomasin just tos ku kaverin luona kävin ja kiikuttelin tunnin verran keinustuolis, niin johan tuntu! :)
 
Susimieli mä olen jälleen kerran tylsä, omasta kokemuksesta ei ole auttanut sekään. Joskus olen tainnut saada muutaman kivuttoman supistuksen sillä aikaiseksi, mutta muuten ei ainakaan mulla auta. Mutta mä taidankin olla poikkeus kun kroppa ei tajua lähteä puskemaan itsekseen vauvoja ulos :headwall:
 
Paljon onnea Hyöhen:flower:

Miimau täälläkin on yksi jouluihminen joka on rakentanut tänään lapsilleen piparkakkutaloa:)Nyt viikonloppuna ajattelin vaihtaa jo muutamat jouluverhot ja viritellä jouluvaloja ulos:)Myös adventtikynttelikkö otetaan huomenna esille.Vaikka muuten en oo yhtään uskonnollinen niin adventtikynttelikköä tykkään sytytellä ja jotenkin se havainnollistaa lapsillekkin joulun lähestymistä joulukalenterin ohella:)Eilen söin ensimmäisen piparkakun ja kyllä se vaan maistui ihan mahdottoman hyvälle:)

Lapsivesi on väritöntä tai hiukan vaaleanpunaista ja tuoksahtaa makealle.Valkovouto ei normaalisti juurikaan haise mutta kyllä minulla ainakin nyt kun sitä tulee hyvin runsaasti niin kyllä se hieman tuoksahtaa mutta ei onneks varsinaisesti haise.

Täällä ei masu rintamalle kuulu mitään uutta.

Metsätähti ja pikkuinen 37+2
 

Yhteistyössä