***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

Adalmiina ja Höyhen Jee :)

Sitten tuleekin tosi omanapaista vuodatusta mikä liittyy päiväkotiin.... |O Siis meillä on joo 4vuotias joka osaa olla todella haastava ajoittain ja oon ollut yleensä avoin ja sanonut, että oon väsynyt sen kanssa tai meinaa hermo mennä jne. Mutta nyt koko tän raskauden ajan mulle on päiväkodista tuputettu kaikki mahdolliset puhelinnumerot (peheneuvolat, neuvolan sosiaalityöntekijä jne jne.) siis eikö raskaana saa sitten olla yhtään väsyneempi tai jaksaa vähempää. Hirveen kiinnostuneita ollaan mitä me tehdään kotona tai miten pojat leikkii. On todella kivaa että pidetään jotenkin sellaisena tapauksena jota täytyy tarkkailla. Mun mielestä kun meillä eletään ihan tavallisesti. Ja siis tämä vaan isomman ryhmässä johon on tullut uusia työntekijöitä... Alkuun olin, että kiva että välittävät, mutta nyt tuntuu aivan mielettömän pahalta, ihan kun en olisi ollenkaan sopiva äidiksi.
 
Adalmiinalle onnea koitokseen ja höyhenelle kans peukut pystyyn =)

Eilen oltiin kuopuksen vanhenpain illas ja sieltä lähties, ei sitte auto lähtenykkään käyntiin, JES! Noh, ei auttanu ku lähtee kävelemään. Ukko käveli kotiin hakemaan toista autoa ja käynnistyskaapeleita ja minä kävelin sukulaisen luo (noin 1km) hakemaan tenavia. Toinen ilta peräkkäin ku lenkkeilin. Maha oli aika kipeä ,kun perille pääsin. Lenkin jälkeen käytiin vielä saunas ja tehtiin "sitä" ;) Lopputulos oli,että heräsin yöllä ankaraan paineen tunteeseen alaselällä. Ihan kamala polte ja paine! Lisäks tämä muutama päivä sitten alkanut alapään vihlonta :( Sellanen tunne oikeasti ,että alapää repeää justiin ja poika vaan putoaa sieltä pois :LOL:
Onko teillä muilla ollu mitää tollasta??? Voisko vaikuttaa kohdunsuun tilanteeseen? Tähän menneshän mulla on sentin ollu auki, mutta täysmittanen kanava. En tiistaina ois lääkäri, jos siellä selviäis sitte.
Ihan kamala olo on muutenki koko ajan ja kovasti oon väsyksis, eikä syömäänkään pysty. Oon kyllä jo niiiiiiiiiiiiiin valmis!!!

m0308 & poitsu 35+3
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Hilipatuinen: Niin tutun kuulosta,tosin meillä 7,5v. ja ongelmia ollut vuosia,nyt vasta herätty siihen ettei kyse ehkäpä olekkaan kasvatuksesta(tältä siis minusta tuntunut aina,kyselyiden ym perusteella) vaan adhd ja aspergeria epäillään.

voimia!


Vihlontaa ym täälläkin..mä oonkin naureskellut etten välttämättä huomaa kun vauva tupsahtaa vain housuun ;)
 
Viimeksi muokattu:
Äitpolilla käyty. Jotain edistystä alkanut myös täällä tapahtumaan alakerrassa vaikkei supistelekaan oikeastaan ollenkaan =). Kohdunsuu sormelle auki koko matkalta (eli 1cm, viime viikolla oli sormenkärjelle juuri ja juuri suu auki), kanavaa 2-3cm (viime viikolla ainakin 3cm) ja täysin pehmeä (viimeksi puolikiinteä). Ronkkimisen (kandi+el) jälkeen supistellut aika montakin kertaa (ei kipeitä, mutta joitakin ihan napakoitakin) ja paineen tunnetta ollut kohdunsuulla. Miten voikin olla iloinen tälläisestä :D. Tytön painoarvio oli 3039g eli ihan keskikäyrillä mennään. Näillä näkymin viimeistään la:n tietämissä käynnistellään eli 4 viikon päästä meillä on aika varmasti vauva viimeistään sylissä :heart:

adalmiina lisää päivityksiä kiitos (jos vain mahdollista) :D. Malttamattomana odotellaan kuulumisia :p

Poppeliini ja kolmas muru 36+4
 
Muisku toivottavasti tänään on ollut jo parempi päivä.

Ruokahaluttomuus on vaihtelevaa.Välillä ruoka maistuu ihan normaalisti mutta välillä taas tuntuu että pitää edes vähän väkisin syödä.

MARMAx4 jospa saisitte pian ajan esikoiselle sinne neurologille ja alkais asiat etenemään.Odottaminen on varmasti omalla tavallaan stressaavaa.

Poppeliini hienoa että alakerassa on alkanut tapahtumaan:)

sf-mitta mulla oli rv34+5 mitta 30cm mutta th otti sen mun mielestä kyllä hyvin suurpiirteisesti ja reilusti alempana piti sitä mittanauhan päätä kuin yleensä... et en tiedä sitten kuinka paikkansa pitävä tuo on...

PrinsessaV kiitos kyykkimis inffosta:) Mä oon pikkupyykkiä laittaessa ollut kyykyssä kun se teline on niin alhaalla enkä pysty oikein kumartelemaan ja se asento on kyllä tuntunut hyvällle:)

Fantaihana täytyy myöntää että vaikka odotan neljättä niin en kyllä oo yhtään varma mitkä on supistuksia ja mitkä ei ja silloin kun menin ampparilla synnyttämään kuopusta ja ensihoitaja kysyi ponnistuttaako niin minä fiksuna vastasin "en tiedä.... painattaa":D En siis todellakaan oo konkari tässä asiassa.
Ja oot kyllä niin oikeassa tuossa että 5,5v on todella rasittava niin halutessaan *huokaus* voimia sinne:hug:

Synnytystapa-arviosta on ollut puhetta ja täällä niitä ei tehdä kuin erikois tapauksissa ja mulle ei sellaista oo tehty ikinä eli se on ihan vieras käsite.

joulumama11 hui!Noi oireet kuulostaa pahalta:O mun ystävällä oli lievempiä oireita ja se joutui sairaalaan makaamaan ja muutaman päivän kuluttua synnytys käynnistettiin kun oireet paheni ja sillä oli tosiaan kertomuksesi saamasta kuvasta päätellen paljon lievemmät oireet jotka havaittiin sattumalta rutiini neuvolassa ja hän ei ollut itse edes huomannut mitään tavallisuudesta poikkeavaa.Jaksuja:hug: Toivottavast oireet ei pahene!

adalmiinalle zemppiä tulevaan koitokseen:)!!!

EevaN onnittelut täysaikaisuuden saavuttamisesta:)

höyhen sun oireet kuulostaa hyvin lupaavilta:) Mä pidän täällä peukkuja ja toivon että pääset pian tositoimiin:) Mä en oo ikinä nähnyt limatulppaa mutta toi vahvasti kuulostaa siltä ja oon lukenut että synnytys käynnistyy tavallisesti viikon sisällä limatulpan irtoamisesta eli vaikka ens yönä:D Jännää:)!!!

Tännehän oli tullut hurjasti tekstiä kun oli yhden päivän pimennossa.Kukaan ei sitten tainnut synnyttää viime yönä niin kun veikkasin et silloin ois jo ensimmäinen "tonttu" nähnyt päivän valon tai sitten se ei oo vaan käynyt tunnustamassa:)
Tänne ei mitään uutta eikä mitään oireita että synnytys olisi lähenemässä.

Metsätähti ja kylkiluissa elävä vauva 35+2
 
Huomaa että kaikki on hengessä mukana Adalmiinan ja Höyhenen kanssa, tekstiä tulee niin että kolmatta kertaa olen tänään lukemassa jo uusia juttuja :)

Adalmiina joku jo tilailikin lisää tilannepäivityksiä, eli jos synnyttämiseltä kerkeet niin täällä ainakin yksi innokas lukija :wave:

Kyykkyasennosta olen jonkun verran kyykkinyt, lähinnä uteliaisuudesta kun olen halunnut tietää miltä se tuntuu, ihan ok on ollut, kait sitä saa jo kyykkiä näillä viikoilla, kun rv 35 jälkeen saa alkaa tehdä sitä välilihan venyttelyäkin joka saattaa stimuloida synnytystä. Eli kyykin silloin kun se hyvältä tuntuu :)

Öisin on kurja kömpiä sängystä ylös, pissahätä saa harkkasupparit villeiksi ja sitten tuntuu kurjalta nousta istumaan sänkyyn kun vauva painaa päällä lantioon, ja tuntuu kuin koko alavatsa olisi tulessa. Helpottaa kyllä sit kun saa käytyä pissalla. Muutenkin aina välillä tuntuu että tuo puskee jotenkin tonne lantion uumeniin, pitää irvistellä välillä.

Ostettiin tänään kirpparilta farkut kokoa 50cm (mies halusi :D ) ja sitten ostettiin (miten niin hyvissä ajoin) hammasmuki pienelle. Oli niin söpö sellainen oranssi muovimuki, sinne saa sit joskus oman hammasharjansa ja tahnan. Vauva alkaa olla ajatuksissa ja puheissa monen monta kertaa päivässä. Vieläkin on sulattelua siinä että se saattaa oikeesti syntyä ihan koska vain. En malttaisi odottaa! Voi jännitys ja odotus!

Susimieli ja Pieni 35+5
 
Kyllähän tänne vois tilanne päivitystä antaa useamminkin,mutta voi luoja tätä tietokonetta mikä täällä on :kieh: !Miltä vuos sadalta tämä vehje oikein on?Pienen tekstin kirjoitukseen menee ties kuinka kauan.

Noh mutta sitten siihen tilannekatsaukseen.Ei mitään uutta.Joten se siitä tilanneraportista :(.Sain viiden aikaan uuden satsin käynnistystablettia tuonne kohdunsuulle,jonkin verran se sai silloin supistuksia aikaan.Eli jonkinverran piirtyi supistuskäyrää,mutta heti sitten kun nousin ylös,ne loppuivat kuin seinään.Joten odottelu jatkuu.Huomenna varmaan saan vasta seuraavan satsin sitten.Tää käynnistely pitää tehdä mulle niin varovaisesti,kun on tuo sektioarpi olemassa.Mutta kattellaan kattellaan...

Palaan taas huomenissa raportoimaan mikäli tää kone ei sano sitä ennen poks!

adalmiina ja sitso 37+2
 
Adalmiina: minulla esikoinen käynnistyi vasta 2 käynnistyspäivän jälkeen. Huomenna aloittavat varmaan aikaisemmin tablettien laiton ;)
Tsemppiä ja malttia, kyllä se huomenna tai viimeistään isänpäivänä syntyy- mikä ihana lahja olisi :heart:
 
adalmiinalle taas jaksuja odotteluun :) Olisikin hieno isänpäivälahja, tosin kivempi ois varmasti jos ei sunnuntaille tarvis sairaalas odotella vaan sais jo aiemmin pienen syliin :heart:

Täällä tuli tänään jonkuu aikaa suppareita (kipeitä/napakoita) 5min välillä, sit harveni 10-15min välille ja nyt lähinnä enää vähän kiristelee vattal ja selän puolel. Eipä sen lähdön vielä tarviskaan tulla, jos edes vähän nää kypsyttelis paikkoja :)


Kyykkyjä Miä oon tyytyväisenä kyykkäilly jonku viikon vissii jo :ashamed: Se vaan helpottaa tot kipua tuol lantion alueel :) ja kaikkia muitakin "synnytys" liikkeitä, mies on sanonkin et joko mennää :D

Nyt tuntuis ajankulku hidastuneen kun tähän asti menny tosi nopeesti viikot.


Astre ja vauveli 33+5
 
Viimeksi muokattu:
Adalmiina Toivottavasti saat nukuttua sikeesti yöllä, kerättyä voimia huomiselle :)

Huomaan itsekkin vähän väliä käyväni koneella katsomassa teidän kaikkien kuulumisia, tästä tulee jännä kuu!

Ompelin tänään tyynyliinan Jyskistä ostettuun isoon tyynyyn, saa toimia imetystyynynä. Lisäksi petasin vauvan sängyn nyt valmiiksi, uusi patja pääsi paikalleen. Niin ja pesin vihdoin kaikki vihon viimeisetkin vauvan vaatteet (noi oli 70-74cm).
Sanoisin että tervetuloa poika, me ollaan valmiina!
 
  • Tykkää
Reactions: Kahlan ja iseeyou
Täällähän jännitys tiivistyy! Pitää käydä välillä aina kurkkimassa joko eka tonttu on putkahtanut maailmaan. :D :popcorn:

Huomenna täälläkin ollaan sitten täysiaikaisia! Jippii!!! Mut en yönä ei tarvis ainakaan lähteä mihinkään vauvantekopuuhiin, kun mies meni pikkujouluihin. :D

Laitoin kyllä sairaalakassin valmiiksi, mutta oon sillä mielellä et yli lasketun mennään kuitenkin... mua vaan kolottaa ihan sairaasti joka paikkaa ja oon kyllä tähän oloon jo aikas kypsä!

Hyvää isänpäiväviikonloppua jokaiselle!

garden ja juniori 36+6 (Huomenna POKS täysiaikaiseksi, hih...)
 
Tästä se taitaa pikku hiljaa lähteä meidän joulukuisten vauvojen ryntäys maailmaan :D Itsekin käyn monta kertaa päivässä katsomassa joko on tullut uusia viestejä :popcorn: . Onhan se mukava saada jännätä ensin toisten puolesta omaa vuoroa odottaessa!

Sain tänään muuten ostettua vauvalle vauvakirjan. Ostin Mauri Kunnaksen version. kuopuksella on se sama ja ihan hyväksi olen sen todennut. Ensimmäiset sivut sain jopa siitä jo täytettyäkin. Eilen kirjoittelin osoitteita joulukorttien kuoriin (meillä tulee kuva sitten myöhemmin). Eipähän tarvitse alkaa metsästämään enää osoitteita joulukuussa, kunhan vain saa kuvan otettua ja postimerkit liimattua :xmas:

Poppeliini ja tyttönen 36+4
 
Tervehdys jännityksen täyteiseen perjantaihin :)
Tämä on kyllä ihan huippuryhmä! Itsekin käynyt useaan kertaan katsastamassa josko jo ensimmäisiä tonttuja olisi tipahdellut :)

Ihan mahoton tsemppipeukalo kaikille jotka jo lähtökuopassa ovat tai sitä kaivelevät ;) Täälläkin olo alkaa jo olo aika raskas. issias on jumahtanut ja se vaikuttaa tuohon kävelyyn aika vaappuvasti. Hemmetti. Ja kyllä alkaa olemaan kolotuksia ja jos sohvalla lojonut pidempään niin ai että kyllä vihloilee kun liikenteeseen lähtee. Pilateksessa ja joogassa olen käynyt ja itsekin kyllä kyykin joka ilta. Öljy ja kyykkä kuulemma tekevät terää ;)

Hakiakaranpesän valmennukset ja kätilö tapaaminen ovat myös takana, eli alkaa kyllä olemahan tunne että lähellä ollaan. Reilu viikko kättärin kokoarvioultraan. Hui! Sitä kyllä jännitän, mutta ai että miten ihanaa nähdä vielä juniori.

Sata asiaa vielä tekemättä täällä kotona, enkä edes pikkukaverin kamoja pääse laittamaan ennen kuin viikon päästä saadaan hoitopöytä mihin kamppeet mahtuu... nooh toivottavasti aikaa vielä on ;)

Voikaahan hyvin kanssaodottajat! Ja erityishalaus Adalmiinalle jännään hetkeen :hug:

Viena ja Juniori 34+4
 
Pitää tulla itsekin kirjoittelemaan tänne, olen kyllä käynyt aina tarkistelemassa mitä täällä on kirjoitettu, mutta ei ole oikein jaksanut itse kirjoittaa mitään.

Eletään jänniä aikoja ensimmäisten joukossa ja minä olen mukana tsemppaamassa :)

Äitiysloma alkoi tänään ja käväisin sitten kokoarvio-ultrassakin, kohdun suuri koko ei ollut syynä vaan minun :ashamed: Säikähdin kun ultraava lääkäri totesi lapsen olevan ihan reilun kokoinen, mutta onneksi korjasi, ettei kyse siis ole valtavan suuresta vaan vähän keskikäyrää ylempänä kasvavasta. Painoarvio oli tällä hetkellä rv34+6 2800g lasketulle ajalle oli 3900g, helpotus oli suuri, tosin eivätpä ne arviot aina pidä paikkaansa. Sormet ristissä, ettei tule jättivauvaa.

Kohdunkaulaa vielä jäljellä 3cm, suu pehmeä ja vauva laskeutunut, ei kiinnittynyt ja lääkäri epäili, että samoihin aikoihin voisi syntyä esikoisen kanssa, joka syntyi 38+4. Toivotaan parasta :)

http://aijaa.com/v.php?i=002029042254.jpg

Mitä suloisin otus, eikä näkynyt pippeliä tälläkään kertaa. :)
 
Pakko tulla vielä kirjottamaan omasta olosta. Sen mitä pystyy. Täällä mä istun pallon päällä tuskissani. Polte ja kipu alapääs mahan ja selän puolella on sietämätön. Kävin jo kuumas suihkuskin. Ukko joutu ottamaan multa vaatteet pois samalla kun nojasin seinään ja keinuttelin ihteäni. Ei jaksa ku itkeä. Supistuksia ei tuu kuitenkaan :| Kunpa sais ne vielä alkamaan niin vois ehkä lähtee synnärille päin käymään. Jos tää olo jatkuu tälläsenä, eikä muutu pahemmaks ,niin sitten ei auta kun ootella tiistain neuvola lääkäriä...
Viime kerralla mulla alko vaan yht'äkkiä illalla supparit ja aamulla meni vesi. Siinä se. Poika synty vesien menosta 8:n tunnin päästä. Aattelin jo että pitäskö joku muovi tai joku laittaa varuiks sänkyyn,kun meillä on aika uus sänky ja viimeks tuli vesi edelliseen vanhaan sänkyyn.
Nyt alkaa olo helpottumaan. Minkähänlainen yö on tulossa..?.... Yritän nyt mennä nukkumaan. Öitä :wave:
 
adalmiina Tsemppiä, hengessä ollaan kovasti mukana.

susimieli Tosiaan 74 kokokin on vielä ihan vauvan vaatteita. H&M:n mukaan taitaa olla 6-9kk mitä lapuissa lukee. Mua vaan niin hämää kun meillä molemmat lapset käyttäny niitä paljon isompina. Kuopukselle meni vielä tossa 1v7kk ihan hyvin H&M:n 74 koon paita niin että alla oli body. Nyt 1v9kk käyttä vielä monta 80 koon vaatetta ja useimmat 86 on aivan liian isoja.

Vauvan liikkeet Välillä tulee ihan kunnon potkuja vieläkin ja muuten on sellasta myllertämistä. Mietin tänään et esikko ei näillä viikoilla enää potkinu, vaan harrasti nimenomaan sitä pepun siirtoa puolelta toiselle niin että koko maha heilu. Ja esikko oli samankokonen kun synty rv 37 mikskä tätä nykysen nyt veikattiin olevan, eli 3400g. Eli onko tää kuitenkin veikattua pienempi? Kuopuksen loppuajan liikkeistä mulla ei kyl ole mitään muistikuvaa. :ashamed:

Liikkuminen on tänään ollu jo ihan eiliseen verrattuna paljon huonompaa. Jalkoja särkee kun jouduin siirtymään miehen kenkiin kun ei Crocseilla oikein enää tarkene. Selkä ei kestä paikallaan seisomista ollenkaan, ihan kaupan kassajonossa seisominen on tuskaa. Yöllä ja tänään on alkanu tuntumaan liitoskipuja ja kävely on sellasta hidasta lyllertämistä ja mahaa vihloo sillonkin välillä niin että tulee irvistettyäkesken kävelyn.

Limatulppa tuli kuopuksen kanssa pari päivää ennen synnytystä joten Höyhenellä voi tosiaan olla synnytys lähellä.

(.) Mä en tiedä jännitänkö mä oman synnytyksen suhteen enemmän sitä et onko meille tosiaan tyttö tulossa (kun mä yritän henkisesti olla varautunu siihenkin mahdollisuuteen et olis kuitenkin poika), vauvan todellista kokoa vai sitä että onko meille tulossa Down-vauva. Tai lähinnä yritän muistaa että sekin mahdollisuus tolla meidän 1/8 riskillä on edelleen olemassa.

Taas sama ongelma nukkumisen kanssa et nyt ei väsytä yhtään mut sit kun aamulla pitää herätä tai jos kuopus päättää yöllä huutaa niin kyllä sit väsyttää. Mä herään yleensä niin paljon herkemmin noihin kuopuksen huutoihin että mä oon jo ehtiny sängystä ylös ennen kun mies reagoi olleenkaan jos edes herää siihen meluun. Muutaman kerran on käyny mielessä et pääsis jo sinne synnyttäneiden osastolle vauvan kanssa niin sit sais nukkua ihan mielin määrin. Mua kun ei muiden vauvojen itkutole ikinä häirinny ja sit kun oman vauva nukkuu vieressä niin ei siinä tarvii kun kylkeä välillä muistaa kääntää. Ja päivälläkin voi kivasti nukkua päiväunia omien ruokailujen välissä.
 
Swerifel Kiitos linkistä!

Neljäskö Kyllä oli apua sun tuntemuksista! Itse en edes tajunnut, että pariin päivään ei ole tarvinnut suoristella selkää, kuten aiemmin. Viimeyönä tosin taas sellainen myllerrys, ettei hajuakaan vauvan asennosta :D Onneks lääkäri parin viikon päästä.

adalmiinalle tsempit vielä! Toivottavasti ei tarvitse montaa päivää käynnistellä! Eilen ois kyllä ollu hyvä päivä syntyä ;)

Fantaihana meillä kans pikkunen poika käyttäny 74 vuoden ikäisenä ja nyt 1v7kk koko on 80. Kaverin samanikäinen käyttää jotain 92 kokoa...

Höyhen Mulla kesti noin vuorokauden limatulpan irtoamisesta siihen, kun poika syntyi. Tällä odotellaan mielenkiinnolla mitä siellä tapahtuu!

m0308 Lupaavalta kuulostaa sielläkin!

zenn Ihana pikkuinen!

Mä innolla seurailen teidän lähtökuopissa olijoiden tilaa! Täällä kun ei mitään tapahdu, eikä vielä tarvitsekkaan :)

Ainiin! Onhan meillä jotain tapahtunut, vaikkei raskauteen liittyvää :) Esikoinen on nyt nukkunut viikon omassa isojen poikien sängyssä. Edelleen meidän huoneessa ja kiinni meidän sängyssä, mutta kuitenkin... Pari ekaa yötä nukkui vähän levottomammin, mutta nyt ei ole heräillyt juuri ollenkaan. Viimeyönä riitti, että sanoin "pää tyynyyn" ja poika jatko unia!

Mango ja Ola 33+5
 
Ja voisinhan pienen gallupin näin lauantain ratoksi pistää pystyyn.

Mitä isäinpäiväsuunnitelmia teillä on?

Mä meinasin kakun leipoa ja miehen toiveesta lasagnea ruuaksi. Iltapäivästä lähdetään pojan kanssa pariksi tunniksi pois kotoota, jotta toinen saa rauhassa tehdä opinnäytetyötään :D
 
Huomenia!
meinas hermo mennä kun netti ei pelittänyt illalla/yöllä,enkä päässy tarkostaan tilannetta tänne. ;)

Yöllä tuli heräiltyä oikein monesti ja nukuttua koiranunta eli päikkärit olis ihan kohdillaan jossain väliin!

Mutta suppareita aamuunne ken niitä toivoo,ite hoksasin yhtäkkiä että mun tarttee vielä ens v-loppuna päästä koiranäyttelyyn ja sit ma 21pv olis 37vk täynnä ja taasen lekuri.eli jos reilun viikon vielä pysyisi ainaskin :)

MARMAx4 ja JAZ 35+5
 

Yhteistyössä