***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

adalmiina voi miten IHANAA ja jännittävää:)Voi että miten mahtavia uutisia:) :) Nyt sitten lupaat synnyttää ennen yötä että mä en menetä yöuniani kun nyt oon sitten ihan täpinässäni täällä:) Voi että miten hienoa:)Oon kyllä tosi tosi onnellinen sun puolesta:)Isot zempit tulevaan koitokseen:)Nyt synnytät sen pienen miehellesi isänpäivälähjaksi:)Saatko liikkua sen pallongin kanssa?
 
Jee Adalmiina sieltähän saattaa putkahtaa isäinpäivä ylläri :)

Itellä on kamala räkätauti ja oonkin aika paljon viettänyt tänään aikaa sängyn pohjalla. Ulkona käytiin syömässä kun heräsin vähän vaille 12 ekoilta päikkäreiltä ja kaikki olivat kamalan nälkäisiä, nyt on yksi lapsista unten mailla ja toinen kattooo puuha-peteä ja sitten kun tää kolmas lopettais painamasta mun kylkiluita niin voisin ottaa päikkärit number 2 :)
 
Ensilumi <3 Täällä se tuli jo monta viikkoa sitten, mutta suli heti pois. Sais tulla jo pysyvä lumi pian! Hirveen pimeää ja ankean näköstä ulkona.

Isänpäivä tänään. Noustiin esikoisen kanssa kahdeksalta laittamaan aamupalaa ja tarjottiin sänkyyn kakkukahveineen. Oli typy päiväkodissa painanut toimittamaani isän t-paitaan maalilla kädenjälkensä ja maalannut vielä kortin. Ihana lahja kyllä! Käytiin vielä aamusella minun isäni luona kakkukahvilla. On sitä kakkua tullut syötyä tälle päivää! ... Ja tulee varmasti vielä otettua lisää! Om, nom, nom :D

Onko teillä mitään hassuja mielitekoja ollut tässä raskaudessa? Mulla ois ihan hirvittävät himot nuolla betonia! Mun oli ihan pakko meidän raksalla käyttää kielenpäätä muuratussa takan saumalastissa! Siis huhhuh! Ukko vaan vieressä sano, että "maista jos sulla noin tekee mieli" ja minähän maistoin :D Ei tyydyttänyt kyllä mun himoja. Se betonin tuoksu on vaan niin mmmm!

Masussa kaikki ok. Eilen tuli illalla kauhea repäisy oikealla puolella masua ja hetken mietin, että nyt kyllä repes jotain sisällä, mutta eipä sen kummempaa sitten.. Liikkunut on vaavi tänäänkin ihan normaaliin tapaan.

Adalmiinalle jaksuja sairaalaan! Varmasti aika turhauttavaa siellä odotella edistystä. Minullakin eka raskaudessa käynniteltiin pari päivää ja olihan tylsää. Kyllä se sieltä kuitenkin ulos tulee ja odotus palkitaan :)
 
Tää mamma on taas niin täynnä tätä koko odotusta.pitäis saada eds hivenen siivottua mut lonkiin koskee että saa tikun kans liikkua..kylmä pistävä kipu,alkaa lonkasta/nivusesta ja jatkuu nilkkaa kohti..ärh..
 
Adalmiina Jei! Siellähän ollaan kohta tositoimissa!
Onneksi herään viisi kertaa yössä käymään pissalla, voin sit käydä tarkistaan täällä aina jos ois tullut uusia tilanne katsauksia :) Paljon jaksamista koitokseen!
Tuleepa miehellesi ikimuistoinen isänpäivä!

MARMA Meitsi alkaa kans pikkuhiljaa olla kypsä tähän odotteluun, olo ei oo enää järin mukava, en viihdy näin kankeassa ja hankalassa olemuksessa.Sitä paitsi, en malta odottaa että meidän poju saadaan syliin! :heart:

Susimieli ja Pieni 36+0
 
Jännäillään täällä koska tulee vauvauutisia :)

Isänpäivä sujunut mukavasti, aamulla tein sämpylät ja juotiin kahvit. Sitten tyttö nukku päikkärit ja sen aikaa pötköteltiin miehen kanssa, sit käytiin appiukkoa onnittelemassa. Nyt on jauhelihapihvit paistumassa ja syödään ite tehtyä hampparia ruuaksi :) Loppuilta rennosti <3

Vauva on tosi aktiivinen masussa, kovasti on alkan harkkasuppareita tulemaan ja sitten niitä kipeämpiä joka ilta aina jonku aika, mielenkiinnolla odotan parin viikon päästä olevaa synnytystapa-arviota et mikä tilanne on :)


Astre ja vauveli 34+0 POKS :heart:
 
Heips vaan kaikki mammelit, täällähän on alkanut ihan tapahtua.. Isot tsempit höyhenelle ja Adalmiinalle!!
Kiva on ollut lukea että näitä loppuraskaus-kremppoja on ollut samanlaisia teillä muillakin, Susimielellä ainakin noi yölliset vessareissusupistelut on aivan samanlaisia kuin mulla. Ei oo yksin näiden kummien asioiden kanssa, kun sitä tälleen ensiodottajana aina miettii että onks tää nyt "normaalia" vai mitä tää on.. =) Mutta aivan mahtavaa että kohta ne ekat pienet syntyy ja kaikkien viikot ne vaan vähenee..
Täälläkin poksuu tänään, viikko 35 alkaa ja pientä jännitystä ilmassa on. Vointi on kuitenkin pysynyt hyvänä ja mieliala kanssa, vaikka noita kremppoja nyt on niin ei ne haittaa. Ei enää kestä kovin kauaa.
Jaksamisia kaikille!

Tiikeli ja Papu
 
Mä kanssa imuroin ekaa kertaa kahteen kuukauteen yhden huoneen peräti kokonaan ja sen huomasi kyllä tuolla nivusissa :LOL::LOL: siis miten voi olla yksi niin normaali asia niin kamalan rankkaa :D

Ensilumesta ei oo täällä kyllä tietookaan :) Ihana, että sitä jossain on jo satanut :)

Mulla ei oo ollut ikinä mitään varsinaisia mielihaluja, joskus tulee sellaisia, että yht äkkiä on pakko saada jotain, mutta niitä harvemmin. Ekaa ku ootin niin silloin söin toscakakkua mistä en aiemmin ollut välittänyt ja mitä en nykyään voi syödä ollenkaan. Nyt oon syönyt aika paljon suklaata mitä en kanssa normaalisti niin hirveästi (esim. levyä yhdeltä istumalta) oo syönyt....

Ai niin Tervetuloa uusille on jäänyt toivottamatta :)

Huomenna on muuten tämäkin kaveri täysiaikainen...

Hilipatuinen ja Silmukka rv 36+6
 
Lisäänpä vielä kysymyksen, että onko monilla ollut jälkisuppareita??? Mulla ei ekasta ollut ollenkaan ja tokasta sitten ehkä vähän, mutta ei onneks mitään hirveitä. Nyt vaan tuli mielen kun täällä virtuaalimaailmassa surffailin ja sen sanan jostain bongasin. Toivottavasti nytkään ei tulisi pahoja.
 
Kahlan voimia :hug: tiedän tunteen.. toivottavasti leikkaus onnistuu. Omalla isällä aorttaa on korvattu pätkällä muoviputkea yms.

käytiin kattomassa vaaria ja höpöttämässä vähän kaikkea ja yllätys että puheet siirty sairauteen ja mitä pitäs tehdä kun on huono sydän/munuaiset yms. ja se pikkasen latisti tunnelmaa :( mä vieläkin uskon että oma isi on supermies joka selviää kaikesta! ekat hyvästit kävin sanomassa meilahdessa ollessani 13v. ja tällä aikajanalla on sattunut ja tapahtunut vaikka mitä ja silti isä on ja pysyy.. en tiedä kuinka kauan :'(

kovasti odottelen palstan vauvauutisia!!! :) sais jo putkahtaa ensimmäiset :heart:
itse mietin meneekö yliaikaiseksi kuten ed. silloin saa todellakin joulun viettää sairaalassa jos enteet on samat... :)

36+2

ps. uusille tervetuloa!!! meinas unohtua! :)
 
Viimeksi muokattu:
Soitimpa sitten meijän porukat siivoamaan avuksi ja samalla iskältä lainasin yhden panacodin,hellittää edes hivenen tää kipu. Miettii vaan millanen tuska tulee kun lääkkeen vaikutus loppuu.
Toivottavasti huomenna saatas jotain tolkkua edes tähän...ärh..olis edes suppareita vaan ei,repii ja pistää..
 
Pieni välikommentti äkkiä:
Hilipatuinen, mulla oli kolmannesta jo kovat jälkisupparit ja joka lapsesta sen jälkeen aina edellistä pahemmat! Imetys sai aikaan pahimmat, mutta onneksi parissa päivässä loppui suppailut kokonaan. :) Odotanpa innolla taas millaiset kuudennesta saa aikaan...

Hippuliinu ja Villis 33+5
 
Jokojoko?? :xmas:

Tänään on taas koskenut mahaan oudosti. Tai kaikkihan tässä on outoa kun esikkoa oottaa. En kyl osaa kipua kuvailla...melkeinpä kauttaaltaan koko mahaan "jomottavaa" kipua ja pistelyä. Vähän samanlaista kun yöllä jos on yhtään nukkunut mahan päällä tai muuten huonossa asennossa. Helpottaa kun seisoo tai istuu, mutta koskee kun on makuullaan. ääh!! Pitäiskö olla huolissaan?? |O :headwall: Vauva kuitenkin möyryää tuolla kuten ennenkin. Jos huomenna vielä sattuu niin soitan kyl neukkulaan.

laarrppa tervetuloa!

- Sid ja pikkuPentti 34+1 -
 
Sanoin aamulla 9 pintaan miehelle meidän herätessämme että olisipa ihana päivä saada vauva. Sitten lasten kanssa keitettiin kahvit ja tehtiin aamupala valmiiksi ja kutsuttiin isi syömään ja annettiin lahjat (esikoinen jopa teki omalle lahjalleen kartan jotta isi saa etsiä yllätyksensä) :D

Syötiin rauhassa rupatellen ja hetken päästä puhelimeen tuli viesti että hyvä ystävä oli saanut 9 aikaan neljännen vauvansa syliin :heart: Telepatiaa kerrassaan, en saanut omaa isänpäivä lahjaa mutta toinen sai :)

Ihan huikea fiilis ollut koko päivän ja vauvatuoksu melkein tulee nenään asti :heart:
Nyt odotellaan sitten meidän vauvaa, rauhassa hyvä tulee- kai :whistle:

Ihanaista isänpäivän illan jatkoa kaikille :wave:
Huomenna viimeistään on pakko ainakin yhden tontun ilmoitella tulostaan!

Neljäskö ja pikkuinen 36+2 :xmas:
 
jälkisupparit Ei ollut pahoja. Saa nähdä mitä nyt on.

Kahlan tsemppii ja voimia sinnekin. :hug:

adalmiina Hienoa,kun edistystä. Eiköhän jo huomenna oo nyytti kainalossa. :) Aamulla siis heti tänne katsomaan.

Kauankos muuten pitävät sairaalassa jos on jo saanut aiemmin lapsen?
 
adalmiina hyvä että edistystä alkanut tapahtumaan. Toivotaan että ballonki kohta tipahtaa itsekseen pois =) kun eikös silloin ks ole sen 3cm suunnilleen auki??

jälkisuppareita oli jo jonkin verran esikoisen aikana. Kakkosen kohdilla oli vähän pahemmat jo, joten saa nähdä mitä ne on tämän kolmannen aikana...

millis monessa sairaalassa taitaa nykyisin päästä peräti 6h päästä jos kaikki on hyvin. Yleisesti ottaen kai sen 2 yötä saa olla synnytyksen jälkeen, siis niin ettei painosteta jo kotiin jos kaikki hyvin. Kakkosen kohdalla oli sen 2 yötä ja ihan ok aika oli kun kaikki oli kunnossa, maitokin alkoi nousemaan silloin kotiutumispäivän aamuyöllä. Itsellä ei ole tälläkään kertaa mitään kiirettä pois sairaalasta, joten sen 2 yötä ainakin olen siellä vauvan kanssa.

höyhen kannattaa suunnitella ensi viikolle kalenteri täyteen menoja niin ei käy aika pitkäksi odotellessa. Positiivista vain jos ei ehdikään tehdä kaikkea mitä oli suunnitellut :D Vauvasihan voi syntyä vaikka jo ensi yönä, tai sitten vasta 4 viikon päästä. Kaikki ennakko-oireetvja lääkärin/terkkarin ennustukset ei aina lupaa vielä mitään (valitettavasti).

Kotiasioita saatu taas eteenpäin. Vauvaa varten ei ole oikeastaan enää mitään muuta kuin tuttipullojen ja rintapumpun peseminen + keittäminen, imetystyynyn päällisen pesu ja sairaalakassin pakkaaminen loppuun (sen teen tod näk vasta kun löhtö tulee joko spontaanisti tai käynnistettynä). Kunnon perussiivous pitäisi tehdä koko asuntoon ja varastoa järjestellä, toivottasti ensi viikolla ehtisi tehdä nuokin pois.

Oma olo on kyllä melko iso ajoittain. Supistuksia tulee joitakin päivässä, mutta ei ole kipeitä -- korkeintaan muutama tuntuva/napakka. Äitipolin jälkeisenä aamuna tuli rusehtavaa valkovuotoa, joten jotain on varmasti kohdunsuulla tapahtunut sen jälkeen (supisteli silloin perjantaina ja oli paineentunnetta) =)

Poppeliini ja kolmas muru 36+6 (huomenna täälläkin jo täysiaikainen vauva :heart: )
 
Isänpäivän kunniaksi oli pari vähän napakampaa ja kipeämpää supistusta tossa, vaan sitten ne lopahtivat :(

Hyvät yöt kaikille ja ensi viikolla jatketaan täällä jännittelyä ja tonttupäivystystä!

Susimieli ja Pieni 36+0
 
Huomenta.

Eipä taasen nuo unet ole kovin kummosia..jipaa näillä mennään taasen..
Vauva oli eilen illalla ihmeen villinä,pysty tuntemaan pienen jalan liikkeet todella hyvin :)

Ei ilmeisesti tonttusia vielä ole putkahdellut?



MARMAx4 ja Jaz POKSISTA! 36+0 :heart:
 
huomenta vaan muillekin aamuvirkuille taikka yökukkujille :)

täällä kans jännätään adalmiinan puolesta :popcorn::wave:

meillä isänpäivä meni niin että päivällä mentiin miehen porukoille syömään ja sitten oleskeltiin siellä puolipäivää juotiin kahvit ja pelailtiin porukalla cluedoa :D ei sen kummempaa, omalle isälle piti vaan tyytyä soittamaan kun toi 300km matka ei houkuta.

täällä kans yks jonka mielestä omakin vauva sais jo syntyä, ei tosin mitään ennakko oireita eikä vauvakaan taida olla oikeen laskeutunu. mut jos sitä liikaa stressaa nii kai kroppakin pistää jo hanttiin :) joku ehdotti sitä jumppapalloa niin kyllä kokeilen sitä jossain vaiheessa, ihan selänkin vuoksi. tätä vauvaa odotetaan syntyväksi jo 2.12 sais jakaa päivän setänsä ja monen muun sukulaisen kanssa ;)

Hyvää alkanutta viikkoa ! vauva-uutisia odotellessa kun oli niin monta muutakin lähtökuopissa :)

Kista & Tipi 36+4 :heart:
 
Täällä ollaan vieläkin yhdessä kasassa! Eilinen ilta oli aika lupaava,mutta yöksi supparit helpottivat. Tosiaan ballongin laitto alkoi heti tekemään suppareita ja illalla ne olivat jo todella voimakkaita. Tilanne edisty siihen pisteeseen,että kohdunkaula lyheni ihan sellaiseksi nysäksi ja on ihan pehmeä sekä olin kahdelle sormelle auki.Tämä oli tilanne kahdeksan aikaan illalla.Otin kaksi tooooodeeellla pitkää suihkua illalla pahimpiin kipuihin ja tuntui kuin taivaaseen olisi päässyt.Kaikki kivut hävis samantien.Tosin,tais tosiaan olla liiankin tehokasta,koska supparit laantuivat yöksi kokonaan pois.

Tänään ei olla tilannetta vielä tarkistettu,mutta en usko tilanteen tuosta edenneen kun ne supparitkin loppuivat yöksi.Lääkäri ottaa ballongin tänään pois ja sit kuulee miten edetään/mikä on tilanne!Vielä se ei ole itsestään tipahtanut pois.

Joten sellaiset on tämän aamun kuulumiset.On tämä kyllä niin pitkäveteistä hommaa,että ei tässä muuten mitään,mutta tää sairaalassa olo alkaa pikkuhiljaa nakertamaan mieltä!Huoh,noh ei auta kuin jaksaa ja toivoa,että joko tänään...

adalmiina ja sitso 37+5
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4

Yhteistyössä