Heipsan pitkästä aikaa (taas)!
En ole saanut aikaiseksi kirjotettua taas aikoihin, mutta teidän jutut käyn lukemassa kerran, pari päivässä. Ehkä nyt saan hieman aktivoiduttua, kun
äitiyslomakin pn vihdoin alkanut, IHANAA! Viime ajat töissä olivatkin todella hektisiä.
Tänään oli toinen lääkärineuvola, ja viime vko oli ihan normineuvola. En saanut samaa ihanaa lääkäriä kuin viimeksi, vaan tämä oli joku uusi tapaus. Ei tuntunut tietävän paljoakaan. Yritin selvitellä kokoarviota, mutta ei hänen kokemuksellaan kuulemma osaa yhtään sanoa. Tyttö oli edelleen oikein päin (siitäkään lääkäri ei ollut ihan varma, vaan pyysi neuvolantädin myös tunnustelemaan), vaikka tässä välissä jo ehdin säikähtää onko kääntynyt väärin päin, kun tunsin hikan ylempänä :O. Niin, ja lääkäri sanoi mulle että on kyllä niin poikamaha, että liekö arvioineet sukupuolen väärin! Kumpi vaan on toki tervetullut, mutta sitten on kyllä suuri osa vaatteista hieman väärän värisiä... Onko muilla kokemusta vastaavasta?? Mä en edes ymmärrä miten se sukupuoli OIKEASTI voi vaikuttaa mahan muotoon... Kaikki arvot oli edelleen hyvät. Oma neuvolantäti mittasi viime viikolla sf:ksi 29, nyt tää lekuri tokas että 35! Sanoin sille, et onkohan toi nyt ihan paikkansapitävä, voiko viikossa oikeasti kasvaa niin paljon. Kuulemma voi, mutta en oikein usko. Katsotaan vaan, niin ensi viikolla kun meen neuvolaan niin saletisti on vähemmän. Kohdunkaulaa oli n. 2 cm ja kohdunsuu oli kiinteän ja pehmeän väliltä. Sykkeet oli samalla tasolla kuin aina ennenkin. Tyttö on ollut ihan hurja liikkumaan tässä n. viimeisen viikon aikana! Naureskellaan miehen kanssa mun mahalle kun se heiluu
NewYorkille jaksamisia, toivottavasti isäsi tila paranee. Ja
Höyhenellä alkaa tosiaan olla jännät paikat, täällä odotetaan milloin ensimmäinen pikkutonttu tulee maailmaan!
Sairaalakassia en ole vielä pakannut. Lääkärin mukaan ei ole mitään merkkejä ilmassa, että vauva tulisi kovin etuajassa, joten tuskin tässä vielä kiirekään. Laskettuun aikaan vielä viisi viikkoa. Ehkä kun näistä äitiysloman alkuhärdelleistä selvitään, tuntuu että alkaa olla sitä luppoaikaakin sitten laittaa kassi valmiiksi.
Mä olen oikeasti tosi huono tunnistamaan
supistuksia! Olen mä sellaisia huomannut, että kun koko maha vetää kireäksi, ja nää nyt on ilmeisesti niitä harkkasupistuksia, mut kai sitten vähän vahvempia sellaisia. Nyt on jo kaksi kertaa käynyt neuvolassa niin, että neuvolantäti on tunnustellut vauvan asentoa ja sanonut että nyt tuli supistus, niin mä oon vaan ollut et aijaa, en mä mitään huomannut :O Onko muilla ensisynnyttäjillä samoja kokemuksia? Sitten mulla aina välillä käy koskemaan mahaa kun kävelen vähän reippaammin, onko ne supistuksia vai jotain muuta kipua vain? Kävi myös kerran, etten päässyt kävelemään kun ihan TODELLA hidasta vauhtia, koska mahaan sattui niin kovaa... Nämä kivut ovat yleensä tuntuneet toisella puolella mahaa.
Oikein hyvää odotuksen jatkoa kaikille joulumammoille! Aah, tää äitiysloma on niiiiin luksusta :heart:
Unohdin viikot: 34+6 :xmas: