Vauvan totuttamisesta ulkoiluun pikaisesti: eli siis alle 3kk ikäisillä täysaikaisilla,yli 3kg vauvoilla pakkasraja on -10 astetta ja yli kolmekuisillekkin se on -15 joten näillä leveysasteilla missä ,äkin elän niin jos tulee edellisvuosien kaltainen pakkastalvi niin täällä ei pääse totuttamaan vauvaa ulkoiluun kun vasta aikaisintaan maaliskuun puolesta välistä alkaen ja kun ekalla kerralla vauvaa saa ulkoiluttaa vaan 15min ja toisella 30min ja sitä rataa niin kyllä saattaa mun mielenterveys olla koetuksella kun joutuu olemaan monta viikkoa vaan kotona sisällä ja sitten kun vihdoin pääseen ulos niin kun oot ensin vauvan tupannut täyteen vaattetta että se tarkenee ulkona niin hetki ja taas sisälle ja ei kun vastteet pois:kieh: Ei kyllä mukavaa.Onneks meillä isommat pojat osaa ulkoilla keskenään tuossa omalla pihalla mutta sääliks käy jo valmiiksi tuota tän hetken kuopusta kun joutuu mun ja vauvan kanssa kaikki päivät viettää sisällä ellei sitten tee niin että kun vauvalle alkaa jotain rytmiä muodostumaan ja kun se on pidempään valvonut niin sitten kun se on syönyt ja nukhatanut päikyille niin lähtee itse lasten kanssa ulos ja jättää vauvan sisälle itkuhälyttimen kanssa vaunuihin ikkunan eteen nukkumaan niin voin ulkoa vahtia vauvaa ikkunasta ja kuunnelle itkaria,mihin en luota täysin ja siksi mulle on tärkeää että vauvaan on myös näköyhteys.Sillai ehkä pääsen piipahtamaan ulkona mikäli vauva on nukkuvainen päivällä mut mikäli ei oo niin sitten vaan hullaannun sisällä.
Hetki sitten tajusin että viime vuonna pysyvä lumi satoi tähän aikaan maahan ja mä olin jo inspiraatiossani tehnyt joulukortit valmiiksi,nyt en ees oikein tajua että ens viikko on viimeinen kokonainen viikko lokakuuta ja sitten ollaan jo marraskussa:O
mukavaa päivän jatkoa kaikille:wave:
Hetki sitten tajusin että viime vuonna pysyvä lumi satoi tähän aikaan maahan ja mä olin jo inspiraatiossani tehnyt joulukortit valmiiksi,nyt en ees oikein tajua että ens viikko on viimeinen kokonainen viikko lokakuuta ja sitten ollaan jo marraskussa:O
mukavaa päivän jatkoa kaikille:wave: