***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Hellurei kaikille! Ja onnea vaavin saaneille!! :heart:
Myö päästiin tiistaina kotio :) tosi ihanasti menny!! Jospa tähä lyhyttä synnytyskertomusta :) lauantaina tuli suppareita,ei mitenkää kipeitä,9 aikaan illasta mies ja tyssit meni nukkumaan, miulle ei tullu uni, alko tulee suppareita alle 10min,ei kauheen kipeitä,11aikaa illasta herätin miehen ja soitin sairaalaan et kannattaskoha kohta tulla et ku tulee jo aika paljo noita suppareita,omien tuntemusten mukaan kuulemma,,no siin vaihettii vaatteet ja herätettii tyssit ja lähettiin miun vanhempien luo,siel sit tuli suppareita ja jo kivuliaita,istuu ei voinu olleskaa sillo,ja nivuset alko olla tulessa,piti jo lähtä autolle,välillä pysähellä,auto matka oli aikasta kauhee ku en tosiaa voinu kuvitellakkaa istuvani sillo ku suppari tulee! sit sairaalanpihassa vihdoin ja suppareitten välissä käveltiin etiä päin,suppareita tuli jo alle 4min välein ja välil nopeemmi ja tosi kipeitä,kätilö kyseli kivunlievityksestä,sanoin et petidinee vai mitä se nyt olikaa ni olin enne saanu ,,sitä ei kuulemma tuossa vaiheessa,noh epiduraalia pyysin,pääsin käyrille ja ku tutkittii ni olin jo 4cm auki!! hetki siin ni holahti lapsiveet,sit 5cm auki ja kohta jo saliin ja sit sinne tuli epiduraalin laittajat,ilokaasuu imuttelin ja se ei ensi toiminu vaa fuskas ja siihe sitä suulakettakii vaihettii,,vähän se autto niihin kipeisii suppareihi,,saivat sen epiduraalin tökättyy ja mie jo sanomaan et tuntuu kyl paineen tunnetta!!ja sitä epiduraalin ainetta ei oltu viel keretty olleskaa painaa!!!ja olinki täysin auki ja ei sitä sit enää laitettu ja ilokaasukii otettii pois!! ja eiku ponnistelee!! kipeetä teki mut ai että ku ne hävis samointein ku sai tyssin syliin :heart: suunnillee noin se meni! Rauhassa sain salissa imettää ja sit siirryttiin osastolle. Tyssi oli viekussa koko ajan :) painoo 3490g ja pituutta 50cm :heart:

~ Marsu ja siskit ~
 
Täällä oon heränny jo kuudelta ja ei uni sen jälkeen tullu sitten millään :( Noh päivälläpä sitten taas nukuttaa senkin edestä :( Eilen illalla kun nukkumaan menin tuli jo hieman kipeempiä supistuksia muutama mutta sitten nekin meni ohi :(
Noh tiistainahan vasta se laskettu aika on ja yliki voi mennä. Mäkin oon yrittäny olla miettimättä koko asiaa että tuleeku on tullakseen mutta kyllä se silti aina tuolla jossain takaraivossa on ja tulee mieleen nopeasti. Varsinki sillon kun joku kysyy että mitäs jouluna siihen pitää vaa vastata että jaa-a en tiedä ku en tiiä missä oon :D Toivottavasti kotona. Nii ja minun mummoni aina jos en vastaa puhelimeen heti luulee että oon lähteny synnyttämään, se on kyllä ärsyttävää koska kyllähän me sitten ilmotetaan ku vauva on syntynyt...
Ja seki vähän ärsyttää että nyt kaikki kenenkanssa ei edes oo pitkään aikaa ollu tekemisissä kyselee että pääseekö sairaalaan kattoo ja että ilmotat heti ku lähet sairaalaan yms. Juu-u no enmpä taida ilmottaa eikä sairaalaankaa oo tulemista.
Että tällästä omaa napaa tässä :)

Baarbi 39+5 :)
 
KIITOS taas synnytyskertomuksista!!!! :flower: Hulituksen synnytyskertomusta lukiessa tosiaan tuli mullakin kyyneleet silmiin.... Onneksi kaikki on nyt ihanasti ja hyvin :heart:

Astre: Mulla vauva liikehtii kovasti melkein aina supistaessa. En sit tiedä että tykkääkö vai ei, rassukka ;) Kuulemma vauba saa suppareista vauvahierontaa joten ehkä häntä kutittaa tai sitten tanssii onnesta :D

Mulle sopii kumpi vain, kerho ja facebook!!!! Olisi IHANAA että tämä hieno porukka pysyisi kasassa!!! Mitä jos olisi kummatkin?

Täällä ei tunnu missään miltään joten taitaa tämäkin vaavi tulla vasta joulun jälkeen tai sitten yllärinä...:heart: Olen mukamas bongaillut valkovuodon seasta jotain "rusehtavaa"...voisiko olla verta/Limatulppaa? Ja tyyppi puskee alaspäin innoissaan :xmas: Olo on onnellinen ja seesteinen mikä on kyllä ihana juttu näiden kärttypäivien jälkeen - mieskin saa huoahtaa :LOL:

Onnellista neljättä advettia kaikille! JOULU!!! <3
Miimau&masuasukki 38+5
 
Kiitos Hulitus ja muutkin taas synnytyskertomuksista. Niitä on kyllä ihan super mukava lukea... parasta varmistautumista omaan koitokseen!!! Hulitus, selvisikö sulle syy miksi vauvan sydänäänet alkoivat heiketä/hidastua? Tosi hurjat käänteet kyllä koit ja ihanaa että se paras mahdollinen lopputulos tulo <3
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille! Ja kiitos synnytystarinoista, niitä on kiva lukea. :flower:

Eilen taas poksuttiin. rv 39! huih! Muuta uutta tänne ei kuulukkaan. Synnytys pelottaa edelleen, mut alan olla aika täynnä tätä mahaa! Mitään pysty/jaksa tehä ku heti rupee johonkii kolottaa. Plääh. Liikelaskentaa suoritan tässä sohvalla, hyvin tulee osumaa. Yksi pala suklaata-vähintään yksi liike. :D

- Sid ja pikkuPentti 39+1 -
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau ja moksukka
hellurei ja onnea kaikille jakautuneille! :)

meille syntyi pieni rinsessa torstai-iltana klo 20.01 mitoilla: 50cm 3500g pipo 36cm

synnytys meni suunnilleen näin (lyhyesti,laitan vain olennaiset kun en nyt jaksa pitempää sepustaa...):

keskiviikkona 14.12
klo 16.30 meni vedet kotona kahvipöydässä, elokuvatyyliin lattiat lainehti.. :D
klo 22 alkoi supistukset harvakseltaan
klo 01 supistukset 5min välein
klo 03 lähdettiin sairaalaan
klo 10 mentiin saliin
klo 11.45 laitettiin oksitosiinitippa,tästä alkoi virallisesti synnytys
klo 19 olin täysin auki
klo 20.01 tyttö syntyi

ponnistusvaihe kesti 46min, tuloksena yksi nirhauma johon laitettiin kaksi tikkiä.

kivunlievityksenä toimi lämpöpussi,ja tens-laite.

kivut oli kovat,ja välillä meinasi usko loppua mutta olen tyytyväinen,varsinkin kun lopputuloksena oli maailman kaunein vauva! :heart:


eilen päästiin kotiin ja nyt opetellaan uutta arkea,tyttö on kiltti ja tyytyväinen,täydellinen pieni suppusuu :heart:
 
Onnea uusista tontuista :flower:

Täällä eilen kokeiltu kaikki kolme ässää muunneltuna. Eli ekaksi söin ähkyn, sitten mies heitti ihan sairaat löylyt kun lapset saatiin nukkumaan ja sängyn pimentoihin muhimaan- ja ei mitään. Alapään sain vaan entistä hellemmäksi mutta ei muuta :LOL:
Nyt en kyllä torttua jaa, ei se auta yhtään :D
Malttia tää homma vaatii ja sitähän multa ei enään taida oikein riittää-
mutta odotellaan silti :whistle:

Pikkuinen, ehkä se aatonlapsi 41+2 :xmas:

Niin ja face käy minulle myös!
 
Heips pitkästä aikaa, pahoittelen palstahiljaisuutta, mutta synnytys vei voimat =) Meille siis syntyi tiistai-iltana 13.12.2011 klo 23.09 ihanaakin ihanampi Mauri-poika. Strategiset mitat 3920g, 53cm ja pipo 37,5cm.

Maanantaina mut siis otettiin sisään ja laitettiin ballonki, vaikutukset alkoi tuntua melko pian ja suppareita tuli ihan kivasti. Yöksi kuitenkin laantuivat. Aamulla käyrillä suppareita tuli tasaisin väliajoin ja pääsin lääkärin katsottavaksi siinä puolen päivän aikaan tiistaina. Olin auennut 4cm ja lääkäri määräsi siirtymään synnytyssaliin. Saliin siis menin joskus yhden aikaan tiistaina päivällä, miehen lento oli Oulussa 13.40, eli ehti hyvin mukaan. Suppareita tuli edelleen salissa, mutta puol neljän aikaan tutkimuksessa olin edelleen auki 4cm. Päätettiin puhkaista kalvot, joka oli muuten helkkarin epämielyttävän tuntoista. Kalvojen puhkaisun jälkeen alkoi ihan älyttömät supistukset, kävin niin maan perusteellisen kipeää!!! Jotain tunnin-puolitoista siinä kärvistelin, kunnes pyysin lääkettä. Ehdottivat epiduraalia ja minä ennakkoajatuksista huolimatta sanoin että tänne vaan kaikki mitä saa ;) . Tässä vaiheessa mua myös paleli tosi paljon, nostivat synnytyssalista lämpöjä, mutta mittasivat myös mun kuumeen, jota oli n. 38,5 astetta. Auki olin 6cm.. Epiduraalin saamiseen meni melkeen tunti aikaa, kun anestesialääkärillä oli kiirettä. Olo oli aika heikko kuumeen ja kipeiden supistusten takia. Hengittelin siinä välissä ilokaasua, mutta en tykänny siitä, tuli jotenki huono olo. Epiduraalin jälkeen mun muistikuvat on vähän hataria, päällimmäinen tunne oli helpotus, kun kivut lieveni huomattavasti. Laittoivat myös oksitosiinin vauhdittamaan suppareita, jotta aukenisin nopeampaa. Edistystä ei kuitenkaan tapahtunut ja mun kuume pysy lääkkeistä huolimatta korkeana. Vauvan sydänäänet alko myös huidella todella korkealla, välillä jopa 190:ssä!! Vauvalta otettiin hapetusarvot, jotka oli ihan ok. Toisella kerralla, joskus kymmenen aikaan tehtiin kuitenkin päätös, että mut leikataan, koska edistystä ei kohdunsuulla tapahtunut ja vauvan tilaa pelättiin kovien sykkeiden takia. Päädyttiin siis kiireelliseen sektioon, jonne mies onneksi siis pääsi mukaan. Spinaalipuudutus oli muuten jees, mutta tuntu, etten pysty hengittään. Lisäksi meni vielä nenä ihan tukkoon, joka vaikeutti oloa. Mutta tärkeintä oli, että meidän pikkumies syntyi terveenä ja hyvinvoivana. Apgar-pisteet 10-10-10. Vauvan näin kunnolla vasta yöllä neljän aikaan, kun mut tuotiin heräämöstä osastolle. :heart:

Mulle siis tuli kohtutulehdus, jota lääkittiin sit sairaalassa suoraan suoneen laitettavalla antibiootilla. Päästiin kotiin eilen, kun mun crp oli laskenu alle 100. Nyt pitää vielä syödä antibioottia suun kautta kymmenen päivää.

Vauva-arki on lähteny hyvin käyntiin. Mauri on aivan ihana!!! :heart:

Näin siis meillä.

Onnittelut vielä kaikille tässä välissä vauvautuneille ja jaksuja kaikille omaansa vielä odottaville!!

-MiMa ja Mauri 5pvää
 
  • Tykkää
Reactions: viena ja Miimau
Heippa kaikille!

Ja tuhannesti onnea taas vauvansa jo saaneille!


Joku kirjoitteli, että ärsyttävää kun ihmiset joiden kanssa ei ole edes aikoihin ollut tekemisissä pyytää laittamaan viestiä heti kun tulee lähtö tai vauva on syntynyt.
Sama ärsyttää suunnattomasti muakin! :D Miks hemmetissä ilmottaisin jollekin entiselle työkaverille jonka kanssa en pidä mitään yhteyttä?! Mun mielestä toi on vaan ihmisten uteliaisuutta olla tietämässä asioista ensimmäisenä :attn:

Mulla on tänään ollu niin huono päivä muutenkin etten varmaan osaa sanoo kenestäkään mitään hyvää muutenkaan. Oon ollu tänään hirveempi kun koko raskausaikana yhteensä. Oon raivonnu, huutanu, itkeny ja kiukutellu. Koko ajan tosi paha mieli. En ymmärrä miks. Kaiken lisäks hirvee flunssa päällä. Ei kuumetta, mutta paikat särkee, yskittää, kurkku kipee, keuhkot sattuu. AARGH, anteeks valitus!
Ottaa joulukin niin pahasti päähän. Haluisin olla omien vanhempien luona, mutta se nyt ei oo mahdollista kun ne asuu kaukana ja LA on sitte jo ihan lähellä. "Joudun" nyt sitten anopin luo, enkä jaksais sen hössötystä. Haluisin vaan olla rauhassa. Voi kun vauva syntyis ennen joulua :whistle:
Oon tuskissani koittanu keksiä joululahjoja, ja vihdoin kun sain miehelle tilattua yhden niin eiköhän mun sähköposti oo jääny koneelle auki mistä se lukee ensimmäisenä mitä oon sille tilannu.

Mitään synnytystä enteilevää ei tunnu tapahtuvan, kipeitä supistuksia ei oo ollu viikkoon. Kohdun suulla välillä vihloo, ja nyt tulee jotain kummallisia kipukohtauksia välillä, mutta eiköhän tässä tammikuulle mennä.

Huomenna omat valmistujaiset koululla. Vihdoin, viiden vuoden opiskelu ohi! Täytyis tutkia löytyykö mitään vaatetta minkä sais mahtumaan päälle :p

Tulipas positiivinen viesti :ashamed: Vetäydyn sohvalle häpeemään ja kattomaan Sydänääniä.

Hyvää sunnuntai-illan jatkoa kaikille =)
 
Viena kyselit minkätakia vauvan sydänäänet heikkenivät, en kerennyt käydä synnytyskeskustelua läpi sairaalassa, ja se kätilö soittaa mulle ilmeisesti kuukauden kuluttua ja käydään puhelimessa se läpi eli silloin saan vähän paremmin selville itsekin. Mutta mulle sanottiin kuitenki että napanuora olis ilmeisesti ollut jotenkin huonosti, ja vauva oli jotenkin tosi puristuksissa "harjoitus"supistusten tullessa. Mulle tuli vasta siinä käyrillä se ensimmäinen oikeasti tosi kipeä supistus, ja se oli se mistä ne sydänäänet sitten melkeen katosi ja lähdettiin leikkaussaliin. Eli oikeaan aikaan mentiin sitten sairaalaan, tiedä mitä olis tapahtunut jos .. Onneksi kaikki nyt parhain päin :)
 
_H_
Minäkin täällä kirjoittelisin mieluummin. Helpoin olisi varmaan tuo vauvapuoli ei siellä vissiin tarvii kuin jonkun avaamaan ketjun. Ei toki ole yksityinen mutta yleisesti oi asioista keskustella. Kerhon toiminnoista ei ole hajuakaan mutta sekin toki käy. FB:ssä olen mutta anonyyminä olo kiinnostaa.
 
Mima86, kiitos sinullekin synnytyskertomuksestasi :) Ja onnea Mauri-ihanuudesta! Mitkä muuten sinulla olivat syynä että lähdettiin käynnistelemään? jos saa udella... huomenna kun täälläkin laskettuaika niin kiinnostaa vain kovin jotta millä perusteilla mm. noita käynnistyksiä aletaan tekemään.

Marciano, kuulosti kovin tutulta tuo sinun kuvauksesi tästä päivästä :ashamed: Kiitos samoin täällä, on varmaan planeetat päin hemmettiä, jospa huomenna olisi paremmat tuulet. Joka tapauksessa onnea valmistumisen johdosta sinulle :flower:

Hulitus, kuulostaa tosi hurjalta. Apua! Noi on just noita ahdistavia juttuja näillä loppumetreillä, mitä itse ainakin jännitän... ettei nyt vielä hitsi sattuisi mittään :| Kylläpä tosiaan oikealla hetkellä sairaalaan menitte. Huh
 
Onnea hurjasti :heart:laarrppa, MiMa86 ja millis1981 !!! Ihania vauveleita syntynyt monta!!!

Ja neljäskö, mä olen ainakin päätynyt tuohon siivoukseen ja saunomiseen vaan.. jättäen suosiolla sen viimeisen s: n pois jo.. viikko sitten oli viimeksi mutta mieskin jo totesi ettei hänestä tunnu mukavalle kun vaimo on viimeisillään.. joten meillä onneksi molemmat on ihan tyytyväisiä ilman sitä viimesitä s: ää :LOL: Luotan että vauva tulee muutenkin ulos kun on sen aika..

Täällä tosiaan ei ole ollut tuntemuksia että syntyisi, mitä nyt vihlonut alakertaa ja vatsa kovettuu mutta näin ollut jo monta viikkoa ja nyt parina iltana ollut tosi hyvä olo.
Nyt alkuillasta kun mies lähti pelaamaan niin jouduinkin menemään vessaan ja nyt vatsa on ihan ruipelolla ja vihloo kyllä mukavasti ja alaselkää- ja mahaa juilii.. ihan uudenlainen ilta on nyt ainakin ..ja pieni "tuskanhiki" päällä.. ja vatsa kovettuu kyllä useasti! Mutta saapi nähdä miten tässä ilta/yö etenee.. täytyy myöntää on pieni jännitys päällä tuleeko lähtö vai ei.. jännää :xmas:
Mutta todennäköisesti tulen aamulla taas olemaan eläni kunnossa eikä oireista tietoakaan :D

Mulle käy kumpi vaan jossa jatketaan.. jossain kuitenkin, on ollut ihan huippua kun ollut niin aktiivinen porukka meillä!!!

Hipu+pikkuveli 39+4
 
Onnea uusista tontuista :heart:

Täälläkin läjässä ollaan edelleen, eikä merkkiäkään muutoksesta. Väsyttää ihan sairaasti ja pinna on kiree ku viulunkieli. Jälkimmäinen kyllä taitaa liittyä enemmän jouluvalmisteluihin, hermo paskana kun en ite enää paljoa jaksa tehä ja ei tuo ukkokaan mitään tee. Tai no, on se nyt poikien kanssa sentäs ollut ulkona mutta suunnittelin mm. pientä joulusiivousta tälle viikonlopulle että voisi sitten olla rauhassa ensi viikon niin eipä oo mitään tapahtunut sen eteen, paitsi että ite pesin vessan. Huoh. Joululaatikot on pitäny tehdä pakkaseen jo monena päivänä, edelleen tekemättä. Toinen huoh.

viena taisi kysellä aiemmin että kannattaako odotella vesien menoa tai suppareita kun alakerran tilanne on epäkypsä. Mulla siis kaulaa jäljellä kait reilu sentti ja ei avautumista, ja lääkärin puheista päättelin että täällä ei ainakaan luultavasti mitään tapahdu laskettuun aikaan mennessä (jouluaatto) jos sen jälkeenkään. Ei siis kokemusta asiasta mutta kaikki toivo on heitetty, kun ei mulla edes oikeen supistele, paitsi silloin kun esim. kumartelen paljon tai muuten touhuan enemmän, eli harvoin.

Kertakaikkisen paska fiilis kyllä kaikinpuolin, velikin just lähti meiltä mitään sanomatta, en tiiä mikä sillekin tuli. En toisaalta ihmettele että lähti, ukon kanssa rähistiin poikien nukuttamisen tiimoilta ja ukko meni poikia nukuttamaan ja mä tulin työhuoneeseen rauhoittumaan. Ikkunasta vaan vilkasin ni ei näkyny ku veljen auton perävalot kun läks :attn: Vituttaa kun ei jaksa enää muuta kun olla pahalla päällä, ja se taas ei johdu mistään muusta kun tästä loppuajan kitumisesta.

Jooh, jospa lähtis kattelemaan vaikka tota tiskikasaa jolle ei oo pyynnöstä huolimatta mitään tapahtunut. En viitti tän enempää tätä kärttyisyyttä tännekään levitellä :)

T 39+1
 
Iltaa!

Oikein paljon onnea uusista tontuista:heart:!! Kärsimättömänä täällä omaa odotellaan...

Kumma juttu, täälläkin on ollu nihkeet fiilikset jo jonkun päivän. Ei onneks koko aikaa, mutta joka päivä on jossain vaiheessa ollut kärttyinen olo, pienetkin asiat itkettää ja tuntuu ketuttavan normaalia enemmän. Ja väsyttää, mutta se voi johtua noista lääkkeistä... Joulun suhteen lähes kaikki jo kunnossa, lastenhuone myöskin jo laitettuna, joten ei tässä olis muuta nyt kuin että vaavi sais jo alkaa tulla. Mua myöskin ärsyttää suuresti ihmisten kyselyt että joko joko! Kai me hei ilmotetaan sitten kun!!

Varasin piristykseksi kampaajan huomiselle. Neuvolakin on vasta to, joten sitä saa odottaa.. Tsemppiä kaikille muillekin kärvistelijöille!

joululahja2011 40+3
 
Tirppa, kiitos vastauksesta :) Minä tosiaan pähkäilin että missä aikataulussa voisi yleensäkään yhtään mittään edistystä odottaa. Huoh! Mulla tosiaan ei viime viikon tarkistuksessa ollu tapahtunu yhtään mittään eli kanavaa 2cm jäljellä ja paikat kiinni, jeppistä :stick: Toisaalta huomenna kun on laskettuaika, eipä tässä enää ole kuin max 2vkoa jäljellä ja sitten kai joku alkaa jollain pelillä kundia kiskomaan pihalle... suppareita mulla kyllä toisaalta pukkaa joka päivä, osittain kivuliainakin.... jospa, oi jospa ne jottain tekisi...

... Nihkeetä että sullakin Tirppa tänään nihkee päivä. Matalapaineet tuntuu jyräävän allensa. paras olisi kait mennä nukkumaan ennen kuin saa enempi ihmissuhteissa tuhoa aikaan :mad:
 
Onnea Laarppa, Mima ja Millis:heart:

:hug: kaikille kiukkuilijoille! Mä olen myös ihan persiille ammuttu karhu. Miehen huumori ei jaksa naurattaa yhtään ja koko ajan se jotain tyhmää vitsiä vääntää:headwall: Muutenkin kiristää hermoa pienimmätkin vastoinkäymiset

Marciano mäkin "joudun" viettämään joulua anopin luona. Oman äidin luo tunnin ajomatka, niin päätettiin näin. Mua kyrsii lähinnä sen takia, että miehen sukulaisille joulu ei kummoinen juhla ole. Tarjolla on vain perus laatikot ja jälkkäriksi torttuja. Kaikki ei edes välttämättä ruokaile yhtäaikaa... Lahjat jaetaan ja kaikki häipyy omille teille. Mä olen taas tottunut siihen, että jouluna syödään pitkään ja hartaasti sekä vietetään aikaa yhdessä. Sanoinkin miehelle, että varataan kotiin sit herkkuja ja pelataan jotain peliä vaikka ihan kahdestaan kynttilänvalossa.

Viena mulla oli edellisessä raskaudessa ya-kontrollissa aikas epäkypsät paikat ja niin vaan rupesi poika seuraavana päivänä syntymään. Toivoa ei siis kannata heittää hukkaan vielä :)

Enää max 3vkoa niin alkaa tapahtua :p
 
  • Tykkää
Reactions: viena
Täälläkin yks pahantuulinen ja pinna tiukal oleva :) Ei meinaa huumori enää riittää!
+ et oon kyllästyn kuulemaan kuinka on iso maha yms. tyhmiä kommentteja kun on viimisillään raskaana! Niin ja nyt on alkanut se että kun soittaa jollekin tai laittaa viestiä ni ensimmäinen kysymys "joko lähtö tuli" tai "luulin kun tuli viesti et nyt on syntyn" tms.... :mad:


Täällä supistaa päivittäin 1-3h oikeesti jo kipeesti mut ei jaksa pysyä ja lähteä viel voimistumaan :/ No jos kypsyttelee paikat hyvin. Torstaina neuvola ja joulupäivänä se äippäpolin aika, yhtään en varmasti tiedä mikä sen tarkotus nyt sitte on?!

ONNEA ONNEA taas tonttunsa syliin saaneille :heart:


Astre ja "Elsa" 39+0 POKS vaan :xmas:

(Elsan keksi mun pikkuveli, olis kuulemma Ellin kanssa sopiva nimi :D, Ei tästä kyllä Elsaa tule, mutta olkoon ristiäisiin saakka sitten noin)
 
Onnittelut taas vauvat syliin saaneille :)

Huomenna pitäisi sitten munkin saada muruseni syliin, aamulla pitää klo 6.30 olla osastolla ja sektiolla tulee sitten muru maailmaan. On todella outo fiilis, uni nyt ei silmään ainakaan tule...! Klo 24 asti saan vielä syödä ja juoda, joten tässä samalla yritän lipittää kamalaa imetysteetä. Sektion jälkeen maito nousee ilmeisesti hitaammin, joten pakko yrittää josko tästä olisi jotain hyötyä:$

Multa on kaikki synnytystä enteilevät oireet olleet poissa koko viikon. Jos sektiota ei olisi, epäilisin, että muru syntyisi vasta ensi vuonna. Tosin esikon synnytyskin käynnistyi 40+4 ihan ilman yhtäkään ennakoivaa supistusta, limatulppaa tai mitään edistymisen merkkejä kohdunsuulla.

Mä voin ainaskin liittyä fb:in sitten, ku joskus kotiudun ja pääsen taas nettiin. Sairaalasta lähdetään saman tien mökille viettämään joulua. Mökki on onneksi ihan uusi ja hieno, joten minnekään ulkohuussiin ei tarvi alkaa siellä raahautumaan...Onhan se tietty ihan maalla, joten toivottavasti muistetaan ottaa kaikki oleellinen mukaan.

Mutta nyt on yököttävä teen litku litkitty, joten enköhän ala tästä painumaan petiin ja odottelemaan aamua, IIIK, A-PU-VA, ja JÖSSES!!!!!!!!!!!!


miira ja muru (kohta 39+4)
 
  • Tykkää
Reactions: viena
Onnea Millis hurjan paljon. Mutta nyt jäi treffit väliin synnärillä- Hyvä sinulle, huonompi minulle :whistle:

Mä olen varmaan viimeinen joka saa vauvan syliin. Alakerta huutaa hallelujaa, mutta muuten ei mitään..
Millis, minkä menit tekemään :D

Keskiviikon ya-kontrollia odottaen siis.. 41+3 :heart:
 
Noniin, sitä on sitten pillitetty neuvolassa |O Neuvolanterkka halasi ja pyysi laittamaan viestä mitä tapahtuu. Ylihuomenna aamusta siis ya-kontrolli ja viimeistään tod.näk perjantaina aatonaattona käynnistykseen. Kai sitä on vähän herkkä ja oli outoa varata vauvaneuvola-aikoja ja ymmärtää että tämä odotus on nyt käytännössä ohi. Ei enää punnituksia ja verenpaineita. Mutta se että vauva syntyy joulupyhinä on nyt todella todennäköistä, jännittää!!

Onnea vauvautuneet, teitä ropisee siihen tahtiin etten perässä pysy. Hyvää jouluviikkoa kaikille, nyt yritän levätä nämä pari päivää jos vaikka ylihuomenna saisikin osastolle jäädä.

Hyyppis+Poju 41+1
 
Täällä viimeyö on nukuttu tooosi hyvin ja yhden kerran pissallaki piti vaan käydä :)
Kohta meen neuvolaa ja kuinka olinkaan ajatellut että ehkä en enään neuvolaa mene, mutta toisin kävi neuvolaan on mentävä :D Jospa tämä olis vika neuvola sitten mahankanssa. :) Mitähän tuolla käynnillä ku on "vika" nii katsellaan, mietitäänkö tutkimuksia jo sairaalaan vai antaako ne vaa ton tuolla mahassa olla nii pitkää ku tahtovat. Mä haluaisin jouluks kotiin sairaalasta ja sillonhan sen pitäis tossa ensyönä syntyä jos niin mielin. Tai no kerkeehän se ehkäpä jos seuraavanayönäki syntyis. :) eli lasketunajan yönä.
Täällähän on monta jotka "anopin" luona viettelee joulua :D Minäkin joudun. Ei huvittais yhtään. :D Ei siinä ihan mukava on tuo kultani äiti, mutta se että sinne tulee kultani isäpuolen isäkin ja hän on sitten niin siisti ja siveä ihminen että rento fiilis menee siinä. :( Ja varsinki nyt ku on raskaana voi että mitähän sieltä tulee :O
Kiva siinä joulupöydässä syödä haarukka ja veitsi oikeassa kädessä selkäsuorana. Kyllä. En osaa edes syödä oikeinpäin :( tai osaan jos oikein yrittää. :D
No jos nyytti on sylissä niin sitten luultavasti ei mennä sinne tai sitte mies käy yksin. Tai sitten otamme nyytin mukaan mutta sillä verukkeella voi nopeasti lähteä pois :D heha.

Miiralle tsemppiä sektioon! :hug:
Ja Onnea vauvautuneille :heart:
Näitä tulee niin paljon kokoajan ettei tiedä ketä on edes onnitellut :D

Baarbi rv 39+6!
 

Yhteistyössä