***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Ei tainnut aattovauvoja tulla,vai?

Sitten tulee omanapainen höpinä!
Synnärillä on tullut nyt ravattua, muissa merkeissä kuin synnyttämässä... Munuainen huusi hoosiannaa eli virtsakivet vaivasivat ja mieli teki huutaa epiduraalia välillä! :D Onpahan tullut treenattua tuota kivunhallintaa ja matkaa sairaalaan. Ihanaa henkilökuntaa oli ja ihan mielelläni sinne palaan, kunhan tonttumme oikeasti alkaa syntymään. Meinaisivat ottaa osastolle aatonaattona, mutta sain puhuttua itteni kotiin ja kävimme vain verikokeissa aattoaamuna. Nyt kaikki hyvin, kivi/kivet ilmeisesti aattoaamuna poistuivat itsekseen ja sen jälkeen ei ole tarvinnut kärsiä, huh!

Vauvaakin ultrattiin, kaikki hienosti, lapsivettä on paljon ja vauvallakin painoa ihan riittämiin ;) eli 4,4kiloa ! Ei kuitenkaan painon takia käynnistellä, vauvat ei kuulemma nosta lasketun ajan jälkeen enää painoa paljonkaan, ehkä 200g saattaa tulla lisää... No, toivotaan, että ultran painoarvio ei ollut ainakaan alakanttiin. :D

Kun tuo sairaalaepisodi kipuineen ja joulu on nyt ohi, niin tuntuu ettei olekaan enää kiire synnyttämään... ;)
Mutta lisäjännitystä tähän myrskypäivään tuo se, että bongasin aamusta vessareissulla limatulppaa! Heh, kerta se on ensimmäinenkin. Jospa tuo enteilisi jotakin...

Huomenna laskettu aika! :)

Hippuliinu ja Villis 39+6
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau ja jemina81
Meidän ihana tonttutyttö syntyi 23.12 klo 2.05 viikkoja ollessa tasan 42. Tällä hurmaavalla peikkotytöllä oli mittaa 4076g ja 51cm :xmas:

Synnytys siis käynnistettiin torstaina 41+6 puolenpäivän aikaan. Synnytys oli kalvojenpuhkaisun jälkeen raju ja nopea, kiireellisen epiduraalin ehdin samaan josta ei apua ollut kun tyttö oli jo tulossa. Ilokaasun voimilla sain 2 minuutin ponnistamisella tytön ulos.

Eilen päästiin kotiin ja täällä kaikki onnesta sekaisin. Maito nousi toisena yönä ja tissit kun pamelalla. Täysimetyksellä mennään ja painokin oli tippunut vaan 120g sairaalassa..

Tuuheatukkaisesta tytöstään onnellinen neljäskö ja koko perhe :heart:

Onnea myös muille vauvan saaneille :flower:
 
Täällä ollaan kotona ja yhtenä kappaleena....
Syy tosin se et kun yöllä 00.30 lähdettiin synnärille osaksi supistustenkin takia, väli oli n. 4min mut myös kun mulle tuli hirveen huono olo :/ Syy olikin taas verenpaineissa mitkä oli 173/116 sairaalaan mentäessä ja pysytteli tuol 160/110 koko yön ennenku anto verenpaine lääkkeen taas sit.

Kätilö oli sitä mieltä et mun piti käydä nukkumaan, joten sain panadolia, oxynormia ja opamoxin. Supistukset jatkui pitkään kipeinä, mutta neljäs oxynorm lopetti ne sitten kokonaan ja nukahdin n. tunniksi. minkä jälkeen on hiljakseen taas supistellut. Olo on ihan hirveä ja toivottavasti tää nyt johonkin suuntaan tästä lähtee etenemään :)

Perjantaina kontrollit nyt sit, jos ja varmaan kun ei oo syntyn?! En tiedä miksi, mut tuntuu et joku mun kropassa ois esteenä alatie synnytykselle ja tää syntyy sit sektiolla rv42...

Siinä omat kuulumiset, onneksi muilla parempia ja lisää tonttuja saatu maailmaan :heart:



Väsynyt Astre ja "Elsa" 40+1
 
Viimeksi muokattu:
Anteeksi kuokkimiseni,laittoi vain ihmetyttämään miksi panivat sut astre kotiin vielä,kun kuitenkin viikot täys,supistuksia ja noinkin korkeat paineet?Siinä luulisi olevan jo riittämiin käynnistyksen aihetta!

No toivotaan että vauva pian syntyy:hug:
Onnea kaikille vauvansa saaneille:heart:

Perässä tullaan,Lily toukokuisista
 
lily-rose Sen kun tietäis miksi kotiin laittoivat :/ Paikatkin kun kypsät ja 2,5cm ollu eilen jo auki.... Nyt täällä huonovointisena ja harvakseltaan kipeiden supistusten kanssa tuskaillaan. Lähden nyt kyllä vasta kun pää näkyy niin ei kotiin enää laita!
 
Ei sitte pullahdellu aattovauvoja, mutta yhtä joulun aikaahan tää on ;)
Onnea siis jälleen jakautuneille :flower:

Hullun kuulosta kyllä Astre toi sun hommas, nyt jos lähtö tosiaan tulee niin sit vaan tiukkana et mihinkään ei enää lähdetä!

Huomenna sitte tämäki paketti lähtis käynnistykseen. Jännitä ei vielä kauheesti, jotenki ei vaan osaa ku ei tiedä mitä se sitten on. Helpottavaa kuulla ettei muutkaan "yliaikaset" ole tehneet jättivauvoja :p

Seuraavat päivitykset toivottavasti sit kun väliviikon tonttu on sylissä :heart: Kotiin en kyllä ihan helpolla suostu enää lähtemään jos sitä yrittävät.

Täällä ei varmaan ens yönä nukuta :|
 
Bellaella äkkiseltään kun tota syntyneiden listaa selasin niin näkyisi tää meidän poju olleen isoin, 4236g ja 53cm, eikä tää mun mielestä silti mikään jättiläinen oo.

Jännä huomata kuinka vauva on kahessa viikossa tullut jo isomman oloiseksi, jaksaa jo hetkiä olla hereillä ja silloin kovasti katsee ympärilleen. Ristiäiset on 6.1.

Synnytyksestä alkaa itsekkin toipua, tikit ei satu enää ja olo o suht normaali, mitä nyt hikoilen öisin kun pieni sika. Antibiootit kohdun ja epparin tulehdukseen on vielä neljäksi päiväksi.
Mulla nousi paino raskauden aikana 18 kiloa, ja kaikki on jo poissa, painan saman verran kuin ennen raskautta! :) kaikki oli siis mahaa, vauvaa ja turvotusta. Maha nahka sen sijaan on aika kauhea kun siihen venyi hirveet arvet, noh, kuuluu asiaan.

Me kovasti ootellaan että toi hissiremontti valmistuisi ja päästäs vaunuttelemaan..

Onnea vauvan saaneille ja tsempit koitosta odottaville!

Susimieli ja poika 2vk
 
Hellurei mammat, täälläkin ollaan vielä kovasti kokonaisena! Joulupukki toi kävelysauvat, mikä helpottaa kummasti lenkkeilyä liukkailla teillä... Mutta ei edelleenkään supistuksia tai muitakaan merkkejä synnytyksen käynnistymisestä lenkkeilystä, saunomisesta ja ahkerasta kinkun syömisestä huolimatta :xmas: Nyt on alkanu käymään nuo sukulaiset hermoon, kun tulee puhelua ja kyselyä etteikö VIELÄKÄÄN olla laitoksella, ja sen sata ohjetta, millä pitäis saada synnytys käyntiin :stick: Minä ja mies kyllä maltetaan odottaa, mikäpäs tässä lomasta nauttiessa, antais vaan nuo torvelot meille joulurauhan :kieh: Ja niitä kymmeniä synnytysjuttuja, mitä tässä kyläillessä on saanu kuulla... Huoh, ite oisin voinu mielellään puhua välillä jostain muustakin. Ei kait se auta ko yrittää antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Torstaina olis neuvola, josta laitetaan sitten lähetettä yliaikakontrolliin. Karulta vaan tuntuu mennä puntarille näin heti joululta :D Se nyt on luultavasti vielä viimeinen paino, mikä sinne torstaina merkitään... Sitä voi sitten vuosien päästä katsella, että on sitä mamma ollu hyvässä lihassa! Vautsi Susimieli, sulla on sitten ollut koko 18kg rehellistä raskauden tuomaa painoa, on varmaan mukava olo, kun noin nopeasti sait palata normaaliin painoon. Minä kyllä myönnän, että tässä 17kg mikä mulla on tullut (varmaan nyt seuraavassa neuvolassa vielä pari lisää), on ihan rehellistä läskiä omasta herkuttelusta johtuen aika reilusti mukana. Oon varautunut, että keväällä saa tehdä töitä sen eteen, että pääsee joskus taas normaalipainoon. Mutta en ota siitä stressiä, on sitä painoa ennenkin pudotettu =)

Jospas sitä kävis vielä vähän käveleen tälle yötä, suklaata sulattelemassa. Palataanpas asialle ja tsemppiä!

Pusukka & vauva 40+3
 
Susimieli, nokitan sinun pojan ainakin painossa...
Eli meille syntyi 21.12 klo 3.34 TYTTÖ (42+0) 4558g ja 51cm
Melkoisen iso typykkä siis, jos painoarvio(3900g) ollut lähempänä oikeeta,, olisi saattanut pikkasen pelottaa. :whistle:
Hienointa oli, ettei tarvinnutkaan käynnistää, vaan käynnistyi itsekseen ihan viimmehetkellä! Yllättävää kyllä, synnytys oli vauvan koosta huolimatta melkoisen helppo, eikä yhtään tikkiäkään tullut.

Onnittelut myös muille nyytin syliinsä saanneille ja kärsivällisyyttä omaansa odottaville!

Whitney ja tyttö 5 vrk
 
Hurjasti Onnea tuoreista jouluvauvoista!

Täällä yhä yhessä koossa. Kävin juuri viimeisellä neuvolakäynnillä tässä olomuodossa ja torstaille olisi nyt aika yliaikaiskontrolliin. Kuitenkin nyt viikon sisään pitäisi olla käärö sylissä ja ensimmäinen kotikäyntiaikakin jo varattiin neuvolatädin kanssa.
Jouluna tuli syötyä ihan urakalla, turvottua suolasta ja saunottua, mistä johtuen puntarikin näytii 1,5kg enemmän kuin kolme päivää sitten.. :ashamed:
Nyt en jaksa enää stressata siitä, että tuleeko tämä vaavi vai ei.. toivoin, että tulisi mahd. pian ja itsekseen, mutta ylihuomennahan tuota pääsee sitten kontrolliin kuulemaan, että mikä tilanne.

41+1
 
Yhteiset onnittelut kaikille vauvan saaneille! Niin vähän ehdin lukemaan ja taas niin paljon uutta tekstiä että väkisin menee jotain ohi.

Susimieli, meillä onkin sitten melkein samankokoiset pojat. Meillä 53 cm ja 4280g. Eikä kyllä minustakaan niin isolle näytä.

Meille tehtiin kokoarvio 4300g synnytyspäivän aamuna. Suotakoon se 20 gramman heitto ammattilaisellekin :D

Painoa tuli raskausaikana 7,4 kiloa ja nyt on tippunut 11 kg! Mulla toki reilusti ylipainoa niin tilanne on eri kuin normaalipainoisella mutta kyllä nautin keventyneestä kropasta suunnattomasti.
 
No niin, täälläkin sitten tänään laskettuaika!!! Sieltä se viimein tuli vaikka monen monta kertaa se tuntui niin kaukaiselta. Vielä kun se vauvakin haluaisi tulla. Nooo, enää ei tarvitse ainakaan kovin montaa viikkoa malttaa.

Pusukka, meillä on sama juttu. Sukulaiset koko ajan kärttävät että joko? Luuleeko kaikki tosiaan että se tieto ei jotain kautta sitten niillekin kantaudu. Mä olen niiiiin äärimmäisen kyllästynyt keskustelemaan aiheesta kenenkään kanssa. Anoppikin eilen venytteli paitaani vatsan kohdalta naureskellen "mahtuuko sinne vielä paljonkin mahaa". En tiedä mikä siinä on, mutta anoppi ärsyttää mua jotenkin eniten kaikista. Pelkään että se muuttaa asumaan sekä meille että sairaalaan kun vauva syntyy. Ainakin sen puheista saa sellaisen kuvan :stick: se teki kaikki sukulaisvierailunsakin ennen joulua että voi sitten vapaapäivät olla vauvan kanssa :attn:

Miesparkakin alkoi eilen taas höpöttää kuinka paljon synnytys jännittää häntä. Vastasin varmaan tylyyn tyyliini uskollisena etten jaksa hänenkään kanssa puhua asiasta. Illalla sängyssä mies sitten paljasti että pelkää sitä jos synnytyksessä sattuu jotain mulle : /

Torstaina taas neuvolaan.. Viime kerralla neuvolatäti vaikutti kyllä varmalta etten sinne enää menisi, mutta kyllä sinne taas kerran tie vie. Tuskin varataan vielä mitään yliaikakontrolleitakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Miimau
Kirjotan nyt uudestaan, kun kännykällä en saanu edes värejä. Paikkana siis lohjan sairaala
Meille syntyi poika 23.12.2011 rv 40+3 klo: 04.03 Painoa pojalla oli 3245g ja pituutta 48cm :)

Jouluaattohan siellä sairaalassa vierähti, mutta ei se haittaa mukavaa oli silti. Päästiin jo sunnuntaina kotiin kun kaikki oli hyvin. Täällä on lähteny tosi hyvin käyntiin kaikki imetykset ja muut. :) Poika on nukkunut hyvät yöunetkin ja parikertaa yössä herää syömään.
Tänään meillä on ensimmäinen neuvolakin jo. :)

Minulle ei sairaalassa kerrottu että montako tikkiä loppujenlopuksi minulla on sanottiin vaan että monta. Ja sekin sillä ilmeellä että niitä oikeesti monta olisi.
Paikat ei oo enään yhtään kipeät ja vuotokin on laantunut todella paljon. :)
Synnytys jouduttiin käynnistämään kun lapsivedet menivät edellisenä päivänä eikä supistukset alkaneet. Synnytyssalissakin kerkesin viettämään 19h ennenkun poika maailmaan tuli. Synnytyksestä jäi hyvämieli itselle vaikka olikin pitkä. Onneksi sain epiduraalin 10min sisällä pyytämisestäni eli ei ollut ruuhkaa. Sen avulla pärjäsi pitkälle.

Minulle sopisi mielummin olla täällä kaksplussassa juttelemassa vauva arjesta.

Tsemppiä kaikille synnytykseen meneville ja uusille vauvoille tietenkin <3

Baarbi ja Poitsu 4vrk.
 
Tsemppiä kaikille joilla ihana iso maha vielä yhdessä koossa. Mä jo nyt kaipaan mahaa takaisin vaikka en tuota pientä tonttua sinne astaisi takaisin laittaa kuitenkaan :D

Tyttö on oikea tissitakiainen, rytmistä ei tietoakaan ja yölläkin seurusteltiin sitten reilu tunti 2 aikaan :whistle: Pikkuinen on niin sydäntenmurskaaja että :heart:

Varasin tänään kastepäivänkin joka on helmikuussa sitten. Meillä oli 2 nimivaihtoehtoa tytölle mutta työstä ei tule kumpikaan niistä. Uusi nimi löytyi heti ja tyttö jo ihan sen näköinen nyt :) Pitäisi vaan saada nimi pidettyä salassa, miehellä todennäköisesti suurempi työ siinä kun on niin innoissaan :D

Neljäskö ja tyttö 4 päivää :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: viena ja jemina81
Laskettu päivä koitti ja täällä sitä ollaan vielä yhtenä kappaleena ;)
Tosin kyllä ihmeellisen kurja ja väsynyt olo enkä oikein tiedä että kuuluuko asiaan vai mikähän tässä oikein vaivaa...
Noh,ainakin sai joulun viettää kotosalla, ihanaa <3!!!!

Täällä on monella syntynyt vaaveja mun nettitauon aikana, IHANAA!!!!
LÄMPÖISET ONNITTELUT KAIKILLE TEILLE
VAUVAUTUNEILLE
:heart:
Hauskaa ettei kenellekään ainakaan näiden tietojen mukaan tullut aattovauvaa!
Kaikki pysyivät kiltisti masussa ;)

Huh,tulipas juurikin aika mojova vihlaisu! AUTS!

Miimau&Masuasukki 40+0 POKSISTA!
 
Onnittelut vauvautuneille ja voimia vielä odottaville! :flower:

Päivittelen uudestaan tiedot kun taisi jäädä nuo raskausviikot kokonaan tässä dementiassa pois eli meille syntyi tyttö 15.12 (rv 39+3) klo 10.51 3,440 kg ja 48 cm

Ulkoilusta teillä oli ollut täällä puhetta, meille sanottiin sairaalasta ja samoin terveydenhoitaja kotikäynnillä että kun tyttö on viikon ikäinen ja täällä etelässä nyt vielä hyvin plussa asteita saa lähteä vaunuilemaan. Aloitetaan ensin noin puolesta tunnista ja siitä pikku hiljaa voi pidentää aikaa. Käytiin kyllä vasta eilen ensimmäisellä lenkillä, kun oli pitkästä aikaa ensimmäinen päivä kun ei satanut.

Täälläkin syödään tiuhaan päivällä n. 1-2 h välein, mutta yöllä onneksi hieman harvemmin 3-4 h välein niin on saanut ihan hyvin levättyä. Sen huomannut että tämä imetys on kyllä vauhdittanut nesteiden poistoa ja painokin on ihmeen hyvin tullut alaspäin jo yli viikossa n. 5 kg enää jäljellä. Fyysinen vointikin parempikin kuin odotin, luulin sektiosta toipumisen olevan hitaampaa ja kipujen seuraavan pidempään matkassa,mutta nyt jo hyvä olo liikkuessa ja noustessa sängystä eikä leikkaushaava satu enää yhtään.

*angeleyes* ja joulunyytti
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: iseeyou ja jemina81
Marciano meillä mies kans tunnusti jossain vaiheessa jännittävänsä että mulle sattuu jotain, kuitenkin oli ihana ja rauhallinen tuki koko synnytyksen vaikka mulla oli helvetilliset kivut ja kaikki meni mönkään koko ajan. Jopa lopun imukuppioperaation oli tyyni vaikka mua se imukuppi pelotti. Aiinoa kerta kun miestä synnytyksessä säikäytti oli se kun välillä puhe kävi sektiossa, sanoi että ei halua mua leikeltävän ja sit olla mun heräämöaikaa yksin. Loppujen lopuksi, jos roolit ois ollut toisinpäin niin mua olisi jännittänyt ja hermostuttanut katsella vierestä paljon enemmän.
 
Oikein paljon onnea uusille vauvautuneille ja lopuille jaksamista odotteluun!

Aamu tuli vietettyä ya-kontrollissa, jossa meidän suureksi hämmästykseksi mulle laitettiin jo balonki! Nyt ollaan oltu tässä kotona, syöty, lepäilty ja laitettu kamat kasaan. Vauvalla oli kaikki hyvin, painoarvio nyt 3,4 kg. Sormelle oli paikat auki. Balonki tullut jo aika paljon alaspäin, en kyllä hirmu lujaa ole sitä uskaltanut nyhtää. Supistuksia alkoi tulla jo äippäpolilla, nyt viimeisen parin tunnin ajan tulleet 7-10 min välein. Kun balonki tulee pois, sitten soittoa laitokselle ja jossain vaiheessa kalvojen puhkaisuun :O

joululahja2011 41+5
 
Susimielellä aika samankuuloinen synnytys kuin itsellä. Pitkä ja kivulias.

Omat supistukset alkoi sunnuntai iltana kivuttomina, au-ma yönä nukuin muutaman tunnin ja heräsin melko inhottaviin supistuksiin- väli vaihteli jopa 6-15minuuttiin, päivällä jatkuivat 10min välein siedettävinä. Odoteltiin päivä kotona että tihenisivät ja muuttuisivat kivuliaimmiksi. Maanantai iltana n. klo22 lähsettiin sairaalaan kun kivut alkoivat yltyä. Sairaalaan jäin yöksi ja sain jotain kipua lievittävää lääkettä pistoksena kankkuun - ei mitään apua, seuraavaksi sain nukahtamista auttavan lääkkeen - ei apua, saatoin torkahtaa 10 minuutiksi suppareiden välillä. Aamulla mies tuli sairaalaan ja lähdin kokeilemaan ammettam joka hieman helpotti suppareiden välistä oloa. Ammeen jälkeen käyrille, jotka sitten näyttivät epäilyttäville ja lähdimme saliin. Aloitettiin ilokaasu, joka auttoi alkuun pahimman kivun lievemmäksi. Jokunen tunti kärsittiin sen voimin, puolenpäivän aikaan aloin pyytää epiduraalia, jota piti hetki odottaa koska paikat ei avautuneet kunnolla. Kävin odotellessa vielä suihkussa. Epiduraalin sain n. klo 14, jonka avulla sain pariin otteeseen torkahdettua. Herättyä piti saada jotain murua suuhun, jotka sitten evättiin koska vauvan sydän käyrät eivät vieläkään olleet hyvät ja sain ravintoa tipasta sen varalta että joudutaan sektioon. 15.20 aloitettiin oksitosiini auttamaan avautumista. Katetroinnin jälkeen sain hengenahdistusta, jonka epäiltiin johtuvan epiduraalista joka lopetettiin - tästä ei meille edes kerrottu, mies huomasi punpusta että sitä menee 0ml aiemman 8-10 sijaan. aloitettiin uudelleen 18.10. klo 19.15 aletaan ottaa mikroverinäytteitä vauvasta. 20.15 laitetaan sisäinen sydänääniseuranta.20.45 alkaa ponnistuttaa, reunaa vielä jäljellä. 21.20 viimeinen reuna häviää ja saa ponnistaa, oksitosiinia nostetaan reilusti, jossain vaiheessa välilihakin leikataan. lääkäri paikalle 21.35 ja käyrien vuoksi imukuppi käyttöön. yksi pieni veto imukupilla ja poika syntyy. Kivut hävisi, pisteet 9/9.
Sekava selostus, mutta niin oli synnytyskin. Miehestä oli mahtava apu ja yksin en olisi selvinnyt. Mitään ei ainakaan tällä hetkellä ole hampaankolossa, koska palkinto oli niin mahtava <333
 
Hirmu paljon onnea kaikille vauvautuneille:heart:

Ja tietysti tsemppiä vielä nyyttejänsä odottaville! Väsymys vaivaa, mutta on tää vauva-arki ihanaa! Sitä jaksaa ihailla pikku neitiä loputtomiin..:heart: On se niin ihmeellistä! Hieman haikeana luen vielä odottavien kirjoituksia. En olis uskonu joku viikko sitten kuinka pian sitä valtavaa vauvamasua ja myllerrystä masussa tulee ikävä...
Synnytyskertomusta olen koittanut väsätä ihan jo itteniki takia.. Synnytys ku ei sujunut niinku elokuvissa, oli jopa hieman traumaattinen kokemus.. Lääkärin piti tulla keskustelemaan mun kans tapahtuneesta, mut loppujen lopuksi mun kans ei käyty ollenkaan synnytystä läpi.... No ehkä teen niinku neuvolasta neuvottiin, otan synnärille yhteyttä ja pyydän käymään asiat läpi mun kans. Kuulemma ns. normaalitkin synnytykset käydään aina läpi ettei jää mitään hampaan koloon.. jahas pikku neiti kutsuu..
 

Yhteistyössä