***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

Taiu, Lumina ja Poppeliini, kiitos kannustavista kommenteista ylhäällä keikkuvista pienokaisista ;) Ihan päivän parhaat uutiset... oli hyvä kuulla että edes toivoa olisi... hieman... odotella synnytyksen alkua tuon kylkiluissa asustavan lapsosen kanssa.

Mapitus,
saako udella millä perusteilla sinulla tuota käynnistystä aloiteltiin? Täällä malttamaton tiedustelee :)

40+3
 
Pikainen päivitys ja Onnea kaikille uusille pienille tontuille!!! (anteeksi nyt en ehdi lukea ketkä kaikki ovat pienokaisensa saanut.. )

Meille syntyi siis pieni poika 21.12.2011 klo 1.33 ,pituus 49 cm ja painoa 2970 g!

Synnytysrtarinaa hieman:
Kaikki sujui hienosti kun tästä sitten lähdettiin kun verta alkoi tulemaan ja säännölliset supparit (ei kuitenkaan pahoja) oli päällä. Käyrillä oltiin tunti ja kätilö sanoi että suppareiden tarvis olla vähän useammin ja pahempia. Jos olisin ensi synnyttäjä hän laittaisi kotiin vauhtia saamaan. Sanoinkin etten olisi tullut vielä supisten takia vaan tulin veren vuodon takia lähinnä..
Kun sitten teki sisätutkimuksen niin olinkin jo 4 cm auki ja kätilön asenne muuttui!!
Salissa oltiin noin 21.45 ja hyvin pärjäsin omillani. Olin maailman onnellisin sillä esikosta oltiin sairaalassa 12 h ennen kuin olin 4 cm auki!
Siinä sitten oltiin ja noin klo 1 aloin olemaan jo kipeä kun jouduin makaamaan sängyssä käyrillä ja siinä tuli kirottua joulutontutkin alimpaan kastiin :D
Sain spinaalipuudutuksen ja auki olin 8 cm. Samantien kun olivat laittaneet puudutuksen niin olikin jo niin paineen tunne ja kätilö tutki niin olin jo 10 cm auki joten puudutus ehti sitten ponnistusvaiheeseen.
Pieni mies tuli maailmaan helpolla 3: lla ponnistusella, kesto 18 min.
Joten ehdittiin olla 5 h sairaalassa. Eilen sitten jo kotiuduttiin varhaisesti 12 h sairaalassa olon jälkeen kun kaikki on hyvin.

Nyt on olo erittäin hyvä ja onnellinen ja maitoa tulee ja pieni mies syö ja isovelikin ollut tosi kiltti :)

Oiein ihanaa joulua kaikille ja vielä masun kanssa viettäville oikein paljon tsemppiä viimesiin hetkiin.. se on tuskaa kun niin odottaa jo pienen saavansa syliin.. koittakaa jaksaa vielä vähän , paras palkinto on lähempänä kuin koskaan :heart:

Maitobaaria kaivataan..

Hipu+pikkuveli 1 vrk
 
Mapitus, saako udella millä perusteilla sinulla tuota käynnistystä aloiteltiin? Täällä malttamaton tiedustelee :)
Syynä käynnistykseen on tämän raskauden lapsiveden vähyys ja edellisen raskauden päädyttyä hätäsektioon.

Mulle laitettin tuossa kolme tuntia sitten se ballonki ja nyt jo tullut tosi epämukavia supistuksia. Jotenkin ajattelin, että tämä on tosi hidas keino saada jotain aikaseksi, mutta ainakin suppari puolella tapahtuu ja vatsa alkoi pelaamaan vähän liiankin hyvin, ku kolmesti jo pitänyt käydä "tyhjentelemässä" ja taas tuntuu, että pitäis mennä...
 
  • Tykkää
Reactions: viena
Muistutus: että Facebookissa on salattu ryhmä joulukuisille! Sinne pääsee kun laittaa minulle nimensä yv:nä niin saan pyydettyä kaveriksi ja liitettyä ryhmään. Uusimman fb-muutoksen myötä pitää siis olla yhden kaveri ensin ennen kuin pääsee lisäämään ryhmään. Pieni porukka meitä siellä jo on =)
 
Onne taasen uusista tonttuvauvoista!!!:flower::heart:

Kivaa, kun hiljaisemmat loppukuun odottajatkin aktivoituvat taas. Kohta meitä on jo niin vähän ja kuitenkin todella kiva on täältä (useitakin kertoja) päivittäin lueskella muiden juttuja. Empä mä itsekään joka pvä ole kirjoitellut, mutta nyt vähän aktiiviemmin.

Painoa mulla on tullut nyt about 12kg.

Kaveri sanoin tässä viikolla, että mun masu on selvästi laskeutunut. Reisissä todella kivuliaasti vihlovia suppareita onkin tällä viikolla tullut. Ehkä jotain on tapahtunut :D Anoppi soitteli ja kyseli tuntuuko siltä, että lähtö olis lähellä. Hänen kaikki lapset ja lapsenlapset on aatoksi me mukaanlukien menossa sinne syömään. Hällä oli huoli, jotta ehtii jouluruuat laittaa eikä eineksiä tarvi varata. Anoppi on lupautunut esikoista katsomaan synnytyksen ajaksi. Sanoin, että en usko lähdön olevan lähellä :)

Ajattelin laittaa sairaalakassin valmiiksi, niin sitten ei ainakaan tarvi hetkeen lähtä. Vauvan tarvikkeet nostelin eilen tuvakaukaloon. Mä niin uskon, jos olen hyvin valmistautunut ei mitään tapahdu. Mutta annas olla, jos kämppä on pommin jäljiltä, kassit pakkaamatta ja jääkaappi totaalityhjä tulee lähtö pyhien aikana :D

Tsemppiä Mapitus synnytykseen! Jos pääset/kykenet laita päivitystä tulemaan tilanteestasi.

Mango ja navasta ulos yrittävä poikanen 39+3
 
Erittäin lämpimät onnittelut kaikille vauvan saaneille !!!:heart::flower:

meille tuli ihan yllättäen neuvolatäti käymään. Mä luulin että ne soittais eka ja sopis jotain aikaa mut tieto ei sitten taaskaan kulkenut. Eipä tuo haittannu yhtään! Meidän pikku tyttö on nyt yli 4kg !!!!! ikaa vasta sen 2vkoa ja päivä päälle! (syntymäpaino 3600g ja sairaalasta lähtöpaino 3300g) :heart:

meille annettiin ensimmäinen ulkoilulupa jo viikko sitten kun syntymäpaino oli saatu takaisin. Ensin puolituntia ja sitten 1h, 4h ja nukuttaminen ulkona. Onneksi ilmat on leutoja että uskaltaa lähtä pitemmäksikin aikaa ulos ... ikävää tosin kun tulee musta joulu :(

ERITTÄIN HYVÄÄ JOULUA TEILLE KAIKILLE!!!!!!!!!Ja kovasti tsemppia omaa tonttua hakemassa oleville itse vetäydyn viettämään joulua perheen kanssa.

NewYork ja Elsa 2vkoa 1pv
 
meille syntyi tänään 22.12. 40+5 18:42 tyttö 2475 g ja 47 cm. <3 Tyttö on virkeä ja vierihoidossa vaikka pieni onkin :) puolitoista tuntia sitten päästiin juuri osastolle. Vedet meni kotona jo toissa yönä klo 2 sen limatulppa bongauksen jälkeen. Synnytyksen virallinen kesto 4h 42 min. Lisää aiheesta myöhemmin kun pääsen tietokoneelle. En nyt saa päivitystä punaiseksi edes... :(
 
Hei

Paljon onnea kaikille vauvautuneille ja hyvää joulunaikaa.

Täällä vauva arki on lähtenyt sujumaan ihan hyvin. Vauva syö kolmen tunnin välein ja nyt painoakin on alkanut kertymään ihan kivasti. Vielä ei ihan kolmeen kiloon kuitenkaan päästy. Kerrassaan ihana nyytti, joka jo hieman jokeltelee.
 
  • Tykkää
Reactions: Hilipatuinen
Oi ONNEA hurjan paljon Hipu, Jrnza, Moksukkaja Jonna90!!!!! :flower:

Ja Mapitus, tsemppiä kovasti!!! täällä odotellaan jo uutisia :)

Mäkin oon rasvannut kahdesti päivässä JOKA PÄIVÄ raskauden ajan Weledan raskausarpiöljyllä ja silti hurjat raatelujäljet alamasussa joten en usko itse noiden rasvojen ja öljyjen voimaan jos on taipuvaisuutta arville ja iso sf. Teini-iässäkin mulle tuli aika helposti rinoihin, reisiin ja alaselkään raskausarpia. Olisin toivonut kyllä että olisi ahkera öljyäminen tehonnut....:( Mutta mutta vaaleneehan ne! Ainakin on iho hyvässä kondiksessa..hah ;)

Painoa mulle on kertynyt noin 20kg josta osa on kyllä turvotusta ja lapsivettä mulla on kuulemma hurjan paljon. Lääkärikin totes että "herranjestas sulla on lapsivettä!huh"...:LOL:

Meilläkin on sopimus tehty masuasukin kanssa että tänään ja huomenna EI saa tulla, vasta sunnuntaista eteenpäin...;) Toivottavasti on sopimus edelleen voimassa! hih! Keskiviikkona on sitten neuvolaa jossa tutkaillaan tilannetta eteenpäin... pelottaa hiukan käynnistykseen joutuminen...Toivottavasti osaisi pikkuinen startata lähtölaskennan ilman apukeinoja :heart:

ONNELLISTA JOULUN AIKAA KAIKILLE :xmas:
Ja jo vauvautuneille ihania pikkutonttujen tuhinoita jouluyöhön!!!


Tuun kyllä vielä varmasti tänään tänään utelemaan uutisia mutta pti nyt kuitenkin toivtella jo jouluja kun tässätaatelikakkua mutustan ja glögiä siemailen, namskis ;)

Miimau&Masuasukki-tonttunen 39+3
 
Oikein hyvää aaton aattoa vielä matkassa oleville kanssaodottajille, mutta toki myös jo tonttunsa saaneille :)

Törmäsin tällaiseen lapsihoroskooppiin (tänään vaihtuu jousimiehestä kauriin merkkiin eli tästä eteen päin saamme kaurislapsia). Rupesi sen verran hymyilyttämään tuo tulkinta että jaan kanssanne:

kauris | Lapsihoroskooppi

laitan tähän myös linkin jousimieslapsesta:

jousimies | Lapsihoroskooppi

Täällä ei tapahdu mittään eli ei uusia tuntemuksia. Näillä mennään!

Viena ja juniori 40+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mango86
Nonniin nyt paukkuu 39 poks :)
Onnittelut taas vauvautuneille :flower:
Miimau:Sullapa on hyvin samanlaiset aatteet tällä hetkellä mielessä kuin mullakin,just alkanut pelottaa et jos joutuskin käynnistämään sen,jos ei ala itekseen tulemaan : / sulla näyttäs olevan sama raskausvkokin mitä nyt joitain päiviä enemmän.

Luminella olikin sama laskettu aika kuin mulla,tuossa huomasin :)

Joo sitten kun tulee lapsivedet niin täytyy käydä vaa"alla sen jälkeen paljon paino siitä jo laskee :LOL: täälläkään ei ole lupaa tulla ennen sunnuntaita.

Eilen oli yöllä jännä olo,rupes oksettamaan ja etomaan yhtäkkiä kauheesti kun kävin vessassa,ja nukuin tänään normaalia pidempään mikä on sinänsä hyvä,yleinsä jo aamukuudelta viim.ylhäällä mutta nyt vasta äsken nousin,kun vähän hassu olo on,alaselkä onkin näköjään ihan jumissa,eilen tehtiin kyllä joulusiivousta liekö siitä sitten johtuis.

Viena:Minä hömppä oonkin jo lukenut tuon horoskoopin,kun arvelin että kaurishan sieltä tulee :) miestä se lähinnä huvitti kun rupesin kertomaan meidän tulevan pojan luonteesta :LOL:

Muistelin että joku täällä puhui huonosta olosta jossain viestissä,liittyiskö sekin sitten jollain tavalla tulevaan.

jemina81 ja poitsu 39+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miimau ja viena
Onnea jälleen uusista tontuista :)! Täälläkin laitettu kärsimättömyys pariksi päiväksi jäihin, nyt on aika nauttia rauhallisesta joulusta. Täälläkään ei mitään uusia tuntemuksia, lukuunottamatta mahakipua, johon heräsin yöllä. Tunnin verran se piti valveilla. Eilen oli viimeinen neuvola. Kaikki oli hyvin taas. Sf oli pompsahtanut 35 cm:iin :O mutta sitä mitatessa oli supistus päällä, joten se kuulemma vaikuttaa tulokseen. Painoa on normaalipainoon verrattuna tullut nyt 15 kg. Tiistaiaamuna sitten ya-kontrolli kättärillä. Ens viikon aikana kai meilläkin pitäis sit vihdoin olla jo vauva :)

Oikein ihanaa joulua teille kaikille! Tosin kuulolla olen kyllä koko joulun, tänä jouluna ei lähdetä mihinkään pidemmälle sattuneesta syystä... Tänään aloitellaan joulunviettoa jo. Joulu :heart:

joululahja2011 41+1
 
  • Tykkää
Reactions: viena ja jemina81
Joululahja2011, onko sulla tiistaina eka yliaikakontrolli? Mulle kun neuvolasta ohjattiin soittamaan kättärille kanssa tiistaiaamuna yliaikakontrolliaikaa, mutta mulla silloin "vasta" 41+1, niin hitsi eikö ne vielä sillon ota vastaan vaan pittää oottaa tuota 42 viikkoa lähemmäksi? Osaatko sanoa kysyy odottava Viena ;)
 
Viena mulla oli esikoisen odotuksessa ainut ya kontrolli 41+5. Oisko sulla aikasemmin koska rd? Mä sain tuolloin ajan käynnistykseen 42+0, mutta poika ehtikin syntyä itekseen :) Kävitkö muuten siellä akupainantahommassa?

jemina meillä on 8v labbisnarttu, joka oli siskoni luona hoidossa synnytksen ja osastoajan. Sisko vei koiralle haisteltavaksi vauvanhajuisen harson ja yritti syöttää nameja koiralle samalla kun koira haisteli harsoa. Eipä koiraa harson haistelu kiinnostanut, kun nameja oli tarjolla :D Kotiin kun päästiin yritettiin esitellä vauvaa ja tarjota nameja ---> vauva on hyvä juttu, sen lähellä tapahtuu mukavia asioita. Juu ei vauva kiinnostanut tippaa, kun namipusssi oli esillä :D Tuo reagoi koko vauvan olemassaoloon kunnolla vasta kun vauva 6kk vanhana lähti konttailemaan. Siihen asti lattialla makaavan vauvan kiersi hyvin kaukaa. Meillä tosiaan koiraa ei ole tarvinnut kertaakaan komentaa lapsen kanssa olemiseen. Lasta sitäkin enemmän koiran kanssa olemiseen :LOL:


Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille!


Toivottavasti meidän tonttuset pysyy ainakin aaton yli, niin saadaan olla joulusta edes osa kotona. Tai jos joku toivoo synnytystä mahd. pian, niin heille sitä toivon ;)

Mulla ei ole ollut yhtään joulufiilis, mutta nyt kun pojan kassa herättiin päikkäreiltä se iski. Kaikki valmistelut on siivousta lukuunottamatta hoidettu. Jotenkin rauhallinen ja hyvä mieli mulla (pitkästä aikaa). Illalla sitten glögiä ja suklaata kynttilän valossa joululauluja kuunnellen! Nyt mun jouluolo kasvoi muutamalla pykälällä! Poika pyytää saada glögiä. Pitää mennä laittamaan toiselle. En mä yhtään hormoonihöyryissä ole :D

Kyllähän joku meistä kuitenkin aattona on synnärillä, joten etukäteistsempit!

Rv 39+4 enää reilu 2vkoa ja viimestään tapahtuu!
 
Onnittelut tontun saaneille :flower: näitähän tupsahtelee mukavasti kokoajan :xmas:

Mango86:Kappas vaan,meilläkin on labbis tosin uros ja kohta 7.v :) en kans epäile etteikö menis hyvin kun niin kilttejä ovat,se sählääminen joskus vaan hirvittää jos tiedät mistä puhun kun tästä rodusta kyse :LOL: kun tuo kuvittelee välillä olevansa pentu :LOL: eikä kato eteensä ollenkaan,mutta hyvin se tottelee ja veikkaan että osaa varoakin eri tavalla kun näkee nyytin ja tottuvan toisiinsa,mutta onhan tää näille koirillekin ihan uus tilanne kun se huomio jakautuukin nyt muualle eikä vaan niihin.

Täälläkin rentoudutaan kynttilän valossa ja herkutellen,kinkku meni just uuniin ja kohta haetaan kuusi pihalta ja koristellaan,siinäpä sitä ois tälle päivälle,ihanaa kun on joulu,niin tunnelmallista aikaa yhdessä,nyt tosin poikkeuksellisesti ollaan kahdestaan miehen kanssa,ei uskalleta lähteä anopille kun matkaa sen verran tulis,mutta meneehän se näinkin.

Nyt sit vaan ootellaan että meidän loppujenkin tontut kypsyy masussa hetken vielä.

Jemina81 ja poitsu 39+0
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille hiukan kateellisena toivottaa hän :ashamed:

Mapitus ainakin on tositoimissa, onnea sinne! Oiskohan yliaikalaiset neljäskö ja Whitney jo saaneet nyyttinsä syliin asti ?

Mäkin täällä vielä yhdessä koossa. Eilen neuvolassa kaikki ok. RR hyvä, hiukan proteiinia pissassa, mutta johtunee valkovuodosta, jota tulee ihan lotinalla välillä. Ens viikolle vielä aika. Teki jo yliaikaislähetteen, mutta kutsu todennäköisesti sinne käy 2.1, jolloin 41+5.

Jotain toivoa vois olla siihen suuntaan, et käynnistyis itsekseenkin, kun tänään on pitkin päivää tullut VERISTÄ LIMAA! Toki googlettamalla löysin tietoa, että synnytys käynnistyy vaihtelevasti joka samana päivänä tai 10vrk kuluessa verisen vuodon alusta, joten eipä tässä välttämättä mitään ala tapahtumaan. Eilen sateli tunnin verran sukkapuikkovihlaisuja tuonne alakertaan, se varmaan sai aikaan jotain. Olen kuitenkin tyytyväinen tästä. Aiemmissa raskauksissahan ei mitään tulppia ole näkynyt, vaan molemmat synnytykset on käynnistetty 41+4 ja 41+5.

Tosin en nyt välttämättä halua sairaalassa joulua olla eli hiukan huonoon saumaan tuo verinen vuoto alkoi. Viikko sitten olisin ollut enemmän kuin innoissani. Eipä tässä asiassa kyllä äipän mielipidettä taideta kysyä. Ei kyllä supistele eikä mitään, joten eipä tässä varmaan mitään kiirettä vielä.

Jouluaatto vietetään TOIVOTTAVASTI anoppilassa (eikä laitoksella) ja ihan mukavalta se tuntuu. Ollaan oltu aina mun vanhemmilla, mutta matkaa sen verran (200km) ettei nyt enää uskalleta lähteä. Eilen laitettiin kuusi ja muutenkin alkaa joulumieli nostaa päätään. Mummo on ihana kun ottaa tyttöjä hoitoon, siellä ne nytkin on ja tulevat illalla kotiin, et saan levätä. Jouluruokia odotan erityisesti. Tykkään hirveesti lanttu -ja perunalaatikosta ja rosollista. Oli pakko ostaa pienet saarioisten laatikot jo etukäteen ja hiukan maistella :) Gaviscon-pulloon olen jättänyt pohjalle hiukan aattoiltaa varten :) Enää en aio ostaa uutta putelia. Eikä nyt enää niin hirveesti närästäkään, vauveli tainnut valahtaa aika alas.

Oikein ihanaa joulua kaikille joulukuun pikkutontuille ja toivotaan nyt, että tontut pysyy mahassa joulun pyhien yli aikakin niillä, jotka sitä toivovat!

Niisku 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: viena
Onnea vauvan saaneille taasen :)

Toivottavasti ainakin Neljäskö:n käynnistys on mennyt nappiin ja kaikki synnärillä olevat pääsevät mahdollisimman pian kotiin joulun viettoon ja toivotaan myös, että joulu sujuu rauhallisesti synnytysten osalta, mutta taitaisi se oma nyytti olla kuitenkin se mieluisin lahja :)

Eli rauhallista joulua kaikille :D
 
  • Tykkää
Reactions: neljäskö

Yhteistyössä